H-Alter

Vjeronauk i nježne dječje duše

Fotografija članka
Ministar obrazovanja u Lourdes, vjeronauk u sesvetski dječji vrtić: Nije lako dnevno provoditi sate, pa čak ni minute u sredini s kojom se čovjek ne slaže. Ali još je teže provoditi cijele dane u sukobu sa samim sobom. A upravo to bi se moglo dogoditi djeci dječjeg vrtića u koji uvede katolički vjerski odgoj, koja u život kreću na koljenima, ruku skrušeno sklopljenih pred izmišljenim autoritetom.
Iako sam kao ateist ravnodušan prema bogu, ideološka me nasrtljivost, pa i ona religiozna, ne ostavlja ravnodušnim. Jer bitno je obilježje ideologije da parcijalno prikazuje kao univerzalno, da relativno predstavlja kao apsolutno, da mišljenje i interes pojedinaca i skupina nameće kao opće mišljenje i opći interes, da se lažno predstavlja kao jedina moguća Istina. Ideologija uvijek nastupa kao isključiva Istina, u pozadini koje je prijetnja onima koji je kao Istinu ne priznaju. Pa kada nečija religioznost pređe prag izričaja osobnog opredjeljenja i zaogrnuta šinjelom apsolutne istine počne u drugima zatirati drukčije, onda ona postaje par excellence ideologija.

Ako je, dakle, u Lourdes išao Dragan Primorac sa svojim religioznim prijateljima, onda je to njihovo pravo i stvar koja me se previše ne tiče. Ali, ako je u Lourdes išao ministar znanosti i obrazovanja sa svojim suradnicima, onda me se to itekako tiče. Doduše i ja se slažem s Marxom i Crkvom da se privatno i javno u čovjeku ne može podijeliti osim ako čovjek postane homo duplex. Pa ne tražim od ministra Primorca da bude dvoličan i skriva svoju religioznost, ali imam pravo očekivati od njega i drugih državnih službenika da nam je ne nabijaju svako malo na nos, kao što od pristojnih ljudi očekujem da ne govore baš sve što misle o drugima, jer je to osnova snošljivosti i suživota. Kakav bi, naime, svijet bio kada bismo svima koje smatramo ružnima, glupima, pokvarenima ili jednostavno niškoristi, to rekli u lice ili javno obznanili? Pa iako to ponekad treba učiniti, za što treba i osobne hrabrosti, takva bi pretjerana istinoljubivost kao i svako pretjerivanje učinila svijet još gorim nego što jest.


Foto: Ministrov tango sa Svetom Stolicom - nažalost, ne posljednji tango

Uostalom, ni šamaranje svih koje mislimo da bi trebalo išamarati nije prihvatljivo. Kada, dakle, neki ministar opetovano javno naglašava svoju religioznost, onda to nije samo izraz njegova osobnog opredjeljenja, nego snažna politička poruka naciji o tome koja je ideologija vladajuća i kakvo se ideološko opredjeljenje očekuje od onih koji o tom ministarstvu ovise. Stoga Dragan kao Primorac smije reći: Oduvijek mi je bila želja posjetiti Lourdes. Dijelom i zato što je upravitelj župe Majke Božje Lourdske moj prijatelj, ali Dragan kao ministar ne smije reći: U tu crkvu redovito, kao i premijer, idem na misu, jer ni Dragan ni Ivo na misi ne bi smjeli biti kao ministar i premjer. Bar ne tako dugo dok je ovo po Ustavu sekularna država za koju nas obojica, očito neistinito, uvjeravaju da je pravna.

Treba li se onda čuditi ravnateljici dječjeg vrtića u Sesvetama koja je roditeljima revoltiranim načinom uvođenja katoličkog vjeronauka u taj vrtić navodno poručila da smo katolička država i nema razloga da odskaču. Možda većinu u ovoj državi čine katolici, ali ravnateljica bi trebala znati da to RH ne čini katoličkom državom. Ali ona to ne zna, ili se pravi da ne zna i može si to dozvoliti budući da u nas na misu ne idu Dragan i Ivo, nego ministar i premijer, što joj daje za pravo reći da smo, iako mimo ustava, katolička država. Ministar doduše tvrdi da je u Lourdes išao kao Dragan, ali zašto onda kaže da redovito s premijerom, a ne s Ivom, ide na misu?

Ipak, dok me nepodopštine vladajuće Partije i Crkve ljute, opravdanja roditelja koji su podlegli ideološkom pritisku me žaloste. Čitam tako u Jutarnjem listu (28.08.2008.): S druge pak strane, ne vidim razlog zašto bi mu uskratio upoznavanje s religijom, stjecanje novih znanja i shvaćanja, bez obzira na to što tata misli o Bogu. Uvijek ima vremena predomisliti se. Neka sam odluči. Nema dugo da je to izjavio i jedan vodeći oporbeni političar. Pitam se: zar ti ljudi zaista ne razlikuju upoznavanje s religijama od religiozne indoktrinacije. Pa na vjeronauku se ne upoznaje djecu s religijom, još manje s religijama, nego ih se religiozno indoktrinira na način koji bi trebao onemogućiti da se oni jednog dana predomisle ili sami odluče nešto drugo.


Foto: Dječji vrtić u Sesvetama, čiji polaznici su izloženi opasnosti od osakaćenja sposobnosti kritičkog mišljenja

Više sam to puta napisao, ali ću za one koji ne znaju još jednom ponoviti što je svojedobno napisao Thomas More: Svećenici obrazuju djecu i mladež, no nije im preča briga njihovo znanje, nego razvoj osobnosti i ćudorednih nazora. Svim se silama trude u još nježne i podatne dječje duše uliti valjane nazore, korisne za održanje njihova društvenog poretka. Kad se ti nazori duboko usade još u dječjoj dobi, prate čovjeka kroz cijeli život i od velike su koristi za očuvanje državnog poretka, koji se inače ruši jedino zbog ljudskih poroka, a oni se rađaju iz izopačenih nazora. Dakako zdrave su misli one koje su korisne za održavanje postojećeg društvenog poretka, pa kad se njima indoktrinira djecu dok su još naivna i kritički nejaka, valja očekivati da će cijeli život slijediti i braniti ideologiju koja ih je duhovno oblikovala. Zar se ti roditelji ne pitaju što će to u nježne i podatne dječje duše uliti vjeroučitelji u čije su duše također bile ulivene religiozne dogme dok su im duše bile nježne i podatne? Zar ih ne zabrinjava mogućnost da će nježne i podatne duše njihove djece biti osakaćene upravo u sposobnosti kritičkog mišljenja i slobodnog odlučivanja? Nisu li sami pristali na to da ne odskaču? I kojom logikom onda nešto drugo očekuju od svoje djece.

Razumijem, doduše, njihovu želju da svojoj djeci ne otežavaju život. Ali, nisu li upravo zbog toga trebali odlučiti drukčije? Jer, nije lako dnevno provoditi sate, pa čak ni minute u sredini s kojom se čovjek ne slaže. Ali još je teže provoditi cijele dane u sukobu sa samim sobom. A upravo to bi se moglo dogoditi djeci koja u život kreću na koljenima, ruku skrušeno sklopljenih pred izmišljenim autoritetom.
dodaj komentar 73 komentara
  1. sloboda15.09.2008. 18:00
    pozdrav gospodinu Poliću i pitanje... što mi uopće možemo učiniti protiv religioznih agresivaca?koliko ja znam njima je konkordatom omogućeno uvođenje vjero-lažnog-nauka u škole, zar ne?
  2. jos nemam potomaka15.09.2008. 19:19
    MOJE DJETE NECETE IDEOLOSKI OBLIKOVATI
  3. demokracija15.09.2008. 19:39

    Hvalevrijedan članak za sve nas koji želimo živjeti u civilnoj a ne crkvenoj državi. Na žalost u euforiji stvaranja slobodne države uveden je vjeronauk u škole pod isto takvom teorijom kao u vrtiću u Sesvetama. Prevedeno, ako nisi katolik i vjernik onda si državni neprijatelj. Ako i jesmo pretežno katolička nacija (o onom : vjernička dalo bi se raspravljati zbog svih postupaka nazovi vjernika), to u demokratskoj državi ne daje za pravo većini da nameće volju manjini i obilježava ju (manjinu) kao nepodobnu.
    Moje dijete koje nije u prvom razredu O.Š. krenulo na vjeronuk bilo je izloženo poruzi i maltretiranju djece "velikih vjernika" pa se pitam čemu ih to uče u vjerničkim obiteljima ili u crkvi? Kakve su to moralne i ljudske vrijedenosti sakrivene iza vjere? I tko to izvrće vjeroučenje? Kao ateist poštujem svačije uvjerenje i religiju, znam više o svetom pismu i bibliji od tzv, vjernika ali ja i meni slični gotovo smo u ovom društvu sotonizirani. Za mene postoji neka druga istina, moralno neupitna i poštena, a opet tako bliska onoj: Ne učini drugom što ne želiš da tebi učine.
  4. sloboda15.09.2008. 22:23
    A HOĆE LI TKO TO DIJETE NAUČITI DA JE HORUS ROĐEN 25. PROSINCA OD DJEVICE, KRŠTEN U 30.G., RAZAPET, MRTAV BIO 3 DANA I USKRSNUO???????????????????
  5. kil janjetne16.09.2008. 02:35
    pastir, stado, jaganjac, pečeno, ispaša, trava, VUK,
  6. boli te kurac16.09.2008. 03:58
    al zajebat ću ja njih mamu im heben kleronacističku dica mi idu na vjernauk al u crkvu nedam prije 30 i amen pa nek oni drže mise za Pavelića kolko oće .
  7. ateist sam, ali16.09.2008. 12:53
    slobodo, daj mi nađi potvrdu za to što govoriš. a da nije Zeitgeist.

    ps. meni je već muka jer mi je žena vjernica žestoka i inzistira da nam deca ideju na vjeronauk
  8. ako ti je muka...16.09.2008. 14:06
    ...razvedi se i uzmi djecu. to je bolje nego da djeca pate.
  9. Oracoon16.09.2008. 15:06
    Mozes uciti svoju djecu da kriticki razmisljaju, sami zakljucuju i toleriraju. Samim time ce postati pametnija i snalazljivija od ostale djece, sto im moze dati prednost kasnije u zivotu.
  10. Oracoon16.09.2008. 15:15
    Za "ateista" - ako zelis potvrdu posudbe mitova, slobodno pogledaj nasu staroslavensku religiju, i usporedi sa krscanstvom na ovim podrucjima. Naci ces mnoge slicnosti sa danasnjim svecima i ondasnjim bogovima. Npr., svake godine na sv. Iliju Gromovnika, ako je lijepo vrijeme, moja baba kaze da je to cudno, jer se zna da za sv. Iliju uvijek grmi. A veza se povlaci izmedju njega i Peruna, slavenskog boga munje, jer imaju mnogo istih znacajki. Jos jedan banalniji primjer - vjerojatno si strasio svoju djecu pricama o Baba Rogi, sto je samo nas naziv za Babu Yagu, vjesticu sto zivi u sumi u kolibi koja se nalazi na dvije divovske ljudske noge, a ona je lik iz staroslavenskih prica i mitova star par tisuca godina. To ti samo govori kako su mitovi i vjerovanja jako otporni, te nekad, da bi prezivjela, mjenjaju imena, ali ne oblike.
  11. Duh16.09.2008. 17:10
    Grozni su ti naši "urbani čobani" koji su nas poharali početkom 90-tih i njihova nakaradna religioznost koja je sišla s planina zajedno s njima... moje dijete neće patiti zbog licemjernog klera i primitivnih političara iz srednjeg vijeka. Ako treba i šakom na tu ološ, pa i vatrom, i neće biti problema...
  12. Zatucanac16.09.2008. 18:33
    E, moj Poliću, u temu o kojoj pišeš razumiješ se točno onoliko koliko se istarska i svaka druga koza razumije u sviranje bubnja. Što je uopće moguće učiniti protiv protiv napola obrazovanih ali zato zagriženih ateista kakav si ti, Poliću? Tebi nitko ne brani da vjeruješ u svoj marksizam ili u koji god hoćeš izam, a nas tzv. "zatucance" ostavi na miru. Ja tebi poručujem da je Isus Krist Bog i Kralj čijemu kraljevstvu nema ni početka ni kraja, sviđalo se to tebi ili ne sviđalo. Ne zaboravi jednu stvar: da je Crkva, bez obzira na denominaciju, samo i jedino ljudska tvorevina, već odavno ne bi je bilo, upravo kao ni tvojih marksistički i drugih idola i njihovih tvorbi. Znam da ti to smeta, ali ne mogu ti pomoći ako si ne pomogneš sam.
  13. baš si zatucanac16.09.2008. 19:10
    dajte djecu na vjeronauk i jednog dana će na argumente odgovarat sa nebulozama poput "Ja tebi poručujem da je Isus Krist Bog i Kralj čijemu kraljevstvu nema ni početka ni kraja".
  14. suživot16.09.2008. 19:48
    @zatucanac, jel ti hoćeš reći da je i marksizam od boga kad se tako dugo zadržao?
    anegdota: došla časna polagati marksizama, to je naravno bilo u onom omraženom socijalizmu, pa sve lijepo priča po knjizi. upita je profestor -- sestro, a jel vi vjerujete u ovo što ste tako lijepo naučili (dobila je 5), na što ona odgovori: ja vjerujem da je Bog stvorio svijet po zakonima dijalektičkog i historijskog materijalizma.
  15. Promatrač16.09.2008. 21:35
    @baš si zatucanac: ne zna se tko je zatucaniji, ili onaj koji se potpisao kao "Zatucanac" ili ti. On bar u nešto vjeruje, a ti melješ gluposti kao tipični hrvatski ignorant bez korijena i uporiš'ta.
  16. BB17.09.2008. 00:26
    sloboda spominje paralele izmedju Horusa i Isusa - evo jednog linka o tome:
    http://www.religioustolerance.org/chr_jcpa5.htm
  17. "Znanstvenik" Polić17.09.2008. 07:50
    Na Polića i njegovu pisaniju ne treba trošiti riječi. To je tipični domaći "copy-paste znanstvenik" kakvih u Hrvatskoj ima na bacanje i koji se tobože razumiju u sve, ali zato u svijetu ama baš nirko ne zna za njih a kamoli da citira njihove radove. Takvi samo u ovoj hrvatskoj žabokrečini mogu javno prosipati svoju inače kokošju pamet.
  18. svinjce17.09.2008. 10:51
    sramota je to što ispiremo djeci mozak bajkama i konformizmom, što dozvoljavamo rimokatoličkoj korporaciji da mentalno mastrubira nad svima nama.
  19. ignorant17.09.2008. 12:56
    našo se ovaj pametovat nekom a najgluplji komentar ostavi,malo te boli što čovjek smatra da je pozivanje na kralja neba nebuloza? pa nebuloza je, čovječe!!!
  20. a sta drugi misle?!17.09.2008. 14:29
    Zna li neko postoji li i jedno ozbiljnije filozofsko djelo koje se bavi religijom prevedeno na hrvatski. Moglo bi biti zanimljivo roditeljima koji su u nedoumici oko vjerunauka djece u djecijim vrticima i skolama.
    Ja trenutno citam "Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon" od Daniela Dennetta. Mogu jos preporuciti zainteresovanima, ono sto sam procitao i sto mi se svidjelo, a to je: "Letter to a Christian Nation" od Sama Harrisa i "The End of Faith: Religion, Terror, and the Future of Reason" od istog pisca. I naravno meni najdraza knjiga "God Delusion" ili kako bih to ja preveo "Izmisljotina zvana bog" od Richarda Dawkinsa.
    Samo sto ne znam ima li to na hrvatskom ja sam ovo nabavio preko amazona...
  21. indigo 17.09.2008. 19:50
    ja mislim da se indigo djeci ne moze prodavati magla, sve ce ih smoriti kontraargumentima, pitanjima, kritickim razmisljanjem

    nece biti lako onima koji ih budu indoktrinirali
  22. Skeptik18.09.2008. 07:27
    Dragi ljudi, čini mi se da nitrko od vas nijd toliko skromam te bi priznao da zna kako ništa ne zna. Inače, stanje kad je netko čvrsto uvjeren u to da posjeduje ključ stine naziva se oholost duha. Od nje su patili i Marks i Lenjin i Staljin i Musolini i Hitler i Tito i mnogi drugi te za sobom ostavili stotinjak miliuna mrtvih. Toliko o "diskusiji" u povodu ovoga Polićeva trabunjanja.
  23. Ivan18.09.2008. 08:45
    @Skeptik: Ti sigurno znaš da je Prvi vatikanski sabor (1870) ustvrdio Papinu nezabludivost pa bi, dosljednosti radi, budući da je ta odluka još uvijek na snazi, tvojem popisu oholih valjalo dodati i svetog oca Papu.
  24. Longin18.09.2008. 12:02
    A i 87% slobodno deklariranih katolika koji ovu našu močvarnu Hrvatsku čine održivom.
  25. fratar18.09.2008. 12:40
    Crkava tj velika većina svećenika , nije nikada nikoga učila ZLU kao recimo komunisti i socijalisti. Bolje je da uče djeca vjeru nego da ih uce samoupravljanju i sl. glupostima tipa bratsvo i jedinstvo.
  26. fratar je u pravu!!18.09.2008. 12:59
    pa da, crkva je stoljećima pokazivala samo toleranciju prema različitim, to je poznata činjenica, to će i učit klince na vjeronauku pa će ti isti klinci ostavljat komentare na halteru jednog dana kako je crkva jedna tolerantna ustanova, a križarske ratove, paljenje žena na lomači, slizavanje s nacizmom, klanje hugenota, pokrštavanje divljih indijanaca barutom ćemo svi zajedno zaboravit i živjet u sreći i blagostanju
  27. valjda smo malo napredovali18.09.2008. 14:51
    od tih vremena, u to doba Crkva je bila uvjerena da je ona jedina u pravu i jedini put spasenja, a danas (osim što se stidi i kaje za te strašne pokolje), priznaje i druge vjere i druge duhovne prakse kao put spasenja pojedinca! Mi smo čini mi se ipak malo napredovali (katolici).
    Ali kad vidim s kojom netrpeljivošću prema katolicima piše gospodin Polić i neki od ovih komentatora dođe mi drago što su ministar i premijer katoličke ovce bez trunke slobodnog ili kritičkog mišljenja, jer da je netko od ovih ateista na vlasti valjda bi se mi katolici sada skrivali po nekim katakombama, ili bi se na Maksimiru ona dva jadna lava gostila našim mesom, dok bi gomila hrvatskih kvazi inelektualaca slobodn (bez trunke kritičkog mišljenja ) klicala od radosti i veselja. Osobno nemam ama baš ništa protiv ateista bilo koje vrste, neka ljudi vjeruju ili ne vjeruju u šta hoće ili neće, ali mislim da jedan ateist nema pravo meni ili bilo kome govoriti gdje i na koji način ja smijem ili ne smijem izražavati svoju vjeru ili bilo koje drugo mišljenje...
  28. gorka18.09.2008. 15:10
    doticni novinar kojeg citirate u clanku suprugu i meni je na pameti od kad smo procitali njegov clanak. ista su nas pitanja mucila kao i njega samo je razlika u tome sto smo donijeli razlicite odluke. on je dijete upisao na vjeronauk iz licemjerja ili iz straha - kojeg on ocito smatra opravdanim, a mi nismo i dogodilo se da je nase dijete jedino koje ne ide u razredu na vjeronauk. nije lako, ali cemo ustrajati. odgajamo dijete onako kako smo i mi odgajani, smatramo da je vjeronauku mjesto u crkvi, a ne u skoli.
  29. *Duh*18.09.2008. 15:13
    Sloboda vjeroispovjesti svima! Vjerska indoktrinacija nikome! Crkva je ista kao što je i bila, isti obrazac ponašanja, samo su druge metode. Previše zla i ljudske gluposti, a sad se pravi "tolerantna" da zadrži vlast i krdo koje je podržava. Uvijek se prilagođavala i bila krpelj društva, nikad progresivna, uvijek konzervativna i isključiva. Samo još jedna idejno-dogmatska struktura koja čini podjelu među ljudima. Jedina politička organizacija koja je preživjela 2000. godina. Ništa nemam protiv vjernika, čak ih i podržavam u njihovim nastojanjima da pronađu pravog sebe, međutim imam sve protiv onih koji žele svoju doktrinu nametnuti mladom i nesputanom biću! Često postavim pitanje ljudima: "Da se Isus sad pojavi, da li bi on stao iza crkve i njenog ponašanja!?"
  30. krscanin18.09.2008. 20:09
    da se isus sad pojavi, bio bi u konfliktu s crkvenom strukturom i hijerarhijom, kao sto je bio s farizejima, a vrlo vjerovatno bi ga razapeli, na neki novi moderan nacin, mozda medijski -ha!?? jer preteska je krutost, oholost, rasipnost i licemjerstvo u redovima crkve, doslo bi do bacanja standova
  31. povjesnicar18.09.2008. 20:37

    Ako netko ima volje iskreno i istinito istraziti povijest i sadasnjost, crkvu kroz stoljeca, ulogu crkve i nebrojene aspekte utjecaja na drustvo, globalne igre, politiku, ekonomiju, filozofiju, znanost, manjine, toleranciju, slobodu, krizarske ratove, inkviziciju, vatikanske oce.......... rezultati ce biti porazavajuci.
  32. Baxter18.09.2008. 21:37
    Evo nekoliko primjera bezgranične kršćanske ljubavi izravno s presvetog izvora:

    "A robove i ropkinje, budeš li ih htio imati, možete kupiti, i muške i ženske, od naroda koji su oko vas." (Levitski zakonik 25,44)

    "Neka se posao obavlja šest dana. Sedmi dan neka vam bude sveti dan, dan potpunog počinka u čast Jahvi. Tko bi radio u taj dan neka se kazni smrću." (Knjiga Izlaska 35:2)

    "Ako bi muškarac legao s muškarcem kao što se liježe sa ženom, obojica bi počinila odvratno djelo. Neka se smaknu i krv njihova neka padne na njih." (Levitski zakonik 20,13)
  33. Damjan19.09.2008. 10:50
    demokracija je sustav koji se moze opisati i kao sila vecine. neki bi rekli "teror" mase. kako mi sebe smatrramo demokratskim drustvom, a to vrijedi i za ateiste i za vjernike u nasem drustvu: svi se redom pozivaju na demorkaciju. ta ista demokracija je dovela sanadera i primorca tamo gdje oni sada jesu. ta ista demokracija je omogucila 80% gradjana ove zemlje da se izjasne kao katolici i ovu zemlju nazovu "svojom", "katolickom". mozda ne svih 80%, ali velika vecina tih ljudi zeli vjeronauk u skolama i u vrticima. u tom smislu on tamo treba i biti. po meni nije upitno da je to dugorocno lose. osobno ne zelim da moje dijete ide na vjeronauk. ne zelim da ga uce tom strahu i nekriticnosti kojem ih vjeronauk uci. no, mislim da je nuzno da nakon dugogodisnje zabrane vjere u nasem drustvu (mislim pri tome na razdoblje do '91), sada odemo u drugu krajnost. da probamo kako je to kad je vjera prakticki nametnuta. a u ovom dinamicnom i brzom svijetu promjena, nece dugo trebati da se na taj nacin u crkve, vjeronauke, vjerske sustave i slicne institucije uvuce jos veci olos i jos vece gnjide koje ce isti sustav ljudima brzo zgaditi pa cemo se opet brzo vracat u drugom smjeru iz kojeg smo i dosli.
    vjeronauk u skolama i vrticima ce tu mozda odigrati kljucnu ulogu. kao prvo, onemoguciti ce da buduci odrasli ljudi na vrijeme uoce gnjide i olos u crkvenim redovima i sve negativne aspekte vjerske doktrine, ali ce zato katarzu uciniti jos jacom. kad odrasli ljudi, na i u vjeri odgojeni dozive katarzu nad bljuvotinom koja im je godinama servirana, okrenut ce se istom energijom protiv te iste crkve.
    ja bi ipak volio svoje dijete postediti te katarze. iako se ona mozda nece niti dogoditi za njegovog zivotnog vijeka. ali onda zato da bi ono ucilo svoje dijete na isti nacin i da bi tu generaciju iza pak postedio te katarze.
    ljudi se nikad nece opametiti i misliti svojom glavom. uvijek za njih misliti ili partija ili crkva. i uvijek ce se "na demokratskoj vlasti mase" izmjenjivfati jedni ili drugi. kao sto moje dijete necu uclaniti niti u jednu pratiju, tako ga necu upisati niti na vjeronauk., nego cu mu pokusati omoguciti da nauci misliti za sebe. iako znam da je to po mene osobno najtezi izbor, jer ce od mene traziti znatno vise energije, truda, brige i strpljenja... znam da ce se to na koncu i meni njemu/njoj isplatiti.
  34. Statistička laž19.09.2008. 13:57
    Tko kaže da u Hrvatskoj ima 80 posto katolika i vjernika?! To je najobičnija statistička laž. Naime, kakvi su to vjernici koji svaki dan psuju Boga i svetinje! ili koji su ogrezli u kriminal svake vrste lii u korupciiju! Ili koji radnicima ne daju pošteno zarađenu plaću! Puno bliže je istini da u Hrvatskoj, kao uostalom i drugdje u Europi, ima oko 20 posto vjernika, ako i toliko. Dakle, ateisti, u većini ste, pa se nemojte pjeniti na tu vjerničku manjinu. Ako vam je loše i nelagodno, za to su vam krivi drugi ateisti. Tražite krivce u vlastitom toru..
  35. Statistička laž19.09.2008. 13:57
    Tko kaže da u Hrvatskoj ima 80 posto katolika i vjernika?! To je najobičnija statistička laž. Naime, kakvi su to vjernici koji svaki dan psuju Boga i svetinje! ili koji su ogrezli u kriminal svake vrste lii u korupciiju! Ili koji radnicima ne daju pošteno zarađenu plaću! Puno bliže je istini da u Hrvatskoj, kao uostalom i drugdje u Europi, ima oko 20 posto vjernika, ako i toliko. Dakle, ateisti, u većini ste, pa se nemojte pjeniti na tu vjerničku manjinu. Ako vam je loše i nelagodno, za to su vam krivi drugi ateisti. Tražite krivce u vlastitom toru..
  36. Statistička laž19.09.2008. 13:57
    Tko kaže da u Hrvatskoj ima 80 posto katolika i vjernika?! To je najobičnija statistička laž. Naime, kakvi su to vjernici koji svaki dan psuju Boga i svetinje! ili koji su ogrezli u kriminal svake vrste lii u korupciiju! Ili koji radnicima ne daju pošteno zarađenu plaću! Puno bliže je istini da u Hrvatskoj, kao uostalom i drugdje u Europi, ima oko 20 posto vjernika, ako i toliko. Dakle, ateisti, u većini ste, pa se nemojte pjeniti na tu vjerničku manjinu. Ako vam je loše i nelagodno, za to su vam krivi drugi ateisti. Tražite krivce u vlastitom toru..
  37. Realan19.09.2008. 15:05
    Crkva vjeronauk koristi isključivo u svrhu promicanja svojih ciljeva! Jedini cilj crkve je ostati na vlasti i prigrabiti što više novaca. Kaptol gradi zgrade, Kaptol uzima 600 milijuna kuna godišnje. Svećenici se bogate, glume plejboje itd. Sve to prolazi u društvu koje čini mahom polupismen narod. Takvo društvo stalno nazaduje što se kod nas lijepo vidi. Da Crkva želi misliti na djecu drugačije bi se ponašala. Crkva želi vlast, a pri tome se služi najmanjima i najranjivijima. Prljavo do Boga! I još jedno: Crkva i Bog dva su suprotna pola. Naša crkva prije pripada vragu nego dragom Bogu. Zato vjeronauk van iz škola, a ovo u vrtiću se ne može ni komentirati.
  38. Oracoon19.09.2008. 16:26
    Cinjenica je da se 80% ili cak i vise Hrvata deklariraju kao vjernici, i doista vjeruju u Boga. A to sto su oni nisu dobri vjernici, tj. ljudi, i sto su naucili da svoje grijehe mogu oprati na ispovijedi je druga stvar. Zato opreznije s tom statistikom. Uostalom, vjerniku je uvijek netko drugi kriv. Ili Sotona ili
    (anti)ateist ili netko treci - sve je to njima isto. A kad je kriv drugi vjernik, i tu vjernicka doktrina pruza jednostavan, i nadasve univerzalan odgovor - ta osoba nije pravi vjernik i obuzeo ga je vrag/sotona/demon ili sta vec. Da sad cak i papa uradi nesto radikalno pogresno, ne bi krivili Crkvu, nego "obuzetog" papu.
  39. Longin19.09.2008. 21:25
    Svidiila mi se konstatacija Klauškoga koja se može primjeniti na gotovo sve segmente, probleme društva, otprilike: "Anomaliju bi trebala ispraviti država koja je i sama anomalija".
  40. natan20.09.2008. 12:31
    @Damjan, "sila većine" u demokraciji ostvaruje svoj legitimitet SAMO po vrlo precizno određenoj proceduri. Takav legitimitet imaju Sanader i Primorac koje spominješ, ali NEMA ga ta većina od 80%, to je samo statistički podatak ... pa da ih ima i 100% svaka njihova želja mora se legitimirati kroz određenu proceduru (izbore, referendum ili kroz parlament, ali naglašavam, SAMO I JEDINO uz poštovanje unaprijed dogovorene procedure).
  41. concerned20.09.2008. 13:47
    Nedavno je na news grupama netko izjavio da se izjašnjava katolikom jer je katoličanstvo "hrvatska tradicija", a ne zbog toga što bi zaista bio katolik. Toliko o statistici, Prilično sam uvjeren da jako velik broj onih koji se izjašnjavaju katolicima to čini jedino jer im to izgleda kao dodatna potvrda njihovog hrvatstva (znaš ono: "Hrvat katolik", kako to lijepo zvuči), dakle iz razloga koji nemaju baš nikakve veze s katoličanstvom samim.

    Što se tiče vjeronauka u vrtićima, kao i u školama uostalom, to je upravo stravično! Jednoumlje here we come! Ironično je da je do ove pojave došlo u takozvanoj "demokraciji" :) Ispiranje mozga od samog početka školovanja.

    Osobno sam za to da postoji predmet (ili više njih) koji bi korektno i pošteno predstavili većinu religija i svjetonazora, uključujući ateizam i agnosticizam. Ali to je očito u ovom vremenu tek maštarija o utopiji.
  42. natan20.09.2008. 14:57
    Osvrt i na ovu Damjanovu rečenicu: "ta ista demokracija je omogucila 80% gradjana ove zemlje da se izjasne kao katolici ..."
    Koliko me sjećanje služi, i u Jugi su se ljudi smjeli izjasniti kao katolici. Ako ne drugdje, a ono barem na popisu stanovništva. Kao vjernici tada se izjašnjavalo oko 10% stanovnika. Odmah nakon 2. sv.rata režim je bio "tvrd" pa je postojao vrlo jak razlog za prešućivanje vjere, ali 1981. na popisu satnovništva više ne (koju godinu kasnije, čini mi se 1985. na RTZ-u se mogla čuti čak i "službena" božićna čestitka vjernicima). I zanimljivo, samo 10 godina kasnije broj vjernika u Hrvatskoj poveća se sa 10% na 90%. Razlog je zapravo jednostavan: velika većina stanovnika ponaša se oportunistički - ne čini ono za što smatra da bi im moglo na bilo koji način štetiti. Iz istog razloga iz kojeg su sada katolici, prije su bili ateisti. I tu onda dolazimo do pitanja iskrenog vjerovanja, a da ne govorimo o prakticiranju vjere. Kriminal se povećava, broj abortusa i maloljetničkih trudnoća raste, nasilje u porastu ... sve podaci koji nikako ne idu u prilog tezi o "katoličkoj" državi.
  43. Baxter20.09.2008. 15:49
    @Statistička laž: Slažem se s tobom. Valjda bi svakome trebalo biti jasno da se, recimo, nadbiskupa Bozanića teško može smatrati vjernikom budući da, primjerice, svim srcem podupire ugovore između Vatikana i naše uboge Domaje kojima se naša Ljubljena zakida za pristojan iznos poreznih prisnosa ali i opterećuje velikim, okruglim davanjima (mjesečno iz drž. proračuna na račun katoličke crkve: broj župa puta dvije prosječne bruto plaće u Republici Hrvatskoj). Sram ga bilo...i on da je vjernik.
  44. malo previse20.09.2008. 16:09
    da je napraviti neko egzaktno istrazivanje o vlasnistvu crkve, i ogromnim apetitima na zemljista kojima su nekad upravljali i uzimali desetine, sad im drzava vraca sakom i kapom, zemljista, nekretnine, cak i prostore koji prije nisu bili u njihovom vlasnistvu, npr. jna vojne objekte, propale tvornice i sl.

    to ukupno iznosi bilijune i miljarde, e pa sve to nije dosta nego i proracun

    pa ovo s vrticima, pa desnicarenje i nacionalizam, pa nazadnjastvo, plasenje ljudi s ovim i onim

    USPUT JA SE VODIM KO KATOLIK U STATISTICI, CITO INERCIJOM te baze podataka, al sam musliman, indijanac, budist, aboridjin, ateist, agnostik, poganin i animist
  45. homo-ća20.09.2008. 20:12
    Polić, Milan (1990), E(ro)tika i sloboda
    Polić, Milan (1993), K filozofiji odgoja
    Polić, Milan (1993), Odgoj i svije(s)t,
    Polić, Milan (1997), Čovjek – odgoj – svijet,
    Polić, Milan (2001), Život i djelo Pavla Vuk-Pavlovića
    Polić, Milan (2002), Filozofija odgoja
    Polić, Milan (2006), Činjenice i vrijednosti

    ovim mlatimudanima, ili kako bi se u splitu još reklo pizunima, što laprdaju a da se nisu informirali o kome uopće laprdaju, uvid u tek jedan dio opusa prof. dr. polića. ja nisam njegov advokat, a i ne slažem se sa svim stavovima iznesenim u njegovim radovima, premda supotpisujem ovaj njegov članak.
    pročitajte što čovjek piše pa onda polemizirajte bagro klerikalna

    p.s. čestitam redakciji na antispam riječima
  46. otvoreno20.09.2008. 21:43
    Tko je ovaj gospodin koji se predstavlja kao ateist?
    Zašto bi šaćica ili recimo manjina mogla diktirati pravila odgoja u školama? Gdje je demokracija, ako većina roditelja želi vrtić u kojem će se nastaviti onakav odgoj kakvoga djeca imaju kod kuće, pa da im sada nekoliko nezadovoljnih ateista ili drugih svjetonazoa kažu: "to se protivi načelima sekularne države".
    Nije gospodo vjera samo privatna stvar - to je obična ZABLUDA. Ja sam vjernik i kad sam u crkvi i kad sam u školi i kad sam na utakmici... Dopustite roditeljima koji misle drugaćije od vas, a u većini su da izaberu kojem će odgoju učiti svoju djecu. A komu se ne sviđa neka potraži mjesto negdje drugdje. ponovit ću: "nije pošteno da manjina maltretira većinu", a ni obrnuto. U ovom slučaju manjina su oni koji se ne slažu s katoličkim odgojem u vrtićima....
    Uostalom, što to loše uči katolički usmjeren odgoj? Ništa loše, naprotiv, usmjerava se ljude da vole i da se zalažu za svoju domovinu, da poštivaju sve ljude, da ne kradu, da ne voze brzo, da nisu promiskuitetni, da ne ogovaraju druge ljude.... Komu smeta katolički odgoj? Možda onima koji nemaju osmišljen život, pa im sve drugo smeta. Što može čovjeka usrećiti? Gdje je smisao postojanja? jesmo li na ovoj zemlji samo za to da bi proizvodili i trošili?
    Nadam se da ćete se složiti da katolički odgoj, ako bar ništa drugo, doprinosi boljem društvu.
    Hvala što ste pročitali moje zapažanje.
  47. sloboda20.09.2008. 21:51
    Zaboravio sam napisati i ovo: svi mi ovdje pišemo zbog osobnih uvjerenja. Zar to nije lijepo, svatko0 iznosi svoj stav.
    Nemojmo biti oni koji donose presude. Zato poštivajmo one koji nešto žele, a ako to nije u sukobu sa zakoom i moralom, da ostvare svoja prava. Ja sam osobno za to da se u vrtićima na djeci primjeren naćin odvija odgoj s predznakom - katolički.
    Nije katolički odgoj ispiranje mozgova kako neke komentare ovdje doživljavam, nego suprotno - upoznavanje s vjerom i odgoj za odgovoran život...
    Hvala
  48. neny21.09.2008. 08:12
    nema tu od vere nista ,to su samo moroni koji bespogovorno slusaju vodju.kako je inace objasnjivo da srbija koja je bila zemlja sa najvecim brojem ateista,danas je upravo suprotno.
    ja ne znam da li na ovom svetu postoji prljavija,ogavnija,kriminalnija,pateticnija,hipokrizijska
    organizacija od crkve?!
    sa crkvom stvari stoje ovako ili ces se pokoriti nasoj ideologiji milom ,ako neces milom onda ces silom.
    to su nam stotinu puta pokazali.setite se samo srebrenice ko tamo ide da legitimise postupke srpske decice,setite se ko vodi batinase da prebijaju ljude na bg pridu...........
  49. MaCe21.09.2008. 11:25
    Upravo sam fasciniran agresivnošću kojom se djeci usađuju u glavu od najranije dobi gluposti tipa "bez vjere nema dobrote", "bez boga nema smisla života" etc. Još me više fascinira kako smo od devedesetih ovamo preplavljeni "Hrvatinama" i turbokatolicima, koji su šutjeli ko pi**e 50 godina i samo promijenili zastave kad je došlo vrijeme za to. Još ajde da žive po vjeri, ali žive ko zadnje pogančine - ližu oltare, trpaju novce popovima, nose zlatne lančine s križevima i mrze svakoga tko nije iz njihovog sela.
    Umjesto da djecu učimo da misle svojom glavom, da ne vjeruju u babaroge, da budu kreativni i da se ne boje biti drugačiji, mi im govorimo o ekstazi svete Tereze, stigmama svete Stonogice i slično - ista stvar i sa drugim vjerama, samo da se razumijemo. I tako iz generacije u generaciju.
    A Crkva trpa novce u džepove dok ljudi kopaju po smeću. Pravi kršćani. Da se Isus danas spusti, najprije bi papu išibao i otjerao iz hrama kao nekad trgovce.
  50. ciganka21.09.2008. 17:46
    Odlican clanak koji problematizira neke vrlo vazne probleme drustva!
    Ja mislim da se kapitalizam klanja samo jednom bogu, a to je zlatno tele! I u tome prednjaci crkva!
    Vecina komentatora podrazumijeva da zivi u demokratskom drustvu u kojem vlada vecina. To je, medjutim, iluzija! U kapitalizmu vlada manjina koja posjeduje kapital. Razlika izmedju stranaka je zanemariva, jer kojagod stranka dodje na vlast, ona servisira krupni kapital, a ne narod. Narodu jedino preostaje da izabere koji joj je kandidat vise "seksi".
    U slucaju Hrvatske, krupni kapitalisti nisu samo oni tajkuni koji su "jamili" onda kad je bilo unosno deklarirati se katolikom i Hrvatom, nego i crkva. Prema tome ne cudi da je Dragan na slici zagrljen sa kardinalom, ili da je Ivo postao premijer kad su mu vec i brat i sestra osobe iz crkve. Sve je to jedna te ista klika! Koja onda siri i odgovarajucu ideologiju kako bi se odrzala na vlasti, pa zato i treba indoktrinirati djecu od najranije dobi.
    Pri tome nemam nista niti protiv vjernika niti protiv toga da oni odgajaju svoju djecu u katolickom duhu. Sve dotle dok to rade o svom trosku i to ne namecu drugima. Medjutim, kad to moraju platiti svi porezni obveznici bez obzira da li su katolici, ateisti ili pripadnici neke druge vjere, onda to najblaze receno nije "fair"!
    Definitivno bi trebalo raditi na tome da se raskinu Vatikanski ugovori, oduzme Crkvi imovina koju je dobila od devedesete na ovamo, izbaci vjeronauk iz skola, a o vrticima da i ne govorimo...
    Mozda bi uistinu trebalo uvesti u skole predmet koji poducava povijest religije, jer je ocito covjek imao potrebu da vjeruje u “nesto” od svog postanka pa do danas. Predmet koji ce razjasnjavati, a ne indoktrinirati! Isto tako pricanje djeci prica iz grcke i rimske mitologije ne bi bilo samo zabavno nego i korisno za razumijevanje zapadne umjetnosti, arhitekture i knjizevnosti.
  51. ciganka21.09.2008. 17:51
    nastavak:
    Kao prilog raspravi, vrlo je interesantno i Dawkinsovo otvoreno pismo njegovoj kceri na kraju knjige “Iluzija o Bogu”, a koja se odnosi na pravo djece da izaberu da li ce uopce biti vjernici i koje ce vjere biti. Da se to pravo ne bi prejudiciralo, trebalo bi djecu osloboditi od vjerske indoktrinacije sve dok ne postanu punoljetni.
    Ja mislim, problem na zapadu je nastao onda kad je krscanstvo postala sluzbena vjera u Rimskom carstvu. Netom su krscani dosli na vlast, zabranili su sve ostale vjere, konfiscirali imovinu dotadasnjih hramova i dotadasnjeg svecenstva, krenuli u destrukciju svih “paganskih” hramova sirom Rimskog carstva i hrabro zaronili u mracno srednjevjekovno “jednoumlje”!??? Kakva katastrofa! Kad se pogleda bilo koja od onih predivnih rusevina klasicnih hramova itd., covjek se pita: kako je moguce da je covjek sam sebi srusio sve ono najbolje sto je do tada sagradio???... (slicno se je ponovilo i u bivsim socijalistickim zemljama nakon 1989. u pogledu tvornica itd….)
    Da je krscanstvo ostalo jedna od religija, a ne jedina, iskljuciva, religija u Rimskom carstvu, mozda bi se sad lakes disalo…
  52. rom ciganki21.09.2008. 19:26
    Trebalo bi poraditi i na tome da prestanemo plaćati crkve preko poreza. Svatko tko pripada nekoj od vjerskih zajednica neka izvoli sam plaćati svoje vjerske potrebe. I nek' im je svako pravo i sloboda da s tim novcem osnivaju
    konfesionalne škole, vrtiće, fakultete - gdje će njihovi potomci biti odgajani u katoličkom,
    pravoslavnom, protestantskom ili tantričkom duhu.
    Usto je, svakako, prijeko potrebno osloboditi se sluganske pozicije u odnosu prema Vatikanu. Tek onda će Hrvatska doista postati sekularna, što i jest preduvjet za razvijenu demokraciju.
  53. ciganko,22.09.2008. 12:17
    bravo, svaka čast, potpisujem sve što reče...
  54. spirit23.09.2008. 00:26
    biti duhovan ne religiozan
  55. slavko23.09.2008. 11:05
    ATEISTI SVIH ZEMALJA UJEDINITE SE!!!!
  56. Osoba A23.09.2008. 14:36
    Imam klinca vrtićke dobi i živo me zanimaju ove teme. Ne zanimaju me "argumenti" u kojima zastupana strana šalje one nezadovoljne negdje drugo, budući sam po nacionalnosti Izbjeglica i, oprostit ćete mi, to mi smrdi na čišćenje.
    Morat ćemo naći načina da živimo zajedno s vjernicima, jer njih suživot ne zanima... Dr. Polić u svojem tekstu daje prijedloge...
  57. miki maus23.09.2008. 17:49
    ''pred izmišljenim autoritetom.'' nije isto biti ateist i antiteist.
  58. basta23.09.2008. 23:41
    BOG JE LJUBAV

    svaka daljnja ideologizacija, teologiziranje, akademiziranje, dogmatiziranje, nadmudrivanje, preseravanje je suvišno

    ne spominji uzalud
  59. nije rijec o bogu nego o dusebriznicima24.09.2008. 01:40
    Mozda je "bog ljubav" ali Crkva to sigurno nije!
  60. Sućutnik24.09.2008. 07:58
    Dragi moji ateisti, zanm da vam nije lako pa se zato pjenite. Naime koliko god se upinjali, ne možete Boga izbrisati iz svoje podsvjesti. Pitajte malo više o tome sljedbenike Novoga doba (New Age) i druge tragatelje za Istinom. Osim toga, ako Bog postoji, nakon smrti nadrapat ćete kao sivonje ili kao volovi u kupusu. Ni jedna ni druga "opcija" nije ugodna ni najmanje. Primite unaprijed moju sućut.
  61. plaši narod-imaš vlast/moć24.09.2008. 14:27
    sućutnik- je tipican primjerak ispranog mozga, stoljecima programiranog puka, da se boga treba bojati, ili kao sto stari zavjet fino eksplicitno kazuje- bit ces ubijen od jahve-a, spaljena obitelj u kuci, potomcima .......

    ma zamisli kakv je to koncept boga, upravo suprotan onome sto bi TO zapravo trebalo biti, nekakv bjesni starac, osvetoljubiv, agresivan, koji pamti, uzvraca srđbom, najprije zbog nevjere, ne tolko zbog nedjela

    ništa dalje od istine- ništa bliže neistini
  62. Sućutnik24.09.2008. 14:48
    @plaši narod-imaš vlast/moć: Okani se, čovječe, trabunjanja o o nečemu o čemu inače nemaš pojma. Osim toga zar ne shvaćaš da je to što sam napisao naobičnija ironija i šegačenje. sa svim tim pseudoreligijskim kvazifilozofiranjem. Meni osobno živo se jebe i za ateiste i za vjernike.
  63. blazeni taj i taj25.09.2008. 23:40
    bitno je razjasniti s cime se u stvari ovdje monopolizira, od strane crkve, s cistim osjecajem ljudi u metafizicko, dakle jedan fenomen koji nam je svima bitan, a to je vjera, SVE JE VRLO DOBRO RAZRADJENO, ALI PUNO RUPA

    ali pritom namecu mentalno- teorijski aspekt vjere koji je u velikoj mjeri izmisljen u vatikanu, i pokusavaju putem tog konstrukta vladati, i zadrzavati moc
  64. jadranka26.09.2008. 15:09
    Ateisti koji su značajna manjina u Hrvatskoj, uporno već 6o god.nameću svoje nakaradne stavove večini...Ovaj put..."uzalud vam trud sviraći"
  65. Polićizam30.09.2008. 07:27
    Taj Polić najobičnije je ateističko kenjkalo koje misli da je pozobalo pamet cijelog svijeta.. Tvrdi da vjernici sklapaju ruke pred izmišljenim autoritetom. Nema nikakve koristi polemizirati s njim. Treba reći samo to da je i taj izmišljeni autoritett puno bolje rješenje, nego se klanjati takvim "autoritetrima" kakvima se klanja on.
  66. Nenad01.10.2008. 15:27
    Ateist sam, ponosan na svoj ateizam, i neću nikada dozvoliti da kojekakvi popovi, crkvenjaci i njima slična bagra priđe blizu mojem djetetu. Također, moje dijete neće ići u vrtić/školu u kojem se nameće vjeronauk, neću to NIKADA dozvoliti, kratko i jasno. A vi gospodo vjernici to komentirajte kako god želite.
  67. JERONIM01.10.2008. 22:08
    Kaj god
  68. Mara01.10.2008. 22:13
    Notorniju glupost od članaka nisam pročitala...
    Tko to još ne zna iz opće kulture da je sva pismenost i kultura potekla iz Katoličke Crkve?
    Dokle će nam djecu obrazovati polupismeni ljdi zadojeni idejama koje ne drže vodu? No, budući da nisu išli na vjeronauk da bi naučili kritički razmišljati, i voljeti ljude oko sebe pa makar bili i ateisti, liberali ili jednostavno drukčiji, nećemo im zamjeriti jer se držimo one Isusove: "Što ne želiš da drugi tebi učini, nemoj ni ti njemu!"
  69. biserka01.10.2008. 22:18
    Nenade, poštujem Vaše mišljenje. Vjernica sam, prosvjetna djelatnica i iz prve ruke želim samo dati informaciju da je strogo zabranjeno nekoga upisati na vjeronauk u školi ili u vrtiću na vjerski odgoj ako to RODITELJ slobodno ne izabere. Katolička vjera naučava slobodu čovjeka i promiče ljudska prava i sve što ste čuli drugačije nije istina...
  70. gnostik21.10.2008. 11:02
    Pazi ti ovu našu "pametnu" Maru. Ako je netko zadojen i ima blesave i neprirodne ideje, onda je to crkva. I sačuvaj me bože njihovog opismenjavanja, nakon što su sve u 1000 godina potamanili i onepismenili, onda su se prihvatili opismenjavati na svoj način... Maro, čitati malo o povijesti i kako je nastala crkva. Misliš da bi je Isus prihvatio da je živ? Mislim da bi pljunuo na njeno licemjerje i idolatriju...
    Osim toga, "nevjernici" se češće moralnije ponašaju od onih koji traže oproste od svoga klera i potiskuju vlastitu prirodu u korist dogme...
  71. heretik11.02.2009. 14:01
    Srcem i umom, rukama i nogama, oružjem po potrebi - PROTIV CRKVE I VJERONAUKA.
  72. sve sam ...02.04.2009. 19:10
    procito u detalje i doso do zakljucka da svoju djecu nesmim pratrima povjerit ima ih puno pedofila. radije nek se fukaju medusobno, a imaju i casni sestara za prominit.
  73. antiprotivna13.05.2009. 01:28
    Crkva je skroz držala raju nepismenom. Tek je Tito poslao sve u školu.I to besplatno.I dao je ženama pravo glasa. Gdje je tu bila crkva? Uostalom i dan dans žensko ne može biti svećenik ili nešto više od čistačice oltara. Vjernici ne vide ili im ne smeta što crkva bez pardona uzima lovu od ionako siromašnih građana.To je sada turbosveta krava.Ideologija par exellence!A koliko pokvarenih turbokatolika, naročito među bogatima? Svi mafijaši su vjernici i daju velike milodare crkvi, valjda da im ispere grijehe.Uostalom, po meni je sve to politika.
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

© H-Alter - Udruga za nezavisnu medijsku kulturu