Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Čovjek za epohalne pljačke

Fotografija članka
Fenomen Škegro: Nakon epohalne pljačke narodnog bogatstva u prvom desetljeću hrvatske tzv. samostalnosti, treće je desetljeće predviđeno za dovršavanje istog projekta o kojem nam odgovorne face hrvatske državne vlasti i zainteresirani predstavnici privatnog sektora govore s fatalističkom uvjerenošću starozavjetnih proroka.

Borislav Škegro dao je prošlog tjedna intervju Globusu, pompozno naslovljen kao Škegrin manifest za novu privatizaciju. Aktualni savjetnik premijerke Jadranke Kosor započeo je razgovor, koji će se ukupno pružiti na punih šest stranica, citiranjem klasika filozofije: "Program je cjelina. I istina je cjelina, govorio je Hegel." A riječ je inače bila o njegovu - Škegrinu, ne Hegelovu - presudnom utjecaju na imenovanje Martine Dalić za novu ministricu financija.

Bivši dugogodišnji potpredsjednik vlade za ekonomska pitanja, nadalje kaže da vlada "u maniri privatnog poduzetnika treba preispitati učinkovitost funkcioniranja stotina Finalna privatizacija o kojoj govori Škegro, a Kosor to neizravno potvrđuje, u krajnjoj je liniji samo faza njegova posve direktnog političkog inženjeringa u interesu Quaestusa i sličnih igrača na što slobodnijem tržištu javnih službi", a na pitanje o nastavku privatiziranja državne imovine, odgovara da to treba učiniti "po modelu što većeg sudjelovanja najprije domaćega privatnog kapitala, pa inozemnog", i to za "prije svega, kompanije koje smo nekad nazivali javnim poduzećima - HEP, Hrvatske šume, Hrvatske vode, HAC, itd. Plus sve gradske 'holdinge'! Pri tome bi građani još i učinkovitije sudjelovali u kombinaciji dvaju oblika - izravno, putem svojih mirovinskih fondova (koji jamče bolji utjecaj na poslovanje tvrtki, a imaju dugoročan, recimo državotvorni interes), i neizravno - kao mali dioničari".

Također, on ističe da se ponosi "učincima privatizacije koju smo provodili u devedesetima, pogotovo takva opsega i u onim nepovoljnim okolnostima u kojima smo to morali raditi". Kao glavnu zapreku bržem razvoju gospodarstva u Hrvatskoj vidi "naslijeđeni mentalitet iz socijalizma. (...) Najviše stav da 'država' svakome mora naći posao, 'riješiti stambeno pitanje', osigurati besplatno zdravstvo, besplatno studiranje do 40. godine, vrtić, tramvaj".

Ali, čuli smo, istina je cjelina. Stoga se ukratko podsjetimo odakle sve znamo Borislava Škegru; nije nam bitno samo to da je svojedobno bio session-harmonikaš Džonija Štulića, da je pred TV-kamerama maznuo onu razvikanu bocu vina i da je potegnuo pištolj na novinarku Editu Vlahović usred Hrvatskog sabora. Škegro je, naime, bio središnja figura naše privatizacije, i s razlogom ističe značaj svoje role u tome procesu. Među ostalim, tada je izjavio, s punom sviješću o istini kao cjelini: "Privatizacija je vrlo teška operacija, pri kojoj vam ne može ostati uredno odijelo. Morate izaći s nekim flekama. Ali netko je to morao obaviti."

Devedesetih je bio na svim najvažnijim ekonomskim funkcijama u zemlji, te je vodio pregovore u svim krupnijim slučajevima privatizacije. Bio je ministar financija i savjetnik Franje Tuđmana za ekonomiju, o čemu svjedoči onaj infamni transkript s Pantovčaka 1999. godine, kada dvojica bliskih suradnika raščlanjuju sudbinu Hrvatskog telekoma i pojedinih banaka, u korist partijskog računa i stranih državnika poput Klausa Kinkela. Koordinirao je glavne zakonodavne reforme kojima su regulirana područja trgovine i bankarstva, fiskalna praksa i model zdravstva temeljen na tri stupa osiguranja. Nije mario što će se zaflekati, pa je i ovakvim nebulozama branio ekonomsku politiku koja će godinama pogodovati isključivo trgovačkom i bankarskom sektoru, potrošnji namjesto proizvodnje: "Deficit je uvjet bržeg razvoja Hrvatske, uvoz robe i usluga mora biti veći od izvoza".

S padom HDZ-a 2000. godine, Škegro se povukao u sektor kojem je prethodnog desetljeća posvetio svu svoju ljubav - privatni. Dobro je znao da nova vlast neće poništiti efekte njegova truda, nego ih samo pogurati dalje, a te je bliskosti i danas svjestan. O odnosu HDZ-a i SDP-a, kaže za Globus: "Na bitnim pitanjima i nema velikih razlika između dvaju tabora". Godine 2003. osnovao je Quaestus Private Equity, tvrtku za upravljanje rizičnim kapitalom. A odlaskom Ive Sanadera iz vlade, približava se Jadranki Kosor i postaje njezin savjetnik, te nam se vraća da bi, kako čusmo, dovršio prljavi posao totalne rasprodaje svega zajedničkog dobra.

Hrvatska premijerka demantirala je zatim mogućnost privatizacije HEP-a, makar zasad, ali ne i ostalog. Škegro, dakle, ne govori napamet, nego nas veoma racionalno priprema za ono što je već utvrđeno. Nakon epohalne pljačke narodnog bogatstva u prvom desetljeću hrvatske tzv. samostalnosti, treće je predviđeno za dovršavanje istog projekta o kojem nam odgovorne face hrvatske državne vlasti i zainteresirani predstavnici privatnog sektora govore s fatalističkom uvjerenošću starozavjetnih proroka. Ima biti tako i nikako drukčije. No, ako ništa, mi smo već obaviješteni da se Marx u međuvremenu uvjerljivo nadovezao na Hegelovo promišljanje historije i da izvjesna nada postoji: "Povijest nije zapisana".

Hrvatskoj premijerki pritom niti najmanje ne smeta što je njezin savjetnik u sukobu U izlaganju Borislava Škegre, maksimalistički nazvanome manifestom i uvodno predstavljenom kroz tri glavne točke, nakon prve, s privatizacijom spomenutih poduzeća i čitavih gradskih holdinga, nema ništa interesa već po naravi svoje privatne djelatnosti, pa niti po tome što će Quaestus nedugo po začinjanju njihove suradnje prosperirati u poslovima s državom. Finalna privatizacija o kojoj govori Škegro, a Kosor to neizravno potvrđuje, u krajnjoj je liniji samo faza njegova posve direktnog političkog inženjeringa u interesu Quaestusa i sličnih igrača na što slobodnijem tržištu. Možda bismo stoga trebali reći kako bi se Škegru moralo pod svaku cijenu držati na odstojanju od državnih poslova, i to pomoću električnog pendreka ako ne može drukčije, no činjenica je da on ipak biva samo jednim od glavnih likova na istom zadatku, koji u širem krugu tvore hrvatsku vladu već 20 godina.

Pa, kad Borislav Škegro (ili Jadranka Kosor, sasvim svejedno) kaže "građani", kao u citiranom novinskom razgovoru, on zapravo misli na pojedinca kao privatno lice, a dalje podrazumijeva onoga tko ima ekonomsku moć da u okolnostima povišene tržišne dinamike zadrži privatno vlasništvo nad narodnim dobrima kojim ga je pripustila milost liberalno nastrojene vlasti. U danim, konkretnim uvjetima ekonomske krize, to znači da bi prodaja državnih poduzeća građanima skončala navlas isto kao i privatizacija u pretprošlom desetljeću. Građani dobiju dionice npr. Telekoma, onda im zatreba živi novac za kruh, mlijeko, struju i Globus, pa se pojave neki drugi građani koji raspolažu s nešto više novca, recimo, grupa građana koji se predstavljaju kao Savezna Republika Njemačka, i zatim oni postanu vlasnici nekoć našeg HT-a.

To je ujedno zamisao do boli srodna onome što je već uobičajeno nazivati doktrinom šoka. Jednom je za istiskivanje države iz posjeda nad zajedničkim vrijednostima, no tako i općenito zajednice - startno radničke klase, do razvlašćivanja pretvorbom - iskorištena dimna zavjesa međunacionalnog rata, a sad bi to mogle biti panika i besparica nastale uslijed višegodišnje ekonomske krize globalnih razmjera.

Još je nešto globalno u tome - ideologija slobodnog tržišta. Škegro je toliko siguran u jednako planetarnu i lokalnu marketinšku superiornost svoje opsjenarske politike da ga zacijelo uopće ne brine mogućnost kako bi se netko od onih pritisnutih socijalističkim mentalitetom mogao dosjetiti činjenice da mi ustvari nismo nikad imali besplatno zdravstvo niti školstvo - ta nisu to geotermalni izvori, pa da se na njima grijemo i tjeramo elektriku za ostalo - nego smo ih mukotrpno zarađivali sebi i onima svojim koji to nisu mogli sami. To ga ne brine odviše, jer nije njegov program takvim ispao zato što je Kosor slučajno prigrlila Škegru za savjetnika, nego ga je svrsi odavno priveo, sposobnog kakav jest u apstrahiranju prljavštine, sam zacrtani program s globalnom podrškom vodećih kontinentalnih i svjetskih vlada. To nije naša teorija zavjere, nego njihova službena agenda.

Zato u izlaganju Borislava Škegre, maksimalistički nazvanome manifestom i uvodno predstavljenom kroz tri glavne točke, nakon prve, s privatizacijom spomenutih poduzeća i čitavih gradskih holdinga, nema ništa. Točnije, pod drugom točkom Škegro drži vizionarsku zamisao gradnje rezidencija za predsjednika države i premijerku, jer je njihov dnevni prevoz od kuće do posla s osiguranjem puno skuplji od adaptacije određenih državnih prostora za njihovo stanovanje u trajanju mandata. Pa, njega očito i ne zanima ništa izuzev što jednostavnijeg krčmljenja preostalih javnih resursa.

Netko to mora obaviti, svim flekama usprkos, poručuje nam tako zloduh hrvatske privatizacijske pljačke, a premijerka je tu samo da njegov naum potvrdi u punoj maniri privatnog poduzetnika. Oni su na zadatku razbijanja svih preostataka naših materijalnih i socijalno-političkih stečevina te uspostavljanja nove, dakako cjelovite istine o društvenom životu tih vrijednosti. Ali, srećom, Škegrin manifest ipak nije ni prvo niti nam najpoznatije tako nazvano štivo.

Tagovi: privatizacija, Borislav Škegro, pretvorba
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 93 komentara
  1. Kuai Dafu24.01.2011. 12:05
    Bravo, Lasiću. Sjajan članak. Škegru čeka giljotina, French Revolution style.
  2. bakunjin24.01.2011. 12:36
    ono što je najgore, većina će građana prihvatiti ovu privatizacijsku, neoliberalnu 'slamku spasa' kao dobrodošlu alternativu hdz-u. hrvatska uostalom nema alternative nego potonuti do kraja sa ostatkom europe. poslje toga bumo vidli dal bu se i kaj bu se rodilo. dragi rh državljanci, sretan vam put u bijedu. držte se dobro.
  3. pitekantrop24.01.2011. 23:57
    ne volim povlačit fizičke karakteristike ljudi al škegro je degenerirani monstrum i jedan od značajnijih (po)ratnih zločinaca u hrvatskoj, a kapitalizam je sustav u kojem upravo takvi monstrumi isplivavaju na površinu.
    bravo za članak!!
  4. hrvatopitek25.01.2011. 02:58
    dobro si to POVUKA ;)) kad ga vdim,prvo mi na pamet padne ZLO
  5. uzalud25.01.2011. 03:50
    Kad ovo procita covjek se smrzne! Ove duhovne nakaze su nezaustavljive: nece stati dok ne ostane kamena na kamenu... Nazalost, ne ceka Skegru giljotina: narod ce sve pasivno gledati i trpiti kao i do sada. Narod je vec odavno indoktriniran i pripremljen na sve: narodu je vec odavno receno da je privatno dobro, a drustveno lose, da je kapitalizam dobar, a socijalizam los, da je profit svetinja, a socijala ohrabruje ljenost, itd. itd..

    Jedina opasnost Skegri prijeti od nekog drugog nitkova koji ce htjeti da uzme svoj dio kolaca...
  6. Carob King25.01.2011. 04:33
    Mislim da nije u redu giljotinirati Škegru zvanog Pacov samo zato što je na jednoj zabavi iz zajebancije maznija bocu viskija. Treba ga izložiti na Frankfurtskom sajmu ibermenša kao hrvatsko čudo od djeteta kojeg su se svi odrekli osim Jace, koja ga je usvojila kad ga se maćeha odrekla. Škegro je čudo prirode, jedini primjerak koga je maćeha rodila. Kako? To sam Bog zna. Šuška se da je tu neki anđeo upetljao prste. Gdje god se anđeli upetljaju, čovječanstvo kasnije ima golemih problema. Borislave vrati bocu, pa makar praznu i čist si! Carob King
  7. cico25.01.2011. 08:14
    Zamislite mentalni sklop čovjeka u visinama vlasti koji krade flaše po stolovima.On je paradigma svih lopina koje su devastirale ovu geografski preljepu zemlju.Nismo je dostojni.
  8. je*e mi se za skegru25.01.2011. 08:27
    ali pitajte one koje je tuzio zbog kleveta i uvreda kako su prosli na sudu
  9. cico25.01.2011. 08:53
    Možda bi se trebalo odazvati na skorašnji Lesarov referendum o izglasavanju nepovjerenja "vladi" Kosorove.Možda je on najmanje kvarna opcija građanskog neposluha kroz "institucije sistema".Morali bi konačno preuzeti odgovornost o svojoj budućnosti.Možda ipak nismo zakasnili ...previše?
  10. ishmail25.01.2011. 09:24
    lasiću jebeš me s ovim tekstovima koje kad pročitam osjećam još veće i hladnije beznađe nego inače, a možda nas stvarno pukne kakav asteroid pa odemo u quratz i bez pomoći škegre, jer učinak je, bar za privredu, isti

    ali opet, s druge strane ima neke logike s škegrinim pojavljivanjem, osim što je ka skakavci koji pustoše svakih nekoliko godina, najprije je bila privatizacijska pljačka, koju je zamijenila obična pljačka, s tim da onu privatizacijsku skoro više nitko ni ne spominje jer je aktualan sanader i kriminalci vulgaris, e a sada u takozvanoj borbi protiv obične pljačke, koja je polako na izdisaju, pravo je vrijeme za škegru i njegove skakavce da ha, ha-privatiziraju-ha, ha ono što je ostalo
    pa će se vikom oko te nove privatizacije prestati dalje kopati oko sanadera i ostatka družbe, kao što se s istjerivanjem njega prestalo raskopavati po razvalinama velike mutljaže devedesetih
  11. bravo25.01.2011. 15:55
    lasiću
    sad je doista izvjesno da doista počinje napad na ono što je preostalo. šuma. zemlja. voda, zrak. a onda nam mogu još sam i bubrege čupat.
  12. Ivan25.01.2011. 23:40
    Na stranu kvalifikacije o Škegri. S većinom se njih, naravno, slažem. Mene zanima u čemu je problem i autora članka i nekih komentatora da zdravstvo ili hep budu privatizirani. Na koji je to način hep kao državna tvrtka pokazao da je to jedini ispravani vlasnički model ili čime je to potkrijepljeno da je država jedini sjajni upravitelj zdravstvenog sustava i otkud uopće toliki odium prema privatnom. Stvarno ne kužim zašto hrvatskom elektrodistribucijom ne bi upravljao privatnik. Ili zašto financiranje javnog zdravstva ne bi bilo regulirano na dobrovoljnoj osnovi, a ne kao rezultat prisilnog nameta. Zašto se od moje plaće, bez mojeg dopuštenja, odvaja, primjerice, za Hrvatsko narodno kazalište a mene ne zanima kazalište - neka ga plaća onaj tko želi. Vrijeme je da skinemo koprenu etatističkih zabluda i jasno i konačno priznamo da smo svi vođeni, prije svega, privatnim, osobnim interesom, a tek onda površno i samo deklaratorno nekim imaginarnim općim dobrom. Evo primjera: autor gornjeg članka nije volonter u javnoj kuhinji već svoj nazovi altruistički potencijal prosipa u pisanoj formi frustriranog dječačića kojega ljuti pomisao da postoje ljudi koje iskreno nije briga za njegovu egzistenciju, kao što ni autora nije briga za društvo iz javne kuhinje.

    "Ne postoji društvo. Postoje samo muškarci i žene i njihove obitelji." M. Thatcher
  13. darko26.01.2011. 00:45
    Srećom,nemaju dovoljno vremena za napraviti ova sranja epohalnih razmjera jer se bliže izbori,mislim, prodati vode, šume, privatizirati zdravstvo i školstvo zvuči suludo nakon svega što smo doživjeli tijekom pretvorbeno-privatizacijske pljačke,čije posljedice su vidljive na svakom koraku naše zemlje, ali me brine ono Škegrino,nažalost točno zapažanje, da između HDZ-a i SDP-a nema nikakvih razlika glede problematike o kojoj Škegro zbori u Globusu,nažalost.Najebali smo u svakom slučaju.
  14. darko26.01.2011. 01:27
    Samo da se dopunim sad kad sam se napunio hranom i nikotinom,ako se i ne ostvari Škegrin zločinački naum do kraja ove godine kada ističe Kosoričin nelegitimni mandat,ostvariti će se sljedećih godina kada nas zajašu likovi poput Milanovića i Čačića.Za Milanovića nisam siguran,ali sam siguran da Čačić o ovoj problematici ima isto mišljenje kao i Škegro.Ne znam,možda nisam u pravu ali moje 785 čulo mi govori da sam u pravu.Zato sam dole ispod napisao da smo najebali u svakom slučaju,ali na to smo ionako već navikli.Jebiga biti će i gore.
  15. uzalud26.01.2011. 03:59
    Da parafraziram randomexa:

    Javni sektor, navodno, treba privatizirati, jer će se time osigurati njegova efikasnost?

    Neće. Javni sektor će samo time postati privatna prćija lihvarske manjine čime će se otvoriti mogućnost za feudalizaciju društva. Javne usluge će se time uništiti, jer će njihova ekonomija počivati na ideji profita, umjesto na ideji solidarnosti. Stovise, pogledajte sto se desava sa zemljama koje su vec privatizirale neka javna poduzeca, kapitalisti nakon totalnog isisavanja i uništenja tog poduzeca rado vrate firmu natrag u državne ruke, drzava ju sanira novcem poreskih poreznika, a onda ju saniranu vrati kapitalisti.
  16. nghtstlkr26.01.2011. 08:19
    Njega a injemu slične optužit za veleizdaju, to su i napravili, i pred prijeki sud, drugo ne zaslužuju. Tek onda pokušati vratiti Inu, Telekom, itd pod državnu vlast ako ne drugačije onda treba i nacionalizacijom.
  17. Dario26.01.2011. 08:36
    Privatizacija svega je jednostavno pitanje ideologije, sustava vrijednosti. Isto kao sto u Americi milijuni smatraju da je sasvim uredu sto najbogatija drzava svijeta ima ogroman broj ljudi bez zdravstvenog osiguranja i toliki broj siromasnih, i zgrazaju se nad idejom da se drzava brine za one manje sretne, tako i kod nas (elite najcesce, rjedje obicni ljudi) smatraju da "besplatno" zdravstvo, skolstvo ne trebaju postojati (elite ionako mogu sve placati, svejedno im je). U Americi je to tako jer smatraju da tamo svi imaju iste pocetne sanse, pa je materijalno stanje neke osobe posljedica rada/nerada. Solidarnost, osjecaj zajednistva, svjesnost da svi ipak nemamo iste pocetne sanse... to se nazalost polako gubi i u Hrv. Izgleda da nase elite smatraju da nema postenog i eticnog covjeka koji bi mogao raditi posao u drzavnoj upravi (ili vjerojatnije, nase elite vidi ogroman izvor bogatstva koji zele pod svoju kontrolu, a prodaju neke druge price). Tko ce takve ljude prozvati, dovesti u pitanje takve ideologije kad su i vlasnici medija dio takvih elita?
  18. ishmail26.01.2011. 08:51
    ivane da ne ulazim sada u ontološku raspravu jednog i mnoštva, pa onda slijedom toga pojedinca i društva, jer ta rasprava traje od početka grčke filozofije, dovoljno je imati samo jednu stvar u vidu zašto bi me i te trebalo biti briga za druge:
    ono što ti drugi rade direktno se odražava na njihovu okolinu bližu i dalju, mislim da neme potrebe navoditi primjere jer ih ima bezbroj, pročitaj samo ekološke teme na ovom portalu, ili primjere uzurpacije zemljišta, javnih prostora itd.
    osim toga tačerizam je otišao u qurazt još za vrijeme tačerice
  19. Avatar26.01.2011. 09:19
    Zaboravili ste ulogu Škegre u uvođenju kune o položaj koji je imao prije 90tih na Ekonomskom institutu.
  20. robb26.01.2011. 09:26
    Sve u svemu nemrem vjerovat da još ima ljudi koji ne vide ništa loše u privatizaciji javnog dobra.. PA nije to beveze imenovano javno.
    NE vidim niti jednu dobru stvar koja je izišla iz privatizacije HT-a. Možda vide oni koji su vršili privatizaciju. Nadam se da su ti isti dobro uložili taj novac jer brzo nam ga iznose van Hrvatske,nestat ce i njima...(tim veleizdajicama)
  21. johnny26.01.2011. 09:36
    Uzalud kazhe: "Stovise, pogledajte sto se desava sa zemljama koje su vec privatizirale neka javna poduzeca, kapitalisti nakon totalnog isisavanja i uništenja tog poduzeca rado vrate firmu natrag u državne ruke, drzava ju sanira novcem poreskih poreznika, a onda ju saniranu vrati kapitalisti." Ako imalo pratite dogadjanja u drzhavnim firmama u Hrvatskoj, upravo to se dogadja kod nas svake godine, pa ta poduzecha nisu u privatnom nego drzhavnom vlasnishtvu. I onda se iznova novcima poreznih obveznika vech 20 godina saniraju svakojaki gubitashi. Zashto se to dogadja - upravo zato shto drzhavna poduzecha nemaju imperativ profitabilnosti - zbog toga su u njima radnici neproduktivni, neshkolovani i uglavnom nezaintresirani. A takvi su zato shto znaju da che ih drzhavna sisa na kraju godine zbrinuti. Uz to, neki sindikati su toliko jaki da je gotovo nemoguche otpustiti odredjene ljude iz javnog sektora zbog toga shto shtitimo nekakvo takozvano "dostojanstvo radnika" i svakakve protekcionishtichke izmishljotine. Ono shto Skegro neizravno zagovara je apsolutna osobna odgovornost koja bi proizashla kao rezultat masovne privatizacije - znachi nema vishe "drzhava mi da, ja sam siromashan, nadjite mi posao, dajte mi zdravstveno, itd..." Solidarnost je taj faktor koji nas vuche prema dnu zato shto nas sve chini jednako siromashnima
  22. dragi Ivane26.01.2011. 10:56
    Ne, nismo svi vođeni "prije svega, privatnim, osobnim interesom". Nekima od nas važno je i opće dobro, uključujući i to da imaš gdje otići na kazališnu predstavu, ako ikad poželiš.

    Ostaj dobro.
  23. Joe26.01.2011. 11:33
    Škegro, kralj kriminala
  24. uzalud26.01.2011. 11:59
    Ivane, ako uistinu mislis da "drustvo ne postoji", onda si pod hitno nabavi naocale.
  25. darko26.01.2011. 12:02
    "Stovise, pogledajte sto se desava sa zemljama koje su vec privatizirale neka javna poduzeca, kapitalisti nakon totalnog isisavanja i uništenja tog poduzeca rado vrate firmu natrag u državne ruke, drzava ju sanira novcem poreskih poreznika, a onda ju saniranu vrati kapitalisti." Dobit se privatizira,a troškovi se socijaliziraju,stvar je jasna.
  26. darko26.01.2011. 12:08
    Solidarnost je taj faktor koji nas vuče prema dnu zato što nas sve čini jednako siromašnima. Debilna tvrdnja Johnnya. Solidarnost nas samo čini ljudima.Preporučujem Johnnyiju da se preseli u fucking USA.
  27. nazalost26.01.2011. 12:09
    isto to se dogodilo s nasim bankama propale su sanirane a zatim prodane strancima
  28. anita26.01.2011. 12:17
    Dragi gospodine "Johnny" - pojam "apsolutna osobna odgovornst" je ocito nesto Vama potpuno nepoznato iako to tako "veleumno" isticete. Apsolutna osobna odgovornost je prije svega odgovornost ljudi na vlasti. Nihova osobna odgovornost za odluke koje donose, jer narod im je dao povjerenje da upravljaju njihovim dobrima i dobrima njihove domovine. To je VELIKA odgovornost. Za to im kroz poreze i druga davanja osigurava njihovu osobnu egzistenciju. No, kod nas je baviti se politikom nesto sto u potpunosti brise svaku osobnu odgovornost. Kada bi ta odgovornost postojala u ovoj nasoj Hrvatskoj ne bi bilo toliko unistenih porodica i pojedinaca, ne bi nam umirovljenici kopali po smecu da bi prezivjeli, ne bi nam djeca bila izlozena svim mogucim zlostavljanjima bez posljedica za zlostavljace, ne bi se za otmicu djeteta dobilo par godina (komfornog, gotovo simblicnog)zatvora, ne bi se za ubojstvo dva djeteta dobilo par mjeseci pritvora, ne bi toliko ljudi bilo u robovlasnickoj radnoj obvezi (rade bez naknade za rad - to je robovlasnistvo), ne bi ova zemlja imala toliko neobradenih polja a istovremeno uvozila hranu koja truje njeno stanovnistvo, ne bi propagirala ljekove koji vise ubijaju nego lijece, ne bi .... pa tko bi sve nabrojio. Kada je osobna odgovornost prisutna na politickoj sceni i kod vlasti na drzavnom nivou, tada i radnici, svi sluzbenici, svi intelektualci , svi koji rade i zive u toj zajednici prisiljeni su imati i odovarati osobnom odgovornoscu. Tada nema tog "lagodnog zivota" kako ga Vi nazivate. Tada i poslodavci znaju koja je njihova odgovornost i cijene i postuju rad kreatora njihovog profita. Ovom Drzavom sada vlada potpuni nedostatak "osobne odgovornosti", potpuni nedostatak morala, potpuni nedostatak rodoljublja. Isti takav trend je bio u kriminalu koji se potencirao i razmahao u postupku privatizacije a kojeg je tako zdušno zagovarao i potencirao isti tim okupljen oko g. Skegre. Pa ne mislite valjda da uz sve titule koje ima (gdje se on skolovao - u kapitalizmu ??) on sve to radi i "gura" ovu drzavu u potpuno robovlasnistvo sam ? Pa ne mislite valjda da je on sam kreator tih igara kojima je do jucer nepoznata "elita" preko noci postala vlasnikom šezdeset godina gradenih i podizanih tvornica i drugih privrednih subjekata ( da li ste kada culi za 2.svjetski rat i kakva je pustos vladala ovim krajevima 1945 ?). Ne samo da su opljackali sva dobra - na ulicu su bacili hiljade i hiljade ljudi unistivsi im dostojanstvo i obitelji. Gdje Vam se tu izgubila "osobna odgovornost" ? Nikada nitko u povijesti ovih krajeva nije tako bezdusno i licemjerno opljackao ovaj narod i unistio drzavna dobra. Sada im je jos ostalo to nesto voda, suma i zemljišta - HURA ! I TO ĆEMO OBRADITI NA SVOJ NAČIN - bogatstvo nama nekolicini a narod - pa tko ga pita. Taj narod bi htio besplatno zdravstvo ? Gluposti - to su nasljeda "strasnog" socijalizma !! Narod bi htio lakse rjesavati stambeno pitanje ? Glupost, imaju satore a i mi moramo nekome skupo iznajmljivati svoje stanove ! Htjeli bi besplatno skolstvo ? Glupost- pa nasa djeca ce se skolovati na svim svijetskim ucilistima i biti kreatori nacina ramisljanja i sudbine ! Pa i Skegro je placao svoje kslolovanje ! Ups !!! Pa on se skolovao u Jugoslaviji, zar ne ? To se placalo u socijalizmu ? Taj socijalizmom zadojen narod bi htio imati svoje vode i šume ? Glupost - pa kako cemo im mi onda naplatiti vodu koju piju (o drugome nacinu upotrebe niti da ne govorimo) i kako cemo nasim partnerima objasniti da jos neko vrijeme ne mogu sjeci po nasim sumama kako se njima prohtije da bi mogli izvoziti to nase blago ! Tako radi Skegro za svoju "elitu" koja ga placa. I takvog savjetnika slusa nasa Vlada. A proslo je "samo" dvadeset godina od njihovog unistavanja ove nase prekrasne zemlje i njenih stanovnika. Najtuznije je sto nisu svijesni da ih je taj napaceni, opljackani narod već toliko puta prokleo da ce im generacije i generacije trebati da bi mogli uopce reci da imaju neku vezu sa "onim skegrovima" koji su unistili ovu zemlju i opljackali ih za deset buducih generacija stvaratelja. To Vam je ta "apsolutna osobna odgovornost" g. Johnny. I jos nesto. SAD Vam je ocito uzor - budite sigurni da bi u Americi i Skegro i cijela njegova "Elita" sa samo 1 % od zlocina koje su napravili ovdje bili osudeni na stotine godina zatvora bez mogucnosti pomilovanja. Pljacku i unistavanje vlastite drzave i vlastitog naroda ne oprasta nitko osim - Hrvata !! O duhovnom unistenju bolje da niti ne govorimo. No., ostavimo nesto i Bogu da rijesi. A nase sume, vode i ostala prirodna bogatstva znaci cemo bolje obraniti. I ne smijemo vise sutjeti kao sto smo sutjeli za Plivu, HT, banke, Inu, Konzume... Gotovo da vam se okrene zeludac od silno pokazane "apsolutne osobne odgovornosti "....
  29. ma cek malo26.01.2011. 12:25
    skegro je prodao samo dio hta sve ostalo - telekom sve banke inu plivu itd - prodali su oni koji su dosli poslije njega a ti nisu bili desni
  30. darko26.01.2011. 12:39
    Ako je privatno vlasništvo najbolje i najučinkovitije vlasništvo u povijesti čovječanstva,a nije,zašto onda ne bi uz vode, šume,zdravstvo,školstvo,HEP,HPB-e,CO,Janaf,Jadroliniju i ostala javna dobra i tvrtke,privatizirali i vojsku i policiju i vladu i sabor i grb i zastavu i nogometnu reprezentaciju i more.Siguran sam da bi naša nogometna reprezentacija postala svjetski prvak da ima privatnog vlasnika.
  31. Regulator26.01.2011. 12:47
    Gdje Škegro prođe tu trava više ne raste! Nažalost nije on jedini za kojega ovo vrijedi. Unazad 20 god. sve vlade sa svim svojim mininstrima mogu se okititi gornjom poslovicom! Ono što treba zabrinuti svakoga od nas tzv. "občinih/malih" ljudi je to što svojom ravnodušnosti i nedjelovanjem, svojom vlastitom apolitičnosti i mentalnim sklopom "samo ti meni daj da ja zaradim svoju plaćicu i baš me briga za drugo", jednostavno prizivamo ovakve psihopatske spodobe da nas uništavaju i od nas rade janjad za klanje! A vrlo je moguće da ovo potonje dolazi i to prije nego što se mi nadamo. Pogled prema gore molim, dolazi kometa Elenin! Ako se mi sami ne znamo i ne možemo obračunati sa šljamom koji nas okružuje, to će vjerojatno učiniti Univerzum osobno. Uživajte u vožnji, biti će to "Hell of the Ride"!
  32. Grga26.01.2011. 13:18
    Bravo za komentar Anita, a i članak mi se sviđa.
    Jedino, možda je trebalo malo dublje zagrebati i isplivalo bi da je cijeli proces porobljavanja započeo u socijalizmu, kada je zapeo došao je rat, onda kada su prepreke otklonjene, nastavio se.

    Ovi sukobi socijalizam/kapitalizam i privatno/državno/društveno vlasništvo su zapravo mazanje očiju. Važno je proizvodi li se nešto ili ne. Žive li ljudi dobro ili ne. Svako društvo, možda i robovlasničko, može se urediti da ljudi u njemu dobro žive.
    Pogledajte npr beskućnike koji kopaju po smeću. Pitajte ih bi li htjeli biti nečiji rob u zamjenu za stan i hranu. Uz uvjet da mogu otići ako im se ne svidi i da ih gazda ne smije ubiti niti zlostavljati. Razlikuje li se to od najamnog odnosa u kapitalizmu? Da, takvo robovlasništvo bi bilo bolje, jer kapitalist ne vodi brigu gdje mu radnik spava niti je li gladan ili bolestan.

    U Americi je isti proces u tijeku, omča se stavlja oko vrata običnog čovjeka. Pogledajte malo alternativne dokumentarce: "Money masters", "Washington you are fired", itd. Ima još jedan iz Meksika u istom duhu: "Atenco Cerco". SAD su malo u prednosti jer tamo nikada ljudi nisu plaćali porez po broju dimnjaka na kući ili za posjedovanje lonca za rakiju. Imaju tradiciju slobodnog života, kojeg ovdje nema već stoljećima.

    I ne slušajte Alex Jones-a, on je lažnjak. Logičan je samo na prvi pogled, zapravo obmanjuje glede bitnih stvari.
  33. darko26.01.2011. 13:23
    Svako društvo, možda i robovlasničko, može se urediti da ljudi u njemu dobro žive.Sjajna misao,jebote.Grga,ja bih htio biti tvoj rob.Bolje rob,nego grob.
  34. darko26.01.2011. 14:23
    Rob-robovlasnik,kmet-feudalac,radnik-kapitalist,dužnik-vjerovnik,posloprimac-poslodavac,bezemljaš-zemljoposjednik itd. su odnosi gospodarenja i podčinjenosti koji prevladavaju međuljudskim odnosima otkako je čovjeka.Uvijek je postojala strana koja jebe i strana koja je jebana u guzicu,strana koja gospodari, nasuprot koje, stoji strana, koja se skrušeno bilježi sa štovanjem.Pretvorbeno-privatizacijska pljačka koja će se po svemu sudeći nastaviti suludom privatizacijom voda,šuma i sličnih neprocjenjivih dobara,samo će još više naglasiti ovakve odnose kroz raslojavanje(razbijanje)društva uz povećanje neravnomjerne raspodjele bogatstva među ljudima u našoj zemlji,koju zbog svega toga i nećemo više moći zvati našom.Skandinavska društva su to što jesu iz razloga što je bogatstvo u tamošnjim društvima pravedno rapoređeno,doduše to bogatstvo prije treba stvoriti,a oni ga gore, izgleda,znaju stvoriti i pošteno raspodijeliti među svim članovima društva, što je i normalno,jer su ionako svi sudjelovali u stvaranju tog bogatstva.U SAD-u 1% stanovništva u svojim rukama drži 99% bogatstva.Izgleda mi kao da se kotač povijesti vrti unatrag,kao da umjesto da gradimo nove pravednije odnose u društvu,u svijetu, mi idemo unatrag prema odnosu rob-robovlasnik.Ali nema predaje.BOLJE GROB NEGO ROB BOLJE RAT NEGO OVAKAV ŠKEGRIN PAKT.
  35. Regulator26.01.2011. 14:32
    Pitanje za Darka, Grgu i ostale. Što ćete vi napraviti po tom pitanju? Što će biti vaš odgovor na Škegrine sulude patološke ideje? Da li samo puko razglabanje i komentiranje na ovom i sličnim mjestima ili ste stvarno spremni nešto mijenjati?
  36. darko26.01.2011. 15:05
    Regulator,ja ću se politi benzinom i zapaliti,a ti poslje toga organiziraj revoluciju.Mislim da je to sa moje strane sasvim dovoljan doprinos borbi protiv patoloških elemenata koji nam rade o glavi.Ili je možda bolje da zapalm Škegru i njemu slične.
  37. Jura26.01.2011. 15:14
    Radio sam u Siemensu i znam da je Siemens Hrvatska, 2005 ili 2006 godine od 172 milijuna kuna profita, 168 milijuna razno-raznim transfernim cijenama i internim kupoprodajnim ugovorima isfurao iz Hrvatske, a u isto vrijeme su na sva zvona zvonili kako oni ulažu u razvoj hrvatskog gospodarstva. Ljudi pa ne budite ludi. Nisam sad siguran o kojoj se od zemalja srednje amerike radi (bio pročitao ali zaboravio) no kupali su se u vodi kako su htjeli da bi zatim na ne znam koliko godina dali koncesiju za vodu Francuzima. Nakon toga voda im je poskupjela 400% !!! E pa drugari (i drugarice) mislite li da će kod nas biti bolje, pa vidite kako nas banke gule otkad su u stranom vlasništvu. Ma skinuti će gaće s nas i odnijeti ih iz Rvacke kao sekundarnu sirovinu, ako ništa drugo. Iz pouzdanog izvora znam da je Marko Škreb nakon što je kao guverner HNB-a dopustio jeftinu prodaju banaka odn. bezuvjetan ulazak stranih banaka na HR tržište, za nagradu nakon toga dobio poziciju nekakvog financijskog savjetnika u Albaniji za mjesečnu plaću od 24.000,00 EUR. E, pa nazdravlje, isplatilo mu se. I dalje kao posve nevina osoba živi među nama... smrad!
  38. Dario26.01.2011. 15:51
    Sto mislite, treba li privatizirati i policiju, da bude ucinkovitija? Zamislite kako bi sudstvo bilo ucinkovito da je sve to privatizirano (il je trenutno ovakvo jer je polu-privatizirano?), pa vatrogasci... Privatni zatvori, sto mislite o tome?

  39. PRVI26.01.2011. 18:26
    A đto reći o škegri MORALNOJ i LJUDSKOJ NAKAZI,ubiti on je KARIKATURA ali nažalost jedino u HR takve KARIKATURE mogu egzistirati i namještati sebi poslove a bez odgovornosti.A primjetili ste da se taj KRADEZEOVAC škegro ne javlja više po pitanju SUNČANOG HVARA,on je doveo te LOPINE i maznuo svoju proviziju a sad šuti kao zaliven,baš ga briga što su propali hoteli,radna mjesta.Sad gura svoje investicije,jedna je u zaleđu Zadra gdje otkupljuje enormno zemljište gdje će NAVODNO strani investitori graditi golf terene a zapravo će PRATI NOVAC ali uzet od nas poreznih obveznika.A o onoj boci koju je ukrao eeee pa samo to je dovoljno da vidite o kakvom se profilu hmmm htio sam reći čovjeka radi,NE NIJE ON čovjek on je SOTONA SKUPA sa onom RETARDIRANOM BJELOGLAVOM KOKOŠI JACOM SOTONA SA SMJEŠKOM! Inače slogan kradezea na sljedećim parlamentarni izborima je:glasajte za hdz :OPLJAČKATI ĆEMO VAS SA SMJEŠKOM NA LICU KAO ŠTO NITKO NIJE OD STOLJEĆA SEDMOG!
  40. Ivan26.01.2011. 21:52
    @Dario, meni ne smeta da što god želiš zadržiš ili pretvoriš u "javno dobro" (točnije je reći: državno vlasništvo) nego držim nemoralnim to što bi ti to činio tuđim, otetim novcem (porezi). Ako želiš okupiti istomišljenike i zoo vrt ili arheološki muzej održati javnim, ja nemam ništa protiv: dobrovoljno izdvajaj od svojih prihoda za tu namjenu - nemoj, dakle, autoritetom monopola fizičke sile pljačkati one koji za tu namjenu ne mare. Ista je stvar s bilo čime drugim. Plati pa se klati, ali o svom trošku.
  41. ...27.01.2011. 07:58
    Bespuća lopovske zbiljnosti

    Ne postoji dana da se naciji ne tutne pod nos neki novi lopov, kao da je povijest suvremene Hrvatske tek povijest kleptokracije. Prekjučer (obitelj) Tuđman, jučer Sanader, danas Vidošević, sutra...

    Sve je više ljudi, polazeći od ove bolesne paradigme, koji noviju povijest dijele na gnostički način: eon mraka koji je nastupio nakon devedesete i eon svjetla prije devedesetih. Tako jedan autor, kojeg ne želimo dodatno reklamirati, "lucidno" primjećuje kako je Josip Broz Tito umro bez ičega, bez tajnih bankovnih računa u inozemstvu, da se njegovi najbliži, ženu Jovanku i djecu uključujući, nisu nimalo okoristili položajem, štoviše, mnogi danas žive od mizernih penzija. Uspoređujući Tita i hrvatske lidere nakon devedesetih, Broz je poput svetog Franje, antipod svemu što u Hrvatskoj gledamo ne samo ovih dana antikorupcijske histerije već i od samog nastanka države. Takav je pristup potpuno promašen, da ne kažemo glup.

    Diktatori bez novčanika

    Nema puno vremena kako je M. Cervi napisao zanimljiv tekst o odnosu velikih ili operetnih diktatora, poput Tita, prema materijalnim dobrima. Naime, ni Hitler, ni Mao, ni Staljin, ni Tito, ni Mussolini..., nisu osobno marili za materijalna dobra, ali su zato s nevjerojatnom lakoćom masovno ubijali ljude. Njihova nezainteresiranost za materijalno ne proizlazi iz njihova velikog poštenja i skromnosti, već je spoj nekoliko faktora. Ponajprije, kada posjeduješ imperij koji je sav u tvojoj službi, kada imaš rezidencije, jahte (Galeb), vojsku, (tajnu) policiju, cjelokupni državni aparat, kakvu potrebu za krađom možeš imati? Većina tih diktatora nije uopće imala novčanik jer ništa nisu morali plaćati. Sve je bilo njihovo. Potom, sve su to odreda, za razliku od trenutnih diktatora i diktatura, bile milenarističke diktature oslonjene na totalitarističku filozofiju povijesti i svoju megalomansku ulogu u njoj. Oni su s vlasti odlazili ili prirodnom smrću ili su ubijani, nakon što im se diktatura, milenarističko carstvo i pripadni bolesni povijesni projekt uruši. Nakon svog "konačnog pada", oni redovito ostavljaju narod s gaćama na štapu, u kaosu, kako političkom, tako ekonomskom.

    Jezične igre

    Paradoksalno, dakle, istinski lopovluk lidera moguć je tek u demokracijama ili privremenim, nemilenarističkim diktaturama kakva je bila Marcosova ili Ben Alijeva u Tunisu danas, koje su svjesne svoje privremenosti, pa se počinju ponašati po principu "uzmi lovu i bježi". Tito, dakle, nije imao potrebe krasti kako se krade u demokracijama i demokraturama. Jer je stvorio zločinački i kleptomanski sustav koji mu je omogućio operetnu kvazievanđeosku egzistenciju, koju, eto, neke budale i danas veličaju. Joža je morao pobiti desetine tisuća ljudi i neistomišljenika, morao je provesti kleptomansku "pretvorbu i privatizaciju" koja se nazivala nacionalizacijom, razvlastiti Švabe, buržuje, zemljoposjednike i inu gamad kako bi pošteno hedonistički uživao plodove tuđega rada. Hajdučija i sustavni zločin bili su duša prošloga sustava, pogotovo u procesu prvobitne akumulacije diktatorskog kapitala. No kleptomanstvo i zločin onda se zvalo uzvišenim imenima: borba protiv klasnog neprijatelja ili neprijatelja revolucije. Zapravo, imao je drug Tito pravo, sve je stvar jezičnih igara: Soros je filantrop, Carlos Slim mecena, oni s Wall Streeta ugledni su bankari... Jedino su ovi nemaštoviti Hrvati, Titovi sunarodnjaci, izgubili osjećaj za jezične finese, pa odreda svugdje vide samo lopove.
  42. uzalud27.01.2011. 10:44
    @...

    Tvoj komentar je demagogija puna lazi, poluistina i proizvoljnih izmisljotina, sa takvim nakaradnim zakljuccima kojima je za cilj, izgleda, uzdizati tzv. demokraciju i to zasto? Zato sto je samo u "demokraciji" potrebno i moguce krasti???? Dakle, to je valjda vrlina demokracije?

    Kakva perfidna i pokvarena demagogija vrijedna Jutarnjeg!

    Obzirom da prije naseg "demokratskog" kapitalizma nije bio samo socijalizam nego su postojala i druga drustvena uredjenja kao predratni kapitalizam, pa feudalizam itd., bilo bi dobro da nas prosvijetlis pa da nam objasnis da li se je u tim drustvima imalo potrebe za kradjom i da li je to bila vrlina ili mana?

    Nisi spomenuo Pavelica i NDH, da li se je tamo imalo potrebe krasti? Zasto su ustase rado prisvajali imovinu pobijenih Srba? Zasto je Pavelic pobjegao sa zlatom?

    Blago tebi, kako je sve lako objasniti samo kad se postavi teza: ova nasa "demokracija" je vrhunac svega dobroga! Sve ostalo se da objasniti time sto jest ili sto nije "demokracija". Da, mozda izgleda da je privatizacija zapravo kradja, ali onda moramo dodati da je i nacionalizacija, zapravo jos gora privatizacija, pa onda to znaci da je ova privatizacija dobra?

    Sve u svemu, nevjerojatna papazjanija! ne zavrti li se tebi ponekad u glavi?
  43. hahahah27.01.2011. 12:08
    aj ne drobi ne smeta tebi spika o demokraciji nego razgolicivanje tvog milog druga tite ljubicice bijele kao ultimativnog lopuze svih vremena to tebe boli joj
  44. @hahahah27.01.2011. 12:22
    Samo se ti drži svog Ante i baš te briga za ostalo! I Škegro je na tom putu i kao sto vidiš, svakim danom je sve bolje, svakim danom sve brže idemo u 3 PM...
  45. oho27.01.2011. 12:29
    znaci pogodak utrljao sam ti malo NaCl u ranu a
  46. lina27.01.2011. 12:30
    Odkad je Škegro ušao u Varteks i krakovi hobotnice iscjedili su tu firmu i doveli u propast.Danas je to sjena od jedne giganske tvornice tekstila koja je bila priznata na tržištu.Trošila su se nenamjenski sredstva,kupovali automatski kompjuterizirani strojevi,školovali kadrovi u inostranstvu i sad idu na ulicu i burzu.Pogoni su zatvoreni,robne kuće i trgovine se prodaju ....a o zemljištu na kojem je Varteks i njegovoj namjeni trebalo bi pitati gos.ČEHOKA,a o dionicama Varteksa njegov menanđment i sindikate koji su također krivci za novonastalu sitvaciju...To je samo jedan uradak gospodina Škegre.....
  47. boatenga27.01.2011. 13:52
    Odlično detektiran "fenomen"..
    Da parafraziram navedenog odličnika; ako je tko još u recesiji to je njegov problem..
    Vrlo lijep epitaf, na posljednjih dvadeset godina bitka lijepe naše..
  48. galico27.01.2011. 14:35
    Ivane koji si ti demagog...Kome ovdje smeta privatno vlasništvo..Ako se hoćeš baviti energetikom nađi si ulagače,izvođače i kreni raditi...a makni šape sa HEPa,HACa i sličnih...Da ja tebe pitam nešto ...možeš li ti privatizirati nečije tuđe poduzeće..

    Tu dolazimo do prvog bitnog momenta...
    Škegro predlaže privatizaciju poduzeća koji nije njegovo već pripada društvu koje ga je izgradilo

    Drugo(znam da zvučim kao Butković)

    Gubitak državnih poduzeća je privatni profit poduzeća koja su radili s državnim poduzećima...znači da su sada baš oni koji su upropastili poduzeća nakrcani lovom kojom bi mogli kupiti ta poduzeća , a da ne govorim da je Škegro koji je protiv intervencije države u gospodarstvo non stop negdje uz skute vlasti...

    Ivane zadnji njegov potez je bio uzimanje novca iz državnog proračuna
    za svoj privatni business...Svi FGSovi su uzeli milijardu kuna iz proračuna
    i sada bi on privatizrao...kada je cijena niska a on pun love..i to naše

    To je privatizacija našim novcem ,baš kao što su nekada državne banke
    rasprodavale našu štednju(što ne znači da ne treba postojati državna banka)
    financijrajući privatizaciju firmi čija je imovina služila kao polog...bez imalo rizika


    Nije problem u državnom vlasništvu,već što je izbor kadrova za upravljanje državnim poduzećima motiviran privatnim profitima...
    Zanimljivo je okrivljavanje samo državnih činovnika (iako znamo da je problem na vrhu državnog vrha koji potpisuje poslove a ne u nižim sferama) dočim su privatnici koji stoje iza tih rabota potpuno amnestirani...a baš ti primejri pokazati da privatno vlasništvo ne znači tržišno ponašanje...

    Henry Hazlitz ,libertarijanski ekonomist,koji su poznati po tome da su protiv države u gospodarstvu ima vrlo jasan stav o javnim poduzećima ,javnim radovima...Javni radovi znače poreze..No međutim ,nema nikakvih problema sa javnim radovima,servisima koje se vraćaju društvu u obliku usluga koje pružaju...ili onih poslova koji kasnije generiraju dodatne poslove(zdravstvo,obrazovanje,infrasutruktura..id..itd)

    Ima problema sa javnim radovima koji npr. generiraju samo zaposlenost dok traju što znači da su izmišljeni na račun poreznih obveznika a za račun privatne firme koja je izvodila projekt...

    Društvo/država imaju pravo izgrađivati servise na opću korist koje ne može nitko samostalno izgraditi...lijepo ti Igor u članku piše...Nismo mi imali besplatno zdravstvo,energetiku niti obrazovanje već smo ga sami razvijali i sada bi ga netko htio oduzeti...ako si ti toliko za privatno zdravstvo ja sam za to da se donese zakon koji izuzima tebe i slične iz obaveza za davanja ali i da si sam razvijaš zdravstvo i da se sam liječiš...

    Postoje iznimno uspješne države koje imaju još veću državnu potrošnju ali svi skupa rastu...da ne duljim oko ovoga kako mi ne bi post postao nečitljiv(mogu ti to elaborirati u drugom postu) no glavni korisnici državnih proračuna su korporacije,velike firme koje dobivaju preko svoijih lobija iznimno lukrativne poslove s državom ,gotove ljude koje im odškoluju države,pravnu zaštitu...da ne duljim

    Jedan od najvećih državnih poslova ali za privatnu korist su banke...Politika im omogućuje da kreiraju novac bez vrijednosti,bez ulaganja,odnosno ni iz čega i onda im taj novac proglasi zakonskim sredstvom plaćanja(banke su firme koje nemaju proizvod nego im je proizvod zakonom definiran) i onda te iste banke poltičarima vraćaju jeftinim kreditima a nama na silu uvaljuju visoke kamate...
    Mi moramo stvoriti stvarnu vrijednost da bi vratili njima za njihovu virtualnu bezvrijednost i to samo zato što im je to država kroz zakone i kroz centralno bankarstvo omogućila...Banke kroz državu,regulativu u suradnji s korporacijama
    malo pomalo skupljaju plodove tuđeg rada....

    Libertarijanski ekonomisti su za slobodno tržište,ali glavnim problemom smatraju centralno bankarstvo i tiskanje novca bez pokrića...traže bankarsvto koje ima 110% pokriće za depozite,nekreditni novac...
    Po njima je vrijednost subjektivna a novac je commodity based..ako znaš što to znači...i nema centralnih banaka koje manipuliraju novcem...I količinu novca bi trebalo tržište odrediti a ne da mi tamo nekakav FED tiska novac za spašavanje megabanaka i da se sve to prevali na leđa poreznih obveznika i diretkntim plaćanjima i nevidljivim porezom zvanim inflacija...što uništava posebno ušteđevine...
    Korporativno,političko i financijska elita(a u Americi i vojna elita) i to iz visoke sfere,žive ne u korporatvinom socijalizmu već u korporativnom komunizmu ubirući
    tuđe plodove rada...kako i u Hrvatskoj tako i većini svijeta

  49. @Ivane27.01.2011. 20:26
    Da društvo ne postoji, nebi postojali ni kapitalisti. Kapitalisti manipuliraju društvom i ono ih štiti. Kad nebi bilo države koje ih institucijama štiti onda bi brzo tvoji Kuštraci, Tedeskiji i Todorići visili na grani nekog drveta....
  50. uzalud27.01.2011. 21:37
    @galice, super komentar kojega bi trebali svi procitati.
  51. Mongol27.01.2011. 21:43
    E sad, neki ovdje ironično govore da treba privatizirat vojsku i policiju, ali takva boleština se zbilja događa u SAD-u (a gdje drugdje). Postoje neki gradići na Floridi koji su donjeli odluku da lokalne poslove policije obavlja jedna privatna zaštitarska tvrtka (u vezi sa Dickom Cheneyom).
    Što se tiče privatne vojske , to već odavno postoji u Iraku i u Afagnanistanu . Oko 150 000 , nešto manje nego "državne" vojske , a lakše im je "radit" jer su deregulirani (mokri san svakog neoliberala)....
  52. boljševik27.01.2011. 21:47
    Wasserkopf ponovo napada !
  53. darko27.01.2011. 22:43
    Galico je napisao sjajne stvari,zaista sjajno.Posebno mi je zanimljivo ono sa bankama koje "novac" zapravo stvaraju ni iz čega,a ja sam mislio da je Bog jedina faca koja može stvoriti nešto iz ničega,kad evo, vidim, i banke se igraju Svemogućega,pa stvaraju svašta ni iz čega.
  54. Ivan27.01.2011. 22:47
    @galico

    Nemam ništa protiv toga da se po cijeli dan snubiš s državnim organima, ali bih volio da tu zanesenost plaćaš vlastitim novcem a ne mojim.

    I nije istina da smo imali besplatno zdravstvo i školstvo i štatigajaznam što još besplatno. Sve je to plaćano poreznim nametima, ubranima sirovom silom i, naravno, zaduženjima. Stvarno mi nije mi jasno kako to ne razumiješ. Hoćemo li ponovo: zašto bih ja zdrav prislino oduzetim mi novcem plaćao nečije liječenje. Imaš, recimo, nekoga tko puši 3 kutije dnevno, dobije rak i onda ja svojim novcem sudjelujem u njegovom liječenju. Stravično i nemoralno. Moralno je jedino da svatko plaća svoje troškove, a ako nekome treba pomoći, onda to valja činiti na dobrovoljnoj osnovi. Zašto po istoj matrici svi ne bi sudjelovali u otplati mojeg automobila ili nečijeg stana. Ista nemoralnost je i u sferi "besplatnog" obrazovanja. Je li moralno da mi država bez mojeg pristanka mrkne pošteno zarađenu lovu i onda je da nekome za obrazovanje. Dobra baza. Što je ne da meni da je ja spiskam na nešto drugo. Sad bi ti, pretpostavljam, na to o solidarnosti, milosrđu, društvu, zajednici, bližnjima i sl. E pa, dragi moj, nema solidarnosti na prisilnoj osnovi. To se zove pljačka a na tvojemu jeziku redistribucija. I nema društva i sličnih patki, postoje samo pojedinci, ja, ti, moja mama i drugi, a ono što ti držiš društvom amorfna je masa pojedinca podložnih sili zakonskih propisa u čijem donošenju nitko od njih nije sudjelovao.


  55. darko27.01.2011. 22:48
    Inače ja sam ateist,ali ne volim kad se neko,poput banaka, igra Boga.Veći je zločin osnovati(utemeljiti) banku,nego ju opljačkati.BRECHT
  56. @Ivane27.01.2011. 23:01
    Znas li ti citati? galico ti je upravo na sve te tvoje nebuloze odgovorio u svom komentaru. Da li ti treba sad i nacrtati?
  57. @Ivane27.01.2011. 23:14
    Ako nećeš solidarnost, onda nećeš imat niti društvenu zaštitu. Bogat možeš samo bit ako ti društvo dozvoli da budeš bogat. Zato bolje šuti i rovari potiho, ti i ostali kapitalisti. Kad bi narod bio svjestan na kojem principu funkcionira kapitalizam nebi više imao priliku govorit.
  58. ribizl28.01.2011. 01:05
    "Ako nećeš solidarnost, onda nećeš imat niti društvenu zaštitu."
    Ti se momče baviš reketom? Tako, naime, zvučiš!
  59. Stevica28.01.2011. 01:25
    @ribizl
    Nije uopće smješno. Dobro je rekao momak.
    Država može bez kapitalizma, ali kapitalizam ne može bez države....
  60. Ivan28.01.2011. 08:50
    @Stevica

    Može kapitalizam bez države, itekako može, ali ga državoljubci ne puštaju na miru jer je lakše živjeti tako da mažnjavaš lovu od onoga tko je zarađuje i da dio plijena daš nekom drugom koji će te u toj pljački iz zahvalnosti podržati. Naravno da je to lakše nego da svoj život organiziraš i održiš snagom vlastitog rada. Kombinacija države i kapitalizma ne razlikuje se puno od kombinacije države i socijalizma; možda jedino u broju ozakonjenih parazita.
  61. commi28.01.2011. 14:22
    ...izgleda ima još nešto za pljačku...čim je ova hijena izronila iz jazbine...
  62. prava pljacka28.01.2011. 14:28
    pocela je tek nakon sto je tudjman umro
  63. @Ivane28.01.2011. 14:42
    Ne trabunjaj i ne bacaj frazetine, malo više mozga upotrijebi a ne Jutarnjeg lista....Objasni kako to može bez države, vidim da državu uzimaš zdravo za gotovo.
    Ne može nikako jer je kapitalizmu potrebna zaštita države, bez zaštite države kapitaliste bi ljudi tamanili po cesti. Kad bi mogao konknut Todorića bez da te netko uhapsi i osudi, natjecali bi se ko će ga prije oderat (kad vama treba ovako slikovito prikazat).
  64. ribizl28.01.2011. 15:29
    bez zaštite države bi i vas komunjare tamanili po ulici, tako da ne znam koju poantu ima ta tvrdnja.
  65. galico28.01.2011. 16:29
    Evo malo me nije bilo...pozdrav svima
    Nemam sada vremena ali moram odgovoriti još nešto...

    Ivane veliš tvoj novac...Možda si nesvjesno predložio što mi svi skupa trebamo napraviti...Moj stav j...državno/društveno vlasništvo je u nekim sferma( a to je sve ono što predstavlja onsnovne ljudske potrebe),ili barem gospodarsko usmjeravanje, itekako poželjno samo trebamo ostvariti povratnu vezu ili bolje rečeno utjecaj na upravljanje istima...o modalitetima kako to napraviti se uvijek može raspravljati no u malim državam kao što je Hrvatska ne bi trebao biti problem uspostaviti nekakvu kontrolu...

    Možda bismo stvarno za velike projekte mogli ići na referendum,cijena referenduma nije niti blizu onog što Vlada tvrdi..to su nebulozne cifre...
    Da li si ti koristio javne servise...Zdravstvo,školovanje,itd..itd...
    Vjerovatno jesi...ali ako nisi za to...ja sam spreman da tebe i takve izuzmemo iz poreznih davanja..Potpuno si ignorirao dio mog posta u kojem se zalažem da se izuzmu iz financiranja ljudi koji to ne žele....no mislim da griješe što ne žele...
    Meni je sasvim dovoljan razlog za postizanje određene razine socijalnih standarda iz humanističkih motiva no ako ćemo ekonomski gledati to je i ispravno zato što svo znanje i bogatstvo koje postoji na svijetu je AKUMULIRANO i svi mi imamo utjecaj u stvorenom,neki manje neki više...O tome je govorio i onaj čileanski ekonomist u ekonomiji bosih nogu...ne zalažem se ja da SVI MI IMAMO isto i da su svi ljudi isti,nisu svi ljudi isti ali nisu niti puno različiti...ali nema šanse da su ovolike razlike u nečijoj imovini rezultat nečije sposobnosti ,rada i angažmana..Nema teoretske šanse...A zašto to kažem..Zato što znam poprilično o inovacijam tj. o tome kako nastaje stvarno bogatsvo...i tvrdim ti (a kada uhvatim vremena mogu ti dokazati na par primjera) nema šanse da mali broj ljudi stvori cijelu korporaciju from the scratch a da nema nekakav link prema proračunskim sredstvima...
    I to je još nešto što si ignorirao u mom prethodnom postu...ja itekako kritiziram državnu rastrošnost,ali onu koja puni bankovne račune nekolicne tamo negdje u Švicarskoj...po tom pitanju ti se uopće ne suprostavljam
    A kada uhvatim vremena ako bude prilike budem ti dokazao kako bez velikih projekata ne bi bilo niti znanstvenih dostignuća i zato smatram državnu potrošnju korisnom...no dovoljno je na primjeru nekoliko izuma pokazati kako su nam korporacije otele ta ulaganja...
    Nama se prodaje priča o kapitalizmu a megabanke(nipošto ne sve banke) u koprorativno političkom braku na vrhu priramide uživaju u Ponzijevoj schemi nemogućnosti gubitaka u navodno tržišnim uvjetima...Ima u zapadnim državama itekako svijetlih primjera razvoja socijaldemokracije ,napretka društva koje je po meni baš koincidiralo sa povećanjem radničkih prava i standarda...no sada je stvarno eskalirao i u javnosti se prepoznao grabež,namještanje,otimanje,prikriveni motivi itd..itd...
    Da je društveno uređenje u potpunosti kapitalističko(a po meni kapitalizam = tržišno natjecanje) Nikola Tesla bi bio jedan od najbogatijih ljudi svoje epohe...
    Imao je proizvod koji je vezan uz energiju..a energija je na cijeni..No niti Nikola Tesla koliko god genijalan bio nije sam mogao sve to stvoriti a i znanja kojima je obogatio ovaj svijet su također temeljena na prethodnim izumima...
    Da je bio rođen u 16 stoljeću ne bi se dosjetio okretbnog magnetskog polja...
    također su nove generacije nadopunile njegova saznanja...

    No NIkola Tesla nije nipošto bio bogat...Iako bi preme definicij kapitalizma trebao biti jer je bio iznimno inovativan...
    Odgovor na pitanje zašto se Nikola Tesla nije obogatio već netko drugi ti daje
    i odgovor kakve sve karakteristike ima društvo u kojem je Nikola Tesla živio...
    Vjeruj mi da se o negativnostima današnjeg društva koje se titulira kao kapitalizam najviše kritički govori baš na zapadu...Zato tamo i izlčaze knjige naslova tipa
    Sačuvajmo kapitalizam od kapitalista...

  66. @ribizl28.01.2011. 16:37
    Poanta je u tome da ti uopće ne znaš baš ništa o društvenom ugovoru, formiranju države. Smatraš da je država bogom dana.... Jednostavno nisi obrazovan, a niti previše inteligentan....Zato i lupetaš takve gluposti o nekakvim komunjarama.....
  67. menjševik28.01.2011. 19:48
    @Ivan:

    država bez kapitalizma ne može, kapitalizam bez nje može. U pravu si.

    Samo, onda je rezultat Somalija.

    Pa, ako ti se tako sviđa, nema druge nego put pod noge.
  68. ribizl28.01.2011. 20:17
    ah kad mi poluobrazovani studenti komparativne književnosti počnu docirati sav se razgalim.
    dakle naše komunjare su se dosjetile novog načina kako opravdati otimačinu. kapitalistima se ima pravo uzeti jer im je eto društvo u svojoj veličanstvenoj plemenitosti odlučilo podariti sigurnost u obliku države. no društvo nije podarilo njima državu nego sebi. nije ju napravilo zbog kapitalista nego zbog sebe. i jednako tako uživa benefite uređene države. no to se ne uklapa u vaše djetinjaste fantazije. u vašim fantazijama nepostojanje države znači vješanje kapitalista, kao da bi drugi bili pošteđeni vješanja. nepostojanje države znači zakon jačeg, bezobzirnijeg, okrutnijeg. ne vidim zašto bi kapitalisti u takvom sustavu najviše izgubili.naime, i warlordovi trebaju biznismene. studente komparativne baš i ne trebaju!
  69. uzalud28.01.2011. 20:26
    @Ivane, ja mislim da je tvoj glavni problem sto ti mislis da si ti jako vrijedan i da jako puno mozes zaraditi, ali ti drzava oduzima u obliku poreza i daje siromasnim ljencinama koji "nece da rade"!

    Medjutim varas se. Ne samo sto pretpostavljam da po zaradi spadas u prosjecne, nego tvoja lova ide (osim na tvoje vlastite potrebe, obzirom da ce tebi trebati i zdravstvene usluge i obrazovne usluge za tvoju djecu i penzija kad ostaris), (i nasa) lova ide bogatima (procitaj Alana Forda kako je superhik uzimao od siromasnih i davao bogatima, to je prava slika kapitalizma).

    Da objasnim na primjeru americke financijske krize, sa kojom su svi upoznati.

    Nakon kraha americkog i svjetskog financijskog sistema 2008., za kupovinu bankovnih obezvrijedjenih financijskih papira i za dokapitalizaciju banaka vlada je dala 750 miljardi dolara (i puno vise, ali zadrzimo se na brojci koja je obznanjena) "tvoga" novca (tj. novca americkog poreznog obveznika).

    Sto se je desilo? Zbog svjetske krize koju su bankari izazvali beskrupuloznim poslovanjem prije 2008. za koje vrijeme su zaradili tisuce miljardi dolara, milioni Amerikanaca (i ljudi sirom svijeta) su ostali bez posla i egzistencije, izgubili kuce zbog pada njihove vrijednosti i nemogucnosti otplate hipoteka. U svijetu je broj gladnih narastao za 100 miliona.

    Dakle, logicno je da su ti bankari trebali biti kaznjeni, zar ne?

    Umjesto toga, dano im je ovih 750 miljardi dolara, a oni su odmah zatim sebi podijelili bonuse od 145 miljardi dolara??? (u tom trenutku mi je postalo jasno da smo svi mi koji ne radimo u financijskom sektoru obicni idioti i pusaci!). Dakle 145 miljardi dolara? Tko je dobio taj novac? Sefovi? To bi znacilo da je 145 ljudi dobilo po 1 miljardu dolara, ili je 145 000 ljudi dobilo po 1 milion (ta suma bi bila dovoljna da 145 miliona ljudi dobije po 1000 dolara).

    Zasto su dobili tako enormne bonuse, koji bi bili bezumni cak da su napravili i nesto dobro? Zato sto su doveli svijet u krizu tako sto su si prije davali jos i vece bonuse, place i kojekave druge beneficije.

    S druge strane, od onih miljardu gladnih u svijetu, ciji se broj povecao za 100 miliona, tisuce miliona su umrli kao rezultat povecane neishranjenosti, stresa i nemogucnosti da si priuste zdravstvene usluge.

    Zatim, brojne banke i firme koje su inace bile dobre i imale kvalitetne proizvode, propale su zbog nemogucnosti dobivanja kredita i nedostatka casha. A druge su ih jeftino kupile za recimo 1% vrijednosti i time se enormno obogatile (neke od propalih americkih banaka sa imovinom od mozda 1000 miljardi su kupljene za par miljardi od drugih banaka na Wall Streetu- zamisli pak te pljacke???).

    I sto se dalje desava? Kriza prolazi, bankari i kapitalisti su se jos vise obogatili i sad su spremni na nove kupovine sirom svijeta: idemo u Hrvatsku, koja je kao i ostalih 150 siromasnih zemalja u svijetu jos vise osiromasila, jos se vise zaduzila, idemo im sada uzeti i ono sto je ostalo! Tko zna situaciju u Hrvatskoj da nam u tome pomogne? Pa ima tamo jedan Skegro, ima odlicne veze u vladi: damo malo njemu, ostatak mi uzmemo i svi zadovoljni.

    I pazi sad paradoksa: najzadovoljniji je nas Ivan! Jer je proradilo slobodno trziste, Hrvatsku su kupili, a on ce sad moci placati peterostruke cijene struje, vode, hrane, zdravstva i obrazovanja!

    I da ne bude zabune, uz to ce placati jos veci porez! Jer bogatima nikada dosta, dok mogu guliti gule, specijalno kad ovi koje gule jos otvore usta da im ne seru po glavi!
  70. Bombardelli28.01.2011. 20:35
    Škegro je pravi kit. On bi nas sve vjerojatno gospodarstveno spasio, samo što mu nitko ne će dati vlast. Šteta! Ne znam zašto mu ne vjerujete. Čovjek je nadprosječno inteligentan, dobronamjeran i beskrajno sposoban. Zaslužuje našu pozornost!
  71. @ribizl28.01.2011. 21:58
    Da kako da ne, poznato je da su menadžeri i Todorići najkvalificiraniji da opstanu u bezvlašću, učilo ih ratnim vještinama po VERN-ovima :)))
  72. -----28.01.2011. 22:12
    Evo kakvi su junaci kapitalisti kad zagusti:
    Top (parasites) businessmen have fled Egypt. Al-Jazeera now asking if Mubarak has also fled the country....
  73. Lijeni socijalist29.01.2011. 03:53
    @ivan
    Tupane indoktrinirani, zaboravio si na jednu jako zanimljivu stvar. Kako to da su najegalitarnije zemlje na svijetu (Švedska, Norveška, Finska....) ujedno i kompetitivnije od tvojih voljene neoliberalnih SAD ? Njima ne pada napamet da izgovore takvu maloumnu rečenicu kao što je "Društvo ne postoji " .
  74. menjševik29.01.2011. 15:32
    @ribizl

    čudno, naime, jer svaki put kad se raspadne organizirana državna vlast (Somalija, Irak, Meksiko, Pakistan, Haiti, Afganistan...) uslijede takve neizrecive strahote umjesto zlatnog doba slobode i poduzetništva. I baš svaki put mora biti tako.
    Jer, uostalom, ako ti onda imaš novac a ja ne, ništa me ne priječi da te opljačkam kako bih ga zaradio umjesto da se zaposlim. Jednostavan misaoni eksperiment, ne?
    I da, ako tržištu ama baš sve prepustimo, ono će opet iznjedriti državu, ali ne neutralnu nego najgoru moguću marksističku karikaturu države.
    Zapravo, ti i Ivan te 'komunjare' koje kritiziraš ste samo dvije strane istog novčića.

    p.s. komparatisti imaju svoje mjesto u visokorazvijenim društvima. Iako nisam jedan od njih lakše se mogu sporazumjeti s osobom kakvu karikiraš negoli s bien pensant čitateljem Jutarnjeg čiji se svjetonazor svodi na izjave tipa "ku'iš, buraz, ono, investicije, poduzetnici, ku'iš, baš to, ono, kaj, e!"
  75. ribizl29.01.2011. 16:34
    i što potvrđuju tvoji primjeri sa raspadom državog ustrojstva? da se vješaju kapitalisti? nipošto! već da vlada anarhija. koja ne pogađa samo te prezrene kapitaliste nego sve, a najviše običan narod. tako da konstatacija kako kapitalisti trebaju biti beskrajno zahvalni na državnom ustrojstvu i shodno tome biti silno solidarni nema osnova.
    rasprava sa domaćim ljevičarskim ekstremistima uvijek ovako nekako završi. oni raspravljaju sa nekim krajnje radikalnim svjetoznazorom koji ima tek šačicu sljedbenika, sa nekakvim anarhokapitalistima koji niti su zastupljeni u medijima niti u populaciji. al' ljevičarima dobro dođu radi manipulacija i propagande. gdje sam ja sunce ti tvoje bezobrazno zastupao bilo kakvo ukidanje države? gdje?
  76. @ribizl29.01.2011. 18:22
    Govorio si pizdarije da kapitalizam može opstati bez države i onda si počeo sa nekakvim terminima iz igrica - warlordi , biznismeni i sl. Sad se izvlačiš jer su te ljudi satrali....
    Evo kako ti tvoji kapitalisti opstaju u Egiptu kad se država raspadne, nema više policije da ih štiti po bogatim četvrtima pa ih tamane ko blesave. Prati vijesti malo...
  77. menjševik29.01.2011. 18:45
    @ ribizl

    ajde, ajde, izgleda da smo si onda ipak mrvicu bliži nego što sam mislio, čim shvaćaš što je to opće dobro ;)

    Sad, kakve veze - s obzirom na temeljna načela ideološke inkvizicije škegrizma-jutarnjizma - s općim dobrom ima ako državni monopol zamijenimo privatnim?

    I onda se takvi ljudi pozivaju na liberlaizam a vidi se da ni Smitha, ni Kanta ni Rawlsa u životu otvorili nisu.

    Nego, da završim u tvom stilu: "gdje sam ja sunce ti tvoje bezobrazno zastupao komunizam? gdje?"
    Rasprave s netolerantnim karakterima s lijeva i, u tvom slučaju, zdesna uvijek ovako završavaju. Nažalost.
  78. Ivan29.01.2011. 20:54
    "Vlada koja pljačka Petra da bi platila Pavlu uvijek može računati s Pavlovom podrškom."

    George Bernard Shaw
  79. ribizl29.01.2011. 21:23
    ajde nek me netko citira gdje sam ja napisao da bi kapitalizam opstao bez države? o tome uopće nisam govorio!!! već sam osporavao maloumnu tezu da bi nestankom države samo kapitalisti stradavali!
    menjševiku, ja doista nisam tolerantan prema lažljivcima niti toleranciju prema takvima držim vrlinom.
  80. @ribizl29.01.2011. 23:04
    A kako će to kapitalisti opstat bez kapitalizma?
    Pa sam sebe glupostima zakopavaš :)))))
  81. ribizl29.01.2011. 23:20
    nepotpisani...dosadan si ko proljev
  82. George Bernard Shaw30.01.2011. 01:06
    George Bernard Shaw was an Irish playwright and a co-founder of the London School of Economics. Shaw examined education, marriage, religion, government, health care, and class privilege.
    He was most angered by what he perceived as the exploitation of the working class, and most of his writings censure that abuse. An ardent socialist, Shaw wrote many brochures and speeches for the Fabian Society. He became an accomplished orator in the furtherance of its causes, which included gaining equal rights for men and women, alleviating abuses of the working class, rescinding private ownership of productive land, and promoting healthy lifestyles.

    ---------------------------
    Sad si počeo citirat socijaliste......:)
  83. nutela30.01.2011. 08:30
    drugovi izvucite glave iz pijeska modernom kapitalizmu drzave samo smetaju
  84. menjševik30.01.2011. 12:53
    @ribizl

    ne sporim da imaš pravo diskutirati s kim hoćeš i pobijati njegove teze, ali tolika količina ostrašćenosti i nekulture me podsjeća samo na Punišu Račića.
  85. ribizl30.01.2011. 17:31
    kad ljudi ostanu bez argumenata ostaju im osobni napadi
  86. @ribizl30.01.2011. 21:21
    Najmanje argumenata si ovdje imao ti.
    Nakon onakvih gluposti trebalo bi te bit sram i trebao bi prestat pisat.
  87. ribizl31.01.2011. 00:07
    dakako, nepotpisani. ti imaš ulogu dovikivača iz zadnjeg reda? jel ti uzor mate kapović? :D
  88. uzalud31.01.2011. 17:59
    Skegro radi na tome da Hrvati konacno izadju iz "jugoslavenske tamnice naroda". Zamislite, u toj Jugoslaviji, "tamnici hrvatskog naroda", Hrvati su morali raditi u SVOJIM poduzecima! To je bila uistinu neoprostiva diktatura!

    Bravo Skegro, prodaj jos ovo malo sto je ostalo: gdje ste Njemci, Austrijanci, Talijani, Madjari i ostali Europljani, dajete koliko date, jeftino damo samo da prodamo, skinite nam s grbace ove zadnje ostatke bezvrijednog drustvenog vlastnistva!
  89. ckskj08.02.2011. 19:51
    jugobolni mirno.jugobolni ostav.jugobolni na leeevo,pravac domovina serbija.sto ce vama skupljac boca i flasa skegro.ostavite ga nama.kakv je takav je.barem nije skupljao vase balvane.
  90. @ckskj08.02.2011. 20:57
    E ti si vec slučaj paranoidne ustašije, koji se jos moze sresti samo u Canadi i Australiji? Odakle si ti?
  91. ckskj@08.02.2011. 22:01
    iz tvoje vukojebine na romaniji zasigurno nisam. to ti je jasno.jasno!
    ipak mora jugokoljac pronaci nekog ustasu pa makar i u canadi.bilo sto.daj sto das.
    cak i candaskog skegru ukoliko udbini mediji ne stvore nekog iz REGIONA.
    sada mi barem nesto sapni glede teme.kakva je to skegrina privatizacija i lopovluk kada je dolaskom na vlast trece-januarska komunisticka olos privatizirala gotovo sve najbolje sto je bilo u hrvatskoj.usput, zasto nisu kada su dosli na vlast mijenjali zakon.ta promjenili su mali miljun zakona i ustava.znaju oni zasto nisu. upravo su komunjare ti koji su privatizacijom pokrali zemlju.
  92. ckskj@08.02.2011. 22:01
    iz tvoje vukojebine na romaniji zasigurno nisam. to ti je jasno.jasno!
    ipak mora jugokoljac pronaci nekog ustasu pa makar i u canadi.bilo sto.daj sto das.
    cak i candaskog skegru ukoliko udbini mediji ne stvore nekog iz REGIONA.
    sada mi barem nesto sapni glede teme.kakva je to skegrina privatizacija i lopovluk kada je dolaskom na vlast trece-januarska komunisticka olos privatizirala gotovo sve najbolje sto je bilo u hrvatskoj.usput, zasto nisu kada su dosli na vlast mijenjali zakon.ta promjenili su mali miljun zakona i ustava.znaju oni zasto nisu. upravo su komunjare ti koji su privatizacijom pokrali zemlju.
  93. @ckskj14.02.2011. 20:01
    Ne vjerujem da tamo gdje si ti mogu adekvatno dijagnosticirati tvoju bolest. Najbolje da odes u Vrapče, tamo imaju prave stručnjake za one koji boluju od manije proganjanja - od strane Srba i komunista. Pa sto košta košta...
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

25.05.

Brišete dug kriminalcima, obrišite i Monteru

Radnici Montera pozvali su državne institucije da spase tvrtku inače će u kolektivni štrajk glađu

23.05.

Ne damo plaće u državnim tvrtkama

"To što Vlada želi rezati onima koji još nisu dno dna, govori o bezidejnosti da provedu obećano", poručuju sindikalisti

22.05.

Muke po doprinosima

Država je odlučila disciplinirati naplatu doprinosa i napuniti proračun, ne mareći pritom previše za radnike

21.05.

Potvrđen stečaj nad Jadrankamenom

Visoki trgovački sud odbio je žalbu Nezavisnog sindikata Jadrankamena na otvaranje stečaja

19.05.

Zbog Kineza nova uhićenja u Zagrebu

Nakon što je u petak uhićen aktivist Građanske akcije koji je pred zgradom Vlade, dok je prolazila kineska delegacija, preko megafona uzviknuo: "Free Tibet", u subotu su uslijedila nova hapšenja

19.05.

Jadrankamen poziva na skup u Pučišćima

Radnici i sindikati Jadrankamena za danas u 14 sati najavili su skup u Pučišćima kojim žele Vladi poručiti da mora promijeniti politiku stečajeva

18.05.

Pomozite "Zagreb Pride-u"

Organizatorima "Zagreb Pride-a" je za redare i niz drugih troškova potrebno ukupno 15 tisuća kuna, a dosad je prikupljeno oko četiri tisuće kuna