Toni Gabrić 07.02.2012.

Lijepa naša bez pisanog traga

Toni Gabrić Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja priznalo da je bivši MZOPUG godinama dodjeljivao udrugama milijune kuna proračunskog novca, a da ne postoje apsolutno nikakvi pisani tragovi o ocjenama predloženih projekata i projektnih izvještaja. Najveći dobitnik bio je HDZ-ovac Ante Kutle. Hoće li na scenu stupiti DORH?

Što nas čeka

Mecso

Trg Burze

Deutsche welle

Obamana zdravstvene reforme - 2. dio

Fotografija članka
U zemlji bez univerzalnog zdravstvenog osiguranja troši se 51,7 milijardi dolara godišnje na zatvaranje ljudi. Amerika ima više zatvorenika nego bilo koja druga zemlja, uključujući Kinu: 2,3 milijuna. Više ljudi u Americi živi u zatvorima nego u stanovima za ljude niskih primanja, koje država potpomaže.

Živi slobodno ili umri

Dosadašnja analiza ne odgovara na jedno bitno pitanje: Tko je William Kostrić? Borac za slobodu? Ili budala koja se šeće okolo kao kauboj s pištoljem? Ostvarenje svog književnog heroja John Galta? Protagonist filma "Fight Club"? Terorist? Po prezimenu bi mu preci mogli biti i od nekud iz "naših krajeva", što me ne bi čudilo. William se pojavio ispred tribine o zdravstvenoj reformi u državi New Hampshire, na kojoj je govorio predsjednik Obama, noseći transparent s riječima Thomasa Jeffersona: "Vrijeme je da se zalije drvo slobode." Jefferson, treći američki predsjednik, vjerovao je da niti jedna vlast nije dobra, i da s vremena na vrijeme treba dignuti revoluciju, počistit bandu koja se nakotila, kako bi demokracija preživjela. Kako bi njegova poruka bila ozbiljnije shvaćena, William se pojavio naoružan pištoljem, spreman, za dom. U državi New Hampshire (čiji slogan je "živi slobodno ili umri") zakon dozvoljava nošenje oružja, tako da su William i njegov napunjeni pištolj bili zakonom zaštićeni. U svakom slučaju William je bio heroj za jedan dan - apsolutno svi mediji su prenijeli njegovu sliku. Ono što je zapanjujuće je da je on protiv reforme zdravstva i protiv Obame - uglavnom zbog još jedne neutemeljene glasine da će Obamina vlast zabraniti nošenje oružja. Bilo bi nekako logično da se ljudi dignu protiv zla i nepravde koje im čine i zahtijevaju redistribuciju bogatstva. No, dešava se upravo suprotno, toliko je sjajna propagandna mašinerija kapitala.

Svi se nekako duboko u sebi nadaju da će jednom ući u onih gornjih jedan posto, pa se unaprijed bune protiv svake promjene koja bi im tada mogla naštetiti. Svatko, pa i oni najsiromašniji, misli da će samo gori od njih, neradnici, lijenčine, vucibatine, niškoristi, profitirati od redistributivnih zakona, a da će njima isti samo štetiti. Dapače, oni najsiromašniji znaju biti najzadrtiji protivnici zakona koji bi im samo pomogli, kao da su pod hipnozom FOX televizijske mreže, Hannityja i O'Reilyja. Ono što je najviše zaplašilo puk u debati oko zdravstvene reforme je kako će ista utjecati na Medicare, i priča o tome da će zdravstveno osiguranje postati obavezno, tj. da će svatko morati po zakonu biti osiguran, te da će oni koji se ne osiguraju, biti izloženi kaznama i globama.

Stari ljudi, koji su jedva čekali da uđu u dob od preko 65 godina, kako bi mogli imati garantiranu besplatnu zdravstvenu zaštitu, su vrlo osjetljivi na svaku glasinu da će se nešto u njihovom Medicareu promijeniti. I znaju da država nema novca i da samo gleda gdje bi uzela. I sumnjičavi su prema svakoj promjeni, ma koliko im Obama obećavao da se za njih ništa neće promijeniti. Većina od onih 48 milijuna neosiguranih nije osigurano jer ne može ili ne želi plaćati visoke premije za privatno zdravstveno osiguranje. Njima treba ponuditi znatno jeftinije osiguranje, nešto kao Medicaid. Neki među njima uopće ne žele zdravstveno osiguranje: misle da su zdravi i da im to ne treba, a trošak je, novac koji se moze potrošiti na popravak auta ili neku novu stvar.

Za sada međutim čak i oni koji se zalažu za public option nisu stavili cifru na to, recimo rekavši da će svatko minimalno morati mjesečno izdvajati barem sto dolara za svoju zdravstvenu zaštitu, kao što je to zakon u Britanskoj Kolumbiji (Kanada). Za sada nitko ne zna koliko će to koštati. A priča se da će se morati plaćati pod prijetnjom kazni. Ako bi se reforma donijela bez da se to odluči, ovih 48 milijuna ljudi ne samo da bi bili bez zdravstvenog osiguranja, nego bi bili stavljeni i izvan zakona. Njihovo krivično djelo: siromaštvo.

Sitničavi američki policijski terorizam

U zemlji bez univerzalnog zdravstvenog osiguranja troši se 51,7 milijardi dolara godišnje na zatvaranje ljudi, prema istraživanju Pew Centra. Amerika ima više zatvorenika nego bilo koja druga zemlja, uključujući Kinu: 2,3 milijuna. Više ljudi u Americi živi u zatvorima nego u stanovima za ljude niskih primanja, koje država potpomaže. A države i dalje smišljaju nove načine da orobe raju da popune svoje budžete. Neprestano se izmišljaju novi porezi čudnih naziva i kreativne gramatike, npr. pogledajte ovaj: Metropolitan Commuter Transportation Mobility Tax. I neumoljivo se donose novi, često nepotrebni, zakoni čije kršenje je vezano uz masne novčane kazne, čija svrha je isključivo punjenje državnih budžeta. "Trend je da se smanji financiranje servisa koji bi mogli pomoći siromašnima, a poveća financiranje provođenja zakona: nema novaca za javni prijevoz učenika, ali zato ima novaca za policiju da hapsi učenike koji ne stižu u školu, nema novaca za stanove za siromašne, ali ima novaca da se hapse beskućnici i stavljaju u zatvore.... Iskustvo siromašnih, posebno manjina, je slično štakoru u kavezu koji pokušava izbjeći nasumične električne šokove."

Leonardo Vilchis, aktivist organizacije Union de Vecinos iz Los Angelesa sumnja kako su "siromašni postali izvor prihoda" gladnim gradskim upravama tokom recesije, te kako dobro trenirani policajac može uvijek i u svemu naći neki prekršaj, kad postoji takva gusta šuma zakona, za koji se može naplatiti kazna. Nacionalno Udruženje krivičnih odvjetnika svjedočilo je kako postoji trend "prevelike kriminalizacije prekršaja koji nisu nikakva opasnost po javnu sigurnost." No takve je najlakše utjerati, jer ih ne čine kriminalci, nego običan puk, pa su tako najsigurniji izvor prihoda za gradove i države. Siromašni su više izloženi teroru takvog provođenja zakona u skladu s besmrtnom maksimom francuskog pisca Anatolea Francea: "Zakon, u svojoj veličanstvenoj jednakosti za sve, jednako zabranjuje i bogatima i siromašnima da spavaju pod mostovima, da prose na ulici i da kradu kruh." 

Kazna za prometni prekršaj će više nauditi siromašnom nego bogatom, i prema tome je fundamentalno nepravedna. Siromašne se takvim kaznama tjera preko ruba. I njima se pune zatvori. Nepotrebno. U većini slučajeva ne radi se o nikakvom kriminalu, nego o neplaćenim kaznama, vožnji bez dozvole (dozvola oduzeta zbog neplaćenih kazni), srolanom jointu i sličnim budalaštinama, koje koriste jedino punjenu državnih kofera novcem i tamnica ljudima koji ne mogu platiti, uz prijetnju ostatku pučanstva da im je bolje zakinut na hrani, nego ne platit kaznu državi. Barbara Ehrenreich je nedavno napisala komentar za New York Times o tome kako Amerika ima jednostavno previše zakona, uglavnom na štetu siromašnih.

Ehrenreich piše: "Trend je da se smanji financiranje servisa koji bi mogli pomoći siromašnima, a poveća financiranje provođenja zakona: nema novaca za javni prijevoz učenika, ali zato ima novaca za policiju da hapsi učenike koji ne stižu u školu, nema novaca za stanove za siromašne, ali ima novaca da se hapse beskućnici i stavljaju u zatvore.... Iskustvo siromašnih, posebno manjina, je slično štakoru u kavezu koji pokušava izbjeći nasumične električne šokove." Zato ima već više ljudi u zatvorima nego u stanovima za ljude niskih primanja potpomognutim od države. Neki puta takvo ponašanje države zaista gurne pojedinca preko ruba u provaliju iz koje više nema povratka. Tako je Zakaria Maruf, sin izbjeglica iz Somalije, kad mu je napokon dosadio sitničavi američki policijski terorizam prometnim prekršajima i svakodnevna zaustavljanja i hapšenja, odlučio otići u Somaliju, priključiti se Al Qaedinom ogranku Shahab i postati bombaš samoubojica.

Uzmimo za primjer zakon o obaveznom vezivanju u automobilima. Kao da je nekad bilo zakona kako ćeš sjediti na konju! To je čisto osobna odluka odrasle osobe da li će se vezati u vlastitom automobilu zbog sopstvene sigurnosti ili će na sebe preuzeti rizik nevezivanja. Barem bi tako trebalo biti u zemlji slobode, ne? Američki ustav garantira upravo takav tip osobne slobode i po tome se Amerika razlikuje od Europe. No, danas je zakon o pojasu na snazi u svim državama osim New Hampshirea (u duhu slogana "živi slobodno ili umri"), a u državama posebno orijentiranima na popunjavanje rupa u budžetu naplaćivanjem kazni za prometne prekršaje, kao što je New York, zakon se posebno revnosno primjenjuje, a kazne su specijalno paprene: 130 dolara, što je više nego četvrtina maksimalnog tjednog iznosa kojeg osoba može dobiti kad je nezaposlena: normalno da će takav zakon nekog s niskim primanjima začas otjerati na rub zakona, jer ako ne plati kaznu, oduzet će mu vozačku, a kako ovdje nema javnog prijevoza i kako je čovjek prisiljen voziti, tako će ubrzo biti uhapšen za vožnju sa suspendiranom dozvolom i eto nam još jednog okorjelog kriminalca.

Pri tom je naravno najzabavnije čitati kako sud pravda ustavnost zakona o pojasu mišljenjem da očevi nacije pri sastavljanju Ustava nisu slobodu podrazumijevali tako široko. Zapravo, ako se pažljivo isčita slučaj Iowa vs. Hartog vidi se kako sudovi slobodu u Americi vide vrlo, vrlo suženo (sloboda je potrebna samo kao propaganda za inozemstvo, čini se). Izgleda da smo jedino slobodni unutar spavaće sobe s našom obitelji i da se sloboda odnosi samo na to koga ćemo oženiti i kako ćemo odgajati svoju djecu. A svuda drugdje podliježemo odredbama koje štite javno dobro, pri čemu se kao javno dobro, naravno, podrazumijevaju bogati i ugledni građani, a ne šmoklje koji ne mogu platiti kazne.

Takva odluka 1989. bazirana je na jednoj još odvratnijoj odluci američkog Vrhovnog suda: ustavnost zakona o pojasu utemeljena je na ustavnosti zakona protiv sodomije, o čemu je Vrhovni sud odlučio u slučaju Bowers vs. Hardwick, 1986. Ta odluka je pobijena tek 2003., što znači da je do 2003. u SAD-u doslovce bilo zakonom zabranjeno imati oralni seks u vlastitoj kući. Dobro je to znati. Dobro je znati da je još pred dvadeset godina sudac američkog Vrhovnog suda davao službene izjave o homoseksualcima, koje više priliče Ahmadinedžadu i iranskim mulama, nego jednom od devet vrhovnih arbitara zakona u zemlji koja se kurči pred svijetom kao zemlja slobode.

O prevelikoj i neumjerenoj revnosti policije govori i slučaj Henrya Louisa Gatesa, harvardskog profesora uhapšenog zato što mu se zaglavio ključ u bravi, po povratku s dugačkog putovanja iz Kine, pa je morao provaliti u vlastitu kuću,i nije bio sretan da ga je još i nadobudni pandur došao gnjaviti da što on radi, te se na njega izderao, i, ooops, odmah hapšenje, a sigurno bi bila i masna novčana kazna, da cijenjeni profesor nije osobni prijatelj predsjednika Obame, pa se slučaj brzo zataškao. Da je kojim slučajem siromašan i nebitan, sigurno bi još uvijek bio u zatvoru. Jer siromaštvo je najgori zločin u Americi. I najsigurnije je sve siromašne preventivno držati u zatvorima.

Država New York, čija policija se uglavnom bavi lako naplativim prometnim prekršajima i kriminalom koji ne proizvodi žrtve, pa nema vremena za rješavanje slučaja krađa i kriminala koji proizvodi žrtve, a kamoli za pljačkaše s Wall Streeta, proglašena je najneslobodnijom državom u Sjedinjenim Državama, tu negdje uz Sjevernu Koreju, a proizvela je i Timothy McVeigha, našeg domaćeg bombaša, koji je digao u zrak zgradu federalne birokracije u Oklahoma Cityju 1995. ubivši 168 ljudi, a da pri tom nije ubio i sebe. Timothy McVeigh je tada na sebi nosio majicu s istim natpisom, koji je William Kostric nosio na transparentu, s Jeffersonovim riječima: "Vrijeme je da se zalije drvo slobode..." (Originalni citat Jeffersona je: "Drvo slobode treba osvježiti s vremena na vrijeme krvlju patriota i tiranina")

U jednom ranijem pismu novinama, Tim McVeigh je pokazao upravo zapanjujuću klasnu osviještenost, za nekog s ultra-desnog ruba društva: "U trenu kad vidimo propast komunizma kao nesavršenog sustava, demokracija, čini se, ide istim stopama. Nitko ne vidi cijelu sliku. Možda bi valjalo kombinirati dvije ideologije da ostvarimo savršenu utopijsku vlast? Sjetimo se, državna zdravstvena zaštita je komunistička ideja. Zar samo bogatima treba biti dozvoljeno da dugo žive? Da li onaj koji je siromašan, vrijedi manje? Da li onaj koji ne nosi kravatu na posao, ne treba živjeti dugo?" Tim McVeigh je, dakle, bio za public option. Šteta što takvi kao McVeigh onda završe tako da pucaju u čuvara holokaust muzeja ili u doktora koji obavlja pobačaje.

Sloboda je u konzumiranju reklama

Danas se sloboda svodi sve više na slobodu potrošnje, tj. jedino je novac još garancija kakve takve slobode. Od malena se djecu uči da sjede doma pred televizorom i konzumiraju reklame. Uzica na kojoj ih se drži je sve kraća, kako bi ih se pripremilo za život u kojem nema slobode, osim u izboru stvari koje ćeš kupiti u šoping centru, i u izboru imena kojeg ćeš svake četiri godine, ako ti se baš da, zaokružiti na glasačkom listiću. Današnji devetogodišnjaci u predgrađima imaju devet puta manji radijus kretanja nego 1970-ih, kada je počeo rat protiv siromašnih, neumjereno bogaćenje gornjeg jednog posto društva i dramatično ograničavanje sloboda nepreglednim nizom zakona donesenih, isključivo, radi namicanja sredstava za plaćanje organa represije. Država New York, čija policija se uglavnom bavi lako naplativim prometnim prekršajima i kriminalom koji ne proizvodi žrtve, pa nema vremena za rješavanje slučaja krađa i kriminala koji proizvodi žrtve, a kamoli za pljačkaše s Wall Streeta, proglašena je najneslobodnijom državom u Sjedinjenim Državama, tu negdje uz Sjevernu Koreju

Što se čudimo onda da imamo 60 posto pretilih? Kad je hrana još jedina dozvoljena utjeha? A upravo to je jedan od glavnih uzroka sve većih zdravstvenih problema: dijabetes, arterioskleroza, srčani problemi, problemi s bubrezima, jetrom, rak crijeva. Zato je možda normalno i očekivano vidjeti ljude naoružane do zuba na protestima protiv reforme zdravstva. Ljudima je napokon dosta zakona koji će ih na neki način još više orobiti. Ne mislim da ljudi ne žele zdravstvenu zaštitu. Mislim da ljudi ne vjeruju da išta dobrog može doći od Kongresa.

Amerikanci postaju cinični, kao da su odrasli u istočnoj Evropi. Misle, kakav god zakon da Kongres donese, bit će na njihovu štetu, a za dobrobit onih jedan posto. Umor od zakonodavstva kojem je svrha harač i od glasina, da će ljudi, koji se ne osiguraju zdravstveno, morati još i neku kaznu zbog toga platiti, a, možda, i u zatvoru završiti, je glavna prepreka reformi zdravstva u SAD-u odozdo. Odozgo, reformi je najveća prepreka apsolutna riješenost osiguravajućih društava da se ne odreknu ni dolara od svojih profita. Bez upravo lenjinističkog pristupa problemu, nisam siguran da li će Obama biti sposoban tu situaciju riješiti. Drvo slobode nam se skoro osušilo i upravo ga je žalosno gledati.

Postoji realna opasnost da će se predviđanje iz Obaminog prvog govora o zdravstvenoj reformi pred mjesec dana ispuniti, uz dugoročne i nepredvidive posljedice za američko društvo. Obama nam je tada izložio zagonetku: "Ako postoji plava pilula i crvena pilula, i plava pilula je u pola cijene od crvene pilule, a djeluje jednako dobro, zašto ne platiti pola cijene za nešto od čega će vam biti bolje?"

Kao što se sjećamo iz filma "Matrix", iako obje pilule djeluju jednako dobro, one djeluju sasvim različito: plava pilula zadržava status quo, drži nas u uvjerenju da je svijet oko nas ok, a crvena nas oslobađa i otvara nam uvid u pravu realnost iza kulisa realnosti koju doživljavamo. Obama je previše inteligentan da ne bi znao za tu razliku. Zdravstveni lobi bi očito radije da mi uzmemo plavu pilulu, te je nude političarima u pola cijene, samo da nam je uguraju u usta što prije. Ove jeseni ćemo napokon vidjeti da li je Obama "the one" ili nije.

Obamana zdravstvene reforme - 1. dio

Tagovi: Barack Obama, reforma zdravstva, medicare
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 49 komentara
  1. PravoPravo11.09.2009. 23:06
    Nitko nema PRAVO na zdravstvenu zaštitu.
    Zdravstvene usluge su USLUGE.
    "Welfare state" je totalno out.
    Ljevičari su individualci koji nisu svijesni da opravdavaju kolektivizam.
    Opravdavaju ga jer misle da kolektiv čini njihova multiplicirana persona.
    Živio kolektiv individualaca!
  2. RACCOON11.09.2009. 00:04
    http://www.greenleft.org.au/2009/809/41626
    United States: Race, class and a sick system

    Malik Miah
    7 September 2009

    The critical lack of quality and affordable health care is devastating for African Americans. Twice as likely as whites to go without health insurance, African Americans suffer chronic illnesses such as high blood pressure and diabetes at an escalating rate.
    The root of the problem is not inferior Black — or better white — health care. It is first and foremost a class issue, exacerbated for Blacks and Latinos because of the institutional racism that still permeates society.

    Only the wealthy can afford “the best medical care in the world”. Everyone else’s care is rationed by the employer or private plans that each can afford to buy, or if uninsured, by the use of “free” clinics and emergency rooms.

    The debate occurring now over the broken US health-care system, and what to do about it, is one of life and death………...
  3. JD07.09.2009. 07:39
    Obama,

    Ja nisam iz istocne Europe. Mozda iz juzne ili centralne, ali ne istocne. Drugo, ne radim na Wall St. jer mrzim NYC. Trece, pogledaj malo kolko placamo za USPS, indirektno naravno, posta nekad stigne nekad ne, tracking broj ti ne znaci apsolutno nista, a da ne kazem da se nedavno potezalo po vijestima kak priority mail treba dulje nego onaj obican. Itd. Social security je ponzi scheme, bez obzira tko ga je upropastio (a nisu samo republikanci), nitko ne radi apsolutno nista da se to promjeni (tvoji su na vlasti od 2006 pa nista). Najbolje mi je kad demokrati optuzuju republikance i obrnuto, a oboje imaju "ruku u kesi". Ivekovi linkovi me ne zanimaju jer liberalnu kao i kvazi-konzervativnu (fox) propagandu ne volim.
    Bas me zanima kolko oruzja cemo moc kupit sa novim prinosima za socijalno zdravstvo...
  4. JD07.09.2009. 07:25
    Guido,

    Banke su medju najreguliranijim institucijama u Americi. Drzava i odredjene individue usko povezane sa drzavom su ih doveli do gdje su dosle i kaj se dogodilo kad su trebale propast? Drzava ih je spasila. A to je potpuno krivo. No to je socijalizam, a ne slobodno trziste. Kapitalizam je (kapital je nekom otisao na, cinjenica na neposten nacin), ali nije slobodno trziste.

    Jel bi ja tebi trebao reci da se "ma ajde" pise odvojeno? :-)
  5. Obama07.09.2009. 06:30
    @JD: USPS odlicno funkcionira. Nikad u zivotu nisam imao nikakvih prituzbi na Americku postu. Jednako je brza i sigurna kao i FedEx, a znatno jeftinija. Ljudi koji su na Medicaidu ili Medicareu zadovoljniji su nego sto su ljudi sa privatnim osiguranjima koja stalno mijenjaju pravila (na stetu osiguranika), to ti pokazuju ankete i istrazivanja. Social Security funkcionira dobro koliko su ga Republikanci iscijedili i osiromasili. Neki iz Kanade dolaze na procedure u SAD, a neki iz SAD-a idu kod lijecnika u Kanadu, kao sto smo vidjeli u Michael Mooreovom "Sicko". Crnci iz Afrike su imigranti i nose sa sobom imigrantsku ambicioznost. "Sense of entitlement" medju americkim crncima nije nista veci ni manji od istog medju americkim bjelcima, pa nije trecina bijelih muskaraca u zatvoru, nego su zatvorski cuvari. Pogledaj si dolje ivekove linkove u vezi 'affirmative action'. Univerzalna zdravstvena zastita za profit nije moguca. No, tebi i ne treba. Mlatis pare na wall streetu, pa mozes sve sam platiti, ne? A ostali, koji se nisu ucepili u banku, ti svi i tak nist ne vrijede i mogu pocrkati, sto te briga: ljencine i kriminalci. Sad ces prodavat 'securitized life insurance settlements' pa ti nikako ne pase da bude bolja zdravstvena zastita i da ljudi duze zive, barem dok ne uberes profit. Pazi samo da te ne saceka neko s baseball palicom na izlazu iz podzemne. Ljudi su sve vise siti ovakvih hohstaplera iz istocne evrope koji su dosli ovdje obogatiti se trikovima na njihovoj muci.
  6. Guido07.09.2009. 06:06
    "Naime, socijalni sistem vec imamo, medicaid i medicare i jel dobro radi? Ne. Jel USPS dobro funkcionira? Ne. Jel social security dobro funkcionira? Ne. Ko vodi to? Drzava i *profesionalni* politicari. Znaci iz svega kaj su dotakli, nis ne funkcionira dobro,"

    Majde, bezobrazni stvore koji ne zna da se ne znam piše odvojeno i koji misli da zna razmišljati dok "naši ljudi" ne znaju, dakle, za razliku od toga što si naveo, slobodno tržište i kapitalizam funkcioniraju dobro, kao i te banke i CEO-vi koje spominješ? Ma genijalno funkcioniraju, što se vidi iz aktualne svjetske krize, i iz upumpavanja golemog novca poreznih obveznika u njihovo spašavanje, spašavanje parazitskih guzica onih koji obiru vrhnje..
  7. JD07.09.2009. 05:52
    Procitam clanak, procitam par Ivekovih komentare i dalje nisam niti isao. Al mi je sad jasno zakaj je Hrvatska na rubu bankrota. Nasi ljudi jednostavno neznaju razmisljat. Ivek, neznam jel si ti svoje skolovanje dobio u nekoj od KP bivse Jugoslavije ili ga dobijas iskljucivo preko NYT/MSNBC/CNN/BBC i sl gluposti, ali da nakon 20 godina u Americi nisi naucio nista, to je vrlo zalosno.
    Nije mi jasno da nemozes povezat dva i dva i vidjet da je socijalni zdravstveni sistem totalno kriva solucija za rjesavanje trenutacnog loseg zdravstvenog sistema. Naime, socijalni sistem vec imamo, medicaid i medicare i jel dobro radi? Ne. Jel USPS dobro funkcionira? Ne. Jel social security dobro funkcionira? Ne. Ko vodi to? Drzava i *profesionalni* politicari. Znaci iz svega kaj su dotakli, nis ne funkcionira dobro, ali novi plan ce bit pravno rjesenje? Kako? Pogledaj Kanadu i Britaniju, dvije zemlje koje mi gledamo kao uzor i ciji sistem pokusavamo preuzet. Kanada implodira i na nedavnom simpoziju lijecnika, jedna od glavnih tema je bila reorganizacija zdravsta. Ali siguran sam da ti MSNBC to nije napisao. Kanadjani dolaze u Ameriku na lijecenje isto kao sto i ti ides u HR. Ti imas srece da te tvoje veze u HR jos zele servisirat, ali pod zadnje u HR vise niti preko veza ne funkcionira. HR zdravstvo je u komi vec godinama, znam iz prve rulje jer mi je mama lijecnik. Razlog zasto nasi, kao i svi ostali lijecnici u socijalnim sistemima, imaju male place je upravo zbog socijalnog sistema. Smijesno mi je kad kazes da je affirmative action ukinut, pa gdje ti zivis covjece? Isto mi je smijesno kad kazes da su jadni Americki crnci. Pogledaj americke crnce, pogledaj crnce u Africi. Kojima je bolje? Jel su ih bijelci orobljavali? Da? Natrag na citanje povijesti (no Istina ti je vec napisao ako si pazljivo citao). Imam prijatelje crnce koji su prva generacija iz Afrike i mrze americke crnce jer su generalno ljencine, kriminalci i cim im nesto ne odgovara, odma se pozivaju na rasizam. Zar ti nije cudno kaj je svaki treci crnac u zatvoru? Sigurno nije samo zbog diskriminacije? Imam prijatelje americke crnce koji su zavrsili fakultet i u gornjih 5% su po zaradi. Prosli direktor jedne od najvecih americkih banaka, kao i najbolje placeni CEO je bio crnac. Znaci sigurno nije diskriminacija u igri. Zalosno je da moji roditelji citaju ove clanke na h-alteru i misle kak kvalitetnu literaturu citaju, i onda mi posalju linkove, sramota.
  8. ar gu ment03.09.2009. 20:35
  9. promatrac03.09.2009. 15:36
  10. ivek03.09.2009. 15:29
    @reactionary: vec deset godina se donose mjere u pojedinim drzavama da se obezvrijedi i onemoguci affirmative action.
    1996. Proposition 209, California
    1998. Initiative 200, Washington
    1998. President Clinton's Review (federal)
    2003. Parents Involved in Community Schools v. Seattle School District No. 1, Washington
    2006. Proposal 2, Michigan Civil Rights Initiatitve, Michigan
    2008. Nebraska Civil Rights Initiative, Nebraska
    2009. slucaj na Vrhovnom Sudu Ricci v. DeStefano

    A ovo kako su se ustase i partizani preselili komentirati clanak o Americi i svrstali uz neo-cone i liberale respektivno, samo svjedoci o trendu globalizacije.
  11. demokretenizacija03.09.2009. 06:11
    Tko god je mislio da samo tekstovi koji se bave hrvatskim politickim temama ustase-partizani, Jugoslavija-Hrvatska, Srbi-Hrvati, Tito-Tudjman, fasizam-antifasizam, izazivaju sovinisticke i fasistoidne ispade, se je prevario. Za nevjerovati je da i clanci o Americi, u kojoj pola citalaca nije nikad ni bilo, izaziva ovakve rasisticke, anti-semitske, arogantane i uvredljive komentare, kao sto su komentari "istine" i "HLG"-a.
  12. Affirmative reactionary03.09.2009. 04:50
    Affirmative action ukinut u Americi? Svasta cu ja jos procitati na ovim stranicama. lol
  13. ivek03.09.2009. 02:45
    a tko te pljuje "istina"? samo sam napisao istinu. uopce se ne zestim. zasto bi? kako da ne - imaj drugacije misljenje, glasaj za BNP, vjeruj njima, a ne BBC-u, budi sto jesi. daj nam jos malo napisi o svojoj ljubavi za svoju bijelu domovinu i Hrvatsku i Europu.
  14. istina03.09.2009. 00:30
    @ivek - srami se ako se smatraš novinarom,a da ne znaš pozadinu priče o mcveighu, rubiy ridge-u, a pogotovo columbineu. ja ti to sigurno neću ovjde reći jer ja za to plaćen nisam. da,mcveigh je bio ekstremist, kaj što je i hamas ekstreman, no to ne znači da na njima završava priča. dobro ti znaš tko stoji iza columbinea, koja su djeca ubijana (selektivno) kao i da je u organizaciji, a djelomično i u egzekuciji sudjelovalo barem 6 ljudi. drugo je šta si papak ap nećeš reć.

    a što se tiče nacizma, i skinjara, nedavno sam baš upozoren da imam predugu kosu i da bih je malo morao to dovesti u red. nacizam, pa ni ovaj "neo" ne podržavam jer mi zločinački režimi baš ne stoje.
    Spuštat se na takvu razinu i tu me pljuvat dovoljno govori o tebi, a i tvojim živcima.

    nadalje, kritiziraš british national party. pa brate, time si potvrdio samo moje napise. zašto ne bi postojala ta stranka i našto je nazivaš neonacističkom? time vrijeđaš 3 milje ljudi koji su za njih glasali. prije ti ljudi za njih nisu glasali, zar su prek noći postali nacisti? srami se ako ne dipuštaš da u politici postoji mišljenje drugačije od tvojeg.

    to što je tebe zajebavo mate laušić kako kažeš (makar sumnjam jer nisi ti baš takav kalibar) ne znači da moraš mrziti sve hrvate i europljane. HDZ nije hrvatska ,shvati to.

    a što se tiče linka na BBC, mislim tko ozbiljan još vjeruje BBC-u, CNN-u, FOX-u,MSNBC-u, HTV-u i sličnima. get real.

    I na kraju pajdo, nemoj se žestit. nemam ja ništa protiv tebe, vidim da se trudiš tu s dugačkim tekstovima, ali vidiš kak je to kad se nekoliko ljudi ne složi s tobom pa planeš. Moraš se rješit tog mentalnog sklopa da svatko tko je imalo rasno/nacionalno svjestan da je odmah nacist. ružno je tako ljude oslovljavati, a u prošlosti je mnogo takvim pomrlo jer su ih takvi kao ti "prokazivali".
    Malo zamijeni taj liberalno/ljevičarski/multirasni đir, jer svakoga dana masa ljude bježi iz tog đira. vide da to vodi destrukciji, i crnaca, i bijelaca, i svih ostalih.
  15. ivek02.09.2009. 17:23
    @istina: evo sto BBC kaze o tih 50 miliona crnaca koji ce preplaviti Evropu:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8233187.stm
  16. Ivek02.09.2009. 17:11
    http://balkansnet.org/letter-to-baucus.pdf

    Imigranti u SAD-u moraju po sadasnjim zakonima cekati 5 godina prije nego sto smiju zatraziti Medicaid (skupa privatna osiguranja smiju placat, ako mogu). To narocito pogadja djecu koja su rodjena van SAD-a i starije ljude koji imigriraju da se pridruze svojoj odrasloj djeci. Brojne (lijeve i ultra-lijeve, naravno) organizacije, ukljucujuci i Raccoon, ciji sam su-osnivac, potpisale su ovo pismo senatoru Baucusu zahtjevajuci da se taj period cekanja novom zdravstvenom reformom ukine. Pogledajte koliko nas ima! Mislim da Republikanci nemaju sanse zaustaviti ovu reformu na jesen.
  17. ivek02.09.2009. 16:38
    @lazni HLG: Po cemu su ti crnci danas povlasteni u Americi? Pa afirmativna akcija je ukinuta?! A i uvedena je samo da bi se crnce brze izjednacilo s prosjekom nakon sto su ih stoljeca drzali kao robove i zabranjivali im skolovanje. Pandur jeste postupio po pravilima i zakonima, ali bez takta, morala i zdravog razuma. Postoji i nesto sto se zove "reverse rasism", a to ti je kad kao istiocno-evropski imigrant dodjes trazit pomoc u neku drzavnu sluzbu u New Yorku, gdje su sve sluzbenice danas crnkinje i spanjolke, pa te puste cekat jedno 6 sati, a onda ti kazu da nisi donio sve papire. Slatka osveta za stoljeca ugnjetavanja, ali se svete jadnijima od sebe. Svaki treci "njihov" muskarac je medjutim u zatvoru, pa valjda misle sto bi nama bilo nesto bolje, ne?

    @istina: daj nam objasni tko stoji iza arijevca Tim McVeigha i arijevaca u Columbineu? Vidim iz tvog diskursa (plan unistenja bijele rase) i linkova (british national party), da si neo-nazi skinhead, sto onda objasnjava tvoje komentare. Nego ADL i JDL vode bijelci, ili ti ne smatras potomke trgovaca robljem bijelcima?

    @luki94: statisticki gledano, mala vjerojatnost je da bi za kratko vrijeme svog posjeta New Yorku bas najebo ili od policije ili od lopova, no u svakom slucaju je bolje ici tam gdje imas gdje besplatno spavat; za evropu su vec culi, ali probaj im rec da si iz "kroejse" pa bus vidil gdje bu ju te smjestili :)))

    @bivsi klasicar: kaj cemo se iz anonimnosti nabacivati ad hominem napadima? ocito me poznajes, pa se onda lijepo predstavi, ili mi se javi direktno emailom na ivo@balkansnet.org, ako imas nekih nerjesenih pitanja. udba me proganjala od moje 20. godine, uzeli su mi putovnicu, pisacu masinu, hrpu knjiga, papira, bez obrazlozenja, pretresali stan, ispitivali me nebrojeno puta na tzv. informativnim razgovorima. to sto sam bio zrtva udbe neki su izokrenuli u to da sam bio udbas: kao nitko ne moze odbiti suradnju. ja, medjutim, nikad nisam postao i bio udbas. imao sam izvore prihoda koje oni nisu mogli kontrolirati, a kasnije sam radije otisao iz zemlje nego da se s njima vise gnjavim. narocito nisam bio skolski udbas, jer sam skolu zavrsio sa 18, ne? odakle tebi da mi je stari bio udbas? ajde malo elaboriraj. ja takodjer sumnjam u to i ne razgovaram s njim zbog toga, cak sam trazio od americke kontraobavjestajne sluzbe da mi pod freedom of information act posalju informacije koje imaju o aktivnostima jugo udbe u italiji (gdje mi je stari radio) tokom sezdesetih i sedamdesetih godina proslog stoljeca. prijatelj iz skole, kome su pretresli stan 1987., dakle kad smo vec bili na fakultetu, a potom u djordjicevoj rekli da sam ga ja optuzio za klero-nacionalizam i prijetili da ce ga baciti s faksa, ni dan danas nece razgovarati samnom (danas radi u MVP), to je zaista tuzna istinita prica. ja nikoga nisam nikada za nista optuzio, iako se vec godinama pokusavam prisjetiti da nisam sto rekao tokom 12-satnih razgovora sto je moglo biti tako protumaceno - to su izmislili da bi pokvarili nase prijateljstvo. mene je osobno jako povrijedilo to sto su ucinili i nikad nisam oprostio Zagrebu i Hrvatskoj (jer, na kraju krajeva, nisu me isljedjivali Beogradjani i Srbende nego Mate Lausic i ekipa).
  18. istina02.09.2009. 16:03
    a ne ne, nikako u 4 zida. Naprotiv, treba što više na zraku bit, ali se držat svojega za sad, bit će vremena za putovanja, bez brige. Samo sad nije baš povoljno.
    Gledo sam ja svakavim "naočalama!, bio, živio sa svakakvim ljudima, i znaš, sve je to jedan veliki mix ničega, balon koji se napuhnuo i koji samo što nije expl. Svakako ameriku treba doživjet (valjda i arg, tamo nisam bio), ali pazi da se ne razočaraš. Isto tako, ovisi gdje misli čovjek ići. Uostalom, kao turist nikad ne možeš dobit dojam nečega. 2,3 godine života u nekoj zajedinic tog tipa je mnogo bolja škola.
  19. stretch02.09.2009. 15:21
    Nisam bio u Rossariu luki, ljudi koje znam da su bili pričali su više o turističkom dojmu, tako da ne znam puno praktičnih informacija.
  20. luki9402.09.2009. 15:09
    Istina: Ne razumijem onaj zadatak koji si mi dao, zašto ću biti spašen ako ostanem za dva mjeseca u 4 zida 24 sata, a ti si prvo rekao da je to pogrešno. idem vidjet kako je tamo, dal sam u pravu ili krivu. nije sramota biti u krivu, sramota je ne pogledati i drugim naočalama.
  21. luki9402.09.2009. 15:03
    shvačam što želiš reći. ali ti shvati to da su manjine pune bijesa zbog stvari iz prošlosti ili sadašnjosti. i ti bi bio.
  22. istina02.09.2009. 14:50
    dragi moj luki94, gvantanamo nema veze s onime što sam ja pisao.
    a što se samog gvantanama tiče, isti oni koje sam ja opisao da rade bjelcima, rade to i gvantanamu. Samo ljudi poput tebe (99% populacije) to ne shvaća. Masa vas to ne shvaća, ne zato jer ste glupi i neobrazovani, nego ste u blokadi kojom ste okruženi 24 sata. Kada se toga oslobodiš, kada vidiš da stvari nisu takve kakve se čine, i kada vidiš gdje je uzrok problema, shvatit ćeš. Bijelac nije kriv za gvantanamo. Bijelac danas nije kriv za ropstvo od prije 200 godina. Uostalom, ropstvo je bilo prakticirano od strane vrlo male elite koja se je to mogla priuštiti. Da ne govorimo da su lovci na robove u africi bili crnci, a trgovci robovima uglavnom židovi. Izbij si taj white guilt iz glave, nisi ti kriv za ništa, a bome nisu niti 99% ljudi tvoje rase. Prestani mrziti svoje, jer samo white folk to radi.
    Zadatak za tebe. Otrkij pozadinu gvanatama, napada, na ameriku, sprege eilta, sa napadima na bjelce danas u USA i EU. Ako to uspiješ o roku recimo dva mjeseca bit ćeš spašen. Zašto, zato što ćeš onda shvatiti da bi bilo pogubno ići u USA ili Argentinu. Za 2 mjeseca padjo ćeš ti bit doma, i bit ćeš sretan kaj si doma. MMKAY?
  23. luki9402.09.2009. 14:42
    Istina: dal si vidjeo kojeg arijevca u Gvantanamu?
  24. luki9402.09.2009. 14:40
    Strech, da li ste bili u Rossariu? kakva je situacija u Rossariu? tamo idem, znam da je Buenos Aires opasniji od Bronxa 10 puta, ne želim se tamo puno zadržavati. što se tiče moje fizionomije, to samo malo figurativno kažem da dočaram utisak koji osjetih nakon policijskog zurenja u moje lice. ništa strašno.
  25. luki9402.09.2009. 14:30
    Istina: te sve organizacija za zaštitu manjina koje si nabrojao su samo dokaz koliko je energije, ljudi i volje potrebno da se oni izjednače za većinskim bjelcima, da se ispreve neispravljive pogreške iz prošlosti. Sječaš se uragana Katarina i New Orlinsa nedugo nakon toga, osim par pojedinaca nisu se američke vlasti niti potrudile dostaviti malo pomoći i hrane, lijekova svojim građanima, popraviti prirodnu katastrofu, jer su svi avioni i helihopteri bili angažirani u tamo nekim terorističkom zamljama. zamisli nekog crnca iz New Orlinsa guta prašinu u Afganistanu, brani državu, a njegova obitelj 30 dana pliva u vodi do grla, i ne smije u nebodere da se skloni jer su oni korporacijski.
    Osim toga. tvoj strah od imigranata je potpuno porevdan. A africi smo, što u kolonijama što u globalizaciji, oduzeli afričkom narodu svako prirodno bogatstvo- De Bur dijamante u Siera Leoneu, Shell naftu u Nigeriji, Španjolske koče ribu u Marokanskim vodama... ,to mi prvo pada napamet. i gdje da ti ljudi rade, vode državu, pa ne dolaze u Europu da prave nerede nego da ne umru od gladi u africi.
  26. bivsi klasicar02.09.2009. 14:08
    Taj Skoric, sjecam ga se iz Klasicne. Tip je kao "omladinac" bio neka vrsta skolskog udbasa (udbas mu je bio stari). Jednom kolegu u skoli tako je cinkao za klero-nacionalizam i natovario mu policijski (zapravo milicijski) pretres u stan. Daj se Skoricu ubij ili barem nadji neki posao da te ljudi ne moraju ni cuti ni vidjeti ni citati.
  27. stretch02.09.2009. 13:48
    luki, ja sam bio ove godine u New Yorku. Za početak, ti sa svojom fizionomijom definitivno u tom gradu ne bi bio ništa posebno, s obzirom da je prepun svi rasa i njihovih kombinacija na svakom koraku i svi se slobodno kreću, barem po dijelovima Brooklyna i Manhattana koje sam prošao. Segregacija naravno postoji i očita je, ali mislim da su ti kao turistu šanse da te policija maltretira ravne nuli, naravno, ako ne isprovociraš sam neku situaciju. S druge strane, ne mislim da ti za osobnu sigurnost treba puno više zdravog razuma nego u nekom većem gradu u Europi. S treće strane, bio sam i u Buenos Airesu i tamo si siguran doslovno samo u kvartovima koje policija čuva. Ako zalutaš, pojest će te mrak vrlo brzo. Kaos, bezakonje i siromaštvo su tamo takvi da New York u usporedbi djeluje kao Stockholm.
    /
    ivek, svima nam je jasno da u Hrvatskoj funkcionira "snađi se" sistem, ali to je upravo i naša najgora rak rana baš zato što su ljudi neosjetljivi na štetu koju drugima rade povlačenjem veza i što ih nije briga kada netko u bolnici umre od unutarnjeg krvarenja čekajući da se svi vezaši izredaju na NMR-u (istinita priča). Naš zdravstveni sustav je također sustav privilegiranih, samo što osim love, igraju i poznanstva i prekrasan sustav vrijednosti u kojima se ljudi druže s tobom i pomažu ti jer si na nekom položaju koji bi im nekada mogao zatrebati.
  28. istina02.09.2009. 12:42
    Luki94, u Americi ćeš nastradat jedino ak izgledaš ko arijevac. Ako si, kako kažeš, kao arap, super češ proći. Još ak ti je žena neka takva, pa gdje će vam bit kraj. MOžda ti netko i ponudi posao, barem u državnoj službi, da popuni rasne kvote. Znanja i vještine nisu potrebne ako nisi bijelac ili azijat. Crni, meksikanci, arapi mogu što hoće. Ako te netko bude gledao krivo, odmah otrči do "boraca za ljudska prava" zvanih ADL, SPLC, JDL i sličnih. Ako te je krivo pogledao bijelac, tim više će te ovi podržati, jer oni rade po 24 . protokola. tko zna ,možda za 4 godine završiš i u kongresu.

    @ mymoonche evo ti link
    http://bnp.org.uk/2009/08/eu-prepares-path-to-flood-europe-with-millions-of-third-worlders/
    i prije nego počneš srat o stranici na kojoj je vijest objavljena moram ti reći da ovi "liberalni" mediji to ne smiju objavljivat, a kamoli kritizirat jer bi im "donatori" skresali pare.
    Ti zaista misliš da je 50 milja novih izbjeglica održivo? pa i ovak se Eu raspada po šavovima zbog njih, jer rade sranja i nerede gdje god dođu. Ali svejedno ih europa štiti. Jer EU ne radi za europske narode već za sotonu. Ajmo ljevičari, u obranu race mixanja i divljanja imigranata. Pa i oni su ljudi zar ne? Kad će vam za 5-10 godina djecu silovat i uništavat kvartove onda vam neće biti smiješno. Ali će onda biti kasno.
  29. luki9402.09.2009. 09:41
    Ženim se za 2 mjeseca, na bračno putovanje se dvoumimo zaručnica i ja oko puta u Argentinu ( ondje ona ima rodbinu) ili u New York. Nakon ovih članaka dvojba je riješena- idem u Argentinu. Znao sam da je represuvni sistem u SAD-u toliko grub da mene, turista koji ne zna njihove zakone vrlo lako mogu zatvoriti. Kažu mi da svojom facijalnom fizionomijom izgledam kao neki arap, stoga bih nakon uhičenja vrlo lako mogao završiti na neplaniranom odmoru u Gvantanamu. Strah me da će nju u New Yorku netko prebiti, a mene silovati, ne obrnuto, točno ovako. pljačku podrazumijevam pod obvezno. kada mi netko prisloni pištolj na glavu policije neće biti nigdje, a kada cestu prijeđem na crveno odma će se naći jedna patrola. Iz inata nemam volje ići u državu koja se cijelom svijetu dići svojom demokracijom i drže lekcije ( vojskom i sankcijama) onima koji su kao prijetnja demokraciji, a ustvari je to tvorevina bankarskih, vojnih i zdravstvenih lobije udruženih da izvuče ono malo dolara koji su slučajno završili u rekama onih 99% siromašnih. Tamo su crnci do prije samo 50-ak godina imalio zabrana više nego Židovi u 3. Rajhu. Kakva demokracija, Tađikistan ima više demokracije. Ne bih mogao podnijeti situaciju u kojoj kažem nekom obrazovanom Ameru da sam iz Europe, a on pita gdje je to.
    Inače, smatram da je članak gospodina Škorića fantastičan, deteljan i iskren.
  30. Tomislav02.09.2009. 09:40
    Svaka čast na kometaru,šteta što u ukpnoj populaciji kulture zašećerenog ropstva ima netko tko gleda svojim očima,BRAVO..tebe za predsjednika
  31. nioivo02.09.2009. 08:08
    Ne čudi me da je u Americi vrijednost života mjerljiva jedino količinom novaca na bankovnom računu. Tako je u gotovo čitavom svijetu i vjerujem da Ameri predvode u tome. Tako ti je to kad novac staviš iznad svih moralnih načela. Svijet će se morati mijenjati jer ako nastavi ovim putem, umjetna selekcija koja se ovim načinom postiže dovesti će do toga da će ostati na zemlji možda pametni ali mnogo manje duhovni ljudi. Pametni kao i zvijer koja traži hranu ali zar nebi morali razvijati one vrline čovječanstva koje su nas dovele do poetskog napretka. Te vrline su svakako empatija, brižnost za slabe i slabije, želja za podučavanjem, potraga za odgovorima.
  32. mymoonche02.09.2009. 07:43
    @ istina
    zamisli ti strahote, preselili bi ljude iz afrike u EU i zbog toga ćemo svi pokrepat buhuhuhu
    nisam siguran i ne da mi se provjeravat, al čini mi se da su negdje u UN sve te evropske zemlje potpisale neko sranje o slobodi kretanja svakog ljudskog bića, a onda uvalile šengen
  33. Grumpy02.09.2009. 06:03
    Polovicna istina je jednako pokvarena bas kao i sama laz.

    Tvrdnja da su crnci u Americi povlasteni je notorna neistina. Mozda, zbog povijesne nepravde imaju tu i tamo po koju beneficiju, tek toliko da im se drzava "oduzi" za trgovinu robljem i rasizam ili da opere savjest. Vjerojatno iste 'povastice' uzivaju i skoro iskorijenjeni indijanci u Americi i Kanadi ili Aboridzani u Australiji. Kad te ugrozene manjine ne uspiju da, pored svih povlastica, brzo (u jednoj generaciji) postignu rezultate u znanosti i umjetnosti, neumrli bijelacki rasizam ponovo uskace kao sretno objasnjenje.

    To sto je desilo Henry-ju tesko da bi se desilo ijednom bijelom profesoru, zar ne Henry?
  34. istina02.09.2009. 01:06
    henry louis gates, svaka čast. Da je barem više ovakvih komentatora po našim medijima. Lijepo si to komentirao, ja sam više prostački jer naprosto nemam više živaca objašnjavati tupanima neke stvari. Bijeli čovjek je danas u Americi (a i u Europi) najugroženija vrsta. Točka.
    Btw jeste čuli za najnoviji prijedlog EU komisije od prije 2 dana? Da presele 50 milijuna (da dobro ste čuli) ljudi iz Afrike u EU.
    što će na to reći liberali? Jel oni znaju tko će to financirat, kakve će to poslijedice donijeti? Ovo je plan uništenja bijele rase, a što je najžalosnije, 90% bijelaca je popušila tu priču i to podržavaju.

    Ponekad mi se čini da je ovo sve san, ili loš triler u kojem svi glumimo.
  35. Henry Louis Gates01.09.2009. 23:26
    Sue,

    Znas sto je zanimljivo? Zanimljivo je sto ti kao bijelkinja a priori osudjujes sve americke policajce na temelju (ne znam ni ja cega, stvarno) necijih proizvoljnih tvrdnji i same paranoia-e profesionalnog "afro-Amerikanca", profesora Gates-a.

    Mozda bi ti bilo najbolje da se najprije kompletno informiras o cijelom slucaju, pa tek onda doneses svoj "sud."

    Policajac koji je "uhapsio" Gates-a je po svim zakonima i propisima pravilno i pravedno postupio. Valja takodjer spomenuti da je doticni policajac STRUCNJAK za rasnu "problematiku" i postupanja unutar policijske duznosti i profesije. Dapace, promaknuo ga je crnac! Toliko o tom slucaju.

    Moram se, pak, sloziti s komentatorom koji se potpisuje kao "istina." I ja sam misljenja da je nas "Ivek" vise "liberalni" zabusant, a manje self-hating white boy in a black neighborhood.

    Dirljivi su mi iskazi bezrezervnog razumijevanja za crnacku "patnju" i "travestiju" u Sjedinjenim Americkim Drzavama.

    Netko bi mogao pomisliti da americkie vlasti konspirativno unistavaju crnacku mladez. No, na vasu zalost, realnost je potpuno drugacija.

    Ako zelite znati ponesto o crnackom "pitanju" u Americi, ne bi bilo zgorega da poslusate ili procitate sto jedan drugi americki crnac ima reci na svu "problematiku." Ime mu je, sigurno ste za njega culi, Bill Cosby.

    Premda i sam imam velika razumijevanja za crnce i njihovu proslost, nisam popio "kool-aid" da ne bi mogao kristalno jasno shvatiti ili razluciti da su americki crnci POVLASTENI (da, procitali ste dobro) u odnosu, na, recimo amerikance Europskih korijena.

    Kao pravi "liberalni" zabusanti, vi uporno ignorirate rasne, kulturne, vjerske i vrjednosne cimbenike pri sagledavanju cijele slike. I zato americki crnci, niti u svojem povlastenom polozaju, nisu sposobni "uzdignuti" se i postati kompletnim, prosperitetnim i NAPREDNIM pripadnicima americke nacije.

    Mozda je "Iveku" bas fora hrvatskoj citalackoj publici prosuti tirade pisanih "suza" za crncima, pritom valjda misleci da cemo "pusit" sve te izljeve multi-kulturalne zalosti.

    Skoricu, nisi jedini koji je ikada zivio u Americi - mijenjaj taktiku.

  36. istina01.09.2009. 21:58
    Pranje mozgova liberalnoj ološi, vidi kako puše priče koje nemaju veze sa stvarnosti. Za nekoga tko je tamo živio neko vrijeme kao ja mogu samo reći da je realnost mnogo drugačija. I nevjerojatno kako autor, kroz članke o reformi, uporno pokušava nametnuti nekakav "white guilt" svima nama. Valjda kada će nas cigani početi šorati kao njih crnci, da budemo spremni na šutnju i da prihvatimo da je to naša krivica.
    A da autor ima imalo mogza, znao bi tko stoji iza mcveigha i pucnjave u Columbineu. Mislim, zna on to, ali se pravi blesav.
  37. RACCOON01.09.2009. 17:48
  38. RACCOON01.09.2009. 17:48
  39. RACCOON01.09.2009. 17:47
  40. RACCOON01.09.2009. 17:46
  41. RACCOON01.09.2009. 17:43
    Da, postoji puno "ostataka" iz sacijalistickog zdravstva, a Vagina Milinovic, koji vjezba svoj mozak japanskim kuglicama i katolickom "duhovnoscu", ima sposobnost unistavanja svih tih "ostataka" u dosluhu sa psihopatom Bozanicem. Sad ce narod jos jednom platiti donosenje novoga zakona o umjetnoj oplodnji, jer narod sve pozlati. Jos se vuku repovi potrosene love od sudjenja Asimu Kurjaku gdje je crkva sa svojom "duhovno moralnom" mobilizacijom radila na unistavanju sustava umjetne oplodnje i Kurjakove reputacije. Sad kao i u svim "demokracijama" bit ce isto: donosenje novog "poboljsanog" zakona pa ako necete biti dobro roblje vratit cemo vam stari zakon sa lezecim policajcima i tako u nedogled.


    Koji je nivo tog hrvatskog "intelektualca" vidi ovdje:

    http://www.index.hr/vijesti/clanak/milinovic-za-dom-spreman-ministar-zdravstva--ceka-novu-godinu--na-thompsonovom-koncertu/414918.aspx

    http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/36358/Default.aspx

    A ovdje su neke "sumnjive" optuzbe na njegov racun:

    http://www.youtube.com/watch?v=5j7c9-gAocM
    http://www.youtube.com/watch?v=TDJ301dORM8
  42. ivek01.09.2009. 16:11
    Uzitak mi je vidjeti da ljudi ozbiljno citaju sto pisem.
    @Sue:
    Nisam ni primjetio da nisam napisao da je prof HLG crnac! To je valjda uslijed saturacije informacija. Pa sam negdje podsvjesno u dugom clanku tu informaciju uzeo za samorazumljivu. No ostavio sam link - sad cu pitati urednika zasto nije u tekstu - da citaoci mogu vidjeti sami.
    Naravno da je to igralo ulogu. Ja sam se isto tako jednom izdrao na pandura koji mi je htio napisati kaznu za prometni prekrsaj, pa me nisu uhapsili, a supruga mi je rekla, e to zato sto izgledas ko da si njihov redneck, a da si crn, vidio bi ti svog boga sada.
    Izraz 'minority' se cesto upotrebljava bas za ljude razlicite rase, ali je pogresno shvatiti da se iskljucivo odnosi na njih. Ja sebe, kao imigranta iz istocne evrope, takodjer smatram pripadnikom 'manjine'.
    Prihvacam da sam mogao prevesti rijec 'service' kao 'usluga', a ne 'servis' - no, ajde da nadjemo pravi prijevod za rijec 'premium' kad ta znaci mjesecno davanje za neku uslugu - kako se u Hrvatskoj zove to sto dajete mjesecno za osiguranje? 'Premija' u Hrvatskoj znaci 'nagrada', ne? A to, kad te orobe za osiguranje, nije bas nagrada. Ovakvi problemi nastaju kad 20 godina zivis u drugom jeziku, pa malo mjesas rijeci (tzv. cro-english). Zasto sam tu tako dugo? Ne znam. Inercija. Lijepo mi je u Vermontu. Ne sjedim. Verem se po stijenama i vozim snowboard (ovisno o godisnjem dobu). Mislis li da ja ne bi pisao kriticki o Hrvatskoj da sam u Hrvatskoj?
    @ bb:
    Tako nekako. Zakoni u drzavi New York se ocito donose da bi se brojni zatvori u 'upstate' popunili 'manjinama' iz grada New Yorka. Drzava New York je velika ko Srbija, a pola stanovnistva zivi u super-bogatom gradu New Yorku, dok ostatak zivi u prilicno osiromasenim gradicima u unutrasnjosti, koji se natjecu koji ce izgradit veci zatvor, jer je zatvaranje ljudi postalo njihova glavna ekonomska baza. Svaki treci mladi crnac iz Bronxa tako provede barem par godina 'upstate' (kak bi to preveli?). Zatvaranje ljudi pruza posao ljudima 'upstate'. Zatvori su privatizirani, dakle posluju za profit, no zatvorenici svojim radom zapravo ne proizvode taj profiit (Kina je za sada to "bolje" rjesila), nego taj njihov profit ide na teret drzave, s kojom imaju ugovor, kao oni tu 'uslugu' mogu pruziti jeftinije od drzave, dakle na teret poreznih obveznika. Na kraju se to svodi na to da medijima zaplasena srednja klasa placa bogatim dionicarima zatvorske industrije da crnu sirotinju drzi pod kljucem i pod strazom bijele sirotinje negdje daleko od njih. "Sloboda" je samo vanjsko-politicka floskula koja se upotrebljava kad treba opravdat bombardiranje neke ne-kooperativne preko-oceanske diktature.
  43. bb01.09.2009. 12:12
    Super clanak! Narocito mi je drago da konacno netko pise o tome kako u zemljama, gdje se stalno govori o "slobodi" i "demokraciji", sve vrvi zabranama. Ivek je jedino zaboravio napomenuti da se u duhu "neoliberalne" ideologije u Americi privatiziraju i organi drzavne uprave, tako da se privatiziraju i zatvori. A to znaci da su zatvori unosan biznis. Ako su biznis, onda iz njih treba izvuci profit. Ako treba izvuci profit, onda treba biti sto vise zatvorenika! Ako treba biti sto vise zatvorenika, onda treba biti i sto vise zakona koji kriminaliziraju sto vise prekrsaja. I tako do besvjesti...
  44. Sue01.09.2009. 12:02
    Ivek, super ti je clanak, mada se slazem s Baxterom da imas par sitnih jezicnih pogresaka, npr. anglicizmi tipa: premija (sto ne znaci "premium", koji bi bio mozda "mjesecna davanja"), cak ni "servis" kod nas nema isti smisao, a i ljepse je reci usluge ili usluzne djelatnosti.
    Mozda bi takodjer vrijedilo reci da ono sto amerikanci zovu "manjine", uglavnom su drugih rasa, pa pri tome i spomenuti da je Henry Louis Gates (najveci suvremeni teoreticar crne kulture i knjizebvnosti), izmedju ostalog - crn, a znamo da americki policajci oduvijek imaju sklisku ruku na obaracu kad se radi o crnim Amerikancima...
    No svakako je zanimljivo citati tvoje kriticke poglede na US, iako mi nije jasno zasto onda tamo tak dugo sjedis?
  45. ivek01.09.2009. 05:09
    @baxter - kaj si ti profac jezika? jos ovak strucne izraze koristis (enklitika...). javi, ako nadjes jos neki takav propust. proslijedio sam h-alterovim lektorima, pa ce vjerojatno popraviti taj gramaticki lapsus da ucine tekst citljivijim.
  46. tiptop01.09.2009. 00:25
    obmana obmane
  47. Baxter31.08.2009. 23:43
    Ivek, molim te - makar radi nas nekolicine kojima kvaliteta pravopisa "fino" zaokružuje ukupnu vrijednost članka - usvoji pravopisno pravilo po kojem se iza zareza ne pišu enklitike: je, se i sl. Dakle, ne kao kod tebe: "Jefferson, treći američki predsjednik, je vjerovao...", nego: "Jefferson, treći američki predsjednik, vjerovao je..." i sl.

    Inače, članci su ti sjajni, prava poslastica.
  48. ivek31.08.2009. 17:49
    Hrvati imaju srecu da su vec imali podrustvljeni zdravstveni sustav i da ga hadezeke nisu uspjele unistiti i rasformirati. Problem je sto ga nisu niti unaprijedili. Bolnice i dalje imaju iste probleme o kojima smo slusali pred davdeset godina - nedostatak nove opreme, popravci, cistoca i sterilizacija, place lijecnika (koje su za razliku od Amerike u Hrvatskoj pak jako niske), pune cekaonice (previse papira i logistike), liste cekanja za procedure (kao nuklearna magnetna rezonancija), korupcija (vize veze nego mito). Ne znam puno o Milinovicu, osim da se, vidim, bavi problemima od malog znacenja za vecinu stanovnistva, ali od kojijh se moze napraviti medijiski spektakl, dakle pravi politicar. Osobno sam sretan da mogu koristiti zdravstvene usluge i u SAD-u i u Zagrebu. U srednjoj skoli su mi najbolji friendovi bili braca blizanci, od kojih je danas jedan zubar, a drugi kirurg. Sve vece popravke zubiju obavljam tako u Zagrebu, a kad sam slomio ruku na snowboardingu u Italiji pred nekoliko godina, dobro su mi dosla moja poznanstva da u Zagrebu dobijem sve potrebne preglede i njegu preko reda i za dzabe. Treba se znat snaci, ne?
  49. RACCOON31.08.2009. 16:19
    Zabuna objavio sam to na br. 1
    Ivek, bravo, ali jos uvije bih te molio da komentriras zrdravstveni sistem u Harahvata kojeg vodi najcuveniiji bilder "ginekolog" Milinovic poznat po svojoj "ljubavi" prema Hrvatskoj i perverznom katolickom odnosu prema Srbskim lesevima.
Dodaj komentar

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

08.02.

I Izrael stupio u generalni štrajk

Radnici, članovi sindikata, potpuno su paralizirali zemlju - zatvorene su zračne luke, morske luke, banke, čak i burze

07.02.

Rusija preuzima kontrolu nad sirijskom krizom

Nakon što su uložili veto na UN-ovu rezoluciju o Siriji, izgleda kako Rusija kreće u diplomatsku ofenzivu kojom će pokušati Siriju "izbiti iz ruku" zapadu

07.02.

Ustavna kriza u turističkom raju

Pobunjenici pripadnici policije na Maldivima, turističkom raju u Indijskom oceanu, zauzeli su državnu televiziju i pozvali ljude da izađu na ulice i svrgnu predsjednika

06.02.

Fenomen islamskih banaka

Europske klijente privlači transparentnost jer su banke dužne precizirati u što će točno investirati njihov novac

06.02.

Napad na sirijske ambasade + FOTOGALERIJA

Nakon što je u Homsu ubijeno više od 200 civila, napadnute su sirijske ambasade u Australiji, Egiptu, Kuvajtu i Libiji i nekoliko europskih država

05.02.

Tri Tibetanca se zapalila

U najnovijem nizu samospaljivanja u znak prosvjeda protiv kineske vlasti u jugozapadnoj su se Kini zapalila tri Tibetanca, prenosi britanska agencija Reuters pozivajući se na Radio Slobodnu Aziju

05.02.

Desetine tisuća Rusa na prosvjedu protiv Putina

Desetine tisuća Rusa okupilo se jučer u centru Moskve po vrlo hladnom vremenu kako bi zatražili kraj vladavine Vladimira Putina uoči predsjedničkih izbora sljedećeg mjeseca