Korizmeno vrijeme kao apstinencijsko razdoblje uvijek donese različite vidove ljudskog odricanja. Ovogodišnji pobjednik je "Koalicija za sekularizam" koja se, hrabro i bez ustezanja, odrekla i samog Boga.
Prema njihovom naputku, koji sam zaprimio putem elektronske pošte, u razdoblju od 3. ožujka do 3. travnja zagrebački tramvaji bi trebali nositi poruku "BEZ BOGA, BEZ GOSPODARA" i time navodno javno upozoriti na kršenje ljudskih prava opravdanih religijskim relativizmom i sve većeg utjecaja crkvenih dogmi na kreiranje politika i zakona. Iskreno, čitao sam ovo više puta za redom i svaki put sve manje uspijevao shvatiti samu suštinu poruke. Naime, obrazloženje ovog pothvata uz sam slogan pristaje jednako kao i japanke uz Eskima, jer dok sama ideja neosporno nosi humanističku kvalitetu, dotle parola više podsjeća na srednjoškolski protest zbog jedinice iz vjeronauka nego na ozbiljno promišljanje dotične društvene problematike.
Ovakvom krilaticom se možda ponajprije krše ljudska prava, jer njen koncept otvoreno poručuje vjernicima da za njih unutar ovog aktivističkog miljea nema mjesta, pa taman i mislili kako je "crkveno pravo" ipak malo previše zavuklo glavu u ono državno. Upravo iz navedenog razloga, smatram da bi uvelike bilo poštenije da su se inicijatori ove "Koalicije" jednostavno prozvali ateistima, jer tako ne bi dovodili u zabunu ljude koji uvažavaju osnovnu ideju sekularizacije, ali nikako ne mogu pristati na pothvat apsolutnog negiranja ideje Dobra, jer sekularna inicijativa, u konačnici, nije spor određenog djela građana sa Bogom, već s Crkvom.
U ovom slučaju, Rimokatoličkom crkvom u Hrvatskoj, a prema mojim saznanjima Bog nikad nije uputio brzojav na Kaptol u kojem je iznio svoje viđenje o društvenom uređenju ove mediteranske zemlje, stoga je itekako važno razlučiti govor određenih crkvenih struktura od same naravi Pisma, jer se time ostavlja izuzetno vrijedan prostor za dijalog i s onima "drugima" kojima osim političke korektnosti i vjera ipak nešto znači.
Možda ponajveće iznenađenje ove cijele priče jest što spomenuta "sekularna koalicija" svoj korijen vuče iz samog vrha Ženske mreže Hrvatske čija ovogodišnja osmomartovska akcija osim fantastične poruke "Crkva bez politike, država bez propovijedi" sadrži između ostalog i konkretne zahtjeve upućene regulatorima Prema mojim saznanjima Bog nikad nije uputio brzojav na Kaptol u kojem je iznio svoje viđenje o društvenom uređenju Hrvatskedržavnog zakonodavstva o normativnom senzibiliziranju crkvenih krugova spram ženskog spola u našem društvu i time znatno doprinosi razbijanja iluzija o patrijarhalnom ustroju kao ultimativnom ovosvjetovnom iskazu Božje volje.
Međutim, problem ne počiva u ovom neto navedenom, već naprotiv, u otužnoj činjenici da je jedna vrsna ideja kompromitirana infantilnim sloganom "BEZ BOGA, BEZ GOSPODARA" čime se upalo u istu onu kaljužu iz koje se pokušava izaći. Naime, ne mogu se nikako oteti dojmu da organizacijski odbor "Koalicije za sekularizam", u uskoj suradnji sa "predstojnicama" Ženske mreže Hrvatske, primjerice, časne sestre ne doživljava kao ravnopravne žene.
Sada je meni kao muškarcu, a vjerujem i velikoj većini drugih muškaraca, a i žena, nejasno po kojoj se osnovi žena kao takva definira. Evo! Otvoreno se pitam da li je žena koja slavi vjerske blagdane žena, ili je ona u svojevrsnom vaginalnom limbu? Na koncu, kako ću uopće vlastitu majku moći nazvati ženom zato što vjeruje u ono božansko? Ipak, sva ova sila upitnika, po meni je drugoplanska, jer jednostavno ostaje u sjeni najvećeg pitanja.
Kako je jedna izuzetna inicijativa svedena gotovo na ulični obračun? Da li udruge i organizacije koje su se smjestile pod kapom "Koalicije za sekularizam" pokušavaju naznačiti kako je dio civilne scene u Hrvatskoj po svojoj naravi ateistički? No, ja ne bih ovu prigodu koristio za prozivanje, već za pozivanje, kako "pastira" tako i njihovih oponenata da samointerpretaciju zamjene onim napisanim, jer svatko tko zna čitati može zaviriti u Novi zavjet i pročitati sljedeće: ''Nema više: Židov - Grk! Nema više: rob - slobodnjak! Nema više: muško - žensko! Svi ste vi Jedan u Kristu Isusu!'' (Gal 3:28).
Stoga vas molim da ubuduće, kako to običava naš narod reći, vodite računa da su kruške i jabuke dva posve različita stabla, ne toliko poradi drugih, koliko poradi vas samih.
I na samom kraju želim poručiti iskrene čestitke svim ženama povodom 8. marta, pa taman i slavile predstojeće uskrsne blagdane.
dodaj komentar 164 komentara
može onda i jedan tramvaj sa parolom BEZ BOGA; BEZ SMISLA... i opet smo na nuli...
Ako Bog zeli sprijeciti zlo a ne moze? Onda nije svemoguc.
Ako moze a ne zeli? Onda je zao.
Ako moze i zeli? Otkud zlo?
Ako niti može niti zeli? Cemu ga zvati Bogom?
(Epicurus c. 341-271 BCE)
There is a little McDonald in every one.
"Bez boga i bez gospodara" je staro anarhističko geslo, i stvarno je bijedno koristiti ga za jednu civilnjačku pro-državnu kampanju.
možete li precizno navesti gdje se i čime "apsolutno negira ideja Dobra"?
Da se sekularci tjese, komsijama je gore. "Njihova" crkva ne dozvoljava donosenja zakona protiv rodne diskriminacije. Bez Boga, Bez Gospodara - nije bas sretno rjesenje - neki se upravo odricu Boga da bi sluzili Gospodara, a neki odricu poslusnost Gospodaru, u sluzbi Boga. Nije Bog nego Crkva u pitanju. Prije nije smjela prdnut zbog komunista, a sad najednom je glavna ideoloska uzdanica u novonastalim drzavama, svi se klanjaju, krizaju i ljube krstove - to je malo pretjerano.
Bog je nešto čije se postojanje niti ne-postojanje ne može dokazati, sinteza sveukupnog neznanja čovječanstva i nepostojanja odgovora na pitanja kao "Tko smo, kako smo nastali, kamo idemo nakon onog što nazivamo smrt..." Boga svatko može vidjeti na svoj način. Jednima je on "dobro u ljudima", drugima "ljubav" trećima "stvoritelj"... Svatko ima pravo na svoje vlastito intimno poimanje i mislim da je nepristojno, nekulturno i zlonamjerno to pravo bilo kome uskraćivati.
Crkva je, s druge strane, nešto sasvim drugo. Ja ju vidim kao firmu, multinacionalnu korporaciju koja se lažno predstavlja kao božji opunomoćenik na Zemlji. Grabi moć i zarađuje novac prodavanjem lažnog osjećaja zaštićenosti i sigurnosti, uz istovremene prijetnje i zastrašivanja. Stvara u ljudima ovisnost o privremenom olakšanju savjesti i smirivanju osjećaja krivnje, uz istovremeno utjerivanje straha u kosti. Drevna tehnika manipulacije super funkcionira i nasljeđuje se kroz generacije.
I,otkud si zaključio da ovom kampanjom netko želi uskratiti nekom drugom pravo na ovakvo ili onakvo poimanje boga? Možeš li objasniti kako bi se to uskraćivanje prava na poimanje provelo u praksi?
bez boga i vjere nema ništa mislim da bi trebali uzeti krunicu u ruke kao i 91 godine. i samo znam da su tramvaji povućeni iz prometa bogu hvala.... Hvaljen Isus i Marija
Čekam već godinu dana :-((((
Možemo na dan žena?!!!
Umjesto karanfila-kava na Gornjem gradu!!!
takvi samo koce i osudjuju, u zaborav s tom parolom!
SPORNI TE(K)ST Koalicija za sekularizam zaratila sa ZET-om
Tramvaj br. 4 vozio 'bez Boga'
"Bez Boga, bez gospodara" glasila je poruka koju je u utorak skupina aktivistica Koalicije za sekularizam objavila na ZET-ovu tramvaju br. 4. No, tramvaj s ateističkom porukom vozao se Zagrebom samo jedan dan nakon čega je, bez obavijesti ili objašnjenja clanicama udruge, uklonjen s ulica.
-Ateisticku poruku platile smo 11.500 kuna po ZET-ovoj ponudi i gradom je trebala kružiti punih mjesec
dana - rekla je Bojana Genov aktivistica Udruge. Kada su aktivistice primijetile da tramvaj s njihovom porukom na spomenutoj liniji ne postoji, u ZET-u su im rekli da takva poruka "ne prolazi" te im ponudili da sroce drugu, zamjensku recenicu.
- Sve je ionako bio test koji dokazuje da ateisti nemaju pravo na slobodu govora, a ZET cemo tužiti zbog poslovne prijevare i ograničavanja ljudskih prava - najavila je B. Genov. U ZET-u pak tvrde da ugovor s Koalicijom nije sklopljen.
- Takvu tvrdnju potpuno odbacujem, a izražavam i sumnju u sve navode vezane uz slučaj - rekao je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.
E, pa pitanje glasnozborniku ZET-a glasi: A zašto je onda tramvaj s tom porukom vozio i taj jeda dan? Kako je nastala tabla s porukom i kako je postavljena na tramvaj? Da to nije čudo koje je izveo neki ateistički Bog?
sav si mi nekako zbrkan. Taj komentar kao da si pisao nakon
ustajanja a da se još nisi u potpunosti probudio.
Čitajući članak nije mi bilo jasno šta hoćeš reči ali mi je sve rekao onaj dodatak sa tvojom biografijom.
Izabrao si dosta riskantan poziv jer ne vjerujem da ćete još
dugo biti na državnim jaslama. Sada trenutno vam ide dobro
debljate se od nerada, na tuđoj grbaći umjesto da se uhvatite
rada i živite od svojih ruku, a Boga imajte u sebi i za sebe.
Nadam se da će tomu uskoro doći kraj, i da je ova akcija, sa
priznajem malo problematičnim sloganom kojeg treba tumačiti
kao Bibliju, tek početak.
Kroz Koaliciju za sekularizaciju, koja treba obuhvatiti sve
Udruge koje se bore za ravnopravnost svih ljudi, moramo se
izboriti, po mojem mišljenju za dva osnovna zahtjeva;
- izdvajanje vjeronauka iz škole i njegovo prakticiranje samo
u crkvenim institucijama, i
- ukinuti sva davanja crkvi iz BDP-a i neka se finansiraju iz
priloga vjernika.
Kad se ovo postigne stvari će se posložiti same od sebe.
Inaće, ovdje ima sjajnih komentara naročiti od garfilda, fetve,
florofila, agnostika, neznanja, libertya idr.
P.S. komentatori! Prije ostavljanja poruke dobro procitajte tekst a nemojte nekog napadati samo zato sto studira teologiju
http://www.zenska-mreza.hr/zenska_mreza_u_medijima/rtl_prosvjedna_povorka_zenske_mreze.html
jedino ne znam zašto kinje one jadne starce pred katedralom?
zar nije "država" adresa na koju se trebaju obraćati, a ne ometati neke druge ljude u njihovom temeljnom pravu? ali onda valjda ne bi bilo tako "skaredno", pa ne bi bilo ni zanimljivo medijima. to ti je kad se i politika i feminizam pretvore u poli-tainment.
takva se "logika" nalazi u pozadinih svih ratova, naročito balkanskih.
Da, časne sestre su tipičan primjer ravnopravnosti spolova...prestrašno. I onda su za to krivi drugi...krajnje bolesno okretanje teza.
Ovaj bi odgovor bio posve umjesan da nije sljedećih činjenica:
1. Drzava, odnosno Vlada čini gluposti suprotno civiliziranim normama ili općem interesu ne zato što je glupa, nego zato što brine za svoje "dionice vlasti" uvjerena da na njih velik utjecaj ima katolički kler. Političari vjeruju da kao duhovni pastiri, svećenici mogu svoje stado usmjeriti prema onoj političkoj opciji koja dade više. Ja ne znam da li je ta vjera opravdana i da li pastiri to zaista rade, ali sudeći po postupcima vladajućih očito je da oni vjeruju u to. Da ne vjeruju, ne bi pravili gluposti poput donošenja saborske odluke prema kojoj zvuk zvona sa crkvenog zvonika NIJE buka, a isti taj snimljeni zvuk reproduciran sa prozora privatnog stana podliježe sankcijama kao buka.
2. "Jednostavni" i "obični" građani su, recimo to rječnikom socijalizma, baza na kojoj se temelji moć Crkve, jer se ona neprestano poziva na statističke podatke o xx % katolika. Pa u ime Boga i statistike maltretira građane.
Ajd Sekuliću ne seri!
ma svaka čast tim curama. jedva čekam da kreu dalje.
DECLARE FREEDOM FROM RELIGION!!!!
LJUDI MISLE, ZBOGOM CRKVI!!!!
Podlozni budite jedni drugima u strahu Kristovu! Zene svojim muzevima kao Gospodinu! Jer muz je glava zene kao i Krist Glava Crkve- on Spasitelj Tijela. Pa kao sto se Crkva podlaze Kristu, tako i zene muzevima u svemu! MUZEVI, LJUBITE SVOJE ZENE KAO STO JE KRIST LJUBIO CRKVU, TE SEBE PREDAO ZA NJU da je posveti, ocistivsi je kupelji vode uz rijec te sebi predvede Crkvu slavnu bez ljage i nabora ili cega takva, nego da bude sveta i bez mane. Tako treba da i muzevi ljube svoje zene kao svoja tijela. TKO LJUBI SVOJU ZENU SEBE LJUBI.
Eto, za one Zenske udruge koje nemaju pojma o Isusu i tome sto evanđelje govori o zenama i odnosima s muskarcima.
Tocno je da je Rimokatolicka Crkva prezivjela dva tisucljeca i da je vjerojatno najstarija udruga civilnog drustva na svijetu, te da joj niti Facebook (jos uvijek) nije ravan po broju clanova. Tako da ne ocekujem da ce preko noci propasti zbog pobune anarhofeministkinja u jednoj jedva oformljenoj drzavi. To ne znaci da joj se moze pustit da radi sta hoce! Neki standardi post-renesansnog zapadnog drustva se moraju postaviti.
Naravno da zene i muskarci nisu jednaki u Svetom Pismu - treba ipak uzeti u obzir da je taj dokument, koliko god bio izuzetno progresivan za vrijeme u koje je nastao, nastao u vrijeme kad je Rimski gradjanin, pater familias (otac porodice), imao zakonsko pravo ubiti suprugu, djecu i poslugu koji mu se usprotive, a prava zena nisu nista bolje kotirala niti u Judeji, gdje je Isus operirao. U momentu kad je birokracija rimskog imperija preuzela crkvu (ili obrnuto) krajem 4. stoljeca, patrijarhalni element usvojen iz Rimskih zakona je jos vise osnazio i ostao prisutan do danas.
IMAJU LI ATEISTI PRAVO OGLAŠAVATI SVOJU NEVJERU KAO ŠTO TEISTI IMAJU PRAVO OGLAŠAVAT VJERU?
e to je dragi moji maltretiranje, pitam se kako bi bilo da tužim prvog koji mi narednom prilikom, za uskrs, dođe, unese mi se u facu i ide me zabaliti za sretan...
Crkva je oduvijek za ravnopravnost svih i protiv svake diskriminacije - citirao si Pavla, a već na samom početku Biblije stoji: Na svoju sliku stvori Bog čovjeka, na sliku Božju on ga stvori, muško i žensko stvori ih. (Post, 1,27) i ....stvorio je muško i žensko. A kad ih je stvorio, blagoslovi ih i nazva - čovjek (Post, 5,2). A ova itekako infantilna ateistička reklama ima smisla samo ljudima bez imalo zdravog razuma i nema nikakve sa humanizmom - da je Koalicija darovala novac utrošen na reklamu nekoj pučkoj kuhinji da se kupi hrana beskućnicima - to bi bio humani čin.
@ Marlow
Po kojoj osnovi bi ti tužio nekoga tko čestita blagdan drugima? Ako bi i pokušao tako nešto taj čovjek bi imao pravo tužiti tebe zbog vjerske diskriminacije zato, sljedeći put prije nego napišeš nešto, dobro dvaput razmisli (ili čak triput, za svaki slučaj).
naravno, drugima, onima koji to slave, ili koji ti to dozvole, možeš čestitati koliko god hoćeš
eto razmislio sam
"Donose zakone koje pogoduju djelatnosti i promociji te iste strukture (rijč je o vrkvenoj strukturi), čija pojavnost varira od organizacije civilnog društva preko poduzetnika i uvoznika pa do produžene ruke monarha strane države, i koja uživa brojne privilegije u svakoj od tih pojavnosti."
http://www.zamirzine.net/spip.php?article7450
Tramvaj koji je ukinuo sekularizam
http://www.zamirzine.net/spip.php?article7450
Prvo, reći da je ateizam negiranje ideje Dobra jest vrhunska svinjarija koju jedan student teologije ne bi trebao moći izgovoriti ukoliko zaista studira teologiju. Ja ne negiram ideju Dobra. Ja negiram ideju Praznovjerja, velikog Tate na nebu koji me mazi i pazi jer ja sam ne znam što ću i kako ću u životu. Moj ateizam je negiranje ideje Gluposti, Idiotizma i Zla.
Drugo, sugestija da slogan "Bez Boga bez gospodara" dovodi u pitanje ravnopravnost časnih sestara s ostalim ženama je besmislena. Nije mi jasno zbog čega si zaključio da time itko dovodi identitet časnih setara kao žena u pitanje!?
I treće, zbog čega misliš da je ta inicijativa "ulični obračun"? Prvi put otkad je samostalne države ateisti i sekularisti su odlučili javno se izjasniti takvom jednom akcijom koja bode u oči, i sad je to problem. Obračun, dapače! A to što Crkva i kojekakvi čarobnjaci i propovjednici zatrpavaju ulični i medijski prostor sustavno i temeljito već godinama, protiv svakog razuma i inteligencije (Kaćunko, Bozanić, Sudac...), to nije nasilje? Dapače, još Bozanić cmizdri kako Crkve u medijima nema!
Bezobrazluk i nasilje Crkve nad svime onime što čovjeka čini čovjekom (RAZUM, a ne bogovi) jest zaista impresivno i odavno je prevršilo svaku mjeru. Stoga su ovakve inicijative, pa makar i nespretne (ipak je to prva takva javna inicijativa), malen tračak razuma koji ukazuje da ima nade za sve nas koji ne vjerujemo u Očeve na nebu i slične kretenarije.
"Ateizam je veći grijeh od korupcije i kriminala" (nadbiskup Bozanić)
Dobra vijest za vjernike: "Ateizam je veći grijeh od korupcije i kriminala" (Bozanić)
Loša vijest za žene i djecu:
"Pedofilija je manji grijeh od pobačaja" (teolog A. Rebić)
Sekuliću, javi se! Skuhali smo ti pašta šutu!
http://www.h-alter.org/vijesti/ljudska-prava/izmedju-kanoniziranja-razuma-i-racionalizacije-kanona
Prije svega želim izraziti žaljenje što je u "aferi tramvaj" ogorčenje nadvladalo argumentaciju i time poprilično narušilo samu osnovicu iznalaženja konkretnog dijaloga među ljudima čije su startne pozicije možda različite, no u suštini vode ka istom cilju. Naime, civilizirana rasprava ima svoje parametre i oni prvenstveno počivaju na tome da se pokušaju pronaći poveznice među ljudima, a ne da se "ishitrenošću" stvaraju opozitni frontovi. Ono što sam svojim tekstom želio istaknuti nipošto ne počiva u razbijanju slobode mišljenja poradi tradicionalnog vjerskog diskursa, već to da apsolutnim negiranjem suprotnog stava upadamo u jamu koja je već ionako iskopana, a stvar je da se ona konačno prevaziđe. Jer kad se proziva politika određenih struktura, tada se obraćate jednom miljeu koju istu i sačinjava, no kad prozivate čitav jedan svjetonazor tada se bespotrebno dobivaju velike kolateralne "žrtve". Drugim riječima kad se poentira na nezadovoljstvo Crkvene hijerarhije, tada se ne proziva i sve vjernike, no kada se proziva direktno ideja Boga, tada se prozivaju i svi oni kojima to nešto u životu i predstavlja, te se na taj način samo pojačavaju već ionako izgrađeni zidovi. Otužna je činjenica da se ljudi pluralističkih tendencija u ovakvim slučajevima nalaze u unakrsnoj vatri između dvaju tvrdolinijaških struja ili još gore, uopće nemaju osjećaj da se to njih tiče. Ako griješim, tad mi molim vas recite gdje je mjesto onog koji osim krštenjem, ne pripada nijednoj vjerskoj zajednici, a poštuje izvorni koncept Božje egzistencije, a s druge strane, zagovara civilno društvo, a ne želi razdvajati ljude na osnovu unutarnjih osjećaja. Stoga, ako napadate pedofiliju, fundamentalizam, zagovarate ravnopravnost spolova, ekumenizam, odvajanje crkvenih od državnih poslova... tada se mogu osjećati pozvanima da sudjelujem u zajedničkom radu, no kada bezrezervna osuda postaje osnovica komunikacije, tada mogu samo zažaliti što je još jedna akcija promašila bit. Naime, određene crkvene krugove možete napadati za nepoštivanje ljudskih prava, no to nikako ne možete spočitati cjelokupnom kršćanskom nauku, jer je ovdje riječ o sukobu interpretacija, a ne o sukobu "teorija", a zbog toga je i sam Isus "izvisio". Ne možete držati pušku u ruci i osuđivati ratovanje, jer tada vaše bitke odišu jednakim besmislom kao i strana protiv koje vojujete. Sukob se sukobom ne izbija, to je politikanska maloumnost koja vonja prđevinom interesnih sfera, dok je istinska politika nešto posve drugo, nešto što konkretizira problematiku unatoč nedostacima "zavađenih" stranki. Zato, ako me i dalje želite napadati kao lučonošu kanonskog prava i apologetu dežurnog establišmenta, jednostavno me zaobiđite, jer ja sam jednako bez para, bez veza, bez stranačkih i inih iskaznica i bez "bogatog tate koji uvijek nešto radi" kao i većina vas. Moj je stav jasan, LJUDI PRIJE IDEOLOGIJA, bilo one teističke ili ateističke, meni je svejedno.
A sad iden skuvati rižu na maslinovu ulju i napisati još jednu u zavidnom nizu molbi za posal.
"Revolucija je u znanju"
Jel ti veliki vjerniče znaš što znači božja zapovijed: NE IZUSTI IME GOSPODNJE UZALUD
I kakvo je uopće ime božije.
Hint: prvo slovo J.
Pušači ne mogu bez cigarete (čitaj: molitve, odlaska u crkvu).
Ako pušači ne zapale cigaretu, moraju to nadoknaditi jer su inače živčani (čitaj: moraš se ispovijediti ako ne odeš u crkvu ili si učinio neki grijeh)
Pušači su ovisni o cigaretama, oni si ne mogu zamisliti život bez njih (čitaj: o bogu, ckrvi)
Pušači si truju pluča sa svojim dimom, pluča koja inaće mogu biti zdrava i kojima dim nije potreban(čitaj: truju si mozak ideologijom koja im nije potrebna)
Većina pušača je počela pušiti jer su ih drugi nagovorili na to ili su bili pod pritiskom društva (čitaj: da se ne moliš, da ne ideš na vjeronauk onda se ne možeš družiti s nama ostalima, izopćen si iz društva)
Ako se nađeš u društvu pušača, čudan si im jer ne pušiš,a oni svi puše (čitaj: ako ne vjeruješ u boga si čudak)
i za kraj: Pušači svojim dimom truju i nepušače (čitaj: vjernici nameću "nevjernicima" svoje ideale i govore im što je ispravno i što bi trebali činiti) - sve dok se nepušači ne odluče maknuti od mjesta na kojima se puši jer je to njihova slobodna volja.
ALI!!!!
Pušači mogu pušiti doma i ne dovoditi u opasnost nepušačevo zdravlje (čitaj: moliti se doma i vjerovati u što god želiš bez da smetaš druge)
Nepušači i pušači se mogu družiti i biti prijatelji unatoč tim malim razlikama uz međusobno poštovanje (čitaj: vjernici i "nevjernici" mogu funkcionirati u suživotu i zanemariti pitanje religije)
Pušači mogu prestati pušiti....
F.N.
Jebote patak sad sam zbunjen, pa na tom Halteru ima i netko s mozgom u glavi. Nemerem bilivit, ja mislio da ste svi Crvene brigade :-)
Poruka katoličkom kleru: Ne možete osuđivati grijeh struktura, a sami ste dio tih struktura.
Hvala!
Čitajte ljudi, opet i opet ako ne shvaćate... i opet. Sekulić je jasno i jegzrovito upozorio na totalnu apsurdnost slogana koji nema veze s ičim, te je odista neškolovano infantilan. I po čemu ste svi zaključili da je on ''bozinjova desna ruka'', vjernička, katolička ičija uopće? Etiketirali ste čovjeka samo zato jer studira određenu znanost i pokušavate njegovu normalnost obojiti vlastitom zatucanošću. Informirajte se prije sveg'.
No svih ovih gluposti uopće ne bi bilo da je famozna koalicija za sekularizam naprosto svoj slogan osmislila i usmjerila direktno protiv onoga koga smatra glavnim uzrokom problema koje tako žučno nastoji riješiti (da li zaista?) - naravno da ne, jer onda bi slogan hrabro, ultimativno, bez ustezanja, politikanstva, šunderaja i što je najtužnije - manipulacije - glasio - bez crkve, bez gospodara - međutim, uvaženi pioniri svekolikog ateističkog (također ugroženog) puka, to se niste usudjeli učiniti, jer znate da bi odmah dobili po prstima, ali što je istinitije i tužnije - jer da jeste - možda bi vas se i moglo nazvati iskrenim borcima za ravnopravnost i sekularizam. Ovako ste samo još jedna otužna skupina kukavnih lijenih marginalaca koja je pod zastavama koječega dobrog zapravo samo iznašla ugodan i lagodan način življenja (nažalost kao i većina udrugaškog kolektiva ove zemlje).
Ja sam Nad-duša koja se nalazi u srcima svih živih bića. Ja sam početak, sredina i kraj svih bića.
Ja sam izvor svih duhovnih i materijalnih svjetova. Sve emanira iz Mene. Mudre osobe koje to savršeno dobro znaju služe Me s devocijom i obožavaju Me svim svojim srcem.
Tako da ne zavaravajmo se,izmedju vjernistva i ateizma nikad nece biti tolerancije jer jedno podanistava drugo,to ce uvijek biti samo borba,otpor jednih prema drugima i nista drugo,kakva tolerancija ma hajte.Mozemo se samo nadati da ce otpor ostati i u daljoj buducnosti samo verbalni.
A sam autor nije opovrgnuo ama bas nista iz navedenog clanka.Zato jer se to ni ne moze.
Što se tiče natpisa - ajde de, recimo da sam i ja neki vjernik, ali mene ne smeta. Ja ga skidao ne bih, svaki klinac piše po tarabama, svakakve njuške nas gledaju s plakata, pa neka i ovoga.
Ali da je natpis uvredljiv za "prave" vjernike, bogami jest - jer ih naziva robovima, jasno i glasno.
Gledam u taj natpis i pitam se gdje si vidio riječ "rob ili "robovi" napisanu jasno (i glasno). Ja je ne vidim. Jesam li slijep kod zdravih očiju ja, ili si to ti?
BEZ BOGA BEZ GOSPODARA. Vidim riječi "bez", "Boga" i riječ "gospodara", jasno napisane, ali nigdje riječi "rob". Pa tko je tu lud, nepismen ili ima halucinacije, pa vidi nešto čega nema?
A koliko ja poznajem svete spise, Boga se u njima naziva Gospodom. Da nije možda i taj biblijski opis Boga uvredljiv za vjernike?
Bravo gspodine Krešo !
Vlidite Bozanić nas voli ,a vjerujte mi i ja bih ga jako volio kada bi mi dao mirovinu - kao što imaju plaću i mirovinu on i njegovi podanici.
Govori " ne materijalno već duhovno" a Kaptol se grebre za svaki kvadrat nekretnina kojih se je je crkva nakrala još od dobaFranje Tahija!
Koje li dvoličnosti !
Sekuliću, kojeg jebenog boga radiš na Halteru!?
BOGA BEZ GOSPODARA!!
BEZ BOGA BEZ GOSPODARA. Vidim riječi "bez", "Boga" i riječ "gospodara", jasno napisane, ali nigdje riječi "rob". Pa tko je tu lud, nepismen ili ima halucinacije, pa vidi nešto čega nema?"""
Točno tako - da se poslužimo eufemizmom - slijep si kod zdravih očiju. Ili se samo praviš slijep? :-)
Naime, natpis "BEZ BOGA BEZ GOSPODARA" ne znači baš ništa drugo, doli da su svi vjernici robovi svoje vjere i svojega Boga. Tja, neki možda i jesu, priznali to ili ne, ali čemu tolika gruba generalizacija? I to vidi vraga, baš od onih koji se, kao, zalažu za poštovanje različitosti.
Btw ako mene pitaš, natpisi po autobusima u Engleskoj i Italiji daleko su duhovitiji. Zar ih nisu ovi naši mogli jednostavno prepisati? Neoriginalnost je podnošljivija od infantilnosti...
Evo ti malo citata iz Biblje:
Riječ posla sinovima Izraelovim navješćujući im evanđelje: mir po Isusu Kristu; on je Gospodar sviju.
Bog koji stvori svijet i sve na njemu, on, neba i zemlje Gospodar, ne prebiva u rukotvorenim hramovima;
Jer ušuljali se neki, odavna već zapisani za ovaj sud, bezbožnici koji milost Boga našega promeću u razuzdanost i niječu jedinoga gospodara i Gospodina našega Isusa Krista. Krivi učitelji i kazna koja im prijeti
Robovi, slušajte u svemu svoje zemaljske gospodare! Ne naoko, kao oni koji se ulaguju ljudima, nego u jednostavnosti srca, bojeći se Gospodina.
U taj isti čas uskliknu Isus u Duhu Svetom: "Slavim te, Oče, Gospodaru neba i zemlje, što si ovo sakrio od mudrih i umnih, a objavio malenima. Da, Oče! Tako se tebi svidjelo. "
Pazite da vas tko ne odvuče mudrovanjem i ispraznim zavaravanjem što se oslanja na predaju ljudsku, na "počela svijeta", a ne na Krista. Krist gospodar ljudi i anđela ...
Milane, ne revidiraj Sveto pismo. To je odavno učinio car Konstantin.
Ateizam – grč. (a-ne + theos-bog) bezboštvo, bezbožništvo; bezvjerstvo; poricanje da postoji bog i natprirodne snage; odricanje od svih religioznih vjerovanja. (Klaić, B., "Rječnik stranih riječi", NZMH, Zagreb, 2002., str. 113)
Sekularizacija – 1. izuzimanje nečeg ispod crkvenog vodstva i predaja svjetskom, građanskom vodstvu (npr. sekularizacija školskog odgoja); 2. pretvaranje crkvenog i samostanskog vlasništva u državno vlasništvo; 3. prenes. oslobođenje od crkvenog utjecaja; posvjetljenje. (Klaić, B., "Rječnik stranih riječi", NZMH, Zagreb, 2002., str. 1207)
Sekularizam – lat. saecularis: svjetovan + -izam), radikalno prosvjetljenje društva, ekstremna sekularizacija. Ne ide samo za autonomijom svjetovnih vrijednosti (društvo, država, pravo, filozofija, kultura, umjetnost i znanost) već za potpunim uklanjanjem svetog iz ljudskog života i društva. (Leksikografski zavod M. Krleža, ''Opći religijski leksikon'', Zagreb, 2002., str. 851)
Sekularni svećenik – svećenik svjetovnjak, tj. duhovnik koji ne pripada nikojem crkvenom redu. (Klaić, B., "Rječnik stranih riječi", NZMH, Zagreb, 2002., str. 1207)
NOTE I BENE:
Katolička crkva se dugo se kroz povijest opirala procesu sekularizacije, ali je Drugi vatikanski koncil zauzeo pozitivan stav prema autonomiji svjetovnih područja. (Leksikografski zavod M. Krleža, ''Opći religijski leksikon'', Zagreb, 2002., str. 851)
"Kad Bog ne bi postojao trebalo bi ga izmisliti." (Voltaire)
"Čovjek je oduvijek tražio nešto što nadilazi njega i njegovo materijalno blagostanje – nešto, što mi zovemo Istinom ili Bogom ili Realnošću, jedno bezvremensko stanje – na što ne mogu utjecati prilike, misli ili ljudska pokvarenost. (Krishnamurti "Prodor U Slobodu", CID, Zagreb, 1994., str. 9)
ZA ONE KOJI ŽELE ZNATI VIŠE:
"Snaga nasilja raste sa nemoći artikulacije." (Kostadinović, R., Filosofija Palanke Nolit, Beograd, 1981., str. 373)
"Revolucija je u znanju"
BEZ BOGA, BEZ GOSPODARA. - je lijep, lako pamtljiv anarhisticki slogan, ali je, nazalost, semanticki potpuno promasen. Nije li Albanija pod Enverom Hoxhom bila zemlja "bez boga"? Nije li njegov rezim zatvorio sve crkve i dzamije i pretvorio ih u stale? A da li je ta njegova Albanija bila zemlja "bez gospodara"? Dakle, jednostavno nije istina da biti "bez boga" nuzno znaci biti i "bez gospodara".
S druge strane, rani krscani pod carem Neronom, odbijali su odreci se svoga Boga, i priznati iskljucivo Nerona za svoga gospodara, i zato su letili lavovima u Colloseum. Oni su dakle bili bez (svjetovnog) gospodara, ali ne i bez Boga. Tako da je slogan zgodan - i ja ga ne bi zabranio, jer sam anarhist i agnostik - ali nije istinit.
Pusaci/nepusaci usporedba je isto vec 150 godina stara - nije li Marx napisao da je religija opijum za mase? Problem je sto otkad postoji covjek, postoji i vjera u nadnaravno. Vjera u Boga je dio ljudske psihe. Tj. vecini ljudi je taj opijum ocito neophodan. Ja mislim da i oni koji tvrde da ne vjeruju, zapravo negdje podsvjesno vjeruju.
U sustini, ono sto nazivamo moralom i etikom u zapadnom drustvu pociva na judeo-krscanskim vrijednostima: nase svakodnevno ponasanje, bez obzira da li smo vjernici ili ne, definirano je vjerom nasih predaka. U SAD-u su recimo istrazivanja pokazala da djeca koja su isla na vjeronauk rijedje cine krivicna djela kao teenageri - bez obzira na imovinsku situaciju, pa sad cak i moja supruga, crna zena feministkinja, hoce slat naseg sina na vjeronauk.
Kad sam kao mladjahni mirovni aktivist iz Zagreba tokom 1980-tih poceo ici po raznim workshopovima u Austriji, Njemackoj i Nizozemskoj, prvo sto me, kao osobu iz deklarirano ateistickog drustva, zapanjilo, bilo je nevjerovatno veliko prisustvo religioznih grupa i pojedinaca u mirovnom, anti-nuklearnom i pokretima za ljudska prava (u Austriji su bili katolici, u Njemackoj i Nizozemskoj mahom protestanti i luterani).
Tokom devetnaestog stoljeca u SAD-u najglasniji pobornici oslobadjanja crnih robova bili su upravo vjernici. Ne valja to crno-bijelo posmatranje - do jucer je bilo nepodobno biti vjernik, a od danas je nepodobno ne biti vjernik. I ne valja to da jedna crkvena institucija ima apsolutni monopol na vjeru u drustvu, jer ju to cini instrumentom drzavne manipulacije, sto je upravo suprotno misiji koju joj je njen osnivac namjenio.
Slažem se sa ženama kad kažu da treba crkvu odvojiti od države u potpunosti jer nije u redu da u doba demokracije svi ljudi koji rade u našoj zemlji, bili oni kršćani ili ateisti ili neke druge vjere, odvajaju od svojih plaća u korist crkve bez da ih se pita žele li to ili ne. Kad gledam komentare nekih "velikih vjernika" ne mogu ne primjetiti da ih jako puno ima ograničenih i bezobraznih pa znaju vrijeđati ljude koji ne misle kao oni krajnje uvrijedljivim riječima punim mržnje.
Nisam protiv vjera, neka svatko vjeruje u što god i u koga god hoće, ali sam protiv toga da se ljudima nameće u što moraju vjerovati. Postavili su elektroakustična zvona da bi ih još bolje čuli i još više novaca nosili, a ako to ne pomogne, hoće li nam staviti zvona oko vrata ili ugraditi čipove u tijela? Ako se bunimo, hoće li nam ukinuti školovanje? Jer pametan narod nije poslušan.
Ako je ateizam po Bozaniću veći grijeh od korupcije i kriminala i ako je abortus gori od pedofilije, da li to znači da on misli da je bolje da se svi poubijamo nego da on nema što jesti? Previše se tu pitanja nameće, ako čovjek želi razmišljati. Ja još uvijek mislim da je najvažnije biti dobar i pošten čovjek, ne krasti, ne ubijati, ne prisiljavati ljude na bilo što, a to me učio moj otac, ne crkva. I još uvijek gledam na ljude kao na dobre i loše, bez obzira koje vjere i koje boje kože bili.
Što se pak mene tiče, slogan kazuje jednostavnu istinu da bez Boga ne mogu biti podvrgnut vlasti nekog gospodara koji se predstavlja božjim zastupnikom. To ne znači da ne vjerujem u njegovo postajanje. Ne vjerujem ljudima koji tvrde da ga zastupaju.
''možda bi to fra Sekulić razumio'' - odakle vam halucinogena ideja da je Sekulić ''predodređeni fra'' - stvarno ste ...uh, bolje ne reći...
još kratko, potpisujem Sekulićevu argumentaciju, opet je čovjek jasno sve napisao,ali siguran sam da će biti vas koji ni ovo nećete htjeti uvažiti...potpisujem Iveka i Leu...i ponavljam svoje
- zašto slogan nije glasio bez CRKVE, bez GOSPODARA, zar to onda ne bi bilo istinski sekularizirana misao?
- neka mi odgovore direktno iz koalicije za sekularizam...njih još nigdje čuti s argumentacijom?
"Mislin da bi akcija puno bolje prošla da su napisali nešto drukčije. Npr. britanski natpis nije provokativan, nego je čak i simpatičan, dok je ovaj hrvatski uvredljiv i djeluje kao soljenje pameti. Ne sviđa se čak ni meni koja san ateist. Zamislite da Vama kao vjerniku dođe neko i kaže Vam da ste obični podanik gospodaru Bogu i prema tome budala, dok on eto nije jer je sam svoj gospodar. E pa tako meni ova hrvatska inačica zvuči. Ali znan, teško je od našeg svita, makar i pametnog i obrazovanog, očekivat taktičnost, jer kolko god je većina netolerantna prema manjini, tolko je i manjina prema većini. Uvik jedni oće eliminirat druge, pa umisto da akcija bude u svrhu prihvaćanja međusobne različitosti, namrgođeni ateisti svojom porukom pokušavaju sebe prikazat boljima od drugih i potaknit ostale da se i oni odreknu "gospodara".
A mogli su samo upotrijebit doslovno prevedenu britansku verziju i sve bi bilo okej. "
Sve je rekla. Još da je ostavila broj telefona... :-)
http://pollitika.com/iluzija-demokracije-vrijedanje-ateistickih-osjecaja#comment-129633
Ja sam izvor svih duhovnih i materijalnih svjetova. Sve emanira iz Mene. Mudre osobe koje to savršeno dobro znaju služe Me s devocijom i obožavaju Me svim svojim srcem.
Onima koji Me uvijek služe s ljubavlju dajem razumijevanje kojim mogu doći Meni.
Da bih im ukazao posebnu milost, Ja, koji prebivam u njihovim srcima, blistavom svjetiljkom znanja uništavam tamu koja potječe od neznanja.
Ako je vjerovati statistikama da je u RH 90% katolika (a ja sam uvjeren da nije) neka im razne vjerske emisije na HTV-u ali i mi ateisti zaslužujemo barem jednom mjesečno "po ure" emisije koja negira vjeru.
http://www.jutarnji.hr/komentari/kolumne/clanak/art-2009,3,12,kustic_kolumna,155426.jl
E sad, cura-ateist sigurno ne dežura po crkvama niti čita Bibliju, a bogami ni ja (pročitao Bibliju naravno jesam, ali u crkvi sam zadnji put bio prije ohoho godina), ali zar ni pop ne kuži..? Ili ćeš mu ti objasniti što je smisao vjere..? :-)
i koju ova akcija podsjeća na vladine kampanje o bilo čemu, ajmo lansirati slogane i crtiće, proizvesti još neki skandal, glavno da se ljudi ne dosjete pravih problema, a malo će se i zabaviti. i koja misli da je bahato i besmisleno u ova vremena davati bandiću i holdingu još 11000 kuna?
da li i ja, automatski padam na testu inteligencije, tolerantnosti, obrazovanosti, religijske kulture i kulture uopće, pa i političke kulture? jebote, ko da je sam bog stvarao kriterije i zapisao u kamenoj stijeni.
http://www.huffingtonpost.com/2009/03/11/great-sex-gods-way-sermon_n_173854.html
Btw, nisam kliknuo anketu o postojanju boga na naslovnici, jer nema odgovora koji bih ja dao: "Nadam se da boga ima, jer ako ga nema, onda je sve skupa prilično besmisleno."
S druge strane, ZETovo cenzuriranje tramvaja s tom porukom takodjer je necivilizacijsko. Pitanje je bi li cenzurirali tramvaj s porukom npr. "Pristaje uz svaku podlogu".
I pitanje je bi li militantne femnistkinje u tom slucaju od "tramvajskih vlasti" t r a z i l e cenzuriranje.
Od militantnog klerikalca ili antiklerikalca gluplji je samo onaj tko ne zna pročitati četiri jednostavne riječi.
Zaista, Ti sam poznaješ Sebe vlastitom unutrašnjom moći, o Vrhovna Osobo, porijeklo svega, gospodaru svih bića, Bože nad bogovima, gospodaru univerzuma!
Molim Te, detaljno mi opiši Tvoja božanska obilja kojima prožimaš sve ove svjetove
Ja sam Nad-duša koja se nalazi u srcima svih živih bića. Ja sam početak, sredina i kraj svih bića.
Ja sam sjeme sveg postojanja. Nijedno biće - pokretno i nepokretno - ne može postojati bez Mene.
O najveća Osobo, o vrhovni obliče, iako Te ovdje pred sobom vidim u Tvom pravom položaju, kakvog si Sebe opisao, želim vidjeti kako si ušao u ovu kozmičku manifestaciju. Želim vidjeti taj Tvoj oblik.
O Gospodine moj, o gospodaru svih mističnih moći, ako misliš da sam sposoban vidjeti Tvoj kozmički oblik onda molim Te budi ljubazan pa mi pokaži to bezgranično kozmičko biće.
Supreme Personality of Godhed je stavrno Gospodar, kako i sam kaže u dijelovima ovog Svetog spisa i obožavam tog gospodara :-)). No i svakom drugom dajem pravo da to ne rade i ne vjeruju. It is their own wishes i slobodna volja :-))
Sve u svemu: sasvim je u redu da sa svih strana slušamo o religiji, da nas doslovno progone misama, blagoslovima i sličnim stvarima u koje ne vjerujemo, da mi svi mogući vjernici čestitaju vjerske blagdane (po defaultu sam vjernica u njihovim očima) a mi koji ne vjerujemo ne smijemo ni na koji način to pokazati da ne bismo nekoga uvrijedili?
Pitam vas: kakvi su to vjernici koje smeta SVAKO izražavanje neslaganja s njihovom dogmom? Zašto bi ih vrijeđalo to što javno izražavam svoj stav kad i oni imaju to isto pravo i obilato ga koriste?
I osim toga mi se već popelo na vrh glave to podrazumijevanje da ako nemam boga, nema u meni ni duhovnosti. To su mi neki crkveni "velikodostojnici" rekli preko medija. I što bih se (ja, nevjernica) uzbuđivala zbog njihove neukosti i nerazumijevanja?
Pitam: Smeta li taj napad Bogu svemogućem?
E pa sad, ako Bog ne daje znaka da mu smeta, očito je da smeta ljudima. Smeta ljudima koji tvrde da je napad na Crkvu isto što i napad na Boga jer Crkvu vodi Bog i on ju je uspostavio. A tko kaže da Crkvu vodi Bog i da ju je on uspostavi? Znamo tko to kaže. Kažu to ljudi i natemelju te priče vladaju drugim ljudima.
Dakle, slogan "Bez boga, bez gospodara" svojom subverzivnošću izaziva krajnje opasnu misao da je Bog sredstvo za vladavinu ljudi nad ljudima bez njihova demokratskog pristanka.
Ma ni Spinoza ne bi bolje napisao. Bog i crkva nisu isto! Bog je jedan (bar se cini da smo se do sada oko toga dogovorili), a crkava je mnogo, i svaka crkva ga malo drugacije zove i slavi, sto je pitanje marketinga, odnosno prodaje istog Boga razlicitim ljudima. Nekim vjernicima taj isti Bog pase vise na onaj, a nekima na ovaj nacin, te ce platiti za njegovo uzivanje onoj crkvi koja im ga pruza takvog kakvog ga vole.
Postojanje crkava nema direktne veze sa postojanjem Boga, one postoje da sustavno organiziraju covjekovu potrebu da vjeruje u postojanje Boga, a za to vjerovanje je postojanje Boga irelevantno. Sto ne znaci da Bog nuzno ne postoji. Nego da svemogucem bicu ne bi trebala zgrada od kamena posebno izgradjena u njegovu slavu da komunicira sa drugim intiligentnim zivim bicima.
U Hrvatskoj se ova diskusija obavezno fokusira na jednu crkvu, Rimokatolicku, koja dominira hrvatskim drustvom znacajnije nego Microsoft trzistem operativnih sistema za osobna racunala. Tu crkvu ne vodi Bog, nego Papa. A nije ju Bog niti uspostavio, nego ju je uspostavio imperator Konstantin u doba kad je drzavna birokracija Rimskog Imperija imala sve vise problema sa "unutrasnjim i vanjskim neprijateljima" carstva, upravo zato jer je naslutio da bi sve popularniji kratolicki Bog mogao biti dobro sredstvo za vladavinu ljudi nad ljudima bez njihova demokratskog pristanka.
Buduci da je katolicka crkva tada bila progresivna politicka snaga (kao recimo zeleni danas, hahaha), dolaskom na vlast ukinuto je bacanje ljudi zvjerima za zabavu, pribijanje na kriz, pocele su rasprave o pravednosti ratovanja, pocelo je oslobadjanje robova, pocelo je odumiranje drzave na kojem bi i Marx i Kardelj pozavidili. Na kraju je carstvo zaista i odapelo. No Sveta Crkva je prezivjela. I slijedecih tisucu godina je zadrzala 'virtualnu' kontrolu nad teritorijem kojeg je nekad Carstvo kontroliralo vojskom, time sto je zapravo jedina posjedovala know-how upotrebe Boga za vladavinu ljudi nad ljudima bez njihova demokratskog pristanka, neophodan barbarskim liderima za njihov politicki opstanak. U modernim terminima, ona je bila nesto kao Open Society Institute u post-komunistickoj Europi. Za uzvrat svi pokrsteni podanici placali su crkvenu desetinu.
Praksa je prestala tokom renesanse zaslugom ljudi kao Martin Luther i Henry VIII. Praksa se medjutim vratila u neke zemlje po izlasku iz tzv. komunizma i prisutna je i danas u 21. stoljecu.
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=68813454993&ref=nf
doduše, ova egzegeza jedne putujuće reklame izazvala je zanilmljivu raspravu ovdje, na h-alteru, što u najmanju ruku pokazuje koliko ovom društvu nedostaju bilo kakve rasprave....
međutim, količina netolerancije s jedne i druge strane (onih "za" i "protiv" boga:-) pokazuje i duboko nerazumijevanje genealogije ljudskih prava, što njihovu implementaciju u rh čini vrlo upitnom, bez obzira tko se na njih sve pozivao.
sam koncept ljpr. razvio se upravo iz vjerske netrpeljivosti i vjerskih sukoba u evropi srednjeg vijeka (križarski ratovi, pogrom hugenota...) kad pojedine zemlje, engleska prva, uvode liberalizam kao politiku tolerancije prema svim vjerama, ne samo onoj "dravnoj".
stoga i pravo na vjeroispovjest ostaje jedno od temeljnih ljudskih prava. danas govorimo i o kulturi ljudskih prava, ne samo o raznim zakonima i konvencijama. ta kultura podrazumijeva i suzdržavanje od vijeđanja tuđih vjerskih (pa potom rasnih, etničkin, rodnih, sp. orijentacijskih itd) osjećaja, ne samo o provođenju zakona. zato je monstruozno da jedna grupacija koja se smatra zagovornicima bilo kojeg ljudskog prava pušta u javni promet parolu koja može uvrijediti jedan broj ljudi, pa bio njihov osjećaj racionalan, iracionalan ili bilo kakav.
osim što zadire u njihovu intimu i vlastiti doživljaj boga, ona ničemu ne doprinosti, jer problem sekularizma države i dominacije katoličke crkve (što su stvarni društveni i politički problemi u hrvata) pogađa tek posredno, nakon duge i neplodne svađe i antagoniziranja velikog broja ljudi. izlika da katolički vjernici ionako imaju veća prava i da se njihova uvjerenja ispisuju na svakom ćošku najbolji je dokaz tog nerazumijevanja, jer u krajnjoj liniji bovori: dosta njih, sada ćemo malo mi nametati svoje jedinstvene istine.
a kuda sve vodi pokazuje onaj upis koji tvrdi da bi svi morali na isti način čitati i razumjeti one 4 riječi, iako svakodnevno svjedočimo da tome nije takoi nedaj bože da tako ikada bude. kud je nestala feministička dekonstrukcija?
Ivek nismo se dogovorili da je bog jedan, ja slavim dioniza, pana, atenu, demetru i ostale
Ja sam izvor svih duhovnih i materijalnih svjetova. Sve emanira iz Mene. Mudre osobe koje to savršeno dobro znaju služe Me s devocijom i obožavaju Me svim svojim srcem
Ja sam Nad-duša koja se nalazi u srcima svih živih bića. Ja sam početak, sredina i kraj svih bića.
Svojim neispoljenim oblikom prožimam čitav ovaj univerzum. Sva bića su u Meni, ali ja nisam u njima.
A ipak, sve što je stvoreno ne počiva u Meni. Pogledaj Moje mistično obilje! Iako sam održavatelj svih živih bića i iako sam prisutan svuda, nisam dio ove kozmičke manifestacije, jer je Moje Jastvo sam izvor kreacije.
http://rationalrevolution.net/articles/understanding_evolution.htm
The Greeks developed a concept of evolution over 2,300 years ago that was basically equivalent to that of Charles Darwin's, but the early Christians opposed the idea and destroyed all of the works that promoted it or any other naturalistic explanations for earthly phenomena.
The principles that we understand today as being products of "modern science" were generally understood over 2,000 years ago, but the Christians denied them and destroyed almost all evidence of these ideas, the only real evidence remaining being their own denunciations of the ideas.
Po meni, problem na zapadu je nastao onda kad je krscanstvo postala sluzbena vjera u Rimskom carstvu. Netom su krscani dosli na vlast, zabranili su sve ostale vjere, konfiscirali imovinu dotadasnjih hramova i dotadasnjeg svecenstva, krenuli u destrukciju svih “paganskih” hramova sirom Rimskog carstva I hrabro zaronili u mracno srednjevjekovno “jednoumlje”!??? Kakva katastrofa! Kad se pogleda bilo koja od onih predivnih rusevina klasicnih hramova itd., covjek se pita: kako je moguce da je covjek sam sebi srusio sve ono najbolje sto je do tada sagradio???... (slicno se je ponovilo i u bivsim socijalistickim zemljama nakon 1989. u pogledu tvornica itd….)
A slicno je bilo i sa knjigama i naukom i sa umjetnoscu: sve sto je do tada zapadna civilizacija naucila i kreirala, moralo se zaboraviti, kako bi jedina istina ostala ona iz biblije.
Da je krscanstvo ostalo jedna od religija, a ne jedina, iskljuciva, religija u Rimskom carstvu, mozda bi danasnja drustva bila daleko tolerantnija...
Danas ću ga baciti u smeće, jer sam zaboravio da je nedjelja, dan zabrane rada trgovina, pa nemam gdje kupiti nešto tako trivijalno kao što je luk.
Ne treba mi filozofija, teologija, sociologija, politologija i sve druge ... logije, uključivši i raznorodne patologije pa da mi u svjetlu ovog jednostavnog gastronomskog problema smisao slogana "Bez Boga, bez gospodara" postane kristalno jasan poput Pitagorinog poučka. Naime, ljudi u smiješnim kostimima su u ime statističke većine građana RH prema kriteriju vjerskog opredjeljenja nepotvrđene demokratskim izborima natjerali Vladu RH i zkonodavce da donesu zakon kojim se dijelu radnika i poduzetnika zabranjuje stjecanje sredstava za egzistenciju na dan tjedne svetkovine paganskog Boga Sunca voljom rimskog cara Konstantina proglašenog i kršćanskim blagdanom. I zato ja moram, s tugom u srcu i kruljajućem želucu, ovu poslasticu baciti u smeće. Bez (pozivanja na) Boga, (bio bih) bez gospodara koji bi me primorao na ovaj zločin prema vlastitom želucu.
ZABRANA rada nedeljom je samo jedna od idiotarija. Zaposlenicima treba dati zakonski dva dana slobodno (ja bi i vise), ali ducani trebaju biti otvoreni i nedeljom, to se dade lako rjesiti radnim smjenama, sto je liberalni kapitalizam dokucio jos u 19. stoljecu. Ne vidim u cemu je problem Hrvatskoj da tako nesto jednostavno provede u djelo????
@repeticija: opasnost je u poistovjecivanju crkve i drzave - iako uloga katolicke crkve u tisucu godina mracnog srednjeg vijeka je dvojaka: jesu s jedne strane unistili i izbrisali sve sto nije bilo u skladu s njihovim naukom, ali su s druge strane sacuvali pismenost i radove knjizevnika i filozofa iz klasicnog razdoblja, na temelju kojih je restartan razvoj zapadne civilizacije tokom renesanse - tj. da nije bilo crkve, razne nepismene barbarske horde bi mozda sve spalile i mozda ne bi ni znali za Aristotela danas.
Ja se isto slazem da bi djeci trebalo ostaviti da se odluce o svojim vjerskim opredjeljenjima sama tokom svojih teenage godina, kad o tome pocnu razmisljati svjesno. No slanje na vjeronauk nema puno veze s time, nego sa ucenjem oblika ponasanja koja su prihvatljiva u drustvu - misli da zato roditelji, koji zbog previse posla nemaju vremena sami odgajati djecu, salju djecu na vjeronauk u SAD-u. I mene je baka slala na vjeronauk u Zagrebu, pa sam ipak postao punker, anarhista i agnostik, ne?
Od raznih krscanskih grupa u SAD-u, meni se najvise dopadaju Quakeri - prvo zbog njihovog apsolutnog pacifizma i antimilitarizma, drugo zbog toga sto nemaju crkava i svecenika, nego se sastaju svake nedelje u jednoj sobi po sat vremena u apsolutnoj sutnji - to je ekvivalent mise.
Ovo nepogrešivo podsjeća na 1945-u kod nas, i stanje u svim ostalim "komunističkim", naravno ateističkim, državama nakon revolucija. A gle čuda, tamo nije bilo jedne službene, sveobvezujuće i svemoguće religije. Ili možda jest? :-)
Možeš li nedjeljom u šoping?
Eto antidota. Kaptol bi valjda docekao One Taste kao kineska partija Falun Gong.
Softy 14.03.2009. 11:18#20
Citiram: "nema to veze, cilj napada je crkva a to je jednako kao i napad na Boga jer crkvu vodi Bog i on ju je uspostavio".
Pitam: Smeta li taj napad Bogu svemogućem?
E pa sad, ako Bog ne daje znaka da mu smeta, očito je da smeta ljudima. Smeta ljudima koji tvrde da je napad na Crkvu isto što i napad na Boga jer Crkvu vodi Bog i on ju je uspostavio. A tko kaže da Crkvu vodi Bog i da ju je on uspostavi? Znamo tko to kaže. Kažu to ljudi i natemelju te priče vladaju drugim ljudima.
Dakle, slogan "Bez boga, bez gospodara" svojom subverzivnošću izaziva krajnje opasnu misao da je Bog sredstvo za vladavinu ljudi nad ljudima bez njihova demokratskog pristanka.
Pitanje je: vjeruješ li ili ne.Ako vjeruješ, itekako ćeš znati da taj natpis vrijeđa Boga, a ako ne vjeruješ, barem možeš pretpostaviti da će natpis uvrijediti ljude koji vjeruju.
Koja bi budala, A DA NEMA PRAVU VJERU KOJU OSJECA SRCEM,
pristala biti pod 'vlasti' kako ti kazes? ako ne vjerujes i ne zelis biti dio Crkve, nitko te ne sili - ne moras. nema kompliciranja.
... hrvatska vlada ne smije priznati da je neradna nedjelja ustupak agresivnoj katoličkoj intifadi, čiji su napaljeni križari u skromnim mramornim dvorima godinama maštali divlji seks Države i Crkve, svršavajući na prizore sretnog novog društva u kojemu blagajnica iz Getroa i njezin suprug, vozač viljuškara u Konzumu, u plamene nedjeljne zore, pjevajući psalme, na biciklama odlaze na misu da se pomole za posao, a onda spremaju skromni kršćanski ručak za svojih dvadeset sedmoro djece.
Jer ni Crkvi, kao ni Državi, nije do sretnog hrvatskog radnika i njegove sretne hrvatske obitelji, nego do demonstracije ustavnog poretka u kojemu je iznad Vlade samo Crkva. A u takvom poretku Država je – kako je i red u skladnom braku – uvijek dolje. Trebalo je, istina, mnogo vremena, gotovo dvadeset godina trebalo je demokratskoj vlasti nove, sretne Hrvatske da se zatvori Opskrbni centar na Cankarevoj poljani, ali s glavom duboko u biskupskom dupetu, poznato je gastroenterološko načelo, bilo je samo pitanje vremena kad će HDZ-u doći iz dupeta u glavu.
Valjda iz tih razloga – jer ne skače se u vlastita usta dok se jedu govna – hrvatska vlada ne može objasniti kakva je to briga za obitelj obespravljenog hrvatskog radnika kad i onim sretnicima što neće dobiti otkaz ostaje cijeli tjedan, s paklenim radnim vremenom u kojemu će djecu viđati tek u obiteljskom albumu, a u redovne nabavke odlaziti subotom poslije posla, umorni i nervozni, ali puni kršćanske ljubavi za bližnjeg, baš kao i nervozna i umorna radnica na blagajni, koja u devet navečer jedva čeka da sutra na misi podijeli višak te kršćanske ljubavi.
ponedjeljak, 29.12.2008.
Vjetar s juga
I ove se godine ponavljaju stvari uobičajene za ovo doba godine. Tako npr. hercegovački pop Vjekoslav Lasić u sred Zagreba služi misu za pokojnog nacističkog poltrona Antu Pavelića. Nije to niti čudno kada je Zagreb postao hercegovačka prćija u kojoj je jedini Thompson u stanju napraviti koncert za nekoliko desetaka tisuća "ljudi", a svaki klub koji ne pušta narodnjake je osuđen na propast. Upravo su bjeločarapaši i opančari, koji su se kao zidarsko-švercerska inteligencija iz dijaspore i brda "vratili" u Zagreb, svojim agresivnim nastupom nametnuli svoj sustav vrijednosti kao obrazac ponašanja i verovanja pravog Hrvata. To nije niti čudno, jer radi se o ljudima koji su se u bijelom svijetu (čitaj bauštela) družili isključivo među sobom (kao u nas šiptari), tako da postoji fenomen ljudi koji nakon dvadesetak godina boravka u Njemačkoj znaju 10-tak riječi njemačkog jezika. Ipak, očito su i taj nedostatak pretvorili u prednost, jer su to nazvali očuvanjem identiteta, a svoje barake u kojima su živjeli nazvali "zavičajnim klubovima".
S druge pak strane, domicilni Hrvati živjeli su u miru sa svojim susjedima. Nisu se željeli eksponirati, jer su se osjećali sigurno u svom konforu, ma kakav on bio. Tako su Hrvati iz Hrvatske, poput pravih građana, postali mlaki i nisu bili spremni na žrtvu, ali svejedno su je morali dati sudjelovanjem u Domovinskom ratu. Poučeni školskim udžbenicima, multikulturalnim okruženjem i ljudima, rat su shvatili zlom protiv kojeg se treba boriti - krenuli su na bojišta otjerati dušmana. S druge strane je "pleme" bauštelaca i čobana zauzimalo pozicije, stvaralo utjecaje, otimalo državu.
Eto, tako je odmetnik postao uzor, a čoban gospodin. Stoga nije niti čudno da u takvoj državi i u gradu poput Zagreba još uvijek ima mjesta za Poglavnika i njemu slične.
P.S.
Ljudi se hapse radi facebooka, jer su spomenuli Sanadera u negativnom kontekstu, ali s druge se strane slobodno veliča ustaštvo i to nije problem.
http://www.e-novine.com/sr/stav/clanak.php?id=23846
Hvala na linku na Ivancicev tekst. On je isto nadrkan, vidim. A vidim i da pise za BH Dane, znaci nece ga objavljivat u Rvackoj. Prpa. Tako da on moze rec hrvatskim biskupima - u Bosni - sto god hoce, i ne ustrucava se, heretik.
Jos mi fali Lucicev citat ili link - pa da Viva Ludez bude kompletan.
http://www.nacional.hr/clanak/54850/apel-vjernika-molim-zet-da-vrati-ateisticke-plakate
osim toga ivek tvoji tekstovi nisu ništa manje cizelirajući, samo se baviš drugim temama pa te ostrašćeni rvati ne rastežu po svojim balavim žvaljama
i zapravo svi su nam ti takozvani mainstream mediji šećerna vodica s tri kapi limuna, ali taman toliko da ne zakisele gazdama, kaptolskim, vladinim, agrokorovim ili kojima već
Dodaj komentar
Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.