Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Društvo bez verbalnog delikta?

Fotografija članka
U američkoj verziji, dopušten je svaki govor osim onoga koji bi neminovno doveo do nasilja. U europskoj verziji (a tako je i u ostatku svijeta), neke stvari jednostavno nije dopušteno govoriti. Hrvatska je od jugoslavenske verzije verbalnog delikta došla do europske, prihvatila je takvu pravnu stečevinu EU bez ikakve rasprave.

Svijet je neki dan potresla vijest da su u Afganistanu pobijeni UN-ovi radnici, da su nekima čak odrubljene glave, a sve kao reakcija na paljenje Kurana na Floridi. Hrvatsku je nešto manje potresla vijest da je svećenik Franjo Jurčević osuđen na tri mjeseca uvjetne zatvorske kazne zbog širenja mržnje prema homoseksualcima. Dva slučaja povezuje to što se u njima jasno postavlja pitanje ograničavanja slobode govora.

U kolektivnoj svijesti nam je već dugo prisutna ideja da su SAD pomalo neobične kad se radi o odnosu spram sloboda općenito, pa tako i o odnosu spram slobode govora. Svi znamo scene iz američkih filmova i serija u kojima se pravnica ustaje i smrtno ozbiljnim glasom kaže: "Mojem klijentu su prekršena prava na slobodu govora zajamčena Prvim amandmanom." Nakon peripetije, stvar se obično završava spektakularnom pobjedom slobode govora i reafirmacijom tog američkog izuma. U ostatku svijeta stvari stoje dosta drugačije te magična instanca Prvog amandmana ne postoji, pa se sankcioniraju kojekakvi oblici govora - od vrijeđanja vjerskih osjećaja, preko širenja mržnje, do negiranja Holokausta.

Franjo Jurčević u Hrvatskoj je osuđen zbog širenja mržnje zato što je na svojem blogu komentirao nasilje na beogradskoj gej paradi između ostalog riječima:"Po mome policija se trebala povući i dozvoliti normalnima da s tim bolesnicima malo prodiskutiraju. [...] Bravo za normalne Beograđane! [...] Tako bi trebali postupiti i normalni Zagrepčani kada ovi bolesnici okupiraju javne puteve i javne površine! [...]" Sud je te riječi okarakterizirao kao"širenje mržnje i omalovažavanje po osnovi spolnog opredjeljenja". Iako nije sporno da je Jurčević širio mržnju i omalovažavao homoseksualce, pitanje je treba li to sankcionirati zatvorom.

Potpuno obrnutu situaciju imamo u recentnom američko-afganistanskom slučaju u kojem je na američkom teritoriju kontroverzni pastor Terry Jones imao potpuno odriješene ruke da govori i radi što hoće. On je proveo "suđenje" Kuranu, optuživši ga da potiče na "ubojstva, silovanja i terorizam" te ga osudio na smrt spaljivanjem. Cijela priča bila bi smiješno glupa, da nije rezultirala odmazdom protiv UN-ovaca u 12000 kilometara udaljenom Kandaharu. Ne može se još procijeniti koliko će osoba biti ubijeno zbog Jonesove slobode govora, brojke se za sada kreću oko 20 mrtvih. Treba li oboriti ili modificirati američki Prvi amandman i Jonesa strpati u zatvor?

Dvije paradigme slobode govora, američka i europska, u ova dva slučaja se jasno vide. U američkoj verziji, dopušten je svaki govor koji osim onoga koji bi neminovno doveo do nasilja (kao što bi, na primjer, bilo u grupi skinheadsa vikati: "Ono je peder, zatucimo ga!"). U europskoj verziji (a tako je i u ostatku svijeta), neke stvari jednostavno nije dopušteno govoriti. Hrvatska je Jurčevića osudila iako direktno nije nikoga ugrozio svojim govorom. SAD nije i neće osuditi Jonesa, iako je njegov govor indirektno uzrokovao smrt desetaka ljudi. U SAD-u bi Jurčevićeva karakterizacija homoseksualaca kao bolesnika, pa čak i poziv da se s njima "prodiskutira" bila zaštićena zakonom. U Hrvatskoj bi Jonesove izjave (ako ne i sam akt spaljivanja Kurana) vjerojatno bile kažnjene.

Hrvatska je od jugoslavenske verzije verbalnog delikta došla do europske, prihvatila je takvu pravnu stečevinu EU bez ikakve rasprave - čak se niti najžešći protivnici EU nisu bunili protiv preuzimanje dijelova kaznenog zakona koji osuđuje izražavanje mišljenja. 

Sjećam se da su mi kao djetetu znali govoriti da je nezavisna Hrvatska super jer su nas, eto, u Jugoslaviji slali u zatvor zbog pjevanja "Vile Velebita". Većini danas se i dalje kosa diže na glavi na spomen verbalnog delikta (jer to su "neka prošla, mračna vremena"), ali u isto smo vrijeme spremni poslati čovjeka u zatvor zato što je izrazio svoje (gnjusno) mišljenje. Nije samorazumljivo da Jurčevića treba kazniti zato što govori iz vlastitog uvjerenja da su homoseksualci bolesni. Klišeizirana Voltairova izjava "gnušam se onoga što ste izrekli, ali ću do smrti braniti vaše pravo da to kažete" u Hrvatskoj nikad nije raspravljena. Kad Jurčević danas kaže da je "osuđen zbog Europske Unije", to zaista nije daleko od istine. Hrvatska je od jugoslavenske verzije verbalnog delikta došla do europske, prihvatila je takvu pravnu stečevinu EU bez ikakve rasprave - čak se niti najžešći protivnici EU nisu bunili protiv preuzimanje dijelova kaznenog zakona koji osuđuje izražavanje mišljenja. 

Hrvatskoj i zemljama u regiji ne bi bilo na odmet da su imali zabranu govora mržnje u ranim devedesetima, kad se mržnja akumulirala i ratom unazadila čitavu regiju za nekoliko desetljeća. Danas je pitanje je li zabrana govora mržnje nešto produktivno ili nepotrebno ograničava ljudske slobode, kao što smatraju u SAD-u.

Amerikanci su, eto, spremni braniti pravo na izražavanje čak i ako se cijena postojanja tog prava može mjeriti ljudskom krvlju. Građani Hrvatske brane pravo na izražavanje ako im se to sviđa - tako zakon koji kažnjava izražavanje mišljenja treba pogledati i u kontekstu hrvatske lijevo-desne polariziranosti. Dok su se desničari vjerojatno uzjogunili na presudu protiv Jurčevića i počeli graktati protiv zabrane izražavanja mišljenja, ljevičari su ju pozdravili kao napredak u funkcioniranju pravosuđa. Možemo zamisliti sličnu situaciju, povezanu s recentnim događajima, da netko bude osuđen jer zaziva linč HDZ-ovaca i omalovažava ih po osnovi političkog opredjeljenja. Nije teško zamisliti da bi mnogi ljevičari u toj situaciji branili slobodu govora i grozili se presude, dok bi ju desničari pozdravljali kao dobro funkcioniranje pravosuđa. Pitanje je stoga, vodi li postojanje ovakvih odredbi kaznenog zakona u neki novi rat tužakanja - vjerojatno je samo pitanje vremena kad će neki HDZ-ovac s pravom optužiti jednog od prosvjednika za govor mržnje.

Što nam je dakle činiti? Popustiti uzde kaznenog zakona i omogućiti širenje odvratnih mišljenja u ime slobode govora ili zadržati postojeći zakon i vječno se tužakati? Hoćemo li ostati na preuzetoj europskoj paradigmi ili se okrenuti američkoj? Niti jedan izbor ne izgleda privlačan, i jedan i drugi vode do razno raznih loših posljedica. Ipak, možda bismo kao društvo trebali probati napraviti ono što još nikad nismo imali, nešto originalno na ovim prostorima - društvo u kojem ne postoji verbalni delikt.

Tagovi: sloboda govora
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 58 komentara
  1. Čitatelj06.04.2011. 14:24
    Autor preširoko (po američki) poima slobodu govora. Ne možeš ne razmišljati o posljedicama izrečenog. Mogli bi osim sankcioniranja govora mržnje, reći da je, eto, ograničavanje slobode govora i ako zaradiš prijavu zbog verbalnih prijetnji.

    Sad je znači nečije pravo na slobodu govora bitnije od prava drugih osoba da ne budu vrijeđane ili da se ne osjećaju ugroženima. A u nesavršenom svijetu i ne treba puno da verbalni delikt preraste u fizički (eto taj Terry Jones kao primjer). Sloboda ipak ima granice.
  2. ap06.04.2011. 14:28
    Ne valja poistovjetiti Rh i EU izvrsnost i povrede te izvrnosti kao delikte i krimene.

    U EU nije uopće krimen niti delikt spomenuti javnu činjenicu javne pljačke te da je sud presudio da se vrate novci. U RH je zagrebačka skupština na prijedlog prof.dr.sc. Zdravka Tomca sa 100 % za zaključila da treba zaboraviti javnu pljačku fakulteta, zavoda, poduzeća, strukvonih udruga, posmrtne primoći i raznog drugog pomoću organizirane pljačke pute Komercijalna banka i ostalo, gdje se sve zna tko koliko i nitko nije vratio ni 1 kunu, pa ni gdje je sud presudio da se vrati

    U EU sud presudi da je kazneno djelo kada se štakama i verbalnim linčom organiziranih svih frakcija vlasti zgazi šefa urbanizma koji nakon 100 % - tnog izvršavanja povreda GUP-a na zahtjev istih počne dvojiti oko novih zahtjeva kršenja zakona. U RH to nije nego suprotno, kao u prethodnom . sve te strukture koje su grubo opljačkale i kršile zakon kao apsolutna izvrnost i zakonitost napreduju i sada su 250 % izvrsnije i valadaju višđe nego itko igdje po EU.

    U EU u zadnjih 10 godina hapse već petu upravu Deutsche telekoma radi kaznenin djela, skinuli su bezbroj ministara, strukture na vrhu EU vlade ...
    U RH je u zdanjih 10 godina i dalje neuporedivo gčavni i najsustavnije ganjani definitivno rješeni krimen nemmjenkso trošnje 30.000 kuna od 2 mld kuna godišnje za mlade, obitelji i djecu, i to za materijalne rtoškove nekih prijevoda, prijevoza glazbenih pomagala i slično. A sve što je u EU krimen i vodeća praksa u RH je kristal izvrsnosti - počevši od DZ-HT Mudrinić preko svega dalje.
  3. m.i.06.04.2011. 16:15
    Specifičnost američkog poimanja slobode govora jest što amerikanci veličaju slobodu koja se znači "freedom to" (sloboda da se radi nešto) nasuprot slobode koja znači "freedom from" (sloboda od nečega). Drugim riječima, amerikancima je važnija sloboda pojedinca da izražava mišljenje, nego sloboda pojedinca da ne bude izložen mržnji i nasilju da uslijed slobodnog izražavanja mišljenja nekog drugog pojedinca.

    Kad je riječ o Jurčeviću, tu se ne radi o nekom seljaku s ulice koji je rekao da su homoseksualci nenormalni, radi se o predstavniku autoriteta, kojeg ljudi slušaju, a koji je pohvalio beograđane koji su fizički nasrnuli na jednu skupinu ljudi. Bilo tko tko s pozicije autoriteta govori takve stvari ima veliku moć utjecanja na druge koji će njegove riječi sprovesti u djelo.

    A sad, ako Gregović misli da je vrijednije žrtvovati nečiju sigurnost i zdravlje da bi se zaštitilo pravo na izražavanje gnjusnih mišljenja i pozivanje na nasilje, to je njegovo pravo. Ali ja se zbilja nadam da se naše društvo neće okrenuti u tom smjeru. I ovako imamo dovoljno ljudi koji su diskriminirani i često fizički ugroženi zbog netolerancije, nije nam potrebno da to dodatno pogoršavamo davajući blagoslov javnim artikulacijama te netolerancije i pozivanju na nasilje, samo da bismo zaštitili princip.
  4. gost06.04.2011. 16:37
    Zar bismo zbog straha od vjerskih fanatika trebali svi korigirati svoje misli postupke i govor.
  5. tja06.04.2011. 18:59
    Meni isto nema smisla dozvoliti da npr. fašisti čekaju homoseksualca ili Roma pred kućom, pa kad izađe viču za njim da takve kao on treba pobiti.

    No, paljenje i bilo kakvo drugo ismijavanje Kurana, Biblije, Marxovog Kapitala, hrvatskog pravopisa i sl. bez daljnjeg treba dozvoliti. Agresivcima treba pokazati da to što je njima neka knjiga, učenje ili teorija svetinja ne znači da imaju pravo prisiljavati i druge da im to bude svetinja. Taj dio slobode govora treba braniti. Ako muslimani nisu navikli na paljenje Kurana - treba ih na to navići masovnim paljenjem istoga. Što prije, to bolje. I ne samo muslimane, nego svakog tko svoje svetinje pokušava nametnuti drugima.

    Usput, potpuna sloboda govora bi značila dekriminalizaciju špijunaže, oslobađala bi naredbodavce zločina (krivi bi bili samo neposredni počinioci - Hitler je samo govorio, to što su ga slušali nije on kriv), pa čak i kršenje ugovora. Što, banka mi je dala novce zato što sam potpisao da ću joj vraćati u ratama? Žalim slučaj, lagao sam - to je moja sloboda govora. Teško je zamisliti društvo koje ne bi kažnjavalo kršenje ugovora, no zanimljivo kako smo se navikli na to pa više ni ne primjećujemo da je ugovor ograničenje slobode govora.
  6. Carob King06.04.2011. 19:59
    Pametna sloboda govora ima svoje vlastite granice ukoliko je argumentirana. Glupa sloboda govora koja se zasniva na manipulaciji vlastite gluposti u tuđim umovima neograničena je kao i sama glupost koja je beskonačna. Zavođenje čovječanstva glupošću vraća u ravnotežu zavodnički ketman kolektivne svijesti tog istog čovječanstva. "Iznimno lukave" poput Hitlera na kraju uvijek nadmudre oni lukavo iznimni poput Churchilla, tako da se zavodnička moć "velikih osvajaća" na kraju svede na manipulaciju manjine u vlastitom narodu. O slobodi govora možemo se dogovoriti ili je možemo uzimati i širiti preuzimajući vlastitu odgovornost za posljedice svog govora. Glupost je osuđivati nekoga zbog verbalnog delikta, kad pojedinci kod nas mogu slobodno djelovati s pogubnim posljedicama (pljačka vlastitog naroda i države od strane tajkuna i političara), a za što ntko ne odgovara. Mi smo nedefinirana država i narod u svakom pogledu, tako da zbog toga i ne možemo ozbiljno djelovati i razvijati se. Na svim odgovornim mjestima u strukturama vlasti, gospodarstva, obrazovanja, znanosti i religije su nesposobni i pokvareni ljudi bez vizije i znanja, koji gledaju samo svoj osobni trenutačni probitak što za posljedicu ima negativnu selekciju. Kod nas bi trebalo zabraniti govor ljubavi jer je on licimjeran i manipulativan i u službi je negativnih zavodnika. Tako su oni koji su najviše opljačkali i unazadili (Tuđman i Sanader) ovu državu govorili kako je oni najviše vole. Ivo Salzburški je čak izjavio: "Ne dozvoljavam nikom da Hrvatsku voli više od mene." Taj austrougarski partizansko-ustaški mentalni sklop treba što prije umirogojiti kao što se umirogojilo i drugog hrvatskog predsjednika Franju Tuđmana. Mi smo jedina država u kojoj je delikt mišljenja veće kriminalno djelo od delikta djelovanja. Prema tome, čega se Hrvati najviše boje? Mišljenja!? Je li to stvar kukavičluka, lijenosti i gluposti? Znači li to da su Hrvati kukavički, lijen i glup narod? Narod koji je dozvolio, da mu oni koji se busaju da su ga "oslobodili", ukradu državotvornu misao, državu, društvenu i narodnu imovinu, posao i budućnost. Ukoliko su nas naši vlastodršci opljačkali više nego oni njihovi Tunižane, Egipćane i Libijce zajedno, a mi i dalje prosvjedujemo mirno i dostojanstveno u sve manjem broju – onda prosudite sami! Glavno pitanje koje nam se nameće je: Kako se osloboditi "osloboditelja"? Ili onako kako smo se oslobodili Tuđmana -umirogojenjem ili onako kao Sanadera - izvozom u Austrougarsku njegovim jatacima. Je li Bog rekao Hrvatima doviđenja? Ukoliko jeste, znači da stvar moramo uzeti u svoje ruke! Moramo shvatiti da ova država i narod nije nečija prčija (Tuđmanova, HDZ-a, SDP-a, Udruga Domovinskog rata itd.), ni ničija, već je Lijepa naša (sviju onih koji žele za nju raditi i od nje živjeti uvećavajući njenu vrijednost i ugled a time i svoj vlastiti).
  7. halteri dolje06.04.2011. 20:59
    Ne znam za vas ostale, ali za mene je stvar kristalno jasna; Jedino što mi je ostalo je kreativno mišljenje i izražavanje, i ne mislim se toga odreći ni po koju cijenu. Štoviše, siguran sam da bez toga prestaješ biti ljudsko biće.
    Slijedom toga valjda je jasno da me niti najmanje ne zanimaju rasprave o dozvoljenim ili propisanim dometima slobode izražavanja. Tko o tome misli i piše njega još uvijek pere iracionalni strah koji izvire iz opskurne i totalitarne prošlosti ili iste takve sluteće budućnosti.
    Moja je izreka; Toliko sam dobar da bez straha mogu govoriti što mi padne na pamet. Ako netko misli da se to mora spriječiti ili ograničiti, gubi svoje dragocijeno vrijeme.
  8. Čitatelj06.04.2011. 21:53
    @halteri dolje - Ne trebaš biti 'toliko dobar' nego 'toliko moćan' pa da možeš govoriti što ti padne napamet, a to ni jedan pojedinac nije.

    Ako je cijena izražavanja mišljenja samo mogućnost da popušiš šamar od neke sirovine, dobro ćeš razmisliti hoćeš li izražavati stav, a da ne spominjem ozbiljniju cijenu principijelnosti. To nisu iracionalni strahovi nego stvarni život u kojem riječi i djela imaju posljedice.
  9. halteri gore, gaće dolje06.04.2011. 22:22
    Dragi @Čitatelju, stara izreka kaže; Tko u strahu živi, prdeć mu zvone!
    I još nešto; Nikakva moć osim duhovne me ne zanima.
  10. Čitatelj06.04.2011. 22:41
    Strah kad je o vlastitoj guzici riječ, ali obzir kad je riječ o tuđoj. Živio :-)
  11. Carob King07.04.2011. 01:00
    halteri dolje06.04.2011. 20:59#1
    "Ne znam za vas ostale, ali za mene je stvar kristalno jasna; Jedino što mi je ostalo je kreativno mišljenje i izražavanje, i ne mislim se toga odreći ni po koju cijenu. Štoviše, siguran sam da bez toga prestaješ biti ljudsko biće.
    Slijedom toga valjda je jasno da me niti najmanje ne zanimaju rasprave o dozvoljenim ili propisanim dometima slobode izražavanja. Tko o tome misli i piše njega još uvijek pere iracionalni strah koji izvire iz opskurne i totalitarne prošlosti ili iste takve sluteće budućnosti."
    Moja je izreka; Toliko sam dobar da bez straha mogu govoriti što mi padne na pamet. Ako netko misli da se to mora spriječiti ili ograničiti, gubi svoje dragocijeno vrijeme.

    I mali Milošević je mislio nakon što su mu nadjenuli ime da je on tim činom Slobodan misliti i raditi gdje hoće, kako hoće i kada hoće. Tako je to i bilo neko vrijeme na prostorima bivše SFRJ. Potom ni tu više nije bio slobodan iako je ostao Slobodan. Zatim je Slobodan neslobodno prebačen u Hag. Nakon nekog vremena tu je Slobodan oslobođen života slobodno umro ne pitajući nikog za dopuštenje. Oslobodivši ga iz haškog zatvora srpski domoljubi su Slobu slobodno pokopali ispod lipe u njegovom rodnom mjestu. Srbi su mu, sve dok nisu shvatili da ih je on zarobio, pjevali: Slobo slobodo!

    Možemo mi o sebi misliti što god hoćemo, da smo slobodni i kad nismo i da vrijedimo više nego što vrijedimo, sve dok se ne sudarimo sa izazovima stvarnosti, te mislima i djelovanjima drugih ljudi. Zdrave ljude to vraća u normalu i ravnotežu. Ali one koji kažu da im je sve kristalno jasno, da kreativno misle i izražavaju se, pa su time i ljudska bića, a da to ničim ne dokažu, možemo slobodno nazvati nekreativnim kenjatorima. Kreativac bubne: "Slijedom toga valjda je jasno da me niti najmanje ne zanimaju rasprave o dozvoljenim ili propisanim dometima slobode izražavanja." I ostane slobodan. On ne shvaća da je slijedom gluposti rekao kontradikciju i da već učestvuje u onom za što kaže da ga niti najmanje ne zanima. Veliki četnički pesnik bi rekao: Oh kako je lepo biti glup! Stoka ume da živcira..." Strah kao emocija ne može biti racionalan, već to mogu biti naša sjećanja iz prošlosti i projekcije budućnosti. Nekima je strah poticj i uživaju u njemu jer im pojačava lučenje adrenalina. U borbi za većom slobodom izražavanja ne radi se o nikakvom strahu zbog trauma iz prošlosti, već time stvaramo preduvjete za postizanje kvalitetnije i sretnije budućnosti. Ne radi se u slobodi izražavanja o slobodi vrijeđanja i ne svodi se sloboda izražavanja samo na to, te bi je zbog toga trebalo ukinuti. Ukoliko pronađemo način kako spriječiti ljudsku glupost, lako ćemo riješiti problem slobode izražavanja.

    Moja je izreka: Toliko sam glup da bez straha mogu govoriti što mi padne na pamet. Ako netko misli da se to mora spriječiti ili ograničiti, gubi svoje dragocijeno vrijeme.

  12. mua07.04.2011. 01:12
  13. Inter07.04.2011. 09:59
    Nikad i nigdje ne može biti potpuna sloboda govora... Baš kao što bez Dobrice Ćosića (tko mu ime dade, pobogu?!) ne bi bilo rapslamsavanja nacionalizma u Srbiji, tako ni u Hrvatskoj ne bi bilo slično bez Aralice... A Terry Jones?! Ne znam, meni je bolji John Cleese:)))
  14. i halteri doli07.04.2011. 11:06
    Moj pametni @Carobe, prije svega morao bi znati da se komentar piše u visini do četiri prsta, ne više, jer kad je pedalj ili kao račun iz hipermarketa to uistinu postaje scribo delikt. Još si udrobio Miloševića, četnike i inducirao psihozu na ovog jadnog @Intera (Dobrica Aralica).

    No dobro, vidim da te moj tekstić uznemirio i potaknuo. Teška je ovo tema. Ja sam samo izložio svoj rezolutni stav oko moje osobnosti i slobode izražavanja. Što se mene tiče, drugi mogu šutjeti ili gnjusno lajati, potpuno mi je svejedno. A ta priča kako verbalna agresija prelazi u fizičku, to služi za plašenje mediokriteta.
  15. Otac Domovine07.04.2011. 11:48
    Marko Gregorić je gadna lopovčina. Nije ni čudo kad mu je baba bila Ciganka. Vidio sam ga jučer kako krade kekse iz Todorićeve samoposluge, a znam da ima novaca i da nije krao iz velike potrebe. Te kekse morat će platiti sirote prodavačice, koje zarađuju 2800 kuna mjesečno.
    ------------------------------------------------
    Ispravljam se, M.G. vjerojatno nije lopovčina, ne znam što mu je baba po nacionalnosti i ja ga nisam vidjeo u samoposluzi. Ali nek osjeti na svojoj koži što znači zalagati se za bezuvjetnu slobodu govora.
  16. gle delikta07.04.2011. 13:57
    "Volim Srbe zato što su Hrvati ubojice", riječi su koje ovih dana gotovo svakodnevno odzvanjaju pariškim kazalištem Odéon – Théatre de l'Europe u predstavi "Adagio" (Mitterrand, tajnovitosti i smrt). Kazališnu predstavu koja se prikazuje od 16. ožujka do 10. travnja režirao je francuski redatelj, glumac i pisac Olivier Py.

    http://www.vecernji.hr/kultura/francuskom-odzvanja-volim-srbe-zato-sto-su-hrvati-ubojice-clanak-273616
  17. halteri gore07.04.2011. 14:32
    I što je tu sada opasno, moj @Oče Domovine? I da se nisi ispravio stvari su potpuno banalne; Lopovluk utvrđuje policija, a baba Ciganka je legitimna opcija! Znači, možeš i dalje nemoćno i bezopasno trkeljati koliko hoćeš.

    Ali meni se čini da se ovdje radi o nečemu sasvim drugom. Svi zagovornici ograničavanja slobode govora spremni su zauvjek tolerirati bezuvjetnu slobodu institucionalnog kriminala, stranačkog klijentelizma, korupcije i svih ostalih društvenih patologija. I usput zagovarati cenzuru. E pa dosta je toga, konformisti pušači.
  18. Čitatelj07.04.2011. 16:00
    @halteri kud god - proturječan si - misliš da govor nema značaja, da je to "nemoćno i bezopasno trekeljanje", a tražiš bezuvjetnu slobodu govora, što će ti onda ta sloboda? Tebe "niti najmanje ne zanimaju rasprave o dozvoljenim ili propisanim dometima slobode izražavanja", a ulaziš ovdje u rasprave. Daj se dogovori sam sa sobom.

    A ovaj drugi pasus ti je žešći proser koji ne treba dalje komentirati.
  19. mg07.04.2011. 16:16
    @otac domovine
    primjer na mjestu. ali gledaj, da:
    a) tvoje izjave ocito nisu misljene ironijski
    b) da je poznato tvoje ime i prezime
    ...ja bih razmislio da podignem *privatnu* tuzbu zbog klevete. Tako bih sam stitio svoja prava. Sloboda govora ne ukljucuje mogucnost klevetanja, barem se ja ne zalazem za takvu slobodu govora. Ali smatram da *drzava* prema vlastitoj procjeni ne bi smjela ici stititi moja prava i kaznjavati ljude zbog izrazavanja misljenja. Postoji razlika u tome da kazes:
    a) mg je idiot
    b) mg je jucer ukrao stvari iz ducana, uhapsite ga/ istucite ga/ oduzmite mu drzavljanstvo...
    govori ovo a) koliko hoces, to je tvoje pravo i drzava ne bi trebala intervenirati. ovo b) je problematicno i drzava bi me trebala zastititi, na moju inicijativu i ako se dokaze da je to laz.
    Navedeni su vec problemi sa slobodom govorai u mom tekstu i u komentarima, o tome nema spora. Pitanje je samo sto je bolje...
  20. ne07.04.2011. 19:10
    mg nisi u pravu i a) i b) su klevetanje/vrijedjanje nema nikakve razlike
  21. monsieur07.04.2011. 20:44
    vrlo dobro, monsieur - čitko, zanimljivo, informativno.
  22. mamarko07.04.2011. 21:24
    Iznenadjujuce dobar text za H-Alter. Primjer :
    Kad Jurčević danas kaže da je"osuđen zbog Europske Unije", to zaista nije daleko od istine. ........ Obzirom da se ide u EU ovakvih presuda ce biti sve vise i vise, jer poruka iz EU glasi : mi necemo trpjeti vase idiotluke, nego cete vi trpjeti nase idiotluke.
  23. antikrist08.04.2011. 12:54
    Već smo imali istu raspravu, kod karikatura muhameda;
    čin paljenja je samo još jedan način iznošenja kritike, bez obzira da li se ovaj puta osobno neko složio s njom budući da je vj. iznesena iz rakursa druge navodno superiornije religije .

    No u pozadini svega je nemogućnost komunikacije im. razl.religija, ili nemogućnost bilo kakve kritike religije, jer su one za to nesposobne kao sustavi tisućljetnog , dogmatičnog kolektivnog zatupljivanja i dresiranja na pokornost lažnom autoritetu , u kojem su tupost tj. potpuna vjera u nauk, bez ikakve vl. logičke kritičnosti te isključivost prema svim drukčijim svjetonazorima, kulturama ili religijama pretvoreni u vrhunske vrline kojima vjernik teži .

    Dakle rješenje je jedino u zabrani službenih religija, no danas je još uvijek , u 90% ljudi koji pripadaju nekoj religiji čak i u tzv. civiliziranom svijetu (religioznost je obrnuto prop. prosječnom obrazovanju i inteligienciji) to nemoguće, pa je lakše skuhati pijetla koji zakukuriče, zašto stalno i imamo iznova iste diskusije,.

  24. Otac Domovine08.04.2011. 13:45
    mg - Mogućnost da me tužiš, ukoliko ti stoji na raspolaganju, podrazumijeva ograničenje moje slobode govora. Ukoliko bi iskoristio tu mogućnost našao bi se u kontradikciji s onim što tvrdiš u svojoj kolumni.
    Osim toga, "delikt" koji sam napravio u prethodnom komentaru ionako podliježe isključivo privatnoj tužbi. Državni odvjetnik trebao bi reagirati samo u vezi s babom Cigankom, jer podrazumijeva da je Ciganima esencijalno svojstvo da kradu. Uostalom, nije mi poznato da je DORH ikada reagirao na takav tip izjave.

    halteri gore - Lopovluk ne utvrđuje policija nego sud. Opasnost u mojoj izjavi satoji se u tome što bi se moglo dogoditi da ona Marka Gregorića, posve nevinog, prati godinama, da mu onemogući ili oteža zaposljenje ili da se roditelji njegove vjerenice usprotive ženidbi. Kleveta može imati i daleko kobnije posljedice - pogledaj recimo slučaj Purda.
    Jasno da je baba Ciganka legitimna opcija, ali nije legitimno babu Ciganku poistovjećivati s kleptomanijom u genima. Na kraju, tvoja tvrdnja da "Svi zagovornici ograničavanja slobode govora spremni su zauvjek tolerirati bezuvjetnu slobodu institucionalnog kriminala, stranačkog klijentelizma, korupcije i svih ostalih društvenih patologija. I usput zagovarati cenzuru." najobičnija je glupost i kao takva nije vrijedna komentara.
  25. halteri na kiti08.04.2011. 14:43
    Moj kratki odgovor @Čitatelju i @Ocu Domovine;
    Vidim da ste jako nezadovoljni mojim stavovima oko slobode govora i da uistinu imate jake argumente; Jedan tvrdi da sam imao žešći proser, drugi ocjenjuje kako sam izložio najobičniju glupost. I oba kažete kako te prosere i gluposti nećete komentirati?

    E pa, pizduni moji, idem ja na proljetne radove spasiti ono malo humusa od grabežljivaca koji vam ne daju misliti i govoriti. Za vas ovisnike o strahu, autor teksta u svom komentaru nudi recept za miran mediokritetski san.
  26. Otac Domovine08.04.2011. 15:24
    Da, da. Slobodan Proserov. Nista nova.
  27. abc08.04.2011. 16:25
    @antikrist

    Joj kako si ti pametan, inteligentan, obrazovan i nadasve pronicljiv. Toliko da mi se odmah povraća kad pročitam hrpu stereotipnog izmeta kojime si nas opskrbio.
  28. M08.04.2011. 17:20
    ---------------
    ""No, paljenje i bilo kakvo drugo ismijavanje Kurana, Biblije, Marxovog Kapitala, hrvatskog pravopisa i sl. bez daljnjeg treba dozvoliti. Agresivcima treba pokazati da to što je njima neka knjiga, učenje ili teorija svetinja ne znači da imaju pravo prisiljavati i druge da im to bude svetinja. Taj dio slobode govora treba braniti.

    *****Ako muslimani nisu navikli na paljenje Kurana - treba ih na to navići masovnim paljenjem istoga.********

    Što prije, to bolje. I ne samo muslimane, nego svakog tko svoje svetinje pokušava nametnuti drugima. ""
    -------------------------------

    Upravo to!

    Trebalo bi neku svjetsku manifestaciju organizirat preko fejsa. U svim sekularnim državama svijeta istodobno na više mjesta spaliti na stotine Kurana. (Usput ,bi još spaljivao i Biblije, zastave Europske unije, Deklaracije o domovinskom ratu, pravopis od one krave Sandre Ham i slične "svetinje", čisto da se vidi kako to nije usmjereno isključivo prema Islamu.)

    Pa nek onda gledaju, kog će dignut u zrak ako u vim zemljama pale jednako?

    Mogu nasumce, al nasumični napad nekog čobana i Bliske Vukojebine ću rađe riskirat nego da mi neko brani da pokazujem šta mislim o "svetinjama".

    Zamisli, "International Kuran&co. Burn Day".

    To bi onda moglo prerasti u predivnu tradiciju, poput prvog Maja!

    I ne, ja se odista ne zajebavam.

  29. hm08.04.2011. 18:00
    ljudi sori ali vi ste redom bolesni ekstremisti i primitivci

    ako niste u stanju zivjeti u drustvu u kojemu su svi svjetonazori ravnopravni i u kojemu je tolerancija vrijednost molim sjedite u vremeplov i emigrirajte u staljinov sibir tamo cete uzivati
  30. verbalni delikt u jutarnjem08.04.2011. 18:18
    Bila je moja kolumna od 6. veljače 2010. u kojoj sam, između ostaloga, govoreći o olovnim vremenima 1972. napisao: „U prvih šest mjeseci 1972. iz SK je isključeno oko 1150 članova. Glavni naredbodavac bio je Vladimir Bakarić zvani Buda, dok je glavni egzekutor za izbacivanja, hapšenja i pripreme optužnica bio drug Ante Josipović (otac novog predsjednika Ive Josipovića), član Izvršnog biroa CK SKH.

    On je u vlaku od Karađorđeva do Zagreba prevalio vlastiti političko-povijesni put od Savkina pristaše – ustaše (što bi rekao drug Tito) do ponovno vjerna titoista. Kao predstavnik Partije nalazio se na čelu komisije u kojoj su bili Mane Trbojević (šef istražnog odjela Okružnog suda u Zagrebu), Bogumil Cukon (državni tužitelj), Mirko Bilić (sekretar za informiranje u vladi SRH) i Ivica Krizmanić (partijska batina na RTV Zagreb). Zadaća im je bila provođenje u djelo liste za odstrel koju je radio drug Vlado Bakarić. U procesu obračuna s ‘proustaškom’ Maticom hrvatskom i studentima, koji su radili na uspostavi države po uzoru na Pavelićevu, što je rekao drug Tito u Karađorđevu ‘71, između ostaloga saslušano je 50.000 članova Matice. Pohapšene su i osuđene stotine ljudi.“

    Necenzuriranu, moju verziju teksta možete i danas naći na internetskim stranicama Jutarnjeg, u arhivi gdje se nalaze i druge moje kolumne. Nakon objavljenog teksta nazvao sam glavnog urednika Plešea i upitao ga tko je i zašto maknuo dio teksta o Anti Josipoviću. Odgovorio je kako je stav redakcije da se grijesi otaca ne smiju prebacivati na djecu. Moje je stajalište bilo da glavni urednik ima pravo odlučivati o sadržaju svakog teksta jer odgovara za sadržaj novina, ali ni on ni bilo tko drugi ne smije intervenirati u sadržaj kolumne bez dogovora s autorom. Ali stav redakcije vrijedio je samo za mene.

    http://www.matica.hr/Vijenac/vijenac446.nsf/AllWebDocs/Hrvatskom_vladaju_potomci_komunista
  31. Čitatelj08.04.2011. 21:36
    Ajde Gregoviću objasni sad zašto cenzurirate komentare.
  32. Carob King10.04.2011. 03:28
    Korisničko ime M (vjerojatno maloumni) podržava sljedeći stav: "No, paljenje i bilo kakvo drugo ismijavanje Kurana, Biblije, Marxovog Kapitala, hrvatskog pravopisa i sl. bez daljnjeg treba dozvoliti. Agresivcima treba pokazati da to što je njima neka knjiga, učenje ili teorija svetinja ne znači da imaju pravo prisiljavati i druge da im to bude svetinja. Taj dio slobode govora treba braniti."

    Kuran, Biblija, Marxov Kapital, hrvatski pravopis, sve su to kulturna dobra koja su nekome svetinja. U ime Kurana Islamisti su spalili Aleksandrijsku knjižnicu i ubijali su i još uvijek ubiju ljude. U ime Biblije Katolicii su spalili i razrušili kulturu Maja i ubili masu ljudskih života. U ime Marxovog Kapitala spaljene su mnoge nepoćudne knjige i poubijano mnoštvo ljudi. Zbog hrvatskog pravopisa ljudi su zatvarani i vjerojatno su nacionalisti u njegovo ime spalili pokoju nepoćudnu knjigu. Ali za sve to nisu krivi Kuran, Biblija, Marxov Kapital i hrvatski pravopis, već oni koji se stavljaju iznad njih i tako sebi daju zavodnički značaj. Sve se može tumačiti na razne načine i zloporabiti. Mnoge stvari su nekom svetinja. Treba li ih sve spaliti. I tvoj život je tebi dragi moj M svetinja. Zašto ga javno ne spališ na nekom trgu i time dadeš vlastiti primjer i doprinos svojoj ideji koja stremi napretku čovječanstva i svjetske misli. Spaljivanje nije govor, paljenje nije ismijavanje, to je čin. Spaljivanje je nemoć i očaj. Druga je stvar ako se time želi ukazati na neke negativnosti i nepravilnosti, te se to radi ciljano kao kontrolirani kulturni ili politički događaj. Slažem se da svoje svetinje ne treba nametati drugome nasilno. Ako hoćeš možeš ismijavati tuđe svetinje, ali koristeći se razumom – knjigom na knjigu. Neimati nikakvih svetinja i dogmatski se držati toga jeste također svetinja. Neki uživaju u tome da je svijet pun svetih agresivaca kako bi mogli opravdati svoju misiju i uposliti vlastitu antisvetačku agresiju. Koliko naslućujem, ti nemaš svetinja. Zato hrabro naprijed! Ako si i materijalno siromašan mogu ti poslati opremu za samospaljivanje. Vatreni pozdrav!

    P. S.
    Za mene je ljubav bila šala. Jedna me plavuša prisilila da je zavolim i da mi njena ljubav bude svetinja. Trebam li je spaliti?


  33. nema delikta za "antifasiste"10.04.2011. 13:51
    evo kako to rade potomci partizana i cetnika (i jedni i drugi se hvale da su "antifasisti")

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/titov-unuk-o-partizanskim-likvidacijama-iskreno-zalimo-za-nevinim-zrtvama/546460.aspx

    "Joška Broz dotaknuo se i zločina koje je počinila pobjednička vojska nakon Drugog svjetskog rata. Broz je tada na izjavu gosta u studiju zastupnika SPO-a Aleksandra Jugovića kako su partizani ubili njegovog pradjeda, rekao: Trebali su… Malo su ubili onih koje su trebali."

    sto kazu nasi "antifasisti" da mi je znati mesic pusic cacic macic pacic i ini halterovci a
  34. a gle kako to rade bradonje10.04.2011. 14:08
    http://www.novossti.com/2011/04/pod-zastavom-patnistva/

    i sad usporedite - recimo slucaj zec sa slucajem bodirozic za prvi znaju svi i nad njim domaci filocetnicki lesinari sline bukvalno svaki dan u svakom tekstu i na svakom koraku ali za bodirozicku i njezinu potucenu vukovarsku obitelj ne zna nitko i nista osim da ona kao pise neke knjige

    zasto je slucaj zec vrijedniji od slucaja bodirozic recite mi

    zasto nas tzv. predsjednik zna za obitelj zec a pojma nema s kim je toga dana osobno sjeo i razgovarao

    pa vrlo jednosatvno - iz filocetnicke perspektive novosti haltera i nasih josipovica jedan ubijeni srbin vrijedi bar 100 ubijenih hrvata

    to je jasno i malom djetetu
  35. Carob King10.04.2011. 16:21
    a gle kako to rade bradonje
    nema delikta za "antifasiste"
    "zasto je slucaj zec vrijedniji od slucaja bodirozic recite mi"

    Zašto su oba dva slučaja vrijednija od slučajeva: Khir, Barišić, Parađik, Kraljević itd.? "Trebali smo… Malo smo ubili onih koje smo trebali." - rekao je umirogojeni drugi predsjednik HR drug Tuđman. Što je sve Tuđman bio? Kao predsjednik FK Partizan - bradonja. Kao partizanski komesar i titov general - "antifašista". Ali ja se ponosim Francekom jer on je naš bradonja i "antifašista". Ubijati nepotkupljive i poštene u svim političkim sustavima i nacionalnim previranjima je poželjno, dobrodošlo i dozvoljeno, a to podržavaju i potpomažu tajna društva i svjetska vlada u sjeni. Zato u rat nikada ne idite bez da povedete Slavka, netko vas mora upozoriti: "Mirko, pazi metak!"
  36. carobe10.04.2011. 18:40
    a da se okanes supljeg bla bla truc i odgovoris na pitanje
  37. @nema delikta za "antifasiste"10.04.2011. 18:43
    Slicno je jadni Djapic ustasa, jer su mu strica ustasu ubili partizani! Zato moramo biti njiezni prema Djapicu, jer je on, jadan, traumatiziran. Sto je bilo partizanima da ubijaju ustase? Stvarno su zlocinci, nema sta! Pogotovo nakon devedesete, kad su ustase dosli na vlast!
  38. "antifasisticka" logika i principi10.04.2011. 19:04
    znaci nakon rata 1990 do 1995 sve je hrvatske srbe trebalo pobit? upravo si oslobodio norca i glavasa biseru "antifasisticki"
  39. ckskj10.04.2011. 19:40
    franjo jurcevic je osudjen za RASNU MRZNJU.
  40. mislim10.04.2011. 20:38
    da je autor malo naivan kad misli da je u Americi "dopušten svaki govor osim onoga koji bi neminovno doveo do nasilja". Dapace, Amerikanci bez problema proglase zlocincem tko god im se usprotivi, zacas ga proglase novim Hitlerom, zacas tu mrznju prosire po citavoj planeti, i zacas su citave drzave sa citavim narodima napadnute i izlozene istrebljenju! Sto je to nego govor mrznje kad sad vec i Josipovic zna da su svi Muslimani potencijalni radikalni teroristi, a cijela planeta zna da ce svako nasilno "oslobadjanje" Libijaca, Sirijaca, Iranaca, sj. Koreanaca, Kineza, Venezuelaca, Kubanaca biti samo dobrodosao cin milosrdja!

    Mnogo interesantnije je analizirati sto se krije iza "slobode" nego analizirati "slobodu" koja ne postoji!
  41. tja10.04.2011. 22:54
    To je sasvim drugi problem, koji ima samo indirektne veze sa sasvim konkretnim problemom o kojem autor pokušava diskutirati - npr, da li dozvoliti npr. nacističku propagandu, pozive na genocid i sl. U USA je to dozvoljeno, u Evropi nije.

    To što Rusi vladaju sa pola Azije, što se na njihovim crkvama simbol polumjeseca nalazi ispod križa, i time direktno simbolizira inferiornost islama pred kršćanstvom, i što se na sličan način ponašaju i sve druge države, onoliko koliko to po svojoj snazi mogu, uključujući i USA - ali i npr. Srbiju koja još uvijek drži muslimanski Sandžak pod svojom okupacijom, to je sasvim drugi problem.

  42. tja10.04.2011. 23:07
    Evo primjer polumjeseca ispod križa na ruskoj crkvi:

    http://bit.ly/hA5RgB
  43. Carob King11.04.2011. 01:40
    Tko se iza mog imena skrio magarac je bio. Bezimeni, bezlični i hrabri mišu sivi! Moj odgovor glasi: Zec je vrijedniji od bodirožića zato što se može ukusno pripremiti bez nabadanja na rožić. Ako ne vjeruješ meni pitaj Stevu Karapandžu. Ukoliko se umirogojiš na pitanje ti može odgovoriti dr. Sranjo Tuđičovik. Libet je rekao i dokazao da slobodna volja ne postoji, pa prema tome nismo odgovorni ni za što, jer nismo slobodni i ne odlučujemo o ničemu. Postoje i suprotna razmišljanja i dokazi. Ne možemo dokazati da stvarnost postoji i da sve nije samo moj ili tvoj san u snu. Kome ja ili ti trebamo odgovarati za svoje snove? Oko nekih stvari koje ne možemo dokazati postigli smo milenijski koncenzus kako bismo kao društvo i čovječanstvo mogli imati kvalitetniji saobraćaj i interakcije. I svijest se služi fikcijom osobnosti - trikom proizvođenja jastva kako bi mogla djelotvornije funkcionirati. Što je to ja, gdje se nalazi i koliko vladamo njime - ne znamo. Ukoliko živimo u društvu i želimo uvažavati druge ljude, sloboda je dogovor i suglasje sa samim sobom i drugim ljudima. Slobodu, kako onu za što, tako i onu od čega, ponaosob i zajednički osvajamo, širimo ili sužavamo ovisno o drugim potrebama i uvjetima preživljavanja, reprodukcije i zabave. Sloboda, ona dobivena ili osvojena, uvijek je samo medij u kojem se najbolje snalaze i iskorištavaju ga umjetnici slobode mišljenja i djelovanja. Mnogi neumjetnici ne znaju što bi uradili sa slobodom, vremenom, novcem, seksom, vlašću, državom, narodom itd. Zato ukoliko dobijete ili osvojite bilo što, a niste radili na sebi i izgradili alate za iskorištavanje i uživanje u tome što imate, uzalud vam trud svirači. Odgovor je predugačak i bez kraja, pa ga nastavi odgonetati sam radeći na sebi do smrti. Svaki odgovor biti će ti šuplje bla bla truc, ukoliko ga ne prevedeš na osobni privatni jezik i praksu. Da bi stekao slobodu prvo se moraš osloboditi straha od neuspjeha i toga da misliš da pišeš i govoriš gluposti, a da to isto i drugi misle o tebi i da će te zbog toga ismijavati. Da bi to postigao trebaš stajati iza svoga komentara imenom i prezimenom, a ne se skrivati iza nekih anonimnih, kukavičkih, zaštitničkih i beznačajnih korisničkih imena. Hrabrost i odvažnost se ne uče u školi. Budi odvažnik svog mišljenja. Dobar tek i pozdrav.
  44. carobe11.04.2011. 07:27
    dosadan si
  45. db11.04.2011. 13:50
    Za one koji nisu primjetili, autor iznosi dva viđenja slobode govora, komparira dva sustava te u zaključku postavlja pitanje - kojem od ta dva (utjecajem dominantna u svijetu) bi se valjalo prikloniti iako "niti jedan izbor ne izgleda privlačan, i jedan i drugi vode do razno raznih loših posljedica." Također, iznosi naprednu sugestiju: "Ipak, možda bismo kao društvo trebali probati napraviti ono što još nikad nismo imali, nešto originalno na ovim prostorima - društvo u kojem ne postoji verbalni delikt." Jasno je, dakle, da se autor ne zalaže niti za jedan od ponuđenih, već iznosi činjenice i analizira jedan od problema društva.
    Prema tome, molim osorne kritičare da još jednom pročitaju tekst prije nego ga popljuju uvredama ili kako već...
  46. Carob King11.04.2011. 14:43
    dosadan si

    Napisati to i nije neki misaoni i književni domet. Neki mi ukažu da sam dosadan, zabavljajući me cijelom jednom prostom rečenicom, tebi je to uspjelo jednim glagolom. Svaka čast! Ti bi htio da ja hrabre kukavice koje se kriju iza mog imena ili koriste neka anonimna korisnička imena, dakle, one neobrazovane bez osobnosti, obrazujem, zajebavam se s njima i još ih zabavljam. To ne može! Zabava se plaća. Neobrazovanome je svo znanje glupo, a onaj tko zna dosadnjaković. Duh je ono što se obrazuje. U svojoj Antropologiji u pragmatičnom pogledu (Anthropologie in pragmatischer Hinsicht) iz 1798. godine Immanuel Kant je nedostatak rasudne moći nazvao jednim oblikom gluposti.

    Andrew Keen u knjizi „Kult amarera: kako blogovi, MySpace, YouTube i ostali suvremeni mediji koje stvaraju korisnici uništavaju našu ekonomiju, kulturu i vrijednosti“ upozorava nas da na H-alteru nema razlike između mene i tebe: „Danas se na webu, gdje su svi glasovi ravnopravni, riječi mudraca ne cijene više od mrmljanja budale. Naravno, svi mi imamo mišljenja; ali, kao što ću iscrpnije govoriti u drugom poglavlju, samo nas nekolicina ima posebnu obuku, znanje ili praktično iskustvo za stvaranje bilo kakva utemeljenog stajališta.“ Mnogo dobre zabave u glupostima, među glupanima, od sveg srca želi ti Ivo Marinković.
  47. Čitatelj13.04.2011. 08:32
    @db - autor se upravo zalaže za društvo bez verbalnog delikta, a pod istim tekstom admin mu, i to vrlo netransparentno, briše komentare. Dakle, društvo s H-Altera bi mijenjalo društvo a vlastiti portal ne vode po načelima za koja se ko fol zalažu.
  48. tja13.04.2011. 08:44
    Čitatelj, ukidanje verbalnog delikta samo znači da te država neće strpati u zatvor ako kažeš nešto krivo. Ali, još uvijek te onaj u čijoj kući si to rekao ima pravo izbaciti iz kuće.
  49. Čitatelj13.04.2011. 09:58
    Ne valja ti analogija. Portal je po mom mišljenju sličniji javnom prostoru (nekom trgu) nego nečijem dnevnom boravku, a ako još nudiš mogućnost komentara, i k tome se i otvoreno zalažeš za slobodu govora, onda valjda tu slobodu trebaš u tom prostoru i dozvoliti?

    Ali ajde, neka je to i nečija kuća - možeš naravno nekoga izbaciti jer se ne slažeš s onim što govori, ali ne možeš onda licemjerno tvrditi da si tolerantan čovjek, koji uvažava različita mišljenja, ili makar drugačije mišljenje od svoga. Ti se družiš samo s ljudima istih vjerskih i političkih opredjeljenja, istih životnih stavova?

    E da, ja uostalom i nisam za bezuvjetnu slobodu govora, i mislim da komentare treba uređivati, kao što i neke stvari trebaju biti kažnjive, ali već sam više puta primijetio da su brisani komentari samo zato jer izražavaju drugačija stajališta od iznesenih u H-Alterovim tekstovima (nikakvih uvreda ili posebnih prostakluka). To je jednostavno licemjerno, pogotovo kad se radi ispod teksta o slobodi govora.
  50. Pacufka13.04.2011. 11:53
    Jebala vas Amerika da vas jebala!
  51. Pacufka13.04.2011. 11:59
    Preporučam autoru ovog teksta da ubaci u Google BRADLEY MANNING.
    Pa onda nek nam popuje o "američkom modelu". Jebo ga američki model da ga jebo. USA je fašistoidna totalitaristička tvorevina koja 30 godina sisa cijeli svijet, samo mi joj se temeljito uvlačimo u guzicu, smrad dopire do neba!

    Pas mater, u ovoj šumi nemaš ni vijesti, sve moraš tražit na tuđim portalima, mozak ti peru na sve strane. Već sam zaboravila hrvatski jezik, koliko engleskih vijesti čitam.
  52. tja13.04.2011. 15:21
    Amerika sigurno jest imperijalistička, i to najmoćnija i najagresivnija imperijalistička država, ali nije ni fašisička ni totalitarna. Amerika je liberalno kapitalistička država. Nije "carstvo slobode", ali je dalje od totalitarizma od gotovo svih drugih država. Sloboda govora je, iako ne potpuna, vjerojatno veća nego u bilo kojoj drugoj državi na svijetu. Rusija i Kina su ti isto tako imperijalističke države. Kina je totalitarna država, osim što je imperijalistička. Tamo nemaš slobode govora, čak ni slobode surfanja po Internetu. Rusija nije totalitarna ali je populistička, bliže fašizmu od Amerike. Obadvije su siromašnije od Amerike, pa onda i manje utjecajne, ali ipak čvrsto drže rezultate svojih imperijalnih osvajanja. Pogotovo Rusija, koja je jedina imperija koja nije izgubila svoje kolonije, nego su ostale još od vremena kad je i službeno bila carstvo.

    Pokušaji da se Ameriku optuži i za što je kriva (rekao sam najveća, najmoćnija i najagresivnija imperijalna država), ali i za ono za što nije (verbalni delikt, o čemu je riječ u ovom članku) a sve druge onda implicitno oslobodi, u pravilu ukazuju da sam kritičar sam ima totalitarnu, a možda i fašističku ideologiju. U našim uvjetima, ovakve nebuloze najčešće iznose velikosrpski nacionalisti kojima Amerika smeta zbog toga što je pomogla odcjepljenje Kosova, pa onda kritiziraju Ameriku a o svima drugima, pogotovo Rusima - šute. Hajde, učini mi uslugu pa mi reci tko je tvoj omiljeni političar iz prošlosti ili sadašnjosti pa ćemo vidjeti otkud vjetar puše. Vjerojatno Tito ili Pavelić.
  53. Pacufka13.04.2011. 16:22
    Moj omiljeni NOVINAR je Glenn Greenwald, a da nam je Glennzilla, Amy Goodmann i ekipa s Firedoglakea, ne bi ni ti pisao ovakve bedastoće. Ja nemam "omiljenih političara iz prošlosti", vjetar ne puše uopće, a omiljena iz sadašnjosti mi je Birgitta Jonsdottir s Islanda za koju bi ti čuo da mi imamo medije.

    Ne trpaj mene u svoje vreće, rađe čitaj što se događa po supermax zatvorima i koliko oni ljudi tamo imaju i zašto! Piše ti Al Jazeera English. Čitaj o "oružjima masovnog uništenja" i koliko stotina tisuća ljudi su poubijali bez ikakvog razloga, traži o osiromašenom uranu na Kosovu i drugdje i kako te stranice nestaju s interneta, a jeftinu propagandu ostavi za nekog drugog. Ako su Rusija i Kina despotske države, to ne znači da USA nije! USA su gori od svih jer imaju najjaču vojsku. Na Balkanu imaju baze u kojima muče vojne zarobljenike, a njihovi mediji nisu imenovali te lokacije "da bi se vojne operacije u njima nastavile"!?
    Obama traži "kill switch" za internet, vojska ima cenzuriran pristup nekim stranicama (ne samo wikileaks)... pred par tjedana su u 24 am. države bili masovni prosvjedi zbog lošeg stanja radništva (100 000 ljudi u Wisconsinu, mase u Ohiju i drugdje), a mi o tome pojma nemamo.

    Nisu oni ništa bolji od najgorih režima. Ikea ima tvornicu u SAD, pogledaj što rade tim ljudima! LA Times piše. To se događa i nama.

    Mogla bih ti nabrajat do preksutra. A umjesto što špricaš svoje "mišljenje" rađe se informiraj. Na engleskom, španjolskom, francuskom... Mediji u Hrvatskoj ne postoje, tu svi imaju samo "mišljenje" stvoreno na temelju službene propagande i nastoje se što dublje uvući u Obaminu guzicu. Priča o liberalnoj demokraciji samo je mit iz nekih davnih vremena, a do danas joj je nestao svaki trag.
    Ponavljaju je samo pripadnici malih naroda koji ionako misle da to s njima nema nikakve veze.
  54. tja13.04.2011. 20:53
    To što u Kina i Rusiji ima manje slobode govora nego u Americi još uvijek ne znači da je Amerika posebno slobodna, ali znači da si gnjev usmjerila na krivu stranu. No možemo postaviti pitanje - u kojoj državi na svijetu ima *više slobode govora* nego u Americi? U Evropi nema, tu je, zabranjen govor mržnje. Gdje onda? U arapskim zemljama? U Africi?

    Da stvar bude još gora, kako bi mi pokazala da u Americi nema slobode govora, sama si me uputila si me na Internet stranice koje izdaju i pišu - Amerikanci, dva najdraža novinara su ti - Amerikanci - i onda si se počela žaliti kako bi bilo dobro kad bi Hrvatska imala takve medije kao Amerika. Drugim riječima, Ameriku navodiš kao uzor. Jebi ga, dok ti logika ne proradi, nema ni smisla da išta čitaš.

  55. Carob King14.04.2011. 15:12
    tja, takvi misle da je količina informacija bitna, a ne njihova kvaliteta i kvaliteta alata za obradu informacija. Ti ne trebaš znati ništa od onoga što ona priča, ali znaš kroz analizu izgovorenog teksta da govori nesuvislo, tj. da kenja. To je problem samoobrazovanja koje ne počiva na usvojenim osnovama nekog sistematskog znanja. S takvima ne treba ulaziti u neku dublju diskusiju nego reći svoje i prekinuti. Nikoga ne možeš obrazovati preko noći i jednim komentarom. Jedino što možemo to je pričati smislene priče. Pozdrav!
  56. ovdje14.04.2011. 21:07
    se potpuno gubi iz vida da svako imperijalisticko drustvo (Amerika, zapadna Evropa) (za razliku onih koji ih samo kopiraju kao Hrvatska) ima onakav kodeks kakav je potreban da bi drustvo "normalno" funkcioniralo. To sto u Americi zazivanje nacizma mozda nije verbalni delikt, a u Eurupi jest, ne znaci nikakvu bitnu razliku nego jednostavno cinjenicu da je u Americi daleko manje vjerojatno da ce se osnivati neonacisticke organizacije i da ce privuci puno sljedbenika nego u Evropi (nacizam je ipak dio evropske tradicije, a ne americke, iako americka tradicija isto tako obiluje svojim fasistoidnim biserima).

    U Americi se uistinu moze naci mnostvo razlicitih glasova, samo zato sto su glasovi koji su suprotni main-stream misljenjima toliko marginalni da nemaju nikakvog bitnog utjecaja na populaciju, ali zato ostavljaju utisak slobode.

    A sistemi apsolutne kontrole elektronskih medija - dakle svakoga i svega i u Americi i u EUrupi - su razvijeni do savrsenstva i omogucavaju da se brzo makne bilo tko ko bi predstavljao opasnost rezimu!

    Nekad je vrijedilo "U Rimu Rimljanin!", a danas vrijedi "Na Zemlji Amerikanac!". Tj., svi mi moramo biti Amerikanci!

    Sto je najrasirenija diktatura poznata do danas!
  57. Pacufka16.04.2011. 11:01
    Hvala vam što me "obrazujete", makar i ovako s visoka.

    Ne pristajem na usporedbu s Kinom i Rusijom, oni uglavnom mrcvare samo svoje građane i susjede, dok Ameri ubijaju svoje, susjede i randomly, po cijelom svijetu i to nazivaju humanitarnim akcijama. Stanovništvo im je obespravljeno, zaglupljeno i dezinformirano. U najboljem slučaju, uopće se ne razlikuju ni od Kine ni od Rusije, dok naše nazore kreira upravo njihova propagandna mašinerija.

    Nema veze. Uvijek je bilo lako misliti onako kako ti kaže establishment. Ma samo vi njima vjerujte. Greenwald živi u Brazilu, a Goodman uhite svake godine kad pita ljude na cesti što misle. Ona i njezina ekipa nemaju ni pare od države, oni žive isključivo od dobrovoljnih priloga gledatelja. Piše na portalu Democracy Now! Je, Amerika je u doba Watergatea imala slobodu govora, a sad pitajte Daniela Ellsberga i Helen Thomas što imaju reći o tome.

    I oprostite ako vam kvarim raspoloženje. Neću više. Za 5 godina vi ćete pisati kao ja sada. Nije bitno što me se više nećete sjećati, bitno je što ćete biti sretni kako ste napokon vidjeli urušavanje imperija, ali to neće biti zasluga nekog hrabrog reportera, neće biti snage da se to više skriva.
  58. Čitatelj16.04.2011. 15:04
    @Pacufka - ne budi malodušna, navrati opet.
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

24.05.

Zatvorite ratne zločince

Hrvatska i dalje nije procesuirala svoje ratne zločince. Štoviše, umjesto toga su se ključne političke ličnosti obrušile na presude međunarodnih sudova, stoji u izvještaju Amnesty Internationala

24.05.

Sistematska diskriminacija Roma

Romi u Europskoj uniji nisu dovoljno uključeni u društvo i žive u lošijim uslovima nego njihovi susjedi, ocjenjuje Agencija za osnovna prava

24.05.

U pripremi rezolucija o homofobiji

Zastupnici Europskog parlamenta su na jučerašnjoj raspravi izrazili zabrinutost zbog niza otkazivanja Prideova diljem Europe

23.05.

Beograd Pride najavljen za listopad

Organizacijski odbor Beograd pride 2012 najavio je da će ovogodišnja Parada ponosa biti održana 6. listopada

22.05.

Ponovno zabranjen Pride u Moskvi

Pripadnici ruske LGTB zajednice još su 2006. predali prvi zahtjev za održavanjem Pridea, ali svi njihovi pokušaji završili su tako što bi ih rastjerivala policija

22.05.

Tužna statistika

Gotovo 13 posto mladih ljudi u svijetu je bez posla, a njihov status se vjerojatno neće promijeniti naredne četiri godine, stoji u izvješću Međunarodne organizacije rada

21.05.

Otkazana ukrajinska Povorka ponosa

Zbog ultradesničarskih prijetnji, policija je savjetovala organizatorima da odustanu od Povorke pola sata prije nego što je trebala započeti