Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Žuta crta nije biciklistička staza + FOTOGALERIJA

Stupić svoj ljubimStupić svoj ljubim Petrinjska je najnovija ulica na čijem je pločniku osvanula žuta crta koja po zagrebačkim planerima predstavlja biciklističku stazu. Pogledajte kako izgleda bicikliranje po Petrinjskoj danas.

U Petrinjskoj sada formalno postoji traka i unatoč tome što naočigled nije uopće funkcionalna, biciklisti koji se voze kolnikom su u prometnom prekršaju. 

Biciklistima je tako kretanje ovom ulicom zapravo otežano, pješacima je sužen pločnik za oko 120 cm, a svim građanima i građankama još jednom ostaje tek pitanje koliko je novca bačeno na žutu boju.


Ovaj članak objavljen je zahvaljujući financijskoj potpori Regionalne zaklade za lokalni razvoj Zamah u sklopu decentraliziranog modela financiranja Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Tagovi: zagreb, bicikl, biciklistička infrastruktura
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 31 komentara
  1. K09.09.2011. 12:24
    Ovo graniči s pretjerivanjem. Hvatanje fotografije kada se ljudi mimoilaze da bi se pokazalo da nema mjesta za pješake? Pa prikazivanje biciklista kao poluretardiranih ljudi koji ne bi primijetili stupić i zaobišli ga? Nda, ako ga zaobiđu su u prometnom prekršaju... Sofizam. Pohvalno je što se analiziraju postupci graditelja i propituje funkcionalnost staze, ali ne bi u svemu trebalo biti baš toliko picajzlast...
  2. L09.09.2011. 12:33
    Da je cesta s ovakvom vrstom propusta otvorena za aute, po nosu bi zbog idiotske i nemarne izvedbe dobili svi od investitora do izvođača i nadzora. No za bicikliste vrijede neki drugi kriteriji, pa se ovih parsto metara staze u neupućenoj javnosti shvaća kao "poboljšanje".
    Pozdravljam H-alterovu budnost!
  3. pimpekmybike09.09.2011. 12:39
    Ma stara priča, bacit malo šminke i poso je gotov, kasnije pred izbore bahatit se sa novim kilometrima biciklističke staze. Mislim kakva je to biciklistička staza? U Zagrebu kao da ima jedno 100 biciklista pa ajde eto im, da ne kažu da se na njih ne misli. Svake godine raste broj biciklista i rastao bi dodatno kad bi oni što ih neki nazivaju "gradski oci" podržavali biciklizam, koji je na kraju krajeva zdraviji, jeftiniji i skoro pa ne proizvodi zvuk za razliku od jebenih automobila, tog usranog simbola malograđana.
  4. zagriženi biciklist09.09.2011. 12:39
    gospodine/gospođo K, pitam se kako bi reagirali da se nasred trake za automobile nalazi stupić, pola terase kafića ili nešto treće. oh pa što, malo zaobiđite.

    i naravno da treba pokazivati kako u ovom gradu nema mjesta za pješake! cijeli se grad uređuje tako da se u svakoj rekonstrukciji ulica pokušava što više prostora dati automobilima i parkirnim mjestima od kojih zagrebparking ubire novac.

    svaka čast za ovu malu reportažu o ogromnom problebu zagreba na više razina.
  5. zagriženi bicikist09.09.2011. 12:48
    pa u zagrebu se po nekim ulicama u centru ne možeš prošetati u društvu od dvije osobe kako spada jer stalno netko mora izmicati u mimoliaženju s ostalim pješacima. a o marginaliziaciji bicilista po svakom pogledu bi se moglo danima. fuj fuj! glavno da se ima za benzin i parkiranje po gradu jer su ljudi lijeni hodat dvije ulice, koristit javni prijevoz ili nedajbože pokvarit frizuru i iznojit tri kapi na biciklu.
  6. S.09.09.2011. 14:09
    Meni su ove nestajuce trake super. Ćiribu ćiriba. Yellow line performs a disappearing act. haha
  7. marina09.09.2011. 14:34
    apdejt: provozola sam se sad petrinjskom još jednom i stupić je nestao u međuvremenu :)
  8. miki09.09.2011. 15:26
    Bolje da nema biciklisticke staze. Jer kad postoji onda te prisiljavaju da je koristis a ona je nefunkcionalna zbog prepreka (stupici, parkirani auti itd) ili pjesaci hodaju po njoj bez da gledaju jer kao nece im biti nista to je ionako samo bicikl. a bicikl se ne moze zaustavit instant kao auti i motori. Ja sam u Rijeci i biciklistickih staza uopce nema pa mogu na miru koristiti cestu, bez da policija kenjka i pise kaznu. Bio sam par puta u Zg sa biciklom i u ZG-u sam koristio cestom jer sam popizdio sa ovim stazama. Napravljene su kao da bicikl nije svakodnevno prevozno sredstvo nego nekakav vikend đir. Fino na cestu i pičit ko čovjek. ZG je fantatican za biciklu, sve ravno, nemoš se umorit nigdje i grad je taman dovoljno malen da iz centra za 20 minuta stigneš u bilo koje predgradje (recimo king-cross Jankomir). Jedini problem je sto pokusavaju unistiti biciklisticki prevoz sa ovim kretensko izvedenim bicci stazama. Ako se vec zeli ograniciti bicikle jer im toliko smetaju, onda se fino stavi 50 cm sirina na rubu kolnicke trake (znaci oduzme se od automobila) kao i u drugim gradovima (recimo u londonu je tako ali malo uze). Na taj nacin bicikl primoravaju da to koristi a ujedno ne ubijau funkcionalnost bicikle kao kad oduzmu prostor na trotoaru od pjesaka.
  9. BANDIĆ09.09.2011. 16:17
    Sram vas bilo sve, samo blatite po nama kaj delamo! Treba delat, delat, delat, delat, delat klik delat klik klik......:)
  10. specijalka09.09.2011. 16:51
    joj ljudi. naravno da ovo nema nikakve veze sa logikom jer oni tak i tak to farbaju samo da potrose boju i opravdaju pare koje su dobili da te godine potrose na "unapredjenje biciklistickih staza"

    Kupite si specku i smetajte svima na cesti.
  11. Bicikliraj ili umri!09.09.2011. 19:06
    Još jedan "uspjeh" SDP-a i njihovih gradskih "vizionara".Najbitnije je uzeti litru boje(cijena cca 500.000kn),povući dvije crte i eto biciklističke staze.Stvarno genijalno!
  12. cebor_zg09.09.2011. 22:07
    rođen u Zagrebu, na biciklu oduvijek, imati stazu za bicikle u Zagrebu... mazanje ociju!
  13. biciklistzg09.09.2011. 22:23
    Staza je nakaradna, Monty Pythonovska. Ali to ne znači da nije moguće napraviti upotrebljivu bic stazu na pločniku. Ljubljana je dobar primjer.

    Realna situacija je sljedeća:
    - ceste (s našim vozačima) su često preopasne i biciklisti/ice je ne žele koristiti
    - biciklista ima premalo da bii ne-biciklistima/icama bilo prihvatljivo širenje staza na cestu ili rekonstrukcija prometnica samo zato da se napravi bic staza koja je odvojena i od pješačkog i od auto prometa

    Na postojećim prometnicama nam jedino preostaje 'popraviti' postojeće staze i pričekati da naraste broj biciklista/ica.
  14. Ili postati zen, ili otići iz Zagreba10.09.2011. 00:00

    Evo baš sam prošao tamo i staza je zbilja smiješna i nelogična, kao i gotovo sve biciklističke staze u Zagrebu.

    Još jedna stvar, javni prostor u centru grada nije samo pod udarom onog serijskog jahtaša i njegovog rugla ili automobila kojih je sve više, već nebrojenih štandova i kafića. Terase kafića su prekrile gotovo svaki komad prostora koji je bio namjenjen pješacima. Jel' itko to primjećuje? Gdje su prosvjedi u vezi tog problema? Naravno nitko neće prosvjedovat protiv toga, jer i prosvjednici moraju popit kavu negdje - poserem im se u mali makijato :)

    Zagrepčani su kao i njihove biciklističke staze, smiješni i nelogični.
  15. Ime10.09.2011. 16:10
    Crtati biciklističke staze na pločniku je idotizam. Biciklistička staza se treba nalaziti na kolniku.
  16. majstor10.09.2011. 18:02
    @biciklistzg
    "Realna situacija je sljedeća:
    - ceste (s našim vozačima) su često preopasne i biciklisti/ice je ne žele koristiti
    - biciklista ima premalo da bii ne-biciklistima/icama bilo prihvatljivo širenje staza na cestu ili rekonstrukcija prometnica samo zato da se napravi bic staza koja je odvojena i od pješačkog i od auto prometa"


    1. Kako ti znaš da je biciklisti ne žele koristit? Ne znam da su preopasne? Mislim da vozeći po trotoaru se izlažeš riziku da te na zebri spuca auto zato što te ne vidi, zbog brzine vožnje.
    Što više biciklista na cesti to su vozači oprezniji prema nama jer postajemo uobičajeni sudionici u prometu.

    Ozbiljno mirišeš na nekog ko želi popularizirat rješenja grada Zagreba samo zato što su to rješenja grada Zagreba.
    Iz svega što si napisao na ovoj temi i na obavjesti o izlaganju plana za stazu na savskoj zaključujem da se s tobom ne može argumentirano raspravljat - drugim rječima troluješ. Činiš raspravu mučnom, što ti je vjerojatno i cilj.
  17. biciklistzg10.09.2011. 18:55
    @majstor
    1. pa kada prolazim npr savskom i držićevom često vidim bicikliste/ice koji voze u prekršaju po pločniku umjesto po cesti. A skoro nikad ih ne vidim na cesti.
    A one koje rijetko i vidim na tim cestama su sportaši na speckama.

    2.bic staze trebaju voditi preko ceste uz zebru a ne bi bilo loše postaviti i znakove koje bi upozorili vozače na bic stazu.

    3. zapravo mislim da zg svjesno ili nesvjesno sabotira biciklistički promet. u pravilu grade staze kako bi mogli reći da su ih napravili a onda onemoguće sigurnu i efikasnu vožnju (stupovi, prekidi kod raskršća itd).

    Iako ima i boljih primjera, npr staza uz zagrebacku (ljubljansku) aveniju je upotrebljiva. Komadić bic staza kod križanja kod avenue malla je ok.

    4. ne slažem se da se sa mnom ne može argumentirano raspravljati. Mislim da sam dosta dobro objasnio kao se i sa bic stazama na pločniku može napraviti funkcionalna stvar te sam dao i konkretni primjer. Ljubljanu. Gdje su uspješnom kombinacijom staza i traka uspjeli omasoviti bic promet.
  18. igor11.09.2011. 08:09
    treba stup neki stavit nasred ceste i strelicu lijepo u njega uperit da se auti zabijaju u njega
  19. corcoran11.09.2011. 17:27
    Urotili su se protiv bičikleta jer pola primitivnog pipla misli da je to prijevoz za sirotinju /iako mnogi bicikli su skuplji od njihovih polovnih auta/ a ne vozilo zdravlja i kondicije pogotovu za osobe iza 55 pa dalje i služi za snižavanje cukra a i masnoći.Pozdrav Bandiću makar nije puno ali je nešto napravio za razliku od prajca u Splitu.
  20. Robert12.09.2011. 11:47
    Bicikl. staze su takve kakve jesu, i treba biti zadovoljan i tim malo sto imamo. Kod nas gradski biciklizam nije tolko popularan kao u gradovima gdje su bicikl. staze iscrtane uz svaku prometnicu. Jos uvijek nismo spremni za bicl. staze dok se ne promijeni svijest ljudi. Dakle dok god pjesaci hodaju po bic. stazi ili se auti parkiraju na iste. A druga stvar, koliko puta vidim bicikliste da jurcaju po trotoaru ugrozavajuci sigurnost pjesaka. Trotoar je za pjesake. Ako se vec hocete voziti tamo.. strah vas je kolnika, onda fino prilagodite brzinu pjesaku. dakle 5,6 na sat. Ne bidite licemjerni. Da imamo bicikl. staze kao u nizozemskoj, i dalje bih se naslo vas sto kenjaju. Vjecno smo nezadovoljni. Umjesto da budemo sretni sa to malo bicikl. staza sto imamo. ali nee...
    kupili smo najskuplji moguci bickl, nemamo blage veze o pravilima u prometu, svi su nam krivi sto se nadju na putu, svi smetaju, poludimo u ilici kad neki pjesak odjednom prelazi prugu. Nemamo nimalo biciklisticke kulture, ali seremo. Gadi mi se to sve.
    Pogledajte malo europu i pogledajte koliko gradova ima rijeseno pitanje biciklistickih staza, a onda krenite srat po nasim gradovima.
  21. Kolnik12.09.2011. 12:13
    Kak sama rec kaze. Kola se kotrljaju po kolniku. Ne plocniku. Robert, si ti izronil iz Balad Petrice Kerempuha?
  22. komentar12.09.2011. 17:40
    kod nas je ove godine u zagrebu broj biciklista eksplodirao kao nikada do sada. sljedeće godine će ih biti još i više. ljudi trebaju shvatiti da više nije dovoljno dati bilo kakve smijurije od staza pa očekivati da ti siromasi i marginalci budu zadovoljni time što imaju. vrijeme je za stvarno dobre uvjete. puno gori licemjeri od biciklista su oni koji dušebrižnički plaču nad žrvama u prometu, a onda se okomljavaju na upravo te žrtve, sankcionirajući bicikliste i pješake, ograničavajući im slobodu kretanja gdje god mogu. ne, vrijeme je da se ograniče počinitelji. auto je oružje i luksuz, a kao društvo si taj luksuz više ne možemo priuštiti. dosta je.
  23. Ime12.09.2011. 18:31
    Bicikl je za đake, studente i sirotoinju. Bicikle s pločnika treba maknuti isto kao i automobile iz centra grada i proglasiti pješačku zonu. !
  24. miljac13.09.2011. 09:05
    Pješaci i biciklisti su "prirodni" saveznici. Nema nam života na kolniku, gdje kaciga ne spašava život, nego eventualno samo smanjuje onečišćenje asfalta! Zato, poštujmo pješake gdje god se kreću, usporimo tamo gdje ih naša brzina može ugroziti! Ionako smo u svakom slučaju brži od pješaka, zdraviji od automobila!
    Čuvajmo pješake, oni su nam zadnja nada!
  25. markić ZG13.09.2011. 14:50
    Lijepa moja Hrvatska domovino, što se s tobom dogodiloooo????
    Još su naše staze u Zagrebu dobre ako ih idemo uspoređivati....
    pozdrav :D
  26. Biciklist na kvadrat13.09.2011. 14:57
    @Ime

    Znaš li ti koliko je cijena jednog dobrog bicikla?Naravno da ne znaš.Kakva to sirotinja vozi bicikl skuplji od prosječne hrvatske plaće?Nešto tu ne štima.
  27. zmau14.09.2011. 10:06
    "Ali to ne znači da nije moguće napraviti upotrebljivu bic stazu na pločniku. Ljubljana je dobar primjer."
    Staze u Ljubljani su očajne. Profil im je često u obliku sinusoide jer se prilagođavaju visini kolovoza ne samo na raskrsnicama, nego i na svakom kolskom ulazu u dvorište. A ivičnjaci su grubi kao i na ovim slikama. U mnogim ulicama trotoari su bezobrazno stešnjeni stazom, i tu se stvara nezgodna gužva (isto kao u Petrinjskoj). Takođe, Ljubljanske staze primoravaju biciklistu da dvaput čeka na semaforu kad skreće levo.
    Mislim da bi Ljubljana generalno bila udobnija za jahanje bicikla kada ne bi bilo tih staza.
    A ova zagrebačka "staza" je stvarno čisti bezobrazluk, i mnogo me podseća na "staze" po Novom Beogradu.
  28. biciklistzg14.09.2011. 22:36
    @zmau - Značajno su bolje od zagrebačkih i dovoljno dobre da su od Ljubljane napravile biciklistički grad, tj da su omasovili upotrebu bicikle kao prijevoznoga sredstva za sve društvene slojeve.

    Za neki uži krug ljudi (npr mlađe sportski orijentirane bicikliste/ice) Lj bi vjerovatno bila bolja bez staza ali za opću populaciju mislim da ne.

    Gle, bez infrastrukture nema biciklista/ica a bez biciklista/ica nema infrastrukture. I što sad?

    Kako ja vidim, stvari se mogu odvijati na način da se malo poboljša infrastruktura koja će namamiti bicikliste/ice pa će onda njihov broj potaknuti izgradnju još bolje infrastrukture itd ...

    Dobro, za Petrinjsku smo se svi složili da je katastrofa.
  29. zmau19.09.2011. 13:23
    "Značajno su bolje od zagrebačkih i dovoljno dobre da su od Ljubljane napravile biciklistički grad"
    Nisam stekao utisak da je Ljubljana nekakav „biciklistički grad“. Njihov modal split je oko 10%, ništa impresivno. Btw, nisam znao da je pre izgradnje staza ovaj broj bio znatno niži.

    "omasovili upotrebu bicikle kao prijevoznoga sredstva za sve društvene slojeve"
    Eh, slojevi... u mojoj ljubljanskoj firmi samo sekretarica i ja smo pedalali do posla. Ostalih 11 zaposlenih su vozili aute.

    "Za neki uži krug ljudi (npr mlađe sportski orijentirane bicikliste/ice) Lj bi vjerovatno bila bolja bez staza ali za opću populaciju mislim da ne."
    Ovde si verovatno u pravu, ako misliš na opštu populaciju biciklista. Za opštu opštu populaciju se ne slažem sa tobom. Kao što rekoh, trotoari su često preuski i bez tih staza, i mene je često bivalo sramota da jašem po njima. Pešačeći po Ljubljani osetio sam da mi staze smetaju.

    "Gle, bez infrastrukture nema biciklista/ica a bez biciklista/ica nema infrastrukture. "
    Nisi u pravu. Šabac (po mojoj proceni) ima biciklistički modal share od oko 10%, otprilike isto kao Ljubljana, a ima ukupno oko kilometar bici-staze, znači praktično ništa.
    Naravno da je infrastruktura bitna, ali infrastrukturu možeš odraditi na razne načine, a staze na trotoaru su najružnij način.

    "Kako ja vidim, stvari se mogu odvijati na način da se malo poboljša infrastruktura koja će namamiti bicikliste/ice pa će onda njihov broj potaknuti izgradnju još bolje infrastrukture itd ..."
    Upravo tako, a infrastrukturu možeš poboljšati na razne načine. Ja trenutno pokušavam u Šapcu da poguram kreaciju kontrasmernih traka u jednosmernim ulicama, i to bi stvarno bila sjajna stvar.
  30. biciklistzg19.09.2011. 23:14
    @zmau: Ljubljana je preplavljena s biciklistima/icama koji imaju (neprekinutu) mrežu bic staza. U Lj su biciklisti/ice ravnopravni sudionici u prometu a u Zg-u skoro pa gerilci/ke.

    U Lj su uveli povoljno iznajmljivanje gradskih bicikala, i koliko vidim, radnim danom su ti bicikli razgrabljeni, itd... I zato je Lj biciklistički grad a Zg nije.

    Super za Šabac, ali ne može se prometna infrastruktura koja funkcionira u gradu veličine 60k stanovnika samo tako preslikati na grad od 280k ili 800k stanovnika.

    Sretno s jednosmjernim ulicama. Za Zg je još uvijek revolucionarna ideja da se bic staza ne prekida zbog križanja ....
  31. zmau28.09.2011. 10:02
    @biciklistzg
    Evo, i Mikaelu se dopada Ljubljana : http://www.copenhagenize.com/2011/09/ljubljana.html. Mikaelu kapa dole, ali mislim da sam ja ipak malo detaljnije osetio Ljubljanu nego on :).
    A izgleda da smo i on i ja pogrešili na temu modal share-a :
    If we consider all modes of transport, including pedestrians, we estimate that
    cycling share in modal split should be about 3-4%. (izvor : http://www.urbinstitut.si/images/110621%20_%20UI%20lecture%20_%20Luis%20Morales%20Carballo%20_Cycling%20as%20a%20mode%20of%20urban%20mobility.pdf)

    "Ljubljana je preplavljena s biciklistima"
    Bojim se da nažalost preteruješ :).

    Ja sam se svojevremeno odselio iz Srbije u Ljubljanu baš zato što sam tamo očekivao nekakvu kvalitetniju saobraćajnu kulturu i lepši osećaj pri kretanju kroz grad. I vratio sam se jer sam konstatovao da oni i nisu baš mnogo odmakli od nas. Mislim, jesu u odnosu na Beograd, ali nisu u odnosu na Šabac :).
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

22.05.

Šljunčarenje opet postaje legalan biznis

Vlada u korita Save, Drave i Dunava ponovno vraća šljunčare i pjeskare, koji su iz njih "prognani" Zakonom o vodama iz 2009. godine

21.05.

Prijeti nam kolaps

"Club of Rome" predstavio je svoj izvještaj u kojem prezentira dramatično lošu sliku planeta za četrdeset godina

17.05.

Odzvonilo plastičnim vrećicama

U Hrvatskoj se godišnje podijeli 91 milijun plastičnih vrećica pa "Zelena Istra" i "Zeleni Osijek" pozdravljaju najavu naplaćivanja

15.05.

Trebamo dva planeta

WWF je objavio novi "Izvještaj o stanju planeta" koji pokazuje da je i Hrvatska među zemljama koje pretjerano iscrpljuju Zemljine resurse

15.05.

Uhićen borac protiv kitolova

Paul Watson, osnivač legendarnog "Sea Sheperda", uhićen je u Frankfurtu i prijeti mu izručenje Kostarici zbog akcije protiv ilegalnog lova na morske pse iz 2002. godine

15.05.

Ozon truje Brođane

Dnevna osmosatna srednja vrijednost ozona u Slavonskom Brodu prešla je dozvoljenu granicu već jedanaest puta ove godine

14.05.

Hrvatske vode uništavaju rijeke

"Hrvatske vode" kanalizirale su dio rijeke Vuke kod Tordinaca unutar zaštićenog krajobraza i uništile dio vrijednosti zbog kojih je to područje zaštićeno