Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Desničarsko orgijanje na baterije + FOTOGALERIJA

 Na današnjem prosvjedu dobar dio smjera kretanja preuzele su desne malobrojne grupe – Pernarova i Golubićeva, koje su se bez ikakvog osluškivanja želja unutar mase postavili na čelo kolone. Kraj barjaktara i ljubitelja aklamacije, lijeve snage ovaj put nisu imale nikakve šanse sa svojim porukama o direktnoj demokraciji i odbacivanju vođa.

I danas je Zagrebom šetalo između osam i deset tisuća prosvjednika. Okupljanje građana ponovno je započelo na Cvjetnom trgu, zatim se kolona prošetala do Markovog, spustila do središnjice HDZ-a, te krenua u nepoznato - stan Andrije Hebranga, HRT, Slavonska avenija, sjedište MUP-a i Hrvatska gospodarska komora. Građani su tradicionalno putem transparenata istaknuli različite antivladine poruke poput: "Šetajući gradom, opraštamo se Vladom",  "Go away, day after yesterday", poruke usmjerene na medije: "Što je više HRT-ovih laži, prosvjedi su nam draži", zatim one koje ukazuju na socijalnu nepravdu:  "HEP, vode šume, zdravstvo, obrazovanje, Protiv kapitalizma, protiv EU" i tako redom. Rijeke nezadovoljnih ljudi i danas su skandirali protiv privatizacije, banaka, mudrinića, vidoševića i sličnih. No, dobar dio smjer kretanja preuzele su desne malobrojne grupe - Pernarova i Golubićeva, koje su se nadmetale u tome tko će gomilu navesti na svoj put.

Istodobno tužno i smiješno bilo je gledati mladog Pernara kako pred početak svog govora na Cvjetnom krugu obilazi okupljene i rukuje se s njima da bi u svom nastupu pitao ljude žele li da ih on nastavi voditi, kako je bio najavio, pa nakon odobravanja one šačice oko njega aklamacijom odlučio da je narod rekao svoje. Poznato?

Iako se na Cvjetnom trgu u pravilu okuplja manji broj ljudi, a većina ih se povorci pridruži tek na putu prema Markovom trgu kako ne bi morali slušati naklapanja Pernara & Co, ono što se danas čulo s razglasa na Cvjetnom trgu treba shvatiti kao upozorenje za buduće akcije. Naime neimenovani govornik je izjavio kako je jedini Srbin kojem se treba vjerovati Petar Preradović te da se ustaše i partizani hrvatske nacionalnosti trebaju ujediniti. Trenutak govorancije Pernar je iskoristio kako bi svoje ideološke protivnike - MASA-u, Crvenu akciju i Radničku borbu prozvao zbog zazivanja komunizma. No ne valja zaboraviti da je pak govor odmetnutog HSP-ovca Pere Kovačevića izviždan do to mjere da ga nitko, izuzev par pojedinaca u prvim redovima, nije mogao čuti.

U ovoj situaciji je teško reći tko je redikulozniji - Pernar pred binom ili njegov konkurent Golubić naoružan s tri barjaktara koji prijete bilo kome tko pokuša prijeći u "vodstvo". Jednu od potpisnica ovih redova, kad je željela otići par koraka naprijed da bolje vidi koliko ima ljudi, Golubovićev zastavnik je povukao za ruku i rekao da ide iza njega jer zastava mora biti prva. Pernarovci su se zato povukli dalje u horizontalnoj liniji i vrbovali za svoj pravac. Bitka megafonima vodila dobrim dijelom puta iako nam je Golubić osobno potvrdio kako on nije nikakav vođa. Tako da ideja o odlasku pred tvornicu Kamensko koja se pronijela u jednom trenutku nije imala šanse pošto nije bila ni na agendi lajavih persona željnih moći.

Lijeve snage nisu sa svojim porukama o direktnoj demokraciji i odbacivanju vođe imale nikakve šanse kraj barjaktara i ljubitelja aklamacije budući da su se bez ikakvog osluškivanja želja unutar mase postavili na čelo kolone. Svoje pravo na vodstvo shvatili su bogomdanim uz jedini uvjet posjedovanja hrvatske zastave i megafona. 

Trend broja okupljenih građana ipak se nije nastavio. U petak je marširalo više od deset tisuća ljudi, a danas ih je prema procjenama medija bilo između osam i deset tisuća. Ostaje za vidjeti kako će se stvari dalje razvijati i koliko će ljudi u ovako organiziranim prosvjedima prepoznati svoj interes i način iskazivanja nezadovoljstva.

Tagovi: zagreb, antivladini prosvjedi
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 83 komentara
  1. Mrtva Ovca07.03.2011. 00:06
    Nažalost, danas sam stekao isti dojam. Ovo je isto, po mom mišljenju, dosta točan opis događaja: http://www.masa-hr.org/content/pernarovo-crno-perje .
  2. Lev Zadov07.03.2011. 00:08
    Mrtva Ovco pa što ti je :)
  3. Realan07.03.2011. 00:10
    Vi ljevičari se za ovo pripremate godinama i na kraju vam sve preuzmu jedan psihopat i jedan poluretardirani fašistoid :))) To je tako kad ste mlaki , ne znate se nametnut, sramežljivi i uvijek popuštate, a bojite se nametnut jer znate da vam ideologiju nitko neće prihvatit. Pomirite se s tim da su socijalizmi i komunizmi propali, gotovo je.... Čak je i fašistička ideja jača od tog vašeg blebetanja....
  4. Lucatoni07.03.2011. 00:13
    Pernar se služi Kosoričinim metodama preuzimanja vlasti :))) Još je i veće mućko đubre, dok niko ne gleda i dok je ljudi 50 on se nametne ko vođa. Ko vođa čopora :)))
  5. Sprda levičare07.03.2011. 00:22
    HA HA levičari će se po običaju povući sa slijedećih prosvjeda i kmečat jer nije po njihovom.
    Tako vam to funkcionira u prirodi , jači istisne slabijega i nametne se kao vođa !
  6. Samo lijevo07.03.2011. 00:33
    Ljevica baš i ne odsutaje nego napravi posao kak spada. Recimo ko u Sloveniji 45. ;)
  7. Samo levo07.03.2011. 00:36
    Il kak ide narodna: митраљез носим усташе косим
  8. Kitchee07.03.2011. 01:04
    Neposredna demokracija? wtf je to?di to ima? kako to izvesti?
    rofl lmao
    pa i ovako imamo previše terora naroda nad državom...
    HDZ i SDP su prvenstveno teror narodnih želja nad interesima društva i države
  9. South China07.03.2011. 01:11
    Uvati se knjige i pročitaj nešto o direktnoj demokraciji pa onda lupetaj...
  10. hm07.03.2011. 01:24
    vidim da će sada isplivati onaj najdublji desničarski gnoj. ljudi se pretvaraju da to ne postoji, ali zapravo je taj element prevladavajući. nije ni čudo kad su nam svi ljevi pokreti marginalni, a povremeno i potpuno redikulozni. umjerena ljevica koja bi trebala biti sindikati (i sdp kojega ne vrijedi uopče spominjati) šuti i stoji sa strane. i zato imamo ovakve kretene na megafonima (i za tipkovnicama).
  11. Čitatelj07.03.2011. 07:48
    Jučer sam prvi put bio dovoljno blizu bini na Cvjetnom da čujem što pričaju, izlazio je jedan redikul za drugim. Sreća je što organizatori nemaju bolji razglas jer bi izgovorenim pizdarijama samo otjerali ljude s prosvjeda. Mislim da nam je svima zajedničko jedino to da želimo nove izbore, a oni krenuli lupetati o ustašama, partizanima, Srbima.. O Pernarovim proljevima da ne govorim. Vrhunac je bilo kad je jedan od govornika pred kraj svog obraćanja rekao: Znate, ja sam bio i u ludnici.

    Ako ću i ići dalje na prosvjede, dio s "programom" ću zaobići.
  12. gle ovo!07.03.2011. 08:05
    Što je 2.000 ljudi? Traže da im se premijerka obrati? Kad ih bude 20.000 onda će se obratiti”, ocenio je Ivan Zvonimir Čičak, ugledni borac za ljudska prava.
  13. astrej07.03.2011. 08:18
    Da, ovo jučer je bilo sramotno. Stvarno me je strah da će se ovo i nastaviti kao desničarsko orgijanje ako netko normalan ne preuzme inicijativu. Jučer se među zastavama našla i jedna od propale države 41'-45' i to je ogromna blamaža za sve.

    Na prosvjed sam došao s 5 ljudi koji su se okrenuli čim su čuli govoranciju na cvjetnom i otišli doma. Mislim da ću ja za njima sljedeći put, ako se stvari ne promijene.
  14. Martina07.03.2011. 08:30
    U, jbt. Ovo nisam znala. Hvala na tekstu. Šta, velite, Pernar je desničar.

    Ma ne bih ja njima dala da melju ni da mi određuju. Pa to radi hadeze.
  15. roza07.03.2011. 09:05
    i mene zabrinuo trend koji je najavljen jučer. hoće li netko nešto javno o tome? gdje je taj kapović?!
  16. ehm07.03.2011. 09:10
    Pernar je stvarni inicijator i formalni organizator ovih demonstracija. On je počeo, obavlja administrativni dio, i on će odgovarati ako propustom organizatora dođe do npr. težih tjelesnih ozlijeda. Netko će reći da to nije bogzna kakav posao i odgovornost, ali on ga je napravio, a u postojećim okolnostima je to rezultiralo uspjehom. Oni kojima su Pernarove poruke, ukupno gledajući, neprihvatljive trebaju prestati dolaziti, a ako im je baš stalo da na demonstracijama dominiraju drugačije poruke - organizirati vlastite. To se da napraviti, nema Pernar državni monopol ili pretplatu na organizaciju demonstracija. Pa bi ljudi odlučili koga podržati. Možda i jedne i druge. Možda nijedne. Ne znamo. Organiziranje vlastitih prosvjeda je način da ga se eventualno pita, ako se to želi. Ako se misli da je masovnost, jedinstvenost i jedino zajedničko svim demonstrantima - poruka "dolje Vlada" najvažnija, onda se treba pomiriti sa činjenicom da je Pernar organizator. Dolaziti na demonstracije koje je Pernar organizirao i onda se zgražati nad njim ili pokušavati "oteti šou" time što će se ugurati na čelo kolone i razviti veliki transparent je nisko i nije na čast onima koji to čine, bilo s ljevice ili desnice, stranačke ili vanstranačke.

  17. roza07.03.2011. 09:14
    ma, nije problem pernar. on dovoljno sam sebe opisuje. problem su nakalemljeni tipovi poput golubića i trusića
  18. prosvjedi07.03.2011. 09:22
    ili kako mali ivica zamislja revoluciju
  19. Mrtva Ovca07.03.2011. 10:17
    @ehm
    Prosvjed je prijavljen samo na Cvjetnom trgu, i samo na njemu je Pernar organizator koji snosi odgovornost. Van Cvjetnog trga nitko nema pravo nametati se kao vođa a pogotovo ne marginalna ekstremistička desnica.

    @LZ
    Pa eto - što je - je. :)
  20. luki9407.03.2011. 11:40
    Točno smo znali što će se dogodit, u svakoj ekonomsko-gospodarska krizi isplivaju desničarske parole i stavovi koji se pozivaju na prošle povijesne događaje, fakte, ali i obmane. Da ne govorim kako nitko o njima ne razmišlja kako bi se monetarno-fiskalnom i ekonomsko-izvoznim operacijama mogli smaniti brojevi: 340.000, 70.000,
    145 milijardi... Vođe prosvjeda sami u kratkom roku postaju slični vlasti koju hoće srušit, jer već sada žive u prošlosti, kao i vlada nemaju viziju, strategiju, demokratski svjetonadzor i toleranciju na druga mišljenja. Možda je zaista vrijeme za organizaciju intelektualnih prosvjeda- samo je...ga, Pernar je pokupi sve koji su uopće volji protestirati.
  21. danny07.03.2011. 13:02
    Predlazem studentima filozofskog,radnickoj borbi,crvenoj akciji,masi,mladim antifasistima,borcima iz varsavske itd. da se dogovore i na sljedecem prosvjedu svi zajedno grupiraju u prvim redovima. Ponesite megafon i konkurirajte zdravim razumom tim debilima. Ako vas bude makar 20-30 vec se ti desnicari nece nista usuditi. Ponesite i zvizdaljke da prigusite njihove megafone. Ponesite i svoje zastave da zasjenite njihove.
    Organizirajte se brzo inace ce sve propasti.


    A VI KOJI ZBOG OVAKVIH STVARI ODUSTAJETE - NEMOJTE! JER SE JOS SVE DA SPASITI, AKO SADA NORMALNI LJUDI ODUSTANU KASNIJE CE BITI MNOGO MNOGO GORE AKO OVAKAV OLOS PREUZME VLAST.

    BUDITE AGRESIVNI NE DAJTE DA SE DESNICA NAMETNE. JEDNOM SMO TO PRETRPJELI DEVEDESETIH NE SMIJEMO OPET!!!!! NO PASARAN!
  22. gorgonzola07.03.2011. 13:35
    @ danny
    pa sad ih je 20-30. radikalna ljevica je u manjini na prosvjedima. slažem se da je jedini način da donesu svoje megafone i da im se priključe druge građanske organizacije koje imaju iskustva u organiziranju prosvjeda a ujedno su i umjereno lijevo orijentirane. pitanje je samo kako bi to prihvatila desnica i većina prosvjednika, za koje pretpostavljam da su liberalne orijentacije. tj. pitanje je bi li to dovelo do razjedinjavanja prosvjednika.
  23. danny07.03.2011. 13:36
    I ako smijem primjetiti vecina prosvjednika je lijevo orijentirana, ali se ti desnicari guraju u prvi plan, zato bi se lijeve grupe i organizacije trebale malo bolje organizirati i sigurno bi imale vecu potporu nego ti desnicari mutavi. Taj Golubovic mi se cini opasniji od Pernara koji se sam kompromitira, ali i jedni i drugi i svi koji zele biti vodje moraju biti utopljeni u masu.
  24. danny07.03.2011. 13:39
    Gorgonzola, mislim da ih ima puno vise po onome sto sam ja vidio.

    Bolje podjela prosvjednika nego da fasisti uzurpiraju cijeli prosvjed. Podjelu su vec oni stvorili svojim nametanjem, sada nema izbora nego reagirati na to.

    Ali slazem se da tu nekako fali vise organizacije sa strane SlobFilozofskog i Prava na Grad. Oni su svi iskusni u prosvjedima i manifestacijama i odlicno su to radili a ovdje slabo dolaze do izrazaja
  25. danny07.03.2011. 13:47
    Desnici se sigurno ne bi svidjelo,ali vecini prosvjednika bi bilo drago. Dobro kazes, vecina je neke liberalne orijentacije i sigurno ne zele na celu kolone ekstremne desnicare i tu saku jada. Vec su ih par puta izignorirali na proslim prosvjedima no to je vrlo tesko jer su skroz naprijed i imaju megafone.
    Pod cijenu toga da oni napadnu ljevicare potrebno je to napraviti.
    Ali gle, da ih napadnu to bi diskreditiralo njih same,a ne cijeli prosvjed.
  26. Čitatelj07.03.2011. 13:53
    @danny - ne svrstavam se ni u jednu od nabrojanih skupina, osim možda "normalne ljude" :), niti bi ikog pokušavao tamo razuvjeravati ili preodgajat. Nek misle što hoće, nek poslije glasaju za "svoje", samo bi htio da shvate da će se cijeli pokret raspasti ako će sad potezat svatko na svoju stranu. Hoćemo izbore, sve drugo je u ovom trenutku suvišno i kontraproduktivno.
  27. danny07.03.2011. 13:56
    Čitatelj, sve pet majstore, ali stvar je u tome da su oni počeli potezati u svoju stranu. Stvar je gotova što se toga tiče i razdor je već nastao. Sada je samo pitanje hoćemo li spasiti ono što se spasiti može ili prepustiti prosvjede sačici ekstremista?
  28. roza07.03.2011. 13:57
    ne treba odustati! bit ćemo krivi što smo ih pustili.
    gdje su djeca s filozofskog? a onda opet, je li previše tražiti od njih da preuzmu?
  29. KGB07.03.2011. 13:58
    Bravo danny !

    Ajmo malo borbenosti, neće ništa samo od sebe past s neba....Ljevičari su borbeni , a ne uvredljive pizde koje se povuku pred šačicom blago retardiranih fašista...
  30. danny07.03.2011. 14:02
    Tako je, nema smisla kukati, nego se pokrenuti i nesto napraviti. Pa s kakvom su se silom samo suocavali partizani '41 a mi se suocavamo s par desetaka klosara.
  31. Čitatelj07.03.2011. 14:11
    danny, hoću reći, držimo se osnovne ideje, nemoj sad sve svoje neistomišljenike tamo posrat i izazvat revolt.

    I dajte animirajte ljude. Šprajc je napravio maksimum što je mogao :D, sad je red na nama.
  32. danny07.03.2011. 14:17
    Ma kakve sve neistomisljenike. Po meni su na tim prosvjedima apsolutno dobrodosli svi osim ekstremnih desnicara. A i oni tek kada se pocnu gurati kao vode(ali to je uvijek tako nije li?)
  33. gorgonzola07.03.2011. 14:26
    ako misliš da ih ima puno više onda si to trebao napisati. napisao si "ako vas bude makar 20-30 vec se ti desnicari nece nista usuditi." ja i dalje mislim da su ljevičari manjina i da su toga svjesni pa se ne guraju u prvi plan. gotovo nitko nije izzviždao govornike kada je počelo zazivanje domobranstva i ostala domoljubna patetika tijekom šetnje. to mnogo govori o velikoj većini prosvjednika, kao i činjenica da su rješenje pronašli u tome da se povorci priključuju kasnije.
    a podjela prosvjednika ide u korist onima protiv kojih se prosvjeduje. i nije točno da su desničari već stvorili podjelu jer je povorka nastavila marširat za njima. do podjela će tek,možda, doći. slažem se da se ljevica treba probit do prvih redova ali pretpostavljam da sumnjaju da ih većina neće podržati. problem je i u tome što anarhisti odbacuju koncept hijerarhije pa se ne žele nametat kao vođe i govornici na pozornici nego djeluju iz sjene. u stvari je na narodu da jasno da do znanja hoće li lijevo ili desno.
  34. gorgonzola07.03.2011. 14:31
    nešto o tome piše i MASA u svom posljednjem izvještaju s prosvjeda
    "Ako ne želimo da se ovaj narodni bunt pretvori u promociju kojekakvih manijaka i psihopata, građani se moraju u većem broju pojaviti na Cvjetnom trgu i svojim artikuliranim stavom pokazati da to neće proći."
  35. Čitatelj07.03.2011. 14:38
    Je, nažalost ljudi čim manje znaju, to su sigurniji u vlastite stavove, pa se s manje straha eksponiraju. Malo sam sad pokrao Bertranda Russella..
  36. danny07.03.2011. 14:54
    Gorgonzola, govorim o 30 ljudi rame uz rame, jedan do drugoga. A u masi ih ima mnogo mnogo vise.
    Ljudi ne reagiraju na domoljubnu patetiku jer ne zele dirati u "svetinje" ali to ne znaci da su sretni sto se na celo guraju ekstremni desnicari.
    Nije tocno da ih povorka slijedi, bio je slucaj kada su oni skrenuli u Marticevu a povorka nastavila dalje bez njih pa su se oni pokunjeni vratili.
    I primejti da su sve destinacije iskazivanja bijesa mase bili centri drzavne i korporativne moci, nije bilo nikakvih "desnicarskih" destinacija.
    Masa je skandirala Latinu i Stankovicu,a zvizdala Hloverki i Peri Kovacevicu.
  37. gorgonzola07.03.2011. 15:34
    sve dok većina iz poštovanja ili zato jer se slaže ne želi dirati u svetinje kolo će vodit desnica. nisam sigurna da sam dobro shvatila tvoju primjedbu s desničarskim destinacijama. ako si htjeo reći da se one nisu posjećivale to ti sve govori. odlazak na kaptol bi mogao sve razbistriti ili razvodniti ;) jer kaptol je (desni) centar društvene i političke moći u rvackoj.
  38. danny07.03.2011. 15:39
    hocu reci da su se napadli centri moci koje ljevica indentificira kao neprijateljske, a ne one koji desnica smatra nepriajteljske.
    npr. pred sindikatom se sindikate nije napadalo vec pozivalo da se prirdruze. nije se islo napadati jospovica nije se napadalo manjinske institucije itd.
  39. gorgonzola07.03.2011. 15:46
    admin? samo levo - mitraljez nosim ustaše kosim. zajebancija??
  40. forza07.03.2011. 15:55
    http://www.facebook.com/topic.php?uid=190839254280620&topic=342#topic_top

    Povežite se s ovim čovjekom, treba uskladiti sva ova nastojanja.
    Šaljite dalje svim organizacijama koje bi mogle biti zaintresirane.
  41. Miran07.03.2011. 15:58
    Podrška Ivanu! Hitler je isto bio socijalist - nazi= nacional-socijalizam
  42. da07.03.2011. 15:59
    I Isus je bio socijalist.
  43. Miran07.03.2011. 16:04
    Pernar je veći antifašista od vas. On se zalaže za slobodu, a vi za državni monopol nad svime, pa i osobnim prava pojedinaca. Prihvatite da je socijalizam mrtav, narod ne nasjeda više na te vaše glupe podjele lijevo/desno.
  44. Miran07.03.2011. 16:07
    Isus nije bio socijalist, nego čovjek. Socijalizam je propala utopja stara 150 godina. Uopće ne vidim što vam smeta u Pernarovome programu, mslim da niste dovoljno intelektulano snažni da bi uopće razumijeli o čemu on priča. Vi govorite da bi on diktaturu kapitala, upravo suprotno, on bi kapital dao u ruke radnicima, banke isto radnicima i ostalim građanima, protiv je ulaska u eu sa spuštenim gaćama, zalaže se za sankcioniranje privatizacijske pljačke i želi zaštiti osobnu slobodu svakog pojedinca. Znači problem nije u porukama, nego u vašoj netrpeljivosti i mržnji prema njemu.
  45. forza07.03.2011. 16:10
    S kim ti to polemiziraš?

    Pernar, jesi to ti?
  46. forza07.03.2011. 16:11
    Daj se odluči je li Pernar socijalist pa je loš ili nije socijalist pa je dobar. Ili je on dobar socijalist?

    Ivane, jesi to ti?
    :))
  47. @Miran07.03.2011. 16:12
    Tvoj problem je kronična glupost i patiš od cezarijanskog kompleksa.
  48. kroki kroket07.03.2011. 16:13
    A koja druga će budala bit doli Pernar :))
  49. gorgonzola07.03.2011. 16:16
    napadali su se centri moći ljevice al se sindikate nije napadalo već ih se pozivalo da se pridruže? malo si u kotradikciji :)
    gle, napadali su se i centri moći koje desnica smatra neprijateljskima. hadeze i cijela vlada se napada ne zato jer desnica želi ljevicu na vlasti, naravno. već stoga što želi neku novu desnicu, a nju predstavlja ekipa koja vodi kolo na Cvjetnom trgu i koja je krenula u predizbornu kampanju. kolko god to luckasto izgledalo. s druge strane, nije se napao niti jedan centar moći koji nova (radikalna) desnica smatra prijateljskim. a to je prije svega kaptol. također, palile su se zastave političkih stranaka i eu, ali se nije zapalila hrvatska zastava. hrvatska zastava i kaptol to su trenutno glavni prijatelji desnice.
  50. Pernarofil07.03.2011. 16:30
    Zašto izvrćete činjenice

    http://zelenapolitika.wordpress.com/2010/09/21/zasto-smo-protiv-financiranja-vjerskih-zajednica-iz-drzavnog-proracuna/

    Pernar je za vas viši stupanj živog organizma, vi ste još zadojeni idologijama. Radnike iz 19 stoljeća mogu razumijeti, oni nisu znali čitati, ali vas nikako.
  51. danny07.03.2011. 16:35
    Gorgonzola procitaj jos jednom sto sam napisao.
    Hrvtaska zastava se nije palila jer bi to izazvalo negativni medijski backlash.
    Jedino se za Kaptol slažem,trebalo bi i pred katedralu skandirati.

    Ovo sve ostalo su tradicionalni neprijatelji krajnje ljevice - Korporacije,kapitalisti,HNB,banke,parlamentarne mainstream stranke (konzervativci i "socijaldemokrati" reformisti), korporativni mediji,državni mediji itd.
  52. gle pravog prosvjeda07.03.2011. 18:30
  53. lol07.03.2011. 18:46
    baš, oni su našli spaljivati josipovića kraj jadranke kosor. pa koje to predsjednik ovlasti uopće ima?
  54. Ron Paul07.03.2011. 18:51
    Ha-ha. Istina, Pernar nije najelokventnije stvorenje u Hrvata - ali da mi je znat tko je nepotpisani autor ovog smiješnog članka i ignorantskih dodijela političkih predznaka. Pa ne zagovara Pernar desnicu nego CENTAR.
    Samo što su ideje koje Pernar - doduše nedovoljno artikulirano - pokušava prenijeti znanstvena fantastika za dobar dio hrvatskih ignoramusa zarobljenih još u hladnoratovskim podjelama političkog spektra.
    Previše se trsi i izaziva Pernar + nema karizme - ali s druge strane JEDINI je koji govori o BANKAMA kao glavnom problemu/prepreci za oporavak gospodarstva. Zato ga i blate tako junački.

    A s druge strane imamo bulažnjenja o ''direktnoj demokraciji'' i bacanje crvene boje na prostorije HDZ-a. Svaka čast. Sve intelektualni pothvati. hahaha
    Ljudima je dovoljno teško objasniti na koji način ih banke pljačkaju i varaju - a kako ćete im objasnit ''direktnu demokraciju'' za koju ni zagovaratelji ne znaju kako bi trebala funkcionirati u praksi.
    Razočaran sam u H-Alter koji pokušava polarizirati prosvjednike u raspadanje i apatiju koja je razdvojila i inhibirala onaj veći dio populacije koji se ne pojavljuje na prosvjedima.

    Kad bi bar g. Kulić izašao i održao jedan govor o bankama i četvrtom ogranku vlasti MONETARNOM - umjesto Pernara. Protestirat se treba ispred ZABA-e UniCredito i ostalih gospodara ovih najobičnijih izvršitelja - političara HDZ-a i SDP-a i HSS-a i HNS-a...itd.
  55. predsjednicke ovlasti07.03.2011. 18:58
  56. borko07.03.2011. 19:18
    Ron Paul koji se zalaže za nacionalizaciju banaka. Hahahahah, pa ti si zbunjeniji od Pernara.

    Glavno da ovi drugi "bulazne" o direktnoj demokraciji. Zato je Pernar jedan vrlo koherentan libertarijanac koji se zalaže za ukidanje poreza i nacionalizaciju banaka. Vrlo logičan spoj.
  57. @borko07.03.2011. 19:25
    pernar se zalaže za nacionalizaciju banaka i davanje dionica građanima. informiraj se.

    dobro je netko dole napisao, i hitler je bio socijalist, a wall street je financirao hitlera, boljševike kao i staljina, pa to su povijesne činjenice
  58. borko07.03.2011. 19:36
    To si ti napisao.
    Wall street financirao Staljina? Boljševike? Hahaahahha, ajmo izvori molim te.

    Pernar je za zone bez poreza, apsolutnu slobodu tržišta a s druge strane je za nacionalizaciju banaka i podjelu dionica. Je li to samo meni neizvedivo i kontradiktorno do ibera?
  59. borko07.03.2011. 19:37
    I hitler nije bio socijalist.
    Postoji razlika između socijalizma i državnog kapitalizma.
    Naravno, ne očekujem da vidiš tu sitnu razliku.
  60. Karl Heinrich Marx von Trier07.03.2011. 20:02
    Ne znam što vam je ljudi. Vođe više nisu mogući koncept niti bi im itko vjerovao. Reče nadobudni asistent s Filozofskog. No, premalo je pročitao, premalo zna pa se njegova namjera lako isčita.

    Demonstracije ne trebaju vođe, to je potrošeni moderni koncept, sad se sve kreće u smjeru komentatora i "znanstvenika" društvenih pojava. To je nova cinička maska. Oni su oni kod kojih se agregira moć i koji je žele.

    Mate Kapović želi biti vođa tako što želi svojom pričom naoko obezvrijediti koncept vođe, propagirajući priču o svjesnoj skupini, no zapravo je inercijski (možda ne svjesno) njegova ideja drukčija. To je oduzimanje legitimacije pojednincu i njegovoj inicijativi pa čak i želji da svoju volju neinvazivno nametne drugom. Takav model koji je krajnje biološki (http://arxiv.org/abs/cond-mat/9811336v1) ima samo onaj već naveden cilj, a to je da se skupinom manipulira izvana kroz poziciju znanstvenosti.

    Znate ono, prosvjedi nemaju vođu, no široj javnosti ću ja preko Nedjeljom u 2 objasniti ciljeve i svrhu prosvjeda. Nije li to imak previše bagatelno za povjerovati.



  61. @borko07.03.2011. 21:40
    http://www.youtube.com/watch?v=hRCfKPTBrcw

    "Postoji razlika između socijalizma i državnog kapitalizma."

    postoji razlika ali u osnovi stvar je ista, monopol u rukama "elite" a ne slobodno tržište.

    Monetarna politikaje 4. poluga državne vlasti i nju se ne smije prepustiti zakonima tržišta, vidiš gdje nas je to dovelo.

  62. Balad07.03.2011. 21:44
    Hrvatska nema lijevih stranaka. Postoje lijevi intelektualci, neki bi rekli - kabinetski revolucionari. Duboko "uronjeni u teoriju", toliko duboko da ne zanju (pa stoga i izbjegavaju) odgovoriti na neka najjednostavnija praktična pitanja. SDP nije lijeva, niti pseudolijeva - ona je izdajnička stranka:

    - izdali su marksističke koncepte
    -izdali su Srbe koji su glasali za njih prije rata
    -izdali su ciljeve radničke klase
    -izdali su internacionalizam i amenovali HDZ-ovski nacionalistički koncept koji se i dandanas vuče Hrvatskom

    Najnovija izdaja i slijepcu je vidljiva. SDP i tzv "lijeva oporba" tražili su od HDZ-a PRIJEVREMENE IZBORE. Sada, kada se masa valja ulicama i traži TRENUTNU OSTAVKU LOPOVSKE I PROFAŠISTIČKE VLADE (sjetite se samo s kim je Tuđman paktirao za vrijeme rata) , Milanović RETERIRA:

    NE TRAŽI VIŠE OSTAVKU VLADE VEĆ SAMO - DA ONA ODREDI TOČAN DATUM REDOVNIH IZBORA!

    Što drugo reći o takvom sitnom, licemjernom i politikantskom kalkulanstvu stranke koja si utvara (bolje rečeno, nastoji stvoriti dojam kod ljudi) DA ZASTUPA INTERESE RADNIH LJUDI. Jadni Milanović, ukakio se od straha da ga proglase antidržavnim elementom koji pujda narod na ulice i još, navodno - "organizira i plaća demonstracije"!

    Narod izlazi bez njega - on narodu ne treba međutim, njemu su potrebni narodni glasovi da "zasjedne Kurta gdje je sjašio Murta". I da, nakon dolaska na vlast, provede iste antiradničke koncepte koje sada provodi HDZ.

    Ljevica je nevjerodostojna (desnica je fašistoidno sluganska spram kapitala). Koliko nisu sposobni uhvatiti se u koštac sa najjednostavnijim pitanjima, možete vidjeti (koga zanima) na:


    autentifikacija:http://balad.tumblr.com/post/3706075075/Gura li samo noj...
  63. đurđa07.03.2011. 22:06
    @ Karl Heinrich Marx von Trier ti zamajavaš ljude
  64. borko07.03.2011. 22:46
    U krivu si, socijalizam je samoupravljanje i tu ne postoji politicka elita jer se radi o ekonomskoj demokraciji. Drzavni kapitalizam je ono što je postojalo i u Reichu i u SSSR-u.
    Procitaj ovo http://www.chomsky.info/articles/1986----.htm
  65. najljevija stranka u hrvatskoj07.03.2011. 22:48
    trenutno je hdz - od socijalistickog "kriznog poreza" i gotovo trecine radnog stanovnistva na drzavnoj placi i jaslama preko potpunog internacionalistickog zanemarivanja nacionalnih interesa do svakovrsnog podilazenja i ulizivanja najrazlicitijim pa cak i posve beznacajnim manjinama
  66. anonymous coward07.03.2011. 23:19
    Ljubomora je gadna stvar, naročito kad je neko iz etabliranih alternativnih krugova ljubomoran na ono što je jedan anonimus postigao u par dana. Pernar je ovo započeo, get over it, i kako ga god nazivali imenima postigo je više neg svi Vi ljubomorni zajedno.
  67. ma koje su to07.03.2011. 23:23
    najbeznačajnije manjine?
  68. man07.03.2011. 23:40
    ja ne vidim ništa socijalističkog u tome što si ti nabrojao.
  69. Velimir Srića07.03.2011. 23:44
    Tržišna Hrvatska je najgore prošla u krizi, dok je proračunska Hrvatska privilegirana.
  70. Karl Heinrich Marx von Trier08.03.2011. 00:00
    @ đurđa

    Ne znam što je zamajavanje u onome što sam rekao. Mladim doktorantima s filozofskog koji imaju cca 15.000,00 kuna brutto plaću se eto ljudi doimlju jatima ptica ili riba. E sad istina je da prve kenjaju dok lete, a druge uginu kad stanu plivati, ali nije da se njihove zakonitosti daju tako lako primjeniti na ljude. Osim ako nisi drug Stalin, on je bio vješt u negaciji vođa i vodstva.

    Ako mladi doktoranti turkmenskih dijalekata žele prosvjedovati neka budu brutalni. Neka daju otkaz, i time prouzrokuju nepremostivu štetu ovom korumpiranom kapitalističkom sustavu. Ili je to samo cinizam. Oni se ljude i huškaju, upravljaju i manipuliraju, a pri tome ne mogu dobiti otkaz, ne mogu biti kontrolirani (jer nitko ništa niti ne zna o nepoznatim dijalektima, koji ničemu ne služe doli udovoljavanju ljepote dokolice), uživaju lijepe živote u kojima mogu plaćati s onim prljavim novcem te još guziti omađijane provincijske školarke s pozicija znanstvenog "komentatora".

    O tome se radi, o prisvajanju moći, a ne borbe protiv iste. Kontrakultura se samo želi osvariti na već kanoniziranom obrascu dominantne kulture.

    Kad Kapović dade otkaz, ode u Indiju ili SAD kao mistik i od tamo pozove na bojkot ove, istine radi reći ću, odurne kulture, priznat ću mu da je iskren vođa. Do tad je samo otužni cinik i moj neloš student.
  71. ....08.03.2011. 00:12
    Znači stručnjaci iz područja lingvistikei su u našem društvu nepotrebni ?
    Potrebno nam je što više VERN-ovih mladih poduzetnika !
  72. Kitchee08.03.2011. 00:25
    @South China
    da pročitam knige o neposrednoj demokraciji?
    pusti knjige...ja te pitam gdje to ima neposredna demokracija?
    bez da je s vremenom došlo kad tad do koncentriranja moci negdje i kod nekog...
    švicarska?
    atena?
    ne zajebavam se niti sam slijepo nadobudan u tocnost svoga stava...jednostavno me zanima

  73. Mrtva Ovca08.03.2011. 03:57
    Činjenica da su se sa pozornice upućivale ovakve poruke "jedini Srbin kojem se treba vjerovati Petar Preradović" dok su barjaktaši mahali s zastavama na kojima grb počinje s bijelim poljem je dovoljna da se ideološke razlike zanemare kako bi se spriječilo da proustaška desnica preuzme i upropasti prosvjede.
  74. Mrtva Ovca08.03.2011. 04:12
    Naš zalizanko Dean Golubić: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kXPgfqmrrbo#at=218

    I taj tip da mene šeta po grad?
  75. Neka počnu igrice sa šupkom!08.03.2011. 04:31
    Karl Marx von Trier je ispravan; direktna demokracija je nemoguća (osim kao manipulacija.) Nešto direktnija demokracija od ove je moguća, i mnogi bi se mogli okupiti oko te ideje. Ali ta ideja slabo pravda radikalizam, a mlad čovjek baš to išče.
  76. čovo08.03.2011. 08:18
    DIrektna demokracija uistinu i jest odlična ideja, vrlo ostvariva s današnjom tehnologijom. Ali slažem se s niže napisanim - one step at a time. Veliki uspjeh bi bio pomaknuti se bar malo bliže tom cilju, društvo nije niti spremno niti voljno raditi radikalne promjene.
  77. ne vidis nista socijalistickog08.03.2011. 08:57
    jer si corav kod zdravih ociju
  78. @borko08.03.2011. 09:51
    U krivu si, socijalizam je samoupravljanje i tu ne postoji politicka elita jer se radi o ekonomskoj demokraciji. Drzavni kapitalizam je ono što je postojalo i u Reichu i u SSSR-u.
    ------------------------
    ekonomska demokracija!?! wtf?!? pitaj jadne ukrajince gdje je bila ekonomska demokracija za vrijeme hlodomora, ili kineze za vrijeme velikog skoka naprijed. Pa o čemu ti pričaš? Socijalizam je monopol države nad svime, pa tako i nad životom pojedinca. Najveći svjetski kapitalisti su u biti monopolisti, i zato oni vole socijalizam.
  79. borko08.03.2011. 15:00
    A gdje je to bilo samoupravljanje u Ukrajini i Kini? Daj me ne nasmijavaj, sve zemlje varšavskog pakta su bile etatističke do boli
  80. @borko08.03.2011. 15:53
    pa to i ja kažem, radničko samoupravljanje je super stvar, ali za to nije nužan socijalizam. radnici mogu biti i vlasnici dionica i naj taj način upravljati istima. sama poanta socijalizma, nasilna preraspodjela je totalitarna. Država da meni i tebi sto kuna, ja ih popijem u lokalu, a ti kupiš kramp i zaradiš dvjesto kuna. I sad država uzme tebi sto kuna, i da ih meni i ja ih opet propijem? To nema smisla nikakvoga
  81. Visarion10.03.2011. 03:34
    Niti jedna zemlja u povijesti nije postigla takav nagli gospodarski razvoj kao SSSR za vrijeme Staljina. Niti jedna !
    SSSR su upropastili nesposobnjakovići kao Brežnjev i Gorbačov...
  82. Igor10.03.2011. 12:45
    @Visarion
    Jebeš takav gospodarksi napredak kad ih je preko 20 000 000 posla u smrt.
    a i opet to je bija napredak samo za neke podobne a ne za sve ljude ;)

    Danas je isto u Kini vidljiv najveći gospodarski napredak. Vidiš kominIZAM i komunisitčka partija su na vlasi 50 godina a kaptalIZAM i kapitalističke ideje provode.
    Niko ne pita koliko ima ljudskih žrtava u tom tzv. "napretku" koliko invalida rada kakva su prava randinika,seljaka i drugih običnih ljudi.
    To je opet napredak samo za neke a ne za sve.

    Dakle iz toga proizlazi da je cilj svih "izama" porobljavanje čovjeka pa bi vam bilo bolje da sve te izme odbacite i da ne gubite vrijeme na prepucavanje o tome lijevi ili desni crveni ili crni jer to je ono što se od naš traži da nas se podijeli i da se nama onda lakše vlada.

    Cilj onih na vlasti je da bitno postane nebitno a da nebitno postane bitno i da se onda ljudi oko toga prepiru.
    Podijeli pa vladaj glasilo je pravilo.
  83. @Balad10.03.2011. 21:16
    Upravo ih zato nema na prosvjedima, jer ne znaju vjerodostojno artikulirati svoje zahtjeve i ponuditi realno viđenje lijevog puta.
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

25.05.

Brišete dug kriminalcima, obrišite i Monteru

Radnici Montera pozvali su državne institucije da spase tvrtku inače će u kolektivni štrajk glađu

23.05.

Ne damo plaće u državnim tvrtkama

"To što Vlada želi rezati onima koji još nisu dno dna, govori o bezidejnosti da provedu obećano", poručuju sindikalisti

22.05.

Muke po doprinosima

Država je odlučila disciplinirati naplatu doprinosa i napuniti proračun, ne mareći pritom previše za radnike

21.05.

Potvrđen stečaj nad Jadrankamenom

Visoki trgovački sud odbio je žalbu Nezavisnog sindikata Jadrankamena na otvaranje stečaja

19.05.

Zbog Kineza nova uhićenja u Zagrebu

Nakon što je u petak uhićen aktivist Građanske akcije koji je pred zgradom Vlade, dok je prolazila kineska delegacija, preko megafona uzviknuo: "Free Tibet", u subotu su uslijedila nova hapšenja

19.05.

Jadrankamen poziva na skup u Pučišćima

Radnici i sindikati Jadrankamena za danas u 14 sati najavili su skup u Pučišćima kojim žele Vladi poručiti da mora promijeniti politiku stečajeva

18.05.

Pomozite "Zagreb Pride-u"

Organizatorima "Zagreb Pride-a" je za redare i niz drugih troškova potrebno ukupno 15 tisuća kuna, a dosad je prikupljeno oko četiri tisuće kuna