na_brdu_ulomak_iz_filma.pngNajavna izložba 13. Vox Feminae Festivala, "Na brdu_skice za izmještanje" autorica Karle Crnčević i Lucije Bužančić, otvara se u petak, 27. rujna, u BAZI (Adžijina 11, Zagreb) u 20h.

Postav u formi kratkometražnog razbijenog dokumentarca svojevrsna je dubrovačka anti-razglednica: dok se grad fokusira na ugostiteljsku servilnost i profit, Sandra Sambrailo na brdu Žarkovica ponad Dubrovnika, umjesto onih koji bi trebali preuzeti odgovornost, brine o 400 napuštenih pasa samoorganiziranih u čopore, prethodno izmještenih sa sada "čistih" dubrovačkih ulica. Volonteri za zaštitu životinja godinama upozoravaju da je utočište na Žarkovici u kojem se brinu za stotine napuštenih pasa mjesto opasno za život pasa i ljudi, prijete im zidovi i stijene koji se urušavaju a upravo su pred nekoliko tjedana odnijeli prvu žrtvu - psicu Ebony.

Ovaj postav pokušava redefinirati odnose moći, pobliže promotriti odnos prema Drugom, te mapirati prostor izmještenosti.

Audiovizualni postav "Na brdu _ skice za izmještanje" bavi se izlagačkim politikama i problematikom filmske proizvodnje, festivalizacijom medija i vidljivošću dokumentarnog filma. Kroz razbijenu formu koja atomizira uobičajeni filmski kod u potrazi je za drugačijim načinom izlaganja materijala koji je nastao kao istraživanje forme kratkometražnog dokumentarnog filma. Odvajanjem zvuka, slike i teksta, te suradnjom s ilustratoricom, uspostavljajući montažu u prostoru postavlja se pitanje o konstruiranju filmske iluzije, raslojavanju i iscrtavanju novog dokumentarističkog imaginarija.

Poput izmještenog dokumentarca kojeg Crnčević stavlja u galerijski prostor i odvaja od forme cjelovitog završenog filma, Bužančić pokušava ilustraciju gužve na Žarkovici raščlaniti i izmjestiti iz svog uobičajenog formata koji je kod nje najčešće digitalan, dvodimenzionalan i vrlo stiliziran. Ilustrira slušajući i gledajući snimljene materijale i bilježeći glavne informacije o projektu koje kasnije mapira, stvarajući od njih neku vrstu "karte" ili "vodiča" nikad ne posjećujući mjesto fizički. U procesu se služi nasumičnim mrljama kojima kasnije manipulira i stvara "gužvu" na Žarkovici. U gužvi su pojedinačni segmenti neprepoznatljivi i nevidljivi, zato iz ilustracije izdvaja/izmješta određene elemente, mrlje, pse te njima konstruira nove odnose u prostoru.

O autoricama:

Karla Crnčević, nakon završenog studija intenzivno radi (filmsku) produkciju u različitim proizvodnim uvjetima i funkcijama.

Lucija Bužančić je animatorica i ilustratorica iz Splita, rođena 1989. godine. Završila je Filozofski fakultet i Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sa svojim diplomskim filmom naslova "Proces" (2017.) sudjelovala je na nekoliko međunarodnih festivala i naposljetku 2018. uvrštena u VAF Nove talente (danas CEE animation talents). Danas živi i radi kao umjetnica u Zagrebu. Njeni novi filmovi su trenutno u produkciji ustanove Zagreb film. Njene ilustracije često su inspirirane životom u Splitu danas, i često više od svega prikazuju upravo - gužve.

U realizaciji razbijenog dokumentarca sudjelovali su Dario Matić (snimatelj slike) te Davor Sanvincenti (snimatelj zvuka).

Audio-vizualni postav se, nakon otvorenja, može pogledati radnim danom od 17h do 20h u prostorima BAZE (Adžijina 11, Zagreb) sve do kraja Vox Feminae Festivala. Čitav festivalski program dostupan je na webu: www.voxfeminae.net/festival