H-Alter

SPEKTAKULARNI CIVILNO-KULTURNI KARAMBOLI – 2. dio

Fotografija članka
Borislav Mikulić: Klanovske društvene veze, osobni i parapolitički interesi šefova NGO-ova, kao što je HHO-a, daju logistiku za honoriranje državnog odvjetnika. Uz malobrojne časne izuzetke, mislim da je NGO-scena sa svojim replikama hijerarhijskih odnosa, predominacijom logoreičnih figura koje samo mijenjaju mjesto u najboljoj igri u gradu, najspektakularniji civilno-kulturni karambol u državi, a i šire.
Je li se dolaskom Obame na vlast dogodila promjena na simboličkom polju, jer predsjednik koji je (polu!) Afroamerikanac ima određenu težinu? Većina medija je bila fascinirana upravo njegovom bojom kože.

Da, nema ništa logičnije nego da mislimo tako, ali ja mislim da je to optička varka ili istinita laž, ono varam te istinom! Boja kože Baracka Obame je maska kojom jedan tradicionalni američki narativ o neravnopravnosti crnaca zakriva drugi, noviji narativ o još uvijek vrlo ambivalentnom statusu žena. Meni se čini da je tu presudan događaj bio borba između Obame kao muškarca i Hillary Clinton koja nije stvorila, kako se kaže, nikavu razliku, nikakvo novo polazište za bilo kakvu drugačiju, rodno obojenu politiku. Štoviše, krenula je u politiku tako da je ostala vjerna supruga neozbiljnom mužu i ostavila politiku u zadanim okvirima u kojima su vulgarno-muški ekscesi na državnoj razini održiva zakonitost - od fellatio Monike Levinsky u Bijeloj kući do silovanja u vojnim zatvorima po Iraku. Hillary je sad upravo imenovana za novu državnu tajnicu, a to je hard-core američka politika koju već u nekoliko mandata obavljaju žene. Hillary stupa na mjesto Madlaine Allbright iz doba Clintona, a tu je pod bjelcem Bushem bila crnkinja Condoleeza Rice koja voli javno svirati klavir, kao Clinton saksofon.

Može li se govoriti o stilskim obrascima i gotovim figurama ponašanja?

Svakako, i to ne samo u stilu, nego u bazi, jer je američki politički model dvotaktnog motora republikanci-demokrati odavno već zahvatio i evropska društva. Umjesto republikanaca u dva mandata sad dolazi demokrat. Pri tome, iako nije ponovljen dinastički obrazac smjene vlasti u Bijeloj kući, kao kod Bushevih, u pozadini se radi upravo o takvom obrascu. Na mjestu predsjednika htjela se, mogla ili trebala pojaviti senatorica Clinton, žena predsjednika iz prošlog ciklusa vlasti demokrata, no pojavio se Obama, zgodan i mlad dečko koji puno obećava, poput Billa Clintona. No, za razliku od Billa, Obama je obojen. To je ta minimalna ali dovoljna i nužna razlika da ponavljanje američkog političkog obrasca pruži privid napretka. Zato, ako hoćemo nešto saznati o rasnim ili rodnim odnosima u politici, one bijele i crne žene-muškarci u politici ne daju više nikakav odgovor. Treba ga tražiti u muškim identifikacijskim obrascima.

Na što točno ciljate?

Usprkos razumljivoj crnačkoj euforiji u Americi i u Africi zbog izbora crnca za predsjednika, usprkos suzama Jassiea Jamesa, to je samo dio priče, i to onaj dio koji stvara privid. Boja kože nije toliko onaj prirodno-ljudski moment koji sad iz historijskih razloga dobiva na simboličkoj vrijednosti, u stilu bivši robovi su konačno dogurali do mjesta predsjednika! Doduše, Obama se može promatrati i pod tim vidom najvišeg priznanja crnaca, ali smisao toga priznanja nije društveno-pravni, nego psihološki i kulturni. Politika slijedi šoubiznis! Obama je, kao i Oprah, Danzel Washington ili Naomi Campbell itd., figura idealnog stila života za deprivilegirane slojeve i klase čiji temeljni i dominantni politički mentalitet određuje osujećenost u kupovnoj moći ili slobodnom potrošaštvu, kao pendantu slobodnog poduzetništva. Zato bih ja tu ipak slijedio baš onaj trag koji je naznačio Berlusconi sa svojim ispadom o lijepo osunčanom, zgodnom Obami, kako bi mi svi voljeli izgledati.



Politički korektni evropski intelektualci i političari zgrozili su se nad tom rasističkom izjavom!?

Da, ali Berlusconi, koji sa svojim implantiranim tupeom i pečenim tenom izgleda kao američki puran iz solarija, pa je razumljivo da u svojoj juvenilskoj opsesiji želi izgledati kao umjereno crni Obama bez istaknutih negroidnih atributa, zapravo je preskočio latentni rasizam koji mu se spočitava. On izražava narcističku fascinaciju da mi je biti kao Obama, i zato je Berlusconi možda bliži istini o današnjoj politici nego intelektualac Noam Chomsky, koji je također izjavio da je Obama obojeni bijelac. Te dvije izjave zapravo konvergiraju iako dolaze s različitih polazišta, samo što nam Berlusconi direktnije i neuvijeno osvještava Obamu kao life style verziju idealnog američkog prosjeka. On se još uvijek reprezentira kao protestantski bijelac gornje srednje klase! Zato izraz Afroamerikanac, koji je postao termin politički korektnog standardnog govora, sadrži puno nesvjesnih laži bez obzira na to što su sâmi crnci još od šezdesetih godina izvor te jake identifikacije s Afrikom. Afroamerikanizmom se retroaktivno čini nepravda partikularizacije crnaca, jer američki crnci iz Afrike izvor su moderne Amerike jednako kao i bijelci, naravno s njezinog donjeg ruba, i zato su jednako univerzalni. To je oduvijek nepriznato, a sada se s oznakom Afroamerikanci još folkloristički falsificira.

Što nam to govori o američkoj demokraciji, u njoj su neki bitno jednakiji od drugih?

Američka revolucija i njezina demokracija nije tada donijela u principu ništa novo u odnosu na antičku demokraciju, koja je isključivala robove i strance. Naime, ne smijemo zaboraviti da su se američki očevi nacije, sve redom protestantski liberalni demokratski borci za američku nezavisnost od engleske krune, obogatili na robovima jednako kao i najveći američki robovlasnici. Što znači sljedeće: američki rat za nezavisnost protiv kolonijalnog gospodara, koji počiva na deklaraciji o ljudskim pravima kao takvim i koji zapravo baštini evropsku i britansku historiju protestantizma kao pokušaja da se načelo duhovne i religijske jednakosti svih ljudi pred Bogom prevede u društvenu i političku jednakost, počiva na isključenju čitavih milijunskih masa ljudi druge rase (crnaca i urođeničkih crvenokožaca) kao ne-ljudskih bića. Demokracija je rođena na ekskluziji, kao što je sada najveće iskušenje demokratskih društava ekskluzija pridošlica.

Dakle, kad uzmemo u obzir sve o čemu ste govorili, što zapravo znači Obama na mjestu predsjednika?

Kad njegovoj bučno proklamiranoj priči o jedinstvu američke nacije dodate program za sanaciju banaka nakon užasa republikanske neoliberalne ekonomije - a za tu sanaciju su većinski glasali i demokratski predstavnici u Senatu još prije izbora - onda dobivamo Obamu kao ime za program prevencije od kozmičkog udara pod nazivom krah kapitalizma! Demokrat Obama spašava kapitalizam onako kako su evropske socijaldemokratske vlade zapravo provodile neoliberalnu socijalnu i ekonomsku politiku desnice, i nakon razgradnje društava blagostanja ponovo predale vlast desničarima. Poslije Obame doći će republikanac. To nam kaže uhodani američki dvotaktni motor republikanci-demokrati-republikanci-demokrati... Prema tome, osim simboličke zadovoljštine crncima kao drugoj po veličini populaciji u Americi, u kvantitativnom i u historijskom smislu, Obamina difference ne donosi niti može donijeti više od onog što može i smije donijeti jedan demokrat na mjestu američkog predsjednika: vraćanje klatna porezne politike na lijevu stranu i nešto oprezniju politiku intervencionizma. Poslije će možda dobiti i Nobelovu nagradu, a ne sumnjam da bi mu naš HHO svakako rado ponudio nagradu Miko Tripalo!


Barack Obama: smiješe li mu se zaista Nobelova nagrada i i nagrada Miko Tripalo?

Naši političari su trijumfalno komentirali kako nama neće trebati 200 godina da izaberemo Srbina za predsjednika. Kako komentirate taj stav?

Pa, tih 200 godina do izbora Srbina u Hrvatskoj je već prošlo, desilo se, i to na tipično hrvatski način, s figom u džepu. Naime, Hrvati su, što se tiče HDZ-a, davno već dobili Srbina za predsjednika! Dao im ga je upravo sâm Šeks, a zvao ga je Stevo! To je još naš sadašnji predsjednik Stjepan Mesić, koga su, kao što se još živo sjećamo, nazivali Srbinom i Ciganinom itsl. E, takvog obojenog-za-predsjednika, koga je smislio HDZ-ovski um, odrekla se i kulturno-politički korektna hrvatska oporba još dok je bila na vlasti, i to je onda bio krucijalan hrvatski događaj!

Na što točno mislite, kada i kako se to desilo?

Riječ je, ako se sjećate, o onom velikom protestu desnih narodnih snaga na splitskoj rivi 2001., povodom hapšenja Mirka Norca, o hrvatskim generalima i kardinalima, kad je i još-ne-reformirani Ivo Sanader prijetio Račanu s tribine. To događanje naroda imalo je na Račana poguban učinak ucjene ucjenom, prijetnje prijetnjom, fantazme moćnog naroda, koju je on, valjda poučen snagom jogurt-revolucije, doživio kao realni državni udar. Tada se zbilo nešto jako važno: dok je jedino Stjepan Mesić imao kuraže da prihvati ulogu negativca koju su mu namijenili ti preuzvišeni hrvatski pučisti, tj. da bude Stevo, i po kratkom postupku posmicao generale koji su se zaletili u politiku - a da su tada i kardinali bili na plaći Ministarstva obrane, vjerujem da bi smijenio i njih, kao što je nedavno postupio s vojnim ordinariusom Jezerincem - dotle je Vesna Pusić apsolutno malograđanski zacrtala putanju korupcije civilnog shvaćanja politike prema oportunističkoj real-politici: naime, na optužbe da je orjunašica, četnikuša, Srpkinja itsl., ona se na državnoj televiziji, u ondašnjoj emisiji Fokus branila da je to laž, da je ona po etničkoj pripadnosti Hrvatica, ali da je to, eto, privatna stvar itsl. Onda je odjednom shvatila da to više nije privatna stvar i skrenula na pravi kurs svih nacionalnih hrvatskih partija. Pokazala je domet građanske Hrvatske, ali na sreću, horizont civilnog angažmana u Hrvatskoj ipak nije ostao na tome!

Što bi, po vama, bio pravi odgovor u takvoj situaciji?


Deklarirana građanska političarka je po svome političkom položaju morala riskirati da nastupi kao odgojiteljica za političku kulturu, koju je toliko propagirala, morala je prihvatiti taj simbolički status Srpkinje: jer, ako hrvatsko društvo nije u stanju prihvatiti etničku Srpkinju na položaju šefice jedne hrvatske stranke, onda to društvo nije sposobno za demokraciju! Umjesto toga, ona se povukla u retropolitički argument da je ona ipak etnička Hrvatica. Naravno, taj retropotez je bio u skladu s drugim njezinim stavom da ni HNS niti koalicija nisu radikalni. Zamislite, zastupati u praksi načela građanske politike - to se odjednom pokazuje kao rizični radikalizam! No, Vesna Pusić, koja je ušla u politiku kao teoretičarka druge hrvatske tranzicije čiji je organ bio Erazmus, primjerak je čistog ideološkog fakea intelektualizma u politici! Njezina teza o političkoj kulturi bila je samo u funkciji dolaska na vlast jednog dijela poduzetničke klase, dakako ne onog južnjačkog! Danas je ona, kao i svi drugi hrvatski političari, ono što je oduvijek htjela biti: hrvatska diplomacija, ali na radu kod kuće, administratorka politike evropskog priključenja prema zadanim šprancama.

Srbi, odnosno SDSS sudjeluje u sadašnjoj HDZ-ovoj vladi. Čini se neupitnim da je došlo do nekakvog napretka?

To nije nikakav napredak, naprotiv! Srbi u Hrvatskoj svoje dostojanstvo u najgorim devedesetim godinama u velikoj mjeri duguju aktivistima u civilnim organizacijama. Danas, oni više cijene svoje klerikalističko priznanje kroz onaj već legendarni Sanaderov pozdrav na Badnjak 2005., i za to uredno otplaćuju tako da se politički pokazuju kao gora replika samog HDZ-a. Naime, što je rezultat tog priznanja Srba, čemu uopće civilno-kulturno i politički služe Srbi? Osim što je Zagreb dobio najprestižniji božićni domjenak u gradu, začinjen homoerotskim ispadima gradonačelnika nad svojim pobočnicima, profesionalni Srbi su samo još jedna karijeristička grupica zadužena za dovršenje kruga političke i civilne idiotizacije kroz restauraciju malograđanštine, agresivnog nacionalizma, klerikalizma i povijesnog revizionizma, što smo već vidjeli kao većinski nacionalni projekt, ali nedovršen. Profesionalni Srbi to rade pod izlikom manjinskih prava na identitet! Srbi u Hrvatskoj kapitaliziraju priču o žrtvi u političku moć skrivajući srpske zločine iza hrvatskih. Nesposobni da sâmi priznaju svoj udio u zločinu, podmeću ga još uvijek Miloševiću kojeg ionako nema. Pogledajte ovaj ispad prilikom posjete onog radikala iz Srbije - Nisam čuo za Škabrnju! Nisam vidio da je itko od službenih hrvatskih Srba javno reagirao na takvu podlost jednog političara iz Srbije. To ne truje samo ionako delikatne odnose među ljudima i ne otežava samo život srpskim povratnicima. Politika se pokazuje kao zaštićeni areal u kojem idioti mogu djelovati nekažnjeno.

Kako vidite tu situaciju?

Vrlo crno! Nedavne ankete o smanjenju hrvatskog neprijateljstva prema Srbima, a u korist Kineza i homoseksualaca, skrivaju nov jaz samih Srba prema Hrvatima. Školski udžbenici za srpsku djecu, koja trebaju biti pošteđena hrvatske asimilacije, uvoze se iz Srbije, umjesto da ih pišu ovdašnji kvalificirani ljudi. Slično kao s prisustvom Hrvatske u Bosni i Hercegovini, hrvatski Srbi tek sad zapravo postaju ispostava srpske države, a ne autohtona manjina. I dok se o hrvatskom šovinizmu u hrvatskim udžbenicima barem povremeno raspravlja, o sadržaju udžbenika iz Srbije nema u javnosti ni riječi. Nadalje, Dani srpske kulture u organizaciji Prosvjete zapravo su revijska reprezentacija ili transmisija kulture iz Srbije. Sad doduše prikazuju antimiloševićevske filmove, ali i to iz protesta zbog ulaska miloševićevske stranke u sadašnju srpsku vlast! Dakle, kakvu to civilnu vrijednost donose Srbi osim što manjine navodno po sebi čine vrijednost većine!? Vrijednosti nisu neutralne. Srpska transmisija matične države, krst i antikomunizam, ćirilica i narodni vez - to smo već vidjeli u hrvatskoj verziji križa, glagoljice, pletera, itd. Zato, što se tiče manjina kao civilnih vrijednosti, predsjednički kandidati na sljedećim izborima mogu biti - što se mene tiče - još samo Romi, a inače radije pretučene žene, djeca, možda i homoseksualci!

Kako gledate na facebook aferu? Nakon što su strane agencije prenijele vijest o represiji, premijer je, uplašen za vlastiti imidž, hitno promijenio ploču i svalio svu krivnju na policiju. I nakon toga, prosvjed je - krahirao!?

Ja mislim da je bilo potpuno pogrešno očekivati da će aktivisti s facebooka okupiti 100 000 građana na prosvjedu, iako se mobilizacijski potencijal antipolitičkog sindroma, tj. prezira prema političkoj kasti, čini velik. Ni svi hrvatski sindikati nisu bili u stanju pokrenuti toliko ljudi, a obespravljene radničke mase su velike. Drugo, također ne vidim da je prigovor kako su facebookovci zapravo desničari relevantan. Osim što je opća svijest u Hrvatskoj bitno obilježena antipolitičkim sindromom koji predstavlja odličnu osnovu za populističke intervencije, a njih se SDP boji jer je salonska stranka, hrvatske radničke mase su i dalje fundamentalistički patriotične. U Hrvatskoj se ne može artikulirati nikakva kritika ni o čemu, a da se prethodno ne prekrižimo u znak lojalnosti svetoj Hrvatskoj! Zato između desničarenja i antipolitike nema nikakve kontradikcije. To je samo nova verzija antibirokratske revolucije. Afera s facebookom je relevantnija po drugim aspektima koje navodite.


'Između desničarenja i antipolitike nema kontradikcije, to je samo nova verzija antibirokratske revolucije'

Policija je zapravo postupila kao premijerova sluškinja?


Da, i to je, mislim, naš najveći šok! Policija je djelovala na provokaciju Upadnite meni u stan, bando gestapovska - a to se, nota bene, dogodilo nakon javne diskusije o tome u emisiji Otvoreno, to je najavio upravo glasnogovornik policije Borovec - tako da je ujedno pokazala princip policijskog djelovanja - opasno bukvalistički, po refleksu, reaktivno, kao da se nesvjesno odazvala interpelaciji! Ipak, mislim da je policija tim zalijetanjem i potom još više isprikom potvrdila sindrom brzopotezne autoritarnosti izvršnog organa države i državnog odvjetništva, a rečeno nam je da su te državne službe sad u rukama navodno trezvenih ljudi, vrhunskih profesionalaca. Čini se da smo poslije jubitoa dobili ipak samo bukfejsove!

Što je s medijski razvikanom kadrovskom obnovom policije koja nas je, nakon ubojstva Ive Pukanića, trebala štititi?


Nakon svih nevjerovatnih slučajeva inkompetencije i koruptnosti sudaca, sad se vidi što kod nas znači kad policija, državno odvjetništvo i sudstvo djeluju nezavisno! Nakon velikog pitanja o dugim cijevima na ulicama prebrzo su se okrenuli ideološkim pitanjima, verbalnim deliktima i lakšim subverzivcima, koji vrijeđaju samo privatnu osobu premijera, a nipošto i institucije države. Umjesto da ih premijer tuži građanski, ili da odvjetništo prijavi facebookovce zbog vrijeđanja državnog organa nazivom gestapovci, oni upadaju u stanove zbog isticanja jednog izraza iz nacističkog pojmovnika! To jest svakako nelegitimno kršenje privatnosti, kao i ona spektakularna privođenja sveučilištaraca u aferi indeks, ali je po mome mišljenju izraz nervoze od velikih očekivanja javnosti, koja su i sami podgrijavali, izraz PR-diletantizma i opće opsesije PR-om u državnim organima. I kao kruna svega, naši liberalni intelektualci u HHO-u, zaduženi za pitanje kršenja ljudskih prava, hvale policiju zbog odmjerenog postupanja baš kad krši pravo na dostojanstvo uhapšenika!

Kako komentirate dodjelu nagrade Miko Tripalo državnom odvjetniku Bajiću, koja je izazvala nov raskol u HHO-u?


Pa, osim što je antipatična Bančeva koketerija sa samim sobom da pokaže moć i očiti surogat za njegovo neuspješno dodvoravanje Sanaderu, i načelno je perverzna politika s tom političkom nagradom HHO-a da se dodjeljuje članovima državnog aparata. Oni su po funkciji obavezni da principijelno rade svoj posao, kako je istaknuo don Ivan Grubišić. Povrh svega toga, nagrada je dodijeljena državnom odvjetniku za osobite zasluge u samokritici države u slučaju nezakonitog načina privođenja Mirjane Pukanić, u kojem je Ivo Banac igrao glavnu tv-ulogu svjedoka! U javnim obrazloženjima tog poteza predsjednik HHO-a je rekao da to nije bio obični slučaj maltretiranja žene, nego se radilo o suvlasnici medijske kuće. Tajkunica ne može biti tučena, to je ok! Ali, da ne može biti ni izvlaštena, to sad ispada brigom šefa HHO-a koji je favorit EPH! Tako vidimo da klanovske društvene veze, osobni i parapolitički interesi šefova NGO-ova, kao što je HHO-a, daju logistiku za honoriranje državnog odvjetnika koji je od slabog premijera Račana prešao na jaču figuru pa sad bolje i funkcionira nego pod Račanom. Lijepa svojta! Uz malobrojne časne izuzetke, mislim da je NGO-scena sa svojim replikama hijerarhijskih odnosa, predominacijom logoreičnih figura koje samo mijenjaju mjesto u najboljoj igri u gradu, najspektakularniji civilno-kulturni karambol u državi, a i šire.


Prvi dio intervjua s Borislavom Mikulićem
Tagovi: Barack Obama, Boris Mikulić, facebook, Mladen Bajić
dodaj komentar 40 komentara
  1. darko29.12.2008. 13:29
    mislim, ja jesam obrazovan, skoro bum i fakulteta završil, al ovo je tako teško za čitat i nerazumljivo da to što je čoek reko vjerojatno istina je, al jebemu miša, umori' se od nje...
    pa bi ovaj 3-djelni intervju nazvao ničim drugim nego
    egzibicijom taštine i svojevrsnog larpurlatizma.

    pozdravljam sve ljude dobre volje... malo nas je al smo ziher dobro raspoređeni.. ;)
  2. komentator29.12.2008. 14:25
    bravo, profesore!
  3. &%#29.12.2008. 14:52
    @darko kako ne kužiš, nakon kritike čistog, praktičkog, ciničkog, instrumentalnog, evo nam i kritike hrvatskog uma
  4. Trevor29.12.2008. 15:36
    Slažem se s tobom, da je čitanje ovog intervjua napornije od većine ostalih sadržaja tog tipa. Ali prof. Mikulić je takav, hiperintelektualac. Želim reći, on se ne pravi pametan niti glumata ili fejka, on ovdje govori onako kao što misli i govori i inače. Dakako, to je više pojašnjenje nego obrana.

    Iako napornost čitanja ne povlači nužno manjak kvalitete meni osobno je takav diskurs naporan i poprilično promašen. Zapravo ne mogu biti siguran u motive dotičnog profesora za takav govor i djelovanje, no vjerujem da kao i većina ljudi samo radi kako najbolje zna. Pitanje je s kojim ciljem i kakvim učinkom? Mene ovaj intervju nije potakao na neku bitniju refleksiju, niti mi je bio inspiracija za ikakav daljnji angažman od ovog komentara. Niti mi se slika (pa ček niti činjenično znanje) o svijetu ili hrvatskom društvu imalo promijenila. U biti ovo moje piskaranje je na neki način reprodukcija diskursa iste vrste. Ali možda sam mlad i očekujem previše. Vrijednost ovakvih tekstova i rasprava nije toliko edukativne ili revolucionarne prirode, već više civilizacijsko-društvene. Na ovakvim mjestima prakticiramo živu i argumentiranu raspravu - a to je najosnovniji temelj svake moguće demokracije.

    Zato pozdravljam angažman kolege Bakotina i podržavam sva nastojanja da se dadne prostor našim intelektualcima, profesorima i inima koji nisu eksponirani u javnosti, a imaju što za reći, pa makar to govorili na nama nezgrapan i zbunjujuć način. Naš je zadatak da, kao aktivni građani, nastojimo sudjelovati u ovakvim diskusijama i nastojati što bolje iskoristiti naše intelektualce te ih podrškom prisiliti na još veći i kvalitetniji angažman u društvu.
  5. ovisnica29.12.2008. 18:22
    kad će treći nastavak ove intelektualne soap opere? navukla sam se :-)
  6. 45lines29.12.2008. 23:33
    Hehe, vidim da neki otškrinjuju vrata iz ludnice u koju su ušli vlastitom voljom na "Stevanov" poziv: Pucanj u Pukanića je pucanj su sve nas. Karamarko će nas spasiti!

    Vaš heroj Stipe odlikuje onog koji ga "krstio" Stevanom: http://www.vecernji.hr/newsroom/news/croatia/3208673/index.do , a vi još razmišljajte o njegovu "junačkom liku i djelu", pa nam se javite što ste konačno zaključili, mislim, ne!
  7. gramaticko-sintakticki karambol30.12.2008. 00:22
    Ima par jako dobrih ideja i zanimljivih misli, ako se ima strpljenja probirati.
  8. Mirko30.12.2008. 02:22
    Što se Srba okupljenih oko SDSS-a tiče iječ je o utvarama kojima iznutra upravlja Slobodan Platiša, nekadašnji udbin egzekutor, a sada bojnik HV. Drži ih čvrsto za jaja. On stisne, a oni skviće, ko svinjće. On već dvije godine podovodi u Sabor i na najodgovornija mjesta u državi koalicijske partnere HDZ-u. Riječ je o njegovim nekadašnjim pouzdanim agentima. Zapravo, cijela je priča prastara, balkanska. A HDZ? Kao iskusniji oni znaju da kad u koaliciju primaju govna, pristupit će im i rojevi muha, kao prirodni saveznici.
  9. lektor30.12.2008. 02:29
    Kolega Bakotin, je l prof. Mikulić stvarno cijelo vrijeme vikao (ili dapače klicao!) te je mnoštvo uskličnika u tekstu bilo neophodno? Ili tim uskličnicima imamo pridati neko drugo značenje?!?
  10. policjot30.12.2008. 02:33
    berlusconi pečeni puran? mislim da je to utuživo po novom zakonu. mogo bi se javiti berlusconi lično, ali i PETA.
  11. Marin30.12.2008. 09:08
    Ma ovo nije intervju, ovo je monolog, pamflet taštine. Sve pršti od izforsiranog intelektualizma i egocentrizma. Dosta mi je tih političkih analitičara kojima je sve jasno. Teorije o tome da li je Obama Crnac ili nije, moguće su samo kod rasista druge vrste: "Obama nije Crnac zato što se ne uklapa u nečiju viziju Crnca." Ma jebite se vi i shvatite da Crnci nisu vaša iluzija, vaš koncept nego ljudi s manama i vrlinama.
  12. lektor30.12.2008. 09:22
    "sa sljemena pijoniri kliču, dobro došo mikuliću"?
  13. odsjek30.12.2008. 10:54
    uskličnici su citat, u fusnotu treba staviti kangrgu
  14. fan club30.12.2008. 10:56
    baš je sladak na fotkama, ko djed mraz!
  15. X30.12.2008. 14:09
    bravo profesore
  16. zlobna kružnica30.12.2008. 14:19
    ......a onda je stevo uveleredio vladimira u petra krešimira



    i to za:

    iznimni doprinos razvitku odnosa Republike Hrvatske i hrvatskog naroda s drugim državama i narodima, te za izniman doprinos cjelovitosti i neovisnosti Republike Hrvatske

    za ustavno ustrojstvo Hrvatske čiji je doprinos tijekom rata bio velik. .... svoj doprinos je, prema riječima predsjednika države, posebice dao kao potpredsjednik hrvatskog Sabora kada je stalno ulagao u razvitak demokracije i ustavnog prava....

    na što će veleredni Vladimir:
    Izražavam zahvalnost i dijelim odličje s brojnim ljudima koji su zajedno sa mnom stvarali europsku demokratsku socijalno-pravednu Hrvatsku - rekao je Šeks dodavši kako prima odličje za politički rad i djelovanje posebno 1991. kada je imao ulogu u stvaranju državnih akata u koje je nastojao ugraditi najviše standarde koji krase europsku hrvatsku državu, a posebno je nastojao da Hrvatska bude socijalna država vladavine prava.
    itd
    http://www.javno.com/hr/hrvatska/clanak.php?id=219086

    i tako je zatvoren vicious circle semantičkog polja građanstva po mikuliću....
  17. Purger30.12.2008. 16:50
    Najodvratniji su mi tipovi iz HHOa koji pljackaju HHO koji je ionako lesinar drzavnog novca. Iz HHO blagajne kupuju sami sebi namjestaj i placaju sami sebi najam svog stana, vozikaju se taksijem na drzavni racun da ne bi morali imati vlastiti auto koji generira troskove.....i onda toj istoj drzavi daju odlikovanja. Sve sami izmrcvareni ocvali apsisali izlapjeli pokvareni starci ......kojima je ovo jos jedina prilika da ih iko ista pita, inace bi bili nevidljivi i nevazni ko stupici kojima se brani parkiranje na travi. Svi su oni sama preslika lesinara u politici, samo sto ti lesinari iz politike dozvoljavaju kritiku na svoj racun ali ovi iz HHOa ...oni ne, oni su kao i komunjare - uvijek u pravu a svi drugi u krivu.
  18. karambolirana30.12.2008. 22:41
    Čitam Mikulića 1, pa Mikulića 2, pa čitam komentare, pa ponovo čitam 1., 2. (hoće li i 3.?) i uleti mi, što bi rekao upokojeni RobiK zbunjoza. Sve je to lucidno rečeno, opali profesor šamarčinu, lijevo, pa desno, po premijeru i po nevladinima, a na kraju što?
    Ako kometari reprezentiraju bilo kakvo mišljenje, pitam se, pitam, što je mudri profesor poučio puk. Sve je isto, sve je fuj, svi su pokvareni. Evo, jedan komentator ne zna više ni koji HHO, ni tko koga, ni čije pare, glavno da mu se sve gadi.
    Pitam se pitam, da li takva "razorna kritika svega postojećeg" uopće ostavlja prostor za distinkcije i diferencijaciju. Koja je razlika između ovakvog radikalizma i svakodnevnog medijskog senzacijonalizma. Hoće li netko od toga biti pametniji, hoće li ljudi pametnije glasovati, hoće li znati različiti neki pametan i dobar projekat od lošega, nešto dobro što je HHo ili bilo tko napravio, od onog lošeg.
    Sumnjam, jako sumnjam.
  19. kabriolirana30.12.2008. 23:55
    @karambolirana, eh, sumnja je svakako dobar početak, ali nikamo te neće odvesti... jer zadatak je kritičkoga mišljenja, kao što jest pokazano u ovom dijalektičkom monologu u dva čina, ukazati na crno tamo gdje vlada privid bijeloga te na bijelo gdje je privid crnoga... tko da se u tome zamara je li HHO jedan i istovjetan samome sebi ili je od samoga sebe drugačiji te se rastvara u dijalektičkim doskočicama... to je gotovo kao na misi: nema se tu ništa novo naučiti, puk samo dolazi utješiti se... jako bi me iznenadilo kad bi u možebitnom trećem nastavku uslijedo kakav praktičan naputak puku--jer ako stvari stoje tako kako mikulić to opisuje, onda nam preostaju jedino radikalne metode... netko je u komentarima već spomenuo crvene kmere...
  20. Hegel, G.W.F.31.12.2008. 01:07
    ...u mraku su sve krave crne...
  21. Kurbla31.12.2008. 08:41
    Trevor - svaka čast. Može li se negdje pročitati tekstove koje ti pišeš?
  22. &%#31.12.2008. 10:42
    oduvijek sam smatrao kako je ta Hegelova doskočica pomalo (ispričavam se svim hegelopoklonicima) bedasta, naime u mraku se krave pa ni bilo kakva druga živinčad ne vide.
  23. &%#31.12.2008. 10:42
    oduvijek sam smatrao kako je ta Hegelova doskočica pomalo (ispričavam se svim hegelopoklonicima) bedasta, naime u mraku se krave pa ni bilo kakva druga živinčad ne vide.
  24. zbunjen01.01.2009. 10:58
    Mozda je u pitanju moja ignorancija, ali ne glasi li izreka "U mraku su sve macke crne" ? Ili je Hegel "obradio" tu izjavu.
  25. karambolirana01.01.2009. 11:23
    hoćeš reći, draga kabriolirana, da su u crvenoj metafizici sve mise crne? Poput onih Hegelovih krave i/ili mačke u mraku?
  26. Axelrod01.01.2009. 16:44
    Obama je izabran jer Amerikanci vole i zele biti optimisti. Pesimizam, defetizam, fatalizam, cinizam i sarkazam se u SAD-u, posebno ruralnom SAD-u, smatraju nepristojnim i ruznim. Istina je cesto manje vazna od potrebe za percepcijom da ce biti bolje. Primjecujem da je sa hrvatskim misliocima drugacije: cinizam je centralna percepcija postojeceg. Takav stav moze biti jednako limitirajuci kao i gore-navedeni stav americkih gradjana. Recimo, nije nemoguce da Obama zaista nesto dobro napravi, i nije nemoguce da Demokrati pobjede ponovno. Mada se takav razvoj dogadjaja ne uklapa nuzno u cinicnu sliku Amerike profesura Mikulica.
  27. Hegel01.01.2009. 17:53
    @zbunjen: kod mene je riječ o kravama, otkud da ja znam kako ste me preveli?!? pitaj profesora!

    "Dies eine Wissen, daß im Absoluten alles gleich ist, der unterscheidenden und erfüllten oder Erfüllung suchenden und fodernden Erkenntnis entgegenzusetzen - oder sein Absolutes für die Nacht auszugeben, worin, wie man zu sagen pflegt, alle Kühe schwarz sind, ist die Naivität der Leere an Erkenntnis."
  28. kabriolirana02.01.2009. 11:33
    @karambolirana: baš tako, draga moja drugarice! crveno, crveno, što volim crveno... na svom kabriju.
  29. petar 03.01.2009. 11:28
    Predosadan i beskoristan intervju. H-alter je počeo plaćati? Jerko, kaj buš asistent sada kad si se pospominjo s profesorčekom...
  30. ap04.01.2009. 02:12
    Konačno su krenuli pravovremeniji razgovori.

    Sa dosadašnjih prosječno bar 40 ili 50 godina naknadnih početnih razmatranja u ovim razmatranjima se je naglo skočilo na prosječno manje od 20 godina naknadnih početnih regiranja:
    - npr. da se sociologinja i političarka Vesna Pusić središnje ili jedino bavi time da su neki lopovi tehnomenadžeri puno bolji od drugih jer se time uz podršku režima bave svjesno i liberalno za razliku od drugih koji zamagljuju stvar;
    - da su čelnici ljudskih prava zapravo suradnici režima i represije, kao što je Puhovski svjedok za verbalne delikte, Šeks kao osnivač SFRJ HO tužitelj za verbalne delikte, Čičak i Banac progonitelji svih građanski orjentiranih političara i opcija ... (usput nije suvišno spomenuti da su neki istaknuti angažirani lijevi intelektualci, kao Šnajder, bili istaknuti režimski predstavnici za zatiranje ostalih lijevih intelektualaca i umjetnika a navodni staljinist Šuvar da je bio glavni borac za pravo na izražavanje i egzistenciju i lijevih i drugih opcija te jedini koji nije koristio vlast za iživljavanje, npr. ministri dr filozofije Antun Vujić i dr filozofije Gvozden Flego su dulji niz vremena bulaznili kako su oni u svojim kabinetima ovo ili ono, o svom liku i djelu ... slično Čačiću, Sanaderu, Mesiću i Bandiću, a svi su kao čudili Tuđmanu i Titu).

    Na neke se pojave reagira čak i nakon 4-5 godina, npr. da nije samo u Srbiji nego u RH legitimirano i rehabilitirano četništvo (udžbenici iz Srbije, čelnik četnika Rade Leskovac dobija kredite i slično) i velikosrpski arsenal klerikalizma te da oko ustaštva i sličnog ipak ima malo rasprava i dvojbi, neke nijansice slabosti Mesića i Sanadera, pa čak i same Vedrane Rudan.

    Nije ironično za primjetiti da je to zbilja iznimna pojava na intelektualnoj sceni nakon jako puno vremena.

    Ako tako nastavi, gdje nam je kraj, možda jednog dana otkrijemo bonvivansku farsu sa bezbroj rezidencija, vila, vikendica ...
  31. @ap04.01.2009. 11:39
    dobro jutro, ap. lijepo si sve to sumirao/sumirala i od svega što si natuknuo/la moglo bi se napisati kratka povijest nastanka, bivanja i raspada jugoslavije, s osvrtom na post-socijalističku stvarnost zemalja nasljednica.
    jedino zaboravljaš, zanemaruješ da su neke od tih tema itekako bile na dnevnom redu, ali se sve lako zaboravlja, jer među ostalim, naši "javni intelektualci" rijetko ostavljaju pisane tragove. uzmi samo puhovskog ili pusić. sve o čemu govoriš oni ne samo da nigdje nisu zapisali, nego je većina toga izgovorena u eter, pa se onda povlači po novinama, podliježe interpretacijama. ili, ako i pišu, onda su to rijetko političke ocjene dnevnih zbivanja, mam zbrišu u neku apstrakciju, pa ih ti poslije lovi za riječ ako možeš.
    možda će internet uspijeti opismeniti hrvate, sad bar većim dijelom sve ostaje zabilježeno.
    ali imaš pravo, neke se teme konačno otvaraju. još da ima hrabrosti, pa da se i analiziraju, postali bismo "europa".
  32. ap04.01.2009. 18:23
    Analiza je davno izvršena:
    - Ante Kovačić "U registraturi",
    - Branislav Nušić "Pokondirena tikva".

    Pa vjerojatno nema potrebe ponavljati ni kvariti mukotrpno posloženu nadgradnju. A i Krleža je rekao najranije za 200 godina, tako da je debelo prerano za otvaranje priča. Previše smo oko svih tih nužnsti nužnosti koje nisu nužne ... kidam nalijevo.
  33. mi mladi05.01.2009. 09:41
    je l ima neš novo ovdje? dodijali ste više s tim mikulićem i njegovom sljedbom... hej, pa to je sad već lanjski snijeg!
  34. ajme05.01.2009. 12:13
    Mikulic - intelektualac, filozof, moralni stub drustva. Hoce li i ovaj interview posluziti za izbor u neko znanstveno zvanje, kao sto su svojedobno posluzile kolumne iz Slobodne Dalmacije i clanak iz Jutarnjeg lista (po kojemu sada gospon profesor pljuje)?
  35. mladi i drugi06.01.2009. 10:22
    Ima nešto u onoj narodonoj: samo za dobrim konjem diže se toliko prašine koliko je podigao Mikulić u ovom intervjuju:-)
  36. Purger07.01.2009. 06:54
    Pa na Halteru vec 15 dana nema niti jednog novog teksta.............................propada li to Halter??? Ili su svi njegovi novinari, antiglobalisti sada na skijanju po Francuskoj i Austriji.....pa ce srati po kapitalizmu kada se vrate sa skijanja zeludaca punih germ-knedli??!!!
  37. darko08.01.2009. 00:58
    purger mi je puno interesantniji od ovog djeda bozicnjaka mikulica ;)
  38. snjeguljica09.01.2009. 13:17
    ja sam se zaljubila u mikulića djeda mraza gledajući ga kako me gleda svaki dan... je l slobodan?
  39. snjeguljičina cipelica09.01.2009. 15:16
    ajd bona snjego, pa zamisli da ti on nabija tu cipelicu na nožicu. pa pogledaj u prvom nastavku intervjua, jedine žene koje profesor smatra vrijednima reprezentacije su one mlaćene. ako si mlaćena - u boj, u boj, ako nisi, stani malo, neš ti njemu tu iz nekog nvo-a solit mušku pamet.
    kao i sa crncima, ako si crn i jadan, može, ako si se integrirao, ne moš više biti crnac. ima da ideš u snjegarij za izbjeljivanje.
    ma prećerala sam bona, dobar je mikulić, ali oni, ti progresivni muškarci-intelektualci to naprosto ne kuže. kužiš stara moja?
  40. snjeguljica10.01.2009. 10:42
    pa neću ja mikulića djeda mraza šonju, nego onako, znaš cipelice, hm, ma nemate vi to u bosni više, tamo ste se skroz izdženderisale...
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

© H-Alter - Udruga za nezavisnu medijsku kulturu