Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Pokvarena predstava

Fotografija članka
Europski krizni menadžment je isključivanje naroda iz političkog odlučivanja. Uspostavljanje diktature, piše Tomaž Mastnak.

Bogatstvo je postalo središnjim političkim pitanjem u 18. vijeku. Bogatstvo naroda. Malo ko je, ako je uopće iko, taj pomak temeljitije promislio i tu novost bolje izrazio od Adama Smitha. Smitha su zatim dvjesto godina potkresavali i natezali da bi bio taman različitim varijantama popularnog liberalizma.

Oprali su ga od moralne filozofije, očistili od jurisprudencije i odriješili od političke misli, a sve zato da bi se mogli pozivati na njega pri promociji najprizemnije, misaono najsiromašnije i najbezobzirnije politike neograničeno slobodnog tržišta. Bogatstvo je ostalo središnjim pitanjem, no prije svega kao bogatstvo poduzetnih pojedinaca (i njihovih korporacija). To bogatstvo, sve više skoncentrirano u statistički jedva još uočljivom dijelu stanovništva, naraslo je i dalje raste preko svih granica, a politika, u čijem se okviru to događalo, bankrotirala je. Dakako, pokušavaju je sada iz sve snage oživjeti, jedni iz vlastitog interesa,  drugi iz gluposti. Možda uspiju postaviti je opet uspravno i produžiti joj agoniju, ali vjerojatno ne zadugo - ovisno o tome koliko novca i nasilja će privilegirane elite biti spremne investirati u to i ovisno o tome koliko će uspješni biti plastična kirurgija javnog mnijenja i mentalna polucija. Ako im to uspije, sljedeći put ćemo pasti još dublje. Ukoliko s tim u vezi možemo govoriti o kapitalizmu, moguće je reći da je kapitalizam sada doživio onaj i takav gubitak legitimnosti kakav je u svoje vrijeme osudio komunizam na zalazak i pad.

Bogatstvo kao političko pitanje valjalo bi danas ponovo postaviti u duhu Adama Smitha: kao pitanje povezano s moralnom i pravnom filozofijom i temeljitom političkom refleksijom o tome kuda se hoćemo uputiti i kako živjeti kao zajednica, kao pitanje nacionalnog bogatstva i politike u interesu nacije. U etabliranoj politici, ni kod nas ni globalno, na žalost nema snage koja bi za nešto tako bila kadra. Dospjeli smo u svojevrsnu paradoksalnu situaciju u kojoj političari izbjegavaju govoriti o političkim pitanjima i bave se poslovnim, a biznismeni pak govore o politici ili, preciznije, govore političarima što im valja činiti.

Bogatstvo kao političko pitanje valjalo bi danas ponovo postaviti u duhu Adama Smitha: kao pitanje povezano s moralnom i pravnom filozofijom i temeljitom političkom refleksijom o tome kuda se hoćemo uputiti i kako živjeti kao zajednica, kao pitanje nacionalnog bogatstva i politike u interesu nacije.

Prije sadašnjeg festivala u Cannesu, na kojem se okupilo nešto drukčije vrhnje nego po običaju, između ostalih oglasila se gospođa Laurence Parisot, voditeljica francuskog poslovnoga udruženja Medef. Budući da je susret na vrhu G20 ovaj put na francuskom tlu, gospođa Parisot je iskoristila priliku i organizirala simultani susret B20: susret na vrhu svjetskih biznismena. Oni u programu, osim razgovora s G20, imaju i susret s L20, sa sindikalnim vođama, predstavnicima "rada", koji se također okupljaju u Cannesu. Ako bi se svi lijepo razumjeli i sporazumjeli, bili bismo svjedoci realizacije Mussolinijeva ideala na globalnoj ravni. Možda taj film još nećemo gledati, no nije isključeno da će prije ili kasnije i on biti na rasporedu.

Gospođa Parisot je rekla da je svjesna da je susret G20 "istinski značajan", i to ne samo zbog dužničke krize na području eura, nego i "zato jer u većini država vidimo neke veoma zabrinjavajuće političke težnje". Među njima su, kako je spomenula, porast krajnje desnih stranaka u Francuskoj, pojava Tea Party u SAD i širenje protesta poput indignados i pokreta za okupaciju Wall Streeta, a nadahnjuju ih problemi od usporenog rasta i nezaposlenosti do bankarskih plaća i nejednakosti. Za Tea Party je znano da su nastanku pokreta kumovali veoma bogati i uplivni republikanci, no pokret je sada narastao preko glave i samom republikanskom establišmentu i počinje ometati rutinsko djelovanje američkog stroja vlasti. Mogli bismo reći da su opasne političke težnje za gospođu Parisot sve ono što treperi izvan etablirane politike. Naime, neki drugi zajednički imenitelj pojave što ih spominje nemaju.

Odgovor na tu opasnost jeste saradnja između etablirane politike i biznisa, koju vjerojatno možemo nazvati  demokracijom. "Za biznis, za ekonomiju i za demokraciju veoma je opasno," kaže govornica udruženja francuskih biznismena koja simpatično razlikuje biznis i ekonomiju, "ako sve te države ne budu u stanju naći zajednički put s biznisom." Da bi biznis pomogao iznaći rješenje, koje će otkloniti tu veliku opasnost, B20 je zahtijevao da postane integralnim sastavnim dijelom "procesa" pod oznakom G20, i izradio je stajališta prema svim pitanjima što su na dnevnom redu festivala G20 u Cannesu. Vodeći biznismeni, povezani u B20, potrudili su se usaglasiti svoja stajališta, u uvjerenju, odnosno očekivanju da bi to "moglo pomoći vladama pri napredovanju u rješavanju tih teških problema".

Cijela igra rješavanja krize zasnovana je na isključenju naroda. 

Zanimljiv je detalj da ti "teški problemi", što bi ih udruženim snagama imala rješavati političko-poslovna  alijansa (ili radije osovina), nisu problemi koji su izveli na ulice pokrete što ih je gospođa Parisot označila kao "veoma zabrinjavajuće političke težnje". Jasno, očito i izvjesno je da nismo svi u istom čamcu. Niti živimo svi na istom ili u istom svijetu. Naša dva svijeta dolaze u dodir samo tu i tamo. Takav prilično amortiziran kontakt bit će u Cannesu predviđen susret između  B20 i L20. To je najteži trenutak što ga predviđa gospođa Parisot, budući da "među poslovnim ljudima neki prilično oklijevaju da ne otiđu predaleko u socijalnim pitanjima, ali s druge strane svi se slažemo da se danas iz nejednakosti pravi veliki problem". Alles klar? Alles klar!

Da napravim veliki problem još iz nečega. Političko-poslovni festival u Cannesu evropski je obojen. Zašto je tako, nije zagonetka. I budući da je tako i budući da je Francuska domaćica, najava grčkog premijera da će dati evropsko "spašavanje" Grčke na referendum, nastupila je kao nešto što Sarkozyju (ili Sarkozyju i Merkelovoj) kvari predstavu. To nije bilo u scenariju - a zna se ko piše scenarije. No istinski šok najave grčkog premijera ima dublje razloge. Neovisno o tome kakve su ga kalkulacije vodile, s tom je najavom za trenutak doveo na scenu  narod: ne niti narod, doveo je na scenu misao koja je obećavala da bi na scenu mogao stupiti narod. To je za današnju Evropu - pa i za sav onaj svijet koji se došao pokazati u Cannes - apsolutno nedopustivo. Cijela igra rješavanja krize zasnovana je na isključenju naroda. Narod nije niko ništa pitao, niti neizabrani briselski evrokrati (to nisu niti birokrati) niti izabranici koji se igraju nekakvog mekog izvanrednog stanja. A grčki će narod i dalje govoriti na ulici, ne u okviru  demokratske politike (i više na sjeveru izazivati žalost da EU ne može poslati tenkove u Atenu). Evropski krizni menadžment je isključivanje naroda iz političkog odlučivanja. Uspostavljanje diktature.

Tagovi: grčka, G20, europska unija
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 27 komentara
  1. Balad06.11.2011. 21:52
    Veliki humanistički mislioci, uključivo i moral najraširenijih svjetskih religija, odavno su dali listu prioriteta koju u (neo)iberalnokakpitalističkom kapitalističkom svijetu nitko ne poštuje. Uključivo i ekonomiste - dobitnike nobelovih nagrada - koji sasvim reduciranim pristupom, ogoljujući ekonomiju i izolirajući je od ostatka svijeta i interakcija koje se u njemu zbivaju među svim međuovisnim faktorima (stvarajući izolirani sustav od nje), donose zaključke - vrijedne 1000000 dolara - koji, kako se čini, nimali ne rješavaju ekonomske probleme i suprotnosti ove planete. Jer su primjenljivi samo u sterilnom svijetu iz kojeg su ih i ekstrahirali. Baš kao i Smithova ideja o "nevidljivoj ruci" koja bi mogla eventualno djelovati u nepostojećim, idealnim uvjetima.

    Služeći se oznakama gospođe Laurence Parisot, tu listu bismo mogli prikazati donjom shemom, gdje su prioritei povezani od onog najvišeg prema najnižem . koji slijedi kao neizbježna konzekvenca postojanja "coditio sine qua non" svega ostalog. Čovjeka!

    Č20-->L20-->B20-->P20-->G20

    Oznake:

    Č-čovjek
    L-rad(nik)
    B-biznis(men)
    P-profit
    G-razvoj

    Brojka 20 je tu tek sasvim formalno, zbog kompatibilnosti oznaka s onima gospođe Parisot.
  2. ap06.11.2011. 22:56
    Kako to da se mislioci nasilja, imperijalizma, gazi gazi i maloumlja nazivaju humanističkim misliocima a Adam Smith zabog ideja bogatstva naroda manipulativno navodi kao osnova zla protiv čovjeka?

    "Bogatstvo je postalo središnjim političkim pitanjem u 18. vijeku. Bogatstvo naroda. Malo ko je, ako je uopće iko, taj pomak temeljitije promislio i tu novost bolje izrazio od Adama Smitha. Smitha su zatim dvjesto godina potkresavali i natezali da bi bio taman različitim varijantama popularnog liberalizma." - natezali radi raznih izama
  3. ap06.11.2011. 22:57
  4. nda07.11.2011. 10:23
    Danas sam ponovo nabasao na jedno "cirkularno" pisamce, koje kruzi vec neko vrijeme Mrezom:

    "Istina o kojoj se u Hrvatskoj suti"

    http://www.znanost.com/clanak/istina-o-kojoj-se-u-hrvatskoj-suti/

    Zanima me sto o njemu misle nasi vrli komentatori na H-alteru. Hvala.
  5. @nda07.11.2011. 10:38
    čitao sam ja to pismo prije cca. godinu - dvije....
    samo tad je to bila "propaganda glupih zadrtih desničara koji su protiv super-duper-ultra blagodati EU"...
    danas kad to neko stavi na fejzbuk je jako pametan, promišljen i generalno kul. fajter protiv esteblišmenta.
    toliko od mene
  6. Balad07.11.2011. 10:47
    ""Bogatstvo je postalo središnjim političkim pitanjem u 18. vijeku. Bogatstvo naroda.
    ---------------------------------
    Malo ko je, ako je uopće iko, taj pomak temeljitije promislio
    ---------------------------------
    i tu novost bolje izrazio od Adama Smitha. Smitha su zatim dvjesto godina potkresavali i natezali da bi bio taman različitim varijantama popularnog liberalizma." - natezali radi raznih izama " (ap)

    Mislim da ni ti nisi sve to skupa malo bolje promislio. Tzv "bogatstvo naroda" nije doli statistička floskula. Iza nje se krije 1% onih koji posjeduju 80% bogatstva - u USA, recimo.

    Ti ili si među tih 1% ili živiš od zraka. U svakom slučaju, čime god se hraniš, tvoja ishrana ne utječe blagotvorno niti na tvij humanizam niti na tvoje mentalne funkcije.

    Za državu, pak mogu reći da mi se .ebe za bilo koju (uključivo i moju) ako ne brine o svakom pojedincu. I o onih 99% sa svega 20% bogatstva! A to bi trebala raditi na taj način da nastoji što više smanjiti tu disproporciju. Al' .ebi ga, ne da to tih 1% jer, DRŽAVA - TO SU ONI!

  7. Balad07.11.2011. 11:04
    @@nda

    Zae ne treba biti fajter protiv establišmenta? Možda protiv sirotinje? I zašto bi to pisao "zadrtu desničar" kad su opisane činjenice istinite, a uglavnom takve istine iznose ljevičari?

    Zamisli sebe sa prosječnom hrvatskom plaćom od cirka 6000 Kn i nekog Britanca, Nijemca ili Engleza sa višestukoooo većom plaćom (još bolje njihovog bogatuna). I sad ćete i ti i on imati "podjednaka" prava na otkup zemljišta i nekretnina - kako u Hrvatskoj tako i u Engleskoj.

    Već te vidim, juriš k'o sumanut da u Engleskoj kupiš zemlju i neki dvorac! A vidiš, stranci ovamo upravo jure jer za bagatelu mogu dobiti ono št je tebi i ovdje preskupo. A to im je osigurala EU sa svojom jednakopravnom globalizacijom.

    No, možda ti voliš raditi kao tuđe roblje, to Hrvati naročito vole. Evo - kroz povijest su robovali Austrijancima i Mađarima (Austro_Ugarska) pa svko malo plačišu po medijima za tim vremenima kad su nas "jadnike" bečka i šeštanska gospoda u međusonmom dogovoru iskorištavala, a onda....

    ---Onda, žure INU prodati molu, otvoriti put Erste banci za njihove profite i slično. Ne radi se o pristajanju ili protivljenju pristupi EU - radi se o običnim činjenicama. Uostalom, malo "prolistaj" internet da vidiš koje to "sirotinjske" evropske zemlje nisu članice EU, niti pokazuju volju za tim. A baš im dobro ide!

    Sretno robovanje tebi i tebi sličnima. A ak' nam se postaviš za gospodara "smaknut" ćemo te k'o glinenog goluba. Jednog dana!

    To ti govori POVIJEST kroz cijelu - POVIJEST!
  8. Kurbla07.11.2011. 12:27
    Nije sve što je napisano u tom članku o EU pogrešno, ali ono što je pogrešno da se svesti na ovo: "Samo ako je vlasnik Hrvat ta dobit se opet investira u RH." Hrvat, jednako onako kao i Englez, ne investiraju u svoju matičnu zemlju, nego investiraju tamo gdje je to profitabilno. Da Englez investira u svoju matičnu zemlju, ne bi ni kupio tvornicu u Hrvatskoj. Hrvat Fižulić, primjerice, ima tvornicu u Kini. Ima li Hrvatska kakve koristi od Fižulićeve tvornice u Kini? Skoro nikakve - ima samo utoliko što Fižulić posjećuje otmjene restorane u Hrvatskoj, pa onda mali, mali dio profita ostaje tu. No, tvornica u Kini je ionako kupljena od profita koje je Fižulić ostvario u Hrvatskoj, a budući profiti će završiti tko zna gdje u svijetu. Prodaja državnog vlasništva, bez obzira prodavalo se ono domaćima ili stranima je - loša.

    Moram, ipak, sa žalošću, reći da je nacionalistička perspektiva točna u nekim drugim, jednako važnim pitanjima. Prije svega pri kupovini nekretnina poput kuća na moru, koje je Balad spomenuo. Tu su najkritičniji Talijanci. Njih ima 15 puta više od nas, imaju tri puta veće plaće, blizu su i odavno mjerkaju Dalmaciju. Vrlo je vjerojatno da bi naša obala mogla postati pretežito naseljena Talijancima za nekoliko desetljeća, pa bi mogli imati problem sa Srbima. Uostalom, EU se već pokazala nepravedna prema Hrv. u slučaju Piranskog zaljeva i gospodarskog pojasa. Rizici su veliki, i nema razloga zašto bi u njih uopće ulazili. U principu jesam za zbližavanje, pa i spajanje i nestajanje naroda, stvarajući jedno čovječanstvo. No, mislim da je za izgradnju multinacionalne države potreban znatno viši stupanj svijesti nego što je postojao u, recimo, Jugoslaviji, i nego što postoji, kako u HR tako i u EU. Nedavni pritisak na Grke da ne idu na referendum je, zapravo, prilično nalik onoga što se događalo u Jugoslaviji zadnjih godina prije raspada.

    Najjači argument za ulazak u EU je da mi, Hrvati, zapravo, kurca ne vrijedimo. Da nije pritiska međunarodne zajednice, poglavito EU, iskreno vjerujem da bi mi još ratovali po Balkanu, i vjerojatno bi ovih dana, zajedno sa Srbima, završavali genocid nad posljednjim muslimanima po Bosni. Pa mi smo osudili Norca i Glavaša isključivo zbog pritiska izvana. I skoro po svemu drugome, mi zaostajemo za EU.

    Kad se sve uzme u obzir, suradnja je OK, ali razloga za ulazak u EU zapravo ne vidim. Fokus vanjske politike treba pomaknuti sa umiljavanja jačima od nas na pomoć slabijima od nas. Bez obzira na sve probleme, tri četvrtine svijeta živi lošije od nas. Naša odgovornost se nalazi na toj strani.
  9. ap07.11.2011. 12:28
    @ Balad 07.11.2011. 10:47

    citat početka članka Tomaža Mastnaka o bogatstvu naroda i Smithu + moj dodatak "natezali radi raznih izama"

    "Mislim da ni ti nisi sve to skupa malo bolje promislio. Tzv "bogatstvo naroda" nije doli statistička floskula. Iza nje se krije 1% onih koji posjeduju 80% bogatstva - u USA, recimo."

    Tko nije promislio, Tomaž Mastnak ili ja, ili ipak ti?

    Mastnak "Bogatstvo je postalo središnjim političkim pitanjem u 18. vijeku. Bogatstvo naroda. Malo ko je, ako je uopće iko, taj pomak temeljitije promislio i tu novost bolje izrazio od Adama Smitha. Smitha su zatim dvjesto godina potkresavali i natezali da bi bio taman različitim varijantama popularnog liberalizma." Mastnak tvrdi 1. o 18. stoljeću i Smithu (opće poznata činjenica) te 2. o kresanju i natezanju Smitha za razne potrebe popularnog liberalizma kroz 200 godina (složenije pitanje ali tvrdnja nije nepromišljena).

    Moj dodatak "natezali radi raznih izama" je također točan. Nakon ovakvog Mastnakova uvoda komentator Balad ponavlja o Smithu kao ideji nevidljive ruke tržišta ... a što je jedna od više skoro 200 godina beskrajno puta automatizirano i nepromišljeno ponavljanih fraza. Osim za potrebe popularnog liberalizma u tih 200 godina Smith je još više natezan radi potreba popularnih izama kao marksizam-lenjinizam-staljinizam-samo upravni socijalizam, neoliberalizam, fašizam, nacizam, kolonijalizam ....

    Nije trebalo ni pokazivati ni dokazivati tko je šta bolje promislio, pa čak ni tko je šta minjenao, kresao i dodavao, natezao, podešavao, bitno mijenjao (najčešće pod bitno ubojstva i druge likvidacije, osvajanja pomoću sve efikasnijih tehnika i oružja ...).

    Jer to je sporedno zbog prekomjernosti toga i inflacije te obzirom na činjenicu da nije promjenilo ništa bitno nego retardiralo. Rezultati francuske, oktobarske itd, revolucija. raznog ... su logično neizbježna rekonkvista ili obnova, u prvom redu na ono prije renesanse, ali i poslije nje a prije 19. i 20. stoljeća kurčenja bez pokrića.

    Smithova koncepcija bogatstva noroda je djelom aktualna i tu u Hrvatskoj, Sloveniji ... U Hrvatskoj je ona sadržana neprekinuti u svim politički dominirajućim idejama ilirci-narodnjaci-Starčević-HSS braća Radić-KP/SKJ- dalje i pretvarala se u bogaćenje partija/stranki na vlastik, a što je dovelo do 50 % bogatih pljačkom parazitiranjem, ubojstvima ... a ne samo 200 ili 10 obitelji kako se forsira (Tuđman-Canjuga, sociologijske i političke koncepcije Vesne Pusić na prijelazu osamdesete na devedesete i to više kao diktatura i politički nego vlasnički ...).

    I Slavko Goldstein i Rade Bulat i Josip Boljkovac potvrđuju da se je puno ubijalo bez ikakve selekcije i suđenja, puno lagalo i manipuliralo (žrtvama ...) ali nije se ništa moglo, oni s tim nemaju veze nego drugi ... I tako je općenito, široko ...

    Bogatstva i siromaštva su naravno posve u vezi takvih ideja i praksi, pa i laži (nužnost ni sposobnost nikada nisu apsolutni pa je za primjetiti da se apsolutizacijom stalno sustavnom apsolutno laže, tj. bitne opcije i pojave apsolutno lažu jer sve prikazuju apsolutnim, nije se moglo, to je tako pa poslije posve drukčije ....)

    Tj. Mastnak člankom obrađuje pokvarenu svjetsku predstavu na temu općeg prosperiteta.

    Tu se otvara i pitanje bogatstva itd. kod nas, gdje je oko 50 % ljudi prosječno upeterostručilo imovinu zadnjih 40 kriznih godina (od 1981. g službeno kriza i ocijena da su sedamdesete pogrešne i osnova krize, tj. krizne, za razliku od šezdesetih, devedesete nedvojbeno i zadnjih 11 godina priprema nove krize ...). Model sa 1 % bogatih i 200 Pusić-Canjuga-Tuđman obitelji kod nas bi puno lakše nastavio nego ovaj model sa 50 % bogatih. tj. partija//stranke/vlast i njezini vanjski i unutarnji ortaci i gospodari (veće moći). Za to su već potrošeni veći potencijali 200 Pusić-Canjuga-Tuđman obitelji.

    Zadnjih više od 200 godina je pod dominacijom gadnih bućkuriša koja za rezultat kontinuitet pokušaja održanja dominacije 200 obitelji i stalno povećanje bogatstva ne naroda općenito nego režimskog naroda brojem i bogatstvom uz sve više ubijenih, gaženih, nipodištavanih čjudi, pojava, materije, prirode .... Previše gluposti i sranja da bi se moglo održati i nataviti tek tako. Daljnji tijek će biti gadniji gdje je omjer 50 : 50 % kao kod nas (Grčka, Italija ...) nego omjer 1 : 99 % kao Rusija, Kina, USA ....

    Ne približavamo se velikoj svečanosti. Ona je već krenula.
  10. @Balad07.11.2011. 14:59
    Da, treba biti borac protiv esteblišmenta. Smiri živac.

    Taj tekst je inače kružio preko maila, i mislim da sam ga dobio prije cirka godinu -dvije godine. Nisam siguran od koga, al ekipa su, mislim oni, sir-i-vrhnje kampanja, Ivanković i to, neznam kako se zovu. daklem desničari...
    E, tad ko bi to tad objavio ispadao je zadrta seljačina koja je protiv supersavršene EU.

    Danas ko to objavi je superkul čegevara intelektualac pobunjenik na biciklu koji vjerojatno trenira frijklajmbing i paraglajding. (malo pretjerujem, al razmeš suštinu, ne...)
  11. halteri premijerni07.11.2011. 15:37
    Ma čekaj malo @ap.

    Kako može biti da je velika svečanost krenula a prognoziraš da će daljnji tijek biti gadniji (sve do 1 : 99 %). Nemoj biti kontradiktoran, jebi ga, kakva je to svečanost ? To je kazališni festival nadrealizma i kafkijanstva.
  12. nerv07.11.2011. 17:42
    Stvarno bi ponekad trebao "smiriti živac" Balade.
  13. Balad08.11.2011. 08:04
    @ap

    "Tu se otvara i pitanje bogatstva itd. kod nas, gdje je oko 50 % ljudi prosječno upeterostručilo imovinu zadnjih 40 kriznih godina" (ap)

    Dragi ap, gdje ti živiš? U ludnici? Nemoj samo tako lupetati, već DAJ REFERENTNE PODATKE (sa izvorom, dakako) na ove nebuloze!

    Pretpostavimo da je tako kao što tvrdiš. Onda:

    -svakao to nisu učinili proteklih 20 godina postojanja RH kad su bili "opljačkani do gole kože"

    -onda su to morali učinit zadnjih 20 godina postojanja SFRJ, zar ne (od 1971. do 1991.g)?

    -onda SFRJ baš i nije bila zemlja za odbaciti - još jedan zar ne?

    -ako pak je 50% stanovništva povećalo bogatstvo 5 PUTA, onda je u svakom slučaju Hrvatska ZEMJA DEMBELIJA, GDJE TEKU MED I MLIJEKO, treći zar ne?

    -ako je tome tako (prema tvojim tvrdnjama) predlažem da EU uđe u Hrvatsku, a ne Hrvatska u EU. Tako ćemo i njima pomoći da upetorostruče svoje bogatstvo.

    Stvarno lupetaš gluposti ap.
  14. Balad08.11.2011. 10:31
    @@Balad

    Razmem suštinu, ali…

    1)
    U tom tekstu – tkogod ga objavio – ima mnogo (možda čak i pretežno) istinitih stvari. Meni je čistio svejedno govori li ISTINU desničar ili ljevičar. Ona ne ovisi o tome tko je izgovara. A jel' netko lijevo ili desno, ne možeš procijeniti samo temeljem jednog članka.

    2)
    Lično mi je također svejedno u kojem se trenutku objavljuje članak. Neka se „politika“ ravna prema članku (tj. ISTINI) a ne da tekstopisac jednim okom gleda političare i procjenjuje kada je povoljan trenutak da ga objavi. Uostalom što ako je objavljen pred godinu-dvije? Neki su vidjeli u što idemo i prije 20 godina, pa ih nitko nije šljivio. I sad da se ukopaju u šutnju i prepuste riječ superkasno „opametjelim“ budalama?

    3)
    Ne može se - niti se smije - tek tako nekoga proglasiti navodnim „superkul čegevara intelektualcem” , drugim riječima “salonskim revolucionarem”. Revolucija (a ona ne mora uopće biti krvava – u definiciji te riječi niti spomena nema o krvi) – daklem, temeljita promjena društvenog ustroja – mora sazrijeti a zrije na mnogo načina. Hraneći se negativnim promjenama u društvu koje rađaju nezadovoljstvo naroda, ali i intelektualno – “hraneći” se djelima ljudi koji dublje shvaćaju ŠTO NIJE U REDU i ŠTO TREBA UČINITI. Niti Che nije tek tako otišao u gerilu (jer ono nije bila revolucija, a njegov kraj očito pokazuje da nisu bili niti sazreli uvjeti za nju), već je imao izvjesnih intelektualnih spoznaja o onome PROTIV čega i ZA ŠTO se bori. Nisu “revolucionari” oni koji preko Facebooka okupe dovoljnu gomilu, pak onda na trgovima sipaju populističke parole (uglavnom PROTIV a malo spominju ZA ŠTO jesu) ili razbijaju izloge usput paleći automobile, sve dok ih policija ne rastjera. Vođe revolucije nikada nisu “bilderi”, jer da su za to sposobni oni bi “napumpavali” mozak a ne svoje bicepse i tircepse. Oni su (moram reći nažalost) najčešće samo obično oružje revolucije, koje biva iskorišteno i potom odbačeno od slojeva kojima odgovara ono što su postigli, jer su točno znali što žele i doklem žele ići u promjenama. Tako su intelektualne preteče Francuske građanske revolucije od 1789.g. bili francuski filozofi prosvjetitelji, ali i Thomas Hobbes, John Locke, Mery Wollstonecraft sa svojim „feminističkim“ idejama o ravnopravnosti žena, Thomas Jefferson, sa svojim idejama o jednakosti svih ljudi i da su «Kraljevi sluge, a ne vlasnici naroda», itd… Njihovim idejama su se nadahnjivale vođe revolucije.

    Daklem, protiv establishmenta se može boriti na različite načine, a svi oni u revoluciji konvergiraju u jedan zajednički – ZAHTJEV ZA PROMJENOM!

    P.S.

    Ne jednom sam ponavljao kako pristojnost nalaže da se upotrebljava JEDAN nick, kao način identifikacije autora posta. Vidim da to mnogi ne slušaju – osoba s nickom @Balad ima kol'ko god hoćeš. Teško možeš shvatiti ozbiljnim bilo koje riječi tako neozbiljnog sugovornika – najbolje ga je sasvim ignorirati. Da je raspoložen (da ima znanja) za ozbiljnu raspravu, pristupio bi joj kao ozbiljan čovjek.
  15. ap08.11.2011. 13:39
    @ Balad 08.11.2011. 08:04

    @ap "Tu se otvara i pitanje bogatstva itd. kod nas, gdje je oko 50 % ljudi prosječno upeterostručilo imovinu zadnjih 40 kriznih godina" (ap)

    1) Dragi ap, gdje ti živiš? U ludnici? Nemoj samo tako lupetati, već DAJ REFERENTNE PODATKE (sa izvorom, dakako) na ove nebuloze!

    Balad, mali odlomčić a tako velika sinteza i jedinstvo automatiziranih zločinačkih sranja. Gdje ti živiš, gdje vas preko 50 % živi.
    G. 1981.g. službeni zajednički ekspoze partije (SKJ), izvršne službe / Vlade (SIV SFRJ), predstavničkog tijela (Skupština SFRJ) i čelništva države (Predsjedništvo SFRJ) kao osnovno navodi da je sustavna kriza stvorena pogrešnim investiranjem u bogaćenje kao potrošnju i politikom sedamdesetih, da su nužne i uvode se dulje radikalne mjere štednje i zabrane rješavanja raznog (uz ostalo sve gradnje pa i stanogradnje i stambene politike, investicijske gradnje ...) te da se pristupa refpormi društevno-političkohg sustava (imenovana komisija za prijedloge na čelu koje je Milan Kučan). Dakle, ozbiljna kriza.
    Kriza se neuspješno rješava. Šuvar - početkom osamdesetih iznosi da je preko 50 % članova društva megaparazitsko i uzurpiralo preko 80 % svega a ništa ne privređuje niti plaća niti riskira, politikanti su a ne političari, a pljuju po svemu, da su među njima i oni koji se predstavljaju kao ljevica prilično ekstremna desnica. Kasnije iznosi da su nakon Tita dobili vrući krumpir koji ne samo da nisu znali i uspjeli rješiti nego nisu mogli rješiti ni banalne stvari (razgovori za BH dani, RSE itd.).
    Krajem osamdesetih inflacija (=prelijevanje dohotka, imovije i svega), kao izraz stvarnog polsovanja i poretka, doseže preko 40 % mjesečno pa ide radikalna šok reforma tzv. Markovićeva a zapravo Marković-Sachs-SKJ-sve dominatne snage. Privatizacija poduzeća iz poduzeća za 0 kuna, tj. partija i njeni tehnomenadžeri time i de iure ozvaničuju ono što je de facto, da su oni vlasnici, ali sada tako preuzimaju i odgovornost. Uz ostalo, odmah je izgubljeno milijun radnih mijesta, preraspodjeljen praktički sva stvarni novac tako da ostalih 50 % više nema ni novac od mjesečnih plaća.
    Devedesete i zadnje nastavak istog malo drukčijim sredstavima ali toliko isto da je U Srbiji 99,9999 % istih i isto, U Sloveniji i RH "samo" 98,9 % ....kriza "samo" 99,96 % ista kao osamdesetih sa istim i istim rješavanjima tko je jamio jamio je i dalje odlučno hoće, tko je ubio ubio, tko je .... ostalo steži kaiš, rješavaj krizu i plaćaj, i kamate ili inflacijskih ....

    2) "Pretpostavimo da je tako kao što tvrdiš. Onda:
    -svakao to nisu učinili proteklih 20 godina postojanja RH kad su bili "opljačkani do gole kože
    -onda su to morali učinit zadnjih 20 godina postojanja SFRJ, zar ne (od 1971. do 1991.g)?"

    Pljačkalo se je i prije, do Staljinovog napada 1848.g. po staljinsitičkom birokratskom despotskom obrascu gazi sve. Ali je tek pljačka je zadnjih 40 godina stalna i totalna već po službenim uvijenim iskazima i prikazima vlasti, tj. partije/stranki i njezinih 50 % mega uzurpatora. U biti isti pljačkaju na isti način a to se samo različito zove,
    - od preraspodjele dohotka samoupravljanjem partije i trabanata kao samo upravljanje kroz što neki dobivaju sve do mega rezidencije i bunga bunga i zgazi koga hoćeš a nekima sve ostalo, da to kreiraju, misle, izvršavaju, plaćaju, servisiraju ... uz obećanje vama ćemo rješiti kasnije i frazu uzetu kao djelić Adama Smitha o bogatstvu narodu.
    - preko politike i prakse investiranja, bespravne gradnje, sustava raznog ... privatizacije Marković-Sachs
    - preko pretvorbe i privatizacije
    - najveća pljačka, oko 80 % pljačke, ide po osnovnim službenim sustavnim samo upravnim politikama kroz zakone, akte, odluke, prakse ... koje pod samoupravljanjem, demokracijom itd. (farsa) sa mlijarde i milijarde odluka i postupaka uvijek ZA pljačku organizirana samo upravna zločinačka struktura pljačka sve a onda dogovorima adalje non stop dogovara i usklađuje raspodjelu plijena.

    3) "Stvarno lupetaš gluposti ap."

    Ovako i slično se automatizirano ponavlja kao takvo i prosječno bitno gore, kao tek tako stalni bučkuriš rigidnog staljinizma, farsičnog samou pravnog socijalizma, neoliberalizma, fašizma, nacionalizma pa i jugoslavenskog itd. Ratko Mladić, general Krstić, Ljubiša Beara i ostali srebrenički komadanti genocida su sve školski jugoslavenski nacionalisti, staljinisti ..., ideolozi i vođe nacionalizma su ujedno i vodeći staljinisti i oznaši i marksisti i liberali kao Mihailo Marković, Ljubomir Tadić, Sloboda Milošević, Franjo Tuđman, Dušan Bilandžić, Josip Manolić i Boljkovac, Todorići, Tedeschi, Štrok .... razlika između istog i istog, istih i istih u tome ... se non stop plasira i forsira kao jedina, najveće i vječna avangarda.

    Sve lupeta osim više od 50 % mega budala, zločinaca, lopova, parazita, forsera ... SKJ je imao ukupno preko 10 mlijuna članova od 20 mlijuna stanovnika, jer su stalne čistke i omasovljavanja. Nisu čišćeni samo total ustaše, četnici i još više total HSS, DS iz Srbije (Grol ...) nego i KP/SKJ stalno. To je u nastavku kao razne frakcije i ono što nije ušlo u siromašnoj zemlji odavno razmjerno preteklo sve po svijetu, pa i najbogatije kolnijalne zemlje, po rezdiencijama i svim vrstama nekretnina, potrošnji, količini uništenih i jako popljačkanih ostalih ljudi, a koji su baš sve (a ne partije/stranke) i naslijedili i stvorili i održavali, koji su uvijek pod totalnim presingom da su za kurac, lupetaju, psihijatrija ... i kada su po općim saznanjima daleko najbolji od nekvalificiranog radnika do vodećih stručnjaka, umjetnika, inetelektualaca ... Jedino u SFRJ i nastavku u Sloveniji u Evropi uključujući istok kroz zadnjih više od 40 godina teče sustavnije organizirano zarobljavanje i roblje - dio građevinskih radnika koje cijeli sustav drži organizirano kao roblje do stupnja da ponekad ništa ne plati, a to ponedka se stalno ponavlja uz čuđenje navodno najsvjesnijih struktura, koje to non stop znaju ili bi kao plaćeni za to sustavno trebali znati.

    Vodeći i praktički jedini SFRJ disident Mihajlo Mihajlov ni nedavno do smrti, i uz ugled jednog od vodećih svjetskih stručnjaka za pojedina stručna pitanja i razdoblja, nije mogao ni razgovarati ni voditi polemički dijalog jer bi ga taj tren i oni novodno vodeći koji navodno hoće i vode dijalog zasuli artiljerijski a la Balad ovdje i u pitanjima u kojima je on vodeći stručnjak, sudionik i stradalnik ... a oni ne znaju ništa, blamirani ....
    Nakon objave zbirke priča "Grobnica za Borisa Davidoviča" i harange na to krajem sedamdesetih, kada su još živi Krleža i Tito i u puno formi svi praksisovci i ostali navodno hrabri, Stanko Lasić objavio kritičke knjige o Krleži kojeg najviše cijeni, Štajner objavio "7.000 dana u Sibiru" ... doslovno nitko ničim javnim nije stao u obranu prava i bilo čega općenitog a još manje u pravo književnosti o staljinizmu ....

    Ono što je još važnije jest - od milijune samoproglašenih i stalno forsanih naprednjaka nikada nitko nije ništa poduzeo, pa i spomenuo, oko sustavnih "preraspodjela dohotka"" i pljački, mega rezidencija i kučrenja, ubijanja raznih vrsta i povoda,. šikaniranja .... nitko ništa oko spriječavanja rata, još manje oko toga da nije u redu vršiti genocid nad Bošnjacima/muslimanima i slično Albancima i kada su nacionalisti, vjerski zatucani, protiv poretka .... (razna plemena su su to još gore stalno,. pa i Tibet, pa ...?) a stalno su ofanzivni oko toga istog i kurče se kao naj naj naj naj u svijetu, povijesti, svemiru, nadbožanski ... Tito nije alibi, pa ni Milošević, Tuđman i Gojko Šušak, bar u stupnju 80 %.
  16. Balad08.11.2011. 17:29
    @ap

    1) SK je imao - u času raspada SFRJ - oko 2 500 000 članova. S obzirom da je nešto umiralo, bilo nadomještavano novima članovima itd., ta cifra je - razvojno gledano (zbrajajući sve biše članove) - svakako veća, ali tvoje cifre su čista lupetanja. Fantazije člana organizacije u koju sam te smjestio.

    2)
    O upeterostručenju imovine za 50% članova društva nisi dao NIKAKVE relevante i objektivne podatke! Toliko o toj drugoj fantaziji.

    3)
    "Sve lupeta osim više od 50 % mega budala, zločinaca, lopova, parazita, forsera ... SKJ je imao ukupno preko 10 mlijuna članova od 20 mlijuna stanovnika, jer su stalne čistke i omasovljavanja. " (ap)

    Ako pak ti je "brilijantna" treća fantazija sadržana u gornjoj rečenici, pa još misliš da su te "mega budale, zločinci, lopovi, paraziti, forseri ... " upeterostručili svoje bogatstvo onda ne znam što reći. Valjda dati jednako "fantastičan", idiotski prijedlog - SVE IH (je) TREBA(lo) POBITI!

    Meni se čini - a svatko normalan to može uvidjeti - da je ogromna većina stanovništva SFRJ (među njima i ogromni dio onih "kvazikomunista" - usput, slažem se da je većina njih zaista bila KVAZI) izgradila zemlju porušenu nakon 2.svj. rata. Standard je svakako cijelom stanovništvu porastao u odnosu na predratni, a onda su doši novi lešinari i ponovno ga opelješili pod firmom uvođenja demokratskih sloboda. Oni su svakako - ne u poslijednjih 40, već u ciglih par godina -

    ---------------------------------------
    NE SAMO UPETEROSTRUČILI, VEĆ STOTINAMA PUTA POVEĆALI SVOJE BOGATSTVO!
    ---------------------------------------

    A nanovo su - do međusobnog klanja - vrle demoNkrate koje sad sjede u vladama nastalih banana državica, zavadili ostatak naivneža.

    Moj ti je prijedlog dragi ap, da

    ---------------------------------------
    KAD OD TEBE TRAŽIM PODATAK I LINK NA NJEGA - DA GA DAŠ
    ---------------------------------------

    pa ćeš nas time poštedjeti čitanja svojih neosnovanih teskstova! Ako pak nemaš podatke, nemoj ih niti izmišljati. Ako ih imaš, onda svakako znaš njihov PISANI izvor i LINK do njega. Samo,

    ---------------------------------------
    LAKŠE JE LUPETATI NEGO PRONAĆI RELEVANTNE PODATKE - ZAR NE?
    ---------------------------------------
  17. Balad08.11.2011. 17:30
    Za ostale, kojima vrane još nisu pojele mozak, link do prekrasnog članka o sadržaju kojega neka dobro razmisle:

    http://pescanik.net/2011/11/sanjajte/
  18. ap08.11.2011. 18:39
    @ Balad08.11.2011. 17:29

    "1) SK je imao - u času raspada SFRJ - oko 2 500 000 članova. S obzirom da je nešto umiralo, bilo nadomještavano novima članovima itd., ta cifra je - razvojno gledano (zbrajajući sve biše članove) - svakako veća, ali tvoje cifre su čista lupetanja. Fantazije člana organizacije u koju sam te smjestio."

    2,5 milijuna + stalne veće čistke (npr. u SRH nakon 1971.g. i svuda po SFRJ do 1974. preko 300.000 članova) + ostalo = preko 4 milijuna x 3 (maloljetni i ostali članovi obitelji koji formalno nisu, šoferi, kupleraj, ostali aparat = više od 10 milijuna, najviše nakon čistiki početkom sedamdesetih i novih regrutiranja, kada ide totalka o kojoj pišem.
    Dakle, slažemo se, a zaključci kome ide "....tvoje cifre su čista lupetanja. Fantazije člana organizacije u koju sam te smjestio."
    http://sksrbije.blog.rs/
    www.cpi.hr/download/links/hr/7085.pdf

    "2) O upeterostručenju imovine za 50% članova društva nisi dao NIKAKVE relevante i objektivne podatke! Toliko o toj drugoj fantaziji."

    Relevantni i objektivni podaci te masovno potvrđivani su slijedeći:
    - milijune je budala i svjesno opredjeljenih idiota kao ti koji desetljećima ponavljaju da je po svemu neupitno da društveni stanovi postaje nečiji, tih 50 %, i razno ostalo u razmjerno svjetski rekordnim količinama a s čime je vezano isto toliko dokoličarskih rezidencija, vila,vikendica. itd. i casha, da je to ne samo neupitno, iako je razmjerno 3 više nego što je na tuđi i zajednički račun tako rješio itko u povijesti. To je mlijarde puta provjereno, osobno potvrđeno, forsirano, uz ubijanja, likvidiranja, nasilja, forsiranja ... pa i sada
    - preko 80 % zajedničkog (društvenog, državnog ...) investiranja nikad nije vraćeno (krediti, ostale obveze ...), ni jedan fond nije i amlo dulje zadržavao neke novce i stalno je trošeno i nadoknađivano nenamjenski prosječno preko 30 %, na financijskim preraspodjelama (tečaj, inflacija, kamate, devize ...) stalno se otima i preraspodjlejuje do pljačka i "zarađuje" preko 20 % ili više nego sve neto plaće, neoporeziva renta po više osnova također stalno veća nego sve neto plaće, financiranje kliringa i truizma i ostalog i pljačka vani stalno veća nego sve neto plaće ...
    - posjed i trošenje tih snaga režima stalno razmjerno najveći u svijetu, čak od 1944. g. u Beogradu kada Tito uzima sve kraljeve i rezdiencije veleindustrijalaca, azadnjih 40 godina razmjerno više nego Kuvajt i slično

    "Meni se čini - a svatko normalan to može uvidjeti - da je ogromna većina stanovništva SFRJ (među njima i ogromni dio onih "kvazikomunista" - usput, slažem se da je većina njih zaista bila KVAZI) izgradila zemlju porušenu nakon 2.svj. rata. Standard je svakako cijelom stanovništvu porastao u odnosu na predratni, a onda su doši novi lešinari i ponovno ga opelješili pod firmom uvođenja demokratskih sloboda. Oni su svakako - ne u poslijednjih 40, već u ciglih par godina"

    Novi lešinari su:
    . Tuđman, Manolić, Boljkovac ... 1945.g.
    - Todorići i Kuštraci, instalirani 1957.g. Početkom šezdesetih Ante Todorić na čeku novostovorenog Agrokombinata, a al sada Agrokor, s najavećom kućom u Hrvatskoj, a kum Ivo Kuštrak republički pa svezni ministtar poljoprivrede. Ortaci iz Srbije, JNa itd. slično
    - Svetozar Tedesechi, Isidor Štrok, Čačići, Mesići, i razni cca slično
    - većina novoinstalirani sedamdesetih, ali kao pionori konkretnih starijih
    - ima 5 % novih a oni koji su jako dugo održavani su instalirani i održavani od istih strih mreža (Mudrinić itd.). Obnova mlade krvi, kooptiranja itd. stalno idu. Npr. Račan ke profi od srednje, kooptiran u vrh, dulje vodi partijski kupleraj, kao Jurlina kroz sidnikate itd., a što služi za zapošljavanje i rješavanje stanova ljubavnicama, besplatno fukanje, kurčenje ....

    "Moj ti je prijedlog dragi ap, da
    ---------------------------------------
    KAD OD TEBE TRAŽIM PODATAK I LINK NA NJEGA - DA GA DAŠ"
    ---------------------------------------
    Iskreno - cijenim takvu iznimnu čistu (staljinističku, fašističku itd. ili općenitu) automatiziranost. To je rijetkost i armije takvih se prikrivaju a još gori su. Sve iznimne pojavnosti prikrivenog masovnog jako otvaraju masovno i pokazuju ga u pravom svjetlu. ovod kao čisto sranje.

    P.S. Gornji link i prikaz šezdesetih i sedamdesetih je slično sranje, jer prikazuje samo dio zvan sranje i forsanje (npr. višedesetljetni plaćenik CIA-e Marcuse), a inače je to kao i sve bilo bitno složenije, raznovrsnije i drukčije. Npr. pedesetih i šezdesetih su američki mainstream studenti napravili 90 % svega oko velikih trajnih rasnih i spolnih promjena (prema crncima, ženama ....), pitanja nacije i rata, općeg ... a u Evropi je najkvaliteniji pomaki lom klišea mode koja se ovjde prikazuje kao in te na osnovi toga kroz sedamdesete stvarna denacifikacija Njemačke, slom pušione o staljnizmu-maoizmu-sfrj samo upravljanju kao djelomičnoj obnovi redovne socijaldemokratske tekovine radničke participacije a zapravo samo upravljanju partijsko-državne buržoazije, slom iluzija o modi kao bitnom faktoru i modnom imperijalnom svijetu ... a što je sve bitna osnova danas, kada se previre i lomi bitno.
  19. Balad09.11.2011. 11:16
    @ap

    -ti si, dragi moj ap zbilja za - elektrošokove, kombinirane sa trepanacijom lubanje. Da čitam tvoje budalaštine u kojima među 10 milijuna članova SK trpaš MALOLJETNU DJECU i ČLANOVE OBITELJI je ipak malo previše.

    -RELAVANTAN PODATAK JE ONAJ KOJI SE MOŽE PROVJERITI - i to ne u vijugama tvog ukiseljenog mozga nego u relevantnim i objektivnim izvorima. Prema kojima postoje - LINKOVI. Bilo internetski, bilo NAZIV DJELA, IME AUTORA i IZDAVAČ.

    'Ajd bok!
  20. Balad09.11.2011. 11:26

    -prvi ti link

    http://sksrbije.blog.rs/

    vodi na stranic SK Srbije iz 2009 i tu se nema što tražiti glede podataka koje ti navodiš. Ne misliš valjda da ću proučavati propagandne materijale partije koja još misli da je živa iako je davno pokopana?

    - drugi link

    www.cpi.hr/download/links/hr/7085.pdf

    vodi na "studiju" ili studiju Marije Obradović

    "Društveni koreni komunističke partijske elite
    u Jugoslaviji posle Drugoga svetskog rata"

    u kojoj ni riječi nema o 10 milijuna članova SK., a još manje o maloljetnoj djeci!

    SAD DA TE NAUČIM:
    ---------------------------------

    Kad se traži link na neki podatak, ONDA SE DAJE DIREKTNI LINK NA TAJ PODATAK - tako da te on PIKNE U OKO! A ne link na kojekakve propagandne materijale koje bi čovjek cijeli život trebao iščitavati, a da u njemu NE NAĐE NIŠTA od tvojih trabunjanja!
  21. antibalad09.11.2011. 12:20
    Balad: "-ti si, dragi moj ap zbilja za - elektrošokove, kombinirane sa trepanacijom lubanje."

    bože me prosti, koji pacijent. užas.
  22. ap09.11.2011. 12:22
    @ Balad 09.11.2011. 11:16 i 11:26

    "-ti si, dragi moj ap zbilja za - elektrošokove, kombinirane sa trepanacijom lubanje. Da čitam tvoje budalaštine u kojima među 10 milijuna članova SK trpaš MALOLJETNU DJECU i ČLANOVE OBITELJI je ipak malo previše."

    Također još jedna školska potvrda staljinističkog ološa. Da, staljinisti odavno vape da ih se uzme pod tretman elektrošokova, kombiniranih sa trepanacijom lubanje. Međutim, obziroma da je pojava staljinizma ipak poprilično apsolvirana, kao i neke druge, nemoj se nadati. Pod posve ste drukčijim tretmanima, duljim, sustavnijim ... I u manjem komentaru sam naveo neke tretmane (npr. Grobnica za Borisa Davidoviča).
    Uz djecu sam naveo i aparat. Ali obvezno idu i djeca kada se govori o udjelu u stanovništvu, tako da je SK u SFRJ stvarno pola stvarno pola stanovništa, pa i više, a sustavne dominacije preko 90 %. To se je nastvilo u drugim dizajnima i parolama.
    Takvi totalitarizmi i idejno i stvarno uključuju djecu od rođenja. Npr. ti si jedan školski automatizirani primjer. Potvrđuješ da ne znaš ništa bitno i da nemaš veze sa idejom i praksom socijalizma/komunizma i da si, uz dob itd. automatizirano usko programirano dijete sustavne uzurpacije, spama i spina. Tvoje ponavljanje najekstremnijih staljnističkih i nacističkih parola je također stvarni masovni nus produkt toga, koji se ponavlja. Ti ponavljaš isto kao generali JNA Mladić, Krstić, Beara itd. u vezi Srebrenice i ostalog.

    "-RELAVANTAN PODATAK JE ONAJ KOJI SE MOŽE PROVJERITI - i to ne u vijugama tvog ukiseljenog mozga nego u relevantnim i objektivnim izvorima. Prema kojima postoje - LINKOVI. Bilo internetski, bilo NAZIV DJELA, IME AUTORA i IZDAVAČ."

    Relevantan podatak nije taj nego je bitno složeniji, sadrži puno više opisnog i drugog a ne samo brojke-link-naziv djela-ime autora i izdavač ... Ta sranja su relevantni podaci za tebe i tako opredjeljena krda. Minimum relevantnog podatka uključuje više i traži minimum različiteb inteligencije, volje (npr. da se vidi, čuje ...), otvorenosti ... Kod takvih krda siledžija to sve ne vrijedi i treba posve drukčije.

    Dani linkovi su male ilustracije koje omogućuju razmišljanje i daljnje traženje po internetu. Blizu milijun članova SK u SR Srbiji pokazuje da se dalje lako može uspostaviti orijentacija da je to partijska država, da nije došao netko drugi nego da su ti vodili sva kola .... Drugi link pokazuje bitno - tko su članovi partije i kao to buja. Članovi partije su sve manje idejno opredjeljeni članovi partije, koje se staljinistički čisti ne jednako ali sustavno, nego su članovi partije kokošari i siledžije, neodoljivom privlačnošću masti i slasti privučeni i svjesno opredjeljeni idioti, kao npr. i ti, a što i sada dominira u svemu i pouzdano vodi i skori obrat. Trockisti, anarhisti i razni će vam ovaj put puno spremnije i iskusnije rado tretirati mozak ... slično kako su svojim nacistima tretirali sedamdesetih i osamdesetih po Njemačkoj. Evo npr. malo trockisti i ostalo
    http://pavlusko.wordpress.com/
  23. ap09.11.2011. 12:35
    @ antibalad 09.11.2011. 12:20

    "Balad: "-ti si, dragi moj ap zbilja za - elektrošokove, kombinirane sa trepanacijom lubanje."
    bože me prosti, koji pacijent. užas."

    Ne nasjedati raznom siledžijskom ološu i smeću! Primjereno ih je obrnuto - podstaći tako da se oni što bolje iskazuju, potvrđuju ... i onda im ubaciti po koji ribicu, kao John Clesse nadkonobar debelom u filmu "Smisao života Monty Paytona" i razno.

    Npr. Balad je školski primjer masovnog južnoslavenskog staljinizma, koje smeće je bućkuriš raznog, vješto se prikriva i onda jasno pokazuje kao ovo, od čega se je davno distancirao i najuspješniji lider toga maršal Tito. Zbog toga su Balad i razni iznimniji školski primerci raznog sranja jako korisnu jer navlače druge slične i druga sranja, iskzuju se, potvrđuju ... i onda ponekad jasno pokažu i potvrde a dodatno k tome dobor navode ostala krda u klopke itd. što je uvijek ključno i bitno, pa i sada.

    Tako Balad sve jasnije pokazuje i potvrđuje da je jugostaljinizam duboko i sustavno tu i problem, kao i razno drugo, te da neće ići drukčije nego da se to počne složeno i dugo rješavati, tj. da je to sada neizbježno, ovako ili onako.
  24. @ap09.11.2011. 14:05
    Mozes ti pisati epopeje do sudnjeg dana, ali razvidno je tko od vas dvojice (tebe i Balada) izvlaci tvrdnje iz guzice, a tko ih je spreman i sposoban potkrijepiti.
  25. ap09.11.2011. 14:57
    @ ap 09.11.2011. 14:05

    "Mozes ti pisati epopeje do sudnjeg dana, ali razvidno je tko od vas dvojice (tebe i Balada) izvlaci tvrdnje iz guzice, a tko ih je spreman i sposoban potkrijepiti."

    Odličan školski primjer potvrde potkrjepljivanja i svega onoga o čemu sam pisao. Govoriš kao Ždanov a nisi Ždanov, i da jesi ti si samo automatizirani prazni zvučnik kojeg plai i gasi Staljin, koji je zgasio Ždanova, odjebao Tita i umro a vi kao eho zvučnika automatizirano ponavaljate do beskraja.

    Iskustva smo da je to tako jako dugo i jedino moguće uz isključenje baš svog zapažanja, uma, fizičkih osjetila i svega. I vrapci osjećaju i znaju da su partijsko-državna krda beskrajna mnoštva koja odavno i stalno sve zaposjedaju, parazitiraju i rentiraju nad svim i non stop se ofanzivno forsaju. Tako da na to ne treba i nema potrebe gubiti vrijeme u potkrjepljivanju.

    Meni nije bilo ni na kraj pameti bilo šta oko toga da bi ugodio jednom od mnoštva pripadnika tih krda. Pišem o nečem drugom i radim nešto drugpo a usput ubacima ribicu i slično djelovima krda koja ulaze u sferu toga. Inače svi, htjeli ne htjeli, radimo i raznovrsnija općenja s tima krdima, pa i neka veoma opskurna (npr. usmjeravamo ih da se međusbno siluju i tako manje siluju i navaljuju na ostalo, što ide bez problema obzirom da im je to sve i automatika, a što se vidi i na ovom primjeru Balad i ti i razno, gdje Balad kao automatizirani Ivan Bezdomni prije susreta sa viđenjima navaljuje silovati nadpsiihijatrijski ... Slijedi razno i onda scena koja je djelo tih nastojanja, Bezdomni na psihijatriji, razni primjerci krda nezbrinuti kojekuda ...)
  26. ap09.11.2011. 15:58
    "Evropski krizni menadžment je isključivanje naroda iz političkog odlučivanja. Uspostavljanje diktature."

    Kod nas je tako stalno, uz manja odstupanja nakon I i prije II svjetskog rata. djelovi brdašca Dedinje i iznad Zagreba te stalne mreže i mrežice stalno mobiliziraju šira krda i ne samo odlučuju nego i o svemu samo upravljaju, sustavno nasljedno više nego po Arabijskom poluotoku, dok sve ne ode u 3pm.

    Upravo sada su se opet digle i mobilizirale sve te mreže i mrežice i kao spas i rješenja svega te najveću i jedinu vrijednost opet nude i nameću sebe kao non stop jednostavno smeće. Nije čudno, jer se opet radi o tome da li će otići u 3pm ili biti predmet dugih tretmana, jer kontinuitet nije moguć ni minimalno dulje od nekoliko mjeseci (nakon izbora) obzirom da su unutarnji i vanjski naprijatelji zajedno sa višim i najvišim silama (napuhivanja, derivata, kurčenja ...) opkolili i stišću sa svih strana, pa i iznutra.

    U osnovi su opsjene, magla, prividi ...
  27. ap09.11.2011. 22:08
    Nisu ključne financijske igre, prosvjedne aktivnosti, izmi, revolucije ... nego šta ako ostali ne budu htjeli i mogli i stigli i uspjeli sudjelovati, servisirati, kreirati, izvoditi, financirati ...? Šta tad? Adam Smith se vraća na velika vrata i kreću ključne provjere i tretmani.

    Adam Smith, Bogatstvo naroda (1776.), izopačeno načelo - nama sve, a drugima ništa, ali što ako drugi odbiju sudjelovati?

    "Tiho i neprimjetno djelovanje vanjske trgovine i industrijske proizvodnje postupno je uspjelo u onome što sve nasilje feudalnih institucija nikada nije moglo postići. Veleposjednicima je postupno pružena mogućnost da zamijene višak proizvodnje s njihove zemlje za ono što su sami mogli potrošiti ne dijeleći ni sa zakupnicima ni s namještenicima. Nama sve a drugima ništa jest i uvijek je bilo izopačeno načelo gospodara čovječanstva .... Trampili bi vrijednost godišnjih troškova života za tisuću ljudi za par dijamantnih kopči ili nešto podjednako frivolno i beskorisno. Tako znači - zadržati sve za sebe i ne ostaviti ništa za druge! Ali što ako drugi odbiju sudjelovati?"

    Svi uspješni su uspjeli puno više nego što ja Adama Smith mogao zamisliti. Nakon francuske revolucije krenula je uspješna kapitalizacija - pod Napoleonom kao pod Džingis kanom ... i tako stalno sve do danas. Npr. kod nas cijlei sustavi u malo vremena od ništa razmjerno najveće svjetske rezidencije, vile, vikednice, ostala dokoličarska i porno estetsko-erotska bunga bunga zabava. Kakav Dubai i emirati! Tu je to puno masovnije, prije, na višoj razini.

    I šta sada, kada je sve zrelo za ... i još k tome oživljavaju mrtvi i stižu - Adama Smith, Valdko Maček, Radovan Nikšić, Vlado Kristl ...??? Šta sada?
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

23.05.

Syriza čuva euro

Grčka će ostati u euro zoni ukoliko stranka Syriza pobijedi na predstojećim parlamentarnim izborima, izjavio je predsjednik stranke Alexis Tsipras

23.05.

Tužiteljstvo traži odbacivanje prigovora

Haaško tužiteljstvo zatražilo je od žalbenoga vijeća Haaškoga suda da odbaci prigovore obrane generala Gotovine na teze koje je tužiteljstvo iznijelo tijekom žalbene rasprave

22.05.

Demokracijom protiv ropstva

David McNally: Na radikalnoj ljevici je da preuzme demokratski projekt i još jednom ga poveže s narodnim borbama protiv dužničkog ropstva.

21.05.

Apsurdu nikad kraja

U Federaciji BiH je predložen zakon kojim se zabranjuje odlazak u prirodu s biciklom

21.05.

Gore je nego što se mislilo

Nakon što su grčke štediše iz banaka masovno počele povlačiti novac, prošli tjedan nagađalo se da bi država u srpnju mogla ostati bez gotovine

21.05.

Srbija ima novog predsjednika

U drugom krugu predsjedničkih izbora u Srbiji pobjedu je odnio Tomislav Nikolić

19.05.

Nastavlja se blokupiranje Frankfurta

U Frankfurtu su i za danas najavljeni prosvjedi protiv politike štednje Europske unije, a prosvjednici će poslijepodne krenuti kroz središte grada prema dijelu gdje se nalaze frankfurtske banke