Marinko Čulić 24.05.2012.

Što nam znači pobjeda Karanikolića

Marinko Čulić Postjugoslavenski nacionalizami nikada ne funkcioniraju kao nešto odvojeno, singularno, nego kao zbir akcija i reakcija na širem ex-yu prostoru. Nikolićev izbor za srbijanskog predsjednika sigurno će izazvati povećano izlučivanje antisrpskih žlijezda u Hrvatskoj.

Što nas čeka

Trg Burze

Deutsche welle

Slovkanje o Jugosferi

Fotografija članka
Kulturtregersko 'Hrvatsko slovo' toliko se raspištoljilo da je pozaboravljalo i ponešto hrvatskih riječi, pa Jugosferu malo naziva regijom, malo - regionom. Ostalo mu valjda iz devedesetih, kada su na ovom prostoru izvrsno surađivale samo mafije Hrvatske, Srbije i drugih zemalja, te državnici zločinački isprepletenih velikodržavnih ciljeva.

 

Jugosfera?! Koji je sada to đavao? Ovo pitanje zasvrbilo je soj patriota koji godinama danononoćno bdiju na granicama hrvatske države, najviše na onim istočnim (srbijanskim), da bi u posljednje vrijeme dio četa prebacili i na suprotnu (slovensku) stranu. Bubu u uho stavio im je novinar londonskog The Ekonomista, Tim Judah, koji je ljetos tako - Jugosfera -nazvao prostor bivše Jugoslavije, uočivši da u posljednjih godina jačaju, prvenstveno ekonomske, ali i druge, veze među zemljama nekadašnje zajedničke države.

Judah samo konsatira ono što se vidi i bez analitičkih durbina. Te veze zbilja jačaju, iako ipak puno sporije nego što njemu izgleda i nego što se poslije gotovo dva desetljeća smjelo i moralo očekivati. Dakle, ima tu dosta whishfull-thinkinga i pretjerivanja, pa se onda to pretjerivanje prenosi i na, recimo, ocjenu da je CEFTA zapravo ta nova regionalna cjelina - Jugosfera. S CEFTOM, međutim, stvari stoje malo drukčije, to je ekonomska asocijacija srednjeeuropkih zemalja (kojoj se s vremenom priključila i Hrvatska i dio drugih ex-jugoslavenskih zemalja), odavno zamišljena tako da članstvo u njoj prestaje ulaskom u Europsku Uniju.

I kada su te srednjoevropske zemlje redom primljene u članstvo EU, zbilja se dogodilo da su u njoj ostale samo države bivše Jugoslavije. Ali, to se dogodilo sasvim slučajno, bez svjesne namjere, a i te države to su primile samo kao tehničku činjenicu, i nikome, osim, vidjet ćemo, najluđima, nije palo na pamet da to nazove nekakvom CEFT-slavijom, ili kako već. Doduše,  Judahu je to sve jasno i nastoji relaksirati sve one koji ni nacrtano ne mogu vidjeti nikakvo "jugo" ni "slaviju"(valjda bi bilo prikladnije nešto sjeverno-njemačko), pa, veli, ako ne valja njegov toponim Jugosfera, on drage volje pristaje i na neki drugi naziv. Recimo, Jadranska liga.

Zvuči dosta domišljato. Jer, razne su se sportske lige (košarkaške, vateroplo..) već Novinar svjetski prestižnog The Econimista očito je ispromašivao mnogo toga, iako je ono glavno svakako pogodio poodavno udomaćile na nekadašnjem zajedničkom yu-prostoru, pa bi Judahov argument tu otprilike bio - evo, što da vas ja uvjeravam da povezivanje raste i jača kada ste vi i bez mene shvatili da je to neminovnost koja svima donosi koristi. Njemu je, veli, to puklo pred očima kada je na jednoj međunarodnoj konfereneciji čuo Stipu Mesića kako govori da "naše zemlje" moraju zajednički sudjelovati u međunarodnim poslovima, pojavljujući se skupa posebno u specijaliziranim tenderima. A vidio je, kaže, Borisa Tadića gdje na to s odobravanjem klima glavom.

I ovdje se Judah, ne poznavajući dubinu stvari nasukao, jer su odnosi ove dvojice u međuvremenu toliko zahladnjeli da je otkazan čak i oproštajni susret Mesića s Tadićem u Zagrebu. Pa se onda Judah brže-bolje prebacio na nedavni susret menadžera Srbije, Hrvatske, Crne Gore i BiH u Beogradu, gdje ga je, veli, dojmila rečenica koja se, misli, dosad nije čula(očito su ga mimiošli stavovi pokojnog Branka Horvata): "Naša su tržišta mikroskopski mala, pa je logično da regiju treba shvatiti kao jedinstveno tržište". Pri tome mu je i srce skokom promijenilo stranu, pa ga sada čujemo gdje veli da poslovni ljudi imaju za ovo bolje razumijevanje od političara.

Eh, Judah, tu i tamo i vas racionalne Engleze treba upozoriti da smanjite doživljaj, i da je ponekad manje više, a više manje. Jer, novinar svjetski prestižnog Econimista očito je ispromašivao mnogo toga, iako je ono glavno svakako pogodio. Europska Unija preferira regionalnu suradnju zemalja u Europi, i to ne samo kada ih obuhvati članstvom u EU, nego još više kada su još izvan, a htjele bi unutra. Smatra se da ta suradnja još-ne-članica služi kao neka vrsta vježbališta za suradnju s mnogo širim krugom zemalja u EU, i na to su poticane ne samo zemlje jugoistočne Europe (ex-Jugoslavija), nego i one srednjeistočne i sjevernoistične.

Nemaju, dakle, te regionalne inicijative na ovom našem prostoru nikakve veze s nekakvom "obnovom Jugoslavije", što je najžilavija kolektivna fobija koju je svojim sunaradnjicama zavještao Franjo Tuđman. Ona ide dotle da su, kako je jednom priznao Andrija Hebrang, i HDZ-u tu vezane ruke, pa bi mogao, podičio se, nagovoriti Hrvate čak i da se vrate u socijalizam. Ali u Jugoslaviju - to ni za živu glavu. Tako je čak i summit Europske Unije, održan nedugo poslije Tuđmanove smrti u Zagrebu, a bilo je to prvi put da EU održava tako visok skup izvan svog teritorija, dočekan s puno histeriziranja i ludesanja (Šeparovićeve guske)  da se time zapravo želi reći kako Hrvatska pripada ex-yu regiji i da joj odatle nema izlaska.

Europska Unija preferira regionalnu suradnju zemalja u Europi, i to ne samo kada ih obuhvati članstvom u EU, nego još više kada su još izvan, a htjele bi unutra. Smatra se da ta suradnja još-ne-članica služi kao neka vrsta vježbališta za suradnju s mnogo širim krugom zemalja u EU Bilo je to, naravno, potpuno obratno od onoga što se o tom summitu trebalo zaključiti, jer je to, objektivno, bilo najveće priznanje samostalnosti Hrvatske, otkako ga je ona nepuno desetljeće prije službeno dobila. Naravno da su  onda i ovi najnoviji napisi Economistovog novinara naišli na narogušen prijem u Hrvatskoj, iako, to treba naglasiti, ni izbliza tako narogušen kao kada se iz Bruxellesa i Washintona za prostor ex-Jugoslavije počeo koristiti nick - "zapadni Balkan". Tada je skočilo na noge sve živo, mlado i staro, muško i žensko u ovoj zemlji, iako je taj naziv izgledao tako politički neutralno kao da je izvađen iz zemljopisnih karata neke željezničke ili avio-kompanije.

E, da. Ali, samo spominjanje Balkana za ovdašnje je uši bilo toliko nepodnošljivo (kao da ih je netko tjerao da u cokulama gaze po staklenoj srči) da su zatečeni Zapadnjaci morali postepeno ustuknuti i odustati od tog imena. Valjda i zato Judahova Jugosfera nije izazvala toliko snebivanja i užasavanja u široj javnosti, premda su hrvatski sudionici spomenutog sastanka menadžera u Beogradu morali proći obredno pranje pred kamerama nacionalne televizije. Ondje su se ogradili od Judahovog naziva, ali su si smjeli dopustiti  slobodu da brane prednosti zajedničog jezika i upoznatosti s ovdašnjim proizvodnim brendovima kao nešto što ex-yu tržište čini mnogo atraktivnijim od drugih.

No, ako je javnost ostala manje-više ravnodušna, ima ih koji nisu. Ljutiti protesti su stigli s očekivanih i manje očekivanih adresa - Glas Koncila, Miroslav Tuđman, Ivo Banac... - a najviše se raspištoljilo  desničarsko kulturtregersko Hrvatsko slovo. Tek sada se vidi, zapištali su s njegovih stranica, zašto se Hrvatsku uvuklo CEFTA-u, i tek sada je jasno zašto je Hidajet Biščević preuzeo ulogu čelnog čovjeka Vijeća za regionalnu suradnju. Pa, naravno, iza svega stoji perfidni plan "obnove nove Jugoslavije", što drugo?! Siroto Hrvatsko slovo konstatira to s toliko izbezumljene zapjenjenosti da je, tja, uspjelo pozaboravljati i ponešto hrvatskih riječi, pa Jugosferu malo naziva regijom, malo - regionom.

Ostalo mu valjda iz devedesetih kada su na ovom prostoru izvrsno surađivale samo mafije Hrvatske, Srbije i drugih zemalja, te državnici zločinački isprepletenih velikodržavnih ciljeva, kada je hrvatska nafta uredno isporučivana srpskoj vojsci u BiH, a uz naplatu su, bogami, zaraćene strane iznajmnljivale jedna drugoj i tenkove (uredno uključujući posadu). Na taj oblik regionalne suradnje HS nikada nije imalo ni slova prigovora, pa je tom kulturnjačkom biltenu, eto, ostala cijela abaceda da po spisku hebe u glavu sve koji preferiraju neke druge, manje divljačke i kulturnije, modele suradnje.

Tagovi: hrvatsko slovo, jugosfera, regija
Prijavi članak na: Twitter Facebook
dodaj komentar 33 komentara
  1. kolonelo21.12.2009. 16:49
    Tko god pomisli na bilo kakvo političko udruživanje država koje su sačinjavale Jugoslaviju u najmanju je ruku idiot! Ništa od toga, osim eventualnih ekonomskih suradnji, ne može se ostvariti. Taj netko, s takvom političkom inicijativom, u Hrvatskoj bi hazardirao s gotovo sigurnim ratom! Takav bi se iluzionist neminovno morao suočiti s onima koji su, s razlogom, gnjevni, i još uvijek zgađeni količinom mržnje koja je s tih strana dojahala na tenkovima, avionima ... i drugačije. Prevelika je, a siguran sam da će i ostati, mržnja spram bilo kakvog jedinstva s onima koji su tako surovo htjeli spriječiti ovaj narod da se otrgne iz te sulude zajednice.
    Hrvatsko slovo, nekakav engleski novinar ... i ini zagovornici balkanske ujdurme koja bi se zvala Jugoslavija ne računaju, zato što ne znaju, da će hrvatski branitelji razbucati svaki takav pokušaj.
    Članstvo u EU zemalja s ovih prostora, toplo se nadam, neće na "mala vrata" donijeti jedinstvo već još izraženiji i sadržajniji personalitet kako ovoj tako i ostalim zemljama bivše Jugoslavije. I tada će svi zaboraviti ujedinjavanje ovih zemalja.Jer Francuska, ili neka druga članica EU, nije manje Francuska zato što je članica EU, dapaće. Zašto bi drugačije bilo s Hrvatskom?
    A mi s ovih ludih prostora Balkana možemo trgovati, igrati košarku ... ali se nećemo udruživati i voljeti. I dobro je da je tako.
  2. Ročnik21.12.2009. 19:11
    Kolonelo, voljno!
  3. Purger21.12.2009. 23:18
    Kome je Jugoslavija bila majka taj je za jugosferu. Kome je bila maceha njemu vise nije do Jugoslavije.
  4. Kafana Nemir22.12.2009. 07:56
    NIsu samo kriminalci suradjivali. Npr. redakcija Feral Tribune-a
    suradjivala je (a i danas suradjuje)
    sa srpskim i bosanskim novinarima slicnih idejnih orijentacija.
    Suradjivali su Karadzic i Boban na pokusaju srpsko-hrvatske
    podjele Bosne.
    Bas kao sto su i njihovi sefovi, Milosevic i Tudjman, dogovorili
    podjelu Bosne i logisticki pomagali svoje atamane na terenu.

    Citam neki dan, cetnicki i ustaski najavljuju suradnju.
    Dakle suradnja traje i danas.
    Avangarda europskih integracija na Balkanu.
  5. Spojimo stolove22.12.2009. 10:24
    Da, Feral je surađivao sa srbijanskim i bosanskim novinarima iste ili slične orijentacije. ali nije vrag da tebi to izgleda isto kao suradnja Karadžića i Bobobana. To je kao da uspoređuješ blato i vrtnu gredicu. Oboje je zemlja, ali u prvome se zasvinjiš, a na drugome možeš zasaditi nekog boga dobrog i korisnog.
  6. cezar22.12.2009. 11:13
    za kolonela,
    Dolazi naplata za ovih 20 godina ,patnje, pljacke, i lazi,
    Mafijaska tvorevina se neche moci odrzati.
    Na jednoj strani je ponizeni narod a na drugoj naci-mafija.
    Istina regrutirani su lazni branitelji pomochu kojih ovaj apsurdni tetar i dalje traje.Ali ne za dugo.
  7. ročnik22.12.2009. 17:10
    Colonelu sam dao voljno i sada negdje u gradu zapija tugu što se polako ipak klimaju temelji Tuđmanistanu, zemlji presretnih luđaka na džavnom vrhu i presretnih bedaka na društvenom dnu.
  8. Toronto - Ontario22.12.2009. 23:41
    Vi stvarno imate pravo da se osecate i izrazavate ko ste i kako se osecate.
    Ali, to imaju i drugi. Njima to pravo ne mozete osporavati i osporiti. Pokusajte i da ne delujete u tom negativnom pravcu.
    Jeste, EU donosi mnoge promene, ali neke stvari ce ostati. Zapadni Evropljani nikad nece smatrati ni vas da ste im ravni i dorasli.
    I drugi su toga svesni. Zato im dopustite bez vasih izliva ne znam cega da drugi nadju svoje zajednicke interese i zive sa
    svescu da su i Evropa ali da im je realni zivot ipak medju
    njima samima na Balkanu, a vi ostanite po strani. To vam se de
    silo sa gasovodom, a desice se i jos mnog drugih stvari zbog
    takvih percepcija i ponasanja.

  9. Spojimo stolove23.12.2009. 10:08
    Toronto-Ontario, potpuno se s tobom slažem, svatko sam plaća cijenu za svoju nadutu izoliranost u regiji i zabijanje nosa u oblake. Što se tičei ruske plinovodske rute, Hrvatska ispada jer je umislila da sve to može nadoknaditi na zapadnoj strani, ali ondje brinu svoju brigu, i ne umiru baš od želje da nam pomognu. Ako treba, prije će se oni dogovoriti s Rusima od ovih naših pokondirenih zapadnjaka. Ali, sve je to uglavnom poznato. Daj ti nama malo opiši kako s tim stoje stvari u također nacionalno podijeljenoj Kanadi, možda neke stvari možemo primjeniti, iako mi se čini da ni tamo ne cvjetaju ruže.
  10. Milan23.12.2009. 15:52
    Tko o čemu, Marinko o Jugosferi. Zijev.
  11. abc23.12.2009. 15:57
    Tko o čemu, Milan o Marinku. Krokodilski zijev.
  12. Toronto Ontario23.12.2009. 23:54
    Hvala za odgovor. Cinjenica da gasovod prelazi preko Bugarske, Srbije i ide u Madjarsku zaobilazeci Hrvatsku ide u Sloveniju, je za mene ravno katastrofi Hrvatske. Ako je Mesic mislio da je macak, onda je Putin ispao macor jer ga je mozda podsjetio na blokade, ukidanje vode i struje i sl, pa mu rekao da se sa takim ljudima i principima ne mogu raditi ozbiljne stvrari na dugi, sada giubis, kasnije dobivas i sl.
    Sto se tice Kanade, ona je prevelika fizicki da bi se o njoj davao komentar, i previse zavisna o sirovinama, kao kakva nerazvijena zemlja i o americkom papirnom dolaru
    Mene brine jer S,. Harper iz Alberte previse vodi racuna o Alberti, njeni oil sands a zanemaruje istocni dio Kanade jer mu je propao pokusaj da se osmjehom uvali u Kvebek. Sutnuli su ga.
    Za nevjerovati je anglofonsko ignoriranje frankofona i njihova
    podcinjenost zahvaljujuci nekolicini ljudi. Pored Z. Kretjena i
    S.Diona, najodvratniji je Zan Sare, raniji sef konzervativne partije koji je postao sef liberale partije u Kvebeku.
    A ni vlada ne goni ljude da uce francuski,
    Apsolutno mi je nejasna politka, principi i ciljevi imigracije, po meni jedna strahovita opasnost o kojoj se svako boji prozboriti.
    Nema zdrave politike bez politike stanovnistva i na njoj zasnovane i usmjerene pivredne politike, ne moze biti obratno.
    Itd, mozda sljedeci put.
  13. Drug Dektiva24.12.2009. 00:23
    citiram colonela; "...Hrvatsko slovo, nekakav engleski novinar ... i ini zagovornici balkanske ujdurme koja bi se zvala Jugoslavija ne računaju, zato što ne znaju, da će hrvatski branitelji razbucati svaki takav pokušaj. .."

    Colonelo,Hrvatsko slovo ti je najeurofobičnija novina u nas Hrvata.Tako da oni ni ne moguostvariti bilo kakav pokušaj obnavljanja nekakve buduće Yugovine.
    A sad bih dodao i ovo: Neka se sastanu za tzv."prvi aprila"
    svi politički čimbenici koji danas postoje u državama i pokrajinama ex-SFRJ i neka iz zezanciije pokušaju iskovati nekakvu novu Jugoslaviju.Koji bi bio rezultat?
    Pa ništa drugo doli varavac!
    Shvatite već jednom da nove Jugoslavije više nikada neće biti
    jer to ne žele ni Crnogorci,Slovenci,najmanje ju žele Kosovari,Vojvođani nakon što se struktura stanovništva promijenila(pa sada tamo glavnu riječ vode pročetnički nastrojeni izbjeglice iz ex-krajine i RSK,kao i Kosova) ju najmanje žele,prije će biti da snivaju veliku Srbovinu.
    Mi Hrvati je većinski ne želimo a odnedavno su i Srbijanci realizirali da im je bolje sada nego u SFRJ.
    Tko bi onda sačinjavao tu mitsku buduću Jugoslaviju?
    @ Milan(jabuka sa grane)
    Marinko Čulić uvijek piše o stvarima koje je meni užitak
    čitati.I od feralovih novinara ravan mu je samo ponekad Ivančić.Samo tako nastavi,Marinko!
  14. Ročnik24.12.2009. 09:33
    Drug Dektiva, vidi se da su ti refleksi ostali izvrsni i da i dan danas odmah uđeš u trag problemu. Ovaj put to i nije bilo teško, jer se jugofobičari plaše svakog šušnja, pa tu trpaju i one koji su još veći fobičari od njih. Općenito, ovdje vlada takvo nepoznavanje stvari da ti pamet stane, i to samo zato što se ljudima stisne drek u guzici i na samu spomen bilo čega što počinje s "jugo". Da se razumijemo, taj leš se odavno raspao i nema mu povratka, ali da se pred tom temom štreca kao djevica pred kurcem, može samo značiti da Hrvatska nema pouzdanja u sebe. A nema ga jer sebe još nije dovršila kao pravu, ozbiljnu državu, naprotiv ona nam se pod nogama raspada (lavina korupcija, koje nisu obični ekces nego dolaze iz najvećih dubina sistema; bijeg prvih ljudi nacije s visokih državnih položaja..)
  15. ćafir24.12.2009. 13:36
    Ne znaš ča je gore - s jedne strane eurofilski liberali kao Čulić, s druge strane zapjenjeni nacionalisti.
  16. Purger25.12.2009. 07:41
    BAs je super da sada svi narodi iz bivse juge imaju svoju drzavu jer sada napokon mozemo ravnopravno suradjivati. Kda imas vlastitu drzavu onda treba usvojiti perspektivu da su sve ostale drzave strane drzave - podjednako strane i podjednako bliske. Isti k.... i Njemacka i Srbija. Dakel sa svima treba suradjivati na svoju korist. Kako ide ona stara Dubrovacka, nisam 100% siguran: Sa svakime srdacno, sa nikome iskreno.
  17. biba26.12.2009. 19:35
    što se babi htilo to joj se snilo,
    ili tako nekako g. marinko
  18. abc27.12.2009. 10:40
    Biba, koliko ja iz svega vidim, jedino je sigurno da si "baba" ti, a o svemu drugome da se razgovarati. Ne vidim ,recimo, da se Marinku išta "snilo", pa on se, božja ženo, ruga T. Judahu, što vidi Jugosferu tamo gdje je realno nema. A logično je da se ruga i Hrvatskom slovu, koje rogobori protiv svih oblika suradnje među ex-yu zemljama. Osim onih u ratu, kada su režimi u Beogradu i Zagrebu tijesno surađivali na amputaciji hrvatskih Srba i gnječenju i ponižavanju Bošnjaka, a Tuđman si je dozvoljavao da bude Miloševićev advokat čak i protiv Albanaca (protivljenje zapadnoj intervenciji). Osim toga, bilo je tu i otvorenog oružanog bratstva, posebno u BiH, ali i o tome je u tekstu sve rečeno, pa ubuduće pažljivije čitaj umjesto što samo krmeljavo preletiš preko napisanoga.
    Nije se, dakle, Marinku ništa snilo, ali si ti zato, Bibo moja, prespavala cijele devedesete, a očito je da se nisi probudila ni do danas.
  19. biba27.12.2009. 11:51
    nisam,
    ja još uvijek sanjam JUGU
  20. Grumpy27.12.2009. 12:46
    Da, da, da....daj mi drzavu, pa sta kosta da kosta. Sve ce to majcica drzava da sredi, preuredi, uljudi.

    Drzava kao supstitucija za slobodu, moral, civiliziranost ... prvo drzava, pa sve drugo. Drzava ce, naravno, po duhu svetom uvesti prvincijalni evropski narod u elitni europski civilizacijski krug. Elem, volio bih da nas netko napokon pouci u cemu je stvarno sustinska razlika izmedju "jugosfere" i "eurosfere". I u jednom i u drugom slucaju ja vidim 'integraciju', a koja ni u jednom slucaju ne ide bez odredjenog gubitka suverentiteta.
  21. Pal Čalahniuk27.12.2009. 13:57
    Ima li ovaj članak ikakve veze s nestankom popularnog Slovojeda?
  22. SF29.12.2009. 09:58
    Građani Hrvatske su teško retardirani i naša je jedina šansa da se za nas brine neka svjetska socijalna služba. Što su isti, njih oko 95% premoćno odlučili na izborima.

    Glavno je pitanje jesmo li sami toliko glupi, ili nam netko u tome pomaže.

    Kao, na primjer ovo lupetanje o "lijevima" i "desnima" u Hrvatskoj. Pa zapravo nema niti jednih niti drugih.
    "Ljevica" nas prodaje kolonizatorima za šarene perlice i ogledalca, a "desnica" jedva čeka da teritorij može zamijeniti za fotelju u Bruxellesu.
    Zemlja se obezvređuje, dižu se krediti na ime naših praunuka...
    Takozvana "oporba", zajedno sa nacionalnim manjinama čini još jednu umjetnu vrstu podjele.

    Hajdemo se zapitati, na primjer, tko je najviše Srba, a sigurno i Hrvata i svih ostalih, istjerao iz Hrvatske?

    Oni koji su ovu lijepu i bogatu zemlju učinili ovim što je sada: besperspektivna i prezadužena kolonija.

    Kako se to desilo? Tko je, i kako, iskorišten da obavi prljavi posao?

    Purgeri, tovari, pederi, hercegovci, četnici, ustaše, antifašisti, navijačke skupine... ? Da, ali manjim dijelom. Oni su samo odvraćali pozornost od političara i zakonodavaca.
    Krivci su isključivo, zbog vlastite gluposti ili pokvarenosti (svejedno): Račan, Mesić, Milanović, Pusić, Sanader, državni odvjetnici, ministri policije, šefovi obavještajnih službi, ministri financija i gospodarstva...

    Hajdemo uvesti još međusobnih podjela, pa ćemo baš svi kopati po kantama za smeće i gledati naša božanstva na televiziji i u skupim autima. Koja nas na brzinu i pod svaku cijenu nastoje ugurati u novu Austro-Ugarsku, Jugoslaviju, EU...

    Još je zanimljivije da je situacija u Srbiji skoro identična, a niti u Sloveniji ne cvjetaju ruže.

    Sada, kada sam rekao što mi je na duši, mirno mogu čekati rafale uvreda od plaćenika i namještenika gospodara slijepe retardirane gomile.
    Hvala svima unaprijed, zaslužio sam svaku od njih (jer vidim, a ništa ne poduzimam), kao i vi svaku moju.
  23. Milan29.12.2009. 11:39
    SF: "Ljevica" nas prodaje kolonizatorima za šarene perlice i ogledalca, a "desnica" jedva čeka da teritorij može zamijeniti za fotelju u Bruxellesu."

    Potpisujem.
  24. biba29.12.2009. 13:15
    SF,
    ti si moj,
    meni polupismenoj babi je nemoguće takvo što napisati,
    niti se ja znam tako dobro izraziti,
    ali
    to vrlo dobro osjećam i tako nekako i sama mislim.
    ako ti to nešto znači imaš moju pohvalu i podršku
  25. ivica kričmanović02.01.2010. 08:54
    @SF
    Pitam se zaslužuješ li uopće reakciju.

    ""Ljevica" nas prodaje kolonizatorima za šarene perlice i ogledalca, a "desnica" jedva čeka da teritorij može zamijeniti za fotelju u Bruxellesu."

    Polupani lončići! To je već učinila desnica devedesetih, prodaja kolonizatorima da bismo dobili tri stotine gavana.
    Koja glupost! Pusić je odlučivala o prodaji Hrvatske, ili Milanović?! A gdje je bio Ćaća? I sva ona kamarila degutantnih likova kojima je omogućio uskakaknje iz opanaka u cipele? Pusić i Milanović su Nevenki_Sutjeski i ostalim članovima Famiglie omogućili brzinsko bogaćenje - a na sebe su pritom zaboravili? Samo imbecili mogu takvo što progutati.
  26. pero02.01.2010. 09:40
    @ivica kričmanović
    nije li ta pusićka željela našega umiloga mirotvorca
    nobila za nekakvoga ministra PRAVDE kada ona
    osvoji vlast
  27. ivica kričmanović02.01.2010. 09:43
    @pero
    I kakve to ima veze s tim što sam ja napisao?
  28. pero02.01.2010. 11:52
    @ivica kričmanović
    pa pisao si o članovima Famiglie
    samo ih nisi sve spomenuo,
    pa sam dopunio tvoj popis s najvažnijima
  29. ivica kričmanović02.01.2010. 16:36
    Obitelj čine Ćaća, Mater, Kćer, ... I dalje možeš slobodno sam nadopuniti. Uz nešto truda uspjet ćeš možda čak i ti pronaći točan odgovor.
  30. peroizlondona02.01.2010. 19:52
    znam,
    pogodijo sam:
    tata=slinić,
    mater=pusić-anđelinović,
    kćer=opanka,
    vanbraćni sin=ivojos
  31. Sf04.01.2010. 13:24
    Svi iz Tuđmanove obitelji su danas u materijalnom smislu nitko i ništa. Znači, ako su i uspjeli nešto "jamiti" to je bilo jako, jako malo. Inače bi im potrajalo malo duže.

    A što se tiče histeričnog urbanog nacizma/šovinizma i opanaka, to je jedna vrlo plodna strategija podjele hrvatskog nacionalnog korpusa.
    Uz striktne nacionalne i religijske podjele, tu su i lijevo-desne, pa na tzv. seksualne manjine, pa zelene i naftaše, ustaše i partizane....
    I sve podjele jako dobro služe svrsi. Budale se svađaju dok gazda gospodari i vuče konce uvijek na obe strane.

    To se briljantno primjenjuje tijekom skoro svakih izbora.

    Dakle. "lijevi" i "desni" su ipak malo dublji pojam i zapravo konkretni pojedinci nisu važni. Jedni odu, a drugi isto takvi dođu. Ima govana na sve strane, jedva čekaju da ih se imenuje na neki položaj, odnosno da im se dade medijski prostor. I da služe odani gospodaru i novcu, a ne istini i pravednosti.
    Problem je i u sasvim krivom korištenju samih pojmova lijevo i desno, koje je izgubilo svaki logički smisao prema izvornoj definiciji.

    Ima još takvih pojmova koji se danas sasvim krivo koriste. Kao antifašizam, na primjer.
  32. ivica kričmanović04.01.2010. 15:07
    @Sf
    Baljezgaš.
  33. iVar23.02.2010. 13:33
    nemam nikakvu namjeru braniti notorni desničarski bilten poput hrvatskog slova ali ako mu je način razmišljanja ostao iz 90-ih kako sugerira "autor" ovog članka, iz koje dekade je onda njegov način razmišljanja? jer iz 21.st.nije pa da se na trepavice postaviš....
Dodaj komentar

Molimo, prijavite se ili registrirajte kako biste komentirali. Hvala.

POSLJEDNJE VIJESTI IZ RUBRIKE

25.05.

Geuro i banka za problematične dugove

Njemački ekonomisti predlažu grčkoj uvođenje paralelene valute koja bi omogućila tvrtkama izvoznicima smanjenje plaći te banku za problematične dugove

24.05.

Norvežani u štrajku

Tisuće radnika u javnom sektoru napustili su svoj posao u gradovima diljem Norveške, nakon neuspješnih razgovora između njihovih sindikata i poslodavaca

23.05.

Syriza čuva euro

Grčka će ostati u euro zoni ukoliko stranka Syriza pobijedi na predstojećim parlamentarnim izborima, izjavio je predsjednik stranke Alexis Tsipras

23.05.

Tužiteljstvo traži odbacivanje prigovora

Haaško tužiteljstvo zatražilo je od žalbenoga vijeća Haaškoga suda da odbaci prigovore obrane generala Gotovine na teze koje je tužiteljstvo iznijelo tijekom žalbene rasprave

22.05.

Demokracijom protiv ropstva

David McNally: Na radikalnoj ljevici je da preuzme demokratski projekt i još jednom ga poveže s narodnim borbama protiv dužničkog ropstva.

21.05.

Apsurdu nikad kraja

U Federaciji BiH je predložen zakon kojim se zabranjuje odlazak u prirodu s biciklom

21.05.

Gore je nego što se mislilo

Nakon što su grčke štediše iz banaka masovno počele povlačiti novac, prošli tjedan nagađalo se da bi država u srpnju mogla ostati bez gotovine