Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Zašto sam glasala za Bandićev proračun

Fotografija članka
"Kako ćete objasniti bilo kome da ste glasali za Bandićev proračun?" pitao me dr. Velimir Srića, nositelj liste sa koje sam izabrana za gradsku zastupnicu, a sada predsjednik gradskog odbora HSLS-a.

Dvadeseta sjednica

HSLS je glasao suzdržano, do su HDZ i HSS glasali protiv proračuna, kao i trojica mladih SDP-ovaca. Da, s većinom zastupnika SDP-a i njegovim koalicijskim partnerima te s HNS-om glasala sam, zajedno s dr. Zvonimirom Makovićem i mr. Josipom Hrenom, za donošenje proračuna. Glasala sam tako uvjerena da je to u interesu grada.

Prvo, da li je usvojeni proračun zaista tako neprihvatljiv, je li uopće moguće imati bitno drugačiji proračun?

Nakon prvog čitanja, prijedlog proračuna je donekle revidiran u skladu s primjedbama i zahtjevima zastupnika i korisnika proračunskih sredstava koji su sudjelovali u raspravi. Zastupnici s dužim stažem rekli su da je to prvi put nakon pet godina da izvršna vlast uopće prihvaća primjedbe zastupnika. Naravno, i nadalje važi činjenica da je ukupna visina gradskih prihoda smanjena zbog recesije, a to znači da pojedine stavke moraju biti smanjene. Nažalost, manje su smanjene one stavke koje pozicioniraju samu gradsku upravu (na primjer, garantirani osobni dohoci gradskih Na vlasti se ponašamo onako kakvi jesmo, i kakvi su uhodani odnosi prihvaćeni od većine, od kojih su neki čak betonirani zakonima. Zato su mogući samo mali i postupni pomaci na bolje, ukoliko se jako potrudimo činovnika) ili su pak nastavak realizacije već preuzetih obaveza (na primjer, izgradnja infrastrukture). Posljedično, uštede su učinjene tamo gdje su nekome dodijeljena neka prava u doba takozvanog financijskog procvata, a to su upravo socijalna prava. 

Da se razumijemo, nije nemoguće zamisliti potpuno drugačiju raspodjelu smanjene količine gradskog novca: sniženjem troškova gradske administracije (broja zaposlenih i visine plaća) ili/i racionalnijom strategijom svih vidova upravljanja gradom. No, naprosto ne vjerujem da bi bilo tko od onih koji su glasali protiv ovog proračuna učinio takve zaokrete da dobije priliku.

Na vlasti se ponašamo onako kakvi smo svaki od nas osobno i kakvi su uhodani odnosi prihvaćeni od većine, od kojih su neki čak betonirani zakonima. Zato su mogući samo mali i postupni pomaci na bolje, ukoliko se jako potrudimo. Kad se nametne ta tema sjetim se vijetnamskog budističkog svećenika Tich Nhat Hanha, koji je u vrijeme američkog mirotvornog pokreta šezdesetih rekao: "Naši svakodnevni životi, kako pijemo i što jedemo imaju veze sa svjetskom političkom situacijom... Možda mislite da ćete, ako dođete u vladu i dobijete moć, moći činiti što želite, no to nije istina. Da postanete predsjednik, bili biste suočeni s ovom teškom činjenicom: vjerojatno biste činili gotovo isto što i trenutni predsjednik, možda malo bolje, možda malo gore."

Takvo gledanje vjerojatno je strano ambicioznim mladim političarima koji umišljaju da bi oni učinili čuda kad bi bili izabrani. Istovremeno gledaju na političke funkcije kao na sinekure gdje se dijele privilegije i provodi lagodan život. Dok ne usvojimo shvaćanje da politički angažman traži mukotrpan, ali i meritoran rad u općem interesu, neće nam biti bolje i nitko nam neće biti za to kriv nego mi sami...

Drugo, koji scenarij bi slijedio da ovaj proračun nije usvojen?

Iako je to općepoznato, ponovit ću. Zakoni su tako skrojeni da ne omogućavaju stvarni utjecaj skupštine na formiranje proračuna, jer ako gradonačelnik ne prihvati Ima li smisla u ovom trenutku ne prihvatiti proračun i ići na izbore? Uvjerena sam da to ne bi imalo smisla mišljenje skupštine može skupštinu raspustiti. U tom slučaju raspisuju se novi izbori, ali samo za skupštinu, dok isti gradonačelnik i dalje ostaje na svojem položaju. Da li bi to imalo ikakvog smisla provesti u Zagrebu ovog časa? Zastupnici HDZ-a, HSS-a, HSLS-a i tri SDP-ova mlada zastupnika misle da bi to imalo smisla, jer zamišljaju da bi na tim izborima njihove stranke ili njihove unutarstranačke interesne grupe mogle osvojiti veći broj zastupničkih mjesta u gradskoj skupštini.

Za sebe mogu reći kako sam uvjerena da to ne bi imalo smisla, iako ankete govore da bi lista profesora dr. Josipa Kregara dobila znatno veći broj mjesta nego ih sada ima u skupštini. Pored općenite skepse u odnosu na kvalitetu potencijalnih kandidata, prvenstveno imam u vidu velike troškove prijevremenih izbora i mali broj birača koji izlaze na izbore, naročito ako to moraju učestalo raditi, a pri tome ne mogu čak niti promijeniti gradonačelnika. Također smatram da je odgovornost ovog saziva skupštine dovršiti neke vrlo kvalitetne inicijative pokrenute radi unapređenja gradskih politika.

Tagovi: gradska skupština Zagreba, bilješke gradske zastupnice, proračun 2011
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 34 komentara
  1. promill23.12.2010. 11:21
    Da nije ipak u pitanju apanaža koja se prima onako, sa strane? Objašnjenje je tanko:radi se o principijelnim razlozima zbog kojih su, naročito nezavisni zastupnici, trebali glasati protiv! Bandić i dalje kadrovira i glavni je krivac za stanje gradske blagajne; on je uzrokovao rast gradske administracije koja je postala mjesto za uhljebljivanje zemljaka, stranačkih kolega i rodijaka koji su zaposleni ne da rade nego da samo primaju novac iz gradske blagajne! Gospođo Vera, barem as nemojte daviti s nesuvislim objašnjenjima!
  2. Optimist23.12.2010. 12:42
    Stvarno sranje od opravdanja. A citat vijetnamskog budističkog svećenika? Šta je ovo žalopojka propale političarke? Pa vi gospođo očigledno niste više za taj posao, tako i onako ništa ne možete promijeniti, jer sve je u rukama više sile.
  3. TS23.12.2010. 12:48
    Ne znam je li gledanje kako se 'realno malo toga može učiniti kada jednom čovjek dođe do vlasti' štetno samoispunjujuće proročanstvo razočaranih i umornih ljudi i njihovo opravdanje ili realan stav mudrijih i starijih od mene.

    U svakom slučaju za građane nikakve koristi. Mali pomaci i suzdržavanje od ikakvih pravih, pa i neugodnih - ali potrebnih, akcija nas samo stavlja u sve goru situaciju, a daljnje nedjelovanje čini sve lakšim. Oko ovoga bismo se trebali složiti.
  4. Kenjo23.12.2010. 14:07
    Sve u svemu, izbor je - prikloniti se demagozima iz HSLS-a i onom mufljuzu Bernardicu, ili politikantima iz SDP-a i HNS-a. Bljak!
  5. ishmail23.12.2010. 14:19
    hm da... a spominjanje makovića koji se iz renomiranog povjesničara umjetnosti spustio na razinu mudrosera opće prakse tipa letica, trebao bi dati što? - intelektualnu dimenziju opravdanju sabotiranja vlastitog uvjerenja ako ga još uoće imate, a trebali bi ga imati ili ste nas par tisuća koji smo vam davali podršku svih ovih godina vukli za nos

    gospođo razočarali ste me, i to upravo sada kada se grad, odnosno gradska uprava, sprema prodati u svrhu izgradnje veliku livadu na križanju selske i zagorske, za koju sam se nadao da će biti pretvorena u park za kojim vapi taj dio grada koji se već zatrpava zgradama po zapadnoj strani selske (od zagorske do baštijanove)


  6. ishmail23.12.2010. 14:27
    @kenjo
    izbor je glasati po svojoj savjesti bez obzira na posljedice,
    ako ti savjest nalaže da glasaš za proračun ok, glasaj, ali nemoj mi onda serinjat - e a jebi ga ovo je manje zlo ili kako kaže optimist mogla se još pozivat se na vijetnamske budiste

    ovo njeno opravdavanje mi je ka ono mravkovo da je nije on silovao nego da joj je stavio prst u guzicu???

    inšoma ne moš bit jeben i pošten, a što je izgleda težnja svakog tko dođe na bilo koju funkciju u ovoj državi, gradu, općini, mjesnoj zajednici...
  7. ishmail23.12.2010. 14:28
    oala kenjo je si me raspizija
  8. halter down23.12.2010. 14:44
    NIje Mravak stavljao prst u guzicu, on je krao struju. Mraović je guloz na špaher dupe.
    @ishmaile brate, daj se skoncentriraj.
    Eto toliko me intrigira incestuozna zagrebačka skupština.
  9. ishmail23.12.2010. 15:07
    ma valjda sam podsvjesno prekrstio mraovića u mravka iz poštovanja prema dragome simi mraoviću

    a je brate u pravu si baš se ne triba žestit oko glupe bagre u zg skupštini
  10. Zvone23.12.2010. 15:58
    Slažem se sa većinom komentara, čemu ovakve gluposti
    zašto ta žena zauzima medijski prostor - kakva blamaža!
    Bolje neK šuti, očito ju je netko dobro potkupio, a također je očito da se sada srami
    i neka se srami- OSOBNO ME JE JAKO RAZOČARALA- a na ovim stranicama se opisivala kao heroina otpora protiv nepravde Gradonačelnika a JOJ A JOJ

    Dosta je ovakvih likova, ovakvih probisvjeta, trebaju nam normalni politačari, a ne šarlatani i osobe koje su potkupljive!
  11. ischform23.12.2010. 16:26
    Radikalne promjene ne mogu se i neće se desiti u skupštini s postojećim sastavom i uz postojeće zakone. Takvoj su skupštini mogući jedino minimalni pomaci - a tako situaciju procjenjuje, kako vidim, i gospođa Vera.
    Radikalne promjene u gradu i u zemlji, takvima kakvi su, mogu provesti, bojim se, jedino građani. No građani radije moraliziraju iz toplih domova svojih, zavaljeni u fotelje ispred zaslona - jednih koji su im kakti prozor u svijet i drugih koji im daju iluziju aktivnog sudjelovanja u političkim odlukama.

    Gospođa Vera se je tako mogla i protestno samozapaliti prije, ili nakon, izglasavanja proračuna pa svejedno ni kao takav primjer visoke etičnosti ne bi dugo trajala u sjećanjima moralizatora. A koga bi time uopće pokrenula? One koji misle da sa sranjima oko nas nemaju ništa, da ih svojim činjenjem ili nečinjenjem nisu omogućavali i dopuštali; one kod kojih je nezadovoljstvo postalo kroničnim ali svejedno misle da je politički aktivizam ispod razine jednog intelektualca - recimo jednog renomiranog povjesničara umjetnosti; one koji znaju kakve bi promjene htjeli ali ih netko drugi treba realizirati?
    Unatoč, a naročito glede, nadam se da se uskoro vidimo na ulici.
  12. antikrist23.12.2010. 18:02
    vjerojatno svi ti uzorni sdp-ovci glasaju i dalje za bandića iz istog razloga iz kog su i hdz-ovci do zadnjeg dana sabotirali uhićivanje sanadera, tj. iz straha da ako bandić padne, da će doći na red i pitanje tko su oni koji su mu omogućavali lagodno vladanje 10 godina, i zašto su to radili, unatoč brojnim korupcijskim aferama i dokaazanim besramnostima (podmićivanje policajaca, novinara, uzurpiranje privilegija, lažno predstavljanje i najbjednije podilaženje najruralnijim biračima u predsj. kampanji iako se predstavlja kao građanin grada, itd.)
  13. ishmail23.12.2010. 18:51
    ischform pišeš bez veze, mnogi od nas koji pišemo sjedeći doma u stolicama - ne znam tko uopće može pisati iz fotelje, ali je u tvojoj predodžbi iz XIX. stoljeća, fotelja u tinelu simbol malograđanskog konformizma, - odazivamo se na brojne akcije nevladinih organizacija i pomažemo ih na svakakve načine, osim toga redovito izlazimo na izbore, ili možda ne izlazimo jer i neizlaženje ne mora biti čin puke lijenosti nego svjesna odluka (pročitaj što u vezi s tim piše hrvoje jurić)

    gospođa vera je mogla glasati za koga god je htjela, jer ima pravo na to, ali bez bedastih lamentacija nakon toga

    a što se tiče cijenjenog profesora makovića njemu skidam kapu od njega sam pročitao izvanrednih eseja i par interesantnih studija

    međutim građanin maković je quratz od ovce i serator opće prakse
  14. Maja24.12.2010. 00:04
    Dragi sugrađani, mislim da ste krivo shvatili članak i skrenuli diskusiju u krivom smjeru. Da proračun nije prihvaćen pala bi skupština a ne gradonačelnik. I onda bi bili izabrani mnogi novi članovi kojima bi trebala najmanje godina dana da uđu u bit problema. Vjerovali ili ne, drastična promjena preko noći nije moguća - ako ni zbog čega drugog onda zbog nevjerojatno komplicirane i birokratizirane procedure kod donošenja odluka. Što god se vama činilo, ovaj saziv je krenuo rješavati probleme. Onemogučili su Bandića da sam rukovodi Holding, pronašli mešetarenje izmjenama GUP-a pod krinkom ispravaka, imali su tematsku sjednicu o GUP-u.
    Bandić je direktno izabran gradonačelnik i skupština ga ne može smijeniti. Pitajte se zašto se ne istražuju brojne prijave protiv njega. Za to nije odgovorna skupština.
    A vi, dragi građani, uključite se u rad Mjesnih odbora, pišite, protestirajte, potpisujte peticije, vičite i stvari će se mijenjati. Ne brzo, polako. Ali hoće. To će biti puno produktivnije od napada na dvoje divnih ljudi koji su, na sreću zagrepčanima, odbornici u skupštini
  15. Kenjo24.12.2010. 09:43
    Ha, ha, ha! U rad Mjesnih odbora! Ha, ha, ova je dobra.

    Ishmail, politicari su tu da odlucuju s svijescu o kratkorocnim i dugorocnim konsekvencama svojih odluka, u ovom slucaju glasanja o gradskom budzetu. Pritom hvataju krivine, pa vole reci da je neka svinjarija eticki opravdana ako se njome postize vece dobro. Tako je recimo Hebrang bio taj, ako se ne varam, koji je rekao da je moralno lagati za domovinu. Ocekivati od politicara veliku moralnost u pojedinacnim odlukama znacilo bi ne razumjeti politiku. Da bi bio u njoj, moras imati debelu kozu i jos deblju guzicu. Zato bi stvari i trebale biti postavljene uz mnostvo razliciih kontrola i protuteza, koje ukljucuju i izlaganje politicara javnom zgrazanju, kako bi i ti imao priliku izraziti svoj stav.
    A za razliku od svih onih SDP-ovih supaka koji sjede u Skupstini, Vera Simek je barem pokusala javno obrazloziti svoj stav. I sad ovdje jede govna, docim su mladi puleni hrvatske socijaldemokracije na sigurnom, negdje u djecjem vrticu. Njima nece poskupit 100%.
  16. ishmail24.12.2010. 17:15
    ha, ha, kenjo tu smo, tebe zapravo jebu dječji vrtići ;-)
  17. Maja24.12.2010. 23:42
    Dobra ili ne, istinita je. u Mjesnim odborima ste najbliže problemima i najjasnije ih vidite. Kako znam? radim u jednom. Je da nas najčešće ne slušaju (svaki problem mora proći Gradsku četvrt i grad da bi se riješio), postupci su birokratski i spori, ali i tu se mijenjaju stvari - ne revolucionarno nego prepolako. Prema tome, dragi sugrađani, ako vam je stalo, uključite se, vičite, tražite, ne posustajte i stvari će krenuti nabolje. Probajte.
    Želim vam svima sretan Božić
  18. ivek25.12.2010. 16:32
    Vera zbori kao prava profesionalka, sa svim dobrim, ali i losim sto uz to ide. Ne mislim da ju je itko potkupio. Ona naprosto nije radikalna. Ja bih, recimo, postupio suprotno. Natjerao bi Bandica da raspusti skupstinu. Tesko je reci koji je pristup bolji dok se ne vide krajnji rezultati. Svakako mi je drago da je Vera posteno izlozila svoje razloge i koje su bile alternative.
  19. ishmail25.12.2010. 19:16
    da sam ja na mjestu gđe zastupnice organizirao bih nekoliko skupova svojih birača, ili bih provjerio na terenu preko nekakve organizacije kojoj kvragu pripadam, na bilo koji način bih osluhnuo što ti ljudi koji su me birali misle; mislim: učinio bih nešto što će legitimirati taj moj postupak i onda bih stajao iza njega i jebi ga ne bih se ovako opravdavao
    odrasli smo ljudi i znamo da je opravdanje ko šupak - svak ga ima !
  20. mladen škreblin27.12.2010. 10:42
    Draga Vero, jasno Ti je da ovakvo izmotavanje nije moguće komentirati.
    Mladen.
  21. dominik27.12.2010. 12:49
    glasanje za ovakav proračun nema opravdanja
  22. da sam ja na mjestu zastupnice27.12.2010. 13:50
    cinio bih isljucivo ono na temelju cega sam izabran
  23. Zvone27.12.2010. 15:09
    Draga Majo definitivno imaš pravo što se tiče aktiviranja i sudjelovanja u radu Mjesnih odbora i vijeća G. četvrti,
    ali glasanje za ovakav proračun nema opravdanja !!
    To je totalno degutantno i nema veze sa politikom.
  24. proto29.12.2010. 19:18
    Stvarno tužno, ovo nisu razlozi nego opravdanja,
    stvari se teško i mukotrpno mjenjaju bla bla bla.

    Ali se uopće ne mjenjaju ako se ljudi koriste takvim
    izgovorima da ih ne mjenjaju.

    Potom, meni omiljeni dio:
    " ...Istovremeno gledaju na političke funkcije kao na sinekure
    gdje se dijele privilegije i provodi lagodan život.
    Dok ne usvojimo shvaćanje da politički angažman traži
    mukotrpan, ali i meritoran rad u općem interesu ... "

    Ajme meni. Da, naši političari teško i mukotrpno rade u općem interesu
    te nam daju svaki povod da na taj način gledamo političke funkcije.

    Što se tiče vašeg glasanja za proračun, shvaćam da nebi bilo dobro izgubiti
    zastupničko mjesto te pripadajuću plaću i privilegije u ovoj teškoj godini...
  25. Maja30.12.2010. 01:06
    Bože! Šta vam je ljudi? Niti su svi zastupnici jednaki niti su svi članovi neke stranke. Ja znam da bar petero od njih to nisu, da su stručnjaci u svojoj struci i da su svoje znanje "dali na raspolaganje građanima". Jednako tako znam da neki odbori rade tjednima ,i to stvarno mukotrpno,da bi riješili neki problem.
    Možda bi stvarno trebalo organizirati tribinu i razgovarati o svemu tome sa zainteresiranim građanima. Koliko vas "pljuvača" bi došlo na nju?
    I da je skupština raspuštena, da proračun nije donesen i da su raspisani novi izbori, i šta onda? Stali bi svi radovi na infrastrukturi i sve ostalo, jer novca uopće nebi bilo. A novi proračun nakon izbora, mislite da bi bio čisto drugačiji od ovoga? Nebi!!! novaca ima koliko ima i svaka stavka može dobiti malo više ili manje.
    Molim vas, prestanite kritizirati i osuđivati sve na isti način. Pokušajte vidjeti i silan trud koji neki ljudi ulažu da bi zaštitili Zagreb od haračenja i pokrenuli proces u drugom smjeru.
    I ako ste nezadovoljni, uključite se, ne u stranke, nego u rad u vašoj okolici. Vidjet ćete da nije nimalo lako ni jednostavno.
    Sretna nova!!!!!!!!!!!
  26. Optimist30.12.2010. 08:30
    Maja, možda je najbolje da mi svi nestanemo, a zajedno sa nama i svaka kritika, pa da vi mučenici možete u miru odraditi svoj težak posao.
    Tebi su stručnjaci ljudi koji dugo rade u nekoj struci, a mukotrpan posao donošenje odgovornih odluka.
    Najbolje da mi te stručnjake-mučenike ostavimo na miru, jer im nismo nitko i ništa osim glasačke mašinerije, a njihov posao je ionako prestručan za nas da bi ga smjeli kritizirati.
    A u ostalom koga briga za rezultat kad je uložen veliki trud!
  27. Dragan30.12.2010. 10:04
    Ovo je zbilja bijedno. sdp si je ovogodišnjim manevrima iskopao takvu rupčagu u Zagrebu iz koje se neće moći izvući nikada. Podsjećaju me na onog friščića i njegovu šačicu jadnika koji bi sad prodali i vlastitu mater jer znaju da im je ovo zadnja godina na političkoj sceni u ovoj državi pa grabe i grabe, a ne vide kakav ih sud uskoro čeka.

    fujj fuj fuj fuj fuj fuj
  28. ishmail30.12.2010. 10:31
    majo ovo s tribinom ti uopće nije loša ideja, ne zajebavam se, meni i te kako fali upućenosti u rad gradskih struktura, a ne bi mi škodila komunikacija s sugrađanima u artikulaciji elementarnih komunalnih problema

    pa evo probaj nešto organizirati...
  29. Maja30.12.2010. 11:47
    A zašto se odmah vređate? vjerovali ili ne neki stručnjaci su mnogo toga pokrenuli u ovom mandatu. I to na bolje za sve građane. Nije moje da govorim u njihovo ime. Bilo mi je jednostavno žao da podcjenjujete (neki od vas) njihov rad. Ni vi ne bi voljeli da drugi to rade vama.
    Što se tiče pračenja rada Skupštine, na "Jabuci"tv se prenose sjednice i četvrtkom navečer je dosta obsežan izvještaj. Tamo možete saznati mnogo toga.
    Što se tiče stranaka - slažem se. Troše tuđe vrijeme prepucavajući se tko je bolji umjesto da se brinu za grad i građane. Ja mislim da je to jedino važno a ne koja stranka je bolja, pametnija poštenija......itd.
    Poradit' ću na tribini koliko je to u mojoj moći, mada sam samo na prvoj stepenici. To kažem da znate da je moj krug djelovanja ipak ograničen.
  30. mi pljuvači02.01.2011. 02:20
    Odlična taktika u raspravi je nazivati ljude koji tvrde
    suprotno pljuvačima, odmah ih se diskvalificira jer oni,
    jelda, ne iznose svoja razmišljanja i percepciju nego
    jednostavno pljuju.
  31. Konj Uglješa02.01.2011. 07:59
    Čekajte, ne zanima me uopće ova tlapnja od članka, samo molim da mi pojasnite jel ovaj Dr. Srića koji se spominje u članku isti onaj Srića sa Sveučilišta u Zagrebu koji se sakrio u mišju rupu za vrijeme akcije Index i šuti ko portugalska kurva na prozivanja o mitu na Svućilištu? Ako jest, onda sve u tri lijepe lopovske PM
  32. Maja06.01.2011. 14:24
    Žao mi je što tako vidite moj naziv pljuvači. To se ne odnosi na ljude drugačijeg mišljenja nego na one koji su, ne pokušajući upoznati autoricu članka, na nju "nabacali" osobni interes, novac, negirali njen mukotrpan rad itd. Istina je da u skupštini postoje i mnogi takovi, ali njoj to ne možete "prišiti". Ona danima mukotrpno traži izmjene koje su "prošle" kao ispravci, ona sudjeluje u tematskoj sjednici da pokaže ostalim zastupnicima kako i zašto treba očuvati staru gradsku jezgru /jer to je njena struka/ Radi kao crv mada baš nije u prvoj mladosti.
    Mislim da građani Zgb-a mogu biti sretni što ona i još nekolicina predstavljaju nas građane a ne svoje interese i političku karijeru. I zato mislim da je to pljuvanje a ne iznošenje drugačijeg mišljenja. Na krivu osobu ste se okomili.
  33. užas11.01.2011. 21:26
    glupačo
  34. Maja12.01.2011. 22:27
    Hvala
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

10.05.

Programi strukturne prilagodbe

Éric Toussaint kritizira programe strukturnih prilagodbi, politike koje su MMF i Svjetska banka provodili u zemljama u razvoju.

08.05.

Radikalna ljevica pokušat će sastaviti grčku vladu

Vođa grčkih konzervativaca Antonis Samaras u ponedjeljak navečer je objavio da nije mogao sastaviti koalicijsku vladu te je svoj mandat za sastav vlade vratio predsjedniku Karolosu Papuliasu

07.05.

Neonacisti i komunisti u grčkom parlamentu

Konzervativci Nova demokracija osvojili su 21,2 posto glasova, Koalicija radikalnih ljevičara14,99 posto glasova, a u parlament ulaze i komunisti KKE te neonacisti Zlatna zora

07.05.

Francuska dobila socijalističkog predsjednika

Francois Hollande je dobio oko 52 posto glasova, a Nicolas Sarkozy je već priznao poraz i čestitao konkurentu

07.05.

Tadić i Nikolić izjednačeni

Kandidat koalicije oko vladajuće Demokratske stranke (DS) Boris Tadić osvojio je 24,81 posto glasova, a kandidat oporbene Srpske napredne stranke (SNS) Tomislav Nikolić 24,71 posto glasova

27.04.

Nasumice izabrani zastupnici

Za demokratske države bilo bi bolje da se neki političari biraju nasumice, izračunao je tim talijanskih fizičara, ekonomista i politikologa.

20.04.

Holy zna bolje od suda

Na jučerašnjoj zatvorenoj sjednici nova šefica Fonda za zaštitu okoliša postala je USKOK-ova optuženica Sanja Kalambura