H-Alter

BANKE ISPRED LJUDI

Fotografija članka
Američki kapitalizam je komunizam za bogate, a robovlasništvo za siromašne. Profiti bogatih su njihovi privatni, a njihovi gubici su socijalizirani zakonima. Nakon Senata i Kongres je popustio. Banke su tako spašene. Ne i ljudi. Ljudi i dalje gube kuće i zaposlenja (159 tisuća u rujnu) i postaju beskućnici bez zdravstvene pomoći. To je Amerika danas.

Nakon Velike depresije tridesetih američki Kongres je donio Glass-Steagallov zakon, da spriječi kaos financijskog sistema koji je doveo do Velike depresije. Prije dvadesetak godina, pod vodstvom danas McCainovog glavnog ekonomskog savjetnika, senatora Phila Gramma, taj zakon je ukinut i bankama je ponovno dozvoljeno trgovati visoko-rizičnim financijskim derivativima. Za vikend 11. rujna 2008. krah burze iz tridesetih se ponovio. Tko ne uči od povijesti, njemu se povijest ponavlja.

Izvori ove krize niti su tako složeni, niti su bili tako nepredividi kao što nas prodavači magle sa Wall Streeta žele uvjeriti. Na dnu piramide nalazi se potreba svakog stanovnika SAD-a da ostvari američki san i sustavna nemogućnost 90 posto stanovnika da u tome sudjeluje zbog već tri desetljeća stagnantnih plaća. U tom hijatusu su prodavači magle vidjeli svoju šansu: Ajmo sirotinji ponuditi da kupe kuće, onda kad su kuće skupe. Dat ćemo im zajmove po vrlo niskim kamatama prvih par godina i od njih ćemo tražiti da plaćaju samo kamate. Nakon pet godina, svi će pokupovat kuće, pa će biti manja potražnja, i cijene kuća će padati, a kamate na zajmove za kupnju kuća će rasti. E, onda će nastupiti promjena termina zajmova koje smo dali sirotinji: morat će plaćati tržišnu kamatu, plus glavnicu. Prodavačima magle je možda palo na pamet da bi ljudi mogli i prestati plaćati, jer neće imati otkuda, ali o tome nisu pričali. Agresivno su prodavali te zajmove (pay option adjustable rate mortgages) manjinama, imigrantima i ljudima niskih prihoda, davajući bonuse agentima s vezama i utjecajem u tim zajednicama, da prodaju to smeće od produkta.

U Renu tisuće ljudi žive u šatorima

U sredini piramide nalazi se skupo obrazovana elokvencija prodavača magle: dug sirotinje oni su zapakirali u produkte s nazivima koje nitko zapravo ne razumije s namjerom da ga prodaju kao dionice. Banke, koje su izdale zajmove, tako su oslobođene direktnog rizika ako ljudi prestanu otplaćivati svoje kuće. Taj rizik su preuzeli kupci složenih financijskih derivativa. Na temelju projekcija budućeg prihoda (kad kamate porastu i kad ljudi budu morali početi otplaćivati glavnicu) vrijednost tih derivativa je rasla. Velike financijske institucije koristile su ih kao pokriće za vlastita ulaganja u privredu. U jednom trenutku, kamate su zaista porasle, i ljudi su morali početi otplaćivati glavnicu: u nekim slučajevima njihova mjesečna otplata je porasla pet puta, i nisu mogli otplaćivati, i prestali su plaćati, i banke su ostale u vlasništvu njihovih, danas manje vrijednih, kuća. Vrijednosni papiri koji su o njihovom urednom otplaćivanju ovisili, izgubili su na vrijednosti, a ulaganja koja su ih koristila kao pokriće, postala su bezvrijedna.

Na vrhu piramide nalazi se pohlepa jedne manjine prvosvećenika kapitalizma. Njihova primanja su vezana za kratkoročne uspjehe na tržištu: sustav nagrađivanja daje prednost onima koji u najkraće vrijeme ostvare najveći profit, bez ikakve brige za budućnost. Oni danas ne zahtjevaju da se sirotinji otplate kuće – što bi indirektno povratilo vrijednost papira, a ljudi bi zadržali kuće. Oni zahtjevaju da država otkupi vrijednosne papire po cijeni većoj od realne, kako bi se njihov gubitak umanjio. U suprotnom, ucjenjuju državu, oni neće moći uopće više davati zajmove, a bez zajmova privreda će stati. A gdje su otišli novci u zadnjih pet godina kad su banke godinu za godinom objavljivale rekordne profite, dok su ljudi otplaćivali svoje zajmove? Wall Street je svojim pulenima podijelio 62 milijarde dolara u bonusima. Što se od njih ne traži da taj novac vrate? Neka ovi koji su profitirali u zadnjih pet godina prodaju svoje dvorce, jahte, avione, konje, Rembrandte, dijamante i što su si sve jamili, namrli i nahrdali, pa time pokriju gubitke. Washington Mutual banka je izgubila 90 posto svoje vrijednosti prije nego je prodana JP Morgan Chase banci, koja će progutati njihovih 30 milijardi dolara gubitka. Wa-Mu je bio šampion u davanju zajmova svakome. Na sam dan bankrotstva dobio sam ponudu za još jednu njihovu kreditnu karticu (već ih imam dvije). Ideja je da se ljude navuče na dug i živi od kamata. Pretpostavka je da će ljudi plaćat iz straha. Pretpostavka je kriva. Zašto bi ja plaćao dok bogati kradu? U međuvremenu direktor Wa-Mu dobit će 11 milijuna dolara otpremnine, povrh 7,5 milijuna bonusa što je potpisao prije tri tjedna da hoće postati šef iste banke. 18 milijuna dolara za tri tjedna. Pa što je on tako korisno za čovječanstvo napravio da je zavrijedio nadnicu od MILIJUN DOLARA DNEVNO? Odakle taj novac dolazi?



Američki kapitalizam je komunizam za bogate, a robovlasništvo za siromašne. Profiti bogatih su njihovi privatni, a njihovi gubici su socijalizirani zakonima. Gornjih jedan posto populacije zarađuje jednako kao donjih 90 posto. Veliki direktori zarađuju 344 više od prosječnog građanina, a neki od financijskih mađioničara Wall Streeta zaradili su i do 19 tisuća puta više od prosjeka. Financijski sektor je moćna manjina koja je držala 30 posto američke ekonomije u svojim rukama i godinama se protivila svakoj regulaciji nad svojim mutnim igrama s tuđim novcem. Sebi su sredili porezne olakšice koje koštaju nas sve ostale 20 milijardi dolara godišnje, kako bi se oni mogli bogatiti na gubljenju našeg novca.

Najznačajnija rupa u poreznom zakoniku je da korporacije plate svoje direktore tako da im daju pravo da u budućnosti kupe velik broj dionica po unaprijed fiksiranoj cijeni – u biti da kupe dionice s popustom, ako cijena poraste (ako cijena padne, ne moraju ništa kupiti) – to motivira direktore da se kockaju s novcem korporacije da bi ostvarili što veći rast dionica u što kraćem razdoblju kako bi povukli što više novca od razlike između stvarne cijene dionica i cijene po kojoj ih je upravni odbor njima unaprijed prodao. Kao da to nije dovoljan lopovluk, zakon dozvoljava korporacijama dvostruki standard u računovodstvu: u svojim knjigama (na temelju kojih se dobivaju zajmovi) tretiraju te dionice kao trošak po cijeni koju njihove dionice imaju na dan kada su ih svom direktoru odobrili, a za porez prikazuju taj trošak po (obično znatno višoj) cijeni na dan kada ih je direktor preuzeo - čista prevara, a to je zakon.

U zadnjih davnaest mjeseci banke se ruše kao kule od karata. Tj. od 30 posto američke ekonomije postale su 15 posto. Prvo je UBS registrirao gubitke uslijed vrijednosnih papira baziranih na lošim zajmovima. Zatim su isti doveli do propasti Bear Sternsa – jedne od pet golemih Wall Street investicijskih banaka – koji se morao prodati JP Morgan Chaseu za jedva 10 posto svoje vrijednosti. Chase i Citigroup su registrirali gubitke u milijardama. Indy Bank u Kaliforniji je bankrotirala preko noći. Washington Mutual banku kupio je Chase, također, a oko Wachovia banke se u tijeku pisanja ovog teksta otimaju Citigroup i Wels Fargo banka. Druga investicijska banka Merryl Lynch je propala i otkupljena je od najveće američke banke Bank of America. Treća, Lehman Brothers je ostavljena da bankrotira nakon 158 godina postojanja i s količinom kapitala pod kontrolom ekvivalentnom bruto-nacionalnom proizvodu Indije. Paradržavni giganti koji otkupljuju zajmove za kuće od banaka, Freddie Mac i Fannie Mae izgubili su 98 posto od svoje vrijednosti i morali su biti nacionalizirani. Država je odriješila kesu za sto milijardi. Busheva administracija, veliki protivnik regulacije privatnog sektora, morala je tako pribjeći socijalizmu i nacionalizirati najveće američko osiguravajuće drustvo AIG, koje je izgubilo 82 posto vrijednosti, sa 85 milijardi dolara postavši vlasnik 80 posto dionica društva. Bush je morao priznati da slobodno tržište ne funkcionira i određeni tipovi trgovanja su zabranjeni. Dvije preostale investicione banke Goldman Sachs I Morgan Stanley su se odrekle svog statusa I postale su normalne banke podložne većoj regulaciji.

Parcijalna spašavanja pojedinih banaka nisu međutim spasila ekonomiju, te je administracija došla na ideju da jednostavno otkupi bezvrijedne papire za otprilike 700 milijardi dolara - 2300 dolara po stanovniku. Te novce međutim nitko nema, pa niti Federal Reserve banka (koja je iskrcala 185 milijardi za AIG i Freddie i Fannie), pa su sekretar financija Paulson (bivši direktor Goldman Sachsa) i šef Federal Reserve Bernanke morali ići tražiti odobrenje od Kongresa. Sad kad ljudi ne mogu platiti zajmove, na temelju kojih su banke posuđivale novac i prodavale kompleksne financijske derivative, kojima su ti zajmovi bili jamstvo, država ne kani pomoći ljudima otplatiti zajmove, nego bankama pokriti gubitke nastale bankrotstvima malih kućevlasnika. To je nemoralno i zato nije nikako moglo proći u Kongresu usred sezone izbora. Paulson je čak kleknuo pred Nancy Pelosi, vođom demokrata u Kongresu, ne bi li mu dala lovu na lijepe oči: zakonska mjera, naime, predviđa da će on u svojoj providnosti – bez nadzora – dalje pravilno i pravedno rasporediti taj novac. No, na kraju nisu demokrati, nego republikanci, pripadnici Busheve stranke, pokopali nepopularnu zakonsku mjeru u Kongresu. Nakon što je 2/3 republikanaca glasalo protiv, a 2/3 demokrata za, vođe Republikanske stranke su spremno optužile demokrate za neodgovorno poigravanje sa sudbinom zemlje, u stilu one basne o vuku i kozi na potoku, gdje vuk stoji uzvodno od koze, a tvrdi da ona njemu muti vodu. Wall Street je izgubio 1200 milijardi dolara u istom danu. Dva dana nakon toga Senat je poslušno odobrio mjeru, iako ima senatora koji su itekako svjesni suštinske nepravde na kojoj je ista bazirana.

Posebno zanimljivo je da je mjera odobrena tek kad su u nju uključene razne druge, nevezane, mjere, povećavajući njeno koštanje u završetku za 150 milijardi dolara. I dalje nitko nije rekao kako i odakle će ti novci doći: to se ostavlja budućoj administraciji da riješi, de facto podižući i tako visoki američki inozemni dug i tržišni deficit, te opterećenje istoga na buduće generacije Amerikanaca. Drugim riječima – zbog Busheve poltike i politika budućeg predsjednika će patiti, opterećena dugom i u nemogućnosti da provede svoje programe, a SAD će i dalje ostati jedina razvijena zapadna demokracija bez zdravstvenog osiguranja za sve svoje građane, ovisna o uvoznoj nafti, uslijed nemogućnosti da uloži u razvoj i inovaciju. Nekad je Amerika bila zemlja inovacije, a New York, sa svojim mostovima, neboderima i podzemnom - prije osamdeset godina – bio je simbol te inovacije: danas jedino inovativno što iz New Yorka dolazi su novi načini da se ljudima na prijevaru uzme novac.

Predsjednički kandidati pristupili su problemu oprezno. Nekoliko dana su se motali kao mačak oko vruče kaše oko svojih baza, pokušavajući opipati puls. S jedne strane nisu mogli biti za, jer je većina naroda protiv, a nisu smjeli biti niti protiv, jer je rizik odgovornosti za uništenje ekonomije jednostavno prevelik. Tako da ih je tijekom debate u Mississipiju voditelj Jim Lehrer morao nekoliko puta pitati isto pitanje: da li ste za ili protiv. McCain, koji je tek nedavno pristao shvatiti da je ekonomija sustinški u krizi, je, na kraju, rekao da je za, a Obama, koji već dvije godine to tvrdi, je uspješno izbjegao jasan odgovor, ali je glasao za uz predugačko obrazloženje . Njegov potpredsjednički kandidat, Biden, također je glasao za, a Sarah Palin, budući da nije senator, mogla si je dozvoliti populistički napad na grabljive lihvare Wall Streeta tijekom jedine potpredsjedničke debate.

Nakon Senata i Kongres je popustio. Banke su tako spašene. Ne i ljudi. Ljudi i dalje gube kuće i zaposlenja (159 tisuća u rujnu) i postaju beskućnici bez zdravstvene pomoći. To je Amerika danas.

dodaj komentar 87 komentara
  1. BOBO13.10.2008. 14:27
    Evo kako je nastala kriza u jednostavnom obliku. Banka ti salje kreditnu karticu koju objerucke prihvatis. Banka ti odredi limit koliko mozes maksimalno potrositi na tu karticu i to moze biti $100 000.00 Nikad se neces zaduziti za toliko novca ali u medjuvremenu kad si preuzeo tu kreditnu karticu, banka pocinje tih virtualnih 100 000.00 dolara posudjivati kao zivu lovu. Takvih nacina zaduzivanja izmisljenom lovom bez ikakvog pokrica bilo je na tisuce i tisuce i stvorio se prazan balon bez love koji je rastao proizvodio "profit" koji su pojedinci trpali u djepove i bogatili se. Svi oni koji su se okoristili tim balonom ostvarivali su enormne profite. Sad je sve doslo na naplatu. Posto novac ne postoji ne moze se naplatiti i sistem je stao. Drzava uskace sa stampanjem 700 milijardi dolara da pokrpa malo rupu u balonu da se lova negdje pojavi i sistem pokrene. Nitko ne zna koliko love stvarno nedostaje u tom balonu. To mogu biti bilioni. Znaci prenapregnutim sistemom u kojem nije postojao novac "stvarao" se lakomo profit. Ta karcinomatozna masa izmisljenog novca postala je toliko velika da se vise nije moglo lagat da sva ta lova stvarno ne postoji. Sav drzavno stampani novac za krpanje stvara ogromnu inflaciju, obezvrijedjuje se vrijendos novca, vlasnistva, koji se raspodjeljuje i socijano naplacuje od svih stanovnika tako da oni gube svoje oberzvrijedjene ustedjevine, kuce i sve sto ima bilo kakvu vrijednost.
  2. NEO13.10.2008. 03:10
    http://www.youtube.com/watch?v=LVFBIhoZvLQ

    Evo što je prava istina o ekonomskoj krizi.

    prevedeno
  3. BOBO13.10.2008. 03:02
    Nemam se tu sta puno pisat. Sve ono sto Hitler nije uspio kroz rat amerikanci su ostvarili nakon rata pa cak i pobiti preko dvadeset miliona ljudi po svijetu od 45 do danas. Danas se svi americki predsjednici ponasaju kao Hitler (New world order) a preko MMF-a uspjeli su sve svjetske ekonomije povezati u jednu jedinstvenu kontroliranu zaduzenu cjelinu, tako da americka fasistoidnost i americka korporacijska mafije vise ne preza ni pred cime. Svi oni filmovi o ruskoj, poljskoj i najjadnoj talijanskoj mafiji su nule u odnosu na americkI business - mafiju. Treba pogledat samo u vlastitu kucu da se vidi kako funkcionira kolonijalni odnos MMF mafija. Sad kad su sjeli Hrvatskoj za vrat sa 54 milijarde dolara duga Hrvati se samo mogu plakat od muke jer ih vise srbi ne "kradu". Stvarni problem je da Hrvatska otplacuje 5 milijardi dolara godisnje interesa na dug, a da se glavnica ne smanjuje ni za jedan dolar. E vala ti takve slobode i konacno slobodne drzave. Kako to izgleda evo racunice: Hrvatski dug 54 milijarde dolara, otplatna rata 5 milijardi godisnje sto iznosi oko 8.3% kamata na dug. Predpostavimo da je zduzenje na 25 godina. Predpostavimo da se Hrvatska nece vise zaduzivat vec ce samo taj dug vratiti. Nakon dvadeset i pet godina ce Hrvatska u tom slucaju otpaltiti 127 milijardi dolara ukupno citavog duga. Od toga na ime interesa otpada 73 milijarde sto je za dvadeset milijardi vise nego sto je bio ukupni dug. Druga racunica ako nastavi ovako otplacivati samo kamatu, nakon dvadeset i pet godina otplatila je 125 milijardi na ime samo kamata, a dug je i dalje ostao 54 milijarde dolara. Da li ce Hrvatska ikad imati dovoljno love da pocne otplacivati i glavnicu? Gdje je tu sloboda i nezavisnot? Pa to je ogromna lova za narod od 4,5 miliona koji nema svoje ekonomije, koji nema svojih banaka, koji nema svoje hrane, koji zivi na kredit koji ne moze optlatiti.
  4. NEO13.10.2008. 00:53
    ...dovoljno
  5. NEO13.10.2008. 00:51
    Cilj NOVOG SVJETSKOG PORETKA je:

    Srušiti ekonomski sustav svih zemalja
    Ponuditi jednu zajedničku valutu kao rješenje i
    preko nje oformiti jednu vladu koja će vladati cijelim svijetom.
    Treći svjetski rat je pred vratima, a on bi trebao to sve ubrzati (drastično smanjiti broj ljudi)
    Prema mojim spoznajama 2012 godina je kada bi trebali ostvriti svoje bolesne ciljeve.

    Prvo što će se jako brzo dogoditi je to da će dolar propasti, a njega će zamjeniti Amero, koji će ujediniti Meksiko, Kanadu i SAD te će im biti zajednička valuta, a udruženje će se zvati Sjeverno Američka Unija - zvučili vam poznato?
    Neka vas ne zavara trenutni rast dolara, to je samo maskiranje krize.
    Amero se već tiska tako da se još čeka pravi trenutak da ga se ponudi kao rješenje.

    http://www.youtube.com/watch?v=ZYl0mdzE-p0&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=m4axRYJymHI&feature=related

    Svakako pogledajte ove isječke pa će vam sve biti jasnije - prevedni su.

    Istina o 11 rujan.
    http://www.youtube.com/watch?v=l5BTKAWFSek
    http://www.youtube.com/watch?v=3CxrdeTKCg4&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=rqF1LEx9m1o&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=1XTx8hdLFs0&feature=related

    Pogled na širu sliku stvarnosti oko nas:
    http://www.youtube.com/watch?v=UJ-s93N36I4&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=qOI4tNFN5sA&feature=related

    Kriminalno sotonistički milje vodi planet Zemlju prema konačnom big brother - ovskom društvu u kojem će nacističke ideje doći do punog sjaja, a sloboda će biti samo u fragmentima prije nego nas ne chipiraju i tako nam uklone i posljenju iluziju o slobodi.

    http://grunfer.hatona.org/cgi-bin/download.pl?file=mondex_cro

    Prije nego odbacite ove zaključke znajte dd nisam sklon zaključivanjima na preča, ali sam željan istine ma kakva ona bila.
    Mnogo knjiga, dokumentaraca i vjesti je pretraženo u mojoj potrazi za istinom.
    Istina je još mnogo okrutnija ali mislim da Vam je ovo dovoljno.
  6. NEO13.10.2008. 00:10
    http://www.youtube.com/watch?v=NX_rjP03Eag

    'Kao rezultat rata, na prijestolje su zasjele korporacije i slijedit će era korupcije na visokim položajima...sve dok sva bogatstva ne budu u šakama nekolicine, a Republika uništena.'
    Abraham Lincoln
  7. bergaz12.10.2008. 22:49
    Inače, citiram, s poslovni hr., neki i zarađuju npr. dobro je prošao i JPMorgan Chase kupivši Washington Mutual, najveću američku instituciju za zajmove i štednju. Washington Mutual ima ukupnu vrijednost imovine od 309 milijardi dolara, a raspolaže depozitima u iznosu od 188 milijardi dolara. JPMorgan je sve to dobio za manje od dvije milijarde dolara. Čak i nakon sanacije gubitaka i potrebnih otpisa, teško da će se to pokazati kao neisplativa investicija. Kada se slegne prašina, jedna od glavnih posljedica krize bit će okrupnjavanje sektora. Veliki postaju još veći. Uvijek ima dobitnika.
  8. bergaz12.10.2008. 22:36
    Pa sada Bobo, jednako kao ono što je napisao Neo, nisam baš niš "pametniji". Pitanje je ovo što "smrdi" na Veliku Depresiju, pitanje je ovo što je kazao Ivek, a kazao je centralne banke smanjuju kamatu (što je O.K.) itd. I činjenica je da u Hrvatskoj kamata za tvrtke je ista i sve je isto, ko da se ništa ne događa! Strašno, Rohatinski, doduše, ubacuje nešto love u igru, Šuker nešto radi, međutim, utjeca svega toga na ono što se naziva hrv. gospodarstvo očevidno ovdje nikoga u Vladi ne zanima. A po meni, ako su nam stope 3-4% GDP (a 7% treba da uredno servisiranom dugove i da nešto ostane za akumulaciju tj. investicije), tada će biti 2-3% realno, s inflacijom 6-7% !
  9. BOBO12.10.2008. 16:55
    Opet me je sistem odrezao pa evo nastavka

    - postaje ekonomski rob. Znaci posao ne moze i ne smije biti siguran. Ako se razmislja na ovaj nacin sve u sistemu postaje jasno i zasto je socijalizam toliko opasan zapadu, opasnost od jakih nesvrstanih, terorisam koji definira opasnima sve one koji zele mjenjati kapitalisticke ekonomske odnose itd.
  10. BOBO12.10.2008. 16:52
    Ovaj moj tekst spada i pod oveaj clanak. Sve pocinje od ekonomskog sistema na kojem pociva citav politicki i socijalni sustav jedne zemlje. Uvijek treba poceti misliti i rjesavati probleme od ekonomskog sistema koji svojim zakonima odredjuje politiku i ponasanje ljudi. Kapitalizam gledano laicki je vrlo jednostavan. Imas dvije ruke deset prstiju i dvadeset i cetri sata. Koliko dobra mozes stvoriti sam sa te dvije ruke deset prstiju i dvadeset cetri sata? Pa ne bas puno jer si ogranicen vremenom i rukama. Kako se onda stvara "bogatstvo" u kapitalizmu. Jednostavno zaposlis 10, 100, 1000, 10 000, 100 000 ruku i oduzmes dio njihovog rada da postanes bogat. Ako taj nacin poslovanja preneses na medjudrzavne odnose onda je ona drzava koja je najbogatija postala to tako sto je zaposlila ostale zemlje da rade za nju a one koje ne mogu zbog nerazvijenosti "radit" daju joj jeftine resurse a zauzvrat dobivaju charities. To je osnov kolonijalizma i imperijalizma gdje je jedna od zemalja Hrvatska u podrepnom polozaju i potpuno nemocna da odlucuje o svojoj sudbini. Eurupa je nastala na pritisak USA. Ne zato jer se europljani jako vole i zele ujedinjenje (nesposobni su zbog razmirica cak da potpisu zajednicki ekonomski ugovor, a o ustavu da i ne govorimo). USA ima od drugog svetskog rata ulozeno u Njemacku 14 biliona dolara u Francuskoj 8 biliona dolara u Danskoj i Nizozemsko 4 biliona dolara itd. (jedan bilion 1000 milijardi) itd. Taj novac je imao velikih problema da putuje od Njemacke u Spaniju od Spanije u Francusku jer su postojale granice, valute i politika koje su stvarale probleme i ogromne gubitke amerima. Zbog slobodnog protoka novca i ljudi granice i valute morale su nestat da se omoguci slobodno kretanje tog ogromnog kapitala koji se stalno mora "oplodjivat" i stvarat novi profit. Otuda mu je omoguceno putovanje i u zemlje treceg svijeta (common wealth). U takvom ekonomskom sistemu radnik postaje roba koja se kupuje i prodaje na trzistu po najnizoj cijeni - postaje ekonomski rob. Znaci posao ne moze i ne smije biti siguran. Ako se razmislja na ovaj nacin sve u sistemu postaje jasno i zasto je socijalizam toliko opasan zapadu, opasnost od jakih nesvrstanih, terorisam koji definira opasnima sve one koji zele mjenjati kapitalisticke ekonomske odnose itd.
  11. bergaz12.10.2008. 15:38
    Ivek, hvala na kvalitetnom odgovoru.
    "Gladan" sam još takvih tvojih tekstova i članaka.
  12. NEO11.10.2008. 01:58
    NOVI SVJETSKI POREDAK STOJI IZA SVIH SVJETSKIH KRIZA I RATOVA.

    OTVORITE MALO BOLJE OČI I OTKRIJTE PRAVI UZROK .
  13. Ivek10.10.2008. 15:30
    @ bergaz: Naravno da je slicno Velikoj Depresiji. Zato sto je nastalo nakon sto su u toku zadnjih 30 godina uklonili sve zakone, koje su bili donijeli nakon Velike Depresije, kako se ista ne bi ponovila. Pohlepa bogatih - kao jos i za vrijeme Andrew Jacksona. Ima ljudi kojima nikad nije dosta. I koji su voljni prekrojiti sve uredbe i zakone kako bi mogli ugrabiti jos vise. Kad velika riba u akvariju pojede sve male ribe i ostane potpuno sama onda pocne kukati da joj bace jos ribica u akvarij: to je sustina ovog "bailouta". A ne funkcionira, kao sto vidimo iz dnevnih vijesti. Nego su sada ipak odlucili nacionalizirati banke i to kroz koordiniranu multilateralnu akciju s drugima: tj. Bush pri kraju svog mandata mora raditi stvari koje mu se organski gade, sto je i zasluzio. 12 miliona ljudi u Americi su vise duzni na svoje kuce nego sto im kuce na trzistu vrijede. Inflacija? Zato sad sve centralne banke smanjuju kamatnu stopu. To je posebno vazno (smanjiti kamatne stope sto vise) sada jer ce uskoro jos jedan val tih prokletih zajmova doci na "reset" - tj. ljudi ce morati poceti placati punu kamatu i glavnicu i kamatu zajedno, te se ocekuje i novi val bankrotstava, a time i novi val bezvrijednih papira kojima su spekulatori do sada trgovali kao da su zlatne poluge.
  14. bergaz10.10.2008. 10:32
    @ciganka,
    ne da pratim, nego sam PRESTRAŠEN !!!
    Ministri financija skupine vodećih industrijskih zemalja G7 danas će se sastati u Washingtonu kako bi raspravljali o krizi. Američki predsjednik George W. Bush trebao bi se tijekom dana obratiti naciji !!!!
    A Sanader se zajebava ....ma šta Afrika - ovo je Mongolija ....Samo nam je "Bog" dao Rohatinskog ...., ali što ako kihne ZABA, PBZ ....
    koje NISU HRVATSKE BANKE, već su filijale
    centrala u ovoj Mongoliji ....A CENTRALE GORE !!!
  15. ciganka09.10.2008. 19:15
  16. bergaz09.10.2008. 16:46
    Kazao sam: "ako smanje kamate na kredite", iz ishodišta oživljavanja inv. ciklusa. Naravno, porast kamata utječe na privlačenje kapitala (Ameri su bili ogroman uvoznik kapitala s "igranjem" oko kamata), ali sada bi to bilo promašeno jer bi još više suzilo izvore kapitala. Ide li SAD u inflaciju???????
  17. bergaz09.10.2008. 16:40
    Ivek, ovdje od ponekih još očevidno pjeva "balkanski melos" tj. prebrojavaju se krvna zrna od prije dvadeset, pa i trideset godina. Naravno, temeljno je što se čini. Ne zamarajte se ....
    Slijedeće pitanje.
    Naime, Ameri tvrde da ovaj financijski tsunami gadno "zaudara" na krizu tridesetih godina. Dapače, pumpanjanja iz državnog proračuna i očevidni državni intervencionizam !!!! - a koji se u SAD uvodi isključivo i jedino onda kada je na pomolu DRAMA, pokazuju da se Ameri "ne zezazju". Naime, kad je lova u pitanju onda nema ozbiljnijeg na svijetu od Amera. Vjerujem (a što mi drugo i preostaje) da će ipak uspjeti ovo premostiti. Pitanje je slijedeće: dolar je pao, i izgleda da će još padati. Dakako, am. gospodarstvo nije u kolapsu, i pad dolara znači ogromno konkurentno pozicioniranje. Još ako oštrije smanje kamate na kredite, može se dogoditi da svoju "krizu" prebace na druge. Točnije, na Europu i na standard europljana. Mi, koliko god da smo sitni, još smo sitniji. Ionako smo preskupi, nekonkurentni, turizam je nekonkurentan zbog cijene, svojih loših sadržaja itd., domaća je poljoprivreda u "k.". Za godinu, dvije, ili tri, Ameri na konju, a mi u još većem sranju. Kao što je poznato krizu plaćaju siromašni, a ne bogati! A Ameri su još uvijek najbogatiji, preko 200 mil. ljudi živi "kao bog", a brojni kao Bogovi .... (dobro nije ni tamo idelno, ali ovdje je sranje.) Ja sam zabrinut ovdje ....
    Kolko vidim S. se živo fućka ...a oporbu više zanima jedno ubojstvo (doduše, vrlo je krupno!) od onoga što nas čeka .... Naš GDP je oko 3%, po ovomu u narednim godinama bit će jedva tri posto, pa i nižil!
  18. Ivek09.10.2008. 14:48
    Dragi Svastapisuci: Ne pozivam ja. Pozivas ti. Cini mi se da ti nisam drag. Nudim ti priliku da to rjesis jednom zauvijek. Naravno da nije kleveta, ako postoji dokaz (iako unutar hrvatskog pravosudja moze biti kleveta cak i ako postoji dokaz, ukoliko nanosi dusevnu bol...), no ne postoji dokaz, buduci se nije dogodilo, prema tome jeste kleveta. Bitno je da znamo TKO nam pise, slazem se. Isto tako je bitno znati da laz, ma koliko puta bila ponovljena, ostaje laz, bas kao sto svinja, i kad stavi ruz za usne, ostaje svinja. Dakle ne svidjaju ti se moji stavovi i ti onda izmislis pricu za koju se nadas da ce okrenuti dio citateljstva protiv mene kao autora. I to jos iz anonimnosti. Klasicni ad hominem napad. Skolski primjer. Dobro je da to svi shvacaju.
  19. Svašta-Drei09.10.2008. 06:16
    Poštovani gospodine Škoriču, kaj se dogodilo?

    Da li je karakteristično za jednog uvažavanog alternativca, krajnje liberalnog i miroljubivog tipa, pozivati na fizički obračun? Neka drugi čitatelji/komentatori odlučuju.

    Kaj se tiče same teme (LOL), ponekad je dobro znati TKO NAM TO PIŠE - i TKO NAS TO OBAVJEŠTAVA o tako bitnim dogadjajima svjetskih razmjera.

    Nije KLEVETA ako postoji dokaz ne bas časnom ponašanju (mjerenju kukuruza) nadobudnih (anti)fašist...ovaj...alternativaca. hehe

    Ne, Ivek... Ne poznajemo se. I hvala Bogu za to. Ali nešto mi govori da bi to volio da se poznajemo. LOL

    PS: I mi u Zagrebu rano ustajemo. ;) Idem javiti Karamarku. lol

  20. Ivek09.10.2008. 05:24
    Svasta-Zwei: jesam ja podlozan javnoj kritici. To je ok. Tvoj napad - pretpostavljam da si ti takodjer Svasta Eins - je medjutim cisti ad hominem napad, tj. na temelju netocnih informacija, zapravo kleveta, koje i kad bi bile tocne, ne bi imale nikakve veze sa temom koja se obradjuje u tekstu, ti pokusavas umanjiti vrijednost teksta tako da citaocu ogadis autora, tj. mene. Kako iz vremena tvojih postova zakljucujem da zivis u SAD, a moze biti da me i osobno poznajes, mozda je najbolje da izadjes iz anonimnosti i sretnes se samnom pod nekim od New Yorskih mostova, pa da to rjesimo mano a mano? Osim toga, nemas pojma kako sam ja "ponikao". Ja cak nisam ni rodjen u Jugoslaviji...
  21. Ivek09.10.2008. 05:08
    Nakon sto su obojica glasala da spase vrijednosne papire - i to tek nakon sto je senat poskupio mjeru za jos 150 milijardi - sad i Obama i McCain tvrde da bi vlada kao u Rooseveltovo vrijeme trebala radije tim novcem otkupiti zajmove na kojima su ti papiri bazirani, kako sam predlozio u tekstu. Dugo im je trebalo. A danas je vlada dala jos nekoliko desetina milijardi dolara AIG osiguranju. Kalifornija i jos neke drzave su pred bankrotstvom i moraju zatvarati sluzbe. Island bi bankrotirao da im Rusi nisu pozajmili 5 milijardi dolara (a oni su kakti najrazvijenija zemlja po HDI). A sef bankrotiranog Lehmana je odgovorio da misli da je sasvim ispravno da je on u sedam godina zaradio 350 miliona dolara. Obama i McCain upravo su dovrsili najdosadniju predsjednicku debatu u povijesti (skoro sam zaspao). Ponavljaju jedan drugoga (ideje koje su dobro prosle u medijima). Energetski plan im je sve slicniji. I oboje su u pravu u svakoj svojoj kritici. Obama je u vodstvu i tesko da ce ga McCain stici u manje od mjesec dana. Sara Palin je bila kocka koja je na kraju odbila mnoge mainstream republikance. Treba se fokusirati na to da li ce Obama biti u stanju provesti u djelo svoja lijepa obecanja u datoj ekonomskoj krizi.
  22. Svasta-Zwei09.10.2008. 04:56
    1)Autor teksta je pogodio, ko prst u govno, u kojem i kakvom je drustvenom uredjenju "nikao" Skoric.

    2)Skoric je, jos jednom, kameleoncic. :)

    3)Nema slika. Jos. Ali dati ce se svasta iskopati, ako bude potrebno. I ako se bude nastavilo sa smijesnim internet-prijetnjama o prijvama MUP-u hahahahaha ili dojavama FBI-u. Joj. Kaj je - prpa?

    4)Zasto bas Nacionalu? :confused:

    5)Mogao bi ti nauciti nesto o zakonu, kada si vec u svjetskoj metropoli. Nesto, recimo, o zajamcenim pravima ANONIMACA u internet prostranstvima. Protuzakonito je, recimo, objavljivanje ili PROSLIJEDJIVANJE tudjih podataka TRECIM osobama - kao sto si ti. Pogotovo u ovakvim slucajevima. Kada ti nitko, recimo, NIJE ni prijetio niti objavio neke PRIVATNE podatke. Nadalje, Ivo Skoric je JAVNA osoba - podlozan javnoj kritici - ma dolazila ta kritika iz samog New Yorka ili sa Tresnjevke. Pa pogledaj malo bolje, i vidi tko bi to zapravo mogao biti sa krive strane zakona.

    6)I ja vjerujem da nece (MUP). LOL
  23. bergaz08.10.2008. 11:49
    Još jednom isprika svima na duljini.
    Valja ipak komentirati ovaj vrhunski članak, i citate,
    ali stalno se podmeću srpska sranja. Ne tvrdim da to @ciganka vi činite, i ne žellim da to tako protumačite.
  24. bergaz08.10.2008. 11:46
    Nastavak:

    A što bi sada htjeli da ne jedemo i vlastita govna, valja pitati nas same, a u smislu što činimo da ih ne jedemo. Ako činimo s takvim citiranjem takvih "halerovaca", onda još (pri)dodajemo u vlastiti tanjur!!!

    I sada prekidam, jer je predugo... Naime, ne ide mi u glavu zašto stalno neki ovdje optužuju nas same za "genocidni" rat protiv "jadnih srba"?
    Pa stalno ti "jadni srbi", "suživot s jadnim srbima", pa "hrvati spalili, hrvati protjerali, hrvatsi pobili". Jesu li ovdje "bolesnici" u "glavama", ili što su? Agenti ? Pa, @citanka, oko 25 milijardi dolara su nam Srbi "skuril". Čitavu akumulaciju za tranziciju. Podosta je pokrao i Franjina i njegovi, skupa sa Sanaderom. Ali stoljetni je grijeh SRBA, s t o lj e t n i ("na stranu" doslovne gomile leševa, silovanih žena "itd."). Pa nisu Slovenci samo tako otišli naprijed, u odnosu prema nama. Jedna od najsnažnijih političkih stranaka u Srbiji jesu još uvijek radikalni - koljači.
  25. bergaz08.10.2008. 11:37
    Bez mojeg interesa za nepotrebnom polemikom, konačno, razgovaramo. No, ipak …
    Naime, pa valjda postoje i bolji citati od ovog halterovca kojega si citirala, i koji "šamara" kak mu se "digne". Naime, ako je taj halterovac opisivao stanje u Srbiji - tada je sigurno u pravu, jer je ona serbska banditska bagra, poznata još od 1918. godine, stvarno iskoristila povijesnu priliku, i provela ju je na sebi svojstven Kraljevski "maestralan" način. Samo je Aleksandra zamijenio Slobodan. Naime Srbi vole serbsku slobodu, pa im zato i fali Jugoslavija! Meni ne fali - dapače !!! Ponavljam - dapače ! - čak i s ovim hrvatskim govnima, koje jedemo svaki dan. No, to voli većina hrvatskih građana. Priznajem, da ja jesti hrvatska govna - ne volim, a očevidno niti ti osobno. Ali ipak, uoči da većina hrvatskih građana voli jesti govna !, što su očitovali svojom voljom. To pokazuju izborni rezultati, i to sada gotovo puna dva desetljeća, s onim malim intermecom od 2000-2004. godine. Oni ne će SDP, HNS itd. - koja su možebitno, "malo manja govna", već hoće papati velika govna koje im HDZ servira na tanjuru. A zašto vole takvu "veliku delikatesu" na svojem tanjuru - to već ulazi u drugu temu …
    Međutim, ako je taj halterovac mislijo na Hrvatsku, i ako citiraš takve "vehementne" njegove misli, a u smislu slaganja, podsjećam: "…'89 zarad pljačke, izazivanja rata, klanja i protjerivanja ljudi da bi se ostvarile bolesne ambicije jednog idiota …", tada to jednostavno ne "drži vodu". Franjina nije izazivao rat, Franjina nije protjerivao. U svemu je samo točno da je Franjina pljačkao - Hrvate - ali su oni, očito, više voljeli da ih pljačka Franjina (a danas Sanader), nego da to čini Slobodan. Oprosti, ipak su nam bliži vlastiti pljačkaši nego li serbski, i to je po meni u redu. Narod je uvijek u pravu, vjeruj mi. Bolje je imati stotinu hrvatskih lopova, nego li stotinu srpskih. Naši ipak ne kolju, a to nije "malo", dapače! A što bi sada htjeli da ne jedemo i vlastita govna, valja pitati nas same, a u smislu što činimo da ih ne jedemo. Ako činimo s takvim citiranjem takvih "halerovaca", onda još (pri)dodajemo u vlastiti tanjur!!!
  26. ciganka07.10.2008. 20:19
    nastavak - @bergaz -
    “Naravno, dobro kažeš da zemljama koje jesu kolonije ne odgovara kapitalizam! Što njima odgovara, možda "ljudožderizam"? Ili da im pošaljemo samoupravljanje?”

    U vecini zemalja na svijetu (a to su kapitalisticke zemlje “treceg svijeta”) nacionalne vladajuce elite dobivaju lovu od Zapada da bi njihovim korporacijama dale otvorene ruke u raspolaganju njihovim nacionalnim resursima, sto za vecinu stanovnistva tih zemalja znaci zivot u neopisivoj bijedi bez prava na obrazovanje, zdravstvenu zastitu itd., o gladi da I ne govorimo. Za njih je samoupravni socijalizam samo nedostizni san…

    “Spominješ Friedmana, a ne ćeš slobodu, ne ćeš demokraciju (primjerice), kaj hoćeš - čvrstu ruku? Pa imamo čvrstu ruku Sanadera (HDZ), a u Zagrebu Bandića (SDP)! “

    Niti sam rekla da necu slobodu I demokraciju, niti sam spomenula cvrstu ruku? Ja samo zelim ukazati na hipokriticnost govora o slobodi, demokraciji i nezavisnosti, dok je zapravo zemlja toliko rasprodana, toliko prezaduzena (BDP $51 milijarde, dug $46 milijarde) i toliko poslusna Evropi i Americi da taj govor ostaje samo pusta propaganda...
  27. ciganka07.10.2008. 20:17
    nastavak - bergaz -
    “Točno je da se H. nemre usporedit s Amerikom (pa tko to radi?). Međutim, ni Slovenija, ni Danska, Nizozemska, Belgija, Finska, Austrija, Švicarska itd., nisu velike zemlje, kaj ne ???? I, ne uočavam, baš - da su "kolonije"? Drugo - mpr. ne vidim da u Češkoj kao "koloniji" ljudi negodiju???”

    Vlast je u rukama onih koji posjeduju I kontroliraju sredstva za proizvodnju, pa dakle ako jedna drzava proda svoje kljucne tvrtke strancima, onda gubi svoju suverenost. Danas se kolonije ne osvajaju nuzno vojnom silom, nego se to postize ekonomskih sredstvima kroz proces tzv. globalizacije, upravo na nacin koji je primijenjen u Hrvaskoj i istocnoevropskim zemljama od 1990.-te naovamo.

    Mi se nikako ne mozemo usporediti sa Austrijom, Belgijom, Nizozemskom, Svicarskom koje su ili bivse kolonijalne sile ili su kao Austrija u proslosti vladale Hrvatima ( a ne obratno), ili kao Svicarska zahvaljujuci svojim bankama imaju specijalni status. I Ceska je u raznoraznim konstelacijama prije drugog svjetskog rata imala puno vecu samostalnost I autonomiju od Hrvatske. Ukratko, Zapadna Evropa je uvijek bila ta koja je vladala, a istocna Evropa je uglavnom uvijek bila ta kojom se vladalo, a taj “svjetski poredak” se odrazava I danas. Btw., imam rodjake u Ceskoj, koji se zale isto toliko koliko I Hrvati. Sto se tice Slovenije, u svakoj situaciji jedna zemlja moze se ponasat i” pametnije” ili “ gluplje”, I eto ti razlike izmedju Slovenije I Hrvatske…
  28. ciganka07.10.2008. 20:14
    @bergaz -
    “Čuj, @ciganka, ti kažeš: "mi smo si uništil svoju proizvodnju". To je jednostavno netočno. Pa nisam si valjda ja, ili ti - uništila svoju proizvodnju, tolko ipak, nismo "blentavi". “

    Pod “mi” sam podrazumijevala hrvatske vlade od 1990.-te naovamo, a ne nas dvoje.
    Podaci kazu da jesmo toliko “blentavi” i da smo u tom periodu doveli pod stecaj na tisuce tvrtki i da su stotine tisuca ljudi ostale bez posla, penzije itd….

    Ovdje ce dobro doci citat jednog halterovca:
    “… čemu priča o legaliziranom bezakonju u zemlji u kojoj je legitimno na vlasti demokratski izabrana garnitura koja čini cvijet zločinačke organizacije utemeljene '89 zarad pljačke, izazivanja rata, klanja i protjerivanja ljudi da bi se ostvarile bolesne ambicije jednog idiota i sasvim prizemni, kriminalni ciljevi njegovih podrepaša?!..."

    “Zašto Sanader prodaje INA, to svi znamo. A zašto "humanisti" prodaju INA, - pitaj one male dioničare koji su pohrlili na blagajne po lovu, da si za tu lovu kupe aute!???”

    Nisu mali dionicari krivi za prodaju INE, nego SISTEM I hrvatska vlada.

    “Također je neistina da je prevladavajuća prop. ideolog. kod nas, kako kažeš - da se proda sve što se ima, i onda radi za onoga kome si prodao, i da je to vrhunac slobode i demokracije.”

    Ne znam sto je tu nejasno: od 1990.-te rasprodajemo sve sto smo do tada stekli, a s druge strane trubimo na sva usta da je to sloboda i demokracija. To da radimo za drugoga je samo nus-pojava: ako prodas HT Deutche Telecomu, onda ces ocito raditi za Deutche Telecom I profit ice odlaziti u Nemacku, a nece ostajati u Hrvatskoj!

    « Gdje si to, i u koga si to čitala? @Ciganka, pa to što osporavaš i jeste vrhunac slobode i demokracije, tj. da sa svojom imovinom radiš što hoćeš.”

    Mislim da ima puno boljih svari koje sa slobodom mozes napraviti nego prodati svoju imovinu I onda raditi za kupca.
  29. norman.dodd07.10.2008. 12:38
    Slovo zakona, Lehman Brothers CEO Fuld:
    "Don't worry — they are only people who think about their own pockets."

    "And he said a compensation system that he estimated paid him about $350 million between 2000 and 2007 even as the company headed for disaster was appropriate."
    http://tinyurl.com/4q5caw

    George H. Walker, President Bush's cousin and a member of Lehman's executive committee, breezily shot down the ideas, according to the e-mails.
    U tri novinska red-a vidimo s koje strane puse vjetar ...to je za one kojima treba napisati i nacrtati i jos za one koji trebaju vidjetI:
    http://tinyurl.com/yu789q

    The End
  30. nitko06.10.2008. 22:41
    ja sam cijeli rat proveo u bosni. a dvije godine je moj grad, tacnije cijela opstina bila u okruzenju. i u poslijednje vrijeme se cesto upitam: Boze sta bi se desilo kada ovdje neko zavrnuo vodu, precvikao struju, ukinuo opskrbu hranom i gorivom barem na 7dana.
  31. Ivek06.10.2008. 17:07
    DOW je pao ispod 10000 upravo. Prvo je kriza u Americi povukla krizu u Evropi, sad kriza u Evropi vuce krizu u Americi. Slazem se sa Normanom da treba dobro pratiti sto ce se desiti sa Unicreditom, zbog njihove rasprostranjenosti na trzistima post-komunisticke Europe - sto direktno, sto kroz vlasnistvo nad Austrijskim ili lokalnim bankama. Njihov 'bailout' bi mogao biti skuplji nego njemacke Hypo banke. Posebno me zabavlja umjesanost hrvatskih prodavaca magle preko Zagrebacke Banke i hrvatskog duga u globalnoj financijskoj krizi. Dobro su to Greguric i njegovi financijski madjionicari iz vanjsko-trgovinskog odelenja rvacke udbe, zvanog Astra, zamislili (za sebe). Nemam sumnje da stvarni novac postoji negdje na 'numbered' racunima u Chiassu. Neka, neka, sto bi se samo americki lopovi bogatili na upropastavanju zemalja treceg svijeta?
  32. bergaz06.10.2008. 16:58
    Spominješ Friedmana, a ne ćeš slobodu, ne ćeš demokraciju (primjerice), kaj hoćeš - čvrstu ruku? Pa imamo čvrstu ruku Sanadera (HDZ), a u Zagrebu Bandića (SDP)! Možda je odgovor u ovom Sonntagu s "humanistima"? (A onda smo ga tek …..)
  33. bergaz06.10.2008. 16:54
    Ovaj Sonntag je napredovao, više nećemo ujedinjenje proletera, već humanista. No, dobro, razvijamo se.
    Čuj, @ciganka, ti kažeš: "mi smo si uništil svoju proizvodnju". To je jednostavno netočno. Pa nisam si valjda ja, ili ti - uništila svoju proizvodnju, tolko ipak, nismo "blentavi". Zašto Sanader prodaje INA, to svi znamo.
    A zašto "humanisti" prodaju INA, - pitaj one male dioničare koji su pohrlili na blagajne po lovu, da si za tu lovu kupe aute!???
    Također je neistina da je prevladavajuća prop. ideolog. kod nas, kako kažeš - da se proda sve što se ima, i onda radi za onoga kome si prodao, i da je to vrhunac slobode i demokracije. Gdje si to, i u koga si to čitala? @Ciganka, pa to što osporavaš i jeste vrhunac slobode i demokracije, tj. da sa svojom imovinom radiš što hoćeš. Drugo je pitanje što Franjo, a sada Sanader s tuđom imovinom radi što hoće, pardon - to je sada njegova je nacionalizirao svu nekadašnju samoupranvu I društvenu imovinu (postalo državno, tj. Sanaderovo, a ponešto i bandićevo).

    Točno je da se H. nemre usporedit s Amerikom (pa tko to radi?). Međutim, ni Slovenija, ni Danska, Nizozemska, Belgija, Finska, Austrija, Švicarska itd., nisu velike zemlje, kaj ne ????
    I, ne uočavam, baš - da su "kolonije"? Drugo - mpr. ne vidim da u Češkoj kao "koloniji" ljudi negodiju???

    Naravno, dobro kažeš da zemljama koje jesu kolonije ne odgovara kapitalizam! Što njima odgovara, možda "ljudožderizam"? Ili da im pošaljemo samoupravljanje?
  34. cash from chaos06.10.2008. 15:54
    Bez brige, Nitko, Amerika i dalje moze biti "fun". Kriza sistema ne mora biti kriza svakog pojedinca. Americka rata nezaposlenosti je i dalje niza od hrvatske (i vecine europskih). Ne znam koja ti je struka, ali ako bas nisi bankar, uglavnom ne moras brinut. Teze je dobiti zajam. No ima stanova za iznajmit kolko hoces. Ako nisi snob pa odes zivjeti u susjedstvo sa crncima i hispanicima, placat ces oko 30% manji najam za isti prostor i ostat ce ti love. Odjeca, tehnicka roba, automobili - to je sve znatno jeftinije nego u RH. Ako imas zelenu kartu, mozes jos i cjedit drzavu za razne stvari.
  35. norman.dood06.10.2008. 15:44
    Ode INA u ruke Rusa .....dok ovo pisem ubijena Ivana Horvat kcer odvijetnika Hodaka koji brani V. Zagorca. Tek sad mnogi vide tko je stvrni vladar hrvatske ! Mesic i Sanader izbezumljeni...nece rijeci iz labrtnjace!
    Plan "financijska kriza" seli se u EU, kancelerka Merkl daje potporu i novac cca 50 miljardi za spas Hypo-Real-Estate-Vorstand (www.spiegel.de)
    Nije potrebito nabrajanje.... pitanje bankaru bb-u i
    cc-u (ako to nije jedan te isti bankar).
    Na burzama stanje fiu briu, vecina prodaje zbog likvidnosti -cach, TKO KUPUJE !?
    SVI U BANKE I DIZITE PARE, UNICREDITO !
    Kad je bal nek je'bal !
    http://tinyurl.com/4yo5xn
    Nemojte reci da vas nisam upozori, osim toga ionAko je krajnji cilj gospodara kaosa CASHLESS SYSTEM.
    Dakle PLAN se odvija GLATKO.....To be continued.

  36. nitko06.10.2008. 04:42
    eh sto ti je zivot. 12 dugih godina kopam i rukama i nogama da se dokopam Amerike i sada kada sam napokon dosao, dobio papire i nasao posao Amerika je pred raspadom sistema. o tugo jesenja :(
  37. nitko06.10.2008. 04:42
    eh sto ti je zivot. 12 dugih godina kopam i rukama i nogama da se dokopam Amerike i sada kada sam napokon dosao, dobio papire i nasao posao Amerika je pred raspadom sistema. o tugo jesenja :(
  38. bibi06.10.2008. 04:39
    zivim u usa ....













    kako je svijet..samo jedna velika tuga..pakao...
    novac //bogatstvo...na kraju dana nam treba samo dva sa dva svima....nista vise.....jedina pravda......


  39. Svastarije06.10.2008. 04:03
    Neki ovdje bas Svasta pisu. Svaka cast Milleru i Doddu i Jasmini i Ciganki i Trotskom i drugima. Oni bar pisu nesto. A ovaj Svasta bas pise svasta. Nikako mu autor teksta nije drag, a nema mu muda to otvoreno u New Yorku reci, pa onda ovako kao anonimno to radi na zagrebackom portalu. Odakle inace zna gdje je autor teksta "poniknuo'?

    Skoric, pa "ustasa", i to "jugo-komunisticke provenijencije", "sto glumi frajera sa 'divljeg zapada'". Sto cemo Svasta onda? Je li Skoric ustasa, komunista ili cowboy? Jesi li se odlucio? I kakav ti je to kameleoncic, koji se zapravo nikad ne mijenja?

    Imas li ti slike, fotografije Skorica kako pozdravlja "za dom, spremni", Svasta, pa da ih posaljes, pa da ih Nacional recimo objavi, ne bi bilo lose H-alteru za tirazu? I gdje ti je H-alter neo-jugoslavenski? Zar ne citas komentare na tekst Noama Chomskog?

    Sto FBI-ju ne posaljes memo da je Skoriceva i H-alterova komunisticka/"liberalna" ideologija dovela Ameriku na rub propasti, ako tako vec mislis? Pa da ga posalju na Guantamo? (Ili tebe mozda na zatvoreni odjel na otoku Randals). Vas bolesni socijalni inzinjering? Ciji? Pa nisu Skoric i Halterovci valjda izmislili sekuritizaciju zajmova kreditno nepodobnima?

    Oni - pretpostavljam, komunisti, liberali, Skoric, Halter, Obama - "bi htjeli da svatko ima krov nad glavom - a u skolama djecu uce o DROGI i HOMOSEXUALIZMU, a djeca ne znaju matematiku. A mnogo od njih ne znaju ni citati. NIti ce ikada znati." Kaj ti ides u skolu u Americi? Ili imas djecu koja idu u skolu? A gdje si ti naucio citati? Ja nigdje ne vidim da se u ovom tekstu pise o obrazovanju.

    Ne zaboravi da bi Skoric mogao traziti od Haltera da istrazi odakle se javljas i predati te informacije MUP-u. Vjerujem, doduse da se on nece baviti takvim 'haterima' kao sto si ti.
  40. Ivek06.10.2008. 03:42
    Zahvaljujem se Normanu Doddu na citatima. Dopada mi se i izbor nicka. Mislim da citaoci H-altera sa znanjem engleskog mogu samo profitirati od tih komentara.
    U svakom slucaju da nije bilo 'bailouta' nastavak propadanja americkih banaka bi za sobom povukao i banke u drugim djelovima svijeta - jer su - mozda bi daleke provincije kao Hrvatska manje stradale, ali ne znam da li bi se Englezima, Njemcima, Kinezima, Rusima i Arapima svidjelo da placaju americki san. Amerima je jednostavno predobro na grbaci svih drugih. Siromasni ovdje su daleko bogatiji od vise srednje klase u africkim zemljama. Ljudi na socijalnoj pomoci imaju vlastite kuce i bazene ispred njih (u Wall-Martu se na kreditnu karticu moze lako kupiti montazni bazen promjera 12m za $299). Slazem se da iz perspektive drugih zemalja americko siromastvo ne izgleda tako lose. Zamislite kako je tek onima koji su se 'znali snaci'.
    Zasto imigranti hrle u Ameriku? Pa sad bas ne toliko (i danas pretezno iz Afrike), ali cinjenica je da su zemlje tzv. novog svijeta popularnije za imigraciju. Nastale su imigracijom i lakse je biti imigrantom. Nasi azilanti tokom rata su recimo bili potpuno drugacije tretirani u Njemackoj i Americi - u Americi su svi mogli radit na crno i setat se potpuno slobodno po zemlji, a u Njemackoj su im radije placali stan, ali se nisu smjeli maknut iz kruga 30km.
  41. ciganka05.10.2008. 22:58
    @bergaz -
    Sam dajes odgovor na svoje pitanje o tome zasto je neki kapitalizam dobar a drugi los, kad se bunis protiv prodaje INE.
    Ako mislis da smo mi prodajom HT-a, banaka, INE itd., nesto izgubili, onda su ocito oni koji su to kupili nesto dobili. Drugim rijecima, u kapitalizmu su bogati oni koji imaju kontrolu tj. kolonije, a siromasni su oni koji jesu kolonije. Hrvatska se nikako ne moze usporediti sa Amerikom, kad Amerika i zapadna Evropa kontroliraju oko 80% svjetskih resursa, a imaju samo 15% svjetskog stanovnistva, a Hrvatska maltene ne kontrolira ni samu sebe. Zato Americi i zapadnoevropskim zemljama ocito odgovara kapitalizam, ali smatram da zemljama koje jesu kolonije ne odgovara kapitalizam, usprokos prevladavajuce propagandne ideologije da je prodati sve sto imas i onda raditi za onoga kome si prodao vrhunac slobode i demokracije!
    Sve u svemu, usprkos tome sto su Amerikanci momentalno jako ljuti na svoju ekonomsku situaciju, Amerika je ekstremno bogata i za onih cca. 85% ljudi koji zive van ovh bogatih zapadnih zemalja, imigrirati u te zemlje je san.
    Sto se tice Hrvatske, stvari su jos super u odnosu na ono kako ce, vjerojatno, biti. Mi smo si unistili svu svoju proizvodnju i umjesto toga su nam dali kredite da uvozimo njihove proizvode. Ako smo lani imali $51 milijardu BDP-a, a dug od $46 milijardi, a sad je ovakva kreditna kriza, predpostavljam da ce uvjeti za dobivanje kredita biti sve nepovoljniji, a pritisak da vracamo kredit ce se poostriti... O posljedicama ne zelim niti misliti... Ili ce mozda Hrvatska osvojiti svoje kolonije?
  42. Svasta05.10.2008. 21:33
    Skoricu, aj' se sjeti kako si nekada po New Yorku (i drugdje) dizao "ustasku" desnicu na poklic ZA DOM - SPREMNI!!! A sad si se raspisao po ovim H-Alterima, Walterima, Neo-jugoslavenskim stranicama i prodajes ovim Balkancima muda pod bubrige (tvoje odskudno znanje o ekonomiji, bankarskom sustavu i financijama).

    Ti si jedan sramotan kameoloncic, koji se zapravo nikada nije mijenjao (sto se tice Jugo-komunisticke provenijencije), sto glumi "frajera" sa divljeg Zapada.

    Da Wall Streetom vladaju gangsteri kakav svijet nije upamtio - nije sporno. Ali postoji nesto sto ti ignoriras:

    A to je vasa komunisticka/"liberalna" ideologija koja je dovela Ameriku na rub propasti. Zbog "marsa" kroz institucija, zbog ovladavanjem (unistavanje) masovne kulture. Zbog ovladavanjem (unistavanje) obrazovnim sustavom -- zbog suludog multikulturalizma i vaseg bolesnog socijalnog inzenjeringa, da ne kazem sulude ideje da bi "SVAK MORAO BITI VLASNIK KUCE."

    Vi bi htjeli da svatko ima krov nad glavom - a u skolama djeci ucite o DROGI i HOMOSEXUALIZMU, a djeca ne znaju matematiku. A mnogo od njih ne znaju ni citati. NIti ce ikada znati.

    To je vas "liberalizam." Druga strana jedno-te-iste medalje koju dijeli s KOMUNIZMOM iz koje si i ti, Skoricu, nikao. Ne zaboravi!
  43. Slavko Sonntag05.10.2008. 21:23
    Poštovani i učeni, priznajem da nisam za financijske i bankarske smutnje i marifetluke stručan, niti ta zlodjela imam nameru proučavati. Ta zla treba iz temelja i korijena istrijebiti. Gospodin Josip Miller spominje plan Kisinđera sa 500.000.000 ljudi na planeti zemlja. Sutra, ili za koji mhesec ili godinu, ti planeri će, ako im dopustim, prekrojiti plan i dopustiti život na zemlji samo za 500. 000, ili 50.000 ljudi. Mislite li da je dovoljno spoznati taj plan i, možda, vladi ili vladama, poslati prosvjed, ili čak peticiju sa nekoliko milijona potpisa zasad još živih ljudskih bića. Zar nebi bilo bolje razvlastiti postojeću vlast, svugdje i na svim nivoima, i poslove za opće dobro povjeriti ljudima koji su stvarno spremni raditi za opće dobro. Ne čine zlo niti Amerika niti Rusija, a niti Kina, ali predsjednici SAD-a, Buš mali i veliki, Kenedi, Đonson,Klinton, i ostali, kao i Putin i kineski vođe, jesu zločinci. Robovlasništvo je društvo sa robovima i njihovim vlasnicima, a kapital-izam jeste društvo u kojem je kapital - novac, važniji od čovjeka. Što ntu još trebamo filozofirati i analizira?. Kapital-izam ili Humanizam? Humanisti svih zemalja ujedinite se..

  44. bergaz05.10.2008. 19:24
    A ova @ciganka, sad sam je opet ugledao, mnogo revolucionarna. Pa normalno da je kapitalizam bolji i od "seferjota", ili "obećane majčice rusije". Potonji nam ipak ne mogu biti uzori, tj. da su bolji od ovog postojećeg hrvatskog kap. sranja. Naime, ovo nije kapitalizam, točnije ovo je buržoaski kapitalizam. Pa valjda postoji njemački ili švedski ili danski kapitalizam. Nisu svi ni isti, ni jednaki.
    Ivek, možeš li odgovori zašto nitk iz te "hebene Amerike" nitko ne emigrira ali u nju - navaljuju! Pa ako tak loše u Americi, zašto ljudi bezobziro ne bježe npr. u Finsku ili Njemačku ?
  45. bergaz05.10.2008. 19:08
    Ivo, zahvaljujem i čestitam.
    H-Alter, zahvaljujem i čestitam.
    Odlično, kratko, jezgrovito, obitelje informacija, ocjena, zaključaka.
    Norman, odlično s citatima.
    A sada što i kako postupa Amerika - sama sa sobom, prepuštam Amerima, naime, naše ocjene s ove strane Bare, a posebice ovdje predočena "hrvatska promišljanja" su de facto - crkotina iz ishodišta crkotine u kojoj životimo, s genijima Sanadera i njegovih ministarstava.
    Za dan-dva ode INA, pa dalje što je na redu ....
    Imamo mi našijeh važnijeh poslah ....
    Inače, Ivo, mislim da je u Hrvatskoj robovlasnička kriza koja uskoro dolazi - pod nazivom HIPOTEKA ! Dakle, ne ono što je kupljeno s "poklon kreditima", već ono što je desetljećima pa i više - stjecano !!!!
  46. jasmina05.10.2008. 18:47
    nisam primetila da se IKO Ciganka uplasio - ili ponadao - da bi Amerika mogla propasti.
    znamo mi, kao i vi, da nece.
    ali se jeste opasno i ozbiljno uzdrmao kapitalizam na americki nacin, jedini nacin gde je kapitalizam zaista funkcionisao.
    a to je ono sto moze odvesti svet u raznim gadnim pravcima, pa i ove nase zemlje koje nisu susedi.
    te (i zbog toga) nema razloga radovanju crknutoj kravi...
    opste je mesto i da ce bogati OSTATI bogati, a siromasi jos dublje pasti.
    h-alter je to lepo ilustrovao fotkama sirotinje pod satorima.
    puna je Amerika takvih, nista posebno novo...
    ali dopustite da se IPAK desio veliki prasak, ili vec nesto slicno...te sad cekamo posledice...
    triler, horor, whatever, obavezno s losim krajem.
    hepiend ni na vidiku.
    toliko se, valjda, slazemo.
    ako ne, u redu je.
  47. ciganka05.10.2008. 18:11
    nastavak:
    ...putem davanja kredita svima i svakome, a sto je sve u skladu sa americkim snom!
    Dakle, sistem treba mijenjati, i to bi trebao biti poucak ove krize!
    Za sve one koji bi htjeli da americki financijski sistem krahira: treba imati u vidu da takav krah uvijek pogadja najvise one siromasnije (a to smo vi i ja), a najmanje one najbogatije. Jer bankari koji su dok je islo zaradili miljarde, kad i propadnu, jos uvijek ce imati milijune, a prosjecni gradjani ce ostati bez icega. Ova financijska kriza prijeti domino efektom bankrota banaka, najprije americkih a onda svjetskih (dakle i hrvatskih). Medjutim, nestajanjem banaka nestaje i izvor kredita za ekonomiju, tako da ce onda i ostale firme masovno bankrotirati (u Americi, svijetu i Hrvatskoj), sto znaci masovnu nezaposlenost ... i evo ti depresije tipa 1929.-te... sto je opet dovelo do drugog svjetskog rata... Dakle, za sve nas bi bilo puno bolje da se ova kriza rijesi prije nego sto dodje do katastrofe...
    Za one koji misle da ce ovo dovesti do propasti Amerike: cisto sumnjam! Amerika ima 50% vise oruzja nego citav preostali svijet zajedno i zajedno sa zapadnom Evropom kontrolira 80% svjetskih resursa. Dakle, ima ogromnu moc koju ce sigurno iskoristiti tako da svi drugi plate za njene nevolje prije nje same...
    Zato nemojmo zeljeti da susjedu krepa krava...
  48. ciganka05.10.2008. 18:07
    @JosipMiller:
    "A kinesko društvo je humano koliko je bilo i sovjetsko - nimalo."
    Daj malo odi u u Afriku, Latinsku Ameriku i Aziju, pa pogledaj malo sve te bajne KAPITALISTICKE zemlje, pa si pogledaj kako tu polovina (ili vise) stanovnistva zivi u najgoroj bijedi, na 1-2 dolara na dan. Za njih je nekadasnji Sovjetski savez, sa rijesenim osnovnim pitanjima zaposlenja, zdravstvene zastite, obrazovanja i stanovanja OBECANA ZEMLJA! Obzirom da oko 3 milijarde ljudi zivi na 1-2 dolara dnevno, to je za sve njih, tj za oko pola covjecanstva, Sovjetski savez obecana zemlja (o nekadasnjoj Jugoslaviji da i ne govorimo). Nemojmo zaboraviti da se i Hrvatska polako srozava u tu $2/dan kategoriju, zato sto se govori da ima na tisuce umirovljenika kojima su penzije oko 500 kuna.
    Izgleda da je dobar dio komentatora osobno uvrijedjena kritikom kapitalisticke Amerike. Jer im je u zadnjih 18 godina u Hrvatskoj (i ne samo u Hrvatskoj) nesmiljeno ispiran mozak sa antikomunistickom propagandom, tako da bi sad takoreci i zivot dali za obranu kapitalizma.
    Medjutim, iako mi uopce ne pada na pamet da branim bankare, financijska kriza u Americi nije problem pojedinih ljudi, nego sistema - neoliberalnog kapitalizma - laissez faire kapitalizma - ideologije slobodnog trzista - i kako li ga sve ne nazivaju... Ideolosko ocinstvo neoliberalnog kapitalizma se pripisuje nobelovcu Miltonu Friedmanu. Bitne karakteristike su mu: sve privatizirati (sa privatizacijom se je otislo tako daleko da se privatizira i drzavni aparat - vojska, zatvori, civilna zastita...) i neka se drzava ne mijesa u rad tvrtki. Zahvaljujuci tome su i skinuli Glass-Steagallov zakon, tako da su dali bankama odrijesene ruke. Buduci da je i Feds chief Greenspan bio pristasa iste ideologije pa je drzao interesnu stopu nisku, to su banke imale na raspolaganju izobilje jeftinog kapitala, i onda su napravile ono sto je bilo za ocekivati, a to je bacili se na pravljenje profita (za svoje banke i za sebe) putem davanja kredita svima i svakome, a sto je sve u skladu sa americkim snom!
  49. norman.dodd05.10.2008. 18:03
    OBILAT PLOD"

    Ivanovo evandjelje 12,24
  50. norman.dood05.10.2008. 17:59
    office I must inform the citizen of his plight."
    John F. Kennedy, at Columbia University, 10 days before his assassination.
    -------------------------------------------------------------
    "Today Americans would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore
    order; tomorrow they will be grateful. This is especially true if they were told there
    was an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead with world leaders to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the
    unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well being granted to them by their world government."
    Henry Kissinger speaking at Evian, France, May 21, 1992 Bilderburgers meeting.
    Unbeknownst to Kissinger, his speech was taped by a Swiss delegate to the meeting.
    -------------------------------------------------------------------
    "There will be in the next generation or so a pharmacological method of making
    people love their servitude and producing dictatorship without tears so to speak.
    Producing a kind of painless concentration camp for entire societies so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda, or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution."
    Aldous Huxley, Tavistock Group, California Medical School, 1961
    -------------------------------------------------------------------
    Covijek ostaje bez rijeci...tisina...i mozda za kraj nesto sto "opravdava dogadjanja " u
    kontekstu promatranja citavog univerzuma, kad se covijek pokusava IZDICI DUHOM iz ove klaonice ljudskih tjelesa, sudbina....

    " Zaista, zaista, kažem vam: ako pšenično zrno, pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo; ako li umre, donosi obilat rod."
    Ivanovo evandjelje 12,24






  51. norman.dood05.10.2008. 17:55
    wake up homeless on the continent their fathers conquered."
    Thomas Jefferson


    "I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated Governments in the civilized world - no longer a Government by free opinion, no longer a Government by conviction and the vote of
    the majority, but a Government by the opinion and duress of a small group of dominant men."
    President Woodrow Wilson (The president whose administration passed the Federal Reserve Act)


    "Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that
    they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it."
    Woodrow Wilson
    from his book The New Freedom (1913)

    "The drive of the Rockefellers and their allies is to create a one-world government
    combining supercapitalism and Communism under the same tent, all under their
    control.... Do I mean conspiracy? Yes I do. I am convinced there is such a plot, international in scope, generations old in planning, and incredibly evil in intent."
    Larry P. McDonald, US Congressman, 1976, killed in the Korean Airlines 747 that was
    shot down by the Soviets


    "It is also important for the State to inculcate in its subjects an aversion to any conspiracy theory of history;' for a search for 'conspiracies' means a search for motives and an attribution of responsibility for historical misdeeds."
    Murray N. Rothbard, in The Anatomy of the State


    "The high office of President has been used to foment a plot to destroy the American's freedom, and before I leave office I must inform the citizen of his plight."
    John F. Kennedy, at Columbia University, 10 days before his assassination.


    "Today Americans would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore
    order; tomorrow they will be grateful. This is especially true if they were told there
    was an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead with world leaders to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the
    unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well being granted to them by their world government."
    Henry Kissinger speaking at Evian, France, May 21, 1992 Bilderburgers meeting.
    Unbeknownst to Kissinger, his speech was taped by a Swiss delegate to the meeting.

    "There will be in the next generation or so a pharmacological method of making
    people love their servitude and producing dictatorship without tears so to speak.
    Producing a kind of painless concentration camp for entire societies so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda, or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution."
    Aldous Huxley, Tavistock Group, California Medical School, 1961

    Covijek ostaje bez rijeci...tisina...i mozda za kraj nesto sto "opravdava dogadjanja " u
    kontekstu promatranja citavog univerzuma, kad se covijek pokusava IZDICI DUHOM
    iz ove klaonice ljudskih tjelesa, sudbina.....

    " Zaista, zaista, kažem vam: ako pšenično zrno, pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo; ako li umre, donosi obilat rod."
    Ivanovo evandjelje 12,24

  52. norman.dood05.10.2008. 17:46
    Sve je odradjeno vrlo promisljeno, odlucno i s namjerom bez trunke sumnje kao i u ostalom sve kroz cijelu ljudsku povijest.

    "If we were merely dealing with the law of averages, half of the events affecting our nation's well-being should be good for America. If we were dealing with mere incompetence, our leaders should occasionally make a mistake in our favor. WE . . . ARE NOT DEALING WITH COINCIDENCE OR STUPIDITY, BUT WITH PLANING AND BRILLIANCE."
    Gary Allen, from his book
    None Dare Call It Conspiracy

    Piramida moci ne zavrsava na politicarima oni su u trecoj petini -3/5 visine. Evo iz njihovih promisljanja - MISLJU, RIJECJU, DJELOM I PROPUSTOM.

    "In politics, nothing happens by accident. If it happens, you can bet it was planned that way." Franklin D. Roosevelt
    #
    "These are the rules of big business. They have superseded the teachings of our parents and are reducible to a simple maxim: Get a monopoly; let Society work for you; and remember that the best of all business is politics, for a legislative grant, franchise, subsidy or tax exemption is worth more than a Kimberly or Comstock lode, since it does not require any labor, either mental or physical, for its exploitation."
    Frederick C. Howe
    in Confessions of a Monopolist (1906)
    #
    "I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the Empire, ... The man that controls Britain's money supply controls the British Empire. And I control the money supply."
    Baron Nathan Mayer de Rothschild (1777-1836)
    #
    "The world is governed by very different personages from what is imagined by those who are not behind the scenes."
    Benjamin Disraeli, first Prime Minister of England, in a novel he published in 1844 called Coningsby, the New Generation
    #
    "If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and the corporations which grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered."
    Thomas Jefferson
    #
    "I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated Governments in the civilized world - no longer a Government by free opinion, no longer a Government by conviction and the vote of the majority, but a Government by the opinion and duress of a small group of dominant men."
    President Woodrow Wilson (The president whose administration passed the Federal Reserve Act)
    #
    "Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they had better not speak above their breath when they speak in condemnation of it."
    Woodrow Wilson
    from his book The New Freedom (1913)
    #
    "The drive of the Rockefellers and their allies is to create a one-world government combining supercapitalism and Communism under the same tent, all under their control.... Do I mean conspiracy? Yes I do. I am convinced there is such a plot, international in scope, generations old in planning, and incredibly evil in intent."
    Larry P. McDonald, US Congressman, 1976, killed in the Korean Airlines 747 that was shot down by the Soviets
    #
    "It is also important for the State to inculcate in its subjects an aversion to any 'conspiracy theory of history;' for a search for 'conspiracies' means a search for motives and an attribution of responsibility for historical misdeeds."
    Murray N. Rothbard, in The Anatomy of the State
    #
    "The high office of President has been used to foment a plot to destroy the American's freedom, and before I leave office I must inform the citizen of his plight."
    John F. Kennedy, at Columbia University, 10 days before his assassination.
    #
    "Today Americans would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order; tomorrow they will be grateful. This is especially true if they were told there was an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead with world leaders to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well being granted to them by their world government."
    Henry Kissinger speaking at Evian, France, May 21, 1992 Bilderburgers meeting. Unbeknownst to Kissinger, his speech was taped by a Swiss delegate to the meeting.
    "There will be in the next generation or so a pharmacological method of making people love their servitude and producing dictatorship without tears so to speak. Producing a kind of painless concentration camp for entire societies so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it, because they will be distracted from any desire to rebel by propaganda, or brainwashing, or brainwashing enhanced by pharmacological methods. And this seems to be the final revolution."
    Aldous Huxley, Tavistock Group, California Medical School, 1961

    Covijek ostaje bez rijeci...tisina...i mozda za kraj nesto sto "opravdava dogadjanja " u kontekstu promatranja citavog univerzuma, kad se covijek pokusava IZDICI DUHOM iz ove klaonice ljudskih tjelesa, sudbina.....

    " Zaista, zaista, kažem vam: ako pšenično zrno, pavši na zemlju, ne umre, ostaje samo; ako li umre, donosi obilat rod."
    Ivanovo evandjelje 12,24






  53. Ivek05.10.2008. 16:43
    Da se vratim na Gramm-Leach-Bliley Act - tipican Clintonijanski kompromis. Bankari su gundjali da ne zele davati sirotinji kredite, a ljevicarski aktivisti su ih tjerali po CRA zakonu da to rade. Ljevica je gundjala protiv deregulacije bankarstva, a banke su na tome inzistirale kako bi mogle profitirati od CRA. Clinton je na kraju pomirio obje strane tako da pristane na zahtjeve i jednih i drugih - zakon je omogucio da ljudi koji inace ne bi mogli dobiti zajmove i kupiti kuce (nigdje u Evropi, sigurno ne u Hrvatskoj) mogu dobiti zajmove da kupe kuce u SAD, a da istovremeno banke iz toga mogu izvuci profit. Clintonu i dalje pljescu zbog takvih odluka. Iako su bas takve odluke (vuk sit, koza cijela) u suprotnosti sa zdravim razumom...
  54. Ivek05.10.2008. 16:27
    Cc: Nisam li napisao: "Na dnu piramide nalazi se potreba svakog stanovnika SAD-a da ostvari američki san i sustavna nemogućnost 90 posto stanovnika da u tome sudjeluje zbog već tri desetljeća stagnantnih plaća."? U potpunosti se dakle slazem s tobom da je Community Reinvestment Act jedan od uzroka trenutne krize. No, mislim da su jednako tako odgovorni i Gramm-Leach-Bliley Act (koji sam spomenuo kao zakon koji je opovrnuo Glass-Steagall Act, i kojeg je kao zakon potpisao Bill Clinton - a mogao je staviti i veto: dakle NE optuzujem za sve Busha) i Depository Institutions Deregulation and Monetary Control Act - u KOMBINACIJI ti zakoni stvaraju plodno tlo za rast otrovnog financijskog korova. Nervira me, medjutim, sto vi, koji se "znate snac", zaista mislite da imate pravo složiti se da se pobije cijela priobalna populacija jedne zemlje kako bi mogli zavezati svoju jahtu. Americki san je biti svoj na svome, dakle imati svoju kucu i CRA je to zelio svima omoguciti - na kredit. Zar je u tome nesto lose? Medjutim, umjesto da se to omoguci pravednim placama (dakle ne da bankari zaradjuju 400 puta vise na sat od smetlara - cime su to oni zavrijedili?), ili umjesto da drzava onda subvencionira takve zajmove, banke se trideset godina trude da prilagode jednu socijalisticku regulativu, kakva je CRA, njihovoj utrci za profitom. Nije dakle CRA sam po sebi kriv, nego domisljatost (formulirana u potonjim zakonima, koje sam naveo) prodavaca magle kako da izvuku profit iz regulative, koja u stvari zahtjeva od banaka da se odreknu djela profita. U pocetku su samo Freddie i Fannie prodavali te MBS (mortgage backed securities), a kad je Wall Street nanjusio profit u socijalizmu CRA regulative, poceli su to raditi svi. Bankari su se, kao nikad u povijesti, poceli iz svega srca zalagati da bas svakom dadu kredit, jer se iz toga mogao izvuci kratkorocni profit i povuc veliki bonus.
  55. jasmina05.10.2008. 11:31
    "Ono što je za nas pitanje ljudskosti, vjere i morala to je za bankare pitanje hladne računice. To su ljudi koji bi se složili da se pobije cijela priobalna populacija jedne zemlje kako bi mogli zavezati jahtu..."

    bas tako.
    sad su u beogradu bili geniji iz svetske banke i zapljunuli nas besno i obilato, tokom samo jednog dana, da smo - da SU, pardon - ovi naši lokalni lopovi na vlasti odmah poceli da govore o znacajnom kresanju budzeta, povecanju plata do jadnih 2 odsto u 09, obecanja o povišici ionako bednih penzija se TOPE iz dana u dan a upravo su sa svim tim obecanjima dobili vlast fantazirajuci all in 16 o drustvu socijalne pravde...
    pa sad imaju bajan, doduše i tačan izgovor.
    hteli oni nego ova velika kriza...

    i gde sad da privežu jahte, to je pitanje, ostalo su naravno puke banalnosti.
    svuda, svuda...ista pesma, ista priča, ali priča sve žešća, opasnija, fatalnija.
    možda je ovo što se dogadja i apsolutna prekretnica, možda.

    jedino mi, PRIZNAJEM, milo, milo i drago, da je ameriku over night pogodio finansijski cunami, da je morala da se stroposta u gadljivi joj socijalizam i razreši državnu kasu... da je, u stvari, bila priseljena da pokaže svetu svoje ružno, dotrajalo lice kome su tek vrlo skupi lekovi pomogli da se malo povrati...
    molila bih unapred bez vredjanja tipa komunjara, levičarka i slično...
    pišem iz čisto ljudskog ugla, privučena izvanrednim tekstom, te nekim pametnim, suvislim komentarima.
  56. JosipMiller05.10.2008. 09:34
    I još nešto. Najveći svjetski bankari poput Rockefellera, "filantropi" poput Turnera i slično sada već javno i bez ustezanja iznose postavku o čovječanstvu od 500 000 000 ljudi (njihov bulldog Kissinger je to iznosio još 1970-ih). Ta ideja postoji već prilično dugo i njen prvi stadij je osiromašivanje srednje klase koja je nosila intelektualni otpor i stvarnu većinu potrošnje materijalnih dobara u zemlji. A nema potrebe za srednjom klasom kada se proizvodnja kakvu znamo polako gasi (već 1980-ih je u USA gotovo uništena proizvodnja tekstila primjerice) dakle može ju se mirno uništiti na što će bankari samo slijegnuti ramenima. A radničkoj klasi ćemo dati jeftinu kinesku robu na trošenje koju opet proizvode zapadni kapitalisti u Kini kako bi smanjili troškove proizvodnje. Zato se Kina već desetljećima priprema još od dovodjenja onog neotesanca Mao Zedonga na vlast koga su dovele na vlast opet zapadne strukture moći. Zašto ? Kreiranje robovske civilizacije koju će ovi proizvodjači moći koristiti kao jeftinu radnu snagu. Kina je primila više nagrada za "uspješno društvo" od UN-a nego sve ostale zemlje zajedno. A kinesko društvo je humano koliko je bilo i sovjetsko - nimalo. Čak dapače kineski sustav tek pokazuje koliko se nisko čovjek može tretirati. Ali ne brinite, cijela će ta globalna imperija ipak završiti u plamenu i uništenju. Ovo što se sada dogadja dio je njenog vrhunca.
  57. JosipMiller05.10.2008. 09:04
    Nešto o psihlogiji bankara i njim sličnih:
    Ono što je za nas pitanje ljudskosti, vjere i morala to je za bankare pitanje hladne računice. To su ljudi koji bi se složili da se pobije cijela priobalna populacija jedne zemlje kako bi mogli zavezati jahtu. Bankari su strojevi za novac po definiciji koji nemaju osjećaj morala niti samilosti. To su ljudi kojima je u njihovu obrazovanju ukinut element čovjeka kao dostojanstvene jedinke stvorene od Boga. Američki način je doveo do poimanja čovjeka kao: poreznog, glasačkog i topovskog mesa. Dakle, samo broja koja može biti ukinut kako je i dodijeljen. Banke su središnji element te slike jer vec jako dugo SVE financiraju (od 1815 financiraju i trziste droge - vjenčanje Aline Rotschild i kralja droge Sasoona) dakle njima su ljudske žrtve u najmanju ruku nebitne. Banke su i vlasnici ogromnog bogatsva ne samo u novcu (ipak je to samo papir) nego u VLASNIŠTVU nad korporacijama, zemljištem, infrastrukturama poput naftovoda i slično što im omogućava neograničenu moć. Riječ "Collonial Scrip" se ne smije spomenuti u USA iako je to bila valuta prije dolara koja je omogućaval vrlo stabilnu razmjenu dobara i novca bez inflacije sve dok banke i ekonomisti (točnije britanska banka) nisu uselili i napravili lom. Jasno kasnije sve ide po njihovom i uvijek će se pravdati "složenim ekonomskim pravilima" koje prije njihovog useljavanja nisu nikome niti trebali. Jaš samo ću vas podsjetiti da su svi američki predsjednici i političari koji su se protivili velikim bankama smaknuti.
  58. Slavko Sonntag05.10.2008. 07:35
    Čini mi se da još nikada nisam naišao na tako stručan, koristan i istinit i tekst o sadašnjem stadiju kapitalćizma. Nisu navedene samo bitne činjenice, već i pravi zaključci. Jasno je da je kapitalćizam prošao svoj zenit . Sada je jedino pravo pitanje kako spasiti čovječanstvo od opće bpropasti.. Moguće je da kapitalizam završi nuklearnom katastrofom; to je, nažalost, jedna od opcija. Draga mogućnost je novo robovlasništvo , u kojem su robovlasnici nekoliko šačica krupnih dioničara, uglavnom iz SAD-a, a robovi, tzv. zaposlenici ili radnici, više od 99, 9 % ljudi bez ljudskih prava i slobode. Ipak, najrealnije je da će kapital-izam zamijeniti Humanizam. Kako? Kojim putem krenuti? Putem humanizma, u kojem će ljudska prava i sloboda svakog pojedinca (sloboda svima ili nikome) imati prednost pred kapitalom i stvaranjem profita. To treba ostvariti vladavinom naroda, a ne demo(n)kracijom koja je na djelu. Slavko Sonntag
    P.S. Stalež političara trebamo dokinuti i poslove za opće dobro povjeriti ljudima koji su stvarno spremni raditi za opće dobro
  59. cc05.10.2008. 06:24
    ispravak: na na 20+ nego ZA 20+%
  60. cc05.10.2008. 06:22
    Absolutno se slazem s BB-om. Takodjer radim na Wall St. i obozavam kad ljudi koji nemaju pojma o bankarstu ili ekonomiji opcenito prepricavaju gluposti koje procitaju u novinama.
    G. Skoric vjerojatno, kao i vecina liberala (socijalista/komunista), cita tisak tipa New York Times gdje se rijetko kad moze naci bilo sto pametno, a sve je prilagodjeno liberalnoj politici demokratske stranke. Kad bi za promjenu otvorio google.com i potrazio "Community Reinvestment Act" i onda jos malo dopunio stivo citajuci ostatak clanaka iz razno raznih novina, vidio bi koji je pravi uzrok kreditne krize. No liberali zive u negaciji tako da je jednostavnije za sve okrivit Busha.

    Vecina Wall St. u cijeloj toj prici su obicni ljudi koji ne zaradjuju bog zna sto. Vecina njih, koji su izgubili poslove, nisu krivi za to sto su politicari sjebali.
    Cijela ta kriza je cista politika i nis drugo nego politika. Wall St. je samo piun.
    Zakon (442 strane!) koji su donijeli je cisto sranje zbog kojeg ce cijeli svijet trpit puno duze nego da su jednostavno pustili da firme koje nemogu opstat umru. I naravno - CRA nisu ukinuli.

    Jedva cekam da Obama pobjedi pa da se sve sjebe jos vise. Kad digne poreze na 20+% - da bi raja imala socijalno zdravstvo (besplatno jel? :-) ) i kad inflacije ode na dvoznamenkastu cifru, onda nece vise bit Busha za krivit. Kad biznis zbog toga preseli negdje drugdje i kad pocne jos vise otkaza i rezanja placa.

    Srecom neki od nas su prosli balkan-skolu pa se znaju snac, no sirotinja, a pogotovo srednja klasa u Americi ce riknut.
    A s Amerikom i vecina zapadnog svijeta jer smo im mi apsolutno najvece trziste.
  61. Ivek05.10.2008. 03:57
    - kao i uci u trag svima onima koji su pobrali vrhnje u zadnjih deset godina, ali nece se na ovome zavrsiti.
  62. Ivek05.10.2008. 03:55
    Drago mi je da je Norman Dodd iskopao Andrew Jacksona. To samo pokazuje kako se slicni scenariji ponavljaju u Americi svakih pedesetak godina, bas kao na Balkanu. Ne uce od povijesti!

    Hehe - zasto europske centralne banke pumpaju novac u sistem? Zato sto su i oni kupovali te americke vrijednosne papire bazirane na zajmovima za kuce. Engleske banke narocito. Decki s Wall Streeta su stvorili globalnu kreditnu krizu.

    Bb: kako bih ja mogao imati pojma o cemu pricam, kad ni pola americkog kongresa o tome jos nema pojma? U New York Timesu tek danas, mjesec dana poslije, pisu o tome kako se desilo da Fannie Mae dodje do ruba propasti. Niko nema pojma jer ste *vi*, pametnjakovici s Wall Streeta, to tako lijepo zapetljali kako niko ne bi mogao imati pojma gdje lova zapravo nestaje. A sad bi da vas *mi* vadimo? To sa padanjem cijelog svijeta u depresiju goru od one tridesetih - to je cista ucijena. Sto ne bi Kongres nacionalizirao sve banke i natjerao ih da daju kredite? Mislim da je vecina senatora, ukljucujuci Obamu, pristao na ovu mjeru samo kao prvu pomoc, ali nece to proci bez istrage kuda su novci nestali. Ako fali 700 milijardi, znaci netko ih je uzeo tokom proteklih godina, tako barem nalazu zakoni matematike. Ovo da mi nemamo pojma o cemu pricamo, a da ste samo vi kaj sjedite u bankama i kradete nas novac najpametniji, nece proci.

    Kad je samoupravni socijalizam odapeo, glavni problem u ekonomiji bio je da se na nista nije mogla staviti vrijednost jer je sve bilo drustveno, dakle nicije. To se sada desilo Americi: komunisticka glupost by Wall Street. Zajmovi za kuce su grupirani, pa isjeckani, pa sekuritizirani, pa kolateralizirani, pa osigurani (Fannie Mae i recimo Lemman Brothers davali su garancije da ce pokriti dugovanje ukoliko originalni duznik prestane placati) - uglavnom toliko puta ih se pretakalo iz supljeg u prazno, da je postalo gotovo nemoguce odrediti njihovu stvarnu vrijednost i njihovog stvarnog vlasnika - kao i uci u trag svima onima koji su pobrali vrhnje u zadnjih deset godina, ali nece se na ovome zavrsiti.
  63. tolo05.10.2008. 00:28
    I cestitke norman.dodd -u na tekstu i samome interesuje, jeli stavrno ljudi kao bb sebe smatrate kako spasitelje svjeta, naroda ili sta vec
  64. tolo05.10.2008. 00:23
    Pa zar stvarno i dalje misli netko da je ovo sve se kao slucajno dogodilo?! Kao sto nasa drzava konstatno pumpa brodogradilista koja su u vjecitom minusu samo jer su isti oni direktori tih istih brodogradilista, a neke tamo obicne firme kada propadaju zaboli nekoga
  65. norman.dodd05.10.2008. 00:16
    bb,
    Tvoje pisanje je osobna netrpeljivost spram g. Skarica.
    Ne vidim da si napisao niti jedan argument kojim opovrgavas pisanje vec kao da zivimo u 50-tima optuzujes komuniste...zar je pad $$$ imperia smak svijeta ....carstva su nestajala s svijetske pozornice pa ce tako i ovo.
    Od KAMATARA nisam ni ocekivao samilosne rijeci , jer ovaj put spasava vlastitu guzicu, no ovaj put ste vi legalni kamatari za razliku od mafije doslovno prepili granu na kojoj sjedite. Koje posljedice ce snositi ta ista legalna kamatarska elita ? Hoce li kao ovi ljudi na slikama nociti u satoru ili ces reci da je to njihov izbor !
    Tvoj izbor nam je poznat ! Za sve su krivi komunisti !
  66. wenders04.10.2008. 23:20
    Izvanredan članak koji razotkriva suštinu onoga što se dogodilo i suštinu nepravednog sustava zasnovanog isključivo na bezobzirnom i bešćutnom bogaćenju.
  67. ciganka04.10.2008. 21:55
    Ivek, vrlo zanimljiv clanak!
    Evo jednog linka za one koji zele saznati vise, na vrhu i sredini stranice ima niz relevantnih clanaka "Financial Tsunami: Part I - V" i "The End of the World as We Knew It":
    http://www.engdahl.oilgeopolitics.net/index.html
  68. hehe,,,da skoric04.10.2008. 21:23
    koja brda ideoloskih gluposti,,,,Van pameti je uopce tvrditi da je bilo koja drzava idealna,,,,Ali sto si ti svasta tu ispricao,,,hehe,,,,Nego kada ti to sada sve lijepo razumijes, onda reci zbog cega sada europske centralne banke moraju ubrizgati 300 miljardi eura u monetarne sustave svojih drzava? I sto ti znas o "slobodnom trzistu",,,ili uostalom o bilo kakvom trzistu,,,,Da nisi ti sada mozda poput Kardelja smislio "OUR" kako temeljnu jedinicu radnog udruzivanja,,,,hehe. Ajde smisli nesto pametnije pa nam podjeli,,,,Kakvih sve budal ima po New Yorku,,,,pa sto radis onda tamo,,,,,Dizes revoluciju,,,Budalo,,
  69. norman dodd04.10.2008. 20:15
    Svi pricaju o milijardama, gdje se nalazi taj
    novac ? (podloga u zlatu) skladiste, bunker, Fort Knox...to su nule i s prednjim jedinicama ispisane na racunalnim zaslonima, prvo FED-a a onda ostalih kamatara.

    "Gentlemen, I have had men watching you for a long time and I am convinced that you have used the funds of the bank to speculate in the breadstuffs of the country. When you won, you divided the profits amongst you, and when you lost, you charged it to the bank. You tell me that if I take the deposits from the bank and annul its charter, I shall ruin ten thousand families. That may be true, gentlemen, but that is your sin! Should I let you go on, you will ruin fifty thousand families, and that would be my sin! You are a den of vipers and thieves."

    President Andrew Jackson, who in 1836 forced the closing of the Second Bank of the U.S. by revoking its charter.

    "I want to own nothing and control everything"
    J D Rockefeller I
  70. sick04.10.2008. 20:08
    jedna od osnovnih karakteristika ovakvih rasprava je optuzba za komunizam. dugo smo i cekali.... a bb boga moli da plan ne uspije, da on izgubi radno mjesto (ali ne i zdravstveno jer to u kapitalistickoj americi nema) i da zbog toga crknu komunjare :)
  71. bb04.10.2008. 19:33
    Gospodine Ivo Skoricu, uz duzno postovanje moram reci da nemate apsolutno nikakvog pojma o cemu pricate. Lupetate kojekakve komunisticke gluposti; ako vam se nesvidja u Americi i New Yorku, idite u sjevernu koreju gdje ce takve komunisticke gluposti biti docekane s orobravanjem. Ja radim na Wall Streetu u jednoj od gorespomenutih banaka i iz svega srca sam se nadao da ni senat ni kongres nece usvojiti taj bailout zakon te da ce cijeli svijet pasti u depresiju daleko goru od one iz 30tih, samo zato da bi ovakve komunjare kao vi pocrkale od gladi. Prosli ponedjeljak (nakon sto su iditi u kongresu demonstrirali da nemaju pojma u kolikim govnima je ekonimija) je djelovalo da ce mi se zelje ostvariti, no nazalost senat je ipak pokazao malo zdravog razuma i spasio sve komunjare od gladi. Mislim da je jadno da novine i web site-ovi dopustaju da o ovakvim temama pise netko tko apsolutno nema pojma o cemu pise. Puno ljudi se neslaze sa tim zakonom iz razno raznih razloga, i dobro je da se neslazu jer zakon ima puno rupa u sebi, no nadjite nekoga tko stvarno razumije razloge zasto je doslo do ove krize, o cemu zakon prica, te kakve bi bile posljedice da nije donesen, pa neka onda taj koji zna o cemu prica kritizira zakon, drzavu i drustvo.
  72. ja nisam kockar ali gubim04.10.2008. 19:14
    they live
  73. Arachidus04.10.2008. 18:09
    asabo, ne trebaš potegnut sve do Amerike da bi našao idijote na vlasti...:hint:
  74. Arachidus04.10.2008. 18:07
    moj deda je uvijek govorio da će nas neofeudalizam (kako je on zvao kapitalizam) pokopati.. tad me bolio K, ali sada kad sam stariji uviđam mudrost njegovih (tada dozlaboga dosadnih) propovijedi i filozofija..
    mediji su danas sranje jer zakon tržišta nalaže da daš ljudima ono što žele, a svi znamo što interesira prosjek naše i drugih država...
  75. asabo04.10.2008. 17:40
    ee... to je tako, uvijek se kaže, kakav narod - takva vlast. Godinama smo se čudili kako je moguće u jednoj Americi da nekakav idiot postane predsjednik - dva puta! Sada to polako dolazi na naplatu. Generacija idiota odrasla na GMO McDonaldsu vođena samo idejom profita bez obzira na štetu koju rade
  76. Imagio04.10.2008. 14:16
    Jesam, ali ne samo Zeitgeista, u zadnje vrijeme dosta redovito pratim Infowars.com i Rense.com (koji bi svakom koga zanimaju dnevne vjesti koje ne dolazeiz maintreama toplo preporučio), bilo mi je dosta teško prihvatiti cjelu tu teoriju zavjere u početku, međutim što dalje kopaš po tome to sve više to ima smisla, uostalom ima dosta ljudi koji jako precizno predviđaju šta će se desiti na globalnoj razini po par mjeseci unaprijed a da nisu nikakvi proroci, Ron Paul (koji je među rijetkim poštem američkim kongresmenima) govori o financijskom slomu već par godina. Teško je doći do 100 % precizne informacije ali okvirno jedno veliko sranje je na pomolu i baš je počelo da se odmotava sa ovim što se trenutno zbiva u Americi i jako brzo će doći i u Europu, a samim tim i u Hrvatsku. Činjenica je da mediji (novine, televizija) danas upravljaju masama - a sve te informacije su podložne manipulaciji - pogotovo ako uzmemo u obzir da jako mala šačica ljudi drži u vlasništvu 95 % najrelevantnijih TV i novinskih kuća. Bitno je da smo mi trenutno zaokupljeni nogometnom i do prije par dana Olimpijskom lobotomijom, dok se u pozadini pokreće veliki zamašnjak globalnih promjena - koje baš i neće svidjeti 99 % pupulacije - samo ekipa je u debelom zimskom snu i najvjerovatnije će se početi buditi kad tsunami počne rušiti na par metara od njih.
  77. sick04.10.2008. 13:08
    imagio, da nisi malo pod dojmom Zeitgeist-a?
  78. Imagio04.10.2008. 12:51
    Odličan text, samo ovo je tek početak već davno osmišljenog plana internacionalne banksterske elite za kompletnom svjetskom dominacijom, sve te usrane bankare bi trebalo poslati na jedan otok sa limitiranom opskrbom hranom i gledati ih kako se međusobno kolju za koru kruha pa pustiti to umjesto big brothera, samo nažalost to je ono što najvjerovatnije čeka nas... a nakon cjele izrežirane "financijske" krize plan je čipirati nas kao stoku, ukinuti bilo kakvao sredstvo plaćanja osim virtualnog novca i uživati u plodovima tuđega rada. Biće zanimljivo u svakom slučaju sljedećih par godina...
  79. Trotsky04.10.2008. 12:29
    U školi djeca imaju izbor: jedna "drugarica" na početku godine jasno kaže da će svi imati odličan uspjeh, bez obzira na trud. Kada djeca nešto zatraže, da im se. Kada se djeci ne ide u školi, pišu se opravdani sati. Kada se djeci ne uči, igraju se. Druga "drugarica" odmah daje do znanja da bez učenja neće biti rezultata. Sankcionirat će se svaka nedisciplina, izbacivat će se iz škole zbog neopravdanih sati. No djeci se garantira akumulacija znanja potrebna za daljnje napredovanje (u smislu da učitelji uvijek mogu odgovoriti na sve zahtjeve djece). Djeca, naravno, uvijek biraju prvu "drugaricu". Njihovi roditelji, naravno, uvijek biraju drugu. Glasači su uvijek u poziciji roditelja, ali se često ponašaju kao djeca. Hoće li propasti Američki kapitalizam: da, ako se ne transformira. Do sada je Amerika uvijek iznova dokazivala da se može transformirati (građanski rat, prava spolova, prava manjina, borba za demokraciju, globalizacija). Ako je ova generacija nesposobna transformirati Ameriku u smislu dugoročne stabilnosti, onda bolje niti ne zaslužuje. Za sada ne postoje indicije da bi se takav scenarij mogao odviti. To je u cijelosti suprotno od socijalizma, koji se od najrevolucionarnijeg zamislivog pokreta pretvorio u najkonzervativniji pokret. Snaga Amerike uvijek je bila moć da se ne zadržava na vlastitim neuspjesima, nego da uči iz pogrešaka i primljenjuje nove ideje u novim okolnostima.
  80. miško04.10.2008. 12:14
    Kad im odgovara, koriste se socijalističkim metodama. A kod nas kao da prevladavaju ovakvi poput madd-a, pa nam zato ovako dobro i ide!
  81. madd = kretino04.10.2008. 11:57
    srećom da uvijek ima neka dušebrižnička idiotčina koja se nazvala "madd" i koja ima komentar koji nema vaze sa člankom. zakopaj si glavu u zemlju i tamo ostani - zuvijek.
  82. leopard04.10.2008. 11:49
    nek ih crnci sada jebu
  83. morphine04.10.2008. 11:10
    madd, ovo nije vijest nego komentar - kad bi novinari više iznosili svoje mišljenje a manje prepisivali vijesti, možda bi i bili korisni. a oni koji na spomen "komunizma" odmah dobiju tikove nek odu kod psihijatra, dobit će nekakve tablete
  84. david04.10.2008. 09:47
    Glavno da oni imaju Hollywood koji to lijepo zapakira i prodaje Ameriku kao obećanu zemlju.....
  85. madd04.10.2008. 08:31
    Mislim da bi našim "novinarima" bili najbolje da se suzdrže od vlastita mišljenja, jer ionako, kako mi se čini, pojma nemau o čemu pričaju. Dakle prenesite vijest i posao je dobro obavljen. Činjenica koja me najviše smeta u ovome članku je još jedan spomen komunizma, razmetanje određenim terminimaa ne čini vas pametnijim, pogotovo ako niste upoznati sa njihovim značenjem, stoga vas još jednom molim prekinite glumiti kvazi intelektualce u ovoj našoj državici ima ih više nego dovoljno, a vi novinari ne pomažete da se stanje promijeni
  86. Ivek04.10.2008. 03:38
    Rooseveltova administracija je recimo kupila zajmove ljudi koji ih nisu mogli otplatiti - Freddie Mac i Fannie Mae zapravo su odgovor na Veliku Depresiju - tadasnja, odgovornija, americka vlast je otkupila ljudima kuce i zapakirala njihov dug u drzavne obveznice - prva 'sekuritizacija'. U zadnjih tridesetak godina deregulacije trzista, prodavaci magle i njihovi bukaci medju politicarima, sve sa Superhikom kao predsjednikom, iscijedili su Freddie i Fannie, a sada kad vide da nece biti ocekivanih profita, zele da im ih drzava garantira.
  87. ciganka04.10.2008. 03:10
    Naomi Klein je pogodila u srz kad je rekla je da je Busheva administracija 7 godina provela prenoseci "public" novac u privatne ruke, a zavrsila je prenosenjem privatnog duga u "public" ruke.
Dodaj komentar

© H-Alter - Udruga za nezavisnu medijsku kulturu