H-Alter

Kako sam otpušten iz Slobodne Dalmacije

Fotografija članka
Jao si ga novinarstvu u kojem su sami novinari tema: dugogodišnji Feralov novinar Igor Lasić nedavno je otpušten iz zagrebačkog dopisništva Slobodne Dalmacije zbog navodne "racionalizacije i optimizacije poslovanja". Objavljujemo njegovu verziju izgona iz medijskog carstva EPH, prvotno objavljenu u posljednjem izdanju sarajevskog tjednika BiH Dani.

Početkom ljeta prošle godine ugasio se Feral Tribune u kojem sam radio preko deset godina, i ubrzo sam prešao u zagrebačko dopisništvo Slobodne Dalmacije, jednog od listova najvećeg hrvatskog medijskog koncerna, Europa Press Holdinga.

Isprva mi je najviše truda uzelo navikavanje na identifikaciju karticom, onom koja se prisloni uz elektronski čitač, pa isti onda tihano zapišti, a crvena lampica se oboji zeleno, i bude sve u redu... U novoj, modernoj zgradi EPH, ako želite ući te pristupiti liftu za dopisništvo Slobodne Dalmacije, recimo, zatim otići na ručak u interni restoran na sedmom katu, potom se vratiti na rad i na kraju izaći van, tu karticu morate stroju predočiti pet puta.

Kasnije sam jednom navratio do korporacijskog "bezbednjaka", zaduženog za svakovrsnu sigurnost u firmi, jer sam radi članka trebao objašnjenja zakonskih okolnosti u vezi s osiguravanjem informatičkih sustava, i pamtim da je taj gospodin na zidu imao samo dva plakata, jedan do drugog: skice organizacijskog ustroja Slobodne Dalmacije i - to mi se dopalo - CIA-e.

Veliki dio zaposlenih je u to kolovoško vrijeme koristio godišnje odmore, a s rujnom je situacija dozorila u realnom koloritu. Prvo mi je glavni urednik Slobodne Dalmacije Zoran Krželj zabranio, preko urednika kulturne rubrike, da pišem o Milanu Štrljiću, intendantu Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu, koji je taman bio zaredao s uklanjanjem nepoćudnih predstava i autora s repertoara toga teatra... Bio mu je i osobno sklon, kao što ću naknadno saznati, izuzev ultimativnog razloga kadrovskog interesa HDZ-a.

Dobio sam ugovor na neodređeno vrijeme i formalni status tzv. novinara-komentatora, ali zapravo nisam pojma imao što glavni urednik misli o mom dolasku, jer se nije izjašnjavao niti na neobavezni poticaj najbližih suradnika u splitskoj centrali tih novina. Prva dva mjeseca nismo se ni vidjeli niti čuli, ma ni e-mail nismo izmijenili. Često je dolazio u Zagreb i u EPH, ali u dopisništvo nije navraćao. A nije niti morao ništa reći, jer ga se o mom dovođenju - postat će zatim više nego očito - nije baš ni pitalo. Ispast će da sam u Slobodnu Dalmaciju došao posve mimo Krželja, na prijedlog nove šefice dopisništva Nataše Škaričić i pristanak predsjednika Odbora direktora EPH-medija Stjepana Oreškovića. Ninoslav Pavić, većinski vlasnik EPH, nedavno je u magazinu Lider pozdravio osjećaj egzistencijalnoga grča u želucima svojih novinara. Jer, poručuje on, tako bolje funkcioniraju

Objektivni personal

Tikva je među nama pukla čim smo se početkom listopada sreli; prethodilo je interveniranje u moje tekstove o Hrvatskom helsinškom odboru i njegovu predsjedniku Ivi Bancu te aferama koje su već mjesecima potresale taj nekoć časni naslov. U tri navrata telefonski sam nazivao Banca i zapitkivao ga o meritumu stvari, no za samo par minuta njegov intimus Ivan Zvonimir Čičak - tada počasni predsjednik, a danas Bančev potpredsjednik, inače kolumnist Jutarnjeg lista - već je zvao šeficu mog dopisništva, uvjeravajući je da me na dotičnom slučaju zamijeni "objektivnijim" personalom. Zvao je Čičak i više, ovdje navedene instancije u firmi, ali zalaganje mu se isplatilo u, neobjašnjivo, tek drugom pokušaju.

Nato sam poslao e-mail za splitsko uredništvo i desk, 25. rujna: "Poštovani, lijepo molim da me ne potpisujete ako tekst opet bude skraćen u vidu otklanjanja svakog (ili bilo kojeg) spomena I. Z. Čička, a kao što je već dvaput bio slučaj... I to bez da me itko upozorio na to i pitao želim li uopće biti potpisan pod cenzurirane tekstove. Smatram da se time drastično utječe na smisao onoga što sam napisao i poslao Vam, naime, ovdje je posrijedi kardinalni utjecaj rečenog kolege iz Jutarnjeg lista na stanje u HHO-u. Nažalost, i na stanje u Slobodnoj, zaobilazno ali djelotvorno. Hvala na razumijevanju, lijepi pozdrav."

Nisam se izravno pozivao na zakonsko pravo, navedeno u ugovoru, da potpisujem samo ono što želim. U svakom slučaju, nitko mi nije odgovorio.

Nekoliko dana kasnije, pisao sam nešto kad je u dopisništvo stupio Zoran Krželj u društvu Stjepana Oreškovića i Nataše Škaričić, pozdravio petoro ili šestoro prisutnih novinara i prišao mi, da bih mu uz rukovanje priznao kako mi je drago što ga vidim, ali mi nije drago vidjeti da Čičak zaustavlja moje pisanje... Uzvratio mi je da mu se obraćam na nedopustiv način, a ja njemu da je nedopustivo to što mi iz teksta izbacuje citate neimenovanih sugovornika, zaposlenih u HHO-u, koji nam svjedoče o svojoj organizaciji pa bismo trebali njihove izjave objaviti, budući da je nama - njemu i meni - poznato tko su ti ljudi, poimence.

Kukuruz između dva mobitela

Riječ po riječ, pozvao sam se i na principe struke, e da bih čuo kako to što radim uopće nije profesionalno novinarstvo. Odgovorio sam da to što on radi jest profesionalno, ali nije novinarstvo. A on će na to da mu ne pada na pamet objaviti moje izvore, jer bi vjerodostojni svjedoci, ako to jesu, pristali da im se objelodane imena. I da ovo tu, kaže, ovo gdje mi radimo, nije Feral.

Pa, toga da sam itekako svjestan kako Slobodna nije Feral, odgovorio sam novinaru i uredniku za vrijeme čijeg je vođenja splitskog dnevnika taj list pao, po mom sudu - a radio sam tamo i kao početnik od 1994. od 1997. godine - s najnižih grana na samo tlo. Nije to nanovo ona ratnohuškačka tribina iz npr. druge polovine 1993. godine, jasno, ali je sve besmisleniji i sve odiozniji tabloid; riječju, antinovine... Pritom uglavnom neupotrebljive za opsežnije akcije političkog podzemlja, koje se radije oslanja na manje ruinirane medijske strukture.

Jao si ga novinarstvu kojem su sami novinari tema

Kroz nepunu godinu do momenta kad ovo pišem, Krželj je redikulizaciju
Slobodne Dalmacije usavršio ciljanim potiskivanjem najrelevantnijih društvenih tema i zastiranjem problema što ih producira aktualna državna vlast, te euforičnim forsiranjem novosti o gatarama i raznim drugim čudesima, sportskim i estradnim marginalijama ili crnokronikaškim pikanterijama, sve do pokušaja da jednu novinarku uvjeri kako će imati sjajnu vijest ako zrna kukuruza stavi među dva mobitela koji će biljne klice mikrovalovima začas preobraziti u autentične kokice.

Stilist koji u svojim komentarima ponajviše od interpunkcije ljubi uskličnike, pri čijem se otipkavanju na tastaturi inače rabe dva prsta lijeve ruke, za razliku od npr. točke ili zareza kojima dostaje po jedan prst na desnoj, pa i to govori nešto o osebujnosti korisnikova izričaja, Krželj se kao novopečeni urednik imao zgodu proslaviti, nakon komsomolački odrađene omladinsko-redakcijske karijere u SFRJ, naime, istinski tek proljetos, ispisujući pamflet kontra nekoliko svojih novinara što su doveli u pitanje gazdinu volju o selidbi Slobodne Dalmacije iz centra Splita u jeftiniji objekt nadomak Sinju, gdje su uz opće sranje danas još primorani inhalirati vonj vlastitih govana iz loše urađene septičke jame.

Krželj je umuknuo

Primjera je mnogo, a sličan mome jest, recimo, onaj splitskog kolege koji je poželio napisati nešto o neplaćanju radnika na gradnji nove sportske dvorane u Splitu, jedne od šest njih u šest hrvatskih gradova, koje čine grandiozni projekt rasipanja javnog novca na kreditni rok od 30 godina, inicijalno radi domaćinstva za Svjetsko rukometno prvenstvo. Ali, projekt je zacrtan po volji premijera Ive Sanadera i lokalnih vlasti te najvećih graditelja, kao i koncesionara sportske dvorane koji jamči plaćanje stalne reklame u Slobodnoj, pa su neimenovani proleteri škartirani baš poput mojih HHO-izvora. Zbog generalne prakse neovlaštenog interveniranja u tekstove, novinari Slobodne Dalmacije već mjesecima prikupljaju razne primjere Krželjeve cenzure, koje će poslati na uvid Hrvatskome novinarskom društvu

Uostalom, zapitao sam Krželja tada u dopisništvu, zbog čega je onda, ako ne priznaje neimenovane izvore, u jedan moj tekst o kandidaturama na predstojećim izborima za Predsjednika RH, ugurao informaciju dobivenu od neimenovanog izvora koji ujedno vrši dužnost premijera Vlade RH, a ni tada me nije pitao želim li ja to baš tako... E, tu je, bogme, Krželj nakratko umuknuo. Pretpostavljam da ga je proželo kajanje što se o svom tajnom telefonskom razgovoru s anonimnim Ivom Sanaderom, koji se par dana ranije poželio malo ubaciti u trač-kombinacije o budućem predsjedniku, ali to nije želio javno potvrditi, je li, on sam pohvalio šefici dopisništva, a ona ga je pohvalila meni.

Uto se u naš razgovor umiješao Orešković, naočigled zabrinut oko ishoda. Pokušao me uvjeriti da "ipak moramo povesti računa i o nekim ljudima u kući", no uvjerio me samo kako je utjecaj Čička, kućnog spin-doktora opće prakse, toliko stabilan da se, eto, može i otvoreno potegnuti kao argument, a uvjerio je i Zorana Krželja koji spomen toga više nije vidio nedopustivim. Još malo smo se natezali oko neimenovanih izvora, da bi nam se Orešković ispričao neodgodivim obvezama i ostavio Krželja da sam dalje podnosi gori dio onoga za što je namješten.

Spontano je tad prešao na "ti", moj glavni urednik, ali kako ionako nismo znali o čemu bismo još pričali, trenutak se nenadane bliskosti brzo i okončao. Izašao sam bez rukovanja i uz "doviđenja", no ni ta mi želja do danas nije uslišana. A nedavno, prošlog mjeseca - na petak trinaesti - otpušten sam "zbog racionalizacije i optimizacije poslovanja", kako su mi napisali u oficijelnom rješenju... Bez mogućnosti prelaska u neko od brojnih izdanja pod istim krovom.

Medijska magla

Do kraja, dakle, mogao sam tek još pisati izvještaje s press-konferencija ili tekstove koji neće biti objavljeni, a Krželj se više nije pojavljivao u dopisništvu. Normalnu komunikaciju s njim ne pamti niti Nataša Škaričić, kojoj je upravo prije nekoliko dana započeo otkazni rok, ubrzo nakon što je pokrenula javnu peticiju-apel o alarmantnom stanju u hrvatskom novinarstvu. Također, zbog generalne prakse neovlaštenog interveniranja u tekstove, novinari Slobodne Dalmacije već mjesecima prikupljaju razne primjere Krželjeve cenzure, koje će poslati na uvid Hrvatskome novinarskom društvu.

Problem uvelike nadilazi slučaj jednoga oštećenog novinara, koliko i jednog (ne)odgovornog rukovodioca pogona: šteta se stalno nanosi novinarskoj profesiji u cijelosti, a time i zajednici čiji smo posrednik, ili bismo makar trebali biti, načinom društveno progresivnim.

Drugim riječima, ni Krželj ni ja ne bismo za priču o sebi zaslužili ovoliko prostora da nam nije uistinu delikatne javne funkcije i posljedica što ih ona nosi; jao si ga novinarstvu kojem su sami novinari tema...

U tako postavljenom kontekstu ipak se znatno ozbiljnijim doima zdušno djelovanje glavnog urednika, naime, kao branitelja interesa vlasti koja je njegove novine i prodala EPH-u, uz izostanak transparentnog zakonskog nadzora ispunjavanja preuzetih obaveza novog vlasnika prema novinama. Dok ta vlast, s druge strane, drži novinare u svojevrsnoj informacijskoj blokadi, ne dajući im priliku da na press-konferenciji premijeru i ministrima izravno postave neko pitanje, a čemu se u svoje vrijeme izlagao čak i Franjo Tuđman... Mediji u novodobnoj Hrvatskoj razdijeljeni su ciljanim pouzdanicima kako bi udruženi interes političke i gospodarske elite u diobi javnog bogatstva bio što uspješnije zaklonjen medijskom maglom i odvlačenjem pažnje na prigodne atrakcije koje se uslijed posvemašnje merkantilizacije usput i sjajno prodaju.

Detektori mozga

Kiosci Tiska kao glavni komad ukupne novinsko-distribucijske mreže, zato i jesu izručeni glavnom trgovinskom oglašivaču u Hrvatskoj, Agrokoru, HDZ-ovog tajkuna Ivice Todorića kojeg ovdje više nitko ne smije ni krivo pogledati. Danas, kad je proces proizvodnje novina zbog uzleta modernih tehnologija puno jeftiniji nego prije petnaest godina, pokretanje dnevnika ili novog tjednika puno je teže negoli je bilo, zahvaljujući novougrađenim mehanizmima i otpornicima u političkom i ekonomskom uzurpiranju medijske djelatnosti. Tranzicijski krug je zatvoren, pa tako više nikome nije čudno što se ime Zorana Krželja može vidjeti i u Registru poslovnih subjekata Hrvatske gospodarske komore, pod Slobodna Dalmacija Media d.o.o. Ali, tamo se ne navode urednici, nego članovi uprave.

Ninoslav Pavić, većinski vlasnik EPH, nedavno je u magazinu Lider pozdravio osjećaj egzistencijalnoga grča u želucima svojih novinara. Jer, poručuje on, tako bolje funkcioniraju.

I, doista, nema bojazni za gazdu: poznajem na desetke odličnih novinara koji u sustavu EPH i šire, izmučeni dugotrajnim pritiskom udruženih centara moći te svojim privatnim grčevitim obligacijama, trpe nemogućnost slobodnog izražavanja i čekaju da im aktualni bauk recesije i nedokazivi poslovni gubici nujnog poslodavca presude otkazom potkrijepljenim motivima "racionalizacije i optimizacije". Bez obzira što mi sami umnogome doprinosimo tome, svojim pristajanjem, apatijom i neorganiziranošću, da ne spominjem teže vidove krivnje.

Dok ovo pišem, čisteći za sobom ladice u dopisništvu Slobodne Dalmacije, radnici na glavnoj porti EPH upravo postavljaju dvije nove staklene, cilindrične komore s detektorima koji očitavaju neželjene materije u posjedu kandidata za ulaz. Opravdat će to, nema sumnje, razlozima više sigurnosti zaposlenika u okolnostima pojačane strepnje zbog naraslih anonimnih prijetnji i fizičkih napada na novinare, baš kao što je Amerika tumačila svoj globalni rat protiv terorizma...

Kao i u tom slučaju, međutim, ostat će makar taj problem što barijera načelno ima dva lica, i često biva nejasnim odnos među njima, često nije lako razaznati s koje strane možemo uz iole objektivno pokriće govoriti o slobodi.

Tagovi: eph, prava novinara, Slobodna Dalmacija, Nataša Škaričić, Igor Lasić
dodaj komentar 46 komentara
  1. Clover05.03.2009. 17:37
    Kao da čitam Chomskog...Megakorporacije odnosno privatno bogatstvo putem medija vrše indoktrinaciju i taj sustav nas ući kako se trebamo ponašati, što trebamo misliti i zastupati. To poćinje već od vrtića i proteže se na čitavo obrazovanje. Na taj način te megakorporacije kontroliraju svima misli i drže ih na uzici (konkretno svi su zauzeti potrošnjom i banalnim tračevima koje nameću mediji). Mediji itekako služe aktuelnoj vlasti da se održi i zato su trebali podobni vlasnici odnosno gl. urednici. Emisije tipa Latinica i listovi tipa Sl. Dalmacija u ovakvom ozračju nisu održivi.
  2. DODO05.03.2009. 19:57
    Feral je bio jedini list u svijetu sa toliko iskrenom satirom. Morao je biti unisten jer zamislite da postoji u Americi pa da pise o pljackama, silovanjima, klanjima, masovnim ubistvima, pedofiliji, mucenjima, koje bilo rade ili suportiraju americki vojnici i zapovjednici, da pise i sprda se sa embedded novinarima sto vide sto pisu a sto nesmiju pisat. Ili na primjer da satiricki opise kako je nakon americke okupacije Afganistana doslo da 30 puta povecanja proizvodnje maka ili da se sprda sa americkom rasnom ravnopravnoscu. Ili da na naslovnoj stranici americkog Freala izadje slika zagrljenog golog Bush-a i Obame u raznim pozam na stranici koja izgelda kao da je iz Palyboy-ja. Zvuci nemoguce i jest nemoguce jer u Americi koliko znam takva satira ne postoji.

    Pitam se pitam da li postoji mogucnost da se donacijama skupi lova i da se ponovo pokrene Feral koji ne mora izlaziti u stampanom obliku vec samo u internetskom?

    Da li su Feralovci o tome razmisljali i da li postoji bilo kakva kalkulacija koliko bi to kostalo?

    Nazlost mozda je Europa Press Holdinga svojom razaralackom sposobnoscu uspio i posvaditi sve te ljude koji su radili u Feralu. Ili je Kralj Franjo Tomislav uspio iz groba razoriti Feralovce sto nije za zivota uspio. Vjerujem da se Sanader svake nedelje moli i sluga je pokoran svojem stvaratelju Kralju Franji Tomislavu i salje mu razoreni Feral kao bozji poklon za vjecno smirenje i svoju pokoru. Jasno najvaznija je ekipa a ne ime jer ime stvara ekipa. Nije toliko bitno kako ce se zvati. Moze se zvat "Lit Candle" ili "Ivafrandez" Ekipa, ekipa, slozite ekipu.

    Zamislite da nije bilo Ferala pa danas bi u Hrvatskoj zivjeli jedino Katolici Hrvati bi vec davno izumrli.
  3. xl05.03.2009. 20:56
    ma daaajte, probudio se dragi kolega sad...neki ljudi žive ovakav profesionalni život još od 93. kad su ih isporučili M. Kutli. ima li štogod novog? ima - pao je i Feral. i što ćemo sad? pisati prosvjedna pisma? kome, čemu, kim, čim...
    tko preživi - pričat će
  4. Ivek06.03.2009. 02:47
    Nazalost, sloboda tiska ovako kao EPH izgleda i u Americi - medju tzv. mainstream media. Feral tamo nije spadao. Amerika ima medija kao Feral - samo Amerika ima i puno vise stanovnika i puno vise medija i takvi se utope i nikome van uskog kruga obozavatelja nisu niti dostupni. Hrvatska je malecki medijski prostor i pomisao na postojanje medija kao Feral zastrasujuca je lokalnim mocnicima. Zato je Feralu bilo moguce postojati samo uz pomoc prgavog inadzije Sorosa, koji se samo pravio vazan ispred lokalnih tycoona, kako on eto ima vise love od njih. Cim je on otisao, drzava i bogatasi Hrvatske krenuli su satrti Feral. Te su se Feralovci razletili ko metastaze po hrvatskom medijskom organizmu i sad ih se uglavnom mediji, koji su pristali na amerikanizirani model slobodnog novinarstva, u kojem novinari pisu sto im politicari i bogatasi kazu, a zauzvrat ih zovu na prijeme, vecere i cine ih velikima i znakovitima, pokusavaju rjesiti radijacijom i kemoterapijom. Pa ih zrace svaki puta kad udju i izadju iz zgrade. U svemu mi je najzabavniji utjecaj Ivana Zvonimira Cicka na formiranje misljenja Stipice Oreskovica. Mladjima mozda izmice ironija tog odnosa, ali prije nesto vise od dvadeset godina, dok je Stipica bio predsjednik Republicke Konferencije Saveza Socijalisticke Omladine Hrvatske, bezboznik i uzdanica majke partije, Cicak je bio medijski taboo, osoba koja nije pisala za medije i o kojoj se nije pisalo za medije. Zapravo, Cicak se vraca u medije, po prvi puta nakon odsluzene zatvorske kazne, interviewom za Omladinsku Iskru - iz koje poticu mnogi Feralovci - u veljaci 1989.
  5. Elendil06.03.2009. 09:13
    Jako zanimljiva priča o Čičku i Oreškoviću...

    Ova ideja koju je postao DODO je skroz dobra. Ako već doniramo H-alter, mogli bi i nekakvo net izdanje Ferala. I dva takva medija su premalo...

    Daklem, I second that!
  6. Ishmail06.03.2009. 10:30
    dragi moji kažite što hoćete ali ja se divim ljudima kao što su Lasić, Čulić, Ivančić, Gabrić... i da sad ne nabrajam. treba imati željezna muda i krenuti kontra struje, a u ovom konkretnom slučaju, Lasićevom, koliko ja vidim, biti kontra struje je naprosto pošteno raditi svoj posao (netko s nickom Milton Friedman je napisao u nekom komentaru da je danas mjerilo profitabilnost a ne poštenje). ja misim da je nužno medije pout H-altera i Ferala financirati i na taj način podržati profesionalnu aktivnost ljudi koji ne mogu i ne žele funkcionirati po tržišnim načelima korporacija, nego po načelima svoje savjesti tei osobne i profesionalne etike
  7. Mas06.03.2009. 13:42
    Ako možete, pročitajte ovaj tekst. Očito se Lasiću baš sve to što mu se dogodilo trebalo dogoditi, da bi očistio svoje ladice i to doslovno, te krenuo putem slobode. Bravo Lasiću, i sretno ti bilo, uz tebe sam!
  8. ivek06.03.2009. 16:42
    @elendil: Slobodna Dalmacija je i tada bila "neslobodna", te bi ju mozda trebalo preimenovati u Neslobodna Dalmacija. Omladinska Iskra se tiskala u tiskari Slobodne Dalmacije i njeni radnici su ODBILI tiskati broj sa interviewom sa tim ustasom (Ivanom Zvonimirom Cickom), te se isti broj tiskao u Vjesnikovoj tiskari, ciji su radnici vec do tada, s obzirom da su bili blizi "kocki" (zgradi CK SKH), dobili mig od majke partije da je nacionalizam postao "in". Interview je bio toliko popularan da ga je Iskra objavila jos jednom u cijelosti u narenom broju, a prenio ga je i sarajevski Walter. Od tada se ne mozemo rjesiti Cicka iz medija. Kao jedan od autora tog interviewa, ispricavam se svim zrtvama, ukljucujuci i Lasica.
  9. Ha ha ha06.03.2009. 19:14
    @ivek A mogli biste onda i postati taj ontervju, al ne?
  10. ivek07.03.2009. 03:08
    nesto imam problema s kompjuterom. kad to rjesim, potrazit cu tu staru Iskru na tavanu, skanirat interview, stavit na web, i poslat link ovdje.
  11. WWW.REVOLUCIJA.COM.BA07.03.2009. 14:18
    Danas su pisci novinari, nije cudo da zurnalisti dobijaju otkaze.

    www.revolucija.com.ba
  12. bijesdrugi07.03.2009. 15:22
    glupost. u dane kada stotine ljudi u HR dnevno dobijaju otkaze, stotine tisuće u americi, milijuni u svijeti - ovaj jadnik pokušava od sebe napraviti slučaj.

    Ne kužim gdje je problem? Ako se vlasnik zabunio i otpustio genijalnog novinara - ovaj će sutra dobiti posao u Stiriji, Novom listu ili gdje već i tamo privuči čitatelje pa će vlasnik osjetiti pogrešku na najbolnijem mjestu - novcu i možda ga i pozove nazad

    Ako je pak tip bezvezni novinar bez kojega će redakcija nastaviti dalje kao da se ništa nije dogodolio - onda sve ovo što on piše je obična osobna manipiulacija kojom on misli nešto postići. A glup je i ne kuži da ga sad niti jedna redakcije neće jer svi znaju što će napraviti kada dobije otkaz. A svi nekada dobiju otkaz, nije ovo više Titoland...
  13. Jako debeli07.03.2009. 16:54
    Da bi se shvatio položaj Čička u EPH mora se prethodno proniknuti u odnos S. Oreškovića i N. Pavića, a to nije lako. Treba se zapitati i kako to da je Butković još uvijek prisutan u EPH, može li Wruss i dalje šarmirati Pavića dok mu Orešković priprema giljotinu, te je li Romano Bolković loša (po mišljenju nekih) ili dobra (po mišljenju samog N. Pavića) zamjena za Mladena Plešea. Zanimljivo je proučiti tko je zaposlen posljednjih mjeseci u EPH, a tko je dobio otkaz. Kad sve zajedno razmotrimo i kolerilamo dobit ćemo odgovor na pitanje quo vadis EPH, tj. Hrvatska.
  14. re07.03.2009. 17:20
    SRAMOTA!!!!

    Tko je uopće taj Krželj i odakle je on došao?
  15. DAN07.03.2009. 17:24
    DA, ZAISTA - TKO JE TAJ KRŽELJ, ODAKLE JE TAJ IZRONIO.
  16. Ivek07.03.2009. 18:45
    Nikad cuo za Krzelja. A znam i za Bolkovica i za Wrussa i za Pavica i za Oreskovica i za Plesea i za Lasica i za Cicka. Takve poslove uvijek dobivaju netalentirani debelokozci koji ce izvrsavati naredjenja svojih gospodara bez pogovora.
  17. Uzdanica07.03.2009. 19:29
    Normalno je da hrvatska vlast kontrolira hrvatske medije. Pa neće valjda hrvatske medije nedajbože kontrolirati srpska vlast. A u priče o slobodnim, nekontroliranim medijima, vilama, vilenjacima i patuljcima vjeruju još sam djeca do 2. razreda pučke škole. Nakon 2. razreda djeca odrastu, sazriju i u te bljezgarije više ne vjeruju. Uostalom, i H-alter kontrolira HNS i Soros. Međutim, sa stanovišta zaštite vlastitih interesa Zoran Krželj je postupio iznimno glupo. Da sam na njegovom mjestu, ja bih Lasića kontrolirao 24 sata, 365 dana godišnje da mi ne umakne. Najpametnije je držati neprijatelja pod premanentnom kontrolom, a ne da švrlja okolo bez veze. Ovako, oslobođen poslovne i svake druge stege blejat će okolo i protiv svoje novine i protiv Krželja.
  18. Uzdanica07.03.2009. 19:35
    Da, i usput ovim ispod koji za Krželja nisu čuli: čega se pametan stidi, time se budala ponosi. Iako je Krželj liberalna Jugoslavenčina, zadrti Feralovac itd. (sve ono što ja kao Hrvat i katolik žestoko osuđujem) za Krželja sam itekako čuo. Ja sam inteligentan i pametan nacek, a ne kao Ivek i Dan ispod. (Usput, dečki, nemojte pisati velikim slovima to vam je totalno nepristojno)
  19. zadrti feralovac07.03.2009. 21:00
    blago ti se uzdanico u svoj svojoj gluposti, blago i ostalima kad si im ti susjed
  20. mediji su se oteli ljudima07.03.2009. 21:07
    medije kontrolira hrvatska, ma nemoj, a što je to hrvatska, to su potkožni vampiri od ministara i ekipa koja je pljačka, tj. njene građane i građanke, ti kontrolori medija su u stvari oni koji se boje istine, pa imaju potrebu da je ne dozna dovoljan broj ljudi, jer imaju nečistu savjest i žele zadržati povlastice koje su si priskrbili preko zaglupljujuće nacionalne revolucije, na koju je dio naroda nasjeo, a sad plača danak, i plaćat će danak buduće generacije, toliko o tom hrvatstvu i potrebi za kontroliranjem medija, pravi interesi svih nas običnih ljudi je sloboda medija i objektivnost, kolko god stvari bile ne blistave, imamo ih pravo znati, naš pravi interes je blagostanje SVIH a ne male manjine agresivnih pohlepnika
  21. atejirneh07.03.2009. 21:15
    Ah, Feral, Feral, zašto li je skončao tako mlad?
    Možda bi nešto o tome mogli reći u MDLF-u, međunarodnoj fondaciji za pomoć nezavisnim medijima koja je početkom 2000-tih ušla u vlasnički deal sa Feralovim vlasnicima i urednicima: Viktorom, Heni, Zoranom, Predragom. Pa su doveli i svoju direktoricu koja se zvala Irena Gagić Budeša, ne Budiša. Ova se dala na posao pa je kopala i kopala kamo su ti svi novci koje je Feral dobivao zdimili. A to se ovima vlasnicima i urednicima baš nije dopalo, pa su uvjerili novoga suvlasnika da je direktorica Budeša ustvari ipak Budiša, tj. da loše radi svoj posao i na kraju su je najurili. A MDLF je ubrzo nakon toga bez posebnog objašnjenja izašao iz vlasništva nad Feralom (recimo ostao je u Novom listu ili u B92).
    Tako da ja baš ne vjerjuem u tu priču o uroti politike, kapitala i medijskih korporacija da slome Feral. Zanimalo bi me čuti od MDLF-a kakvo su stanje našli u firmi i zašto su je tako brzo napustili, ali ovi to vjerojatno neće reći jer ipak ne žele osporavati mit o Feralu.
  22. Ivek08.03.2009. 02:55
    Viktor i Heni su mozda bili lopovi, kakvog li cuda u zemlji lopovluka, no Feral je svejedno objavljivao dobre tekstove, ne?
  23. Pequod08.03.2009. 09:45
    možda je Viktor bio loš poslodavac, ali ne vjerujem da je lopov
  24. Pequod08.03.2009. 09:46
    možda je Viktor bio loš poslodavac, ali ne vjerujem da je lopov
  25. Pequod08.03.2009. 09:46
    možda je Viktor bio loš poslodavac, ali ne vjerujem da je lopov
  26. atejirneh08.03.2009. 10:10
    Sto to znaci "los poslodavac"? Da mu dolazi inspekcija u firmu i ustanovljava teska krsenja Zakona o radu? Ili da zloupotrebljava svoj dvostruki polozaj urednika i vlasnika radi obracuna sa neposlusnim novinaraima? Ja bi rekla da je Feral objavljivao jako dobre tekstove, ali da su Viktor i Heni "mozda" bili lopovi. Kakva li cuda u zemlji lopovluka. Medjutim Feral je bio to sto je bio zato sto se najglasnije suprotstavljao svakom lopovluku. Ako su Viktor i Heni pritom bili lopovi, to bi znacilo cistu hipokriziju. Znacilo bi sa su samo vikali "drzte lopova!" kako bi sve natjerali da gledaju na drugu stranu.
    Gore od Ljube Cesica Rojsa. On je jamio pa nam se svima slatko nasmijao i rekao "tko je jamio - jamio je". A ovi, ako su jamili jamili su jednom rukom, a drugom su se rukom "molili bogu".
  27. beskicmenjaci08.03.2009. 14:32
    metoda lopova je vikati on je lopov, ubojice vicu on je ubojica

    ko se drzne pisati istinu, bit ce pod paljbom onih koje kritizira, tako se nacional novina hrvatske mafije obrusio na feral koji vise ne izlazi, tako da nema gdje odgovoriti
  28. what a crap08.03.2009. 15:58
    Viktor i Heni lopovi?
    Ma tko se to ikad obogatio pisuci protu-rezimske clanke i plivajuci protiv struje?
    Tko to moze biti takav idiot da usporedjuje Rojsa i Ivancica?
  29. Murko09.03.2009. 00:18
    Pa šta će jedan Lasić u ovakvoj Slobodnoj - perjanici "novokomponiranog" novinarstva. To je cajka od novine. Zato imam prijedlog, ajmo napisat jednu novokomponiranu. Evo naslova: Ode Lasić, ostade nam Krželj... ajd sad vi dalje...
  30. atejirneh09.03.2009. 10:49
    Kako da ne, pored ratnih profitra svugdje postoje i antiratni profiteri, to je notorna stvar.
    A zar nisu i "simpaticni disidenti" koji su desetljecima plivali protiv struje komunistickog rezima, za ideale trunuli u zatvorma i bili sikanirani od policije dosli na vlast u devedesetima i u par godina pokazali svoje dijametralno suprotno lice?
    U vezi Ferala, moguc je dvoturki pristup - dogmatski: "to je nezamislimo, jer Viktor je Viktor, a Heni je Heni, oni su oboje nasi idoli, di bi oni..." i istrazivacki: "hajd' da upalimo feral, bacimo malo svijetla na te price i izvidimo sto je uistinu bilo".
  31. moš mislit09.03.2009. 11:45
    kakiš
  32. Uzdanica09.03.2009. 13:36
    Tko je protiv kontrole medija, taj je protiv Hrvatske
  33. Nepouzdanica09.03.2009. 16:05
    Tko je za kontrolu medija, taj je protiv slobode i demokracije. Tko je protiv slobode i demokracije, taj je protiv nacela na kojima se zasniva EU. EU je strateska vanjsko-politicka orijentacija Hrvatske. Dakle, tko je za kontrolu medija, taj je protiv strateske vanjsko-politicke orijentacije Hrvatske, odnosno protiv Hrvatske.
  34. S ovoga svijeta09.03.2009. 21:36
    Ljudi, od čeg svi vi živite?
  35. S onog svijeta10.03.2009. 03:13
    Od Bozje pomoci.
  36. kontrqs10.03.2009. 18:33
    tu se pricq o lopovluku nekih ljudi; ko su ti i kqkve oni i,qju veze s oi, novinerem
  37. profic10.03.2009. 23:09
    Drustvo iz uredništva, zar ste toliko lijeni da po tri dana ne mijenjate naslovnicu? Kao, pametni ste, pa ne morate raditi. Nema ništa antipatičnije od lijenog ljevičara osim, možda, marljivog desničara.
  38. owen11.03.2009. 20:07
    viktor ivancic je lopov kao i heni herceg; oni su okrali hrvatsku drzavu jer se nisu nikqd trebali ni pojaviti
  39. Kiberkomunist12.03.2009. 22:33
    Fora mi je sve to. Ne osjećam sućut prema novinarima koji su pristali biti instrument. To se tako ne radi. Sad vide za kakvu su se demokraciju borili. Ne mogu vjerovati koliko su bili naivni. Što su Feralovci mislili da će ih se sponzorirati vječno. Sada živimo u kapitalizmu, gospoda imaju internet i web, pa neka rade i pokažu koliko su kreativni. Žive u idealnom vremenu za izražavanje, mogu čak i video emitirati, neka snime svoj Dnevnik i emitiraju ga na YouTubeu - besplatno je. Ako vrijede zaradit će lijepu lovu. Sada to mogu lakše no ikad. Iskreno sumnjam, oni mogu samo mrziti.
  40. Vincek13.03.2009. 08:11
    Ne živimo mi u kapitalizmu nego u kleptokraciji u kojoj se svatko snalazi kako zna. U Feralu sam najmanje čitao Heni i Viktora, važni su mi bili članci Stojića, Kovača, a za politiku Čulića, Lasića, Hedla i ostalih. Smrti novine kumovala je autistična i zatvorena uređivačka politika, a tome se pridružla i pametno isplanirana politika vlade. Ono što Tuđmanu nije uspilo, briljantno je izrežirao Salamander. Ma pogledajte samo kako je fino pacificirao HTV, Slobodnu i zapravo cijeli EPH-a. Čitam Globus i povraća mi se od njihova ulizivanja: "Ministar Biškupić kao muzeolog najviše gradi muzeje", tko zna zašto ih grade uvijek isti arhitekti i uvijek isti građevinari... U zadnje vrijeme jednostavno više ne kupujem novine. Zato mi Feral, kakav god bio, nedostaje.
  41. gonzo13.03.2009. 15:05
    pa kad vam tekst pocinje sa "jao si ga novinarstvu", onda fakat smo u kurcu, Igor je super novinar i znam da ce ici dalje
  42. honda13.03.2009. 21:16
    da vlasnici feralal nisu bili loppine na kvadrat ovaj bi novinar ima posla i dan danas vjerovatno, sta pizdite bezveze
  43. Pequod14.03.2009. 15:36
    je, da, lupeži nad lupežima viktor i heni, i eno sad njega u zagrebu po ekskluzivnim restoranima di muma jastoge i oboritu ribu, heni nosi bunde i postole od ijade kuna, voze se u poršeima kajenima, tojotama rav, đipovima, idu na skijanja po francuskin i švicarskin alpama, a liti niti ne dođu u split nego odma todorićevin helikopteron na jahtu......
    e nabijen vas na qua puče bedasti
  44. Antek16.03.2009. 00:58
    Natasa Skaricic je sjajna novinarka i nadam se da ce se snaci nakon otkaza. Lasiceve recenice nisu bas citke, nekako su genitivne
  45. RACCOON17.03.2009. 14:03
    Ma ljudi moji pa to je upravo nevjerojaton kako Viktor Ivancic zaradjuje stanove, dragulje, ruckove, skupe automobile, spasavajuci humanost. Uskoro ce i Bill Gates izledat jadno u poderanim gacama i ofucnom filantropizmu u usporedbi sa Ivancicem. Evo ga opet je zaradio jedan stan u samom centur Kaptola. Sanader ce mu presijeci kockastu vrpcu kod pimopredaje. Vec cujem da u saboru place od srece.

    http://www.e-novine.com/sr/stav/clanak.php?id=23846
  46. Lela Radic25.03.2009. 01:54
    Strasno je sto se zbiva....novinarstvo kao nasa savjest i svijest....zaista STADO smo mi,STOKA SITNOG ZUBA....
    TReba nam Kerum,trebaju nam svi ti Kutle i Krzelji, i Cicak -treba nam Salamander-----MI SMO TO TRAZILI i EVO NAM GA NA!
    Pa sta hocete ljudi da nam revolucije i otpore radi ROBI K ???? A ja se ne usudim ni ime pravo napisat,a ni vi ostali junaci !
    Ma gdje smo MI u cijeloj ovoj prici?
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

© H-Alter - Udruga za nezavisnu medijsku kulturu