Vesna Kesić 02.07.2009.

U kojoj šumi treba tražiti zeca na ražnju?

Vesna Kesić Predsjednik Vlade je ostavku podnio na posljednjem mjestu na kojem se u tom trenutku trebao zateći: u prostorijama parlamentarnog Kluba zastupnika HDZ-a, tamo gdje bi se predstavnici izvršne i zakonodavne vlasti trebali susretati samo u formaliziranim i statutarno predviđenim situacijama i kuda predsjednici vlada ne svraćaju na kavicu.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

FAŠIZAM I DOBRONAMJERNO LICE NORMALNOSTI

Fotografija članka
Aleksandar Hemon u kolumni BH DANA: Normalnost i fašizam su ovdje, takorekuć, narodni običaji, ali za njihovo održavanje je uvijek potrebna ovakva ili onakva vrsta prisile - ideološke, državne, komšijske, porodične - za šta često dobro dođu nogati heteroseksualni dobrovoljci, kojima je drapanje nasumičnih žrtava u tramvaju ili rekreativno silovanje neizrecivo normalnije od dvojice muškaraca koji se drže za ruke. Problem za lokalne fašiste je to što ovo ovdje nije baš fašizam. Čak i šlampave, fušerske, labave demokratije, kao što je ova ovdje, moraju, barem deklarativno, priznati prava pojedinaca i manjina na slobodno okupljanje i izražavanje.

Otud se još uvijek niko ne usuđuje da otvoreno zabrani Queer Festival, ali se svako malo jave neki velikodušnici koji vele da protiv homoseksualaca i lezbijki nemaju ama baš ništa, sve dok ih njihove normalne oči nikad ne vide.

Patologija ovdašnje stvarnosti još jednom je došla do mučnog izražaja u reakcijama jednog dijela tzv. javnosti na najavu održavanja 1. Queer Sarajevo Festivala krajem ovog, ramazanskog, mjeseca. Reakcije se rastežu od nazivanja homoseksualnosti psihičkom, ili čak psihijatrijskom, abnormalnošću do odrješitih zahtjeva da homoseksualci i lezbijke na sebe ne privlače nepotrebnu pažnju, jer time narušavaju svetu instituciju porodice koja je osnova svakog zdravog društva.


Aleksandar Hemon
Dnevni avaz je na naslovnoj strani velikim slovima citirao profesora na Fakultetu islamskih nauka (?) koji je nadolazeći Queer Festival nazvao provokacijom. Dobri Avaz - taj nezaobilazni simptom zdravlja ovog društva - pored naslova je objavio sliku i etnički nepodobno ime djevojke koja je jedna od organizatorica Festivala, u slučaju ako bi neko da nasrne i izliječi je od njene očigledne abnormalnosti. Sudeći po uspaljenim diskusijama na ovdašnjim internetskim portalima, za nasrtaje ne fali heteroseksualnih dobrovoljaca koji bi da homoseksualnost liječe nogama u glavu, što je, kao što znamo, u ovim krajevima potpuno normalno.

Fašizam uvijek ima dobronamjerno lice normalnosti, uvijek tvrdi da se brine za običnog čovjeka, a i običnu ženu i da brani normalne, tradicionalne vrijednosti na kojima se zasniva gorespomenuto zdravo društvo. Te normalne, zdrave vrijednosti uvijek su navodno očigledne i naizgled proizlaze iz svakodnevne životne prakse. O njima se ne može i nikad ne smije pregovarati - svi znaju i ne treba im posebno objašnjavati šta jest, a šta nije normalno.

Normalnost i fašizam su ovdje, takorekuć, narodni običaji, ali za njihovo održavanje je uvijek potrebna ovakva ili onakva vrsta prisile - ideološke, državne, komšijske, porodične - za šta često dobro dođu nogati heteroseksualni dobrovoljci, kojima je drapanje nasumičnih žrtava u tramvaju ili rekreativno silovanje neizrecivo normalnije od dvojice muškaraca koji se drže za ruke.



Problem za lokalne fašiste je to što ovo ovdje nije baš fašizam. Čak i šlampave, fušerske, labave demokratije, kao što je ova ovdje, moraju, barem deklarativno, priznati prava pojedinaca i manjina na slobodno okupljanje i izražavanje. Otud se još uvijek niko ne usuđuje da otvoreno zabrani Queer Festival, ali se svako malo jave neki velikodušnici koji vele da protiv homoseksualaca i lezbijki nemaju ama baš ništa, sve dok ih njihove normalne oči nikad ne vide.

Ako se Festival ne otkaže u cilju zaštite bezbjednosti učesnika, ili ako se učesnici dobrovoljno ne povuku u mračni klozet abnormalnosti iz kojeg su se nepozvani ukazali, u taj će ih mrak nogama vratiti normalan svijet kojem mogućnost da se negdje na području pod kontrolom Armije BiH (a možda i šire) dvojica muškaraca ili dvije žene ljube kvari i kafu, i cigaru, i iftar, i seks, i sve u pičku materinu.

Na mladoj, krhkoj grbači 1. Queer Sarajevo Festivala tako se lome dva koncepta demokratije. S jedne strane je fašizoidna etnodemokratija, čija je osnovna i isključiva jedinica nacija i čije vođe i odani dobrovoljci na sebe uzimaju dužnost da definišu i odobre parametre normalnosti, iako su isti navodno očigledni.

S druge strane je skoro utopijski koncept koji se zasniva na bezuslovnoj suverenosti svakog pojedinca, bez obzira na njegovu ili njenu rasu, etnicitet, spol i seksualnu orijentaciju, na garantovanim pravima i jednakosti građana koji nemaju apsolutno nikakve veze s proizvoljnim definicijama normalnog i nenormalnog.

Časni otpor fašizmu i neophodno izražavanje vjere u temeljne principe modernog demokratskog društva nisu, međutim, glavni razlozi zašto moramo podržati Queer Sarajevo Festival i pomoći djevojkama i mladićima koji ga junački organizuju.

Glavni razlog podrške mora biti to što su muškarci i žene koji vole i vode ljubav s osobama istog spola uvijek bili i uvijek će biti naši sunarodnjaci i sugrađani, naši prijatelji i komšije, naši braća i sestre, naši roditelji i djeca. Nekad je - predugo i prečesto - izgledalo da ih nema puno, ali to je bilo samo zato što su se od jurišnika normalnosti i branitelja narodnih običaja morali skrivati u mračnom klozetu, u anonimnosti samoporicanja, u sramu od vlastite neporecive seksualnosti, u nesumnjivo bolnoj nemogućnosti slobodnog izražavanja ljubavi prema drugom ljudskom biću.



Hrabri organizatori 1. Queer Sarajevo Festivala otvaraju prostor u kojem će, barem privremeno, za homoseksualce i lezbijke biti moguće slobodno i puno izražavanje vlastite temeljne pojedinačne ljudskosti koju samo fašistoidni um može svesti na seksualnu praksu.

Taj prostor, kao i svaki prostor koji nije etnonacionalno definisan, već je neko vrijeme pod opsadom od strane neumornih trupa lažne normalnosti, koje, kao i obično, nemaju pametnija posla, kao što je, recimo, obustava odavno normalizovane neprestane pljačke. Taj se prostor mora ne samo braniti nego i širiti, budući da je to prostor lične slobode, prostor koji dijele hetero i homo seksualci kojima je već odavno zlo od bosanskohercegovačke normalnosti.

Glavni razlog podrške za 1. Queer Sarajevo Festival je, drugim riječima, najobičnija ljudska solidarnost.
dodaj komentar 29 komentara
  1. mirnes15.01.2009. 19:11
    smrt psihijatru sloboda narodu
  2. mirnes15.01.2009. 19:11
    smrt psihijatru sloboda narodu
  3. mirnes15.01.2009. 19:11
    smrt psihijatru sloboda narodu
  4. Ivek29.09.2008. 02:45
    Malo smo od teme ovdje cini se, Lane i Contrarian.

    http://www.ukgaynews.org.uk/Archive/08/Sep/2801.htm

    Tolerancija kulturnih razlicitosti sustinska je za opstanak Europe. Bosna je barem imala prilike na svojoj kozi to iskusiti. Nasilje prema drugacijima nije dozvoljivo. A ako se vec desi, kako je netko ovdje dobro primjetio komentirajuci moj komentar, strukture, etablishment, mainstream moraju na njega reagirati negativno. Buduci da mainstream muslimanski kler ovo nedopustivo nasilje prema razlicitosti i sve veci utjecaj ekstremista u svojim redovima uopce tretira sa presutnim odobravanjem, Bosni prijeti izolacija u Europi.
    Upravo ovakvi dogadjaji omogucuju da gay osoba u Nizozemskoj bude fasisticki politicar koji pobjedjuje na izborima sa anti-imigracionom platformom.
    Zar nije sramota za 'tolerantno' Sarajevo da Danska amabsada mora svog drzavljana, organizatora festivala, Andrejsa Visockisa evakuirati na sigurno u 'netolerantni' Zagreb? Samo da ne ode u Tvornicu, pa da i ovdje ne pukne bruka.
  5. lane26.09.2008. 12:43
    Eto, Antibarbarus, Fuckault ti je maestralno odgovorio, zapravo očitao lekciju, tako da ja ne moram ništa više reć ni dodat. Jedino gde je Fuko pogrešio jest sugestija da i pedofiliju treba prepustiti prošlosti, i to nakon što je sjajno argumentirao kako je pedofilija puka društveno-kulturna konstrukcija nastala u zadnjih manje od stotinjak godina. Prema tome, Antibarbarusu, ti si bio, jesi i ostao ograničeni pseudomodernistički ljevičarski frazeolog koji priziva intervenciju države u skladu sa stanovitim mediokritetskim normama današnje kulture, i onda još meni podmećeš, insinuatoru jedan, kako se vodim desničarskom logikom, a zapravo si desničar ti, no toliko si lijevo rigidan da to i ne vidiš. Što htjedoh reći - da su gejevi koliko jučer bili 'nenormalni' i van zakona, a danas se obrušavaju na one koji su odnedavno postali 'nenormalni' i nezakoniti da bi dokazali vlastitu ispravnost i podobnost. Dakako da to ne vredi za sve gejeve, ali vredi za veliku većinu, jer veliku većinu gejevske populacije, kao i veliku većinu svake druge populacije, čine mediokriteti (kakav si i ti, dakako). Ha-ha, "ometanje normalnog psihičkog razvoja", lijepo ti je Fuckault rekao da je Aristotel u pubertetu (a on uobičajeno počinje s 12 godina, tebi za informaciju) vršio felacio Platonu, a ja mogu dodati da je Platon u svojim nežnim godinama vršio felacio Sokratu itd. Još samo da ispravim jednu netočnost u inače sjajnom Fuckaultovu izlaganju - granica između dece i odraslih nije postavljena na 18 godina - to je granica između malodobnosti i punoletnosti. Granica između djetinjstva i malodobnosti je međutim kod nas i u većini evropskih zemalja postavljena na 14 godina. Znači ako se nekom posreći djevojčica od 14 godina ne mora ništa brinuti jer to zakonski, a još manje dakako faktički, nije pedofilija. Živjeli!
  6. Fuckault25.09.2008. 16:34
    ...bacanje lavovima, mozda je najbolje prepustiti povijesti.
  7. Fuckault25.09.2008. 16:33
    Dugo nisam negdje procitao ovako otvoreno odusevljenje organizacijom NAMBL! Pedofilija jeste jednom bila "normalna" stvar. Zapravo, postala je abnormalna, tek kad smo poceli djeliti obrasce ponasanja oko sebe na normalne i abnormalne, dakle sa razvojem znanosti, industrijskom revolucijom, i potrebom da ustrojimo svoje postojanje, kroz skole, bolnice, zatvore, kasarne i druge oblike kolektivnog industrijskog inzinjeringa ljudskog ponasanja. To nema veze s religijama - cure su se zenile i imale djecu u svim drustvima redovno sa 14-15 godina sve dok to nije postalo drustveno neprihvatljivo (abnormalno), zapravo neprakticno zbog neophodnosti dugackog skolovanja, sa sve vecom kolicinom informacija koju treba usvojiti da bi se moglo biti produktivan. U antickoj Grckoj i tokom Rimske republike, bilo je sasvim normalno da decki u pubertetu imaju odnose sa starijim muskarcima, i tko moze danas tvrditi da se Aristotel lose formirao kao osoba zato sto je tokom puberteta moguce imao felatio sa Platonom? Nisu li to korijeni nase zapadnjacke kulture i civilizacije? Bioloski, neki ljudi su zreli za seksualna iskustva sa 13 godina, a neki nisu ni sa 19 - to je prilicno individualno. Drustvo je arbitrarno uspostavilo dobnu granicu na 18 godina - uglavnom svuda u svijetu - kao granicu izmedju djetinjstva i odraslosti, najvise zbog potreba skolovanja. Kcerka Sare Palin, Bristol, je eto zatrudnijela sa 17 godina, i sudeci po slikama, tjelesno je sasvim sazrela za majcinstvo, a kao starija sestra Willow i Piper, sigurno ima dovoljno iskustva i mentalne preparacije za isto. Mnoge druge sedamnaestogodisnjakinje su psihicki jos djeca, a neke ni fizicki ne bi izdrzale porod. To kad netko prestaje biti dijete je sasvim individualno, i drzava ne bi smjela takve stvari odredjivati dekretom. S druge strane, takvo rjesenje je najprakticnije za ljudsko drustvo. Grcka i Rim jesu kolijevke nase civilizacije, no neke elemente njihovog ponasanja - kao pedofiliju, robovlasnistvo, pribijanje na kriz i bacanje lavovima - mozda je najbolje prepustiti povijesti.
  8. Antibarbarus24.09.2008. 04:02
    seksualnog zivota moze imati lose posljedice na razvoj i formiranje osobe.
    Btw.
    Normalna desnica za mene danas ne postoji.To su bili nekad De Gaulle,Adenauer,Moro,Giscard D'Estaigne.....Prijelaz na fasizam bili su Reagan i Margaret Thatcher.A vec razvijen duh fasizma u fromalno demokratskom drustvu su Berlusconi,Heider,Sarkozy,poljski blizanacki dvoglavnik,GWBush,Sarah Palin itd....
    Revizionizam i relativizacija zla kod mene ne pali...
    Danas je u sustini i gore nego 30-tih godina proslog stoljeca.
    To samo puki formalisti ne primjecuju.I oni kojima ovakvo dijabolicno drustvo i pase.
    Nije li bijedno obrusavati se na homoseksulace dok istovremeno drugi cine planetarne grijehove i dovode u pitanje opstanak samog zivota.
  9. Antibarbarus24.09.2008. 03:40
    Dobrovoljno moze biti i od djeteta od dvije,a ne 12 godina.Dobrovoljno je i ako ti nekoga prevaris i nasamaris.Po tvojoj definiciji,sam si je kriv,i pristao je.Dobrovoljno je i kad gladna djeca pristanu raditi za 26 centi po satu u "slobodnim industrijskim zonama".
    Dobrovoljno bi trebalo imati i jednu granicu samosvjesnog odlucivanja i odgovornosti.
    Inace po tvome bi mogli 12,godisnjake osudjivati za delikte isto kao i odrasle.Takvi principi vode u apsurd.
    Ako si informiran kako katolici u Hrvatskoj "argumentiraju" svoj napad na gej populaciju ,onda ne bi trebao vrsiti zamjenu teza.
    Naime gejevi se brane time da je pedofilija krivicno djelo,a katolici bas upotrebljavaju tvoj argument;Ako je gej normalna stvar onda isto tako jednog dana moze postati normalna i pedofilija.
    Ako malo poznas povijest,onda znas da se u doba najvece prevlasti katolicizma zene udavalo dok su imale 10,11 12 godina.Tako da se tvoji i katolicki stavovi u potpunosti podudaraju.
    A ne moji.Ja ipak smatram da je "Lolita" samo jedna fiction knjiga i da je neko od 12 godina ipak jos dijete.Twelf is not "teen".
    Spolna orijentacija nije isto sto i pitanje zrelosti za spolno opcenje.Niti je spolno opcenje stvar puke fiziologije.bar ne kod covjeka.
    Mislim kako ti pises se mozemo beskrajno prepucavati,vidi se da uopce nemas veze sa sustinom pojmova,nego mislis plosno.Ako je A onda moze i B.Ali A i B su sustinski razlicite stvari.
    Ja ne izlazem svoje misli pod uplivom postmodernistickog intelektulaiziranja.Za mene jos uvijek postoji sadrzajna razlicitost pojmova i kategorizacija.
    Postomdernizam kao i tvoj nacin izvidjenja stvari su gole intelektualne onanije,gdje misljenje ne odgovara stvarnosti.To si decko radi doma pred ogledalom.
    Homoseksualci su odrasle osobe,koje imaju prava i odgovornosti odraslih osoba.S te pozicije ih i branim.
    Djeca u fazi formiranja i artikuliranja kao individualna i seksualna bica,trebaju ipak pomoc i nadzor,i ne slazem se sa tvojim stavovima.Prerano zapocinjanje sa seksualnom aktivnoscu moze i te kako imati negativne posljedice na psihu.
    Homoseksualizam i pedofilija su dva potpuno razlicita pojma .
    I nemoj me pokusavati zacarati s nekakvim novim,modernim shvacanjima desnice i ljevice;
    Berlusconi,Sarkozy,George Bush,Sarah Palin,neoliberalizam i duh koji siri,su samo nove forme fasizma,koji doduse nailazi i na zestok otpor,ali i na brojnu podrsku.
    Zar nije Sarkozy rekao da treba obracunati s 68.?
    E pa to je bila jedino vrijeme kad se nesto pocelo bitno mijenjati.
    A do tog vremena su vladale iste vrijednosti kojima su nesto prije toga Hitler i Mussolini,Franco(jos je bio ziv i vladao)pokazali prave konzekvencije.
    Ako pozivam na prava ljudi ne znaci da pozivam na totalni nered u seksualnom zivotu,na pokvarenost i neodgovornost.
    Kod nas nema zestokog otpora tom malogradjanskom duhu iz kojeg provijava fasizam.I u tome se razlikujemo od Zapada.
    A neke tvoje revizionisticke akrobacije u stilu; ne ti si fasist ne prolaze.
    Mene ne fascinira revizionizam liberala i tzv ljevicara(kojih vise ni nema),koji su i omogucili sirenje fasizma u sve pore drustva.

  10. lane23.09.2008. 19:00
    hej ljudi, što vam je? kakav izvrstan članak? pa to je sve trženje prastarih frazetina. svaku desnu negativnost nazovi fašizmom, i odmah si super. hrabar i dubok. koještarije... contrarian je skroz u pravu, a antibarbarus tipični lijevi frazeolog. NAMBL je prava stvar, eto i ameri imaju ono što se u nizozemskoj zove stranka dobrosusjedske ljubavi, s tim da to ne bi trebalo biti jednospolno ograničeno, nego svakom ono što voli. i onda eto ti opet antibarbarusa koji contrariana napada za podmetanje, jer da su homići odrasli, a ovdje je kao riječ o čistoj pedofiliji. ma kojoj pedofiliji? riječ je o dječacima i nadam se djevojčicama od 12 godina naviše, što dakako više nije pedofilsko nego pubertetsko doba pa samo konzerve mogu govoriti o pedofiliji, što i jest ta poznata gay strategija - napadni tzv. pedofile da bi dokazao vlastitu ispravnost i podobnost. marš! viva slobodna ljubav i seks bez obzira na dobna i spolna ograničenja! ako je sve dobrovoljno, što se nekog tiče ima li taj dečko ili cura 12, 14, 18 ili 19 godina? država koja to želi sankcionirati jest zapravo fašistička! i antibarbarus koji to podržava jest zapravo fašist:) pa valjda će se i hemon s tim složiti. čovjek voli nabokova, a nabokov je opjevao ljubav prema 12-godišnjoj nimfici kao malo tko ikad neku ljubav. ivek zna da je hemon heteroman, al ne zna što se krije u njegovim mislima...
  11. Ivek21.09.2008. 16:04
    Kad sam vec pozvan u jednom od komentara... Hvala na brizi. U svakom slucaju pokusat cu ustanoviti korijene nepravde zbog koje neke ljude objavljuju u nekim magazinima, a neke ne. U konkretnom slucaju Hemona: tip je ozenjen i zivi u Chicagu sa suprugom zenskog roda - nazalost, tako da ne mogu tvrditi da je za njegov uspjeh kriva nekakva pedersko-zidovska konspiracija, kao doticni komentator, ciji komentar je vidim naisao na gromko neodobrovanje ovdje. Kao sto je Lola napisala, Hemon objavljuje regularno u BH Danima, bas kao i ja na Halteru. Cak regularnije. Mozda je manje lijen. Mozda je to i razlog zasto je napisao nekoliko knjiga. Samo glasno razmisljam. Necu vise. Bolje je biti zrtva nepravde, nego vlastite lijenosti. Vrlo zabrinutog lijepo molim samo da provjeri cinjenice prije nego sto ih naumi upotrijebiti u moju obranu, kako bi ista imala smisla i odjeka :))
  12. Relaxed One21.09.2008. 14:07
    Upravo su "ueber zabrinuti" neurotici izraz banalnosti duha fasizma: njegove psihoze, njegove insinuacije, pritajena skarednost "na vrh jezika", volja za moc (ispricavam se Nietzsche-u) i neprastanje tudjeg - ma i najmanjeg - uspjeha, identitet ponikao iz krda netrpeljiv prema autenticnom identitetu pojedinca. Taj bi duh zavrjedjivao nase sazaljenje, kad ne bi bio tako strasno destruktivan u ime zastite zdravlja drustva. Ovako zavrjedjuje nas najdublji prezir.
  13. lola21.09.2008. 11:45
    tj. nije nuzno vezana za sad, ispravak
  14. lola21.09.2008. 11:43
    hemon vec godinama ima kolumnu u bh danima i nije napisao tekst ad hoc zbog queer festivala niti je inace njegova kolumna vezana za sad u kojem zivi..kolumna mu je odlicna, ali nazalost internet izdanje bh dana je samo za pretplatnike, svaka pohvala h-alteru sta su iskopali ovaj tekst
  15. jasmina lekic21.09.2008. 09:45
    zasto su heteroseksualni dobrovoljci NOGATI?
  16. Antibarbarus21.09.2008. 02:01
    Moj posljednji komentar ide super concerneda
  17. Antibarbarus21.09.2008. 02:00
    Ovo sve sto si napisao samo su pretpostavke,bez ikakvog dokaza.Tvoj tok misli je cista shizofrenija,mrznja i podsjeca na "dokazne postupke",jednog Ilije Cvorovica.
    Koliko zena spava sa svojim izdavacima da im objave svoje prve knjige?Pa ne govorimo o heteroseksulanim lobijima.
    Tebi su valjda i Jean Genet,i Oscar Wilde,i Tennessee Williams i James Baldwin,produkti HS lobbyja,a ne vlastite kvalitete?A Fassbinder,nije genij,vec je nekom dao guzicu?

    Jesi li ti mozda jedan od onih,vec u metastazama rasprostranjenih desnicara koji misle da Zidovi vladaju Svijetom,i kapitalom?
    A Marx,Trocki,Rosa Luxembourg,Fromm,Susan Sontag,Chomsky,Naomi Klein ?Izgleda da samo Zidovi imaju muda da se protiv takvog svijeta i zdusno bore.
    Dok tipovi poput tebe,zavide onima koji imaju i zele biti na njihovom mjestu.
    Iz tebe progovara zavist i osobna mrznja,kao i frustracija sto sam nisi na mjestu onih koji te frustriraju.
    Ponavljam
    Borba za svakog pojedinca,je borba za sve nas.
    Uopce nije vazno za temu clanka, gdje zivi Hemon.
    Ja ga ne pratim kao privatni detektiv,ili tajna policija.mozda je to tvoj nacin razmisljanja.
    Ono sto je bitno je to da covjek ima apsolutno pravo.
    Na ovim prostorima vlada fasisticki mentalni sklop,i zatucana malogradjanstina.
    Zivimo u pretplemenskom stanju.Primitivci su bar iskreni,rodovsko plemenski elementi,ne mogu smisliti nista sto je suprotno tome.
    Ali ovakvi malogradjani(a tvoje pisanje je tipicno carsijsko opanjkavanje,nivoa radio Mileva)poput tebe koji zele glumiti nekakvu civiliziranost,i obrazovanje,takvi su najgori.
    Na takvima je stari Adolf gradio svoj put do vlasti....
  18. super concerned20.09.2008. 16:12
    Clanak je svakako odlican. Nije mi medjutim sasvim jasno kako je do tog clanka doslo. Hemon, naime vec duze zivi u SAD-u, i za razliku od velike vecine "nasih" (bosanskih, hrvatskih i srpskih), pogotovo muskih, piskarala u egzilu, njega objavljuju, na engleskom, i to ga objavljuju u magazinima kao New Yorker, magazinima koji inace objavljuju tekstove koji su naporni prosjecnom biracu Sare Palin za citat. Zakaj bi on isao pisat o necemu za BH Dane? Slucajno se zadesio u Sarajevu bas za 1. Queer festival? Je li mu ta tema tako za srce prirasla iz nekih osobnih, javnosti jos nepriznatih razloga, ili je ovaj njegov iskorak u domacu zurnalistiku bas planiran kako bi ljudi tako nesto pomislili? Mislim da ce Halterovom 'Iveku' laknuti: on samo koji puta citira bastione americkog liberalnog, intelektualnog novinarstva, kao sto je New Yorker. Sigurno se morao pitati zasto Hemona objavljuju, a njega ne. Ovako je jasno: ako je Hemon gay, zna se kako se ucepio u prave new yorske krugove i dosao do toga da mu objavljuju knjige, itd. Kao i svaka manjinska zajednica, tako i lgbt zajednica stiti svoja prava kao ranjeni tigar i guraju jedni druge i ne daju drugima ni blizu: borba za svakog covjeka, NIJE borba za prava svih nas, Antibarbarine, naivcino idealisticna.
  19. neny20.09.2008. 15:42
    smrt patrijarhatu,sloboda narodu!
    smrt klerofasistima,zivot ljudskim pravima!
  20. Antibarbarus19.09.2008. 01:13
    ...tolerancija.I osjecaj empatije za druge,umjesto sebicnosti i samosazaljenja koje onda projicira krute autoritete kao samoobranu....
  21. Antibarbarus19.09.2008. 01:07
    Contrarian!
    Pokusaj relativizacije prava covjeka,pokusaj stvaranja prioriteta,kao i prikriveni pokusaj da se usporedbom dobrovoljnog odraslog homoseksualizma s cistom pedofilijom,zapravo diskreditira i kriminalizira gay populacija su takodjer eklatantni primjeri fasistickog duha ovih prostora.
    To ide ovako,primitivna populacija gazi pedere,a licemjerni,klerofasisticki intelektualci doduse osudjuju svako nasilje,ali....uvijek ono ali....
    koje ih samo legitimira kao dio opceg fasistickog fronta.
    Fasizam je u prvom redu ideologija,duh i kultura,a ne oblik drzavnog i drustvenog uredjenja.
    Fasisti su shvatili da uz pomoc zaglupljene i ustrasene vecine mogu fasisticke sadrzaje uvesti u drustvo uz pomoc formalne demokracije.
    Duh fasizma se ne ispoljava samo u Hrvatskoj,Srbiji i BiH,vec i u SAD-u i Izraelu,i Italiji,Austriji,Poljskoj itd.
    Autor clanka bas aludira na to kako se takav duh fasizma uvlaci u svakodnevni zivot,kulturu zivota i nacin razmisljanja i cak i senzibilitet,kao da je najnormalnija stvar na svijetu.
    Spomenuli ste 68,godinu,Woodstock itd.
    Ma kako god vam izgledalo,ali tadasnji duh liberalizma(ne ekonomskog kao danas) bio je nesto dijametralno suprotno ovom danas.
    Zato ga desnicari poput Sarkozija,kao i vecina danasnjih generacija patoloski mrze,jer kao i svi fasisti normalnim i prirodnim smatraju drustvo preslikano iz zivotinjskog svijeta,drustvo u kojem su jedni dobitnici a drugi luzeri.
    Drustvo jednakih prava,sloboda,solidarnosti i pravde,danasnji ljudi ne mogu smisliti.
    U danasnji antifasizam ne spadaju samo borba za prava marginalnih i ranjivih drustvenih skupina,vec i prava zivotinja,borba za zdravu hranu i zdravi okolis,borba za drukciji manje agresivan a vise harmonican odnos s Prirodom,
    borba za istinsku slobodu i nezavisnost medija,
    borba protiv kapitalizma kao drustva u kojem kapital odredjuje covjeka,umjesto da covjek odredjuje kapital itd....borba za istinske ljudske duhovne i moralne vrijednosti-
    Medju koje spada i tolerancija,prvenstveno prema onima koji su i sami tolerantni prema drugima.
    Ili hocete i vi kao i toliki uobrazenci po medijima lupetati srcedrapateljno kako vas manjine ugrozavaju,jer vi ih kao i vasa djeca(fasisti i totalitaristi uvijek djecu vade kao autoritarni,sakrosanktni argument,poslije kojeg vise nema diskusije)ne zelite i ne mozete vidjeti,stoga nek se skrivaju iza svojih cetiri zida.
    Prava nikad nije dosta,i treba ih siriti i prosirivati,jer je veci senzibilitet i osjecaj za okolinu,znak razvijenije svijesti i cilj covjekove evolucije.
    Dok krutost i autoritarnost vodi malogradjanskoj degeneraciji pa cak i fizioloskim problemima,npr.konstipacije.
  22. lola18.09.2008. 14:18
    jao brate sta upila ovaj contrarian vs.hemonizam, da si otvoris blog? (nitko ga nece citati, ali bar ce ti dusa biti na mjestu) :)
  23. contrarian vs. hemonism17.09.2008. 23:50
    antifasistickim editorialom odusevio ne samo urednika chicaske tribine,pomne cuvare MacArthurove sahare,zeninu uzu i blizu familiju,radne(uvjetno receno) kolege ,susjede (poput fiktivnog bowlera Jesusa ),nego i mase slucajnih prolaznika (bez francuzice i novina pod miskom)koji bi mu onako ,kako to samo Americani znaju ,srdacno zahvalili na defasizaciji nacije...Iako se bojim da bi najprije bilo:pisac nam se posrao i u jutarnji Starbucks,(cigare su skoro pa ukinute)i u Fat Tuesday,... Hemon je nesumljivo provjereni antifasista,istina sa vremenskom zadrskom-meni je jednostavno sumnjiv njegov prvoboracki status popitanju solidarnosti,(imao je taj grad i Demirovica i Blagojevica,a nesto se ne sjecam da se neko bavio njihovom evidentnom ugrozenoscu u sredini u kojoj i nobelovci nisu sigurni na sta moze izac' Campino dobacivanje)s obzirom da je doticni apsolutno svjestan da se fasizam brani u epizodama i da je sad,eto, kucnuo trenutak za obaranje ovog sarajevskog fasizma.Ziceraski potez ravan odlasku u partizane u 1945(IGK i Nazor su to uradili nesto ranije-bez parade,),i to u maju mjesecu,bas nekako prije Parade Pobjede... p.s.apropos mogucih clanaka koji vape za uporabom termina fasizam (puta sest) za prijedlog nudim slijedeci clanak; http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3231048,00.html ceka se pisac-antifasista (od formata)
  24. contrarian vs. hemonism17.09.2008. 23:48
    organizacije govori,clanovi su vam otprilike sredovjecni i stariji pripadnici muskog spola koji vole druge muskarce ,koji istina to jos nisu sto zbog bioloskih ,sto zbog leganih razloga-najmladji clanovi imaju po dvanaest godina.Ispisujuci tu i takvu kolumnu,Hemon bi dobio neponovljivu prigodu da nadobudnim Americanima objasni kako njihova urodjena netrpeljivost prema MANJINI(opcenito govoreci-kao konceptu)koja je u ovom slucaju sacinjena od mahom uljudjenih i dobrostojecih poreznih obveznika sa solidnim zivotopisima ,nista doli eklatantan primjer fasistoidnog fasizma lokalnih inih fasista...Bila bi to idealna prilika za osvjescivanje old-money burzujluka (Hemon ga nemilosrdno i nabokovljevski(sic) precizno secira u svom novom romanu kojeg btw. toplo preporucujem)koji ce nakon iscitavanja clanaka u kojem im Hemon ukazuje na svu slampavost njihovog fasizma jer su ,eto vrlo open-minded prema homoseksualnoj populaciji ,ali tolerancija im naglo popusta kada su u pitanju NAMBLAmijci.Valjda nije kucnuo trenutak za rusenje tog narednog bastiona fasizma koji se povampirio i pomolio svoje ralje u formi necega sto NAMBLA naziva ageism. Mislim da bi Hemon mogao koristiti ready-made tehniku i uz malu preinalu koristiti vec gotovi paragraf:"Glavni razlog podrške mora biti to što su muškarci ( i žene )koji vole i vode ljubav s MALODOBNIM osobama istog spola uvijek bili i uvijek će biti naši sunarodnjaci i sugrađani, naši prijatelji i komšije, naši braća i sestre, naši roditelji i djeca. Nekad je - predugo i prečesto - izgledalo da ih nema puno, ali to je bilo samo zato što su se od jurišnika normalnosti i branitelja narodnih običaja morali skrivati u mračnom klozetu, u anonimnosti samoporicanja, u sramu od vlastite neporecive seksualnosti, u nesumnjivo bolnoj nemogućnosti slobodnog izražavanja ljubavi prema drugom ljudskom biću." Vjerujem da bi ovakvim duboko humanistickim i antifasistickim editorialom odusevio ne samo urednika chicaske tribine,pomne cuvare MacArthurove sahare,zeninu uzu i blizu familiju,radne(uvjetno receno) kolege ,susjede (poput fiktivnog bowlera Jesusa ),nego i mase slucajnih prolaznika (bez francuzice i novina pod miskom)koji bi mu onako ,kako to samo Americani znaju ,srdacno zahvalili na defasizaciji nacije...Iako se bojim da bi najprije bilo:pisac nam se posrao i u jutarnji Starbucks,(cigare su skoro pa ukinute)i u Fat Tuesday,... Hemon je nesumljivo provjereni antifasista,istina sa vremenskom zadrskom-meni je jednostavno sumnjiv njegov prvoboracki status popitanju solidarnosti,(imao je taj grad i Demirovica i Blagojevica,a nesto se ne sjecam da se neko bavio njihovom evidentnom ugrozenoscu u sredini u kojoj i nobelovci nisu sigurni na sta moze izac' Campino dobacivanje)s obzirom da je doticni apsolutno svjestan da se fasizam brani u epizodama i da je sad,eto, kucnuo trenutak za obaranje ovog sarajevskog fasizma.Ziceraski potez ravan odlasku u partizane u 1945(IGK i Nazor su to uradili nesto ranije-bez parade,),i to u maju mjesecu,bas nekako prije Parade Pobjede... p.s.apropos mogucih clanaka koji vape za uporabom termina fasizam (puta sest) za prijedlog nudim slijedeci clanak; http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3231048,00.html ceka se pisac-antifasista (od formata)
  25. ccontrarian vs. hemonism17.09.2008. 23:46
    "alternativnog "stila zivljenja strogo definiranog na seksualnu dimenziju.)Dakle ideja prema kojoj je San Francisko proto-fasisticki vilajet jer u njemu komunalni djelatnik(smetljar,duh) od place moze priustiti kupovinu cijelih sest-sedam kvadrata stambenog prostora je zasnovana na pogresnoj osnovi. (san francisko -bastion slobode: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/08/01/MN47122A98.DTL ) Ono sto intrigira i iritira je nepodnosljiva lakoca uporabe termina fasizam (sest ili sedam puta) koji se u Hemonovom tumacenju treba identificirati kao korijen netolerantnog pristupa vecine javnog mnijenja i vladajucih struktura naspram i samog pomena o eventualnoj promenadi balkanske queerokracije ferhadijskim plocnicima .Ako je premisa prema kojoj "pederluk ne stanuje ovdje" krunski dokaz postojanje fasizma u sarajevskoj kotlini,onda mislim da je autor svjesno i bericetno promasio temu ,a sve u cilju u sustini konformistickog, pseudo-drcenja;umjesto sto se okomio na retrogardni karakter mahalske zajednice koja,mo's zamislit,nije u stanju popusit rainbow zastave ,al kolektivno svrsava pred Ay Yildizom,Hemon bi bio vjerodostojniji da je zalopatao po autohtonim nasadima bosanskog pseudo-totalirizma dodatno podjubrenog metastazom akumulacije kapitala i globalistickom hajducijom.Medjutim ne ,nas se pisac dohvatio odrzavanja ili neodrzavanja parade pijanstva i kica kao krunskog dokaza postojanja ili nepostojanja fasizma.Da li je u pitanju pogresna metodologija ili nedostatak cohones da se krene preko vode do slobode.U cemu je poucan slucaj rahmetli beatnika Ginzberga.O cemu ja to?Pa eto,imam jednu sugestiju;Hemon bi trebao biti podjednako -antifasisticki do balcaka-hrabar da ponudi Chicago Tribune jednu kolumnu u kojoj bi afirmativno predstavio NAMBLA-u(North American Man/Boy Love Association),jos jednu udrugu koja svoje bivstvovanje prevashodno vezuje uz preferiranje "nesto" alternativnijih oblika seksualnog izrazavanja. Kao sto i naziv organizacije govori,clanovi su vam otprilike sredovjecni i stariji pripadnici muskog spola koji vole druge muskarce ,koji istina to jos nisu sto zbog bioloskih ,sto zbog leganih razloga-najmladji clanovi imaju po dvanaest godina.Ispisujuci tu i takvu kolumnu,Hemon bi dobio neponovljivu prigodu da nadobudnim Americanima objasni kako njihova urodjena netrpeljivost prema MANJINI(opcenito govoreci-kao konceptu)koja je u ovom slucaju sacinjena od mahom uljudjenih i dobrostojecih poreznih obveznika sa solidnim zivotopisima ,nista doli eklatantan primjer fasistoidnog fasizma lokalnih inih fasista...Bila bi to idealna prilika za osvjescivanje old-money burzujluka (Hemon ga nemilosrdno i nabokovljevski(sic) precizno secira u svom novom romanu kojeg btw. toplo preporucujem)koji ce nakon iscitavanja clanaka u kojem im Hemon ukazuje na svu slampavost njihovog fasizma jer su ,eto vrlo open-minded prema homoseksualnoj populaciji ,ali tolerancija im naglo popusta kada su u pitanju NAMBLAmijci.Valjda nije kucnuo trenutak za rusenje tog narednog bastiona fasizma koji se povampirio i pomolio svoje ralje u formi necega sto NAMBLA naziva ageism. Mislim da bi Hemon mogao koristiti ready-made tehniku i uz malu preinalu koristiti vec gotovi paragraf:"Glavni razlog podrške mora biti to što su muškarci ( i žene )koji vole i vode ljubav s MALODOBNIM osobama istog spola uvijek bili i uvijek će biti naši sunarodnjaci i sugrađani, naši prijatelji i komšije, naši braća i sestre, naši roditelji i djeca. Nekad je - predugo i prečesto - izgledalo da ih nema puno, ali to je bilo samo zato što su se od jurišnika normalnosti i branitelja narodnih običaja morali skrivati u mračnom klozetu, u anonimnosti samoporicanja, u sramu od vlastite neporecive seksualnosti, u nesumnjivo bolnoj nemogućnosti slobodnog izražavanja ljubavi prema drugom ljudskom biću." Vjerujem da bi ovakvim duboko humanistickim i antifasistickim editorialom odusevio ne samo urednika chicaske tribine,pomne cuvare MacArthurove sahare,zeninu uzu i blizu familiju,radne(uvjetno receno) kolege ,susjede (poput fiktivnog bowlera Jesusa ),nego i mase slucajnih prolaznika (bez francuzice i novina pod miskom)koji bi mu onako ,kako to samo Americani znaju ,srdacno zahvalili na defasizaciji nacije...Iako se bojim da bi najprije bilo:pisac nam se posrao i u jutarnji Starbucks,(cigare su skoro pa ukinute)i u Fat Tuesday,... Hemon je nesumljivo provjereni antifasista,istina sa vremenskom zadrskom-meni je jednostavno sumnjiv njegov prvoboracki status popitanju solidarnosti,(imao je taj grad i Demirovica i Blagojevica,a nesto se ne sjecam da se neko bavio njihovom evidentnom ugrozenoscu u sredini u kojoj i nobelovci nisu sigurni na sta moze izac' Campino dobacivanje)s obzirom da je doticni apsolutno svjestan da se fasizam brani u epizodama i da je sad,eto, kucnuo trenutak za obaranje ovog sarajevskog fasizma.Ziceraski potez ravan odlasku u partizane u 1945(IGK i Nazor su to uradili nesto ranije-bez parade,),i to u maju mjesecu,bas nekako prije Parade Pobjede... p.s.apropos mogucih clanaka koji vape za uporabom termina fasizam (puta sest) za prijedlog nudim slijedeci clanak; http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3231048,00.html ceka se pisac-antifasista (od formata)
  26. contrarian vs.hemonizam17.09.2008. 23:40
    O baobabima sarajevskog fasizma. Slazem se da bi glavni(u mom slucaju ujedno i jedini) razlog za podrsku sarajevskim geyacima i geyachicama trebala biti najobicnija ljudska solidarnost .Istovremeno,jedna stvar neka bude jasna;grozim se sletova,vojnih parada,prvomalskih uranaka,proslava sportskih pobjeda/poraza,karnevalija u Riu....Dakle ,shodno gore pomenutom,nemam razloga da budem osobito ushicen sa gey pride marifetlucima;sav taj kiceraj otjelovljen kroz otuzni techno i horde Village People wannabes sa prskalicama i pistoljima na vodu u meni ne proizvodi nikakav mentalni ili emotivni feedback -jebite me dragi paradicari -al' ja u tome ne vidim ni '68-u,ni Woodstock,ni Heymarket (s razlogom pisem ovo) ,ni Tiannamen,ni Genovu....Stvarno, sve sto vidim je skup nekorisnih ljudi koji bi mogli taj egzibicionizam furat' i izmedju cetiri zida jer se delegat sa Bistrika sa francuzicom na glavi i avazom pod osafunjanom miskom jednako ibreti i negoduje pred scenom filmskog zvaljenja bilo da rijec da o hetero ili homoseksualnim akterima.Ako se jos scena odvija pod pendzerom doticnog....culi ste i sami;i kafa,i iftar,i...Al' eto,ako je do slobode pojedinca,ono,ja sam all for it.Ipak nesto mislim,stovani moj Hemone,da li ce sloboda umeti da peva kao sto je John Waters pevao o njoj?Odavno se se ovaj vrli sljedbenik Nabokova nije nabrij'o na nesto ko na ovu temu.I naravno,krenulo se od opcih mjesta-Pride Parade je litmus test za postojanje demokracije;sto je duza kolona sarolikih vozila sa jos sarolikijem cargom ,to je demokracija veca...Shodno ovoj formuli ,najveca demokracija je u pitoresknom San Francisku.To naravno ne podrazumjeva da sloboda ukljucuje i neki najosnovniji oblik socijalne pravde,ergo slobode(koncept socijalne pravde je historijski atavizam;anomalija u tumacenju politicke ekonomije jer i fasizam nije pojednostavljeno receno ideja korporativne drzave,vec se po hemonovskoj skali mjeri prema stepenu funkcionalne slobode izrazavanja "alternativnog "stila zivljenja strogo definiranog na seksualnu dimenziju.)Dakle ideja prema kojoj je San Francisko proto-fasisticki vilajet jer u njemu komunalni djelatnik(smetljar,duh) od place moze priustiti kupovinu cijelih sest-sedam kvadrata stambenog prostora je zasnovana na pogresnoj osnovi. (san francisko -bastion slobode: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2008/08/01/MN47122A98.DTL ) Ono sto intrigira i iritira je nepodnosljiva lakoca uporabe termina fasizam (sest ili sedam puta) koji se u Hemonovom tumacenju treba identificirati kao korijen netolerantnog pristupa vecine javnog mnijenja i vladajucih struktura naspram i samog pomena o eventualnoj promenadi balkanske queerokracije ferhadijskim plocnicima .Ako je premisa prema kojoj "pederluk ne stanuje ovdje" krunski dokaz postojanje fasizma u sarajevskoj kotlini,onda mislim da je autor svjesno i bericetno promasio temu ,a sve u cilju u sustini konformistickog, pseudo-drcenja;umjesto sto se okomio na retrogardni karakter mahalske zajednice koja,mo's zamislit,nije u stanju popusit rainbow zastave ,al kolektivno svrsava pred Ay Yildizom,Hemon bi bio vjerodostojniji da je zalopatao po autohtonim nasadima bosanskog pseudo-totalirizma dodatno podjubrenog metastazom akumulacije kapitala i globalistickom hajducijom.Medjutim ne ,nas se pisac dohvatio odrzavanja ili neodrzavanja parade pijanstva i kica kao krunskog dokaza postojanja ili nepostojanja fasizma.Da li je u pitanju pogresna metodologija ili nedostatak cohones da se krene preko vode do slobode.U cemu je poucan slucaj rahmetli beatnika Ginzberga.O cemu ja to?Pa eto,imam jednu sugestiju;Hemon bi trebao biti podjednako -antifasisticki do balcaka-hrabar da ponudi Chicago Tribune jednu kolumnu u kojoj bi afirmativno predstavio NAMBLA-u(North American Man/Boy Love Association),jos jednu udrugu koja svoje bivstvovanje prevashodno vezuje uz preferiranje "nesto" alternativnijih oblika seksualnog izrazavanja. Kao sto i naziv organizacije govori,clanovi su vam otprilike sredovjecni i stariji pripadnici muskog spola koji vole druge muskarce ,koji istina to jos nisu sto zbog bioloskih ,sto zbog leganih razloga-najmladji clanovi imaju po dvanaest godina.Ispisujuci tu i takvu kolumnu,Hemon bi dobio neponovljivu prigodu da nadobudnim Americanima objasni kako njihova urodjena netrpeljivost prema MANJINI(opcenito govoreci-kao konceptu)koja je u ovom slucaju sacinjena od mahom uljudjenih i dobrostojecih poreznih obveznika sa solidnim zivotopisima ,nista doli eklatantan primjer fasistoidnog fasizma lokalnih inih fasista...Bila bi to idealna prilika za osvjescivanje old-money burzujluka (Hemon ga nemilosrdno i nabokovljevski(sic) precizno secira u svom novom romanu kojeg btw. toplo preporucujem)koji ce nakon iscitavanja clanaka u kojem im Hemon ukazuje na svu slampavost njihovog fasizma jer su ,eto vrlo open-minded prema homoseksualnoj populaciji ,ali tolerancija im naglo popusta kada su u pitanju NAMBLAmijci.Valjda nije kucnuo trenutak za rusenje tog narednog bastiona fasizma koji se povampirio i pomolio svoje ralje u formi necega sto NAMBLA naziva ageism. Mislim da bi Hemon mogao koristiti ready-made tehniku i uz malu preinalu koristiti vec gotovi paragraf:"Glavni razlog podrške mora biti to što su muškarci ( i žene )koji vole i vode ljubav s MALODOBNIM osobama istog spola uvijek bili i uvijek će biti naši sunarodnjaci i sugrađani, naši prijatelji i komšije, naši braća i sestre, naši roditelji i djeca. Nekad je - predugo i prečesto - izgledalo da ih nema puno, ali to je bilo samo zato što su se od jurišnika normalnosti i branitelja narodnih običaja morali skrivati u mračnom klozetu, u anonimnosti samoporicanja, u sramu od vlastite neporecive seksualnosti, u nesumnjivo bolnoj nemogućnosti slobodnog izražavanja ljubavi prema drugom ljudskom biću." Vjerujem da bi ovakvim duboko humanistickim i antifasistickim editorialom odusevio ne samo urednika chicaske tribine,pomne cuvare MacArthurove sahare,zeninu uzu i blizu familiju,radne(uvjetno receno) kolege ,susjede (poput fiktivnog bowlera Jesusa ),nego i mase slucajnih prolaznika (bez francuzice i novina pod miskom)koji bi mu onako ,kako to samo Americani znaju ,srdacno zahvalili na defasizaciji nacije...Iako se bojim da bi najprije bilo:pisac nam se posrao i u jutarnji Starbucks,(cigare su skoro pa ukinute)i u Fat Tuesday,... Hemon je nesumljivo provjereni antifasista,istina sa vremenskom zadrskom-meni je jednostavno sumnjiv njegov prvoboracki status popitanju solidarnosti,(imao je taj grad i Demirovica i Blagojevica,a nesto se ne sjecam da se neko bavio njihovom evidentnom ugrozenoscu u sredini u kojoj i nobelovci nisu sigurni na sta moze izac' Campino dobacivanje)s obzirom da je doticni apsolutno svjestan da se fasizam brani u epizodama i da je sad,eto, kucnuo trenutak za obaranje ovog sarajevskog fasizma.Ziceraski potez ravan odlasku u partizane u 1945(IGK i Nazor su to uradili nesto ranije-bez parade,),i to u maju mjesecu,bas nekako prije Parade Pobjede... p.s.apropos mogucih clanaka koji vape za uporabom termina fasizam (puta sest) za prijedlog nudim slijedeci clanak; http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3231048,00.html ceka se pisac-antifasista (od formata)
  27. URNU U HAAG17.09.2008. 20:21
    fini tekst. odma vidis da nije jerko bakotin;) festival pozdravljam, a vizualni identitet pohvaljujem. oni kojima festival smeta bi se u prvom redu trebali dobro pojebat, pa da manje misle na to kak to nekom drugom bolje ide.
  28. concerned17.09.2008. 14:46
    Izvanredan članak! Svaka čast autoru.
  29. Antibarbarus17.09.2008. 14:38
    Sjajan i duboko iskren clanak.Borba za prava svakog covjeka je u krajnjoj liniji i borba za prava svih nas.
    Demokracija je na ovim prostorima samo pustila fasisticki duh iz boce u svakodnevnicu,samo verificirala i legalizirala gradjanski krajnje nezrelo,pretpoliticko,i rodovsko plemensko stanje ovdasnjih nacija.
Dodaj komentar

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

23.06.

Od skvota do kulturnog centra

O tome kako je prostor nasušna potreba zagrebačke nezavisne kulturne scene govori slučaj Medika

17.06.

Kino samo za dokumentarce

U prostorijama nekadašnjeg kina Croatia, 19. lipnja otvara se dokumentarno kino. Bit će to prvo kino te vrste u regiji

16.06.

Jeftine karate rasprodane

U prodaju su puštene ulaznice po cijeni od 200 kuna za koncert Artic Monkeysa na splitskim Prokurativama

09.06.

Preminuo Zvonimir Berković

Berković nikad nije pripadao ni „crvenima" ni „crnima", držao se distancirano od svih vlasti i uvijek govorio što misli. Društvenu marginalnost platio je relativno malim opusom od svega četiri dugometražna filma i šačice kratkih

08.06.

Guslanje po Internetu

Koristiti Internet da bi širio svoje rasističke gadosti, jednako je napredno i civilizacijski superiorno kao otići u svemir da bi odozgo pljunuo na ono što mrziš na Zemlji

08.06.

Lik i djelo: Sedlar, Jakov

Nakon vaterpola počeo se baviti filmom i teatrom. U zagrebačkom Dramskom kazalištu Gavella postavio "Bent", prvu predstavu s gay-tematikom u Hrvatskoj

03.06.

Puhovski o natječaju HRT-a

HTV još jednom pokazuje da kad je dokumentarni film u pitanju, informiranje javnosti želi svesti isključivo na ono što je „odabrao Đelo Hađiselimović"