Kultura

Relokalizacija Muzila

Gledajući u budućnost, Muzil treba postati Tehnološko-edukativni park održivog razvoja.

Rado viđeni gosti

Kritika splitskog gostovanja Staging A Play: Tartuffe Zagrebačkog plesnog ansambla.

Exit West

Exit West Moshina Hamida izuzetno je vješto napisan roman koji izaziva empatiju prema migrantima, ali nije puki apel na otvaranje granica. Naprotiv, roman pokazuje da za suživot i stvaranje bolje budućnosti svi sudionici procesa moraju biti promijenjeni, izgubiti svoje predrasude (privilegije?) i učiti neposrednim iskustvom. Hamid pokazuje da je pitanje odnosa prema migrantima mnogo više od humanitarne krize ili diplomatskih pregovora – ono će odrediti sliku svijeta u kojem želimo živjeti u budućnosti.
Fotografije: Tanja Kanazir

Glasan strah, još glasnija predstava

"U predstavi se ne bavimo ljudima koji su se bunili, nego smo naglasak stavili na ljude koji osjećaju 'mi bismo trebali pomoći', ali u jednom trenu zašute, odustanu. Odjednom više nisu bitni razlozi, argumenti, izražavanje mišljenja, nego je najvažnije tko je agresivniji i tko je glasniji. Tako se dogodi da se odjednom probudiš u zemlji punoj nepravde i nelogičnosti pitajući se što se upravo dogodilo oko mene. Zato je to prvenstveno predstava o ljudima koji su spremni podržati migrante, ali zbog okolnosti nisu uspjeli inzistirati na svojim stavovima", govori o predstavi Žiga Divjak, nagrađivani slovenski redatelj.

Zbog sustava gubimo svi

Razlog zašto sustav, a time i tržište, nije posloženo leži u institucijama.

Nije metal dogma, metal je ča

"Ja sam metalac, ali imam problema s metalcima koji ne dozvoljavaju promjene. Naša krilatica je od početaka bila Smrt ozbiljnom metalu. To je više u smislu – možemo propitivati metal, nije metal dogma. U glazbi se treba i uživati. Volim doći na bend koji se smije dok svira. Metalci kao da se toga srame, uzimaju to kao znak neozbiljnosti. Postoji isforsirani gard opakosti koji je nama nepotreban”, priča Armageljon Espaljon iz Po' Metra Crijeva, benda koji na hrvatsku scenu pionirski donosi ča metal. Bitno im je reagirati i na fašizaciju, pa tako na novom albumu pjevaju - Vrnuli su se Partizani.

Girls (don't) just wanna have fun

"Autoritet muškarca je automatski, dok žena svoj mora zaraditi, i pritom paziti da ju se ne okarakterizira kao agresivnu, šizofrenu i slično. Glazbena industrija u tom pogledu reflektira opće stanje u društvu i postojeće strukture moći", ističe Andrea Laurić, začetnica klupskog formata TIPSY iz Rijeke. "Nisam odgojena na način da dijelim bendove na muške i ženske, ali takvu distinkciju rade naši glazbeni recenzenti. Sjećam se prve ikad recenzije natupa Punčki – čitava 'recenzija' je bila o mojoj dugoj kosi i naramenici koja mi spada dok sviram", kaže Lucija Ivšić, booking agentica i frontwoman Punčki.

Umjetnost i vlasništvo danas

Može li suvremena umjetnost uopće iskoračiti van svojih okvira bez pretvaranja u spektakl? Je li moguće pretvoriti umjetnički iskaz u efektni politički angažman? Takva pitanja vode nas knjizi eseja Umjetnost i vlasništvo danas i drugi eseji engleskog autora Johna Bergera (1926 – 2017), prvom naslovu biblioteke Tendencija u izdanju BLOK-a.

Katarza

Konceptualna multimedijalna izložba kao refleksija unutarnjeg subjektiviteta.