Toni Gabrić 07.02.2012.

Lijepa naša bez pisanog traga

Toni Gabrić Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja priznalo da je bivši MZOPUG godinama dodjeljivao udrugama milijune kuna proračunskog novca, a da ne postoje apsolutno nikakvi pisani tragovi o ocjenama predloženih projekata i projektnih izvještaja. Najveći dobitnik bio je HDZ-ovac Ante Kutle. Hoće li na scenu stupiti DORH?

Što nas čeka

Mecso

Trg Burze

Deutsche welle

Novaca ima, političke volje nema

Fotografija članka
Ostavljajući kategoriju izvanrednih studenata izvan izmjena i dopuna Zakona, SDP je pokazao nedostatatak prave političke volje. No, usprkos tome, bez njihovog prijedloga Vlada se, vjerojatno, nikad ne bi ni očitovala o zahtjevu studenata. Ulaskom prijedloga u saborsku proceduru Vlada nema izbora, što i jest, čini se, bio krajnji cilj SDP-a.

Još jednom naglašavamo da se ne radi samo o borbi za studentska prava, već o borbi za opći javni interes.(Iz jedne od izjava za medije studenata Filozofskog fakulteta u Zagrebu za vrijeme studentske kontrole nad Fakultetom).

Trenutno u Hrvatskoj postoji nekoliko različitih pristupa i pokušaja ostvarivanja prava na obrazovanje. Ne bi ih se moglo stupnjevati u smislu koji je više, a koji manje vjerodostojan u borbi za taj cilj. Ono što je sigurno je da su proistekli iz borbe studenata za besplatno obrazovanje.

Studentima besplatno obrazovanje znači u potpunosti javno financirano obrazovanje na svim obrazovnim razinama. Studenti smatraju da je borba za besplatno obrazovanje kotačić u puno široj borbi za socijalnu jednakost i borba za čovjeka uopće koji je postao ugrožena vrsta pred terminatorskom najezdom beskrupuloznog ostvarivanja privatnih interesa pojedinaca koji kontroliraju sredstva za proizvodnju. Svoj zahtjev dokazuju kao politički artikuliran stav te utoliko borba za besplatno obrazovanje prevazilazi samu sebe i postaje borba za društvo, tj. za opći javni interes.

Da se radi o političkoj borbi potvrđeno je i ad hoc ponoćnim okupljanjem ispred Ministarstva poljoprivrede s ciljem iskazivanja podrške poljoprivrednicima koji su noć provodili u traktorima parkiranima uzduž Vukovarske ulice, i time artikulirali svoju parolu „jedan svijet jedna borba". Da borba nije završena obustavom blokade nastave, kako se, vjerojatno, ponadala vrhuška, dovoljno je pobrojati marljivo ažurirane aktivnosti studenata na blogu slobodni filozofski. Političke volje u neoliberalnoj politici ne može ni biti jer se pobjede ovakve borbe vrlo lako i brzo prelijevaju u sva društvena područja i koriste svim kategorijama društva, ne samo onima uključenima u obrazovni sustav

Model besplatnog obrazovanja reguliranog zakonom studenti vide kao model u kojem bi se iz državnog proračuna za visoko obrazovanje izdvajalo onoliko više novaca koliko trenutno fakulteti namiruju od studenata putem školarina, a koje se definiraju kao participacije u troškovima studija. De facto, školarine su participacija studenata u prihodima fakulteta, te se u grafikonima tako i prikazuju. Računa se da je na razini države iznos koji fakulteti namiruju od studenata otprilike 500 milijuna kuna. Dakle novaca ima, političke volje nema. Političke volje u neoliberalnoj politici ne može ni biti jer se pobjede ovakve borbe vrlo lako i brzo prelijevaju u sva društvena područja i koriste svim kategorijama društva, ne samo onima uključenima u obrazovni sustav.

Drugi prijedlog za ostvarivanje prava na svima jednaki pristup obrazovanju iznio je Institut za razvoj obrazovanja. IRO, kao što mu i samo ime kaže, brine gotovo isključivo za obrazovanje i omogućavanje jednakog pristupa obrazovanju, što širem sloju ljudi. Utoliko je njihova borba, uz to što je istraživačka i teoretska, u većem opsegu socijalna nego politička, odnosno koja god politička struja, filozofija ili pak stranka bila dominantna u danom trenutku, ne može imati ništa protiv rada IRO-a jer njihova borba ne dovodi u pitanje dati društveni poredak. IRO, dakle, teži poboljšanju kvalitete života društva poboljšavanjem kvalitete života pojedinca uključenog u obrazovni sustav, dok studentska borba teži poboljšavanju kvalitete života pojedinaca u društvu poboljšavanjem kvalitete života društva djelujući na pojedine društvene kategorije.

Treći prijedlog je SDP-ov nacrt izmjena i dopuna Zakona o znanosti i visokom obrazovanju koji dobrim dijelom prati zahtjev studenata, samo mu nedostaje „muda". SDP, baš kao što bi lijevo orijentirana stranka i trebala, (na stranu stvarnost u kojoj više ne postoji razlika između ljevice i desnice) osluškuje potrebe naroda i pokušava ih, barem, djelomično ostvariti. Priznaju i svjesni su da Zakon ne može proći u Saboru, odnosno da neće biti izglasan, ali ostaje nejasno zašto su onda osakatili studentski zahtjev. Osnovna zamjerka SDP-ovom prijedlogu je kategorija tzv. „izvanrednih studenata" koji državu ne koštaju ništa jer država za njih ništa i ne izdvaja, dok su za fakultetete koji podržavaju „izvanredno studiranje" izvor velikih prihoda.

Izvanredno studiranje zamišljeno je kao studiranje uz rad. To znači da izvanredni studenti ne moraju ići na predavanja i skupljati potpise (tj. pohađati tzv. redovni program) već se obrazuju po skraćenom programu koji se izvodi, npr. vikendima jednom mjesečno. Osnovna zamjerka SDP-ovom prijedlogu je kategorija tzv. „izvanrednih studenata" koji državu ne koštaju ništa, jer država za njih ništa i ne izdvaja, dok su za fakultetete koji podržavaju „izvanredno studiranje" izvor velikih prihoda

Ta kategorija je najproblematičnija jer npr. na Ekonomskom i Pravnom fakultetu u Zagrebu (za ostatak Hrvatske nemamo točne podatke) izvanredni studenti su, zapravo, oni koji su ostvarili lošiji rezultat na razredbenom postupku. Takvi studenti u praksi mogu slušati predavanja s redovnim studentima i ne treba im potvrda o zaposlenju. Dakle, izvanredno studiranje nije studiranje uz rad kakvo postoji na nekim fakultetima.

Vidik prostora za manipulaciju i komercijalizaciju obrazovanja otvara se činjenicom da fakulteti sami određuju i cijenu školarina i visinu upisnih kvota. Drugim riječima, ako neki fakultet želi upisati 1500 studenata na prvu godinu, može to učiniti bez problema i po Zakonu. Pritom nije uopće bitno što prostornih i pedagoških kapaciteta ima samo za 700 studenata jer će se to formalno prekriti upisivanjem 700 redovnih i 800 izvanrednih studenata. Ako taj isti fakultet želi povisiti školarinu za 1000 kuna za svaku godinu, može i sve je legalno, a zbog linearnog sustava plaćanja kojim se navodno potiče izvrsnost, od 700 redovnih studenata školarinu će plaćati 600 studenata.

Umjesto izvrsnosti, ovo financijsko penaliziranje, ni krivih ni dužnih, studenata potiče nesolidarnost i međusobnu konkurentnost ostavljajući tako za sobom zgarište socijalnih odnosa i mreža. Također, linearnog plaćanja nikad se ne može osloboditi.

Ostavljajući, dakle, kategoriju izvanrednih studenata izvan izmjena i dopuna Zakona, SDP je pokazao nedostatatak prave političke volje. No, usprkos tome, bez njihovog prijedloga Vlada se, vjerojatno, nikad ne bi ni očitovala o zahtjevu studenata. Ulaskom prijedloga u saborsku proceduru Vlada nema izbora, što i jest, čini se, bio krajnji cilj SDP-a.  Biti će ovo vruća i zanimljiva jesen, ali bez dragulja krune, osvrt na kojeg čuvamo za kraj. Vidik prostora za manipulaciju i komercijalizaciju obrazovanja otvara se činjenicom da fakulteti sami određuju i cijenu školarina i visinu upisnih kvota

Još je jedan potencijalni prijedlog modela besplatnog obrazovanja u izradu kojeg je tek krenula radna skupina MZOŠ-a te je stoga prerano za donositi zaključke o tom, tek budućem, modelu.

Što se tiče dragulja u kruni aktualne nam Vlade, jedna mala igrica za kraj:

A) Pogodi tko sam: Zahtijevamo ukidanje svih oblika uvedenog naplaćivanja visokoga obrazovanja na svim razinama: preddiplomskoj, diplomskoj i postdiplomskoj. Porezi koje izdvajamo moraju biti dostatni kao jamstvo elementarnih prava i stečenih institucija socijalne pravde i jednakosti. Tko tvrdi da to unutar postojećih fiskalnih okvira nije moguće, samo potvrđuje akutnu realnost potrebe da se politika koja je te okvire postavila iz temelja mijenja.

B) Pogodi tko sam: Obrazovanje je „preozbiljno pitanje" da bi se studentima o tom pitanju dalo glasa.

C) Pogodi tko sam: Prava i obveze studenta Članak 88. stavak 9.  sudjelovanje u odlučivanju, sukladno statutu visokog učilišta.

Pobjednik dobiva karijeru preko bare. Sponzor nagradne igre: izraelski premijer.

Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 27 komentara
  1. @24.06.2009. 03:46
    "namjera mi je bila navesti na razmisljanje sto je, zapravo, demokracija? da li je to neposredna participacija u upravljanju, ili je demokracija kad svake 4 godine mogu birati izmedju 2 - 4 lopova"

    tu se potpuno slazemo, ali neki to ocito ne vide jer im je dovoljno da se nesto nakiti imenom, u ovom slucaju demokracija, pa da gutaju sve mrvice koje se (svake 3-4 godine) pred njih prostru.
    molim vas, 'demokrati', shvatite da ste domacini odvratnom obliku parazitizma koji vas je toliko zatrovao da ga branite dok vas gusi. otvoriti oci i percipirati realnost svijeta je zaista bolno, ali sto nas vise otvara oci (i usta) to ce nasa bol biti manja, a njihov otrov slabiji.

    andrea, trijeznjenje preporucas meni ili 'multipliciranom meni'? iskreno da ti kazem rado bi se trijeznio, a bome i napio jer nisam vec dugo, posao i te sheme, znas kako je. znas?
    kad smo vec kod toga, evo zovem te na cugu da oci u oci svjedocis mom grandioznom egu. nista necu skrivati. a ako hoces mogu ti ispricati i kako je prosao dio mojih predaka (kao i bezbroj drugih) koju godinu prije tvog djeda. takodjer su bili nevini, ali nisu dospjeli ni do jasenovca ni do bleiburga. poklali su ih, ubojice sa svih strana, ali zbog tog zlocina ne osjecam potrebu da 'lijecim komplekse' jer znam kako stvari stoje i tko su neprijatelji vecine nas... znas li ti?
  2. @@24.06.2009. 01:01
    andrea, nemoj biti tako nervozna! Nadam se da bleiburska trauma nije bila nasljedna? Ako jest, mozda bi trebala utuziti sudu pa da dobijes nekakvu odstetu?
  3. andrea23.06.2009. 10:14
    @@- ono sorry idi se trijezniti prije nego sto pises pizdarije
    "andrei daje vecu vrijednost zato sto joj je djed bio na bleiburgu" andrea ima vecu vrijednost samim time sto se ne skriva iza multipliciranih etova
  4. @@23.06.2009. 02:08
    @ - sorry zbog zbrke s identitetom, ovo je bilo kratko prepucavanje sa phd-om, nemam pojma zasto se tu upetljala andrea, i zasto se uopce svadja s tobom?..

    A ne znam ni sto bi to trebalo znaciti da je andrein djed bio na bleiburgu? da li to andrei daje vecu vrijednost zato sto joj je djed bio na bleiburgu? djed je bio ni kriv ni duzan: a tko ga je uopce optuzivao? btw, tesko je sresti nekoga kojemu njegovi starci i starci njegovih staraca nisu dobri. evo i pavelicka se sjeca svog oca kao "loving father and wonderful husband"! ukratko, nije mi bila namjera da ovdje raspravljam o nasim roditeljima.

    namjera mi je bila navesti na razmisljanje sto je, zapravo, demokracija? da li je to neposredna participacija u upravljanju, ili je demokracija kad svake 4 godine mogu birati izmedju 2 - 4 lopova, a u medjuvremenu me niko nizasta ne pita nego o svojoj sudbini saznajem iz novina (na pr, bas procitah u novinama da je tvrtka u kojom radim prodana)?
  5. @22.06.2009. 23:07
    jao andrea, ok, prvo da razjasnimo neke nesuglasice - @@ nisam ja, tako da povratak u jednopartijske diktature odmah otpisi iz mojih izjava. ne trci pred rudo, ni meni se ne svidja taj 'sustav'

    ajde @@ deder malo diferencijacije u tom potpisivanju, vidi u sta si me uvalio :D

    ovo 'eager to know it all' je, vjerovala ili ne, bila provokacija za profesora jer se u ranijim odgovorima postavio kao da mozda zna sve i sva pa mi se ucinilo da bi ga to moglo malo potaknuti da mi preporuci jos neku stranku, pojasni kako stvari stoje s pozicijom i opozicijom, posalje me u krasnu partiju i tako te stvari o kojima vidim puno zna i prica...

    i ajde, kad se vec ozbiljno zajebavamo, da bacimo rukavice. vidim da lako nalazis tudje komplekse gdje ih nema, a neke svoje ne vidis. recimo:
    "...nego sam cekala ovu izjavu..."
    a jesi? da zalijecis kakav kompleks? ili da usporedjujes svoj ego s mojim malim i beznacajnim?
    i reci mi molim te kako si iz jedne provokacije uspjela tako precizno procitati koje ja komplekse lijecim, a iz cijele hrpe 'svojih stavova' nisi uhvatila niti jedan? ne vidis bas balvane u svojim okicama jel?

    cyber sex? ne hvala. za moj ukus previse cudno koristis caps lock i usklicnike, a i ne bih zelio da se taman pred vrhunac razocaras nekakvim, svojim ili mojim, kompleksom :P
  6. andrea22.06.2009. 19:19
    "Profesore, ako se mene pita, rado bih povratak u jednopartijsku "diktaturu", ali prosla baba s kolacima! " pa nije mi zgazen smisao za humor nego sam cekala ovu izjavu, a nekima ocito je.
    1)meni se komunizam ne svidja moj djed je bio u bleiburgu sa 17god ni kriv ni duzan, ali vama je dozvoljeno srati o ustroju poduzeca, o kojem "sigurno" detaljno znate!
    2) nije me nista pogodilo, za to treba puno vise!
    3) ja NE OCEKUJEM PODRSKU?!OK, mislim, ovo su moj stavovi, ali napisatii'm eager to know it all 'cause i don't have a PhD! ", jako smrdi na opake komplexe samo da poseres nekog jer ce tako tvoj majusni beznacajni ego dobiti papicu, pa well done! enjoy, hoces i cyber sex?
  7. @@22.06.2009. 18:04
    Profesore, ako se mene pita, rado bih povratak u jednopartijsku "diktaturu", ali prosla baba s kolacima!

    Ondje su u poduzecu od tebe trazili da glasas za svaku pojedinu odluku, a ovdje o odlukama svoga poduzeca saznajem iz novina! I to je tako u hrvatskoj "demokraciji", koju sami Hrvati preziru, kao i u onim najrazvijenijim "demokracijama", kojima se Hrvati guraju u d.pe. Gdje je onda demokracija, zakljucite sami...

    (Da podsjetimo, demokracija = vladavina naroda)
  8. @22.06.2009. 16:17
    andrea, a mislio sam da ti smisao za humor nije nagrizen...

    ali ok, ajde da vidimo kako ce te profesor poduprijeti... dok lijeci svoje 'demokratske' komplexe

    p.s. slobodno i ti odgovori, u visestranacju je uvijek lijepo cuti vise misljenja ;)
    i da, reci je li te pogodila moja kako kazes blesavost, ili spominjanje oporbe?
  9. andrea22.06.2009. 15:58
    "onda mi preporucite da glasam za hsp (i to vec drugi put)"
    hm....onako....na pitanja ne odgovaram jer su ocigledno upucena doticnom profesoru, ali ovo...ono WFK?! je tu netko blesav ili? i pateticno je:" i'm eager to know it all 'cause i don't have a PhD! ", lijecite komplexe negdje drugdje...
  10. @22.06.2009. 15:23
    profesore, profesore... vi mene stvarno fino nasmijavate.

    vi smatrate da misliti svojom glavom (a ne PhD-om, kao neki) znaci biti zaludjeni pobornik totalitarnih rezima dok je 'visestranacka demokracija' zlatno tele? a onda mi preporucite da glasam za hsp (i to vec drugi put). pa dragi profesore, ne znam je li vama jasno da su hsp, kao na kraju krajeva i sve ostale kriminalne organizacije (dakle stranke) kreacije upravo te vase svete 'visestranacke domokracije'. jako lijep alat zaludjivanja i zatupljivanja masa, odnosno potpuni zlocin protiv ljudskosti i slobode.

    ali da ne skrecemo s teme, spomenimo i visoko obrazovanje, naravno u 'visestranacju' koje je doticnom resoru donijelo nebrojene pogodnosti kojima danas svjedocimo. da vas pitam, sto bi to po vasem misljenju jedna 'oporba', koju evidentno cijenite, promijenila da svima bude bolje? podigla profesorske place? ukinula bolonju? stavila radmana za resornog ministra? dopustila plenumsku autonomiju?
    recite mi, i'm eager to know it all 'cause i don't have a PhD!
  11. pun k22.06.2009. 12:41
    gluposti lupetate profesore, kakva brate demokracija? ovonema veze s demokracijom osim sto je to ime uzeto kao ideoloski ukras sistema, koji se u stvari vladavina kapitala, politickih elita, kasta, medijskih i drugih dvorskih radnika, i na kraju prezaduzene mase ljudi koja je zbog stana u cjelozivotnom zaduzenju

    gonite vi taj i takav "demokratski" sistem k vragu, i ostale sisteme korumpiranih mocnika i korjenske nepravde i neslobode

    zato je ovaj plenumski sustav nada i inspiracija, da nesto u sto su ljudi ukljuceni moze funkcionirati kao Demokracija u malom, i zato je javnosti kroz medije bila plasirana tolika kolicina dezinformacija, od kojih su neke upravo ove koje vi papagajski ponavljate... Maske su pale, car je gol, demokracije nema i ne dopusta se u praksi, to je samo opsjena za narod kojemu je najveca mjera ukljucenosti, glasovanje, na izborima ili za zvijezde pjevaju, moze i na referendumu u nedjeljom u 2... to je to, nek se ne dizu glave, nek se ne organiziraju demokratski, jer to je onda previse i jedino sto sklopka u glavi sistemskog pokusnog stakora zna u takvoj situaciji, je prebaciti na komunjare, kina, pol pot, staljin......... kakva shizofrenija, kakvo bolesno prosudjivanje, spaljenog neuro transmiterskog sustava, kakve prikaze, kakav hebeni staljin, ova se generacija rodila nakon domovinskog rata a prisiva joj se onaj za "oslobodjenje" svete zemlje od muslimana
  12. Profesor s PhD22.06.2009. 12:00
    @@ Pa ko ti ne valja demokracija i višestranačje vrati se na komunističku jednopartijsku diktaturu, ili glasaj za HSP. Možda je to tvoja stranka.
  13. @profesro s PhD22.06.2009. 11:24
    da, da AZVO funkcionira baš kao i ostale institucije u državi, daj neki primejr što je konkretno napravila ta agencija? sve agencije nisu napravile ništa. nemoguće je bilo i da se pravilnik o studiranju donese 2008. pa se donio 2008. a trebao je biti donesen 2004!!! ili najkasnije 2005. čiji je to propust? propusta ima toliko da nikog nije briga koliko studenata upisuje ekonomija jer još nisu došli do toga da se bave tim problemom
  14. @@21.06.2009. 20:25
    "evo da se pojasnim - hdz/sdp - ex partija koja se pretocila u tekovine zapadne demokracije - drugim rijecima - komedija!
    o tome tko je medju njima vece djubre se da fino popricat uz casicu i usput dobro nasmijat, ali pozicija/opozicija, ma dajte... jedni 'korigiraju' druge, a svi su u krivu, pa tko je tu lud? "

    Ovo ti je za antologiju...
  15. srž19.06.2009. 17:43
    ne bavimo se sporednim, uhvatimo se u koštac u srž
  16. hej18.06.2009. 23:29
    Samo da se ispravim, part-time program na Ekonomskom fakultetu u Splitu se održava tako da njihova 3 semestra odgovaraju dvama semestrima full-time programa.
  17. @18.06.2009. 23:22
    autorica mozda aludira na to da izvanredno studiranje nije losa stvar (ako se nema taticu koji placa stan/hranu/faks), naravno u slucaju da se ne dogadjaju ovakve malverzacije kao do sada...

    a profesore, pobogu, pa odakle je i iz kojeg podrucja taj PhD???
    evo da se pojasnim - hdz/sdp - ex partija koja se pretocila u tekovine zapadne demokracije - drugim rijecima - komedija!
    o tome tko je medju njima vece djubre se da fino popricat uz casicu i usput dobro nasmijat, ali pozicija/opozicija, ma dajte... jedni 'korigiraju' druge, a svi su u krivu, pa tko je tu lud?
  18. hej18.06.2009. 23:02
    Autorica članka očito nije dobro obaviještena o izvanrednom studiranju u Hrvatskoj. Napisala da nema podatke za čitavu državu nego samo za Ekonomski i Pravni faklultet u Zagrebu, mogla je i dodati da za ta dva fakulteta ima netočne podatke. Naime, Ekonomski fakultet u Zagrebu, od akademske godine 2009./2010. ne upisuje izvanredne studente. Program tog fakulteta se odsada izvodi samo redovno. Tome je tako što bolonjski sustav ne priznaje izvanredno studiranje, pa se u čitavoj državi teži ukidanju istoga. Koliko sam upoznat, Ekonomski fakultet u Splitu je uveo ono što se vani naziva full-time i part-time programima. Full-time program je ono što je kod nas klasično studiranje, a part-time program se zasniva na istoj količini kolegija kao i u full-time programu, ali su rašireni na duže razdoblje. Tako prvostupništvo na Ekonomskom fakultetu u Splitu traje 3 godine po full-time programu, a 5 po part-time. Studenti oba programa moraju dolaziti na predavanja. Dobro, da ne odem predaleko od teme, autorica navodi kao jednu od glavnih teza protiv plaćanja izvanrednog studija mogućnost manipuliranja upisnim kvotama i to na primjeru fakulteta koji je upravo ukinuo izvanredno studiranje. Ne može se tema jednog članka postaviti na neprovjerenim tezama jer ovako čitav članak pada u vodu.
    Pozdrav
  19. Profesor s PhD18.06.2009. 22:02
    I još nešto u vezi članka

    "Drugim riječima, ako neki fakultet želi upisati 1500 studenata na prvu godinu, može to učiniti bez problema i po Zakonu"

    To se ne smije i ne može činiti u normalnoj zemlji jer bi i kod nas AZVO- Agencija za Znanost i Visoko Obrazovanje prema prostornim i nastvanim kapacitetima morala svakom fakultetu ograničiti upisnu kvotu a ne da Ekonomski , Pravni FF i drugi fakulteti upišu stotine studenata koji plaćaju a onda stoje i sjede na radijatorima i stubištima fakultetskih dvorana??? :-((
  20. Profesor s PhD18.06.2009. 21:55
    @ i kae a da vam oporbe dobra nije možda HSP s mr.sc. Đapićem na čelu kada vam ne valja SDP ?? :-))
  21. snagom razuma18.06.2009. 20:18
    uostalom koncepte koji znanje stavljaju u ovu svrhu i smisao, treba razoriti
  22. @18.06.2009. 17:01
    kae potpisujem... trebalo je nakon 2-3 tjedna, kada se vidjelo da ce doci do zagusenja i zavrzlama iz kojih nema van, izaci na ulicu i tamo i ostati. u najgorem slucaju doslo bi do obecanja (kao sto je slucaj sa seljacima) pa bi se kada obecanja ne bi bila ispunjena (a ne bi) imalo malo bolju poziciju za napravit jos veci kurslus.
    ovako ispada bas kao sto je receno, pojeo vuk magare. negdje u nekom kabinetu na trpezi od birokracije...

    a sto se tice 'politicke volje', ne znam zasto se uopce islo pricati o sdp-ovom kvazi prijedlogu kada se em zna kako stvari sa strankama stoje, em je navedeno i kako u neoliberalnom sustavu politicka volja (ma sto ona u nekakvom originalu predstavljala) niti je bitna niti je moze biti. a sve i da je ima sumnjam da bi vam se svidjelo za sto bi se zalagala...
  23. Profesor s PhD18.06.2009. 15:30
    Love nema, studenti su u pravu, zato nam Ministar Dragan diže sidro. Zna što ga i sve nas čeka na "hot" jesen :-(
  24. leticija18.06.2009. 14:38
    SDP? Koji su to? Lijevi ili desni?
  25. ulrike18.06.2009. 13:57
    istina. zasto ne bismo blokirali prijemne?
  26. kae18.06.2009. 13:26
    Buahahhaa.SDP???!!?!?!?Daj me nemojte nasmijavati.Ta stranka nema veze s vezom.Ova država zaslužuje bolju oporbu.Još vas sve jednom podsjećam da je ovo zadnja godina kada fakulteti imaju prijemne ispite.Za manje od mjesec dana opet će netko platiti školarinu,i pojeo vuk magare.Vi ćete opet prosvjedovati u 9.mjesecu kada će fakulteti opet imati pare od školarina i bla bla bla bla.Nasilje je jedino rješenje.Blokirati ovu državu dok se ne ispune zahtjevi studentske incijative i bok.Ne možemo prosvjedovati za besplatno obrazovanje,onda ukinuti blokadu,u međuvremenu novi brucoši plate školarine za novu akademsku godinu i onda u rujnu mi opet tražimo besplatno obrazovanje.Ne štima mi tu puno toga
  27. andrea18.06.2009. 11:42
    "Sponzor nagradne igre: izraelski premijer." jako lijepo sroceno :)))
Dodaj komentar

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

08.02.

Neustavna zabrana istopolnih brakova

Američki savezni sud u San Franciscu presudio je da je osporena zabrana istopolnih brakova u državi Kaliforniji neustavna

07.02.

Ponovno suđenje beogradskim anarhistima

Nakon ukidanja oslobađajuće presude beogradskoj šestorci za navodni napada na grčku ambasadu, proces je ponovno pokrenut

01.02.

Najsmrtonosnija godina za izbjeglice

Više od 1500 osoba utopilo se ili je nestalo u Sredozemlju 2011. godine, objavilo je Visoko povjereništvo UN-a za izbjeglice (UNHCR)

31.01.

Štrajkaši Jadrankamena žele novu tvrtku

Radnici Jadrankamena iz Pučišća na Braču, koji su u općem štrajku, pokrenuli su aktivnosti na utemeljenju nove tvrtke za koju će od države tražiti da joj dodijeli koncesiju za vađenje kamena

27.01.

Nužno je dokidanje duple smjene

Višnja Ljubičić: Žene ne mogu biti aktivne u političkom i poslovnom svijetu dok god odrađuju duplu smjenu - na poslu i kod kuće.

25.01.

Svaka treća osoba ili nezaposlena ili ispod granice siromaštva

Međunarodna organizacija rada sumnja da će nezaposlenost početi padati prije 2016. te ujedno očekuju još jednu recesiju razvijenih zemalja u prvoj polovini ove godine

24.01.

Privedite pravdi odgovorne za ubojstvo Milana Levara

Desetak aktivista Amnesty Internationala jučer su Jasmini Dolmagić, zamjenici državnog odvjetnika, uručili pisma i peticiju građana kojom se traži razrješavanje slučaja ubojstva Milana Levara