Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Zaostalo hrvatsko pleme ne želi u EU

Fotografija članka
Svakim danom postaje sve jasnije da je racionalnost na koju nas pozivaju naši domoljubni vođe samo opsjena, maska kojom se prikrivaju vulgarna laž i interes. A građani su pak tu samo da bi potvrdili svaku odluku političkih elita koju im one stave na stol i da time ispune formalni standard demokracije.

Znate li one ponude mobilnih operatera u kojima možete dobiti vrhunski mobitel za samo jednu kunu. I još prvih sto minuta razgovora je besplatno, a u prva tri mjeseca surfanja možete daunloudati beskonačan broj megaugriza za okruglih nula kuna. Jedini problem je što morate potpisati ugovor da ćete sljedeće dvije godine plaćati mjesečni račun ma koliko god on iznosio i ma koliko poskupili megabajti i milisekunde. Déjà vu reklame nekog mobilnog operatera doživio sam kada sam naišao na naslove u medijima koji govore da nas čeka 1.8 odnosno čak 2,2 milijarde besplatnih minuta u pretpristupnim razgovorima tj. besplatnih eura prilikom potpisivanja pretplate na EU uz koju dobijemo i savršen zakonski aparat najnovije tehnologije za samo jednu kunu. Mala klauzula nešto niže govori o nekakvim formalnim dadžbinama tj. o godišnjoj pretplati od 500 mil. eura što znači da nas je već tu operater navukao na marketinški trik. Ali brojevi koje oduzimamo ili zbrajamo s čežnjom da na kraju izađemo u plusu ni približno ne objašnjavaju fenomen civilizacije koja sve nepoznato i strano želi prilagoditi standardima virtualnog kapitalizma, civilizacije koja podjednako Ako postoji više od pola građana koji trenutno ne žele u EU i ako ne postoji niti jedna politička opcija koja dijeli njihovo "emotivno" mišljenje onda takav politički model treba nazvati njegovim pravim imenom - parlamentarna diktatura mrzi sve barbarske zemlje nedovoljne tržišne protočnosti koje su tek nekakvom životinjskom žilavošću ostale izvan digitaliziranog stroja koji sve, bez ostatka, preračunava u (ljudske) nule i jedinice pripremajući ih za ulazak u bestežinski prostor tržišta.

Što nam to točno nudi Europa mimo fiskalne stabilnosti, "pravedne" tržišne utrke i prividnih novčanih bonusa? Nudi li nam možda gigantske termitnjake pretrpane depresivnim individuama koje danonoćno moraju opsluživati Maticu, gradove u kojima ptice pjevaju samo noću jer se jedino tada međusobno čuju, gradove u kojima nema niti jedne krijesnice jer im je fosforescentna svjetiljka neupotrebljiva u histeriji brzine svjetlosti. Nudi li nam Europa psihijatrijsku njegu u mastodontskim prodajnim hramovima u kojima se možemo kolektivno podvrgnuti terapeutskom brisanju mozga. Nudi li nam možda gradove ispresjecane tranzitnim vektorima, podzemnim kapsulama za prijevoz štakora i punktovima za deponij kulturne, materijalne i mesne robe? Nudi li nam europska događanja i klaustrofobične kulturne ivente u zamjenu za "djelić" slobode koji im prepuštamo potpisivanjem pretplate.

Što nam to toliko neodoljivo nudi civilizacija koja je nastala na leševima svih onih kojima je kroz povijest pripisala dimenziju neljudskosti, čije je domove opljačkala i čije je kulture proglasila primitivnima? Od čitavih naroda, autohtonih jezika i kultura, njihovih osmjeha, pješčanih obala i šarenih konja, danas je ostalo tek par muzejskih etno-dronjaka i nepregledna kolonizirana prostranstva. Oni su nedvojbeno bili budale koje je trebalo naučiti pameti.

Danas smo te budale Mi, građani Hrvatske, jer ne želimo ući u klub velikih i moćnih, u Eu-ropsku Uniju. "Hrvati prosuđuju emotivno" izjavio je nekakav urednički potrčko iz Vjesnika kada je u središnjem dnevniku trebalo analizirati rezultate Gallupove ankete o podršci građana Eu-ropskoj Uniji. Trebalo je hitno objasniti nevjerojatnu činjenicu da unatoč čitavoj propagandnoj logistici samo 25 posto građana misli da je ulazak u EU pozitivna stvar. Na referendumu bi po toj anketi čak 43 posto bilo protiv ulaska, a 40 posto ZA. Glasnogovornik MVPEI-a kaže da će rezultate pomno analizirati "ma Pojavila se naznaka da stvarnost može biti nositelj drugačije mogućnosti od one koju nam nude EU i parlamentarna diktatura. Iste one mogućnosti koju su studenti vidjeli u direktnoj demokraciji. Ili je možda ipak jednostavnije prepustiti se novim, uglađenijim vođama? koliko oni nevjerojatni bili" jer je i ministarstvo naručilo dvije studije, nedavno provedene, po kojima je 62 do 65 posto građana za pristupanje EU-ropskoj uniji. "Naime te studije su vjerojatno rađene drugačijom metodologijom i na različitom uzorku te vjerojatno otuda toliko odstupanje", kaže nam glasnogovornik. Je li ovo ta racionalnost koja bi trebala zamijeniti emocije? Vječno se apelira da racionalno analiziramo materiju, ma kakva ona bila, i potom trijezno, na temelju statističkih brojki, donesemo odluku trebamo li ući u EU, trebamo li pristupiti NATO-u ili možda potpisati novi kredit s MMF-om uz koji uvijek idu i mjere stezanja remena. Međutim, rezultati političkih analiza mogu varirati ovisno o korištenoj metodologiji!? Nisu li ti rezultati zapravo izravan rezultat metodologije tj. političko-ekonomske moći koja je dizajner svake metodologije potrebne za proizvodnju određenih rezultata. Ali ako već moram birati između metodologije Ministarstva vanjskih poslova i one agencije Gallup, nezavisne tvrtke koja ima visok renome, onda svakako biram ovo drugo.

Svakim danom postaje sve jasnije da je racionalnost na koju nas pozivaju naši domoljubni vođe samo opsjena, maska kojom se prikrivaju vulgarna laž i interes. Farsa parlamentarne demokracije očituje se upravo u ovom primjeru licitacije postocima i naručenim studijama, ali ona se još i bolje vidi u mračnom ponoru između građana i političara koji nisu tu da povlađuju djetinjastim prohtjevima naroda već da ih izvedu na pravi put, makar i naručenim anketama i selektivnim prikazivanjem istine. A građani su pak tu samo da bi potvrdili svaku odluku političkih elita koju im one stave na stol i da time ispune formalni standard demokracije.

Ako postoji više od pola građana koji trenutno ne žele u EU i ako ne postoji niti jedna politička opcija koja dijeli njihovo "emotivno" mišljenje onda takav politički model treba nazvati njegovim pravim imenom - parlamentarna diktatura. Međutim, nema samo parlament očinsko-diktatorske osjećaje prema svom infantilnom narodu. Novine su pune anketa javnog mnijenja o EU u kojima građani, odabrani metodom EPH-ovog koeficijenta diferencijacije, svi u glas govore o ogromnim mogućnostima zaposlenja, boljem pravnom okviru, koji će uvesti red u našu kuću i zaustaviti korupciju. Nažalost ovom kompleksnom metodologijom nisu došli do izražaja glasovi onih koji bi možda spomenuli bezbrojne ilegalne imigrantske radnike u EU, dužničko ropstvo, totalitarne  metode donošenja zakona i ustava (Lisabonski sporazum), nedemokratska tijela EU koja kroje zakone, jačanje desnice, zabrane burki, pad standarda, gospodarsku krizu, rezanje svih socijalnih davanja zbog tržišne konkurentnosti, velikog brata, policijsku državu, kamere, otiske, čipove, pinove... i najvažnije: utapanje svih etniciteta u sivilo univerzalog zakona kao jedine moguće kulture.

HRT, tzv. javna televizija svih građana, je u svom središnjem dnevniku temeljito analizirala ovu nesvakidašnju pojavu građanskog neposluha. Svi intervjuirani predstavnici iz drugih, ali sličnih medija su pokušali objasniti rezultate ankete kao trenutni hir uzrokovan ekonomskom krizom i kao djetinju reakciju na "dobronamjerne" kritike iz Bruxellesa. A specijalni gost u istom dnevniku, bio je Nadan Vidošević, utjelovljenje neoliberalne paradigme. "Mi naprosto moramo biti u klubu gdje se odlučuje o našoj sudbini.", rekao je šarmantni bucko.

Jedna od ključnih teza kapitalizma je da se mora, i da se može, ravnopravno sudjelovati u tržišnoj utrci i u donošenju velikih odluka koje se direktno tiču nas. Međutim jednostavna matematička operacija dijeljenja broja mogućih hrvatskih zastupnika u parlamentu EU (12) s ukupnim brojem zastupnika (trenutno 736, a po novoj klauzuli iz Lisabonskog sporazuma 751) govori koliki bi udio Hrvatska imala kada bi ušla u EU. 12 od 736 predstavlja 1.6 posto zastupnika. Takav postotak hrvatskih glasova u EU parlamentu, koji je manji od prosječne standardne pogreške u statistikama, teško da se može smatrati nekakvom polugom moći. U EU je donedavno postojalo i pravo veta na odluke parlamenta, ali ono se pokazalo kao nepotrebna smetnja stroju koji donosi zakone, pa je i ukinuto.

"Hrvati se osjećaju kao dio Europe i da je danas referendum oni bi sigurno, uvjeren sam, dvotrećinskom većinom izglasali ulazak u EU", rekao je na koncu intervjua samouvjereni poduzetnik i na najbolji mogući način zaokružio jednu priču o neslobodi medija, strogoj kontroli informacija i industriji pristanka građana na sve što je potrebno da opstane Veliki Projekt.

Osim hiperprodukcije jeftinih i nepotrebnih predmeta kojima se sve više zatrpava planet, kapitalizam u prvom redu proizvodi pristanak na sve lošije životne uvjete, sve lošiju zdravstvenu skrb, sve jeftiniju i nekvalitetniju hranu, sve degutantnije javne medije, sve veću kontrolu društvenih uvjeta od strane države, skrivajući se iza pojmova demokracije, javne rasprave i civilnog društva. Ali obmana i falsifikacija podataka nisu jedine metode stvaranja pristanka i obrane poretka. Proizvodnja straha od onoga što nas čeka ako ispadnemo iz kolosjeka napretka osnovno je vezivo koje drži frankenštajnsko-kapitalističku strukturu u jednom komadu.

Alain Badiou kaže: "Svaki otpor predstavlja raskid s postojećim stanjem. A za onoga tko se u to upušta, svaki otpor počinje raskidom sa samim sobom." Gallupova anketa koja je pokazala da građani ne žele u EU upravo je početak takvog raskida s postojećim stanjem, ali i raskida sa samim sobom, odnosno s dosadašnjom slijepom vjerom u ovo ili ono političko vodstvo. Nakon studentskih prosvjeda i blokade donošenja novog ZOR-a, pojavio se još jedan simptom kolektivnog otpora ekonomsko-političkoj dogmi. Pojavila se naznaka da stvarnost može biti nositelj drugačije mogućnosti od one koju nam nude EU i parlamentarna diktatura. Iste one mogućnosti koju su studenti vidjeli u direktnoj demokraciji. Ili je možda ipak jednostavnije prepustiti se novim, uglađenijim vođama?

Tagovi: hrvatska demokracija, pristupni pregovori, demokracija, EU-referendum, pristup EU
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 85 komentara
  1. toronto24.11.2010. 15:17
    Odlican clanak!

    Ali nista ne pomaze, mi smo vec u EU, ili je EU vec kod nas!? EU posjeduje vecinu nasih dobara i naseg duga. Jos malo pa ce nasi otoci biti vise vlasnistvo EU nego Hrvata. Ekonomija je vec u vecinskom vlasnistvu EU. A vlada isto tako slusa EU vise nego da je clanica (ovo je najsmjesnije zato sto se dobra pregovaracka pozicija stice samo tako da se znaju iskoristiti vlastite prednosti, a ne tako da kad ti seru na glavu ti otvoris usta, kao sto rade sve hrvatske vlade).

    Kad se covjek sjeti da su zapadni Evropljani zavladali svijetom tako sto su, gdje god su dosli, prisvojili zemlju a urodjenike istrijebili (ili su urodjenicima dali oruzje da se sami istrijebljuju), pita se covjek da li ce ista sudbina docekati i Hrvate? Ili se Hrvati nadaju da ce time sto su u EU, mada bili i sluge Zapada, i sami zivjeti na racun ostatka svijeta?

    A od svega je najljepsa bajka o slobodnom trzistu! Kao, onaj koji ima kapital od 5 dolara je potpuno ravnopravan sa onim koji ima kapital od miljarde dolara? Price za malu djecu i Hrvate! Tako je jasno da tko god ima vise kapitala ima vise mogucnosti da manipulira trzistem. Cak da Hrvati postanu najinventivnija i najproduktivnija nacija (sto je highly unlikely), svejedno bi na trzistu mogli opstati samo onoliko koliko bi im dozvolio Big Brother!

    Ili je mozda jos gori ovaj sluganski mentalitet jednog naroda, kad taj narod vjeruje da ce neko drugi njime bolje vladati nego on sam? To je uistinu kraj!
  2. zoidberg24.11.2010. 17:34
    Jos jedna pohvala za odlican clanak.
  3. ken24.11.2010. 17:42
    "Pojavila se naznaka da stvarnost može biti nositelj drugačije mogućnosti od one koju nam nude EU i parlamentarna diktatura. Iste one mogućnosti koju su studenti vidjeli u direktnoj demokraciji. Ili je možda ipak jednostavnije prepustiti se novim, uglađenijim vođama?"

    jako dobro ti znaš da je i studentskim prosvjedima bilo elita...i kako su se odluke donosile...a kad to prihvatiš raskinut ćeš sa samim sobom!
  4. ken24.11.2010. 17:42
    inače, dobar članak!
  5. carlos24.11.2010. 21:48
    Da, točno, dodao bih još samo i jačanje ekstremne ljevice,. Ipak, ta EU se gradi na temeljima krupnog kapitala uz pomoć neoliberalne ljevice (jednostavno zato što ne postoji neoliberalna desnica). Napoleon je prvi pokušao ratom "ujediniti" Europu, potom Hitler. Nije uspjelo...Oba su slomila zube na Rusiji. Hoće li se povijest ponoviti? Ovaj put iste Elite uz pomoć domaćih izdajnika (kao i uvijek) ruše državu za državom i "ponosno" stvaraju Treću Europu ( Rajh?)
    Posljednji bastion neovisnosti Švicarsku se pokušava svim silama slomiti. Već PETI(!) put na referendumu su rekli NE! Sad ide šesti referendum, pa sedmi, osmi... dok se ne umor i potpišu.
    Nama je tek prvi...
    Možda nas spasi od ulaska propast gospodarstva IRSKE, GRČKE, ŠPANJOLSKE, PORTUGALA, ITALIJE, SLOVENIJE...
    Irska je nacionalizirala banke i izvlači se iz govana. Što ćemo mi nacionalizirati?Banke koje su u 96% vlasništvu privatnih banaka iz EU?. Od 2000.-te rasprodano je 60% banaka ( dotada 36%)
    Zar su HR Elite zaboravile da je ta ista EU je dozvolila ( i poticala) rat na ovim prostorima. Da se nije umiješala SAD, rat bi još trajao (ili možda još traje?).
    Nažalost slažem se sa torontom , mi svo već u EU. Zastave su na Saboru , Markovom trgu. One koje smo birali svi su ZA EU.
    Tko predstavlja onih 75% građana Hrvatske koji su protiv ili neodlučni? Samo jedna mala skupina (kontrolirana?) pod nazivom NE U EU sa Krešimirom Mišakom kao govornikom...
    KRAJ.
  6. Drug Revolucija24.11.2010. 22:05
    Hm, gdje to ekstremna ljevica jača?
  7. menjševik24.11.2010. 22:58
    i zašto ne trebamo u EU? Meni ni nakon pročitanog članka nije jasno. Da, Unija je jazbina neoliberalizma, Danska, Švedska, Finska, Francuska, fuj, sve je to neoliberalna ujdurma koja želi podjarmiti Rvate.

    Nego, što Antej Jelenić misli o ovim europskepticima:

    http://www.hcsp.hr/
  8. levar24.11.2010. 23:21
    Ovdje se izjednačavaju EU i kapitalizam, EU se osuđuje i odbacuje zbog kapitalističkog (neoliberalnog) zlodjelovanja, što je pogrešno. EU je stvoren da bi spriječio buduće ratove, svakako pohvalna svrha. EU povezuje različite nacije u jedno multikulturalno društvo, što je vjerujem bolje od rasistički homogenih, izoliranih i suprotstavljenih državica. EU briše granice - ima li nekoga tko savršeni svijet zamišlja isparceliranog ogradama, carinama, žicom, zidovima? A sva zla koja se ovdje pripisuju EU bez problema i još lakše se mogu instalirati u Hrvatskoj i ako ne uđe u EU.
  9. Ostagar25.11.2010. 00:25
    Da nisam sam vidio, ne bih vjerovao, toliko me osupnuo ovaj članak!

    "Što nam to toliko neodoljivo nudi civilizacija koja je nastala na leševima svih onih kojima je kroz povijest pripisala dimenziju neljudskosti, čije je domove opljačkala i čije je kulture proglasila primitivnima? Od čitavih naroda, autohtonih jezika i kultura, njihovih osmjeha, pješčanih obala i šarenih konja, danas je ostalo tek par muzejskih etno-dronjaka i nepregledna kolonizirana prostranstva."

    Daj posipaj se pepelom i plači za njihovim šarenim konjima i pješčanim obalama na kojima su svi zajedno sjedili u krugu, jeli plodove znoja svoga čela i pjevali Kum ba yah. Europska civilizacija doprinijela je razvoju čovjekove misli, slobode i - što je najvažnije - svijesti o slobodi mnogo više sve ostale zajedno. Ovdje se razvila znanost o kojoj danas ovisimo, znanost koja mnogo više života spašava nego što ih uništava. Ovdje se razvila i svaka politička teorija danas uzimana u obzir, i tvoje slobodarstvo (vidim ovaj "pritisak odozdo" pokraj) izravni je produkt europskog mišljenja i civilizacije unutar kojeg se razvilo. Davno su prošla vremena kada je jedna teorija plemenitog divljaka ikoga u išta mogla uvjeriti. Ponovi malo Rousseaua i Kanta pa razmisli sljedeći puta kad budeš išao podpadati one čijem trudu duguješ.

    Nadalje, "Je li ovo ta racionalnost koja bi trebala zamijeniti emocije? Vječno se apelira da racionalno analiziramo materiju, ma kakva ona bila, i potom trijezno, na temelju statističkih brojki, donesemo odluku (...) Međutim, rezultati političkih analiza mogu varirati ovisno o korištenoj metodologiji!? Nisu li ti rezultati zapravo izravan rezultat metodologije tj. političko-ekonomske moći koja je dizajner svake metodologije potrebne za proizvodnju određenih rezultata. Ali ako već moram birati između metodologije Ministarstva vanjskih poslova i one agencije Gallup, nezavisne tvrtke koja ima visok renome, onda svakako biram ovo drugo."

    Racionalnost BI trebala zamijeniti emocije u ovim slučajevima, jer emocijama nema mjesta kada se bavimo ozbiljnim problemima. Primjerice, tvoji članci su nakaradni upravo zato što se vodiš isključivo emocijama bez imalo razuma, baš se vidi da si više teksta u životu napisao negoli pročitao! Uostalom, je li Badiou, ili Foucault, ili _umetni_ime_postmodernog_piskarala_bez_pokrića pisao emocijama. Je li Godwin, ili Saint-Simone, koje sigurno obožavaš, produkt emocija ili razuma?

    I za kraj, vrhunac apsurda: "Jedna od ključnih teza kapitalizma je da se mora, i da se može, ravnopravno sudjelovati u tržišnoj utrci i u donošenju velikih odluka koje se direktno tiču nas. Međutim jednostavna matematička operacija dijeljenja broja mogućih hrvatskih zastupnika u parlamentu EU (12) s ukupnim brojem zastupnika (trenutno 736, a po novoj klauzuli iz Lisabonskog sporazuma 751) govori koliki bi udio Hrvatska imala kada bi ušla u EU. 12 od 736 predstavlja 1.6 posto zastupnika."

    Pa zar ti stvarno misliš da postotci imaju ikakve veze sa utjecajem. Svi znamo da ćemo imati limitirani utjecaj jednom kada pristupimo EU, ali izraziti to ovako stvarno je nešto posebno, dostojno onih sa šarenim konjima i pješčanim obalama. Svaki zastupnik parlamenta EU ima pravo glasa i govora, ovo potonje je najvažnije, jednom kada zastupnik izrazi svoje stavove oni postaju predmet rasprave cijelog parlamenta. To je otprilike kao da kažeš da je jedan radnik u tvornici nevažan jer on čini tek 1% cijele priče (pretpostavimo da tvornica broji 100 radnika). Takav model je baš jako kapitalistički nastrojen, i da si vlasnik tvornice, po toj bi računici nužno morao zaključiti da ga se jako lako može otpustiti, ta čini tek 1% ukupne radne snage!

    Ovo sam se samo zadržao na najvećim problemima, kud bih došao da sam išao baš svaki komentirati, mogao bih traktat o tome napisati, posebno o tvom nepoznavanju elementarnih načela logike, al' dobro. Poanta rasprave o ulasku u EU nije je li takav potez dobar, jer nije, nego je li on bolji od alternative, a to svakako jest!

    Stoj mi dobro, o veliki revolucionaru, i dalje budi piskaralo koje nekakvom middlebrow društvu prodaje maglu!
  10. Ostagar25.11.2010. 00:32
    Zaboravih dodati:

    "Nisu li ti rezultati zapravo izravan rezultat metodologije tj. političko-ekonomske moći koja je dizajner svake metodologije potrebne za proizvodnju određenih rezultata."

    Nisu. Najviše me raduje ovaj dio "metodologije, tj. političko-ekonomske moći", ti dakle izjednačuješ ovo dvoje (jer znaš, tj. znači "to jest", čime se želi reći da prvo jest drugo). Znaš li ti išta o metodologiji, pa ljudi, vrhunski znanstvenici posvećuju svoje živote istraživanju stvari koje ti ovdje banaliziraš da bi egzaltativno ostvario svoju kljastu poantu. Izjednačiti metodologiju sa društveno-političkom moći. Ovo je zrelo za Zeitgeist!

    "Ali ako već moram birati između metodologije Ministarstva vanjskih poslova i one agencije Gallup, nezavisne tvrtke koja ima visok renome, onda svakako biram ovo drugo."

    I na kraju, biraš metodologiju (sic!) privatnog poduzeća koje, za razliku od Ministarstva (barem u načelu), izravno račune polaže profitu kojeg ostvaruje. Nezavisna tvrtka, LOL...

    Eto, sad sam gotov, idem na WC koliko me ovaj članak motivirao!
  11. Maka25.11.2010. 00:39
    Solidan članak , ako imam pravo to reći , zapravo stanje stvari je takvo kakvo je i mi smo u poziciji kakvoj jesmo , a ona nam nikako ne ide u prilog. Budimo realni , mala nacija poput nas , u ovako neuređenoj državi kakva je naša , van bilo kakve asocijacije , bez obzira o čemu se radilo nema prevelike šanse za dugoročni opstanak , o prosperitetu je bojim se , suludo govoriti. Međutim , država i društvo , bez apsolutno ikakve i gospodarske i društvene infrastrukture u EU , još uvijek nema što tražiti , i možemo biti sretni ako se taj " svečani trenutak" ulaska prolongira još neko dogledno vrijeme. Pokušajmo zamisliti liberalizirano tržište rada i gospodarstvo bez ijednog ozbiljnog , da ne kažem konkurentnoga proizvoda , poljoprivredu koja više ni sama sebi nije svrha , da ne spominjemo nedostatak vizije , koncepta - čime bi se mi zapravo trebali baviti , što možemo i znamo raditi , i postoji li uopće nešto što radimo dobro i što možemo prodati nekome ( nebrojeno puta se sjetim novih dvorana za rukomet, kriza navodno na vrhuncu , drvna industrija na koljenima , a parket iz uvoza....? davno smo mi " zaklani" samo mi nije jasno odakle krvarimo.!
  12. fander25.11.2010. 01:07
    jednu stvar je autor fulao: eurospki parlament nema NIKAKVIH zakonodavnih ovlasti. zakone donosi europska komisija, koja je tijelo čije članstvo se ne bira nikakvim izborima, nego se direktno imenuje u zakulisnim transakcijama političkih elita velikih zamalja i udruga poslodavaca i lobističkih grupacija, od kojih je najjača european roundtable of industrialists. parlament po lisabonskom sporazumu ima ovlasti tek komentirati zakonske prijedloge komisije. ali komisija nije obvezna te komentare uvažiti, niti se obazirati na njih. tako da parlament u konačnici odlučuje koliko i predsjedništvo folklorne udruge i kloštra podravskog. tek toliko, da se zna.
  13. Fesbollah25.11.2010. 01:08
    "Osim hiperprodukcije jeftinih i nepotrebnih predmeta kojima se sve više zatrpava planet, kapitalizam u prvom redu proizvodi pristanak na sve lošije životne uvjete, sve lošiju zdravstvenu skrb, sve jeftiniju i nekvalitetniju hranu, sve degutantnije javne medije, sve veću kontrolu društvenih uvjeta od strane države, skrivajući se iza pojmova demokracije, javne rasprave i civilnog društva."

    How yes no. :D
  14. Zrinski25.11.2010. 02:19
    Već su dugo najgorljiviji pobornici ulaska Hrvatske u Eu nekadašnji crveni dobošari, autori pamfleta protiv 'američkog imperijalizma' i europskog' trulog liberalizma'. Sada su to već 'stari demokrati',' borci za ljudska prava', i 'prosvećenici' hrvatske demokracije. Za Jugoslavije, dok su se bavili intelektualnom žandarmerijom, demokracija im je bila isto što i 'diktatura proletarijata', a ljudska prava 'kapitalistička izmišljotina'. Kada im je demokracija, sukladno svojoj prirodi, benevolentno dala prava, ti su se 'policajci duha' preobrazili u netolerantne 'čuvare demokracije'. Ali nadnacionalno im je ostala trajna mentalna odrednica. Samo je jugoslavenstvo zamijenjeno europejstvom. Svaki pokušaj govora o nacionalnom, kao i nekoć, doživljavaju kao desničarsku provokaciju, a ne kao legitiman demokratski stav. Kao što im je fetiš bila Jugoslavija, danas im je fetiš Eu. Njihovo shvaćanje demokracije ne trpi protivno, i svatko sumnjičav spram njihova oduševljenja demokratski će dobiti po nosu. Jer opet vrijedi: Tko drukčije kaže, kleveće i laže.
  15. Usputni25.11.2010. 02:31
    Koliko verbalnih proljeva u ovom članku, vjerske dogme bi vam pozavidile :D
  16. Drug Kormilar25.11.2010. 02:39
    toronto svaka čast na komentaru !
  17. Araken25.11.2010. 02:41
    Odličan članak ! Čim raspizdi ovako pizdeke koji se idu traktatima "svađat" sa člankom znači da je pogodak u sridu !
  18. ishmail25.11.2010. 09:49
    ostagar, ni uz najbolju volju nisam uspio otkriti što zapravo zamjeraš autoru, naime evropljani su stvarno zasrali sve gdje god su došli, podjednako španjolci, englezi, francuzi... da ih ne nabrajam

    o napretku i postignućima ove civilizacije postoje različita i sasvim oprečna mišljenja, a pjesak i palme i plemenitog divljaka sam ja doživio u svom djetinjstvu na dalmatinskim otocima, koji, uzgred budi rečeno, pojma nemaju što bi sami sa sobom upravo zato jer im je tradicijska kultura potpuno izmrvljena i uništena te se krčmi za sitnu turističku crkavicu

    o odnosu metodologije i političko ekonomske moći lijepo pišu feyerabend i kuhn, a vidim da na njihovom tragu razmišlja i autor
  19. Ostagar25.11.2010. 11:06
    LOL, autor ne razmišlja na tragu Kuhna i Fayerabenda. Potonjem je bliže, iako i dalje miljama daleko, a od Kuhna niti K. Pitam se jesi li ti uopće čitao tu dvojicu kad ovako van poante komentiraš?
  20. Usputni25.11.2010. 11:17
    "Odličan članak ! Čim raspizdi ovako pizdeke koji se idu traktatima "svađat" sa člankom znači da je pogodak u sridu !"

    Prije bi reka da to znači da ljudi argumentima pobiju članak (pogotovo izraženo u prošlom) koji je u velikom dijelu bezvrijedan i pun neistina te se onda dive silnim pravednicima koji nakon toga nastavljaju svoju priču temeljenu na kvazisubjektivnim doživljajima duboko indoktrinirani svim i svačim...rekoh već, crkveni dogmatici bi vam pozavidili, al iskreno bi :D
  21. Dadada25.11.2010. 11:48
    "Odličan članak ! Čim raspizdi ovako pizdeke koji se idu traktatima "svađat" sa člankom znači da je pogodak u sridu !"... Da, to je to!
  22. ishmail25.11.2010. 12:09
    dragi ostagar piše se fEyerabend a ne fAyerabend a evo ti i par njgovih citata pa usporedi s tekstom


    ciljevi znanosti zacijelo nisu ništa važniji od ciljeva koji vode živote u religioznoj zajednici ili u plemenu koje je ujedinjeno mitom.

    primitivni mislioci pokazali su više uvid u prirodu spoznaje od njihovih 'prosvijećenih' filozofskih suparnika. Neophodno je preispitati naš stav prema mitu, religiji, magiji, čarobnjaštvu i prema svim idejama koje bi racionalisti voljeli vidjeti zauvijek uklonjene s lica Zemlje (a da ih gotovo nisu ni pogledali – što je tipična tabu reakcija.)

    plemena nisu samo fizički potlačena, ona također gube svoju duhovnu nezavisnost, ona su prisliljena da prihvate krvoždernu religiju bratske ljubavi – kršćanstvo.

    znanost je jedna od mnogih formi mišljenja koju je čovjek razvio i ne nužno najbolja.
    Napadna je, bučna, drska, ali je inherentno superiornija samo za one koji su već odlučili u korist određene ideologije ili koji su je prihvatili a da nikad nisu ispitali njezine prednosti i njezina ograničenja. I kako prihvaćanje i odbacivanje ideologija treba ostaviti na volju jedinke, slijedi da odvajanje države i crkve treba biti dopunjeno odvajanjem države i znaosti, te najnovije, najagresivnije i najdogmatskije religiozne institucije. Takvo odvajanje može biti jedina naša prilika da posignemo čovjekoljublje koje smo kadri ostvariti, ali koje nikada nismo potpuno ostvarili.
  23. anita k.25.11.2010. 12:50
    bravo, antej. to je moj dečko. :*
  24. glas razuma25.11.2010. 14:04
    Izgleda da autoru nije jasno da se upravo iz redova te rastuće desnice koju spočitava Europi najviše čuju kritike EU koje su uglavnom puno bolje artikulirane od ovog nesuvislog i traljavo napisanog teksta. Ali bolje da nije svjestan tog paradoksa, vjerojatno bi upao u težu krizu identiteta :)

    Razlog zašto je on ovdje udrobio sve od termita i krijesnica do burki i čipova, koliko ja vidim, je to što miješa Europsku Uniju sa europskom civilizacijom, a na njegovu žalost, ovoj drugoj već pripadamo. Istina, preciznije bi bilo reći da smo negdje na njenoj margini, ali umjesto da sanjari o divljim konjima i slobodnim prostranstvima, bilo bi lijepo da se malo osvrne oko sebe, prolista novine i trezveno procijeni treba li nam više ili manje autohtonih balkanskih vrijednosti i folklora.

    U svakom slučaju, urbani termitnjaci, hramovi konzumerizma, kamere i pinovi, gospodarska kriza, strani krupni kapital i dužničko ropstvo su već tu, ne čekaju naše odobrenje niti će nestati ako zaokružimo "ne" na referendumu. Jedna Norveška ili Švicarska očigledno mogu sasvim solidno funkcionirati i izvan Unije, ali misliti da ako mogu oni, možemo i mi, je tlapnja najgore vrste.

    To što se autor bori protiv kapitalizma i parlamentarne diktature je legitimna pozicija. Pa i što raskida s civilizacijom i nenom "otuđujućom" znanošću bi bilo u redu kad bi bio toliko dosljedan da prizna da su i druge civilizacije bile jednako kolonizatorski nastrojene i gazile preko leševa. Da talibani nisu slobodniji od nas samo zato što su primitivniji. Da bi, u slučaju da je neka druga civilizacija osvojila svijet, teško uopće čuo za liberalnu demokraciju, industrijsku i znanstvenu revoluciju, a kamoli ih mogao kritizirati (ili išta drugo).

    Ali kad ovako zarati sa racionalnošću i zdravim razumom, automatski sam sebe otpisuje.
  25. Ostagar25.11.2010. 14:57
    Tipfeler, ajmo dalje.

    "ciljevi znanosti zacijelo nisu ništa važniji od ciljeva koji vode živote u religioznoj zajednici ili u plemenu koje je ujedinjeno mitom"

    Ovo nitko nije osporavao, iako se osobno s time ne slažem. Usput, Feyerabend priča o prirodnoj znanosti prije svega, društvenom se jako malo bavi, što je u ovom kontekstu posebno važno. Isto vrijedi i za Kuhna.

    "primitivni mislioci pokazali su više uvid u prirodu spoznaje od njihovih 'prosvijećenih' filozofskih suparnika. Neophodno je preispitati naš stav prema mitu, religiji, magiji, čarobnjaštvu i prema svim idejama koje bi racionalisti voljeli vidjeti zauvijek uklonjene s lica Zemlje (a da ih gotovo nisu ni pogledali – što je tipična tabu reakcija.)"

    Ovdje Feyerabend pokazuje svoje neznanje. Prije svega, što su to "primitivni mislioci"? Nije jasno definirano. Mit i religija bili su sastavni dio filozofskih preokupacija od samoga početka, i ostali si to do današnjeg dana, u filozofiji religije i estetici primjerice. Magija i čarobnjaštvo bili su žrtveno janje racionalista na koje Feyerabend misli, a to su oni iz 18. stoljeća, iako ni to ne vrijedi za sve, Feyerabend očigledno nije čitao Kanta i/ili Hegela, ili ih samo nije shvatio. A uostalom, napad na to dvoje zbio se zbog mišljenja tadašnjih alkemičara i magova da mogu na području prirodne znanosti donijeti bolje rezultate od samih tih znanosti. Dakle greška je u pristupu (kao i Feyerabendova), jer su išli van okvira svoje domene bitka suditi tuđoj. Istu grešku radi i prirodna znanost, da se razumijemo, samo što Feyerabend to ne shvaća.

    "plemena nisu samo fizički potlačena, ona također gube svoju duhovnu nezavisnost, ona su prisliljena da prihvate krvoždernu religiju bratske ljubavi – kršćanstvo"

    Ovo je napad na jednu partikularnu religiju (sasvim opravdan btw.) koji nema nikakve veze sa našom temom.

    "znanost je jedna od mnogih formi mišljenja koju je čovjek razvio i ne nužno najbolja."

    Ovo nitko ne osporava, upravo je princip svake znanosti taj da se mora omogućiti pristup boljoj i kvalitetnijoj perspektivi. Sva je znanost, u današnje vrijeme, pluriperspektivna, i to joj je glavna prednost. Ono što Feyerabend, ti, kao ni autor teksta, zajedno sa (mora se reći) većinom prirodnih znanstvenika, ne razumije jest to da se ove perspektive ne moraju sukobljavati, svaka ima svoju domenu unutar koje je mejerodavna i to je to.

    "Napadna je, bučna, drska, ali je inherentno superiornija samo za one koji su već odlučili u korist određene ideologije ili koji su je prihvatili a da nikad nisu ispitali njezine prednosti i njezina ograničenja. I kako prihvaćanje i odbacivanje ideologija treba ostaviti na volju jedinke, slijedi da odvajanje države i crkve treba biti dopunjeno odvajanjem države i znaosti, te najnovije, najagresivnije i najdogmatskije religiozne institucije. Takvo odvajanje može biti jedina naša prilika da posignemo čovjekoljublje koje smo kadri ostvariti, ali koje nikada nismo potpuno ostvarili."

    Ovo je čisto blaćenje iz nerazumijevanja. Feyerabend priča o dijelu znanosti, o jednom tipu bavljenja njome i o jednom tipu ljudi koji se njome bave, a svega toga nije ni svjestan. Uzima u usta mnogo više nego što može sažvakati.

    Baš kao i autor ovog članka.
  26. Ostagar25.11.2010. 15:00
    Tek sam sada vidio komentar "Glasa razuma", i sve što mogu reći jest da je komentar primjeren imenu autora. Samo naprijed!
  27. hahahahaa25.11.2010. 15:06
    Vidi ovog kretena uzeo si je za pravo da kaže Feyerabendu da pokazuje svoje neznanje hahahahahah Kakav bolestan um :)))))
  28. Ostagar25.11.2010. 15:08
    "Vidi ovog kretena uzeo si je za pravo da kaže Feyerabendu da pokazuje svoje neznanje hahahahahah Kakav bolestan um :))))) "

    http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_to_authority
  29. hahahah25.11.2010. 16:37
    Pa budaletino možda da si pročitao cijelu knjigu "Protiv metode" saznao bi da se bavi kritikom Popera. Konju retardirani, brzopleti , lajavi...
    On bi davao kritike :))))))))))))
  30. Ostagar25.11.2010. 17:11
    "Pa budaletino možda da si pročitao cijelu knjigu "Protiv metode" saznao bi da se bavi kritikom Popera. Konju retardirani, brzopleti , lajavi...
    On bi davao kritike :)))))))))))) "

    Prije svega pripazi kako se izražavaš, pitam se kako si uopće uspio ove uvrede postati, da nije da imaš možda admin prava? Kao što ih ima autor članka? :)

    Kakve veze ima Popper sa time? Mislim LOL!
  31. hahaha25.11.2010. 17:31
    "Prije svega pripazi kako se izražavaš, pitam se kako si uopće uspio ove uvrede postati, da nije da imaš možda admin prava? Kao što ih ima autor članka? :)

    Kakve veze ima Popper sa time? Mislim LOL! "

    I šta ćeš ako ne pripazim? Posrat se ko što si i dosad srao gluposti....

    Dakle ako Popper nema nikakve veze sa Feyerabendom, onda si promašio ceo fudbal.....Zašto se petljaš u nešto što ne razumiješ? Jel te nije sram ispast ovakva budaletina?
  32. i nitko ne dolazi ocu osim po meni...25.11.2010. 18:19
    Racionalni Ostagaru, postoje djelovi ljudske svijesti kojima se ne može pristupiti raciom, ni racionalnim metodama službenih znanosti. "Primitivni, plemenski mislioci" su znali to. Uzalud vam trud svirači. Džabe ste krečili!!
  33. Fesbollah25.11.2010. 18:23
    "Dakle ako Popper nema nikakve veze sa Feyerabendom, onda si promašio ceo fudbal.....Zašto se petljaš u nešto što ne razumiješ? Jel te nije sram ispast ovakva budaletina? "

    Al zato se vidi da si ti načitan i nadasve elokventan...
  34. Ostagar25.11.2010. 18:28
    Stari moj, ti pričaš gluposti. Popperova filozofija znanosti nema apsolutno nikakve veze sa raspravom o ovome članku i o problemu nađenom u njemu. Podsjećam, radi se o tome da je autor članka doslovno znanstvenu metodologiju izjednačio sa političkim interesom. Čak ni Feyerabend takvo što ne bi na taj način izjavio. Popper s ovom našom raspravom nema veze, jer mi ne raspravljamo o odnosu Popperove i Feyerabendove filozofije znanosti nego o tome kako autor članka o tome ništa ne zna, a volio bi pisati...

    Prema tome, prestani vrijeđati i prestani van konteksta naklapati gluposti.
  35. a.j.25.11.2010. 19:46
    stvarno je drsko od mene poistovjećivati znanost i europsku kulturu s postojećom političkom konstelacijom. :) meni se eto učinilo da postoji veza između totalitarnih tendencija suvremene eu-rope i znanosti čije je poslanje da sistematizira totalitet zemaljskih odnosa i primjeni svoju univerzalnu logičku aparaturu na sve postojeće.
    mali problem koji su hegel, lacan i slični uočili u europskoj racionalnosti je bio višak realnog koji uvijek izmiče nasilnim pokušajima simbolizacije od strane europske racionalnosti, ali su ga vješto zaobišli proglasivši ga nezaobilaznim božanskim simptomom. tj. pronašli su boga-apsolut na mjestu gdje nastaje raskorak racionalne misli sa pravom prirodom objekta koji se racionalizira. umjesto da uoče grešku oni su uočili boga :D

    igrom slučaja znam nešto o tehnoznanstvenoj metodi koja se u inženjerskom svijetu zove problem Optimalnog vođenja(regulacije), a koja se u ekonomiji naziva risk management. da bi se rješio inženjerski ili ekonomski problem (a to je osnova znanosti) moraju se definirati okolnosti (koje određuju određeni sustav) te definirati željeni odziv ili rezultat koji inženjeringom želimo dobiti. već na tom mjestu dominantna znanstvena metoda šteka jer njezin jezik formulira problem u strogo ograničenom okviru koji određuje pozicija moći(moć-znanje).

    troglava aždaja(eu komisija, parlament i vijeće haha) čuva dogmu jezika znanosti od onog "viška realnog" koji uvijek ostaje van rajskog vrta racionalnosti - bilo da se radi o ljudskom višku koji se gomila u obliku nezaposlenih, siromašnih i obespravljenih ili bilo da se radi o višku koji preostaje nakon što samu prirodu preoremo terminima: resurs, sirovina, ruda, građevno zemljište, rezervat prirode, akumulacijsko jezero...
    oni su svi višak za koji je kriv sam bog jer su društvo i čovjek nesavršeni u usporedbi s tim bogom/nedodirljivim raciom. Za Višak dakle nisu krive kolonizatorske težnje europske kulture koje sam ja nehotično povezao sa kolonizatorskim težnjama neoliberalne ideologije i EU nego temeljno nesavršenstvo egzistencije. jesam dobro shvatio?
  36. Ostagar25.11.2010. 20:21
    @A.J.

    "znanosti čije je poslanje da sistematizira totalitet zemaljskih odnosa i primjeni svoju univerzalnu logičku aparaturu na sve postojeće.
    mali problem koji su hegel, lacan i slični uočili u europskoj racionalnosti je bio višak realnog koji uvijek izmiče nasilnim pokušajima simbolizacije od strane europske racionalnosti, ali su ga vješto zaobišli proglasivši ga nezaobilaznim božanskim simptomom. tj. pronašli su boga-apsolut na mjestu gdje nastaje raskorak racionalne misli sa pravom prirodom objekta koji se racionalizira. umjesto da uoče grešku oni su uočili boga"

    Znanost nema jedinstvenu logiku, ima ih mnogo. Hegel nije uočio boga, niti je uočio apsolut. On je izveo apsolut po načelima svoje dijalektike sein-nicht-werden (početak znanosti logike). Ni lacan nije uočio boga, nego je se samo na njega pozvao u stvarima koje nije znao drukčije objasniti. Raskol između predmeta i onoga što racionalno zahvaćamo nije zagovarao Hegel, nego Kant. Hegel se od toga upravo i odvojio otišavši u potpuni idealizam. Za Hegela nema "višak realnog", jer za njega nema ni "realnog".

    "igrom slučaja znam nešto o tehnoznanstvenoj metodi koja se u inženjerskom svijetu zove problem Optimalnog vođenja(regulacije), a koja se u ekonomiji naziva risk management. da bi se rješio inženjerski ili ekonomski problem (a to je osnova znanosti) moraju se definirati okolnosti (koje određuju određeni sustav) te definirati željeni odziv ili rezultat koji inženjeringom želimo dobiti. već na tom mjestu dominantna znanstvena metoda šteka jer njezin jezik formulira problem u strogo ograničenom okviru koji određuje pozicija moći(moć-znanje)."

    Dakle, po tebi, problem u metodologij tehničkih znanosti jest taj da je određuje onaj koji posjeduje najveći stupanj znanja? Fakat? Sve i da to jest tako kako ti opisuješ, i sve i da jest problematično ovo što nazivaš "strogo ograničenim okvirom koji određuje pozicija moći", to ne vrijedi za sve znanosti, pojam "znanosti" je fragmentaran, nije ti to crno/bijelo.

    " jesam dobro shvatio?"

    LOL, nisi!
  37. miris25.11.2010. 20:39
    Ostagar, kaj ti nisi u Njemačkoj?
  38. glas razuma25.11.2010. 20:59
    "Racionalni Ostagaru, postoje djelovi ljudske svijesti kojima se ne može pristupiti raciom, ni racionalnim metodama službenih znanosti. "Primitivni, plemenski mislioci" su znali to. Uzalud vam trud svirači. Džabe ste krečili!!"

    Potpuno si u pravu. Zato rezultati ankete po kojima je većina Hrvata protiv EU ništa ne vrijede, oni su samo izraz političko-ekonomske moći u službi proizvodnje pristanka...dobro, osim u ovom slučaju, čime cijela teza pada u vodu, ali logička konzistentnost je ionako bitna samo apstraktnim formalistima i neslobodnim dušama.

    Dakle, racionalnost je samo opsjena, da bi stekli uvid u javno mnijenje ne trebaju nam ankete ni statistika. Bolje bi bilo da se za punog mjeseca svi skupa uhvatimo za ruke, ponavljamo ommm i čekamo da nam se odgovor sam ukaže ;)
  39. i Riječ je Tijelom postala25.11.2010. 21:08
    pa da, iako izgleda suludo u očima aktualnih racionalne znanosti, bilo bi bolje ponavljati ommm...
    sad i ja to vidim...
  40. Zli Neoliberal25.11.2010. 23:24
    Paradoksalno je da prvi put politicari jedini zele u EU a narod je protiv.
    Politicari su naravno za EU iz cisto prakticnih razloga financijsko/prosjackog karaktera, a puk je protiv ucementiranih beriva za npr. potporu za 4 kg uzgojene mrkve na 5000m2 "farme".
  41. Baxter26.11.2010. 12:31
    Sjajan članak.

    Ostagar, moraš promijeniti dilera.
  42. Fesbollah26.11.2010. 14:19
    H-alterovi donatori:

    http://h-alter.org/stranice/donatori

    Između ostalih i

    17. Europska unija - program IPA INFO; Projekt "Hrvatska i Europska Unija: Informativni most na portalu H-alter" ("Croatia and European Union: Information bridge on the Web portal H-alter"), 1. prosinca 2009. - 30. studenog 2010. Ova publikacija izrađena je uz pomoć Europske unije. Sadržaj ove publikacije isključiva je odgovornost Udruge za nezavisnu medijsku kulturu i ni na koji se način ne može smatrati da održava gledišta Europske unije.

    Antej, misliš li da je licemjerno na portalu kojeg dijelom financira i EU pisat ovakve članke?
  43. a.j.26.11.2010. 17:15
    ne mislim da je to licemjerno. dapače :)
  44. a.j.26.11.2010. 17:22
    ne misliš li da je licemjerno prilagođavat mišljenje onome tko te financira, kao npr. 99 posto medija?
  45. elan26.11.2010. 18:09
    mislim da se u cijeloj priči o EU dogodila jedna vrsta inverzije. hoćemo li mi u EU? možemo li mi to? hoće li EU nas u svom sastavu i kada? sve su to pitanja koja se provlače kroz naše misli u zadnjem desetljeću u kojem je višekračna hoba iz zapadnih voda, svojim glasnim pitanjma ,praveći nesnosnu buku, o tome koliko smo "podobni" ili "vrijedni" za nešto o čemu ne znamo skoro ništa, progurala svoje, prije svega, ekonomske krakosisaljke i sad ne samo da nas novčano tanji nego nas istovremeno uči kako ćemo se ubuduće složiti sa svim njenim sisalačkim metodama dok mi u strahu koji se očituje u medijima, političkim sugestijama i potezima (sve je podređeno izgradnji puta od žute cigle) drhtimo toliko da nam samo TAJ ulazak može dati spas! EU je ušla u Hrvatsku i već neko vrijeme je tu. nismo tražili ispunjenje uvjeta za to, možda još nije kasno.
  46. ishmail27.11.2010. 00:04
    Kako zaštititi društvo od nauke?

    Razmotrimo, na primer, ulogu koju nauka danas ima u obrazovanju. Naučne "činjenice" predaju se već kod vrlo ranog uzrasta dece i na upravo onaj isti način na koji su se religijske "činjenice" predavale pre samo jednog stoleća.

    Nema pokušaja da se probude kritičke moći učenika tako da bi se on osposobio da posmatra stvari u perspektivi. Na univerzitetima situacija je još i gora, jer se tu indoktrinacija izvodi na mnogo sistematičniji način. Kritika nije sasvim odsutna. Tako se, na primer, društvo i njegove institucije najoštrije i često najnepravednije kritikuju i to već na nivou osnovne škole. Ali nauka je izuzeta od kritike.

    U društvu u celini sud naučnika prima se sa istim onim pijetetom sa kakvim je priman sud biskupa ili kardinala pre ne baš tako davnog vremena. Pokret ka "demitologizaciji" je, na primer, uglavnom motivisan željom da se izbegne bilo kakav sukob između hrišćanstva i naučnih ideja. Ali ako do takvog sukoba ipak dođe, tada je nauka izvesno u pravu, a hrišćanstvo na pogrešnom putu.

    Produžite dalje ovo istraživanje i videćete da nauka sada postaje isto tako opresivna kao one ideologije protiv kojih se nekada borila. Neka vas ne zavede činjenica da danas teško da ikog ubijaju zbog naučne jeresi.

    To uopšte nije zbog nauke. To je u vezi sa opštim osobinama naše civilizacije. Jeretici na polju nauke još uvek su izloženi najoštrijim sankcijama koje propisuje ova relativno tolerantna civilizacija
  47. Fesbollah27.11.2010. 12:54
    "ne misliš li da je licemjerno prilagođavat mišljenje onome tko te financira, kao npr. 99 posto medija? "

    Nisan ni reka da moraš prilagođavat mišljenje. ;) Ali šema mi je kako preko portala koji je između ostalog financirala EU blatiš tu istu EU. :)))

    I da, onaj dio o kapitalizmu ti opet nije faktično točan. Ili nam se možda razlikuje definicija životnog standarda i životnih uvjeta...
  48. a.j.27.11.2010. 14:16
    ma savršeno mi je jasno tvoje čuđenje da netko može imat misao neovisnu od ekonomske dimenzije. nešto što je nezamislivo tržišno kalibriranom umu ipak je moguće, na tvoju veliku žalost.
    tu i leži glavna perverzija sustava koji misli da će eliminirat svaku kritiku i drugu perspektivu ako kolonizira svu ekonomsko-političku infrastrukturu.

  49. Fesbollah27.11.2010. 17:36
    "tržišno kalibriranom umu"

    LOL, uvik me razveseli ovo tvoje psihološko profiliranje. :)))

    "tu i leži glavna perverzija sustava koji misli da će eliminirat svaku kritiku i drugu perspektivu ako kolonizira svu ekonomsko-političku infrastrukturu."

    Problem je jedino u tome šta ja ne podržavan ovakav sustav. Druga je stvar šta ti trpaš u isti koš bilo koga ko podržava kapitalizam. Stav ti je "ko nije s nama kurva mu je mama" đir. Baš super stav za nekog ko na sav glas podržava direktnu demokraciju i pluralizam mišljenja...

    Možeš li preciznije napisat na šta si mislija kad si napisa:

    "Osim hiperprodukcije jeftinih i nepotrebnih predmeta kojima se sve više zatrpava planet, kapitalizam u prvom redu proizvodi pristanak na sve lošije životne uvjete, sve lošiju zdravstvenu skrb, sve jeftiniju i nekvalitetniju hranu, sve degutantnije javne medije, sve veću kontrolu društvenih uvjeta od strane države, skrivajući se iza pojmova demokracije, javne rasprave i civilnog društva."

    Npr. objasni mi ovaj dio "sve lošije životne uvjete, sve lošiju zdravstvenu skrb"?
  50. Fesbollah27.11.2010. 17:38
    Zaboravih ovo:

    "sve veću kontrolu društvenih uvjeta od strane države"

    Da, ovo je baš obilježje kapitalizma i slobodnog tržišta. :D
  51. Ostagar27.11.2010. 20:54
    @Ishmail

    Danas je na sveučilištima upravo najveća razina kritike, toliko da su u nekim društvenim znanostima otišli s time puno predaleko. Čini mi se po govoru da ne živimo u istoj državi, ali svejedno mi je teško vjerovati da je toliko blizu stanje toliko drukčije...
  52. ishmail28.11.2010. 01:18
    @ostagar, ovo je isječak feyerabendovog teksta u srpskom prijevodu
  53. bembo28.11.2010. 15:42
    @a.j. :
    pa shvaćaš li ti da pričaš o toj istoj eu kao o nekom ko te želi totalno (da ne kažem totalitarno iako se i to dade iščitati) podvlastit sebi i tko TEBI (opet po tvom mišljenju) uistinu to i trenutno radi....i to kako ti kažeš bez demokracije, pluralizma, itd.
    i onda TI koji iznosiš te tvrdnje sam sebe pobiješ OBJAVLJUJUĆI tekstove na portalu koji financira EU! jel ti sad malo jasnije što je ovaj fesbollah mislio?
  54. Ostagar28.11.2010. 16:21
    @Ishmail

    Svejedno, moj odgovor je isti. :)
  55. m28.11.2010. 17:18
    bembo, ovaj portal ne financira eu, u onom kontekstu koji ti ovdje želiš nametnuti, po svemu sudeći zbog svoje uopćenosti zbog površnog poznavanja određenih tema.

    eu, sudeći po linku koji je fesbollah tu postavio, je jedan od donatora i to samo za određeni specijalizirani program. eu see je, dakle, potrudio da participira u svemu ovom, baš kao što noć participira u danu, kukolj u žitu...
    dakle, još ne vladaju, potpuno, nama i još možemo i moramo štogod reći.
    iskreno, ja mislim da nikad i neće moći uspostaviti apsolutnu kontrolu kroz razne gmo-federalne tvorevine koje vode prema jednoj državi, jer nisu naši Tvorci.
    i da će se samouništiti jer svako zlo sadrži sjeme vlastite propasti. drugim riječima, nisu tako savršeni, kakvim se žele prikazati, pa je moguće govoriti drugačije i na njihovim instrumentima, a da to ne skuže.
  56. bembo29.11.2010. 03:36
    @m:

    muahahahhhahaha! dobro si me nasmijao!

    pa ovo je nevjerojatno koliki ste paranoici...stvarno nebih želio biti u vašoj koži! al stvarno! pa vam truju hranu, pa ova čuda, ona...
    pa vi za apsolutno sve imate neka "objašnjenja"...ajde priznaj kako ti ovo zvuči:
    "drugim riječima, nisu tako savršeni, kakvim se žele prikazati, pa je moguće govoriti drugačije i na njihovim instrumentima, a da to ne skuže."
    zar netko tko zaista kontrolira HRANU (kako vi tvrdite!!!) nemože kontrolirat internet nego će vas i financirat????
    iskreno...da sam ja jedan od NJIH nebih se imao potrebu bojat ljudi s ovakvim objašnjenjima...

    svojim postom od ispod nisam htio reći ništa protiv portala već protiv razmišljanja paranoika koji pišu članke...ove priče se ponavljaju godinama...moja majka je generacija masovne proizvodnje konzervirane hrane i tada se pričalo da je sve to masonska zavjera da nas se poubija, smanji broj ljudi, pa konzervans ovo, pa ono...uglavnom, ljudskog roda nije trebalo danas bit!
    poanta priče je da stvari nisu crno bijele koliko god neki prikriveni totalitaristi to htjeli! a sad svi zajdeno recimo, skupa s tobom i anteom: HVALA EU ŠTO SI SUFINANCIJER OMILJENOG PORTALA! ;)
  57. m29.11.2010. 09:56
    pa naravno da nisu stvari crno-bijele, na ovoj razini. isprepleteno je sve sa tisuću nijansi, pa ti se čini da nas ne žele pokušavaju kontrolirati. pokušavaju, velim, jer im ne uspijeva onako kako bi htjeli, vjerovatno zato, što i dalje postoje iskonski seljaci koji čuvaju svoje sjeme za sljedeće sjetve, a ne kupuju monsantovo (kad već spominjemo kontrolu hranom:)

    ali da, u osnovi, koliko god se tebi to činilo bajkovito, nestvarno, pojednostavljeno ili paranoično, ovo je iskonska borba Dobra i Zla. i nisu u igri samo ovozemaljske sile i bića.
  58. m29.11.2010. 10:00
    bembo, nekad sam se i ja tako cerekao onome što sam sad prigrlio kao istinu. mogli bi me zvati konvertit, a možda i obraćenik, al vjerujem da još ima ljudi u mojoj poziciji. i to onih koji djeluju u strukturama eu.
  59. bembo29.11.2010. 11:15
  60. Fesbollah29.11.2010. 11:54
    "ali da, u osnovi, koliko god se tebi to činilo bajkovito, nestvarno, pojednostavljeno ili paranoično, ovo je iskonska borba Dobra i Zla. i nisu u igri samo ovozemaljske sile i bića. "

    Hahahahaha

    Srića imamo njega da nas čuva:

    http://blog.newsok.com/nerdage/files/2009/03/captain-planet.jpg
  61. *29.11.2010. 13:08
    TKO JE ABRAHAM?



    Zovu nas Abraham i obraćamo vam se iz Nefizičke dimenzije. Naravno, morate znati da ste i vi nastali iz Nefizičke dimenzije, tako da nismo toliko različiti jedni od drugih. Vaš fizički svijet nastao je iz projekcije Nefizičkog. Zapravo, vi i vaš fizički svijet produžeci ste Nefizičke Energije Izvora.
    U ovom Nefizičkom carstvu ne koristimo riječi jer nam jezik nije potreban. Nemamo ni jezik kojim bismo pričali ni uši kojima bismo slušali iako savršeno komuniciramo jedni s drugima. Naš Nefizički jezik zapravo je vibracija, a naše Nefizičke zajednice ili obitelji temelje se zapravo na namjeri. Drugim riječima, mi vibracijski zračimo ono što jesmo, a oni sa sličnom namjerom okupljaju se zajedno. To vrijedi i za vaš fizički svijet iako je većina vas zaboravila da je to tako.
    Abraham je obitelj Nefizičkih Bića koja su se prirodno okupila putem svoje moćne namjere da podsjetimo vas, naše fizičke produžetke, na Zakone Svemira koji upravljaju svim stvarima. Namjera nam je da vam pomognemo da se prisjetite da ste produžeci Energije Izvora, da ste blagoslovljena, voljena Bića i da ste došli u ovu fizičku vremensko-prostornu stvarnost da biste radosno stvarali.
  62. Ostagar29.11.2010. 13:30
    Hahah, pa ovo je postao pravi festival debilizma, "borba Dobra i Zla", "nisu u igri samo ovozemaljske sile i bića", "Nefizička dimenzija"...

    Molio bih autora članka da se izjasni glede ovoga, da zna za ubuduće, dal' da čitam ove članke više ili da ih samo odbacim..
  63. a.j.29.11.2010. 14:03
    @bembo
    "zar netko tko zaista kontrolira HRANU (kako vi tvrdite!!!) nemože kontrolirat internet nego će vas i financirat????"

    ako univerzalni napoleonski zakon o hrani za čitav svijet kroje elitističke strukture onda mi nije jasno kako to nije kontrola. lijepo sam ti u prethodnom članku objasnio da je predsjednik jednog od odbora codex alimentariusa ujedno i vlasnik privatne tvrtke koja provodi procjenu rizika namirnica što znači da mogu proizvoditi rezultate kakve god žele baš kao i hrvatska vlada.
    također sam ti pokazao da je bovine somatotropine hormon rasta korišten na kravama bio kancerogen, a to nisu raskrinkale nikakve institucije za kontrolu ispravnosti hrane nego novinari kojima je život bio ugrožen i koji su dobili otkaze.
    transmasne kiseline koje se koriste u svim industrijama su se isto tako pokazale kancerogene ali one se i dalje koriste jer je glavna barijera profit.

    ne znam koliko moraš bit nefleksibilan da ne shvaćaš da, ako se radi o profitu od nekoliko milijardi dolara, neka kompanija će učiniti sve da zadrži taj profit.
    a šta je sa profitom od cjepiva od fantomske krvoločne svinjske gripe.

    sam ovaj članak ti govori da je ogroman broj građana protiv EU, ali da u mainstream medijima ne postoji pojava ozbiljne opozicije EU. naravno da će sustav djelomično dopustiti kritiku (na ovakvim mjestima) upravo da bi kod ljudi poput tebe, fezbolaha i sličnih stvorila PRIVID DA SVI IMAJU PRAVO SLOBODE GOVORA I DA POSTOJI KRITIKA - znači automatski nismo u totalitarizmu. ali ajde neka bilo koja EPH tiskovina objavi neki članak sličan ovome.

    sve su to simptomi iz kojih se može vrlo jasno iščitati princip funkcioniranja današnjih lobističkih političkih struktura. naravno da je jednostavnije imati stav da postoje određeni problemi u društvu, ali njih sam sustav otklanja jer on funkcionira po algoritmu iskonskog dobra koji savršeno korespondira s algoritmom gomilanja profita.
    ovakav stav vas stavlja u ugodnu preživačku poziciju, a isključuje bilo kakvu misaonu ili nedaj bože fizičku aktivaciju u smjeru promjene.

    demokracija je za vas potpuno nepotrebna jer što može reći jedan običan čovjek poput mene ili vas kada postoje svete institucije koje su izravno spojene na vrelo istine.

    uff uff s kim ja imam posla
  64. doušnik29.11.2010. 16:06
    Ostagar, seronjo, svi dobro znamo koja je tvoja uloga i zadaća ovdje i na ostalim portalima: ti si plaćen da podrivaš i omalovažavš ovakve tekstove.
  65. glas razuma29.11.2010. 17:47
    "bembo, nekad sam se i ja tako cerekao onome što sam sad prigrlio kao istinu. mogli bi me zvati konvertit, a možda i obraćenik, al vjerujem da još ima ljudi u mojoj poziciji. i to onih koji djeluju u strukturama eu "
    m, u pravu si, ima još ljudi koji su progledali i spoznali istinu kao i ti. Evo ti jedan:
    http://www.youtube.com/watch?v=9zl-IPFqx9E
    ;)
  66. Fesbollah29.11.2010. 18:01
    "ali ajde neka bilo koja EPH tiskovina objavi neki članak sličan ovome."

    http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/122622/Default.aspx

    Naravno, tekst nije ispunjen jezičnim eskpadama i teorijama zavjere, ali kao kriterij "sličnosti" s tvojim člankom sam uzeja euroskepticizam. Ali pretpostavljam da ovo zapravo nije "true" kritika i vjerojatno je članak plaćen da stvori privid i uvjeri ljude da postoje i neki novinari koji su se drznuli napisat nešto protiv EU...

  67. Ostagar29.11.2010. 18:16
    "PRIVID DA SVI IMAJU PRAVO SLOBODE GOVORA I DA POSTOJI KRITIKA"

    Ovo me podsjeća na neki doktorski rad koji sam čitao, uglavnom, žena je tvrdila da se u svim bivšim komunističkim režimima izuzev SSSR-a, propagirala golotinja u filmovima domaće produkcije, i to u mjeri u kojoj nije bila dopuštena u zemljama zapada, upravo da bi se stvorio privid slobode koji bi ljude uvjerio da žive u dobrom političkom uređenju. Isto kao što me argument te žene (koja je time doktorirala) nije uvjerio nije me uvjerilo niti ovo, malo mi je sve to nategnuto.

    A što se tebe DOUŠNIČE tiče, ova tvoja izjava bi bila intrigantna kada bi ja igdje osim ovdje postao, i ovdje sam tek sada po prvi put, iako čitam relativno redovito, toliko o tome - you FAIL!
  68. a.j.29.11.2010. 18:49
    @fesbolah
    reci mi koliko ljudi zna da osim parlamentarne demokracije postoje i drugi oblici organiziranja? kritika koja ne dovodi u pitanje glavnog uzročnika sve većeg rascjepa između bogatih i siromašnih nije prava kritika. kritika koja postoji samo kao estetski dodatak, a koja ne utječe ni na koji način na poredak i na svijest ljudi nije prava kritika. ako se takva kritika i pojavljuje na nekim mjestima ona je zanemariva u odnosu na unosne prakse veličanja raznih tajkuna, političara i sustava kao takvog. a sustav se veliča svaki put kada u svojoj kritici koristimo jezik tog sustava.
    kapitalizam se ne može reformirati!

    jednostavan test demokratičnosti sustava za tebe i ostagara je da razmislite o slučaju gdje vi stvarno želite sudjelovati u donošenju odluka koje se tiču svih nas. kako bi vi to postigli? jednostavno pitanje.



  69. sky29.11.2010. 18:51
    aj mislim da bi ti fikcija bolje ležala, drž se podalje od analiza političke i ekonomske stvarnosti
  70. glas razuma29.11.2010. 18:58
    Ostagare, ne izvlači se nego priznaj, koliko te Soroš plaća???
    :D :D :D
  71. bembo29.11.2010. 19:19
    @a.j.
    jel to kad kažeš "druga vrsta demokracije" misliš na direktnu možda?
  72. doušnik29.11.2010. 20:24
    Ostagare, ne izvlači se, medeni. Naravno da ti ovdje komentiraš prvi put. Pod nadimkom Ostagar.
    Ti si saboterska frakcija novačena da zatire poglede na istinu. A tek kad bi čitatelji H-altera saznali za tvoja alter ega u virtualnoj zoni...
  73. Fesbollah29.11.2010. 20:25
    @ aj

    Da me neko pita kakav ćeš mi odgovor dat prije nego šta si posta ja bi ruku u vatru stavija da će to bit "no true Scotsman" argument. :)))

    http://en.wikipedia.org/wiki/No_True_Scotsman

    "kapitalizam se ne može reformirati!"

    Povijesne činjenice se ne slažu s tobom. :)

    "kritika koja ne dovodi u pitanje glavnog uzročnika sve većeg rascjepa između bogatih i siromašnih nije prava kritika."

    Zabrinjavaš me. Počea si uključivat ekonomsku dimenziju u razmišljanje. To je prvi korak ka tržišnom kalibriranju uma. :)

    "jednostavan test demokratičnosti sustava za tebe i ostagara je da razmislite o slučaju gdje vi stvarno želite sudjelovati u donošenju odluka koje se tiču svih nas. kako bi vi to postigli? jednostavno pitanje."

    Ja kritiziran tvoj tekst, ali to ne znači da se zalažen za EU i neoliberalizam itd. To se možda tako čini jer ti stvaraš lažnu dihotomiju, i kroz tekst i kroz komentare. Ne shvaćaš da misao koja se zalaže za kapitalistički sustav ni u kom slučaju nije homogena i da su često razlike ogromne. Kad meni kao poborniku Austrijske škole ekonomije kažeš da san neoliberal to je uvreda. :)))

    Možda će ti analogija s anarhizmom to približit. Anarhistička misao isto tako nije homogena i postoje, veće ili manje, razlike npr. između anarhosindikalizma i anarhoprimitivizma. Predstavljanje te misli kao homogene je naprosto pogrešno i navodi na krivi put.
  74. xaron29.11.2010. 22:54
    Potpuno se slazem sa clankom, ali bi dodao nesto :
    - U svim osvrtima na nas ulazak u EU nedostaje jasna vizija nase dobiti ili eventualnih gubitaka. Kriza nam je nametnula ( kao i ostalima ) obavezu da povecamo izvoz. Stoga prvo pitanje treba da glasi : " Sto cemo to moci izvoziti u EU kao clanica, sto sada kao neclanica nemozemo ". Odgovor je : NISTA, sve sto sada izvozimo u EU , izvozicemo i kao clanica EU, sa tim da cemo upropastiti selo te milion seljaka pretvoriti u sirotinju na socijanoj pomoci.
    Jedinu stvarnu korist od ulaska u EU imace politicari koje cekaju visoko placena mjesta u EU strukturama ( 7000 - 100000 E ) te ne treba da nas cudi njihova upornost na putu u EU. Glavni adut nasih ( ili mozda njihovih ) politicara su :
    kulturni, civilizacijski, moralni i sl faktori. Pogledajmo malo i tu stranu. Najveci doprinos nasem napretku u preovorima sa EU da je g. Sanader a svi sda znamo kakve su njegove civilizacijske, kulturne i moralne vrijednosti, te su time i ovi razlozi
    totalno korumpirani kao i politicari koji to zagovaraju.
  75. sky30.11.2010. 12:48
    xarone,

    neki su drugi krivci za to što hrvatska nema šta izvozit, nije to baš neki problem europske unije, i jednostavno ne možeš izjednačavat uvoz i izvoz nečlanice i članice jer bezcarniska kretanja kapitala su nešto što dođe ulaskom u eu. mene uopće veseli dolazak ikakvog tržišta u hrvatsku jer trenutno ga nemamo - vidi, nemamo tržište! sve se radi kovertama, muljažama, ispod stola...naemmo tržište i bumo ga dobili...
    drugo, isti ti barbari iz eu sram ih bilo natjerat će nas da prije nego postanemo članica strpamo u ćuzu đuru brodarca i njemu slične jer da se nas pita...mislim kog briga za nekih tamo 300 srba ubijenih u sisku 91, od kojih neki nisu bili ni punollkjetni?
    treće, naš dragi sanader smaknut je upravo od istih tih likova europejaca koji nisu mogli pregovarat oko korupcije sa čovjekom koji je na čelu državen mafije. oni sve to znaju bolje nego mi. banaliziram malo ali ne može se o ovakvoj temi pričat u duhu teorije zavjere pljuc pljuc velikih kolonizatora. uostalom, glas razuma dolje je već sve rekao.
  76. *30.11.2010. 13:55
    sky, ne zaista ne treba govorit u duhu teorija zavjera. već u duhu zavjere. i ti doista vjeruješ da je ivo smaknut? od dobronamjernih europejaca?
    buhuhuhuhu...
    što tebi nije jasno? ovaj baršunasti, svileni kolonijalizam ne vidiš? baršunasti- znači da se provodi suptilno, polako i neprimjetno, u svilenim rukavicama, za razliku od rudimentarnih, nasilnih, prošlih koji su nametani u krvi. upravo zato, da se ljudi ne pobune, a ne bune se ako ne skuže ugodno ropstvo koje se nameće dužničkim odnosima, vječitim kreditima i vječitim kamatama koje je nemoguće otplatiti. kreiraju javno mijenje da misliš ono što oni žele, osiromašuju hranu genetskim modifikacijama da jedeš ono što žele. i ti si njihov. kiborg, napucan konzervansima, čipovima, pinovima...lakše te je kontrolirati..
    ne shvaćaš još? da je ivo uveo, skupa sa stipom, iste teeuropejce kroz banke koje su nam obećavale da će kamata biti niža, a ono odletila preko 10 %..na kredite..između ostalog..
    jel ti uopće poznaješ državnotvornu strukturu eu? koja se svojevremeno se zvala eez (jer se savez trebao temeljiti na zajedničkom tržištu), a gle sad- zove se eu i ima sva obilježja federalne države (zastavu, valutu, predsjedništvo, zakone)...pa je postojalo ono pravo veta koje je članica mogla uložiti na odluke s kojima se nije slagala..pa im je to pravo postalo mukotrpno, pa ga sad više nema
    pa su htjeli progurati Ustav, sa kojim se nisu slagale neke članice, pa nisu mogle..pa su ga progurali kroz formu lisabonskog ugovora...nikakvim transparentnim i demokratskim metodama.

    pretpostavljam da ne znaš da je za promjene istih tih Ustava i zakona (koje, btw donose tajne skupine čija se imena ne mogu saznati, dok ih parlament ima pravo samo klimalački potvrditi) je potrebno 75% glasova ukupnog stanovništva eu. 75%, heeeej! zvoni li ti što? zamisli da hrvatska koja ima 4-5 milijuna stanovnika, želi nešto promijeniti u tim propisima, na svoju korist- kako bi ona to mogla učiniti? u zajednici od preko 500 milijuna ljudi? ukoliko joj se ne pridruže 3 najmnogoljudnije i najmoćnije članice: Francuska, Njemačka, Vl. Britanija..
    Tri bivša kolonijalizatora. Moš mislit što bi oni hrvatske interese prepostavili svojima...
    Ovo je ništa drugo nego stari, imperijalistički san uvijek istih aktera. samo sa novim maskama, novim estetskim zahvatima...
    i dok se šire, dok hegemonijski proždiru "zemaljsku bio-raznolikost" aka nacionalne identitete, dotad jedino i mogu postojati...
    a zašto? eee to oni bolje kuže od nas samih, čim se tako trude preoteti nam zemlju i njene resurske, sva prirodna bogatsva i prave vrijednosti koja degradiraju, kroz matrix, u našim očima učeći nas da je jedina prava vrijednost - novac.
  77. Usputni30.11.2010. 15:02
    Koliko redikula komentira ove članke, pa to je milina... stvarno je svaki post, novi doživljaj
  78. pitekantrop30.11.2010. 17:24
    Ajde usputni, barem se znas nasalit na vlastiti racun :D
  79. Tvrtko30.11.2010. 18:39
    Svicarci su najpametniji. Njima ne treba nikakva EU. Osim toga postoji direktna demokracija, a ne besmislena parlamentarna demokracija. U Svicarskoj politicari nemaju toliku moc kao u ostalim zemljama. O vaznim i manje vaznim pitanjima odlucuje narod putem referenduma.
  80. glas razuma30.11.2010. 21:27
    Ja se mogu okladiti da će u idućem članku na ovu temu zadnji švicarski referendum biti iskorišten kao argument o europskom fašizmu i totalitarizmu zbog kojeg ne smijemo u EU :D
  81. *Duh*02.12.2010. 12:12
    Naše političko vodstvo je zdravo za Goli otok ili neki novi Križni put i to bez suđenja. Svi su oni proeuropski poltroni i partijski konformisti: štetočine, mediokritet i kriminalci. Što očekujete od njih? A od promjene? Da se sama od sebe desi, "demokratskim" putem i pisanjem peticija i slanjem prijetećih pisama...
    Krleža je davno rekao da je Europa stara i olinjala kurva, a izgleda da njegova djela sad živimo u stvarnosti i da se povijest ponavlja. Kapitalizam je neodrživ jer se temelji na ljudskoj pohlepi, a ustvari je to Orwell'84, neokolonijalizam.
    Srećom, veseli me samo jedna činjenica, a ta da kad napokon popušimo foru i postanemo opet dio neke EU "monarhije" da ćemo je razjebati kao što smo razjebali i Austrougarsku i SFRJ. Mi smo Europa, kod nas živi europski duh u kolijevci civilizacija: Mediteranu. Oni su konglomerat interesa i globalni ispljuvak.
    Kao i svaki mudri, ja sam za NE EU, ali za da kad su u pitanju radikalne promjene u Hrvatskoj, pa ako i neide nikako drugačije, onda kako se to nekad radilo - da narod preuzme stvar u svoje ruke!
  82. Gazza02.12.2010. 15:01
    A onda će se autor teksta, Kapović i Lesar mamurni probuditi u nekoj međimurskoj kleti nakon gledanja posljednjeg dokumentarca o Chavezu... bit će tu i veliki natpisi SOLIDARNOST te NEPOSREDNA DEMOKRACIJA tkao i još koja varšavska bajka za brucošice opće lingvistike...ali, avaj, Hrvatska će već biti u EU, tužno će zaključiti...a i H-alter će opstajati samo zahvaljujući prijavama na natječaje strukturnih fondova mrske kapitalističko-fašističke asocijacije. Brrrrrr...
  83. pitekantrop04.12.2010. 13:49
    ti si najobičniji reakcionar.
  84. Rijecanin05.12.2010. 11:25
    Bez obzira na sadasnje statistike i zelje naroda, dva mjeseca prije refereduma (ako ga bude) mediji se od strane politike dobiti ce direktivu da promijene 'misljenje naroda' i kazu da su svi ZA, a narod kakav jesmo, a to smo glupi narod...popusti cemo jos jednom. To tako ide, glupi smo i to je to.
    Osobno, za ulazak sam u EU i to je moj stav, ali je zalosno da 95posto clanova ovog plemena nema svoje misljenje nego im ponudi televizija i par Sanadera preko Tevea...ljudi nece odlucit nego ce neko drugi za njih. I tako vec godinama... stoljecima...
  85. Picard57801.03.2011. 10:24
    Kad udemo u EU, uzet cemo ono malo sto nisu... a uci cemo preko laziranog referenduma.
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

25.05.

Brišete dug kriminalcima, obrišite i Monteru

Radnici Montera pozvali su državne institucije da spase tvrtku inače će u kolektivni štrajk glađu

23.05.

Ne damo plaće u državnim tvrtkama

"To što Vlada želi rezati onima koji još nisu dno dna, govori o bezidejnosti da provedu obećano", poručuju sindikalisti

22.05.

Muke po doprinosima

Država je odlučila disciplinirati naplatu doprinosa i napuniti proračun, ne mareći pritom previše za radnike

21.05.

Potvrđen stečaj nad Jadrankamenom

Visoki trgovački sud odbio je žalbu Nezavisnog sindikata Jadrankamena na otvaranje stečaja

19.05.

Zbog Kineza nova uhićenja u Zagrebu

Nakon što je u petak uhićen aktivist Građanske akcije koji je pred zgradom Vlade, dok je prolazila kineska delegacija, preko megafona uzviknuo: "Free Tibet", u subotu su uslijedila nova hapšenja

19.05.

Jadrankamen poziva na skup u Pučišćima

Radnici i sindikati Jadrankamena za danas u 14 sati najavili su skup u Pučišćima kojim žele Vladi poručiti da mora promijeniti politiku stečajeva

18.05.

Pomozite "Zagreb Pride-u"

Organizatorima "Zagreb Pride-a" je za redare i niz drugih troškova potrebno ukupno 15 tisuća kuna, a dosad je prikupljeno oko četiri tisuće kuna