Kultura

Fotografije: Khmer Literature Festival

Rast u malim veličinama

Povodom predstojećeg izdanja Festivala kmerske književnosti koji će se po drugi put održati u Battambangu u sjeverozapadnoj Kambodži od 21. do 23. rujna 2018., H-Alter razgovara s njegovom utemeljiteljicom, pjesnikinjom Phinom So.

Grimizno slovo

Osvrt na Grimizno slovo, djelo Nathaniela Hawthornea.

Istina i nije preteško pitanje

Filozofiji ostaje da postavlja pitanja, ne da daje relevantne odgovore – to čini znanost. Filozofija djeluje intelektualnom sposobnošću da se postavljaju značajna pitanja; politika djeluje prvenstveno silom (ekonomskom, agitatorskom ili fizičkom) namećući svoja viđenja, bezbroj puta u povijesti nauštrb jasno uobličenih znanstvenih činjenica i dokaza.

Točka na kraju (+ FOTOGALERIJA)

Unazad nekoliko godina, na zagrebačkim ulicama mjestimično se pojavljuju grafiti koje na društvenim mrežama potpisuje autor pod nazivom Nebitno. Grafiti su lako prepoznatljivi, a karakteriziraju ih kratke izjavne rečenice s točkom na kraju.

Prije nego lišće padne

U tihoj i vrućoj ljetnoj noći slučajno otkrivam kratki nijemi film Alice Guy-Blaché iz 1912. godine – Falling Leaves. Priča je to o djevojčici čija starija sestra boluje od tuberkoloze, a doktor obznanjuje kako će "umrijeti kada lišće padne" tj. na jesen. Dolazi jesen, a djevojčica izlazi vani s koncem u rukama. Lišće vijori svuda ukolo, a ona ga diže s poda, provlači kroz konac i vješa natrag na stablo. Dirljiv je to i velik čin empatije i mašte, koji nam je sve dalji, kako odrastamo.

Sretni, hrabri i ponosni

Osvrt na Međunarodno baletno natjecanje Mia Čorak Slavenska održano u HNK-u u Zagrebu.

U traganju za izgubljenim vremenom

Sve je povezano i svi su povezani, ali nije sve isto i nisu svi isti, osim možda po tomu što su, kao što je to primijetio jedan od globalno najnepoznatijih (pret)prošlostoljetnih genija Nikolaj Berđajev, svi različiti. I zato treba naglasiti kako je ovaj tekst ipak u čast Marcelu Proustu (1871 - 1922), moguće trenutačno najnečitanijem od svih planetarno slavnih novodobnih autora.